Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Weet niet hoeveel haast je hebt, zoals gezegd, volgens mij doet je huidige Astra het nu toch prima nog?
Zou ik rustig afwachten op een perfect exemplaar, zoals aangegeven komen er dagelijks nieuwe opties bij.

Projector lampen toch? Gewoon een setje LED H7 inbouwen, dat geeft een enorme bak licht.
Maar eerst het inruilbod afwachten :cool:

We gaan het zien..eerst maar even op de offerte wachten.

En dan misschien even kijken en rijden...weet ik iig hoe het rijdt en dan maar echt beslissen...:)

Intelilux is een ontzettend goed werkend en gaaf systeem. Een pré? absoluut. Is het een must en moet je een auto er om laten staan? Vind ik lastig te zeggen.

Ik vind LED heerlijk, maar het adaptieve deel heeft lang niet altijd toegevoegde waarde. Ja, het is gaaf als je met grootlicht achter je voorganger kan rijden en de berm iets beter verlicht is maar of het noodzakelijk is?
Vergeet niet dat je juist heel vaak auto's voor je hebt of als tegenligger en het grootlicht maar heel kortstondig aanspringt, dat is leuk en tof om te zien maar niet echt noodzakelijk.
Ik heb nu LED, niet adaptief, wel automatisch grootlicht en eigenlijk verschilt het niet heel veel van elkaar. Groot licht is groot licht, maakt niet uit of het adaptief is.

Ik weet niet hoe makkelijk in te bouwen en hoe goed aftermarket LED is, maar als de koplampen er geschikt voor zijn dan kom je een heel eind denk ik. Het zou niet mijn voorkeur hebben, maar als de auto verder precies klopt dan is het zeker een concessie om te overwegen!

Bij de astra is er heel makelijk een mooi setje led in te bouwen. Sowieoz lenskoplampen. Zie ik continu voorbij komen bij GM tuningparts.

Wat mij betreft is het niet zo moeilijk, Intellilux is achteraf niet in te bouwen, achteraf een trekhaak monteren of andere velgen eronder leggen kan wel.
Zou dus eerder kiezen voor een auto met Intellilux en dan eventueel maar zonder die andere 2 dingen ( die gemiddeld genomen nog minder nuttig zijn ook! )

B Real zei:
Intelilux is een ontzettend goed werkend en gaaf systeem. Een pré? absoluut. Is het een must en moet je een auto er om laten staan? Vind ik lastig te zeggen.

Ik vind LED heerlijk, maar het adaptieve deel heeft lang niet altijd toegevoegde waarde. Ja, het is gaaf als je met grootlicht achter je voorganger kan rijden en de berm iets beter verlicht is maar of het noodzakelijk is?
Vergeet niet dat je juist heel vaak auto's voor je hebt of als tegenligger en het grootlicht maar heel kortstondig aanspringt, dat is leuk en tof om te zien maar niet echt noodzakelijk.
Ik heb nu LED, niet adaptief, wel automatisch grootlicht en eigenlijk verschilt het niet heel veel van elkaar. Groot licht is groot licht, maakt niet uit of het adaptief is.
Ik denk dat je daar het systeem wat te kort doet. Het verlicht niet alleen de berm beter, maar ook je eigen rijbaan als er tegenliggers zijn. Waarbij je normaal dan terug valt tot dimlicht, kan intellilux wel je eigen rijbaan goed blijven verlichten. Ook bij voorliggers kan het het lichtpatroon zo aanpassen dat je meer ziet.

B Real zei:
Ik weet niet hoe makkelijk in te bouwen en hoe goed aftermarket LED is, maar als de koplampen er geschikt voor zijn dan kom je een heel eind denk ik. Het zou niet mijn voorkeur hebben, maar als de auto verder precies klopt dan is het zeker een concessie om te overwegen!
Halogeen koplampen zijn bij definities niet geschikt om in te bouwen, het is namelijk nog steeds niet toegestaan.

Weet niet hoeveel haast je hebt, zoals gezegd, volgens mij doet je huidige Astra het nu toch prima nog?
Zou ik rustig afwachten op een perfect exemplaar, zoals aangegeven komen er dagelijks nieuwe opties bij.

