Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh!

@ Ruud: ook via deze weg gefeliciteerd en mooi dat het goed gaat met dames :)

Het feit van 'emmer overlopen' heb ik gelukkig nog nooit van dichtbij meegemaakt. Wel wat collega's overigens. Eentje gaat er volgens mij een presentatie/verhaal over houden binnenkort, daar ben ik wel benieuwd naar. Het is toch een bijzonder iets, wat sommigen ook zelf niet zien aankomen.
Is ook een heel bijzonder iets en voor mij nog steeds lastig te doorgronden, ook al heb ik het van dichtbij meegemaakt ;)

Hopen dat het te repareren is, maar het is misschien wel het einde van de Ka
Adam-tijd! ;)

Zou me ook niet verbazen als door de economische situatie, we in NL ook een pas op de plaats moeten gaan doen. Worden we uiteindelijk niet slechter van.
En het zat er ook al even aan te komen natuurlijk; kon niet goed blijven gaan met de bubbel die door corona is ontstaan ;)

Snap dat veel mensen echt moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen.
Dat snap ik ook echt wel; nadeel is dat in relatief korte tijd alles duur is geworden. Eerst alles prachtig, fantastisch en kon niet op en nu toch niet zo fantastisch en kan het blijkbaar wel op. Hele omschakeling en niet iedereen is daar financieel op voorbereid.
Ik kreeg gisteren de afrekening van de energie op ons oude adres: bijna 350 euro bijbetalen voor een half jaar. Wel even slikken.
En ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen wel wat meer is dan 'even slikken'; bijvoorbeeld het verschil tussen een maand rondkomen of (weer) niet.

en de Up blijft een ontzettend fijne tweede auto.
Mijn vrouw vindt het een lelijk ding, maar voor mij had ie ook prima op het lijstje gekund als opvolger voor de 206. Wie weet veranderd ze nog van mening ;)

Kreeg gister zomaar een appje van mijn pa. Ook zij gaan economischer rijden.
Leuk ding (tu) Misschien een basic-uitvoering maar smoelt verder prima.

Mijn ouders rijden nu vooral elektrisch met hun plug-in: goede keuze geweest (Van diesel naar plug-in, van 2 auto's naar 1)

Zag vanmorgen dat BMW de nieuwste navigatiekaarten online heeft staan. De BeNeLux kaarten haalt de auto zelf op de achtergrond binnen. De kaarten voor de rest van Europa zijn met 35GB iets te groot, dus moet je zelf downloaden en op een USB stick zetten. Kleine moeite, dus vanochtend op de achtergrond maar binnen gehengeld.

@ Rob, leuk ding zo in deze samenstelling (tu)
Zo wil ik hem ook wel op de dam hebben staan B)

Het feit van 'emmer overlopen' heb ik gelukkig nog nooit van dichtbij meegemaakt. Wel wat collega's overigens. Eentje gaat er volgens mij een presentatie/verhaal over houden binnenkort, daar ben ik wel benieuwd naar. Het is toch een bijzonder iets, wat sommigen ook zelf niet zien aankomen.

Ik heb het ook wel zien gebeuren. Probleem is vaak dat het emmertje na zo'n voorval telkens iets sneller vol is. Dus je moet echt opletten en/of je dagelijkse invulling flink omgooien.

Dat snap ik ook echt wel; nadeel is dat in relatief korte tijd alles duur is geworden. Eerst alles prachtig, fantastisch en kon niet op en nu toch niet zo fantastisch en kan het blijkbaar wel op. Hele omschakeling en niet iedereen is daar financieel op voorbereid.
Ik kreeg gisteren de afrekening van de energie op ons oude adres: bijna 350 euro bijbetalen voor een half jaar. Wel even slikken.

Energiecontract loopt hier gelukkig nog een paar maanden, ik hoop dat er nog een klein wonder gaat gebeuren en de prijzen in die tijd nog flink gaan dalen. Anders wordt het ook wel even slikken.

Het wekelijkse karretje met boodschappen wordt ook alsmaar duurder. Ik vraag mij bijna wekelijks af wat we die week incidenteel extra hebben gehaald waardoor het te betalen bedrag zo hoog uit valt, maar kan het doorgaans niet echt aanwijzen. Conclusie, alles wordt duurder.

Brandstofprijzen zijn natuurlijk sky high, daar heb ik minder moeite mee. We kunnen minder rijden en/of vaker de C1 pakken, maar daar letten we niet echt op. Stukje eigen keuze dus ook.

Al met al tikt het onderaan de streep wel aan.

Jah..ik merk het ook hoor en ben toch wel heel blij dat we hier relatief goedkoop wonen en we nog niet voor een andere prijscategorie woning zijn gegaan.
Man het vliegt er uit. Deels door de stijgende prijzen maar ook de twee spruiten blijven maar uit hun kleren en andere spullen groeien en neme een flinke hap uit het budget iedere maand. En nu we met de vakanties aan de schoolperiode gebonden zijn, schrik je je ook continu de pleuris.
Maar jah..er is gelukkig nog nog ruimte voor leuke dingen.
We willen in de meivakantie nog even weg...weekendje of midweekje in Nederland voor 500-600 is niks.. maar gaan nu in het laatste weekend van de meivakantie en nemen de maandag nog extra vrij en dan zijn de prijzen al weer een heel stuk lager.

Maar bijvoorbeeld ook het festivalletje waar ik vant het weekend heen ben geweest...in totaal ook bijna 200 euro kwijt voor tickets, eten en drinken, parkeren en benzinegeld.
Morgen hebben we allemaal lekker vrij en zullen we even naar de dierentuin. Is ook alweer een dure grap met het gezin..:)

Hebben ze die Countryman naast de X1 of was die inmiddels ingeruild? Blijft leuk zo'n Mini. Ook wel eens naar gekeken, maar eigenlijk is onze Up onverslaanbaar als 2e auto.

Ja de X1 hebben ze ook nog. Mijn pa is sinds twee jaar met pensioen en mijn moeder is al hele lange tijd afgekeurd vanwege heftige reuma.
Ze hebben lang gedubt en gewogen over de auto's maar ze willen nog wel graag twee auto's houden omdat mijn moeder wel graag geregeld op pad wil en mijn pa ook geregeld op pad is en ze wel buitenaf wonen. Daarom nu de mini met geringe bijbetaling ingeruild voor een veel economischer exemplaar.

Mijn vrouw vindt het een lelijk ding, maar voor mij had ie ook prima op het lijstje gekund als opvolger voor de 206. Wie weet veranderd ze nog van mening winking smiley

Mijn vrouw ook en vindt de kofferbak veel te klein. Ik zie het ook wel als tweede auto zitten. Maar mijn vrouw heeft sowieso qua auto een iets andere smaak. Van die nicheauto's zoals de Mini en 500 heeft ze helemaal niks mee. Ze heeft veel liever een lekker praktische auto waar je makkelijk met de kids en toebehoren in kan zitten zonder continu te moeten proppen of met een driedeurs te moeten klooien.

