Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Eerste wat ik je wel wil adviseren: check de FB groep Astra K forum NL winking smiley

en dan er achter komen waar je aan bent begonnen o_O ;)

Die afrolgeluiden is denk ik grotendeels afhankelijk van het type/merk band en de leeftijd. zeker als achterbanden al heel iets gaan cuppen in een stationwagon dan worden ze ook al snel lawaaierig.

Gefeliciteerd Rob!
Mooi exemplaar op deze manier. De 17" velgen vind ik na de multispaaks ook het mooiste, denk ik even aan het schoonmaken dan zou ik deze ook het liefste hebben.

Trekhaak is wel afneembaar toch? Ik vind een vaste trekhaak tegenwoordig gewoon raar staan lijkt het wel o_O, je ziet ze niet veel meer op personenwagens

Mogguh!

Gefeliciteerd Rob! Mooie, luxe auto en helemaal zoals je 'm graag wilde hebben: mooie deal gemaakt ook volgens mij. Super! Wachten kan beginnen ;)

Ik ken de Bridgestone band als een sportieve band maar ook behoorlijk lawaaiig
De V40 heeft ook Bridgestones en vond ik ook best wat herrie maken. Dus bij een wissel maar even goed onderzoeken welke banden wat stiller zijn.

Toch is het echt zo.. mijn pa zei het ook een paar keer..wat is ie stil en rustig...
Yep, wij vonden 'm ook lekker rustig. Behalve die 3-cylinder; die maakte redelijk wat kabaal met doortrekken (kart-geluid)

Trekhaak is wel afneembaar toch? Ik vind een vaste trekhaak tegenwoordig gewoon raar staan lijkt het wel
Ik denk dat ik 'm in de kofferbak leg; vind een trekhaak er niet zo mooi uitzien ;)

Trekhaak is wel afneembaar toch? Ik vind een vaste trekhaak tegenwoordig gewoon raar staan lijkt het wel nut smiley, je ziet ze niet veel meer op personenwagens

Nee hoor zit harstikke vast en dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik heb nu ook een afneembare en die laat ik ook altijd zitten. Pure bescherming van de achterbumper. Op mijn werk staan we kontje aan kontje en heel dicht tegen elkaar aan en ben ik heel blij dat er een trekhaak op zit. Hoe vaak er collega's wel geen schade hebben.

Heeft mijn huidige Astra ook al paar keer gered gezien de beschadigingen op de dop.

Yep, wij vonden 'm ook lekker rustig. Behalve die 3-cylinder; die maakte redelijk wat kabaal met doortrekken (kart-geluid)
Inherent aan drie cilinders. Was wel grappig...gisteren tijdens de proefrit stond ik bij het stoplicht met mijn groene platen en kwam er achter me een splinternieuwe Focus ST-line en die wilde duidelijk wel even de sprint aangaan en ging bewust links van me staan. Daar zeg ik geen nee tegen..:) Die was ik heel snel kwijt.
Heerlijk dat ik straks wat meer power heb; niet overdreven maar precies goed.
Vooral boven de 100 in de vijf of zes, waar mijn huidige Astra aardig futloos is, gaat het bij deze veel rapper.

Moet alleen nog even goed onderzoeken of de huidige winterbanden en velgen passen. Steek, ET lijken hetzelfde..alleen de naafdiameter scheelt 1/10 mm.
Das een mooie voor het forum van fer!

Daarnaast moet ik op zoek naar nieuwe dakdragers, bagagenet en kofferbakmat. Oude spul kan allemaal op MP.

En ben echt retebenieuwd naar de Led matrix. Als ik de filmpjes op internet bekijk moet dat wel heel fijn zijn.

groter of kleiner? Je kunt daar ringen voor kopen namelijk als de astra een kleinere maat heeft dan de velg. Andersom word wel lastig

Een trekhaak werkt beter dan parkeersensoren, zeker ook als je al geparkeerd staat inderdaad :D

Was wel grappig...gisteren tijdens de proefrit stond ik bij het stoplicht met mijn groene platen en kwam er achter me een splinternieuwe Focus ST-line en die wilde duidelijk wel even de sprint aangaan en ging bewust links van me staan. Daar zeg ik geen nee tegen..grinning smiley Die was ik heel snel kwijt.

