Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Bedankt allen :-D Vanzelfsprekend lekker vrij, ook deze week. Komt wel super ongelukkig uit omdat deze weken de drukste zijn van het hele jaar. Maargoed… Probeer wel wat thuis te werken tussendoor zodat mijn projecten niet vast komen te zitten

Ik heb het blijkbaar ook gemist op de sociale media maar van harte Joost!
Ik had er ook nog niet op gerekend..op een of ander manier had ik in het hoofd dat het nog even moest duren..;)
Alles goed gegaan?

Eindelijk eens even een wat rustiger weekend gehad. Zaterdag even met Milena naar Sinterklaas op het werk geweest en gister wat aangerommeld thuis en even gewandeld. Dat liep uit op een hilarisch geheel nadat we met Milena, buggy en hond ergens in de sompige klei belanden en er nauwelijks meer uit kwamen en alles eronder zat..:)

Nu nog wat laatste sinterklaas dingetjes; donderdag bij de ouders en zaterdag bij de schoonouders.

Gefeliciteerd Joost! :-D

Had het ook gemist, in zoverre ik kreeg een update dat er een bericht gepost was door jou maar ik mocht het bericht zelf niet zien, dus had geen idee wat er aan de hand was. ;)

Ik weet ook niet wat er is, heel veel mensen op FB zien dingen niet van mij, ondanks het gewoon zichtbaar moet zijn voor vrienden. Heb eerlijke gezegd ook geen zin om daar in te verdiepen hoe dat nu komt :)

Mogguh!

Net de rijtest van de "nieuwe" golf bekeken, en dan kun je niet anders dan toegeven dat ze echt wel de benchmark in zijn segment hebben neergezet.
Als je die displays in het dashboard bekijkt, hoe mooi en hoeveel informatie weergegeven kan worden. En dan alle connectiviteit er omheen, opties die je nadien kunt bijkopen waarbij ze dan worden geactiveerd. Het is wel super vooruitstrevend. En dat in een auto met voldoende ruimte voor iedereen en hun bagage.....volgens mij is er geen ander model in deze klasse wat dat zo goed doet. En dan ook bij de brandstofmotoren weer moderne vooruitstrevende techniek.

En dat het dan weer op een oud platform staat......maar toch weer verfijnt aandoet met rijden. Ik vind het een hele prestatie.
Ik ben alleen benieuwd wat het allemaal gaat kosten, zeker omdat de meeste opties af fabriek aanwezig moeten zijn......dat moet wat kosten. Vraag is dus ook of hij zich helemaal uit de markt gaat prijzen.

AsconaGT zei:
Ik weet ook niet wat er is, heel veel mensen op FB zien dingen niet van mij, ondanks het gewoon zichtbaar moet zijn voor vrienden. Heb eerlijke gezegd ook geen zin om daar in te verdiepen hoe dat nu komt :)

Er staat vorige week tot tweemaal toe een post met:
"Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar".

Ik vermoed dat dit het blijde nieuws was, maar ik had het dus ook gemist.

gv9yuy8b9rxm_800.jpg

Ik vind hem opgeknapt. De neus oogt nu dikker door de dikkere grille en onderbumper. En die rare snor is ook weg.

En dit is ook wel mijn kleurtje!

Het kan aan de kleur of uitvoering liggen, saai wil ik hem niet gelijk noemen, maar vind hem toch maar vrij braafjes zo

voor de verschillen: pre facelift
czerwona-metalik-insignia-b-d.jpg

Wellicht heeft de kleur ook invloed, maar ik vond hem voor de facelift chiquer.
Ook de dagrijverlichting bovenin vond ik stoerder/volwassener overkomen als dat men nu heeft.
Hopen dat ze nu ook een vernieuwd infotainment systeem leveren, zodat hij echt weer ff mee kan.

