Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Carjourney zei:
Hallo,

Als Youtube creator (Carjourney), ga ik binnenkort een stuk doen over limousines die zowel op het gebied van geld als begeerlijkheid ondergewaardeerd worden.

Nou is het mijn mening en ik denk die van jullie ook (:P) , dat de Opel Omega ook onder deze categorie valt.

Mijn vraag aan jullie, zijn er vrijwilligers die foto's van hun Omega (ook station) voor het filmpje zouden willen doneren? Het is altijd lastig om mooie foto's te vinden die het model laten zien zoals het zou moeten, en ik zou het erg leuk vinden om de passie die jullie hebben in de film te kunnen verwerken.

- Het kenteken zal uiteraard netjes gephotoshopped worden.
- Erkenning van de eigenaar voor de foto's, zal in de omschrijving van het filmpje staan (of niet als dit gewenst is).

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp :D , de foto's mogen in dit topic of als dm gepost worden en stuur ik de link door wanneer het filmpje klaar is (tu)

Ik weet niet hoe goed je duits is, maar alle info van de omega (B) en andere grote opel modellen vind je hier. Zover mij bekend zowat de meest uitgebreide.

ALLE INFO OMEGA B

Ook veel bijzondere opties, uitvoeringen, prijzen en zo worden hier uitgelicht. Allicht kun je hier wat info vandaan halen. Want het is absoluut een ondergewaardeerde auto gebleken die zich heel behoorlijk kon meten met de andere duitse 'premium' modellen. Na de omega is ze dat nooit meer gelukt om zo dichtbij te komen.

Carjourney zei:
Hallo,

Als Youtube creator (Carjourney), ga ik binnenkort een stuk doen over limousines die zowel op het gebied van geld als begeerlijkheid ondergewaardeerd worden.

Nou is het mijn mening en ik denk die van jullie ook (:P) , dat de Opel Omega ook onder deze categorie valt.

Mijn vraag aan jullie, zijn er vrijwilligers die foto's van hun Omega (ook station) voor het filmpje zouden willen doneren? Het is altijd lastig om mooie foto's te vinden die het model laten zien zoals het zou moeten, en ik zou het erg leuk vinden om de passie die jullie hebben in de film te kunnen verwerken.

- Het kenteken zal uiteraard netjes gephotoshopped worden.
- Erkenning van de eigenaar voor de foto's, zal in de omschrijving van het filmpje staan (of niet als dit gewenst is).

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp :D , de foto's mogen in dit topic of als dm gepost worden en stuur ik de link door wanneer het filmpje klaar is (tu)

Dag VWing, Ik ben de toch wel trotse bezitter van een Omega B van de laatste generatie. De auto is geheel origineel, netjes en strak ondanks bijna 20 jaar ervaring.
Ik heb interieur en exterieur foto's. Eventueel ook nog van een Omega Station die ik eerder had. Stuur maar een PB ! Misschien dat ik niet gelijk reageer want ik ben druk. Ik hou mijn PB hier wel in de gaten.

Bedankt voor de vlotte reacties, ik ga toch voor de Omega omdat die iets beter bij mijn verhaal zal passen, maar ik geloof wel dat de Senator in zijn tijd de luxere is geweest.

@AsconaGT : Dat is een goede website om informatie af te halen, vooral de conceptschetsen zijn altijd erg leuk om te zien, bedankt!

De film zal een blik geven op enigszins ondergewaardeerde en inmiddels vrij goedkoper luxe limousines, waarvan ik er zelf ook één heb gekocht (helaas niet de Omega ) Met jullie informatie kan ik de Omega echter wel zijn verdiende tijd geven in de film.

Mooi!

Opel-Insignia-GSi-510407-970x606.jpg

Mogguh,

Ik moet erg wennen aan de nieuwe neus, vond de vorige wat strakker/krachtiger ogen. En jammer dat de voor Opel kenmerkende dagrijverlichting in de bovenhoek van de koplamp verdwijnt. Vind dat er krachtiger uit zien als wanneer ze onder de lamp gepositioneerd zijn.
Tevens momenteel maar één normale benzinemotor met 145pk beschikbaar. Voor degene die iets meer vermogen wil en rond de 160/170pk wat zoekt is er geen aanbod, die moet meteen naar 200pk. En dan ook geen automaat op de normale benzineversie. Die Insignia ga je in NL niet meer zien.