Geen kans nee. Dat zou ik ook niet proberen, de 1.4T is echt wel een paar seconden rapper naar de 100.
Toch zou ik met mijn mild-hybrid wel een sprintje tot de 50 aan durven. De paar pk's van de elektromotor, die er vanaf het eerste moment inkomen, maken toch wel dat je erg vlot van je plek komt. Daarna is het wel snel bekeken inderdaad :D

Ik vond de Astra ook geen ster in stoplichtsprintjes. Misschien ook omdat die van mij op het laatst niet helemaal lekker liep. Op tussensprintjes, zeker in de derde of vierde versnelling, is het een heerlijk vlotte auto.
En ach, als ik dan in de auto van mijn broertje rijdt. Die gaat er op dat soort momenten in de 6e versnelling nog een stuk rapper vandoor, altijd baas boven baas :D

rjthefrisian zei:
Heerlijk dat ik straks wat meer power heb; niet overdreven maar precies goed.

Gek hoe snel dit went...
Als ik me goed herinner had mijn Golluf destijds wel zeker 75 pk ;)
In mijn beide Honda's had ik 155pk (en dat leek in de 2.0 benzine meer dan in de 2.2 diesel),
de S90 heeft er nog 100 meer...
Maar als ik nu de Audi neem met "maar" 190 paardjes, dan vraag ik me af waar ze die gelaten hebben (tenzij ik de sportstand van de automaat gebruik).
Ook de D4 van mevrouw heeft 190 paardjes; dan merk je heel goed het verschil tussen benzine en diesel.

Ik vond de Astra ook geen ster in stoplichtsprintjes. Misschien ook omdat die van mij op het laatst niet helemaal lekker liep. Op tussensprintjes, zeker in de derde of vierde versnelling, is het een heerlijk vlotte auto.
En ach, als ik dan in de auto van mijn broertje rijdt. Die gaat er op dat soort momenten in de 6e versnelling nog een stuk rapper vandoor, altijd baas boven baas big smile smiley

Ik wist dat je zou happen..:) Maar vond het gewoon wel grappig dat het precies een Focus St-line was..en je hebt altijd baas boven baas. Klopt.

Voor mij persoonlijk ben ik gewoon heel blij dat het rond de 100 allemaal veel makkelijker gaat....bij mijn huidige Astra moet ik continu terug schakelen bij deze snelheden en dat is best wel vervelend op de huidige snelwegen waar ik mijn ww-verkeer voornamelijk doorbreng.

@ fer: is de Astra K ST van binnen en bij de kentekenplaat achter al voorzien van led?

Sanoma zei:
Mogguh!

Ik ken de Bridgestone band als een sportieve band maar ook behoorlijk lawaaiig
De V40 heeft ook Bridgestones en vond ik ook best wat herrie maken. Dus bij een wissel maar even goed onderzoeken welke banden wat stiller zijn.

Kijk eens naar Dunlops, daar heb ik zeer goede ervaringen mee (beter dan Bridgestone, Conti en Pirelli, die heb ik ook gehad). Goed zowel qua geluid als andere eigenschappen.

rjthefrisian zei:
1/10 mm kleiner...hoe verzin je het ook al fabrikant..
Dat vind ik ook wel een beetje slecht van Opel, er is zoveel variatie in velgmaat, daar is haast geen touw aan vast te knopen. Je hebt zelfs van 1 type velg verschillende breedtes van banden, zodat om de ene 18" velg 235/45 moet, en de andere op het oog exact dezelfde velg 245/45 moet.

@Rob, mooie auto zeg! Ziet er inderdaad heel goed en netjes uit! Als hij verder naar wens is dan is de keuze snel gemaakt! Heel mooi!

@Banden, comfort gerichte banden zijn vaak wat stiller dan sportieve banden, ook binnen 1 merk hebben ze verschillende types. Ik kan 't weten :).

@All, ik heb toch al een paar dagen last van enorme hoofdpijn. Het rekt vanuit mijn nek (achter mijn oor) zoo naar de rechterkant van mijn hoofd en langzaam naar de voorkant. Niet continu even erg aanwezig, maar wel altijd op de achtergrond, met vlagen van serieuze pijn scheuten.
De Dokter adviseerde Fysiotherapie, daar ben ik echt nog nooit geweest dus maar eens even kijken hoe en wat...

Vervelend Jimmy! Zit je veel achter het scherm? Klinkt een beetje als schermgerelateerde klachten.