Leuke Mini. Die wielen halen m wel echt op!

Een Up vind ik nog steeds een leuk ding. Stuk volwassener dan de Citybug maar er zit dan ook zeven jaar leeftijdsverschil tussen.
De Citigo bevalt bij ons ook echt uitstekend. Inmiddels ruim twee jaar en één maand oud en net iets meer dan 20.000km op de teller.
Nu met het deels thuiswerken kom ik op ongeveer 15.000 per jaar denk ik, en M zit altijd wat onder de 10.000km.

Had ik al gezegd dat ik met familie naar een Astra aan het kijken was? Bij Carnext stonden twee nette exemplaren. Goede uitvoering,zo'n Edition. Dan heb je namelijk ook de goede stoelen.
Maar ze zijn voor een Octavia gegaan. Net wat meer hun smaak en net wat meer ruimte achterin en op de achterbank. Ik ga m dit weekend even bekijken.

Mogguh,

Iedereen een mooi weekend gehad?
Hier lekker genoten van het heerlijke weer; vooral rustig aan gedaan ;)

Een Up vind ik nog steeds een leuk ding. Stuk volwassener dan de Citybug maar er zit dan ook zeven jaar leeftijdsverschil tussen.
De Citigo bevalt bij ons ook echt uitstekend. Inmiddels ruim twee jaar en één maand oud en net iets meer dan 20.000km op de teller.
Nu met het deels thuiswerken kom ik op ongeveer 15.000 per jaar denk ik, en M zit altijd wat onder de 10.000km.
Ben ook wat aan het rondneuzen en ik zie de Upjes ook veelvuldig voorbij komen in mijn zoekresultaten.
Twijfel tussen goedkoop en praktisch (Aygo-drieling, UP-drieling, Karl, of iets duurder en 'fun' (cabrio)

Of eventueel elektrisch om het gewoon eens te proberen. Staat een net geprijsde UP (jaja; ruim 15 mille is netjes op dit moment) te koop in de buurt.

Maar goed, rondneuzen is altijd leuk... zolang de 206 het goed doet, is dat de goedkoopste optie :D

De V40 staat nu al een paar weken stof te happen op de oprit: duur kunstwerk qua maandlasten. :o

Top weertje he, heerlijk!
Gisteren de auto's in de was gezet en een rondje gereden met de Kever. Zondag al een heerlijk rondje gefietst.

@up: ik zou altijd ff doorsparen voor de nieuwe generatie e-up. Wel bizar dat die ruim boven de 20k zitten. Zo bezien is onze Citigo nauwelijks afgeschreven (en gezien de korting in t contract zelfs een negatieve afschrijving).
Maar dan zal ik eerder een eGolf of Zoë doen.

Heerlijk weertje dit weekend, helaas helft van het gezin ziek dus vooral de achtertuin gezien....

Heb destijds zelf gekeken naar een Fiat 500C en een Aygo met vouwdak. Ook een 1e generatie Twingo met vouwdak nog even overwogen. Echte cabrio's zijn als tweede auto toch wat onpraktisch en een Mini cabrio was een vrij dure jongen en kwalitatief ook niet helemaal top.
Daarom een Up! met panoramadak gezocht. En dat dak maakt het echt een heerlijke auto. Dak kan ver open en zorgt daardoor toch voor het open-air gevoel.
Simpele en betrouwbare techniek, een tijdloos design en een ruim interieur. Pakken hem ook geregeld met ons viertjes. Misschien doe ik hem wel nooit meer weg.
Leuke (Duitse) CUP uitvoering, 16 inch lichtmetaal en verlaagd met Eibach-veren. Nog steeds heel blij mee en maakt zeker net zoveel km's als de BMW.

20220419-103619.jpg

Hier ook een heerlijk weekend gehad, zondag was ik jarig en heerlijk met ons gezin gevierd op het terras in de speeltuin :), Gisteren was mijn schoonmoeder jarig en die heeft iedereen meegenomen naar de Efteling, dus dat was ook een erg geslaagde dag. Druk, maar prima te doen en wat een heerlijk weer!!

@Rob, leuke Mini zo lekker kleurtje en zeker in lasten een pak lager dan een Countryman.

Hier ook nog weleens kijken om de BMW weg te doen en iets kleins terug te kopen, maar het geld dat er bij moet, daarvoor kan ik nog heeel lnag de BMW rijdend houden en MRB en verzekering betalen.. Dus het blijft even zo. Toch denk ik dat het staks, over ene aantal jaar de 7 en BMW weg en 1 auto terug, maar ik kan het nu nog niet over mijn hart verkrijgen de 7 weg te doen. Achja, staat geschorst nu en op wat ruimte innemen in de garage kost het niets.

@Kristian, zeker een leuke uitvoering zo!

Mogguh!

was echt genieten deze dagen. Vanaf donderdag vrij gehad. Heerlijk. Wel druk programma.
Donderdag naar Dolfinarium en even Harderwijk in geweest. Wat een leuk stadje zeg!

Zaterdag en zondag bij de (schoon)families en gisteren visite gehad. Heerlijk met het gezin genoten van het mooie weer en niks aan klusjes of dergelijke gedaan. Ook weleens fijn!
Zondag ook nog even blokkie om geweest met de Mini vijfdeurs van moeders. Echt leuk ding om te zien. Dacht dat ie signaalrood was maar hij is wat oranjerood metallic. Staat erg goed zeker met de JCW velgen. Moest erg wennen hoe zwaar alles gaat..zware koppeling en schakelen maar went snel. De 3 pitter rijdt dikke prima en de brom is wat beter dan andere 3 pitters maar wel stevig aanwezig. En het rijdt snaarstrak. Echt een voorbeeld van een lekker compact scheurbakkie. Heerlijk.
Zou er graag een willen hebben..maar jah..dan zie je de achterbank en zit er tussen de stoel en de achterbank nog 10 cm..volkomen onbruikbaar als je kids hebt.

De V40 staat nu al een paar weken stof te happen op de oprit: duur kunstwerk qua maandlasten.

Jah en het prijsverschil tussen diesel en benzine werkt ook niet mee..

