Goedenmorgen!
Allemaal de beste wensen voor dit jaar!! Dat jullie maar een mooi, gelukkig en gezond 2020 mogen beleven en over mogen stappen in Opels

Wij hebben het lekker rustig gevierd, door de mist werd er minder vuurwerk afgestoken zodat we mooi om 00.45uur in bed lagen

Dus gisteren ook geen kater, maar de dag lekker kunnen beginnen met een frisse hardloopochtend.
Zoals jullie lazen op FB was ik eind 2019 bijna een cascada rijker geweest. Grappig om te lezen hoe verschillend de reacties waren op de verloop van het proces.
Allereerst was er het voornemen om 2019 geen andere auto te kopen, omdat het financieel eigenlijk totaal krankzinnig is om de Astra in te ruilen op een Cascada.
Voor de paar km. die ik er op jaarbasis mee rijdt, kun je de afschrijving niet rekenen.
Echter, eind vorig jaar kwam ik ineens de combinatie tegen die alles had wat ik wenste. De 1.4T laat ik liever links liggen gezien de ervaringen met turbo's en versnellingsbak. Plus dat voor de paar km. die ik er mee rijdt op jaarbasis ik het meerverbruik van de 1.6T voor lief neem. Deze auto had ook nog eens een automaat, maar viel vooral op door de donker groene lakkleur en beige interieur. Dat geeft zo'n chique uitstraling dat ik eigenlijk verkocht was.
De prijs was ook best scherp...(al was de km. stand ook wat hoger) en dan ga je nadenken. Sinds November wonen B en ik eigenlijk al samen (we zouden 2 weken proef-samenwonen maar ze is sindsdien niet weg geweest

). Als 't zo door gaat dan zie ik ons over een jaar of 2 ook wel een ander huis kopen, en dan kan het ook snel gaan met het verdere verloop. En na een ander huis en evt. kinderwens sla je niet meer snel een bedrag stuk op een cabrio voor erbij. Dus beetje over gedacht en gesproken, en toen ook met de instelling "je leeft maar 1x" eigenlijk mezelf de luxe gegund.
Over het verdere verloop hebben jullie gelezen. De ene maakt inderdaad een afspraak zodat de auto klaar staat, een ander gaat liever op "verrassingsbezoek" en dan neem je een risico dat de auto bijv. weg is, of een ander er mee op pad is. Noujah, wij hebben de auto gezien en konden het op de proefrit niet eens worden waarmee ik de hele aankoop ook uit mijn hoofd heb gezet. De volgende dag is de auto verkocht aan een ander, dus uit het oog uit het hart. Misschien kom ik dit jaar wel een zelfde combi tegen, dan worden de kaarten opnieuw geschud.
In ieder geval hoop ik in 2020 met B gelukkig te blijven. Tevens binnenkort een gesprek met de werkgever over meer vrije tijd (van een all-in contract weer naar uren contract) en de vervanging van de Leaf staat voor dit jaar op de agenda. Ik hoop dat er nog een betaalbare EV komt met een redelijk actieradius en redelijke prijs. Dan gaat de Leaf eruit en switch ik nog 1x om. Ik hoop dat de Mokka nog met een groter accupakket leverbaar wordt, maar ben bang dat hij hetzelfde pakket krijgt als de 2008. En dan is het nog de vraag of die in 2020 nog leverbaar is. En anders is het hopen op de Volvo XC40.