Ik heb zelf ook enorm pijnlijke bovenarm. Vorige week tijdens het autorijden schoot het er opeens in. Net of ik een soort zweepslag in mijn bovenarm opliep en er wat spieren pezen over elkaar heen gleden. Nu enorm pijnlijk bij bepaalde bewegingen.

Merk wel dat nu al het sporten stil ligt en ik door de kids en het drukke programma s avonds weinig meer aan sporten toe kom dat mijn lichaam dat niet zo leuk vindt.

De paar pk's van de elektromotor, die er vanaf het eerste moment inkomen, maken toch wel dat je erg vlot van je plek komt.

fijn is dat :) Weinig auto's gaan ook zo hard van de plek als de benz. Voordat de turbo er in komt heb je al de elektrokoppels gelijk vanuit stilstand, bizar hoe snel dat er vandoor gaat. Ook tussensprintjes waarbij de elektromotor mee gaat doen is leuk waarbij je nog achter in de stoel word gedrukt. En met 280PK natuurlijk belachelijke prestaties voor een niet sportief model.

Maar zoals ik vaker zei, 100PK minder (180PK) en wat koppel was voor mij ook prima geweest. Ik spreek het maximale vermogen maar zeer zelden aan. Zolang je op hogere snelheden nog wat reserve hebt is het prima

@Rob, ja veel scherm, meer dan voorheen eigenlijk omdat alle meetings nu ook via scherm gaan.. o_O. Komt ook wel weer goed.

Waar stond deze Astra nu? Niet die in Steenwijk toch of wel? Dat heb ik even gemist.

@All, ik heb toch al een paar dagen last van enorme hoofdpijn. Het rekt vanuit mijn nek (achter mijn oor) zoo naar de rechterkant van mijn hoofd en langzaam naar de voorkant. Niet continu even erg aanwezig, maar wel altijd op de achtergrond, met vlagen van serieuze pijn scheuten.
De Dokter adviseerde Fysiotherapie, daar ben ik echt nog nooit geweest dus maar eens even kijken hoe en wat...
Pfff, dat is zeer vervelend en vermoeiend...

Fysio kan helpen om de boel wat los te maken en misschien wat zenuwen te 'bevrijden'.
Heeft mij toen wel geholpen om wat minder snel rugpijn te hebben en de spanning van mijn schouders te halen; of het effect heeft op hoofdpijn weet ik zo niet ;)

Er is ook een alternatief geneeswijze die zich bezig houdt met dit soort zaken; worden baby's met onverklaarbare huilbuien nog wel eens naar doorverwezen door artsen. Maar kan niet op de naam komen.

Kijk eens naar Dunlops, daar heb ik zeer goede ervaringen mee
Ik gok dat ik over een jaar 2 banden moet vervangen, dus neem ik die en Toyo's mee ;)

Corsa 20SEH zei:
@Rob, ja veel scherm, meer dan voorheen eigenlijk omdat alle meetings nu ook via scherm gaan.. o_O. Komt ook wel weer goed.
Kan ook nog door je ogen komen, ik weet niet of je een bril hebt? Ik heb mijn schermen heel erg donker staan, en ook nog zoveel mogelijk witte letters op zwarte achtergrond, anders begin ik ook wel last van mijn hoofd te krijgen eind van de dag. En alles goed op hoogte.

Waar stond deze Astra nu? Niet die in Steenwijk toch of wel? Dat heb ik even gemist.

Nee. Die in Steenwijk viel me qua rijden tegen. Deze stond in Wormerveer (nabij Zaandam/Amsterdam).
En ook veel beter deal gesloten dan in Steenwijk. Zelfde bijbetalen voor een auto die twee jaar nieuwer is, 25k minder op de teller, IL heeft, jaar ipv 1/2 garantie en vooral technisch veel beter rijdt en er ook veel netter uitziet.

rjthefrisian zei:

Nee. Die in Steenwijk viel me qua rijden tegen. Deze stond in Wormerveer (nabij Zaandam/Amsterdam).
En ook veel beter deal gesloten dan in Steenwijk. Zelfde bijbetalen voor een auto die twee jaar nieuwer is, 25k minder op de teller, IL heeft, jaar ipv 1/2 garantie en vooral technisch veel beter rijdt en er ook veel netter uitziet.
Dat is inderdaad een veel betere deal, daar heb je groot gelijk in. Wanneer wordt die geleverd?

edit: Ow woensdag, dat is mooi snel!