Kijk, mooi dat iedereen er zo van heeft kunnen genieten! Hopen dat de komende 'feestdagen' ook zo verlopen :D

@up: ik zou altijd ff doorsparen voor de nieuwe generatie e-up. Wel bizar dat die ruim boven de 20k zitten. Zo bezien is onze Citigo nauwelijks afgeschreven (en gezien de korting in t contract zelfs een negatieve afschrijving).
Maar dan zal ik eerder een eGolf of Zoë doen.
Zo'n Zoë heeft die domme accuhuurconstructie voor de accu waardoor je niet het voordeel hebt van lage maandlasten. Dus moet je maar net een goedkope kunnen vinden (liefst met een goede range)

Heb destijds zelf gekeken naar een Fiat 500C en een Aygo met vouwdak. Ook een 1e generatie Twingo met vouwdak nog even overwogen. Echte cabrio's zijn als tweede auto toch wat onpraktisch en een Mini cabrio was een vrij dure jongen en kwalitatief ook niet helemaal top.
Daarom een Up! met panoramadak gezocht. En dat dak maakt het echt een heerlijke auto. Dak kan ver open en zorgt daardoor toch voor het open-air gevoel.
500C en DS3 als opties voor een lichte cabrio, eventueel een andere 206 zou ook een optie kunnen zijn. Of upgraden naar een (zwaardere) 207.

De 206 heeft een enorme kofferbak, dus erg bruikbaar + achterbankje (ideaal voor het hondje ;))

Een up met panoramadak schrikt mij wat af door de slechte verhalen over dat dak.... maar jij hebt er dus geen problemen mee?

Donderdag naar Dolfinarium en even Harderwijk in geweest. Wat een leuk stadje zeg!
Harderwijk is inderdaad erg leuk! In de buurt zit een Landal-park aan het meer; mooi te combineren weet ik uit ervaring ;)

Jah en het prijsverschil tussen diesel en benzine werkt ook niet mee..
Ook dat nog eens. De V40 is een fantastische auto, maar achteraf gezien had ik gewoon voor een benzine moeten gaan (of elektrisch of plugin)
Maarja; achteraf makkelijker lullen :D

Ook dat nog eens. De V40 is een fantastische auto, maar achteraf gezien had ik gewoon voor een benzine moeten gaan (of elektrisch of plugin)
Maarja; achteraf makkelijker lullen

Ach jah..de C3 kan momenteel bij ons ook echt niet uit. Maar jah inruilen is ook geen optie...lekker oprijden.

@Rob, daar hebben ze Clubman voor big smile smiley Rijdt echt waar net zo strak, maar is echt ruim vanbinnen smiling smiley Kofferbak is beperkt natuulijk smiling smiley

De clubman blijft een leuk ding maar niet echt mini meer. De enige echte mini blijft voor mij de driedeurs. De rest is niet echt meer mini. Zekers die vijfdeurs is zo lelijk.

@Ruud, hoe gaat het met de kleine dame? Al eenbeetje gewend aan het "gezinsleven"?

Na vandaag nog 2 dagen werken end an heerlijk 1,5 week vakantie. Zaterdag komen ze een steiger opbouwen hier, zaterdagmiddag en zondag- woensdag de voorzijde schilderen en daarna de steiger afbreken en achter weer opbouwen om vervolgens achter ook te schilderen.
Daarna van maandag t/m donderdag lekker een paar dagen naar Leiden, wat musea bezoeken, lekker relaxen en Leiden ontdekken. Lijkt me een leuke stad met van alles wat, cultuur, musea, speeltuinen. terwijl wij in Leiden zijn wordt de vloer opnieuw geschuurd en in de olie gezet.

@Joost, hoe loopt het bij jou?

Goedemorgen!

Lekker weekend gevuld met een bruiloft, BBQ en een verjaardag achter de rug, even twee dagen bij komen op het werk en dan weer weekend :}

Zaterdagavond nog wel een lelijke verrassing. Na de BBQ reden we weg en gaf de auto een bandenspanning waarschuwing. Dat gebeurt wel vaker, het systeem staat wat strak afgesteld. Echter bleef het systeem nu wat hardnekkiger aandringen en gaf het linksvoor 1.0 bar aan, dat is niet goed.

Gestopt, tsja band wel wat zacht maar ook niet geheel plat. Compressor uit de kofferbak gehaald (zit er standaard niet in, maar die had ik nog van een vorige auto :)) en de band opgepompt. Compressor uit............ en ik hoorde de band sissen.
Auto langzaam wat naar voren gerold totdat ik de beschadiging op de hoek van de band zag, met een gat erin. Die was dus overleden.

Auto gaf zelf ook aan dat, indien er runflat banden onderin zitten, je met gepaste snelheid naar huis kon rijden. We hoefden maar 10km, dus dat gedaan. Thuis was er nog 1.3 bar over.

Gisteren de band gewisseld en ik kan de beschadiging niet meer vinden, dat stukje rijden heeft de band (uiteraard) nog verder gesloopt dus is nu echt goed kapot. Toch blij dat we door konden rijden én ik één van de oude achterbanden op de reservevelg heb laten leggen.

Nu op zoek naar twee Michelin Pilot Sport 4 bandjes, dan zit rondom overal hetzelfde verse rubber (tu)

Mogguh!

@ Richard: Toch nog fijn dat je door kunt. En gezien de band toch al was overleden is het ook niet zo erg dat hij verder kapot gereden is. Zolang de velg niet beschadigd raakt..
Maar het is wel een probleem met de moderne auto's, geen reservebanden. En zo'n spuitbusje met purschuim vernielt ook je complete band.

@Ruud, hoe gaat het met de kleine dame? Al eenbeetje gewend aan het "gezinsleven"?
Met de kleine dame gaat het prima. Ze was bij geboorte echt klein, met 2510gram. Maar inmiddels is ze al goed gegroeid en gaat ze richting de 3000 gram.
En in de nacht meldt ze zich nog 1-2x, maar de intervallen worden al langer....gaat dus ook de goede kant op. Gelukkig slaapt ze inmiddels op de eigen kamer, dat geeft ons wat rust.
Het gezinsleven moet eigenlijk nog komen.. We zitten op het werk midden in het seizoen, dus momenteel is papa weinig thuis en komt het meeste bij B terecht.
Gelukkig is het "einde" van het seizoen in zicht, over 3 weken zit de piek erop. Dan begint ook mijn papa-dag, dus gaan we er meer van genieten.

Grappige is wel dat je planning nu wel ruimer wordt. Wakker worden, snel eten en weg wordt 'm nie meer. Als Lieke haar voeding moet hebben, trek er dan maar gerust 45 min extra voor uit. :}
Gisteren was wel "heftig". Gewerkt van 7-17. Toen ik om 19uur met L op de arm lag ging de pieper voor een natuurbrand, daar was ik om 01.00uur van thuis.
Snel omkleden en in bed dacht ik. Totdat L begon te huilen. Ze was compleet nat, dus alles verschonen....en daarna naar moeders voor de voeding.
Om 5.00uur meldde ze zich weer.....wederom nat, dus weer verschonen en naar moeders....
En om 5.45uur ging de wekker. De koffie smaakt goed vandaag :}

Moarn!