En de diesel, een zwakke 122pk diesel. Ook geen 150/160pk meer voor degene die iets vlotter onderweg wil zijn. Zeker als je er meer snelweg mee rijdt en al helemaal als je in Duitsland komt is iets meer vermogen wel fijn. PSA draait de Insignia zelf de nek om.

Komen meer motoren aan ruud, sowieso diesel. autoweek heeft slecht knip en plak werk gedaan uit het persbericht van Opel.

stukje uit het persbericht;

Nieuwe motoren en transmissies

Het aanbod van de nieuwe Insignia is overzichtelijker dankzij de nieuwe benzine- en dieselmotoren van één motorgeneratie. De 1,4-liter benzinemotor met 107 kW (145 pk) en de 1,5-liter dieselmotor met 90 kW (122 pk) vormen de basismotoren. De driecilindermotoren die ook geleverd worden in de nieuwe Opel Astra zijn tot 50 kilogram lichter dan voorheen.

De topversies worden aangedreven door 2,0-liter turbomotoren. De dieselmotor volgt later, terwijl de benzinemotor 147 kW (200 pk) sterk is. In de sportieve Insignia levert de motor 169 kW (230 pk) vermogen. De 2,0-liter benzineversies zijn bovendien de eerste Opel-motoren met cilinderuitschakeling, waarbij bij lage belasting twee cilinders worden gedeactiveerd dankzij de variabele nokkenas.

Het brandstofverbruik van de nieuwe Opel Insignia wordt ook verder gereduceerd dankzij de actieve grille met sluitbare lamellen, zowel bij de bovenste als onderste grille. Door thermische, elektrische en aerodynamische parameters te combineren voor het openen en sluiten van de lamellen in de grille, kan een indrukwekkend efficiënt verbruik gerealiseerd worden in realistische omstandigheden. Niet alleen door de luchtweerstand te optimaliseren, maar ook door het afkoelen na het uitschakelen van de motor uit te stellen of door de motor sneller op te warmen na een koude start, wat met name in de winter aanzienlijke voordelen biedt.

PSA draait de Insignia zelf de nek om.

Wat ik denk, gezien deze 2.0T motoren zoveel zuiniger zijn geworden door cilinderuitschakelijk en allerlei andere techniek dat de 2.0T met automaat nu waarschijnlijk amper duurder zou zijn als dat wanneer ze nu nog die oude 1.4 165PK motor met automaat nog zouden leveren. Die zou namelijk flink duurder zijn geworden anders.

Vond het neusje van voor de facelift ook fraaier. Maar zo in GSI trim in deze kleur vind ik het een geweldige combi. Lekkere motor, fijne automaat. Ideale gezinsauto zo (tu) die 3 cilinders mogen ze houden. Gewoon zo'n lekkere 4 cilinder

en ja, PSA wil zsm van de GM producten af. Logisch. Aangezien het logistiek en financieel gezien natuurlijk niet handig is en ze liever een Insignia ontwikkelen op hun eigen platform / motoren.

Dat is al meer uitgebreide info Joost, als dat in het eerste artikel stond op AW wat ik hier las. Daar stond niks over het volgen van een dikkere diesel motor, alsmede info over 3-cylinder motoren en zaken als actieve cylinderuitschakeling.

Wel mooi dat Opel de ontwikkeling van nieuwe benzine-motoren voor zijn rekening neemt.
Dan zullen we die techniek daar terug zien.

Mogguh!

Wat een rust hier:)
Allemaal goed weekend gehad?

Ik had zaterdag een fijne klusdag. Waren diverse klusjes die nog gedaan moesten worden, die heb ik mooi kunnen afwerken.
Gisteren mooi hardgelopen, bakkie koffie gedaan bij een kameraad en 's avonds uit eten met B.
Daarin zijn de plannen nu concreet geworden, eind februari zeggen we haar appartement op. Ze is nu al continu bij mij, het voelt van beide kanten goed en dan is het jammer om maandelijks nog zoveel huur te betalen voor een appartement waar ze toch niet is. Dus nu mooi voor 't seizoen alles over, gezien vanaf maart t/m mei de weekenden druk ingevuld zijn voor mij.