Sanoma zei:
Er is ook een alternatief geneeswijze die zich bezig houdt met dit soort zaken; worden baby's met onverklaarbare huilbuien nog wel eens naar doorverwezen door artsen. Maar kan niet op de naam komen.

Kwakzalvers ;)

@Gerwin, Osteopaat. Daar ben ik weleens geweest, dat werkte toen goed, maar ik voel nu echt spieren vastzitten.

@EVV Komt echt vanuit mijn nek. Als ik op de spier druk voel ik de pijn erger worden. Zit gewoon iets klem. Ik heb zeker een bril, maar daar komt het (nu) niet door.

@Rob, Duidelijk een veel betere deal dus. Erg mooie complete auto zo, niet bij de deur maar dus zeker de moeite waard.

@ Jimmy, herkenbaar. Ik heb ook eens per jaar last van mijn nek, waarbij de stijfheid/pijn uit mijn schouder rug komt. Beetje inherent aan het soort werk wat we hebben. Veel bewegen lost het bij mij op. Daarnaast vraag ik mijn vriendin wel eens om het te masseren door flink over de spieren te gaan, vaak wordt het dan na een paar minuten al een heel stuk beter. Fysio zou je kunnen overwegen, deze kan het vaak redelijk vlot los krijgen en heeft er ook iets meer verstand van.

Osteopaat of chiropractor. Daar zitten wel wat kwakzalvers tussen, maar als je er in verdiept is er in de basis wel iets te zeggen voor de achterliggende theorie. Veel ostepaten en/of chiropractors zijn vaak ook begonnen als fysio en zijn vanuit daar verder gaan leren waar de fysiotherapie ophoudt.

Heeft mij toen wel geholpen om wat minder snel rugpijn te hebben en de spanning van mijn schouders te halen; of het effect heeft op hoofdpijn weet ik zo niet winking smiley

Waarschijnlijk wel. Althans ik merk dat ik meer hoofdpijn heb als de boel vast zit of vast begint te raken. Alles staat zo nauw met elkaar in verbinding wat dat betreft.

:)

@Gerwin, Osteopaat. Daar ben ik weleens geweest, dat werkte toen goed, maar ik voel nu echt spieren vastzitten.
Yes, dat is 'm. Bedankt! ;)

Waarschijnlijk wel. Althans ik merk dat ik meer hoofdpijn heb als de boel vast zit of vast begint te raken. Alles staat zo nauw met elkaar in verbinding wat dat betreft.
Klopt! Collega gaat 1x per maand naar een masseur zodat alles wat soepel blijft. Heeft gauw last van dat de spieren in zijn nek 'op strak staan'.

Kan een sauna soelaas bieden?
Ohja, ook een goede! Mijn vader had vroeger een 'rode lamp'... mini infraroodsauna dus eigenlijk ;)

daar zijn we met de kinderen ook geweest. Bij 1 zag je gelijk dat het enorm hielp. De andere gaf hij gelijk aan dat het niet lukt ivm overstrekken en kon hij niet goed behandelen. Maar kan prima helpen. Er zit wel een theoretische basis achter. (y)

Ik zit ook al jaren met medische klachten met zicht (dubbelzien), en nu zijn we op het punt dat er op medisch gebied geen mogelijkheden / verklaringen meer zijn en ik er maar mee moet leren leven. Heb ook al meerdere keren een MRI scan gehad, toevallig vorige week weer 1, vorig jaar hebben ze wel wat zaken gevonden die in mijn hoofd zitten die er niet horen (soort gezwel), maar dat had dan weer niets te maken met mijn klachten mbt zien. vorige week met MRI blijkt dat het gezwel niet groeit of actief is dus niets om gelijk zorgen te maken. (wat ik ook al niet deed). Dus ben nu wel aan het kijken naar alternatieve geneeswijze.

ohh heerlijk is dat :cool:

Hopelijk vind je snel iets mbt je klachten Jimmy.

Ik zit ook al jaren met medische klachten met zicht (dubbelzien), en nu zijn we op het punt dat er op medisch gebied geen mogelijkheden / verklaringen meer zijn en ik er maar mee moet leren leven. Heb ook al meerdere keren een MRI scan gehad, toevallig vorige week weer 1, vorig jaar hebben ze wel wat zaken gevonden die in mijn hoofd zitten die er niet horen (soort gezwel), maar dat had dan weer niets te maken met mijn klachten mbt zien. vorige week met MRI blijkt dat het gezwel niet groeit of actief is dus niets om gelijk zorgen te maken. (wat ik ook al niet deed). Dus ben nu wel aan het kijken naar alternatieve geneeswijze.