Wat mij betreft is het niet zo moeilijk, Intellilux is achteraf niet in te bouwen, achteraf een trekhaak monteren of andere velgen eronder leggen kan wel.
Ik snap best dat nu er een keuze is gemaakt, je ook wilt doorpakken. Maar soms is even een pas op de plaats wel goed.
Er komen nu best veel van deze astra's op de occasionmarkt dus zal er zeker een exemplaar voorbij komen die aan je eisen voldoet.

Ledlampen plaatsen is idd. wel een optie. Heb het op de Leaf ook laten doen, en voegt zeker veel toe tov halogeen.
En als je al niet zoveel 's nachts rijdt, dan is niet kiezen voor Intellilux ook een optie. Immers, wat er niet op zit......

Ik denk dat je daar het systeem wat te kort doet. Het verlicht niet alleen de berm beter, maar ook je eigen rijbaan als er tegenliggers zijn. Waarbij je normaal dan terug valt tot dimlicht, kan intellilux wel je eigen rijbaan goed blijven verlichten. Ook bij voorliggers kan het het lichtpatroon zo aanpassen dat je meer ziet.

Klopt, het doet meer dan dat. Maar op de goed verlichte wegen in Nederland waar je, zeker op de drukke tijdstippen, gewoon in een treintje rijdt heeft het niet heel veel toegevoegde waarde.

Ik heb 4,5 jaar lang genoten van het Intelilux systeem en mij keer op keer verbaasd hoe tof het is. Op de nieuwe auto was het voor mij geen must. LED wel, adaptief niet zo zeer. En ik vind mijn keuze tot op heden prima, het automatische grootlicht icm met LED geeft net zo'n bak licht als het adaptieve van Intelilux alleen niet als er anderen voor mij rijden.

Bij occassions moet je concessies doen of veel geduld hebben en/of diep in de buidel tasten. Als het plaatje voor deze auto klopt dan zou ik het ontbreken van Intelilux wel slikken denk ik.

B Real zei:

Klopt, het doet meer dan dat. Maar op de goed verlichte wegen in Nederland waar je, zeker op de drukke tijdstippen, gewoon in een treintje rijdt heeft het niet heel veel toegevoegde waarde.

Ik heb 4,5 jaar lang genoten van het Intelilux systeem en mij keer op keer verbaasd hoe tof het is. Op de nieuwe auto was het voor mij geen must. LED wel, adaptief niet zo zeer. En ik vind mijn keuze tot op heden prima, het automatische grootlicht icm met LED geeft net zo'n bak licht als het adaptieve van Intelilux alleen niet als er anderen voor mij rijden.

Bij occassions moet je concessies doen of veel geduld hebben en/of diep in de buidel tasten. Als het plaatje voor deze auto klopt dan zou ik het ontbreken van Intelilux wel slikken denk ik.
Het is inderdaad een afweging. Ik rijd vooral op onverlichte wegen, waar ook nog eens minimaal 100 km/u gereden mag worden, ik kom amper binnen de bebouwde kom. Dan is goed licht wel erg prettig dus ik ben er blij mee. Er loopt hier ook nog wel eens wat wild rond, ook wel fijn dat op tijd in de gaten te hebben... Ik kan me voorstellen dat op goed verlichte wegen waarbij het grootlicht amper aan gaat, het niet te veel toe voegd. Hoewel de animatie wel tof is om te showen ;)

EVV zei:
B Real zei:
Halogeen koplampen zijn bij definities niet geschikt om in te bouwen, het is namelijk nog steeds niet toegestaan.
Niet toegestaan en niet geschikt zijn twee verschillende dingen :cool:
Ik ben heel blij met mijn H4 led :)

AsconaGT zei:
Of zou het zo zijn dat, net als mobile telefoons, de systemen naar verloop van tijd trager worden naarmate er meer data in komt te staan en verwerkt moet worden in de loop der jaren?
Maar ik neem aan dat de Astra een ander systeem heeft. Succes met de zoektocht!

