Het gezwel is vorig jaar ontdekt. grappig detail; ik had afspraak staan van MRI test. Net die dag is onze zoon geboren. In het zelfde ziekenhuis als ik de MRI had. Dus nadat hij paar uur op de wereld was ben ik even door de MRI gegaan

Met betrekking tot mijn klachten hebben ze niets kunnen vinden maar wel dat gezwel als 'bijvangst'. NU een jaar verder blijkt dat het niet actief is en niets doet. Ik word wel elk jaar gecontroleerd voorlopig om het in de gaten te houden. Ik maak mij er niet zo'n zorgen over. Ben wel blij dat het toevallig is ontdekt.
mbt dubbelzien; ik leer er mee leven. Onbewust kijk ik altijd naar 1 beeld. Er is altijd een schaduwbeeld achter. Heb er met name last van als ik moe ben of langer concentreer op 1 object. Oorzaak is onduidelijk. Feit is wel dat ik buitengewoon goed zie. 100% is de norm. Jongere mensen halen ook nog wel 110 of 120%. Ik scoor met die methode 140% wat niet vaak voor komt. Juist het goede zien ben je ook gevoelig voor imperfecties in het oog wat mogelijk dubbelzien kan veroorzaken. gekke is namelijk als ik 1 oog af dek, ik nog steeds dubbel zie.
Daarom ben ik dus blij met dimmende binnen en buitenspiegels en goede koplampen. zorgt net voor wat meer rust aan de ogen (en ligt ook een nachtbril in de auto)