Zo, dat vertel je zo even tussen neus en lippen door. Klinkt best heftig! Maar zolang het niet groeit. Vriendin van ons heeft precies hetzelfde.

Ohja, ook een goede! Mijn vader had vroeger een 'rode lamp'... mini infraroodsauna dus eigenlijk

Die hebben wij ook en dat help bij spierpijn vaak echt wel! Zal hem ook eens proberen op mijn arm.

Kan geen toeval zijn. krijg nog een laatste stuiptrekking van mijn zoekmeldingen:

Een zwarte Astra 1.4T Innovation plus met de schoepenvelgen bij dezelfde dealer waar mijn huidige Astra vandaan komt..:)

opel-astra-1-4-turbo-150pk-innovation.jpg

Vervelend om te horen Jimmy. Al zou ik met jouw lengte al wel verwachten dat je al bij een therapeut had gelopen.
Over het algemeen hebben langere mensen sneller last van rugklachten.

Loop zelf ook al over de 2 jaar in dat traject. Lage rugpijn die door trekt naar boven toe, alsof er de hele dag een te strak gespannen band over mijn rug loopt.
Gevolg is dat ik niet langer als een uur kan wandelen, 's nachts vaker wakker ben en ook overdag last heb.
Fysio loop ik al jaren, maar hij zegt ook niet te kunnen verklaren waar het vandaan komt. Vorig jaar begonnen bij een osteopaat, hij behandeld me nog wel experimenteel maar geeft ook aan mij niks geen zekerheid te kunnen bieden. Het is afwachten op een toevalstreffer.

Laatste 2 maand naar een rugpoli geweest. MRI van de rug gehad, maar ook daar is allemaal niks uitgekomen.
Al met al dus best wel k*t. Enerzijds de klachten, anderzijds ook een bak geld wat het me dit jaar heeft gekost. Gezien alternatieve geneeszorg maar deels vergoed wordt door de zorgverzekering.

Ben nu bezig met andere voeding, gezien ik ook al tijden last heb van de darmen. Het één kan met het ander te maken hebben in het lichaam.

* Edit: Door pauze bleef mijn bericht ff open staan, en zag ik net Joost zijn post ook. Pittig verhaal Joost, en vervelend dat men medisch momenteel weinig voor je kan betekenen. Je bent immer ook nog jong. beperkt het je nog veel in je dagelijkse leven?

@ Joost: Joh, dat is ook heftig als je dat krijg te horen. Maar alles verder wel goed dus?

@ Ruud: Osteopaat of Fysio heeft waarschijnlijk ook wel naar beenlengteverschil gekeken? Klein verschil kan bij sommige mensen veel klachten veroorzaken.

Mijn plannen voor een volgende auto zijn gewijzigd: hoewel de Opel Corsa prima reed, ga ik waarschijnlijk voor een ander duits merk, welk merk? Freude am fahren.:)

@Joost, dat is best heftig. gelukkig heb je er gene last van, maar kan me indenken dat dit toch spanning met zich meebrengt.

@Ruud, last van mijn rug heb ik ook al jaren, een holle onderrug icm. wat overgewicht en een zittend beroep is geen goede combinatie. Maargoed, we bewegen zoveel mogelijk tussendoor. Ook in de auto merk ik altijd goed dat de onderrug niet ondersteund wordt, in de BMW met de oppompbare steunen is dat ideaal, de Megane heeft dat helaas niet.
Vervelend ook dat je al zo lang loopt met klachten. Je "went" eraan op ene bepaald moment en gaat je houding aanpassen.