Nog ff met buurman gesproken over zijn Tesla 3. Hij is er heel blij mee, was alleen al toe aan nieuwe banden. Bleek dat de banden draaiden in de velg bij vors accelereren.:O

Mooie ontwikkelingen Ruud!

Weekend was bij ons ook rustig. Hoogtepunten waren zaterdagavond Wie is de mol kijken en gisteren kwamen vrienden te eten. Verder ook wat klusjes, boodschappen, schoonmaken etc.
Stilte voor de storm, want de komende drie weekenden zijn we weg *-)

Overigens krijg ik om mij heen steeds meer hints dat mijn auto toch wel ontzettend vies is en toen m'n vriendin laatst achter mij reed kon ze het kenteken niet lezen, misschien toch maar eens wassen :}
Laatst thuis wel even een doekje over de koplampen gehaald, wat een bak licht geeft die Intelilux verlichting toch eigenlijk :}
Nog even wachten want komende weken veel km's voor de boeg en vanaf februari flink minder, dus dan heb ik iets meer eer van een schone auto :)

Leuke berichten Ruud!

Hier hadden we nog een verlaat kerst dinner. Eigenlijk altijd in januari en vind dat echt heerlijk om dat in januari te doen en niet allemaal in de kerstperiode te proppen. Mijn tante waar wij thuis eten heeft een eigen onderneming in enschede en ook erg druk in die kersttijd. En nu kan ze lekker uitleven voor ons. We zijn proefkonijnen wat er uiteindelijk daar op de menukaart komt. Van mij mag alles er wel op :} 12 gangen (gangettjes) gehad. Om 2 uur thuis of zo *-)

verder lekker rustig weekend gehad, beetje energie sparen

Mogguh!

Afgelopen weekend (weer) in Thialf geweest, gebowld met vrienden, verjaardag en uit eten met de schoonfamilie; gezellig dus!
Nog even gedacht over de zomervakantie: nu nog 2 opties. Kroatië of de Azoren :)

Nog ff met buurman gesproken over zijn Tesla 3. Hij is er heel blij mee, was alleen al toe aan nieuwe banden. Bleek dat de banden draaiden in de velg bij vors accelereren.eye popping smiley
Kennis heeft nu ook zo'n apparaat. Z'n werkgever wil eigenlijk dat z'n personeel Mercedes rijdt, maar is met zeer veel tegenzin ('dat is toch geen auto') toch overstag gegaan. (scheelt de kennis volgens mij iets van 200 tot 300 euro bijtelling per maand)
Echter normaliter komt de werkgever bij elke nieuwe leaseauto even kijken en een stukje rijden: bij de Tesla is dat nog niet gebeurd :}
Reacties uit de omgeving wel opvallend trouwens: bij elke nieuwe leaser kregen ze standaardopmerkingen (mooie auto, dikke wagen etc) maar nu krijgen ze reactie als: 'zozo, doe maar duur', 'promotie'? 'Gaat goed bij de firma xx, of niet?'

@ Ruud: tof dat de knoop is doorgehakt!

Overigens krijg ik om mij heen steeds meer hints dat mijn auto toch wel ontzettend vies is en toen m'n vriendin laatst achter mij reed kon ze het kenteken niet lezen, misschien toch maar eens wassen
Ritje wasstraat op zaterdagochtend net zoals vele anderen :T

@Ruud, goed nieuws dus!

Hier ook een relax weekendje, zaterdag zwemles en naar de stad voor wat verjaardagsdingetjes voor Lize haar feestje.. 6 jaar alweer bijna. Zaterdag avond met vrienden gegeten en zondag chill in de garage en mijn oma van 87 even ingemaakt met sjoelen :}.. Ze was het er niet mee eens, maar ik vind dat als de "schijf" er voor meer dan 50% doorheen is hij gewoon meetelt :}

Corsa 20SEH zei:
zondag chill in de garage en mijn oma van 87 even ingemaakt met sjoelen :}.. Ze was het er niet mee eens, maar ik vind dat als de "schijf" er voor meer dan 50% doorheen is hij gewoon meetelt :}

Arme oma :O Overigens je bent pas binnen met je sjoelsteen als je steen niet meer beweegt als je met de lat er langs gaat! Dus ook nog gefoeteld! :| Terug naar oma en sorry zeggen. ;)

Midje,

je bent erin getrapt Ruud... daar gaat je vrije leventje :}

Nee gekheid..gefeliciteerd!