Heerlijk weekendje gehad. Druk bezig met uitzoeken nieuwe vloer en zonwering nu we voorlopig toch niet gaan verkassen.
Zondag naar Appelscha geweest en met kids en hond heerlijk hele dag vertoeft.
Ook nog even twee auto's door de handmatige wasstraat gehaald. Pfff..wel een werk altijd hoor.

Zal deze week even afspraak maken voor tuning van de Astra. Ik moet zeggen dat hij op de bridgestone zomerbandjes weer donders fijn rijdt. Echt veel strakker. Komt waarschijnlijk doordat ze sportiever zijn, een hardere samenstelling hebben en en een minder hoge wang hebben dan de winters. Maar onze beide wintersets zijn op.. niet qua profiel maar wel qua leeftijd en droogtescheuren. Ook de GFB DV+ hem ook echt feller gemaakt. Merk ook dat ik continu veel te hard me de auto rijdt. En toch zit ik steeds op 1: 16 a 1:17 ondank mijn pittige rijstijl.

Fijn dat het goed gaat, Ruud!
Pas je wel een beetje op...zo moet je niet structureel doorgaan want dan ga je of veel missen van je kind of je raakt gegeven moment opgebrand.
Dat is natuurlijk een keuze maar ze zijn maar een keer klein en het gaat al zo verschrikkelijk hard. Dat kan je nooit meer overdoen.
Nu is het veel slapen en flesje geven maar tzt gaat het kindje ook andere aandacht nodig hebben. Zeker als je partner ook weer aan het werk gaat.
Blijf je je brandweerwerkzaamheden ook voortzetten?

Pas je wel een beetje op...zo moet je niet structureel doorgaan want dan ga je of veel missen van je kind of je raakt gegeven moment opgebrand.
We kennen een flinke seizoenspiek op het werk, dat is een gegeven en hoort bij de branche. Maar heb juist vanaf Juni de papa-dag (vrijdag) om toch meer bij de kleine te kunnen zijn. Dus die rust komt er wel :) Brandweerwerkzaamheden blijf ik doen, maar stoot daar links en rechts ook wel wat af. "Gelukkig" hebben we niet zoveel meldingen per jaar, dus valt die belasting best mee.

Ook de GFB DV+ hem ook echt feller gemaakt.
Dat had ik totaal gemist. Heb je de tuning laten uitvoeren ja?
Vriendin die onlangs een Astra K heeft gekocht was zaterdag op bezoek. Echt een lekker chique en luxe uitvoering. Zo ook de sensor onder de bumper om de kofferklep te openen.
En in een hele gave kleur, die tussen een grijstint en soort licht legergroen in zit. Ze is erg blij met de auto.

Goed te horen dat het goed gaat Ruud! Zoals Rob zegt let wel op jezelf en ook op B want druk, weinig slaap en een baby kan zeker zorgen voor druk en irritatie. Wij vonden die hele baby periode best wel intensief.

Fijn de vrijdag vrij, ik was altijd de woensdag vrij tot mijn ouderschapsverlof uren op waren. Ik heb daar wel echt van genoten, samen babyzwemmen iedere woensdag en op den duur ook na schooltijd wat leuke dingen ondernemen. Die tijd heeft zeker bijgedragen aan de goede band die ik met mijn inmiddels 8 jarige dochter heb :).

Balen van de lekke band Richard, zal wel een flinke duit kosten om die te vervangen, als ze al leverbaar zijn momenteel.

Genieten Ruud!
Het gaat inderdaad verschrikkelijk snel.
Als ze eenmaal om kunnen rollen, wil je dat ze zelf ook weer terug kunnen rollen, zelf kunnen zitten is ook wel handig in de kinderstoel, kruipen is ook wel handig en leuk met het (zelf) spelen, zelf staan en stapjes zetten is tof natuurlijk en als ze eenmaal lopen hoef je ze niet meer constant te tillen.

Inmiddels zitten wij al weer een tijd in de laatste fase. Soms verlang ik nog wel eens terug naar de tijd dat hij lekker rustig in de box lag en je niet non-stop achter zo'n kleine terrorist aan hoeft te lopen om te kijken of hij niet iets uitvreet :}

Ik heb daar wel echt van genoten, samen babyzwemmen iedere woensdag

Goeie! Moeten wij binnenkort ook weer eens doen. De ene keer vind het hij het prachtig, de andere keer deert het hem weinig of vind hij er niets aan. Inmiddels in bad wel altijd dikke pret, dus het zwembad zal op den duur ook wel goedkomen

Balen van de lekke band Richard, zal wel een flinke duit kosten om die te vervangen, als ze al leverbaar zijn momenteel.

Niet goedkoop nee. Ik hoop voor 400eu klaar te zijn voor twee banden. Hoort erbij, het beste was toch al van de banden af dus ik heb er vrede mee.
Al lang blij dat het geen hagelnieuwe achterband was *-)

Zijn de levertijden zo slecht? Wat ik er zo snel van zie is de levertijd grofweg een werkweek of sneller.

Overigens klop ik af dat ik een probleemloze auto heb tot op heden. Mijn zwager heeft vorig jaar rond dezelfde tijd een X3 gekocht. Paar jaar ouder, wel veel minder km's en een stuk goedkoper (minder mooie/luxe uitvoering ook). Wat die al verspijkert heeft aan de remmerij is om te janken (en nog is het niet goed), plus dat ook daar nog vier nieuwe banden onder moeten :,(*-)

Inmiddels zitten wij al weer een tijd in de laatste fase. Soms verlang ik nog wel eens terug naar de tijd dat hij lekker rustig in de box lag en je niet non-stop achter zo'n kleine terrorist aan hoeft te lopen om te kijken of hij niet iets uitvreet

Onze zoon is sinds vrijdag gaan lopen. Heeft even geduurd maar zo van de een op andere dag had ie er opeens wel zin aan en nu is ie niet meer te houden. Ben er niet zo rauwig om dat het effe geduurd heeft want nu moet je er inderdaad constant achteraan...B)
Maar echt schattig zoals hij vandaag opeens de opvang binnen liep.
De arme ziel had afgelopen week de waterpokken (net zoals het halve dorp) en ook voor de tweede keer. Maar nu veel heftiger. Hij zit eronder. Maar het ergste is achter de rug en kon weer naar de opvang.

Dat had ik totaal gemist. Heb je de tuning laten uitvoeren ja?
Vriendin die onlangs een Astra K heeft gekocht was zaterdag op bezoek. Echt een lekker chique en luxe uitvoering. Zo ook de sensor onder de bumper om de kofferklep te openen.
En in een hele gave kleur, die tussen een grijstint en soort licht legergroen in zit. Ze is erg blij met de auto.

Nee nog geen tuning...daarvoor ga ik een afspraak maken. Wel de originele dumpvalve vervangen door een beter hoogwaardig exemplaar waardoor de turbodruk veel beter geregeld wordt. Betere gasresponse en een mindere dip na schakelen.