Het gezwel is vorig jaar ontdekt. grappig detail; ik had afspraak staan van MRI test. Net die dag is onze zoon geboren. In het zelfde ziekenhuis als ik de MRI had. Dus nadat hij paar uur op de wereld was ben ik even door de MRI gegaan :) Met betrekking tot mijn klachten hebben ze niets kunnen vinden maar wel dat gezwel als 'bijvangst'. NU een jaar verder blijkt dat het niet actief is en niets doet. Ik word wel elk jaar gecontroleerd voorlopig om het in de gaten te houden. Ik maak mij er niet zo'n zorgen over. Ben wel blij dat het toevallig is ontdekt.

mbt dubbelzien; ik leer er mee leven. Onbewust kijk ik altijd naar 1 beeld. Er is altijd een schaduwbeeld achter. Heb er met name last van als ik moe ben of langer concentreer op 1 object. Oorzaak is onduidelijk. Feit is wel dat ik buitengewoon goed zie. 100% is de norm. Jongere mensen halen ook nog wel 110 of 120%. Ik scoor met die methode 140% wat niet vaak voor komt. Juist het goede zien ben je ook gevoelig voor imperfecties in het oog wat mogelijk dubbelzien kan veroorzaken. gekke is namelijk als ik 1 oog af dek, ik nog steeds dubbel zie.

Daarom ben ik dus blij met dimmende binnen en buitenspiegels en goede koplampen. zorgt net voor wat meer rust aan de ogen (en ligt ook een nachtbril in de auto)

Vervelend zeg Joost. Aan de andere kant ook goed om te horen dat wel onder controle is en dat er ook dingen zijn die je kan doen om te helpen wat betreft je zicht.

JFR zei:
Mijn plannen voor een volgende auto zijn gewijzigd: hoewel de Opel Corsa prima reed, ga ik waarschijnlijk voor een ander duits merk, welk merk? Freude am fahren.:)

Kreeg je een prima inruilprijs terug bij Ford?;)

JFR zei:
Sanoma zei:
Mijn plannen voor een volgende auto zijn gewijzigd: hoewel de Opel Corsa prima reed, ga ik waarschijnlijk voor een ander duits merk, welk merk? Freude am fahren.smiling smiley
Ook mooi! Einer?

Klopt,of een Mini, vind ik ook erg gaaf.:)
Een Mini is toch alleen op papier Duits? Of zijn er versies die daarwerkelijk in Duitsland in elkaar gezet worden?

speedtouch zei:
JFR zei:

Kreeg je een prima inruilprijs terug bij Ford?;)

:D Ik moet de mensen die tegen me zeggen voor iets anders te kiezen dan bijvoorbeeld een Clio,Polo of Fiesta, om maar wat voorbeelden te noemen,toch gelijk geven, je leeft maar 1 keer en ik denk dat ik later toch spijt ga krijgen dat ik niet een keer voor een BMW of Mini ben gegaan.

@Ruud, last van mijn rug heb ik ook al jaren, een holle onderrug icm. wat overgewicht en een zittend beroep is geen goede combinatie. Maargoed, we bewegen zoveel mogelijk tussendoor.
Dat is dan ook de beste remedie. Maar blijft vervelend.

@ Joost: In ieder geval goed dat het nu is opgevallen en ze het ook blijven controleren.

Ik ken JFR/Charger langer dan vandaag; eerst zien, dan geloven! :T

@Rob: gefeliciteerd. Nette Astra. Hopen dat jullie er veel plezier van gaan hebben!

Jongens, rug nek en schouderklachten kunnen ook een andere, veelvoorkomende oorzaak hebben. Iets met teveel gebruik van smartphone of tablet..

Over beeldschermgebruik: probeer eens het programmaatje “f.lux” te installeren en zet het schuifje eens op 5500K. Dat scheelt, helemaal zo richting kerst en de donkere dagen een hoop spanning op je ogen. Ik heb er baat bij, ben veel minder moe na een dag intensief schermwerk.

@Rob, ik zag dat je je al op het Astra k forum gemeld hebt (y)

Kwa banden heb ik juist voorkeur voor Bridgestone turanza’s. Vooral om de levensduur, de grip en als ze niet cuppen ook om de rust (in vergelijk met de winterbanden en met m’n huidige Michelins)

Grappig dat jij de Bridgestone roemt om hun rust. Eigenlijk iedereen die ik spreek geeft aan dat het sportieve banden zijn maar ook vrij stug en lawaaiig.
Heb ook meerdere auto gereden met bridgestones en viel mij ook vaak op. Maar we gaan het zien/horen. Heb ze er straks ook onder..;)

@Rob, ik zag dat je je al op het Astra k forum gemeld hebt

Klopt..ga ik wel wat handige tips vandaan halen! Heb ook al wat upgrades in het vizier...

Het is een kenmerk van Bridgestones dat ze vroeg beginnen te cuppen op de achteras. Reden om herrie te gaan maken. Daarom is het raadzaam om ze elk seizoen te wisselen van voor naar achter. En dan blijken het wel hele fijne, sportieve banden te zijn.