Dat is inderdaad een compleet ander systeem. volgens mij zijn er weinig op en aanmerkingen op het systeem van de astra, los van persoonlijke voorkeuren.

de Opel Astra is dan ook in beeld, vanaf bouwjaar 2018. Iemand een tip voor welke uitvoering ik het beste kan gaan? en aangezien ik er serieus over na zit te denken om over te stappen op een automaat ,heeft de Astra een goede automaat?

De 1.0 heeft een easytronic automaat. Je moet er eens mee rijden maar de easytronic automaten heb ik in het verleden als heel vervelend ervaren. het is een goedkopere versie van een 'echte' automaat, technisch gezien. Het schakelt niet zo snel. Sommigen vinden het vreselijk , anderen hebben er totaal geen problemen mee

De 1.4 heeft wel een 'echte' automaat, dat zou mijn voorkeur dan hebben. Maar die zullen wel prijziger zijn en lastiger om te vinden

Uitvoering; innovation als het kan in het budget. Daar zit vaak met meeste op en aan. Veel kopers bestelden het innovation+ pakket er bij en heb je helemaal geen klagen

hier kun je zien wat er op en aan zit per uitvoering. Kan wel verschillen per bouwjaar / modeljaar

Iedereen bedankt voor de reacties!(y) Ik heb nu 20 jaar mijn rijbewijs en vorige maand voor het eerst in een automaat gereden, rijdt prima! Maar een automaat is geen pre, als de Astra ook met een goed schakelende handbak is geleverd, dan is een handbak ook een serieuze optie ,zolang het maar geen halfautomaten zijn, het is voor mij of volledig automatisch, of volledig zelf schakelen.

Overigens vind ik de nieuwe Corsa ook een mooie auto ,alleen heeft die nu PSA techniek ,en ik lees wel eens dat daar wel elektrische storingen in voorkomen.

Heb een eerste prijsindicatie gekregen. Ligt in de lijn der verwachting. Ga morgen eind van de ochtend even kijken en rijden. Weet ik sowiezo hoe het rijdt en kijken we dan wel verder.

Neem aan dat je deze ook gezien hebt? Staat in de buurt, AFL, AGR, trekhaak, mist alleen eventueel nog 18" velgen

En van 6-2018!

640x480.jpg

Jah die ken ik...is ook een van de TB-.... reeks..Zelfde als in Groningen. Staan heel veel TB-ers te koop. Zijn allemaal ex huurautos. Vrijwel dezelfde uitrusting allemaal.
Zijn vrij nieuw en erg scherp geprijst. Vind deze kleur echter niet zo mooi.

Dacht dat het dezelfde kleur was als die van Richard? Of is dit iets meer beige/bruin achtig?

Verder wel echt hele goede uitvoering/specificaties een prijs/leeftijd/kilometerstand verhouding! (y)

Dit is soort beige...vind ik wat oubollig..hij is inderdaad erg scherp geprijst. Is ook nog wel een dingetje waar ik bij de astra van morgen over twijfel..heb eerder geshopt bij astras van 2018 met nog geen 50k op de teller (die ook wel heel scherp geprijst waren).nu is het een van 2016 met net geen 80k..

Maar besef wel..die in adam was echt megascherp geprijst..was ik naar weekje eerder gaan shoppen...:)

Klopt..maar die in amsterdam had nog veel meer opties...maar jah...eerst maar eens proefrijden. Heb ooit eens klein blokje in de 1.4t vijfdeurs gereden maar herinner het me niet meer..:)

Heb een eerste prijsindicatie gekregen. Ligt in de lijn der verwachting. Ga morgen eind van de ochtend even kijken en rijden. Weet ik sowiezo hoe het rijdt en kijken we dan wel verder.

deed ik ook met de Benz, 'even kijken hoe het rijd' :) Als je weet dat de kleur, opties en prijs ook al goed is, dan moet het wel heel gek lopen..... ;)

Op mijn auto zit een vergelijkbaar system als intellilux systeem van Opel. het is wel echt super hoor. Vooral omdat ik al niet zulke goede ogen heb. Maar of ik een auto er op zal laten staan als het er niet op zit... ik weet niet niet.

Mogguh!

@ Rob: inderdaad eerst maar eens een keer rijden met zo'n Astra! Veel plezier alvast ;)

Ik heb gisteren nog even contact gehad met de verkoper van onderstaande V40... eigenlijk 20.000 km te veel op de teller.
Maar hij blijft elke keer naar voren komen en dan klik ik op de advertentie... dus toch maar eens gebeld.

