Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Precies. Met kleine dingetjes ook; bij mij waren er draden kapot van de achterruitverwarming, dat mocht ik in de buurt laten repareren. Helaas hielp dat niet en moest er een nieuwe ruit in. Daarvoor moest ik wel terug.
Daarnaast: hoe vaak verwacht je terug te moeten? Ik verwacht 0 keer. En laat het één keer zijn, maar je dan wel voor een goede prijs je 'droom'auto hebt?

Ik kan begrijpen dat Rob geen goed gevoel heeft bij een Astra van ver weg uit Zuid Holland.
Kleine kans dat er iets mee scheelt tijdens garantie, maar je zal het maar net tegenkomen.

Ik heb niet zo'n probleem om hem elders vandaan te halen. Daar is altijd wel wat tussen de Opel dealers onderling te regelen. Dat heb ik met mijn huidige Astra ook gedaan.

Dit is een dorpsgarage en erg ver weg. Vind ik toch anders.

Daarnaast: hoe vaak verwacht je terug te moeten? Ik verwacht 0 keer. En laat het één keer zijn, maar je dan wel voor een goede prijs je 'droom'auto hebt?

Dit is natuurlijk koffiedik kijken. Het kan zo zijn maar het kan ook niet zo zijn. Afgelopen auto's ben ik diverse keren terug geweest voor wat garantiedingen.
Daarnaast ben ik gewoon precies en wil ik ook iets perfect hebben..:) Dus als er iets niet lekker zit aan een auto ga ik ook echt gebruik maken van de garantie.
Ik vind het wel belangrijk als je zo'n klap geld neerlegd.

Maar ik houd er nu eerst mee op. ben er wel effe klaar mee...:)

Wat vinden jullie van een zilveren met de 18 inch bicolor?

https://www.flickr.com/photos/189153232@N07/50626325901/in/dateposted-friend/

Lange dag Peter! 2x 2 uur rijden alleen al...Pfoeh
Maar goed, we moeten er maar aan wennen want volgende week mogen we weer :D

Uitgebreid verslag volgt ;)

Vanmiddag een proefrit in deze Opel Corsa gemaakt:

k6hh7lfwl76g.jpg

e3383ydwbuvy.jpg

7nwsq1lataaf.jpg

Het gaat om een Corsa in Elegance uitvoering,met onder andere lederen bekleding en stoelverwarming,en met de 100 pk motor, handgeschakeld. Auto reed prima!:)

En, de Rio ingeruild?
Je ziet hoe snel het gaat in dit topic.

@Gerwin: ik denk dat ik je mag feliciteren. Prachtige V40! Die blauwe Ocean Race met mooie uitlaten toch?

Barri zei:
En, de Rio ingeruild?
Je ziet hoe snel het gaat in dit topic.

@Gerwin: ik denk dat ik je mag feliciteren. Prachtige V40! Die blauwe Ocean Race met mooie uitlaten toch?

Ik kon wel een goede inruilprijs voor de Rio krijgen, maar wil ook nog een keer een proefrit in een Ford Fiesta maken, die schijnt ook prima te rijden.

Zilvergrijs Astra Tourer is erg mooi. Komt zo wat chiquer en eleganter over dan in een donkere kleur. Plus je kunt de zilveren raamlijsten gewoon nemen zonder dat ie lijkwagen-looks heeft. Combinatie met die velgen is ook top. En dat terwijl ik het normaal gesproken helemaal geen mooie auto vindt. Heb zelf ook een zilvergrijze auto. Was ook niet de eerste keuze maar ondertussen vind ik het heel erg mooi.
2016-Vauxhall-Astra-Sports-Tourer-front-three-quarters_84.jpg

Het is de donkerblauwe ocean race geworden inderdaad!
Toen we m in de hal zagen staan waren we direct enthousiast; prachtige kleur en velgen. Echt een 'dikke bak'.

Smoelt helemaal goed en fraai interieur met zwart leer en gekleurde stiksels. Allemaal gadgets en instellingen; meer dan genoeg, ga ik me nog in verdiepen.
Las in elk geval iets over een Volvo Oncall abonnement en een app; even een keer naar de dealer daarvoor.
Rijden was super; comfortabel en solide. 120 soepele paarden en fijn schakelen.
Leer is wennen. Komt goed.
De koper had gekozen voor de optionele dubbele (verhoogde) laadbodem in de kofferbak, dus de laadruimte is nog kleiner dan gebruikelijk.
Ach; die dubbele bodem kan er altijd nog uit mocht het nodig zijn ;)

Helaas wel wat schades aan de velgen, maar goed; dat is overkomelijk, kan ik in de toekomst laten repareren.
Verder geen grote schades alleen een soort schaafplek bij het voorscherm; wordt gepolijst/netjes gemaakt.
En nog wat krasjes op de bumper bij de kofferbak maar dat wordt bijgestipt net als een paar steenslag plekjes.
Maar als je er niet met de neus bovenop zit, staat er een prachtbak. Mooier dan een R-Design.