Wel een mooie update van het LED-matrix. (tu)

Kom ik vanochtend aanrijden bij het werk, zijn ze bij de buren net een vrachtwagen vol met nieuwe auto's aan het uitladen.
De af te leveren auto's waren natuurlijk dichtgevroren, tijd is geld, dus de chauffeur reed met z'n hoofd uit het raam (i.v.m. bevroren ruiten) de auto's van de trailer af het terrein op. Beetje jammer dat hij met een hagelnieuwe auto gelijk behoorlijk hard een stoeprand mee nam...... het zal je auto zijn....

B Real zei:
het zal je auto zijn....

Ik hoorde onlangs volgend verhaal, van een direct betrokkene dus blijkbaar naar waarheid.
Ingevolge noodweer met hagel raakte een nog nieuw te leveren wagen bij de dealer beschadigd, het gehele dak vertoonde lichte putjes.
Wonder boven wonder, bij de aflevering werd dit door de koper niet gezien.
Die kwam enkele weken later terug met de vraag of men eens naar zijn dak kon kijken en wat er met zijn nieuwe wagen kon gebeurd zijn.
Bij garage wist men van niks... ;)

Het is algemeen bekend dat er tijdens transport een hoop schades ontstaan. Sommige auto's staan ook maanden op een parkeerterrein te wachten.

Ik snap sowieso niet waarom mensen gewoon, zonder te kijken, tegen stoepranden opknallen maar al helemaal niet als het je werk is om hagelnieuwe auto's af te leveren....

Gefeliciteerd Joost! Ik was even niet op het Autoweekforum en jij wordt ineens vader!
(:P)
Mooie naam ook, Guus. Is hij vernoemd naar iemand?

Gefeliciteerd Joost! Ik was even niet op het Autoweekforum en jij wordt ineens vader!
spinning smiley sticking its tongue out
Als het echt zo onverwacht was gekomen, was dit wel een heel dubbelzinnige zin geweest :}

Zo hebben we dit weekend een feestje met meerdere kameraden. Moest een cadeau worden aangeschaft, zou 1 persoon regelen. Dus in de groepsapp zette ze de namen op wie ze rekende met de vraag "iemand nog aanvullingen?". Waarop ik reageerde: Hoop niet dat B ineens met aanvulling komt :}

Mogguh!

@ Golf: Tja... ik weet het niet. Vooral de voorkant staat me wat tegen; lampen een beetje gekunsteld, motorkap loopt te ver door (net als bij de Polo). Interieur is wel fancy, maar al dat pianolak plastic overal vind ik heel erg lelijk. Dat glimmende spul is gevoelig voor krassen, vlekken en elk stofje zie je erop.
Nog niet geheel overtuigd ;)

@ Insignia: Ik vind persoonlijk het oude front mooier. Wat strakker/stoerder/sportiever. Maarja; facelift ontkom je niet aan ;)

Beetje jammer dat hij met een hagelnieuwe auto gelijk behoorlijk hard een stoeprand mee nam...... het zal je auto zijn....
Och, met nieuwe auto's gebeurd meer dan een gemiddelde Nederlander weet :D

Sanoma zei:
@ Golf: Tja... ik weet het niet.

VW-Golf-VII-Passat-B8-Rueckruf-474x316-99c10411470cd63e.jpg

Tsja, de Golf 1 is een icoon, heb ik als 18-jarige leren mee rijden.
De Golf 2 was al een forse stap achteruit, zelfs al heb ik er zelf jarenlang mee gereden.
De Golf 3 betekende imo een stapje vooruit, en was mijn eerste firmawagen.
De Golf 4 oogde lomp, vooral in de tweedeursversie die toen nog zeer vaak verkocht werd (nu zijn tweedeurs ofwel peperduur als "coupé", ofwel niet meer beschikbaar).
De Golf 5 was eigenlijk de eerste en de laatste mooie Golf!
En eerlijk gezegd... 6, 7 & 8 heb ik niet meer gevolgd, lijken me gewoon facelifts van hetzelfde model 6.