In elk geval erg prettig contact en als ik het zo hoor is de auto in zeer goed staat; alleen een krasje op de velg.
Maarja; eigenlijk wat teveel kilometers en op 2 uur rijden... twijfels twijfels

84144262

Nouja, eerst vandaag de Punto maar eens voor APK :D

Fraai Gerwin!

Ik vind donkerblauw vaak erg mooi en icm met deze velgen is het echt een plaatje! Ik vind het mooier als het knalblauwe bij Volvo.
Kloppen de uitvoering en opties verder ook? Zo ja, dan maar wat minder rijden om die 20.000km te compenseren :)

Ik vind deze ook heel erg mooi Gerwin.

Schoonhoven is ook een echt heel mooi plaatsje, maak je er een dagje uit van :) zover dat kan in coronatijd

Kloppen de uitvoering en opties verder ook? Zo ja, dan maar wat minder rijden om die 20.000km te compenseren :)
Nagenoeg 'full options' volgens mij ;)
Leer, panorama dak, stoelverwarming, elektrisch verstelbare stoelen, xenon, achteruitrijcamera, voorruitverwarming, trekhaak en als het goed is zelfs een standkachel (want ik zag 'scandinavian line' bij de omschrijving). Ik 'mis' alleen de ACC, maar dat is in deze prijsklasse ook wel érg lastig te vinden.
84144224

Schoonhoven is ook een echt heel mooi plaatsje, maak je er een dagje uit van :) zover dat kan in coronatijd
Beetje rondslenteren kan altijd! En misschien nog een andere V40 in de buurt bekijken/rijden als vergelijk; een R-Design bij voorkeur.

Nouja, eerst vandaag eens afwachten en dan in overleg met vrouwlief :D

Nou, dan liet ik hem niet staan om 20.000km te veel op de teller hoor (y)
Echt heel mooi in deze kleur, velgen en uitvoering (y)

EDIT: advertentie nu ook gevonden. Prijs is ook schappelijk toch?

Ohja sorry, de advertentie helemaal niet gedeeld. Bij deze alsnog!

Prijs is heel marktconform: had nog net even wat lager gemogen qua kilometerstand en bouwjaar, maar ik denk dat die euro's 'm in de uitvoering/uitrusting zitten :)
Maar goed, voor het zelfde geld kan ik die paar euro's er in een goede deel nog afschaven... dat is het leuke van het spel :D

Edit: inderdaad TL, dé nummer 4. Een populaire onder de stemmers ;)

Uit jou lijstje was dit ook mijn nr1. (y) super compleet en kleurtje is ook mooi.

En inderdaad, je kunt eventueel enkele andere V40's bekijken in de buurt of op de route. Heb je mooi vergelijk. En dan even goed alles nadenken en overwegen en knoop doorhakken . Anders vis je net als rob straks achter het net als je in je hoofd de auto al hebt gekocht. :)

Had het ocean race logo al gespot op de flank.
Voor de vraagprijs een zeer volledig uitgeruste wagen in een meer dan aanlokkelijke uitvoering en met m.i. nog anavaardbare kilometerstand (y)
Enig minpuntje : 2u rijden.
Wel die servicekosten even weg onderhandelen.

Mogguh!!

Wat een autowijzigingen zo aan het einde van het jaar :eek:
Wij doen er dit jaar niet aan mee....de Leaf, Astra en Polo blijven gewoon. :D

Nou, dan liet ik hem niet staan om 20.000km te veel op de teller hoor thumbs up
Echt heel mooi in deze kleur, velgen en uitvoering
Precies mijn gedachte! Heb liever een auto met 20.000km meer, die je met een goed gevoel koopt.
En dit is wel echt een plaatje hoor!!

Maar besef wel..die in adam was echt megascherp geprijst..was ik naar weekje eerder gaan shoppen...
Nou Rob, misschien moest het dan ook maar zo zijn. Als een auto echt super scherp geprijsd is kan dit ook een reden hebben.
Voor een autotechnicus is het wellicht een leuke gok, maar jullie zitten straks niet weer op onverwachte zaken te wachten.

