Hotdog
Wegverkenner
Het is met die elektrische auto’s ook voor veel van mijn collega’s een buitenkans geweest dat ze een tesla konden/mochten leasen..
Inmiddels hebben 8 collega’s een model 3 en de directeur heeft een model S. Op 2 laadpalen is het soms een gedoe en geplan, maar tot nu toe gaat het goed.
Waarom is het een buitenkans?
M’n collega’s kunnen een:
- acceptabele gezinssedan;
- met stuurgedrag van het niveau Porsche 911;
- met een onmeunig snelle aandrijving;
- met een acceptabele actieradius;
- met een zeer lage bijtelling
- met voldoende kofferruimte
...leasen waarbij misschien voor de baas het leasebedrag hoog is maar waarbij de ‘brandstofkosten’ ver onder het niveau van LPG ligt.
Nu is dat voor particulieren nog helemaal niet interessant, maar over een jaar of 5 komen er hopelijk genoeg op de tweedehandsmarkt vrij.
Kwa onderhoud denk ik dat het wel meevalt. Kijk eens naar de Amsterdamse taxi’s die probleemloos 4 ton rijden. Uiteraard heb je uitzonderingen..
Inmiddels hebben 8 collega’s een model 3 en de directeur heeft een model S. Op 2 laadpalen is het soms een gedoe en geplan, maar tot nu toe gaat het goed.
Waarom is het een buitenkans?
M’n collega’s kunnen een:
- acceptabele gezinssedan;
- met stuurgedrag van het niveau Porsche 911;
- met een onmeunig snelle aandrijving;
- met een acceptabele actieradius;
- met een zeer lage bijtelling
- met voldoende kofferruimte
...leasen waarbij misschien voor de baas het leasebedrag hoog is maar waarbij de ‘brandstofkosten’ ver onder het niveau van LPG ligt.
Nu is dat voor particulieren nog helemaal niet interessant, maar over een jaar of 5 komen er hopelijk genoeg op de tweedehandsmarkt vrij.
Kwa onderhoud denk ik dat het wel meevalt. Kijk eens naar de Amsterdamse taxi’s die probleemloos 4 ton rijden. Uiteraard heb je uitzonderingen..