En eerlijk gezegd... 6, 7 & 8 heb ik niet meer gevolgd, lijken me gewoon facelifts van hetzelfde model 6.
Tsjah, zo is het feitelijk wel. Grappig als je ziet dat een eerste generatie 9 jaar mee ging .......vanaf 2008 gaan ze nog maar 4 jaar mee.
En toch, de basis blijft telkens redelijk gelijk dus zullen de ontwikkelingskosten ook nog best mee vallen. En een termijn van 48 maand lijkt me in lease-land heel normaal. Oftewel kun je telkens een "nieuwe" golf rijden.

Denk dat ze destijds met de TSI motoren en DSG vooral de grootste sprong hebben gemaakt in autoland. Waar andere merken nog met turbo-loze benzinemotoren werkten kwam ** met een bescheiden motor die door een turbo destijds diesel-achtige prestaties leverde. Laag in toeren al redelijk veel koppel.

British Racing Green zei:
De Golf 2 was al een forse stap achteruit, zelfs al heb ik er zelf jarenlang mee gereden.

Volgens mij is de Golf 2 juist de beste van allen. De Golf 1 kon roesten, de 2 niet meer

Brg, ik denk heel anders over de Golfjes. De 1 is een icoon, de 2 een prachtige evolutie met een heel goede kwaliteit. De 3 lijkt wat overhaast gekomen en was kwalitatief minder. De 4 is weer een prachtige generatie, maar bij de 5 ging het weer mis. De facelift, 6, heeft 'm goed gedaan, dat wel. De 7 vind ik ook weer top. De 8, sja ik weet niet. Al die touchscreens ben ik niet zo van. Deze week ervaren in de nieuwe Octavia, het is niet mijn ding om alles met zo'n schermpje te moeten doen.

Nieuwe auto's : vorige week gezien hoe nieuwe Audis van de trein worden gereden in Emden. Ze zijn begrensd op 30 maar dat halen ze op de trein al! Vrij idioot.

Ik heb destijds rijles gehad in een Golf III. Mijn overbuurman had in die tijd een Golf I GTI van na de facelift met de grotere achterlichten ( in precies dat lichtgroen zoals ingezonden in de occasion / striping wedstrijd ) had ook van die dubbele rechthoekige koplampen ( van Hella? of.. ) was wel stoer ding. Toen de Golf IV net uit was wilde een maat van mij die bestellen als leaseauto, wij naar de dealer hier en we werden niet eens aangekeken of aangesproken ( allebei in gewoon kloffie en begin 20 toen ). Maat uiteindelijk in stadje verderop 1 besteld. Een felgroene 3-deurs met lichtbeige bekleding en met een dikke 1.9 TDi met 90 pk, was echt heel wat toen! Daarna niet echt meer interesse gehad in de Golf eigenlijk, mijn buurman heeft een VII GTI en dat zal heus best aardig zijn maar doet me niet zo heel veel.

Ten aanzien van de golf 8, ik vind de buitenkant echt niet lelijk maar het interieur en de keuze van de "telefoon" bediening is weliswaar erg dapper maar is voor mij dus een NO GO. Nou staan alle producten en diensten van PON om morele gronden al in het verdomhoekje bij mij. Zo'n radicale keuze van bediening is dan zeker niet helpend om PON uit het verdomhoekje te halen. De zakelijke ethiek van PON vindt ik dermate slecht in de afgelopen 70 jaar dat ze bij mij eigenlijk geen kans van slagen hebben. Ik ben fel tegen corruptie en belastingontwijking en aan beide zaken maakt PON zich tot op de dag van vandaag schuldig. Binnenkort start ik weer een zaak en koop dan ook weer een nieuwe auto maar bij voorbaat zijn dus heel veel merken kansloos.