Mogguh!

Afgelopen weekend (weer) in Thialf geweest,

Geinig..had ik je nog kunnen treffen..heb er zondag nog praktisch voor de deur gestaan. Nichtje opgehaald bij kinderparadijs ernaast.

Zaterdag sowieso hele dag in Heerenveen gebivakkeerd..even goed samen met mijn vrouw het dorp verkend..even centrum in geweest en wat wijken wezen bekijken en bij mijn zus en zwager geweest die daar ook wonen.
Komt op ons lijstje van potentiële woonlocaties..lijkt me heerlijk om op het fietsje naar het werk te kunnen.

Nu "wachten" op een geschikte woning.

Laatst thuis wel even een doekje over de koplampen gehaald, wat een bak licht geeft die Intelilux verlichting toch eigenlijk

Dat lees je overal! iedereen is er enthousiast over.

Mogguh!

@ Fer: Sprak jij laatste niet van een koppelings-probleem bij jouw astra? Er staat nu vrij recent een review van een (eveneens rode) Astra 1.6 CDTI op AW, waar ook problemen met de koppeling waren. Misschien eens handig om door te lezen.

@ jim: 6 alweer, tijd gaat snel he!
@ Joost: Dan heb je wel veel geduld nodig, 12 gangen.....:}

mogguh!
Leuk Jimmy, sjoelen met oma. Paar jaar terug met Kerst was mijn (toen dement wordende) opa ook vrij fanatiek met sjoelen :D
Mijn oma is meer van de Rummikub.

@Ruud: mooie ontwikkelingen!

Sjoelen :D
Mijn schoonouders hadden hem op 1e kerstdag klaar staan en namen hem op 2e kerstdag mee naar ons huis. Ze hebben nog proberen aan te dringen, maar er was weinig animo voor (gelukkig) :}

Rummikub is dan ook meer mijn ding of 30 seconds of Uno. Makkelijke spelletjes voor dat soort momenten, met een hoop lol en duurt precies lang genoeg :)

Rummikub wordt al lastiger, als er teveel op tafel ligt dan ziet ze het niet meer.. Potje kaarten doet het ook goed, maar dan snapt Lize nog niet.. sjoelen was een ideale match :). Ik zie mijn oma zo genieten als Lize er is :) erg leuk!

Mijn oma heeft 17 kleinkinderen (waaronder ik), ik weet niet hoe oud ze gaat worden maar achterkleinkinderen staat nu op 5, maar dat worden er vast heeel veel :) kleinkinderen komen er misschien ook nog wel bij. Paar ooms en tantes zijn ook mijn leeftijd. mijn tante (aangetrouwd weliswaar) is zelfs een jaar jonger dan mij. Plaag haar wel eens met tantetje :}

Opa's en oma's..die heb ik al een hele tijd niet meer..ze hebben onze dochter ook nooit leren kennen. Wel jammer..want sindsdien zie ik mijn ooms, tantes en neven en nichten ook eigenlijk niet meer. Zij waren altijd de verbindend factor. Nu hebben we allemaal ons eigen leven, heeft iedereen zich over het land verspreid en allemaal erg druk.

Mijn vrouw heeft er nog wel drie; een van 92 en twee van in de tachtig waarvan die laatsten hard achteruit gaan.

Neefjes en nichtjes hebben we ook niet veel. Wij hebben er een en mijn zus een. Bij beide kan er alleen door een wondertje nog iets bij komen..
Mijn vrouw heeft nog drie broers/zussen van begin 30 maar daar voorlopig nog geen zicht op kinderen of uberhaupt partners.

