Astra F
Kilometervreter
Haha nee. De verkoopwaarde van de Astra is laag, voor dat bedrag heb ik liever nog een keer het genot van open rijden. Die gaat er voorlopig niet uit.Ben benieuwd wat het wordt met de vakantie, maar ik denk dat ik het al lees: Astra en Polo eruit voor een goede gezinsbak/caravantrekker.
In de toekomst (lees, nadat we duidelijkheid hebben met huisperikelen) staat de Cascada 1.6T nog altijd op de wensenlijst.
Ervan uitgaande dat ik niet van baan wissel, hebben we de volgende opties:
1. Nieuwe EV met bijtelling, evt leasecontract met wisselmogelijkheid voor vakantie. Dan evt. de Leaf overnemen voor B.
2. Nieuwe EV met bijtelling, geen wisselmogelijkheid. Dan de polo inruilen voor een Astra ST.
2. Nieuwe EV zonder bijtelling. Dan de Polo inruilen voor een Astra ST voor B.
3. Nieuwe Hybride met bijtelling. Dan de Polo inruilen voor de Leaf voor B.
4. Geen leaseauto meer, mobiliteitsbudget uitonderhandelen. Dan de Leaf privé overnemen voor mij, en een Astra ST voor B.
@ Rob: Altijd jammer geld die boetes, zeker als het is omdat de reden van de tijdelijke snelheidsoverschrijding begrijpelijk is.
Wat is het voordeel van de opel-dealer? Ik zou gewoon voor de dorps-garage kiezen, als je daar goede ervaringen mee hebt.Ik zit nog wel met de astra. Moet in juni voor zijn eerste apk. Garantie is voorbij en de dealer van deze astra zit in Groningen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Of Opel dealer dichterbij of de dorpsgarage.
Met 100 km/h zit je, zeker in de vijfde versnelling, wel in een goed toerengebied. Met zijn vermogen/koppel kom je vast wel goed mee in het verkeer. Denk in ieder geval dat het comfortabeler is als de astra.Ik ben ook benieuwd hoe de Mokka bevalt als caravantrekker. De vorige Mokka en Astra J met 1.4T waren erg lui, zwaar en lange versnellingsbakverhoudingen en onderin niet thuis. Lijkt me niet heel ideaal met een caravan. Denk wel dat het lekker stabiel op de weg ligt door het gewicht.