Goedemorgen, niemand mee terug in de zak naar Spanje?
Iedereen een goed sinterklaasweekend gehad? Hier wel in ieder geval, de kleine meid is weer goed verwend, maar gelukkig niet te.. Ze heeft leuke dingen gekregen die ze ook graag wilde hebben. Gisteren moest Lize optreden met de dansschool in de schouwburg. Dat was ook erg leuk, daarna nog in de stad een hapje weesten eten. en dan is het weer bijna kerst.

@Golf, Ik zelf vind de 1, de 4, de 6 en 7 erg geslaagd en zou deze in de juiste uitvoering ook prima kunnen hebben. de 2, 3 en 5 vind ik niet zo.... de 8 is aan de buitenkant wel mooi, maar binnenin niet mijn ding, maar dat vind ik bij meer nieuwe auto's.. Voor mij hoeft het niet zo futuristisch.

Vectrafan zei:
Binnenkort start ik weer een zaak en koop dan ook weer een nieuwe auto
Vertel!

En nee, niet mee naar Spanje. Maar 5,5 uur vertraging op de heenvlucht en een geannuleerde terugvlucht deden het er wel op lijken dat Sint iets tegen mij heeft...

Barri zei:
Vectrafan zei:
Binnenkort start ik weer een zaak en koop dan ook weer een nieuwe auto
Vertel!

En nee, niet mee naar Spanje. Maar 5,5 uur vertraging op de heenvlucht en een geannuleerde terugvlucht deden het er wel op lijken dat Sint iets tegen mij heeft...

Ik vertel het wel op onze facebook groeps pagina.
(:P)Het is het grote roetveegpieten complot.:D Maar echt vervelend zo'n reis met zulke hindernissen en vertragingen. Krijg je nou een vergoeding? of wordt dit op overmacht gegooid?

Corsa 20SEH zei:
Oeis @ Berry, dat is een flinke tegenslag ja. Wel weer thuis inmiddels?
Ik zou woensdag om 23u op Eindhoven landen. Dat werd ruim €400 later donderdag om 13.30 Amsterdam. Toen met de trein naar Eindhoven om m'n auto op te halen. 17u thuis. En vrijdagochtend samen met M op weg naar Talinn. Ik zit nu klaar voor de terugvlucht via Riga.

Skoda heeft mij wel uitstekend geholpen : ik belde ze dat ik gestrand was op Alicante, toen hebben ze een chauffeur gestuurd om mij naar Valencia te brengen! Daar op het vliegveld overnacht en de vlucht van 6u gepakt, via Parijs. Met twee uur vertraging uiteindelijk. Helaas waren er vanaf donderdag grote stakingen in Frankrijk. Geluk bij een ongeluk, de aansluitende vlucht was ook twee uur vertraagd waardoor ik die nog haalde.

Vergoeding : heel vaag, mist is overmacht dus ik vermoed helemaal geen vergoeding. Gelukkig was het een zakelijke reis want ik heb wel €500 extra kosten gemaakt.

Wat een avontuur Berry!
Uiteindelijk komt het allemaal wel goed, maar ik vind vertraging echt verschrikkelijk irritant. Na een paar uur heb je alle winkeltjes wel gezien, heb je je arm gekocht aan wat te eten en te drinken, er is geen stoel die fatsoenlijk zit (voor langere tijd) en even wat slapen zit er ook niet in.
Of je moet zoals Joost regelmatig vliegen (en/of dure tickets hebben) zodat je in een lounge kunt/mag wachten.