Hier een tweede kleinkind onderweg tegen de zomer...
En een derde zit in de pijplijn, maar daar moet - helaas voor de beide ouders - de natuur een beetje geholpen worden ;)

Astra F zei:
@ Fer: Sprak jij laatste niet van een koppelings-probleem bij jouw astra? Er staat nu vrij recent een review van een (eveneens rode) Astra 1.6 CDTI op AW, waar ook problemen met de koppeling waren. Misschien eens handig om door te lezen.
Top, ik zoek het zo op.
Het is nog niet verholpen maar het wordt tot nu toe ook nog niet erger.
Binnenkort naar Italië, ik neem aan dat ‘ie dat wel overleeft...

@sjoelen: die regel van jou geldt voor kinderen, niet voor jou Jimmy :}
Volwassenen moeten de sjoel geheel door het poortje schuiven, anders telt het niet.
En voor pubers kan je Ingo’s manier gebruiken, iets strenger dan de 50% regel.

We zien het mbt de verbindende factor ook hier, sinds dat de oude generatie overleden is. Mijn neven en nichten zou ik in sommige gevallen niet eens meer herkennen als ik ze bij de super tegen zou komen.
Ligt uiteraard ook aan mezelf, het initiatief hoeft niet altijd van de ander te komen toch?

@peter: gefeliciteerd!

@Sjoelen, ik vrees toch dat de regels in Brabant anders zijn dan in de rest van Nederland. meer dan 50% is volle winst!

@ Peter, congrats!

Mogguh!

Gisteren naar HP in concert geweest in Rotterdam: erg leuk! Heenreis een uur vertraging door files, maar terugweg ging vlekkeloos.
Nouja, qua oponthoud dan... helaas weer een brandend motorstoringslampje :( hopelijk valt het probleem mee; dure maand zo al met al op autogebied....

* Instant update: lijkt mee te vallen. Storing van de temperatuursensor. Melding gewist, bij terugkomen de sensor vervangen. Vast niet te duur ;)

Geinig..had ik je nog kunnen treffen..heb er zondag nog praktisch voor de deur gestaan. Nichtje opgehaald bij kinderparadijs ernaast.
Alles uitstekend geregeld daar! Bommetje vol, maar qua voorzieningen en parkeren gewoon super (tu)

@ sjoelen: ja, mooi zoiets! Helaas zijn mijn opa's en oma's er niet meer; alleen nog van S. kant. Vroeger veel gesjoeld en rummikub en triominos gespeeld :} Altijd leuk als ze dan wat fanatiek werden.
Ik zie sommige neefjes en nichtjes nu een stuk minder, maar een deel zie ik nog gewoon regelmatig (bij verjaardagen); ooms en tantes gaan we nog bij op de verjaardag (die in de buurt wonen)

@ Peter: proficiat!

Zo, vakantie geboekt, in Juni lekker naar Zeeland voor een weekje. Wel in een vakantiepark, want het blijft nederland hé met het grillige weer. Met mooi weer er lekker veel op uit (tu) Maar man man, wat kost dat alsnog een geld, buiten het hoogseizoen ook nog. Gelukkig hadden we een kortingsbon van 50% gekregen dan is het met 550 euro nog te betalen voor een week.

Alleen nog ergens dit jaar naar Barcelona dit jaar met mijn vader en broer. ben jaren geleden met mijn moeder al eens naar NY geweest, mijn vader wilde niet mee want hij zag op tegen het vliegen en zo. maar nu wil hij het toch wel graag en dan naar barcelona en met name omde Sagrada Família te zien. Mijn broer en ik zijn er al eens geweest maar het is zo'n mooie stad! Ik heb genoeg KLM punten en kunnen ze met mijn condities vliegen. Dus nog even een datum plannen. Daarnaast nog 2 andere weekendjes weg. Dus verder geen grote vakanties. Beetje geld sparen voor andere auto ooit en vloerverwarming.

Lekker Joost. Zeeland ben ik vroeger vaak geweest. Mooie herinneringen aan.
Zal er nu niet zo gauw meer heen gaan. Zijn nu toch meer van bos en bergen.