Prima deal kunnen sluiten, dus al met al zeer tevreden.

We kunnen bijna niet geloven dat we in de gelukkige positie zijn om zo'n auto te kunnen kopen...dus moet het allemaal nog wat 'landen'.

Ook wat fraais; ter plaatse begon het motormanagement lampje van de Punto te branden, dus dat moest ik nog laten fixen/wissen van de verkoper.
Op de terugweg ging het lampje weer uit.
Italiaanse auto's.... ;) maar ik zal m wel missen.

Nog een weekje wachten en dan baden we in weelde ;)

Gefeliciteerd Gerwin!

Dat gevoel dat het het nog moet landen dat je zo'n dikke bak hebt gehaald heb ik ook gehad. Zelfs weken na aanschaf en nu heb ik dat zelfs nog steeds soms B)

Geniet van de voorpret.

Zilver is weer van de baan...ik heb nooit wat met zilver gehad en na een nachtje slapen weet ik zeker dan ik geen zilver wil. Al staat het op de astra k niet verkeerd.

Nee..ben toch meer van de chique donkere kleuren.
Die begrafenisauto look papegaait iedereen maar wat na. Ik vind het niet storend. De ledachterlichten ed staan gewoon erg fraai op een wat donkere kleur.

Vanmorgen contact gehad over deze:

link

Staat in brabant. Net wat boven budget maar nog maar jaar oud, weinig kilometers en zelfs nog fabrieksgarantie en de juiste opties.
Verkoper zou vandaag met offerte komen maar was wat druk en kreeg ter compensatie persoonlijk filmpje. Erg leuk!

[video]https://mijn.ventavid.nl/dHh4oQEDzO8g[/video]

Maar net nu ik mijn zinnen op deze had gezet, kreeg ik eind van de middag telefoon uit Wormerveer. Degene die gisteren voor mijn neus was weggekaapt was toch weer beschikbaar omdat de potentiele kopers de financiering niet rond kregen.
Verkoper deed er gelijk nog eens 500 euro af en op mijn vraag dat ik er wel graag grotere velgen onder wilde, regeerde hij ook erg positief. Of we halen ze ergens onder weg of regelen samen wel wat.

Gaat om deze:
link

De eerste is nieuwer, blauwzwart, flink duurder (en komt ook nog pakket overheen) maar heeft al wel 17 inch lmv maar geen trekhaak. De tweede is echt zwart heeft kleine velgen (is dus wel wat te regelen en ga ik dan ook doen), is jaar ouder en heeft wat meer kms maar is wel een stuk goedkoper. En heeft wel een trekhaak.
Bij de eerste moet ik nog extra pakket nemen tbv aflevering; bij de 2e zit het er bij in en is de garantie een heel jaar ipv half.
Qua uitrusting zijn ze verder exact. IL en innovation plus.

Ik heb aangegeven dat ik van de eerste reeds een offerteaanvraag heb liggen en dat ik die even wil afwachten en dan besluit wat ik ga doen.

Vind de keuze nog lastig...de eerste lijkt op de prachtige fotos een plaatje; de tweede oogt nu wat minder charmant door mindere foto's en de kleine velgen. Dat vertekent dus. Zal morgen eens wat vergelijkbare platen zoeken.
Verder is het ook wat centenkwestie..lap ik wat bij voor een zo goed als nieuwe auto of ben ik met die andere ook al heel tevreden..

Tsja, je blijft je budget wel verhogen en dan is de auto nog steeds niet zoals je hem wil ( want geen 18" en nog geen trekhaak ).

Ik zou echt nog steeds gaan voor de TB-184-G , budget technisch gezien gewoon de verstandige keus ( en al met trekhaak ) etc.

Als je landelijk gaat kijken/zoeken komen er veel meer mogelijkheden voor je ( lagere ) budget.

Wat mij betreft doe je voor iemand waarbij het slecht uitkwam wat sparen/straks huis kopen betreft wel makkelijk over weer een extra 3 - 4 - 5 mille meer dan eerst. ;)

Wel eerst rijden, lineaire vermogen checken of het exemplarisch was voor die ene Astra dan wel kenmerkend voor alle wagens met deze motor.