Hier geen sinterklaas gevierd, we doen met kerst wat cadeautjes voor elkaar (schoonfamilie). Voor kinderen een super leuk feest, maar wat mij betreft schaffen we het tot die tijd gewoon af :)

@ Ingo, wordt het per se eigen aanschaf?
Anders eens wat leasemaatschappijen contacten, die kunnen je wellicht ook vertellen welke auto's er (technisch gezien) wat beter voor geschikt zijn. Misschien dat een Toyota Prius of Aurid Hybrid wel wat is?
Kan me voorstellen dat die in stadsverkeer, waar je de auto veel zult gebruiken, best wel eens voordelig is qua brandstofverbruik en volgens mij zijn de Toyota Hybrids ook erg onderhoudsvriendelijke (tu)

Bizarre trip, Berri. Blij dat je je trip naar Talin nog wel hebt gehaald.

Hier ook flink in het sinterklaasgebeuren gezeten. Vorige week zaterdag op het werk met Milena, donderdag bij mijn familie en zaterdag met de schoonfamilie. Ze is goed verwend en heeft erg genoten. Nu weer in de rust...

Zondag even wat wat wezen toeren en wat potentiële verhuisplekken bekeken. Dat lijstje kunnen we weer wat scherper maken. Volgend jaar eens kijken wanneer er op die plekken wat voorbij komt.

Zaterdag ook even gereden in de nieuwe clio van schoonmoeder. Een van het vorige model van na de facelift met 3-cilinder turbo. Best leuke auto zo'n clio. Fris en fruitig modelletje met voldoende ruimte. Maar vooral de besturing van renault vind ik altijd erg licht en erg gevoelloos. 3-cilindertje vond ik ook minder lekker en lawaaiiger lopen dan de 3-cilinder van de astra die ik laatst reed. En de multimedia vond ik erg matig werken. Onduidelijke menus, best wel traag en erg basic. Dat is wel het nadeel weer met dat soort systemen. Die ontwikkeling gaat ook megasnel.
Maar snap best dat veel mensen erin gestapt zijn al zijn er betere autos voor hetzelfde geld.

Of je moet zoals Joost regelmatig vliegen (en/of dure tickets hebben) zodat je in een lounge kunt/mag wachten.

ik zit idd vaak in de lounge. Onbeperkt buffet, relaxruimtes. Vaak ga ik even douchen in super de luxe en mooie badkamers. Ik kom de tijd wel door hoor :} Winkeltjes kijken doe ik vrijwel nooit want mijn ervaring is wel dat het allemaal super duur is, ookal is het tax-free.

Maar heel veel vertraging heb ik niet vaak, 1x een dag vanwege een typfoon en heb ook vaak dat we een paar uur vertraging hebben omdat er (weer eens) een defect is aan een vliegtuig. Heb al eens paar uur op schiphol in het vliegtuig moeten wachten ivm storm. Ons vliegtuig had 34 (!) paarden aan boord en mochten ze niet opstijgen en wachtten ze even een rustig momentje af. Maar zeker intercontinentale vluchten doen ze alles op alles om die wel op tijd te laten vertrekken.

Maar snap best dat veel mensen erin gestapt zijn al zijn er betere autos voor hetzelfde geld.

volgens mij kwam de clio er vaak als nr 1 uit de test, icm een heel redelijke prijs en fris uiterlijk gezorgd heeft voor zulke hoge verkoopaantallen. Onderstel en besturing werd juist heel goed gewaardeerd. Stevig en direct meen ik mij te herinneren. Grootste kritiekpunt was volgens mij het plastic aanvoelend dashboard / materiaalgebruik. Heb er nooit in gereden, wel naast gezeten, en dat was idd toch wel matig hoor. De nieuwe lijst met name op dat gebied een enorme sprong voorwaarts te hebben gemaakt.