Midje,

Nou, al die kinderverhalen kan ik me (nog steeds) niet in mengen :}

Volgende week lekker een weekje vakantie. We zouden eigenlijk naar Londen, maar om begrijpelijke redenen toch maar even niet ;)
Mooi de tijd om de boel uit te pakken, een kledingkast in elkaar te zetten en te zorgen dat weer iets meer ruimte hebben.
Daarnaast op zoek naar een opvolger voor de 206cc. 1 van de drielingen, Karl, 500, Picanto, Swift... zat aanbod!

Zal deze week even afspraak maken voor tuning van de Astra.
Leuk man! Ga je zeker plezier van hebben (tu)

Niet goedkoop nee. Ik hoop voor 400eu klaar te zijn voor twee banden. Hoort erbij, het beste was toch al van de banden af dus ik heb er vrede mee.
Nou, gelukt voor dat geld? ;)

Middag! Drukke tijd Ruud.. Hier in het dorp was ook pas een kleine geboren. Eerst eentje van 4800gram, later eentje van 5200gram. Wat een verschil hé. Volgens mij was ik ook een kleintje (en nog steeds :D ).

Zo, moet nog even bij lezen met alles. Even van de aarbol verdwenen leek het. Ook van het werk :D Ook weinig nieuws, weinig social media. Dat was wel lekker, even met de handen bezig

Maar welk bijna elke dag 's ochtends vroeg op, hele dag klussen en 's avonds nog weer opruimen, dingen bestellen, controleren en klaarzetten voor de volgende dag. Heel veel zelf gedaan maar ook vrijwel elke dag waren er ook andere mensen.

Hebben helaas wel wat tegenvallers gehad, de grootste was wel dat de vloerverwarming die in gefreesd zou worden niet kon omdat tijdens het verwijderen van de leistenen vloer de hele dekvloer los kwam van de beton vloer. Die hele dekvloer moest verwijderd worden en viel dus niets meer in te frezen. Toen keek ik op kaal beton. Daarop netten gelegd met daarop vloerverwarming geknoopt (gelijk isoleren) en toen kon ik via via nog op een zaterdag zwart een nieuwe dekvloer laten storten. Allemaal wat duurder maar de nieuwe vloer moet ook 5 weken uitharden.
We kunnen er wel op lopen, maar kan nog geen afwerking op. Is nu verzet naar eind juni :S dus tot die tijd leven we in de kelder. Verder een kozijn te laag geplaatst maar is opgelost. Ik heb een verdwaalde elektraleiding doorboord wat een dag kostte om weer fatsoenlijk te herstellen. Heb nog geholpen met spouwmuur isolatie, die beste man kwam alleen omdat zijn maatje ziek was. Maar ons huis is heel onhandig om alleen te doen dus heb maar geholpen. Ik had talent en kon daar zo aan de slag volgens hem *-) . Maar goed, al met al is het heel mooi geworden, zeker nu alles gestuct is. maar dus nog niet helemaal gereed.

Ben wel heel blij dat ik zelf de vaklui heb gekozen en niet een aannemer, kost meer tijd maar overleggen gingen goed, men wist precies wat ik wilde en heb ze goed mee laten denken. allen waren ook super kritisch op hun eigen werk en omdat ik er zelf ook was kun je snel overleggen, even schakelen ging ook goed en we hebben de kosten zo ook nog goed binnen de perken weten te houden. :-D

@Ruud, gefeliciteerd! Geniet van deze tijd, ik heb destijds ook veel vrij gehad en ondanks ze nog weinig doen ook veel genoten van deze tijd. Ze ontwikkelen zich echt mega snel.

@Gerwin; Leuk zo'n klein gebakje. Heb er in redelijk wat gereden en je kunt vrij kort al een goede shortlist maken;

Vind je de ruimte niet belangrijk en rij eigenschappen geef je ook weinig op en wil je wil je een 500 --> fiat 500
Vind je de ruimte niet belangrijk en wil je ook een leuk rijdende auto --> Opel Adam
Vind je de ruimte wel belangrijk, volwassen auto, mogelijkheid tot allerlei luxe met 5 zitplaaten --> Opel Karl of Picanto

De drieling van c1/Aygo/108 vind ik een lastige combi. Hij is niet zo guitig als een 500 of Adam, ook niet de ruimte en mooie afwerking voor een A segmenter als een Karl of Picanto. (klapraamjes, rumoerig, matige stoelen) Ben er nooit echt heel erg onder de indruk van geweest, al schijnt het kwalitatief wel heel prima te zijn.

Met name de Picanto heb ik redelijk wat in gereden, echt wel een fijn ding voor een A segment autootje en zelfs gewoon met een fijne 4 cilinder te krijgen (tu) Maar als ik de ruimte niet nodig had zou ik een kekke adam wel zien zitten in zo'n paarse kleur met wit dak

Dat is een pittige periode geweest maar goed om te horen dat je ondanks de tegenslagen er steeds weer een goede draai aan hebt weten te geven. Nu wel extra fijn dat jullie zo'n leefkelder hebben; anders werd het echt een uitdaging. Maar tm juni is best lang in een kelder..;) zeker met twee kids..

Ik schrik wel wat alles kost. Wij zijn ons aan het oriënteren naar nieuwe zonwering voor de ramen binnen. Wij hebben hele hoge en grote ramen waardoor standaard werk net 10 cm te kort is. Komen dan in maatwerk terecht en dan betaal je voor het stukje zelfde zonwerking gewoon 5x zoveel!! En dan voor vier ramen...we zijn dus maar even aan het heroverwegen.

Gisteren weer eens ouderwets Koningsdag gevierd in Leeuwarden met het gezin. Stampiedruk maar wel erg gezellig. Vandaag nog een dagje werken en dan dikke 1,5 week vrij.

Kwam gisteren wel tot een andere ontdekking...onder de C3 beginnen zich zwarte druppels te verzamelen...even de auto geïnspecteerd en de onderzijde is inderdaad vettig en zag op een deel van het motorblok ook een klein plasje zwarte vettigheid liggen. Ik heb even met mijn vinger wat vettigheid weggehaald maar het is bijna geurloos. Wel zwart.
Is het dan wel olie? Maar weer even een afspraak maken.

Dat is een pittige periode geweest maar goed om te horen dat je ondanks de tegenslagen er steeds weer een goede draai aan hebt weten te geven. Nu wel extra fijn dat jullie zo'n leefkelder hebben; anders werd het echt een uitdaging. Maar tm juni is best lang in een kelder..winking smiley zeker met twee kids..