BRG zei:
Wel eerst rijden, lineaire vermogen checken of het exemplarisch was voor die ene Astra dan wel kenmerkend voor alle wagens met deze motor.

Dat sowieso! En als ze het allemaal blijken te hebben gewoon opschalen naar de 1.6 met 200 pk want ook die zijn redelijk vertegenwoordigd binnen je "nieuwe budget". ;)

@gerwin: ik had je al even gefeliciteerd maar ook nog even via deze weg, prachtige wagen in een hele mooie kleur!

@tl: ik vind die kleur van die in assen niet mooi. Verder is ie, op de velgen na, exact hetzelfde als die in wormerveer maar dan met wel 26 dznd km meer.

Mbt 18 inch...ik ben na de proefrit wat gaan twijfelen aan de 18 inchers. Vond ze nogal oncomfortabel en heb die eis wat laten vallen. Wel minimaal 17 inch.

Waar ik wel heel zeker van ben en dat er moet opzitten is IL. Als ik lees hoe lovend iedereen daar over is dan moet dat echt wel heel fijn zijn. En het smoelt gewoon veel beter. En als ik mijn huidige xenon met afl vandaag dan weer gebruik dan zijn dat wel donders fijne opties. En dan ben ik blij dat ik die uit Steenwijk heb laten staan.

Waar ik wel heel zeker van ben en dat er moet opzitten is IL.

Lijkt me een heel verstandig plan! (tu)

Doe gewoon rustig aan joh, je ziet het nu zelf, komen bijna dagelijks mooie nieuwe opties beschikbaar, waarom moet het perse binnen een week?!!!!
Zou echt niet zomaar budget verhogen of een kleur/uitvoering kiezen die niet helemaal bevalt, neem de tijd! ;)

Ik heb ook nog even in een Opel Astra gezeten, maar een B-segment auto is groot genoeg voor mij, al kijk ik ook nog steeds naar een BMW 1 serie.:)

JFR zei:
Ik heb ook nog even in een Opel Astra gezeten, maar een B-segment auto is groot genoeg voor mij, al kijk ik ook nog steeds naar een BMW 1 serie.:)

Een recente B-segmenter is dusdanig gegroeid en rijd zo volwassen, daar heb je tegenwoordig echt geen C-segmenter meer voor nodig, tenzij je de extra ruimte op achterbank en in de kofferbak echt nodig hebt natuurlijk.

Doe gewoon rustig aan joh, je ziet het nu zelf, komen bijna dagelijks mooie nieuwe opties beschikbaar, waarom moet het perse binnen een week?!!!!
Zou echt niet zomaar budget verhogen of een kleur/uitvoering kiezen die niet helemaal bevalt, neem de tijd!

Eens maar de TB-tjes zijn echt hele scherpe aanbiedingen waar je haast niet omheen kunt. Dat vindt je bijna niet meer of je moet er bijna 2 mille bij doen. Ik merk dat we qua budget net wat aan de onderkant van de markt van deze astras zitten.
En dat is nu even de overweging.

Ik merk ook echt dat de garages voor het eind van het jaar nog graag van hun voorraad af willen. Ik neig er dus wel naar om eind dit jaar een deal te maken.

Total Loss zei:
JFR zei:

Een recente B-segmenter is dusdanig gegroeid en rijd zo volwassen, daar heb je tegenwoordig echt geen C-segmenter meer voor nodig, tenzij je de extra ruimte op achterbank en in de kofferbak echt nodig hebt natuurlijk.

Inderdaad ,en ik rij meestal alleen in de auto.Ik ben trouwens wel benieuwd of het leer in de Corsa kunstleer is, of echt leer.

Inderdaad ,en ik rij meestal alleen in de auto.Ik ben trouwens wel benieuwd of het leer in de Corsa kunstleer is, of echt leer.

ga maar uit van kunstleer. Vrijwel alle opels hebben kunstleer. En de meeste andere merken ook overigens. Bij de Insignia ( A ) kon je kiezen voor het indian night of indian summer pakket (erg prijzig en zeldzaam), dan kreeg je wel echt (nappa) leer.

Indian night bekleding (herkenbaar aan insignia logo op de zittingen)

2012_Opel-Insignia_04.jpg

of indian summer (vind je iets vaker), ook erg fraai
aam_9202.jpg

Maar als je gewoon 'leer' had, is het ook kunstleer. Kunstleer is gewoon veel beter te verwerken dan gewoon leer. En vanuit kwaliteit oogpunt ook in sommige gevallen zelfs nog beter.