Zo'n Clio Initiale 4 cilinder 120PK zou ik hier wel voor de deur willen hebben. Fraaier afgewerkt dan de normale clio's en mooiere materialen. niet zo'n spaar 3-cilinder maar een lekkere 4 cilinder. Fijne stoelen, fris uiterlijk (tu)

Als je gebruik kunt maken van zo'n lounge is wachten al iets minder erg inderdaad.
Ik heb twee jaar terug 5,5 uur in Singapore mogen wachten op de volgende vlucht (niet eens vertraging). Tja, je gaat wat eten, wat rondsjokken (ook wel lekker na zoveel uur stilzitten) en dan moet je alsnog 3 uur wachten. Ik had toen best graag even willen douchen en even horizontaal willen liggen :D

Ach ja, first world problems eigenlijk ook hè :)

Zaterdag ook even gereden in de nieuwe clio van schoonmoeder. Een van het vorige model van na de facelift met 3-cilinder turbo. Best leuke auto zo'n clio. Fris en fruitig modelletje met voldoende ruimte. Maar vooral de besturing van renault vind ik altijd erg licht en erg gevoelloos. 3-cilindertje vond ik ook minder lekker en lawaaiiger lopen dan de 3-cilinder van de astra die ik laatst reed. En de multimedia vond ik erg matig werken. Onduidelijke menus, best wel traag en erg basic. Dat is wel het nadeel weer met dat soort systemen. Die ontwikkeling gaat ook megasnel.

Tja, facelift of niet. Het model is al weer wat jaren oud hè. Ik had er één met bouwjaar 2013 en toen was deze volgens mij al een jaar of twee op de markt, dus inmiddels is het model al een jaar of 8 oud wellicht. De tijd staat niet stil en ik vond de multimedia in 2013 al behelpen :D
Daarom zei ik laatst ook dat ik bij een tweedehands auto eigenlijk alleen maar een groot scherm wil, zonder poespas maar bij wijze van alleen mogelijkheid voor Android Auto/Carplay. Dat is tenminste altijd up to date en werkt prettig.

Besturing was idd licht en nogal gevoelloos. Drie clindertje met 90pk deed het op zich prima in de Clio. In de Astra gaat het allemaal wat soepeler en hoor je hem wat minder, maar dat zal ook komen omdat de auto een klasse groter is. Ik begon me na 2,5 jaar wel te ergeren aan diverse kraakjes en rammeltjes, dat doet de Astra na 3,5 jaar en 145.000km toch echt een stuk beter! Sterker nog, die zijn er eigenlijk niet (tu)

Vanavond kon ik de auto van mijn collega mee krijgen, gewoon omdat het kan. Het is een witte Tesla model 3 long range.
Wat een bizar ding zeg :O

Ik snap wel dat steeds meer collega’s kiezen voor een model 3, het is een soort luxe, futuristische zakenbak met een bizar snelle krachtbron en een zeer acceptabele actieradius.
Een soort sportscar for boring people, maar die het wel heel goed voor elkaar hebben (tu)

Morgen ruil ik me weer terug, maar wat een leuke ervaring is dit. Mocht je de keuze hebben om er een te leasen, zeker doen!

Achterin kan je alleen niet fatsoenlijk zitten. Heb gisteren wel een proefrit in de Model 3 aangevraagd want ik ben erg benieuwd.

Nee de bodem is veel te hoog tov de zitting waardoor je enorm met opgetrokken knieën zit. Beetje het typische probleem van een lage EV.

Leuk om te lezen Fer dat je het elektrisch rijden zo goed is bevallen. Zeker nu er auto's op de markt komen met een bruikbaar actieradius, zal het alleen maar harder gaan met de verkoop van EV's.

Gisteren heb ik met collega's een dag rij-training met een nieuw natuurbrandbestrijdingsvoertuig gehad op een defensieterrein in Oirschot. Gewoon een dag met zo'n 4x4 lekker door de modder en mul zand rijden. Is verbaasde me er echt over hoever je met zo'n auto door ogenschijnlijk onbegaanbaar terrein kunt komen. In de meeste gevallen was lage gearing al voldoende om overal doorheen te komen. Bij hellingen in mul zand had je dan je lente sper en dwarssperren op de voor/achter as nodig. Liet je dan de luchtdruk van de banden zakken, dan had je al helemaal veel tractie. Kortom een geweldig mooie dag gehad, veel geleerd en het spul ook heel gehouden. B)

Jammer alleen dat een hoop Model 3's dit jaar toch niet op kenteken schijnen te komen. Zullen wel een hoop mensen boos en teleurgesteld zijn nu :D

@ Ruud, ik zag de foto's. Moet een machtig gevoel geven om met zo'n apparaat in dat soort omstandigheden te sturen (tu)
Is het iets wat voor jullie corps ook nog echt van pas komt?