We vertrekken zometeen voor een weekendje Veluwe. Op de opvang dochterlief zijn de waterpokken uitgebroken..hopen dat dat ons nog even bespaard blijft...ze heeft het steeds over het zwembad...:}

Ik ben ook meer van bos en bergen, maar nu voor de verandering een keer die kant op (tu) ben er al lang niet meer geweest en er zijn best veel leuke activiteiten in de omgeving zowel op het park voor die kleine en daarbuiten.

Nog even en dan weekend (tu) vanavond komt de buurt nog kraamschudden, morgen iemand helpen verhuizen (gaat 3 huizen verderop wonen aan de overkant :} ) 's avonds nog een feestje. zondag ook nog een jubileumfeest in Doetinchem van collega. Dus weekend zit weer vol

Mogguh!

Leuk Joost, mooi dat jullie dat doen. Nu kan het nog (tu)
Vakanties kun je het geld goed aan kwijt inderdaad, huisjes zijn haast onbetaalbaar maar ook voor een staplaats op een camping betaal je tegenwoordig goed geld.
Maargoed, zo lang we het kunnen betalen mogen we niet klagen.

Ik ben dit weekend met kameraden naar Winterberg geweest. Hij heeft daar een huisje, waar we vrij goedkoop gebruik van konden maken.
Zijn er met de Passat GTE van m'n collega heen gereden, en moet dan wel weer toegeven dat het wel een hele fijne auto is.
Helaas lag er geen sneeuw, dus hebben we ons maar vermaakt met apres-skiën. :}

Over drie weken ga ik nog 4 dagen naar zuid spanje met B, dan rond pinksteren kamperen en eind Juli willen we onze vakantie vieren in Oostenrijk of Slovenie.
Alles lekker betaalbaar om ook een beetje te sparen, maar we willen ook wel genieten.

Goedemorgen,

iedereen het weekend weer doorgekomen?
Wij waren zaterdagmiddag even in Rotterdam, om daarna naar de Vrienden van Amstel te gaan in Ahoy.
Dat was echt heel erg leuk, Richard zal het beamen want die was er een dag eerder, maar echt heel leuke goede show! Aanradertje om eens heen te gaan. Heel druk, maar bij de Ahoy is dat altijd goed geregeld vind ik. Zondag verder niet teveel gedaan, beetje opruimen, wat aan de auto gedaan, spelletjes gespeeld met die tuinkabouter.. Gewoon lekker zondag :).

Wij zijn weer terug van een weekendje Rotterdam. Wederom naar de Vrienden van Amstel geweest met een groep vrienden, voor de 13e keer op rij. Kaarten voor volgend jaar waren even lastig, maar is inmiddels ook geregeld :T
Blijft toch een mooi feestje, elk jaar hetzelfde concept/sfeertje en toch elk jaar weer super tof (tu)

Zeeland ben ik vroeger wel eens op vakantie geweest, laatste keer dat ik er zelf ben geweest is toen ik mijn Sportec velgen bij Marco op ging halen volgens mij. Is toch wel een eindje rijden hoor :D
Vakantieplannen hebben we nog niet echt, voorkeur gaat uit naar iets verder weg en buiten het seizoen maar we zien wel wat het wordt.

mogguh!
Lekker hoor, al die reisjes. Wij gaan zondag. Weekje St Maarten :)

@Richard: maar Marco woont ook echt aan het eind van de aardbol hè! Zelfs een groot deel van de Zeelanders vindt dat een afgelegen gebied ;)

St Maarten, daar zou ik ooit ook wel eens heen willen. Weet alleen niet hoe (ik probeer niet te vliegen, heb het nog maar 1x gedaan, gelijk goed naar Isla margarita)
Mss een keer zeilen zoals Greta :}

Vrijdag vertrek ik naar Italië, 8 dagen skiën in de Dolomieten met een groep maten. Zo zin in (tu)

@ruud, misschien komen we elkaar in de zomer wel tegen, wij willen ook die richting op gaan, maar dan Italië erbij. De julische Alpen, boven Udine. Mooi daar en nog niet echt ontdekt.

Wij blijven in Nederland dit jaar :) Ook geen stedentrip oid voorzien, alleen over 3 weken met een aantal klanten naar Oostenrijk, Salzburg om onze nieuwe band te gaan testen een paar dagen. ook leuk :)

Ook geen gekke tripjes heren! Sneeuw is ook heerlijk, helaas kan ik niet echt skiën...