De tijdelijke woonkamer in de kelder is 5 meter x 6,68 meter. Dus nog steeds groter dan veel andere mensen hebben. Tijdens verbouwing en nu hebben we gewoon een prima woonkamer, TV, eettafel en ruimte voor de kinderen om te spelen. Alleen de wat kleine ramen en dus weinig daglicht is wel jammer. Maar we hopen ook op veel mooi weer de komende tijd zodat we veel naar buiten kunnen ;)

Vroeg wel aan de loodgieter hoe andere mensen dat deden met vloerverwarming terwijl je er woont. Die hadden dan gewoon weken lang geen woonkamer. Koken in de garage en 's avonds op bed beetje TV kijken *-) Nee het is niet fijn maar heb weinig te klagen. Gisteren de behangers/schilders nog geweest en alles afgemaakt. ZIet er top uit! Zaterdag alle schakelaars en stopcontacten en spotjes weer ophangen. Volgende week komt de keuken. Althans, alles wat leverbaar is.

Kosten schrik ik ook wel van, de kozijnenzaak zei wel dat wij geluk hadden en in juni hadden besteld al. Want nu rekenen ze zomaar 25-35% meer voor materiaal. Ook van de keukenzaak hoorde we zoiets.

Gisteren zijn wij ook heerlijk ons dorp in geweest. Brandweer gaf een demonstratie, veel rommelmarkt dingen, eten, terrassjes lekker vol, bandje die op trad, en heerlijk weer. Genieten B)

@ Joost: zo, lekker bezig zeg! En dan is het fijn dat je het in eigen hand hebt, kun je snel schakelen waar nodig of zelf nog de handen uit de mouwen steken ;) Mooi dat het er allemaal mooi/strak uitziet; daar gaat het uiteindelijk om!

De tijdelijke woonkamer in de kelder is 5 meter x 6,68 meter.
Dat is prima uit te houden inderdaad! Fijn zo'n kelder (tu)

Vind je de ruimte niet belangrijk en rij eigenschappen geef je ook weinig op en wil je wil je een 500 --> fiat 500
Vind je de ruimte niet belangrijk en wil je ook een leuk rijdende auto --> Opel Adam
Vind je de ruimte wel belangrijk, volwassen auto, mogelijkheid tot allerlei luxe met 5 zitplaaten --> Opel Karl of Picanto

De drieling van c1/Aygo/108 vind ik een lastige combi. Hij is niet zo guitig als een 500 of Adam, ook niet de ruimte en mooie afwerking voor een A segmenter als een Karl of Picanto. (klapraamjes, rumoerig, matige stoelen) Ben er nooit echt heel erg onder de indruk van geweest, al schijnt het kwalitatief wel heel prima te zijn.
Ik denk dat dit het wel goed samenvat. De Aygo-drieling ben ik ook niet zo'n fan van; interieur vind ik ook niet mooi. Dan lijkt de Up-drieling al wat hoogwaardiger.
Waar zou jij die drieling plaatsen in verhouding met de rest? (als ervaringsdeskundige)

Maar als ik de ruimte niet nodig had zou ik een kekke adam wel zien zitten in zo'n paarse kleur met wit dak
Genoeg kleurtjes inderdaad!

0-e0c33730-3c1a-44c4-800e-8b322983ce9a.jpg

0-5ef9414d-b441-4727-93e7-61a7f37bf58c.jpg

0-18133831-bc72-410a-99c0-55442ddfdae8.jpg

Want nu rekenen ze zomaar 25-35% meer voor materiaal. Ook van de keukenzaak hoorde we zoiets.
Bij ons op het werk ook de ene verhoging naar de andere... en het eind is nog niet in zicht. Maar het zal een keer eindigen, want er komt een moment dat men het er niet meer voor wil betalen.

Ik heb even met mijn vinger wat vettigheid weggehaald maar het is bijna geurloos. Wel zwart.
Dat is wel apart inderdaad... olie met nauwelijks geur is toch meestal redelijk vers ;)
Ik zou het verder niet weten, hopelijk valt het mee!

Vandaag nog een dagje werken en dan dikke 1,5 week vrij.
Lekker man, fijne vakantie alvast!

Ik denk dat dit het wel goed samenvat. De Aygo-drieling ben ik ook niet zo'n fan van; interieur vind ik ook niet mooi. Dan lijkt de Up-drieling al wat hoogwaardiger.
Waar zou jij die drieling plaatsen in verhouding met de rest? (als ervaringsdeskundige)

de VAG drieling (heb alleen ervaring met de Up) schurkt ook wel dicht tegen een picanto of Karl aan. Je kijkt met de Up wel tegen wat meer kaal plaatwerk aan dan de Karl of Picanto. ook daar heb je achter klapraampjes en heb je 4 zitplaatsen en de meeste upjes hebben maar 60 PK. Allemaal wel te overzien natuurlijk. Maar qua 'volwassenheid' gewoon top. Op de snelweg voelt het een klasse hoger. best comfortabel, stil, stoelen zijn beter dan in sommige B of C segment auto's. Ze zijn alleen ook best prijzig, veel exemplaren relatief kaal qua luxe.
Als occasionkoper zou ik hem niet snel op mijn shortlist zetten. Misschien dat bij Skoda of Seat een betere deal kunt vinden dan is het helemaal geen verkeerde keuze. Maar de upjes vind ik vrij duur als occasion wat ik laatst zo zag. En ze zijn niet slecht, maar een Karl heb je gewoon 75PK standaard, standaard cruise control.

De up heb je ook als TSI of GTI en ook wel met wat luxe , dan is het echt een top karretje. Maar dan moet je echt zoeken en rijzen de prijzen de pan uit

Bij ons op het werk ook de ene verhoging naar de andere... en het eind is nog niet in zicht. Maar het zal een keer eindigen, want er komt een moment dat men het er niet meer voor wil betalen.

Daar maakte de kozijnenboer ook al zorgen over. Hij wil die prijsverhogingen ook helemaal niet maar moet wel omdat de fabrikanten dat door drukken. Maar hij word er wel op aangekeken en ergens houd het inderdaad op

Flinke klus Joost!
Twee dingen weet je zeker met een verbouwing, de planning wordt nooit gehaald en je blijft nooit binnen budget :}

@ Gerwin, ik heb eens een Adam als leenauto gehad. Echt een lekker gooi en smijt auto'tje!
Wel erg klein, ook als tweede auto.

Afgelopen weekend het gras geverticuteerd. Op zich niet het vermelden waard hier. Ware het niet dat de grond natuurlijk verschrikkelijk droog is en de auto naderhand onder een laag zwart zand zat. (ook jammer dat de glazenwasser twee dagen voor die tijd langs was geweest :?)
Geen zin om de auto helemaal te wassen, dus mijzelf er vlug vanaf gemaakt door de auto alleen goed in te foamen en af te spuiten. Resultaat was veel beter dan verwacht.
Auto is eigenlijk gewoon helemaal schoon, zelfs de vliegenlijkjes zijn er af. Op een paar plekken zie je alleen nog vaag de afdruk zitten.