Is het iets wat voor jullie corps ook nog echt van pas komt?
Niet veel, de natuurgebieden zijn bij ons best goed bereikbaar middels zandwegen. Maar het gevaar ligt wel altijd op de loer, en dan is het fijn dat we straks meer mogelijkheden hebben als voorheen. En je kunt natuurlijk ook voor bijstand naar een andere regio moeten.

Jammer alleen dat een hoop Model 3's dit jaar toch niet op kenteken schijnen te komen. Zullen wel een hoop mensen boos en teleurgesteld zijn nu
Ik ben benieuwd, de buurman zou hem ook in november krijgen......maar rijdt nog altijd in zijn tijdelijk Kodiak rond.
Wat een emotieloze vierkante hut is dat trouwens.:(

Zo, vanmiddag met de Astra weer terug naar huis. Vanaf meter 1 miste ik al de power die ik vanochtend nog wel had. Wat een verschil!

Wat Berry schrijft klopt deels wel, de praktijk is toch dat je nooit achterin zit en als er iemand zit, dat kinderen zijn. En die hebben juist baat bij een wat hogere vloer.. (mijn kids echter niet, die groeien mij binnenkort voorbij) :}

Ik ben heel benieuwd naar de Model 3, maar ik lees er echt alleen maar positieve dingen over.

@Ruud: zag er gaaf uit met die brandweerwagen! Krijgen jullie er ook zo eentje?

Grappig dat jullie steeds zo met die electrische autos bezig zijn. Zie je toch wel dat er nog een enorme kloof op dit vlak is tussen de leaserijders en particulieren.
Ik hoor eigenlijk alleen leaserijders over electrisch rijden. Ik ken eigenlijk vrijwel niemand die particulier een electrische auto rijdt of concreet overweegt om er een aan te schaffen. Dat heeft toch vaak te maken met de hoge aanschafprijs, de beperkte actieradius en het feit dat er vaak geen flinke aanhanger of caravan achter kan.

In onze vrienden en familiekring heeft niemand een electrische auto, qua collega's niet (alleen de hogere managers rijden lease GTE's en een tesla) en ook in onze buurt staan alleen wat electrische leasers bij mensen die daarnaast vaak nog twee conventionele auto's hebben om op vakantie te kunnen 8-)

Ben wel heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen....ik zou nu ook nog niet zo gauw een electrisch tweedehandsje aanschaffen. ben heel benieuwd hoe zon tweedehandsje techisch en kostentechnisch gaat uitpakken.

Een hybride zou ik nog wel eens willen overwegen.

Zo, vanmiddag met de Astra weer terug naar huis. Vanaf meter 1 miste ik al de power die ik vanochtend nog wel had. Wat een verschil!
Herkenbaar :}

@Ruud: zag er gaaf uit met die brandweerwagen! Krijgen jullie er ook zo eentje?
Haha ja, dat was het ook. Die auto die je op de foto's/film ziet is onze nieuwe brandweerwagen. We oefenen er nu mee en naar planning zal hij rond de jaarwisseling mee draaien in de alarmering.

Klopt Rob, voordeel is wel dat door de lease-rijders er straks veel gebruikte exemplaren op de markt komen. Dat is dan ideaal voor de particulier.