Ach, twee uur rijden is ook maar relatief. Je hebt nu gericht een exemplaar op het oog waar je naar gaat kijken. Een dag lang diverse handelaren langs rijden om te kijken of er iets staat wat past bij je wensen kost uiteindelijk meer tijd.

Ik heb mijn Leon destijds ook op 2,5 uur rijden gekocht en dat was het uiteindelijk ook gewoon waard :)

Had het ocean race logo al gespot op de flank.
Voor de vraagprijs een zeer volledig uitgeruste wagen in een meer dan aanlokkelijke uitvoering en met m.i. nog anavaardbare kilometerstand thumbs up
Enig minpuntje : 2u rijden.
Wel die servicekosten even weg onderhandelen.
Een dag lang diverse handelaren langs rijden om te kijken of er iets staat wat past bij je wensen kost uiteindelijk meer tijd.
Ja, je/jullie hebt/hebben een punt: 2 x 2 uurtjes rijden is ook niks eigenlijk voor een auto waar eigenlijk alles aan klopt. En garantie kocht ie af bij zo'n instantie waardoor je lokaal terecht kunt voor garantiezaken dus dat scheelt.

En inderdaad, je kunt eventueel enkele andere V40's bekijken in de buurt of op de route. Heb je mooi vergelijk. En dan even goed alles nadenken en overwegen en knoop doorhakken . Anders vis je net als rob straks achter het net als je in je hoofd de auto al hebt gekocht. grinning smiley
Het scheelt dat er van de V40's echt een enorm aanbod is en als de Punto probleemloos door de keuring komt, heb ik alle tijd ;)

Maar deze kleur is wel echt dé favoriet: vrouwlief zag een V70 oceanrace staan en die was instant verliefd op de kleur. Dus tja...

Wij doen er dit jaar niet aan mee....de Leaf, Astra en Polo blijven gewoon. big smile smiley
Je wacht nog 2 maandjes? :p

De laguna ook 2 uur rijden.

uurtje eerder van werk weg gegaan. 2 uur rijden. 18.00 uur was de eigenaar er nog (overlegd) en kregen we alle tijd voor een proefrit. om 19.00 uur op het strand een hapje eten (vlak bij) 21.00 uur naar huis. 23 uur in bed :)

De mercedes was maar 20 minuten rijden. Wat een luxe! En ook de eerste auto die ik met garantie heb gekocht

Barri zei:
De Focus kocht ik ook 175km van huis, en ben zelfs eens terug geweest voor garantie...
Haha ja, de GTS heb ik destijds ook uit Friesland gehaald.
En toen vooraf nog naar enkele Vectra's B & C wezen kijken. Achteraf aan mijn GTS een super fijne auto gehad, vind het ook nog altijd een mooi model.

Je wacht nog 2 maandjes?
Haha, tegenwoordig blijven bezittingen die je privé had voor de registratie privé eigendom :)
Ik kan 't hier toch niet maken om te verkondigen dat ik 50% eigenaar ben van een Polo. :)

Koester de forumleden die nog een beetje Opel gehalte inbrengen :p

Koester de forumleden die nog een beetje Opel gehalte inbrengen tongue sticking out smiley

ik gok dat de volgende auto bij jou gewoon een Opel gaat worden, ondanks de Franse genen die Opels tegenwoordig hebben ;)

Hier is de kans nihil dat er de komende jaren een Opel komt. want voor voor de Up zal er geen opel komen verwacht ik. En de benz zie ik tzt wel

Eigenlijk komen al mijn auto's van "ver" weg, mijn huidige is de eerste die ik bij mijn "eigen" garage weg heb. De auto van mijn vrouw komt zelfs uit Berlijn...Ik had een Insignia op het oog, maar die stond op 8 uur rijden. Dat was mij toch iets te gortig, zeker omdat de garage niet reageerde op mail.

Astra F zei:
Haha ja, de GTS heb ik destijds ook uit Friesland gehaald.
En toen vooraf nog naar enkele Vectra's B & C wezen kijken. Achteraf aan mijn GTS een super fijne auto gehad, vind het ook nog altijd een mooi model.