Je hebt wel veel verschil tussen soorten kunstleer. Erg goedkoop, tot aan plastic aan toe, tot heel mooi en duurzaam. Fabrikanten zullen er het nooit snel overal neer zetten dan het kunstleer is of nep leer, maar als je beetje zoekt kom je er wel achter

zelfs in mijn mercedes zit kunstleer. ze noemen met 'artico leer', dat klinkt al beter dan nep leer :)

@Gerwin, Proficiat! hele mooie keuze, goede kleur dikke uitstraling. Heel tof!

@Rob, het is met alles zo dat er een grote groep mensen is die de juiste uitvoering voor de laagste prijs wilt hebben :) Dus er bovenop zitten.

Hier alles ok, gisteren in de Efteling. Het was wel druk, maar je kon de drukte ook goed vermijden. Vandaag een luie dag, wat zaken vast inpakken en opruimen.

Ik heb toch de neiging om ,mocht mijn volgende auto een Corsa worden, voor de GS-line met sportstoelen te gaan, of voor de ultimate.

Deze stoelen lijken mij ook wel erg prettig. waarvoor zijn die knopjes naast de stoel. Stoelmassage?

In mijn vorige auto had ik alcantara met lederen wangen. Dat was echt top. Nu volledig 'leer' en moet zeggen dat dat ook wel erg prettig is hoor. Wel met verwarmbare stoelen uiteraard. Ook met kinderen erg fijn, want het is makkelijk schoonmaken

Mbt 18 inch...ik ben na de proefrit wat gaan twijfelen aan de 18 inchers. Vond ze nogal oncomfortabel en heb die eis wat laten vallen. Wel minimaal 17 inch.

18 inch hoeft niet oncomfortabel te zijn. Maar het is wel sterk afhankelijk van type auto en type band. IK heb zowel de calibra, astra, BMW en Laguna op 18 inch gereden. Dat was allemaal wel relatief stug maar heb het niet altijd als vervelend ervaren. zeker de Astra cabrio en BMW was prima te doen. De laguna was echt stug maar lag ook aan het onderstel, en dan merk je de stugheid van de band des te meer.

Ik heb nu 17 inch, en hoewel ook op mijn huidige auto 18 inch prima vind, en misschien wel de mooiste combi tussen looks en sportiviteit blijf ik nu even doorrijden. Zijn nieuwe banden en de auto is zo super stil en soepel, ben een beetje huiverig wat er gebeurd met 18 inch.

AsconaGT zei:
Deze stoelen lijken mij ook wel erg prettig. waarvoor zijn die knopjes naast de stoel. Stoelmassage?

In mijn vorige auto had ik alcantara met lederen wangen. Dat was echt top. Nu volledig 'leer' en moet zeggen dat dat ook wel erg prettig is hoor. Wel met verwarmbare stoelen uiteraard. Ook met kinderen erg fijn, want het is makkelijk schoonmaken

Inderdaad stoelmassage en verwarming ,als ik op autowereld.nl kijk bij de specificaties, behoort dat tot het leder pakket.

@gerwin, gefeliciteerd ook via deze weg. Mooie bak man!

@Rob, ik denk dat in deze prijsklasse, de ex-leasers, de handel ook wel erg snel gaat. Succes met de zoektocht, als het aan mij lag zou ik voor de zwarte gaan.

@velgen: ik zie een duidelijke ‘gat’ in de markt. Op het Astra K groepje op FB is er ook veel vraag maar zeer weinig aanbod in velgen. Ga ik me in verdiepen..

@JFR, succes met de keuzes. Dat leer zou ik je kunnen aanraden (tu)
Btw: bij welke voornaam mogen we je noemen?

Bedankt allen voor de felicitaties en adviezen de laatste weken (tu)

@rob: ontzettend leuk zo'n filmpje. Leuke verkoper lijkt het (tu)
Maar mijn persoonlijke gevoel is de zwarte met uitgebreide garantie en een mooi setje 17 inch velgen.
Maar het is jullie geld ;)

AsconaGT zei:

ga maar uit van kunstleer. Vrijwel alle opels hebben kunstleer. En de meeste andere merken ook overigens. Bij de Insignia ( A ) kon je kiezen voor het indian night of indian summer pakket (erg prijzig en zeldzaam), dan kreeg je wel echt (nappa) leer.