Goed om te weten, op deze manier kan ik wat vaker de auto wassen. Scheelt een hoop tijd (tu)

Mogguh!

Alles wordt rap duurder inderdaad, en personeel voor werkzaamheden is niet te krijgen. Het beschadigde bitumendak wil ik laten vervangen, maar niemand heeft tijd. Dan maar zelf wat dichtsmeren. Ook hebben we ideeën voor een uitbouw, maar dat gaat ook niks worden met het materiaal- en personeelstekort in de bouw.
@Richard: was je de ramen niet zelf dan? :)

Binnenkort een ritje Zuid Duitsland (1300km) en een weekje later een rondje Zuid Europa (3500km). Dus dan leer ik de **** even goed kennen, en rij ik even ruim 30% van het jaarkilometrage. Heb 'm nu 1,5 maand en heb er ongeveer 1200km mee gereden.

Over echt oude Opels gesproken, we zitten een paar dagen in Winterswijk en daar net de grens over in het dorpje Vreden staan op het industrieterrein honderden Opels uit de jaren 60-80. Niet helemaal in fabrieksnieuwe toestand, maar dat maakt het beeld eigenlijk wel indrukwekkender. Ik heb nog meer foto’s gemaakt overigens,
Vond het een vrij bijzondere aanblik.

Alles wordt rap duurder inderdaad, en personeel voor werkzaamheden is niet te krijgen. Het beschadigde bitumendak wil ik laten vervangen, maar niemand heeft tijd.
Het is inderdaad bizar. Sinds de februari storm ben ik al bezig een aannemer te krijgen die bij mij de dakgoten/windveren gaat vervangen. Nadat ik al weken heb moeten "bedelen" voor een afspraak, laat de offerte nu ook al 2 weken langer op zich wachten als afgesproken. (en de termijn voor een offerte was al een maand).

Kennis heeft zijn 508SW ingeruild op een Skoda Enjaq 80kw. Hij gebruikt hem ook om aanhangers mee te trekken. Hij is er super tevreden over, hoewel van de actieradius van 400-450km niet meer veel over blijft met aanhanger erachter :} Naja, een auto verbruikt met aanhanger ook het dubbele aan brandstof.
Hij kon overigens ook kiezen uit een Grandland Hybride. Die had hij eigenlijk liever gehad, maar toch voor de Enjaq gekozen omdat hij die over 4 jaar evt. prive wil overnemen.

@ Berry: Beste trip heb je voor de boeg!

@Richard: was je de ramen niet zelf dan? smiling smiley

Uhhhh, blijkbaar niet :T
Nee, is ideaal. Beste man doet veel hier in de regio. Komt eens in de twee á drie maanden langs. Doet alles en gooit een kaartje in de bus als er niemand thuis om het over te maken.

Binnenkort een ritje Zuid Duitsland (1300km) en een weekje later een rondje Zuid Europa (3500km). Dus dan leer ik de **** even goed kennen, en rij ik even ruim 30% van het jaarkilometrage. Heb 'm nu 1,5 maand en heb er ongeveer 1200km mee gereden.

Lekkere roadtrip!
Wij hebben gisterenavond de zomervakantie geboekt. Exact hetzelfde plekje als vorig jaar. Beviel erg goed en we hebben daar nog lang niet alles gezien. Wederom weer eind augustus/begin september. Lachwekkend wat het dan kost, daar profiteren we nog even van zolang we nog niet van de schoolvakanties afhankelijk zijn.
Eind deze maand eerst nog vliegen naar de zon, lekker weekje all-inclusive niets doen B)

Kan mij echter al verheugen op de autotrip naar Zuid Frankrijk B)

Nou, gelukt voor dat geld? winking smiley

Nee. De bandenboer kon zo snel niet aan Pilot Sport 4 banden komen, dus zijn het twee Pilot Sport 4S banden geworden en die zijn iets duurder. Maar ach, dan is het maar weer klaar :)

Kennis heeft zijn 508SW ingeruild op een Skoda Enjaq 80kw. Hij gebruikt hem ook om aanhangers mee te trekken. Hij is er super tevreden over, hoewel van de actieradius van 400-450km niet meer veel over blijft met aanhanger erachter grinning smiley Naja, een auto verbruikt met aanhanger ook het dubbele aan brandstof.

Kennis van mij moest ook een vervanger na zijn ** Passat GTE. Ook gekeken naar de de ID3/4 en de Enyaq, maar de actieradius hield hem tegen. Verschillende dealers bezocht en er was er maar één die de vraag stelde hoe zijn kilometers er uit zagen. Dat was ook de enige die eerlijk adviseerde om, als het dan toch een EV moest worden, voor degene met de meeste actieradius te gaan en zelfs dan zou het in de winter spannend kunnen worden. Dat trok hem niet, plus dat hij de stoelen in de Enyaq echt belabberd vond.

Dus is het een Kodiaq geworden. Die heeft blijkbaar toch andere stoelen?
Vermogen viel hem wel wat tegen, met name de elektro power van de GTE mist hij, maar afgezien daarvan ruim voldoende en verder meer dan tevreden over de auto. Nog wel even gevraagd of de extra bijtelling na de gunstige GTE hem ook niet tegenviel, maar dat viel in euro's ook nog best wel mee.

Mogguh!!

Hopelijk iedereen een goed weekend gehad? Wat is het momenteel genieten van het weer.
Hoewel de wind nog wat fris was, hebben we zaterdag en zondag lekker kunnen genieten.

Gisteren tijdens de rit naar schoonmoeders zelfs 2 nieuwe Mokka's in het wild gespot.
Toch zie ik ze nog maar zelden....zelfs in Duitsland nog niet veel.

Och man

Heerlijk weekend gehad op de voor ons zo geliefde Veluwe. Vanmorgen op het park nog heerlijk op het terras gezeten in de stralende zon, kindertjes heerlijk in de speeltuin en speelparadijs. Wat wil een mens nog meer. Was echt niet leuk om weer naar huis te gaan.. (td)

Maar jah..de plicht roept morgen weer.
En wat is de astra toch fijn op dit soort ritten. Heerlijk vol te proppen, hond past er zo in en ondanks volle bepakking en dakkoffer erg zuinig en heerlijk comfortabel.

Maar kan wel zien waar het geld zit. Jemig wat is de kloof tussen arm en rijk daar op de Veluwe soms groot.

Dag beste Forum leden

Ik ben niet zo heel veel in de lucht maar blijf jullie wel volgen. Met veel interesse
Ik heb inmiddels weer een drukke baan met veel verantwoordelijkheden en aandachtsgebieden
dus ook weinig forum tijd. Fijn om te lezen Ruud dat je een mooie dochter (samen) op de wereld hebt gezet. Ik heb bijna de Opa leeftijd en kijk uit naar de ontwikkelingen bij de kinderen van mijn vriendin..........