Zag onlangs een oude aflevering van "Lewis" terug.
Viel me daar ook op dat zo'n - in zijn geval donkerblauwe Vauxhall - GTS nog steeds mooi overkomt (y)

Vectra-3.jpg

Ik verwacht ook geen autowissels meer dit jaar :D
De C1 staat al weken stil onder de carport met een dikke laag stof erop. Mijn schoonmoeder heeft hem begin oktober nog een keer gebruikt en de auto heeft daarna een week of drie ongebruikt bij mijn schoonouders gestaan.

Tsja, ik werk thuis en mijn vriendin heeft nog verlof. Als er gereden moet worden dan gebeurd dat met mijn auto.

Zag deze morgen trouwens een frigo-witte V40 en die viel me onverwacht helemaal niet tegen.

Wit is in de juiste uitvoering (vaak een sport uitvoering en wat zwarte accenten) helemaal niet lelijk, maar het wordt zo verschrikkelijk snel smerig. Ik heb bij voorkeur liever geen witte auto meer. Men zegt wel dat een zwart eerder zichtbaar vuil wordt, maar ik denk daar persoonlijk anders over.

Wat overigens ook nog wel op een "must" lijstje mag bij mij zijn donkere velgen. Hoeft niet zwart, maar antraciet is wel prettig. Daarop zie je veel minder snel al het remstof en daarmee oogt de auto schoner :)
Andere oplossing zijn ceramische schijven, maar mijn leasebudget is niet toereikend voor dergelijke auto's :D

Wel geinig om te lezen dat velen van jullie de auto's van verder weg hebben gehaald: ik juist allemaal in de buurt. De Punto heb ik gehaald van ruim een half uur van mijn werk (en 50 minuten van ons huis) en dat vond ik eigenlijk te ver :LOL:

Wit is in de juiste uitvoering (vaak een sport uitvoering en wat zwarte accenten) helemaal niet lelijk, maar het wordt zo verschrikkelijk snel smerig. Ik heb bij voorkeur liever geen witte auto meer. Men zegt wel dat een zwart eerder zichtbaar vuil wordt, maar ik denk daar persoonlijk anders over.

Ja, het is erg afhankelijk van het model of wit mooi staat... maar zoals BRG zegt; een V40 kan het hebben mits wat sportief uitgevoerd.

BRG zei:
Sanoma zei:
Je wacht nog 9 maandjes? :p

o_O
Selectief quoten, dat is lang geleden :)

Wat overigens ook nog wel op een "must" lijstje mag bij mij zijn donkere velgen. Hoeft niet zwart, maar antraciet is wel prettig. Daarop zie je veel minder snel al het remstof en daarmee oogt de auto schoner smiling smiley
Dat is zeker waar! Was ideaal met de eerste velgen die ik onder de Punto had; lekker grijs, dus viel niet op dat ze erg smerig waren :D

AsconaGT zei:
Koester de forumleden die nog een beetje Opel gehalte inbrengen tongue sticking out smiley

ik gok dat de volgende auto bij jou gewoon een Opel gaat worden, ondanks de Franse genen die Opels tegenwoordig hebben ;)
Hier is de kans nihil dat er de komende jaren een Opel komt. want voor voor de Up zal er geen opel komen verwacht ik. En de benz zie ik tzt wel

Die kans is wel groot idd.
Is wel de vraag hoe lang ** de Up! nog zal bouwen, andere merken laten de kleintjes allemaal vallen. Dan zou ze ook zomaar in de Polo/Corsa/208/Fiesta/Clio klasse uit komen.

Is wel de vraag hoe lang ** de Up! nog zal bouwen, andere merken laten de kleintjes allemaal vallen. Dan zou ze ook zomaar in de Polo/Corsa/208/Fiesta/Clio klasse uit komen.

We zullen zien, ik verwacht dat ze de Up nog tot in den treure gaan aanbieden in de huidige vorm. Over 1,5 jaar zal er nog wel keuze zijn. Sowieso uit de Koreaanse hoek. Misschien wel een EV. Een A segment gebakje met range van 160 + km zouden wij al mee weg komen. Ben ik alleen wel de plek voor de deur kwijt waar ik kan laden :)

Terug
Bovenaan