Klopt Rob, elektrische rijden is voor de meeste particulieren nog niet weggelegd. Enerzijds vanwege de kosten, aan de andere kant kan alleen een elektrische auto nog niet alle taken het hele jaar door invullen. Als over een paar jaar de eerste Model 3's op de occassion markt komen, dan kan dat best wel eens interessant worden voor de particulier denk ik.

Overigens is het bij Tesla gewoon mogelijk om een trekhaak te monteren, dan kan er een (kleine) caravan achter en kun je ook met je karretje naar de stort of bouwmarkt (tu)

Persoonlijk is elektrisch rijden voor mij ook alleen maar interessant als het goedkoper is als een benzine/diesel auto én de actieradius (ook in de winter) minimaal 400km is zonder mijn rijstijl drastisch aan te hoeven passen. We hebben meerdere keren per jaar toch echt wel een aantal dagen dat we 300+km op een dag rijden, waarbij ik ter plekke niet kan laden en ik onderweg geen zin heb om te laden.

Bij mijn werkgever rijdt nagenoeg iedereen nog in 14% B of C-segmenters. Ik ben met mijn 150pk en 25% bijtelling een vreemde eend in de bijt :}
Bij mijn opdrachtgever moet iedereen, die recht heeft op een lease auto, elektrisch rijden. Dus veel Kona's, Tesla's etc.

Ik herken mij wel in het verhaal van Rob. In mijn omgeving is elektrisch rijden echt niet onderwerp van gesprek want; geen leaseauto. En die enkeling die wel een leaseauto heeft zit zo'n tesla boven budget.
En zelfs hier op het werk rijd een golf GTE en een A3 e-tron vanwege de lage bijtelling maar (nog) geen EV modellen. Laatst had een collega er wel eentje mee maar die heeft volgens mij uiteindelijk voor een V60 T5 gekozen.

Hier ken ik wel een paar mensen met een Tesla, 3 met een model 3 en 1 met een S. Maar verder niemand die bezig met elektrisch rijden in particulier bezit.
lijkt me ook alleen interessant in de zin zoals Berry het gaat doen in een mega goedkope private lease optie.

Ik las wel dat de MRB weer omhoog gaat in veel provincies... Wordt auto rijden weer wat duurder.

Jeps...hier gast de mrb ook flink omhoog nadat hij jaren redelijk constant is gebleven. Gelukkig is onze C3 diesel voorzien van roetfilter en heeft een hele lage roetuitstoot anders kregen we daar ook nog een fijnstoftoeslag van onze fijne overheid overheen..

Tsja...en straks komen die electromobielen op de markt maar als er iets kapot gast aan zon tesla kan je volgens mij gruwelijk de beurs gaan trekken.

Tsja...en straks komen die electromobielen op de markt maar als er iets kapot gast aan zon tesla kan je volgens mij gruwelijk de beurs gaan trekken.
Elektrische auto's hebben minder onderdelen, dus minder kans op defecten. En bij Tesla kun je onderhoud ook afkopen voor een vast bedrag, enkel slijtageonderdelen zoals banden moet je zelf bijbetalen.

Afkopen...jah..zo kan ik het ook....maar ik wil eerst de praktijk wel eens zien...als je schade aan bv de carrosserie of onderhuids hebt kon je nog wel eens aan de beurt zijn met een Tesla. Zou me niks verbazen dat dat allemaal een stuk duurder uitvalt.

Midje,

Deze week een beetje aanknooien met griep/koorts enzo... gelukkig redelijk door kunnen werken dus geen flinke achterstanden als we eind volgende week de vakantie ingaan :T

@ elektrische auto's: erg interessant, vooral die private lease aanbiedingen. Techniek heb ik wel vertrouwen in. Ik zou als opvolger best een elektrische auto willen, maar ik heb nog geen zin om meer dan 10.000 euro aan een auto uit te geven.

De baas kijk naar een pluginhybrid vanwege de bijtelling. Elektrisch rijden moet ie om lachen; heeft ie geen tijd voor.

Terug
Bovenaan