Qua auto"s: De nieuwe (voor mij ) Insignia bevalt heel erg goed. Automaat en open dak zijn mooie aanvullingen op mijn eerste Insignia B..

Ik overweeg mijn Astra GTC ( bouwjaar 2011 in een goede uitvoering met 63.000 km 's ) in te ruilen op een Mokka (Ultimate E ) of Astra Hybryde (GS-line met opties )
in te ruilen ( beide opties staan open )

Ik ben nieuwsgierig naar jullie reactie !

Ik overweeg mijn Astra GTC ( bouwjaar 2011 in een goede uitvoering met 63.000 km 's ) in te ruilen op een Mokka (Ultimate E ) of Astra Hybryde (GS-line met opties )

Gevoelsmatig zou ik meer naar de Astra gaan. Naar mijn gevoel een modernere auto, meer ruimteaanbod en je bent niet begrensd op de (beperkte) actieradius van de Mokka E. Daarnaast schijnt de Astra echt fijn te rijden, waar de Mokka nog wel eens stuiterig wordt gevonden.

Ik zou ook absoluut voor de Astra gaan..de Mokka is een leuk ding maar ik heb het niet zo op die hoge suv's. Daarnaast is de Astra is veel ruimer en weet wel zeker dat die veel comfortabeler en strakker rijdt. En prijsverschil is maar heel beperkt.

Maar hij komt eraan. Deze week zijn de rijtrainingen en afleveringen. Vanaf zaterdag kan je proefrijden. Ik ben heel benieuwd of deze op mijn lijstje komt al opvolger voor over tig jaar.

278351627_6278966590485_3363156488182022035_n.jpg

[video]https://fb.watch/cXojv825Cr/[/video]

Toevallig gisteren nog even met de opel configurator gespeeld en o.a. de Astra samengesteld.
Ik weet dat alle auto's duur geworden zijn maar echt niet normaal meer wat een bedragen zeg.

Zou gewoon proef rijden met beide opties en kijken wat er onder de streep uitkomt.
Wat mij betreft zijn het allebei prima opties, zeker als ruimte er minder toe doet.

Toevallig gisteren nog even met de opel configurator gespeeld en o.a. de Astra samengesteld.
Ik weet dat alle auto's duur geworden zijn maar echt niet normaal meer wat een bedragen zeg.

Auto's worden uh...zijn belachelijk duur....

Trouwens ook flink tegenvallertje met de C3. De olielekkage was serieus.

Pakking/kit van de koppakking van de motor was gaar en moet vervangen worden. Motor voor groot deel uit elkaar dus flink wat uurloon..daar gaat een deel van het vakantiegeld alweer...8-)

Ik zou ook voor een Astra gaan. Die wielen en een leuk kleurtje erop en je hebt echt een gaaf ding.
Ik ben heel benieuwd naar het interieur. Op de foto's vind ik het vrij somber met veel donker plastic, weinig kleur en chroom....en strakke lijnen.
Wat dat betreft vond ik het interieur van de Astra K veel "vriendelijker/speelser/chiquer".

Pakking/kit van de koppakking van de motor was gaar en moet vervangen worden. Motor voor groot deel uit elkaar dus flink wat uurloon..daar gaat een deel van het vakantiegeld alweer...
Vervelend Rob, dit soort onvoorziene uitgaven. Gelukkig blijkt de Astra tot op heden nog vrij probleemloos B)

Dat is balen Rob! Altijd zonde om daar je zuurverdiende geld op stuk te slaan. Hopelijk is hij verder weer klaar voro een x aantal kosteloze km's.

Hier alles nog OK, de BMW staat inmiddels 36 dagen echt stil, dus ik ben nu wel echt aan het overwegen om hem weg te doen, 2 autos is puur luxe en gemak en niet echt nodig.
Dit is ook zonde geld...

Gisteren na het werk lekker 60km met de motor gereden :) Heerlijk!

Hier is het ook rustig op autogebied.

De Cabrio is nog geschorst. Over een week of 2-3 halen we de caravan op, en zal hij weer in de belasting/verzekering gaan.
Ik ga er vanuit dat hij ons komend jaar nog naar de vakantieoorden brengt. Mocht dat onverhoopt niet lukken, kunnen we de Mokka X van mijn ouders mee.
Heel misschien dat we zelfs daarvoor kiezen. Ruime auto, lekker schuifdak, AGR+ stoelen en Isofix voor de kleine......eigenlijk zouden we nog gek zijn om de cabrio mee te nemen.

De Polo van B doet 't nog....maar maakt ook nauwelijks kilometers (morgen moet ik met dat ding naar m'n werk :O), en de Leaf heeft deze maand de 100.000km aangetikt.
Eerst september de plannen van de overheid maar eens afwachten, en dan evt keuzes maken voor vervoer.

Op huizengebied zijn we nog bezig met installatie van een airco, extra zonnepanelen en het vervangen van dakgoten/windveren.

Laat je dat bij de Opel garage doen of een toko met een lager uurloon?

Nee de citroen laat ik bij de lokale dorpsgarage doen.

Ik zit nog wel met de astra. Moet in juni voor zijn eerste apk. Garantie is voorbij en de dealer van deze astra zit in Groningen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Of Opel dealer dichterbij of de dorpsgarage.

Vandaag helaas ook weer een beste van het cjib op de mat.
164 euro voor 20 te hard op 80 weg. Ben bang dat ik gepakt ben nadat ik iets te fanatiek een heel langzaam rijdende auto met aanhanger inhaalde. En helaas stond ie deze keer niet in flitsmaister.

Zonde Rob. Ik heb al zeker zes jaar geen boete meer gehad. Snelheid was het laatst in 2013 dacht ik.

@Ruud: geniet maar van de Polo!
Ben benieuwd wat het wordt met de vakantie, maar ik denk dat ik het al lees: Astra en Polo eruit voor een goede gezinsbak/caravantrekker.

Ik ben ook benieuwd hoe de Mokka bevalt als caravantrekker. De vorige Mokka en Astra J met 1.4T waren erg lui, zwaar en lange versnellingsbakverhoudingen en onderin niet thuis. Lijkt me niet heel ideaal met een caravan.
Denk wel dat het lekker stabiel op de weg ligt door het gewicht.
Merk dagelijks nog hoe veel vlotter, zuiniger en soepeler de 1.4T in de Astra K is. Echt een wereld van verschil.

Zonde Rob. Ik heb al zeker zes jaar geen boete meer gehad. Snelheid was het laatst in 2013 dacht ik.

Ze staan hier de laatste tijd erg vaak in de regio op 30 50 en 80 wegen en ben nu twee keer in korte tijd gepakt toen ik sochtends uit hondencursus kwam. Beide keren niet in flitsmaister. Toch maar wat meer op de snelheid gaan letten op deze wegen.

Terug
Bovenaan