Ik heb nu Michelin primacy nogiets. Wel in de maat 215/50/17 ipv 225/45/17 (dus iets smaller en een tikkie meer wanghoogte) maar de grip op bijv een klaverblad is ver te zoeken tov de Bridgestonebanden.
En mbt verbruik scheelt het ook niks.

AsconaGT zei:
Het gezwel is vorig jaar ontdekt. grappig detail; ik had afspraak staan van MRI test. Net die dag is onze zoon geboren. In het zelfde ziekenhuis als ik de MRI had. Dus nadat hij paar uur op de wereld was ben ik even door de MRI gegaan :) Met betrekking tot mijn klachten hebben ze niets kunnen vinden maar wel dat gezwel als 'bijvangst'. NU een jaar verder blijkt dat het niet actief is en niets doet. Ik word wel elk jaar gecontroleerd voorlopig om het in de gaten te houden. Ik maak mij er niet zo'n zorgen over. Ben wel blij dat het toevallig is ontdekt.

mbt dubbelzien; ik leer er mee leven. Onbewust kijk ik altijd naar 1 beeld. Er is altijd een schaduwbeeld achter. Heb er met name last van als ik moe ben of langer concentreer op 1 object. Oorzaak is onduidelijk. Feit is wel dat ik buitengewoon goed zie. 100% is de norm. Jongere mensen halen ook nog wel 110 of 120%. Ik scoor met die methode 140% wat niet vaak voor komt. Juist het goede zien ben je ook gevoelig voor imperfecties in het oog wat mogelijk dubbelzien kan veroorzaken. gekke is namelijk als ik 1 oog af dek, ik nog steeds dubbel zie.

Daarom ben ik dus blij met dimmende binnen en buitenspiegels en goede koplampen. zorgt net voor wat meer rust aan de ogen (en ligt ook een nachtbril in de auto)
Hebben ze je hornvlies al eens onderzocht, zit daar geen beschadiging op?

EVV zei:
JFR zei:
Sanoma zei:
Mijn plannen voor een volgende auto zijn gewijzigd: hoewel de Opel Corsa prima reed, ga ik waarschijnlijk voor een ander duits merk, welk merk? Freude am fahren.smiling smiley
Ook mooi! Einer?

Klopt,of een Mini, vind ik ook erg gaaf.:)
Een Mini is toch alleen op papier Duits? Of zijn er versies die daarwerkelijk in Duitsland in elkaar gezet worden?

Ik zou het zo niet weten,techniek is wel allemaal duits, ik zou niet weten of je de nieuwe Mini engels of duits kunt noemen.

Het is een kenmerk van Bridgestones dat ze vroeg beginnen te cuppen op de achteras. Reden om herrie te gaan maken. Daarom is het raadzaam om ze elk seizoen te wisselen van voor naar achter. En dan blijken het wel hele fijne, sportieve banden te zijn.

Ik heb nu Michelin primacy nogiets. Wel in de maat 215/50/17 ipv 225/45/17 (dus iets smaller en een tikkie meer wanghoogte) maar de grip op bijv een klaverblad is ver te zoeken tov de Bridgestonebanden.
En mbt verbruik scheelt het ook niks.

Thanx voor de tip!

Mini is ook leuk! zoals ik laatst hier ook zei; tijd geleden reed ik vaak mee in een mini coopper S Diesel. Dat ding was echt belachelijk stug, dat zou mij op den duur wel storen. Ik zou wel kijken in hoeverre je dat wel wil. Zo'n clubman mag hier zo voor de deur

AsconaGT zei:
Mini is ook leuk! zoals ik laatst hier ook zei; tijd geleden reed ik vaak mee in een mini coopper S Diesel. Dat ding was echt belachelijk stug, dat zou mij op den duur wel storen. Ik zou wel kijken in hoeverre je dat wel wil. Zo'n clubman mag hier zo voor de deur
Ook een gewone Clubman Cooper D is belachelijk stug, op wat minder goede wegen stuiter je van de weg af. Ik zou er niet dagelijks een lange afstand in af willen leggen. Het is leuk voor af-en-toe, maar voor lange afstanden stap ik liever in mijn auto.

Zelfs de Countryman van mijn moeder vond ik vrij stug. Maar het zijn heerlijke rijdersauto's maar op de lange termijn gaat het wel vervelen.

Terug
Bovenaan