Indian night bekleding (herkenbaar aan insignia logo op de zittingen)

2012_Opel-Insignia_04.jpg

of indian summer (vind je iets vaker), ook erg fraai
aam_9202.jpg

Maar als je gewoon 'leer' had, is het ook kunstleer. Kunstleer is gewoon veel beter te verwerken dan gewoon leer. En vanuit kwaliteit oogpunt ook in sommige gevallen zelfs nog beter.

Je hebt wel veel verschil tussen soorten kunstleer. Erg goedkoop, tot aan plastic aan toe, tot heel mooi en duurzaam. Fabrikanten zullen er het nooit snel overal neer zetten dan het kunstleer is of nep leer, maar als je beetje zoekt kom je er wel achter

zelfs in mijn mercedes zit kunstleer. ze noemen met 'artico leer', dat klinkt al beter dan nep leer :)
Ik heb toch echt in mijn Insignia echt leer zitten. Nepleer wordt als kunstleer (ledernachbildung) aangegeven, ik heb "leder" staan als materiaal. Waarschijnlijk wel alleen op de zitvlakken.

@JFR, succes met de keuzes. Dat leer zou ik je kunnen aanraden (tu)
Btw: bij welke voornaam mogen we je noemen?[/quote]

1 van de meest voorkomende naam en lekker kort: Jan.:)

Eigenlijks zou ik de automaat van de Corsa of 208 ook nog moeten proberen, maar de handbak schakelt ook erg goed.(tu) De Corsa is ten opzichte van de 208 van binnen wat rustiger vormgegeven, en ik heb mijn bedenkingen hoe lang de knoppen van de 208 het volhouden op het middelste gedeelte van het dashboard, die lijken mij wel gevoelig voor afbreken op termijn als je ze een paar jaar veelvuldig hebt gebruikt,de Corsa heeft dat niet.

Welkom Jan! De Corsa is een leuke auto.. ik vind alleen de zitting van die stoelen zo vlak en vormeloos.
Zijn er in de Corsa nou ook AGR stoelen verkrijgbaar?

Ik heb nu in twee Astras gezeten met leer en ik heb toch voorkeur voor stof met de wangen van leer. Ik vind volledig leer niet echt lekker zitten en als alles in leer is wordt alles zo grauw, kil en donker van binnen (bij zwart leer dan). Stoffen bekleding oogt toch vaak even wat warmer door een motiefje.

We hebben alles eens even op een rijtje gezet en ga morgen eens kijken of we werk kunnen maken van de zwarte Astra. Scheelt erg veel met de blauwe (waar ook nog afleverpakket en trekhaak onder moet en waardoor prijsverschil nog verder oploopt) en er blijft nog wat budget over voor velgen.
Verder zijn de auto's bijna hetzelfde op een bouwjaar en wat kilometers na. En die zwarte is gewoon al helemaal compleet en een mooie auto.
Daarnaast vind ik zwart toch mooier dan dat blauw. Zeker met een paar appetijtelijke velgen. Even afhankelijk van wat er op velgengebied mogelijk is.

Welke vinden jullie het mooist? Iedereen zal de 18-inch wel het mooist vinden (zijn wel schreeuwend duur) maar ben ook even benieuwd welke van de 17-inch jullie het mooist vinden:
Ik vind zelf de 17-inch multispaaks toch ook wel erg fraai staan bij zwart.

17-inch
640x480.jpg

17-inch
640x480.jpg

17-inch
640x480.jpg

18-inch
640x480.jpg

de 2e 17 inch zou mijn keuze zijn.
Ik ben altijd gewend op 18 inch te rijden op de Megane is 17 inch en een stuk soepeler dan de 18 op de BMW, maar dat zal ook vooral met de auto zelf te maken hebben.

De zwarte met een set dikkere wielen is denk ik een hele mooie combi! Mede omdat je dan gewoon binnen je budget blijft.

De eerste 17" is wel makkelijker schoon te maken... Ik zou hem bezwaar hebben tegen de 17", dat ziet er prima uit vind ik. Duur zijn 18" zeker, een helaas het aanbod gebruikt echt klein. En dan komen er ook nog druksensoren bij...

De 1e 17" zijn duidelijk mijn favoriet, daarna de 3e. De 2e is niet mijn smaak, ziet er eerder uit als 16", bovendien zie je die echt heel erg vaak.

18" is uiteraard de favoriet en dan is andere 18" versie ( zoals Hans ze had ) ook een goede optie.

Terug
Bovenaan