@Fer: je houdt niet van vliegen?

Mogguh!

lekkere tripjes allemaal! We hebben ook heerlijk weekend gehad in Putten. Goed weer gehad, beetje op route geweest, zwembadje bezocht en gisteren nog naar dierenpark Amersfoort. Ideaal dat de hond ook mee kon!

Voor de zomervakantie staat alles nog open....

Mogguh!
Hier geen reizen in het verschiet.
Nog minder dan een maand tot het huwelijk, dus daar gaan alle zuurverdiende centjes heen (H. heeft haar eerste keer geen noemenswaardig feest gehad, en wil dat deze keer goedmaken (ce que femme veut, Dieu le veut!).
Verder wel de weekendtripjes naar Zeeland (gek hé, maar als we door omstandigheden eens een weekend overslaan, mis ik het enorm) en deze zomer ongetwijfeld meerdere weken/maanden zowel vakantie in Zeeland als pendelen naar het werk vanuit Zeeland.

Das toch ook een prachtig vooruitzicht Peter! En zoals je zegt..jullie hebben al een prachtig plekje in Zeeland!

Wat rijden er op de Veluwe veel tesla's trouwens..echt niet normaal...hier zie je ze al geregeld maar daar is het haast de burgermansbak nr 1..:)

Mogguh!

@ reizen: dit jaar gaat de zomervakantiereis (hoogstwaarschijnlijk) naar de Azorgen. Vanwege het budget gaan we alleen naar het hoofdeiland (1 week) maar daar is al genoeg te zien en te ontdekken, dus veel zin in.

St Maarten, daar zou ik ooit ook wel eens heen willen. Weet alleen niet hoe
Je kunt gewoon met de auto; is een kustplaatsje in Noord-Holland :}

Sneeuw is ook heerlijk, helaas kan ik niet echt skiën...
+ 1... das ook niks voor mij, al vind ik sneeuw wel fantastisch ;)

@ Rob: klinkt prima! Als de hond mee kan is toch altijd wel prettig; anders weer ergens opvang regelen en voor het beestje is zo'n bosomgeving juist zo mooi (tu)

@ Peter: ach, zijn toch ook mooie vooruitzichten. En als Zeeland voelt als er even lekker uit zijn, is dat ook genieten!

Sanoma zei:
@ Peter: ach, zijn toch ook mooie vooruitzichten. En als Zeeland voelt als er even lekker uit zijn, is dat ook genieten!

Het voelt meer en meer als thuis!
Heb voor het eerst echt het gevoel dat ik mijn eigen huis zou kunnen opgeven om volledig daar te gaan wonen...

Maar tussen droom en daad staan praktische bekommernissen.
Mijn S90 wordt in NL fiscaal zeer zwaar afgestraft, en de gezondheidszorg staat in BE op een stukken hoger niveau.
Dus hoedanook wil ik nog enkele jaren mijn officiële adres in BE houden alvorens er een gele plaat op de roadster komt (gelukkig net als de Volvo S60CC al +6 maand in bezit, dus mag mee als huisraad).

Als huisraad is het heel gunstig inderdaad als het om een prive auto gaat (of iig niet heel ongunstig). Zakelijk wel kostbaar inderdaad, zo'n S90 gaat je aan bijtelling enorm veel kosten. Dan moet de S90 ingeruld worden tot het leaselievelingetje van nederland; een Tesla :}

De Model 3 struikel je hier over, in het midden van het land. Zie 'm in de spits vaker dan iets gebruikelijks als een Golf of Polo.

@Rob: je was dicht in de buurt dan, je kwam langs m'n werk bijvoorbeeld :)
Dierenpark Amersfoort ben ik al een tijd niet meer geweest. Dit jaar maar weer eens heen!

Nee, A1 Amersfoort. Maar dan ben je net de andere kant van de stad rond gereden :)

Wat me daar bij Leusden opvalt is dat alles langzamer dan 100 rijdt. Nu weet ik dat ze daar eerst vaak controleerden, maar ik ken dat gedrag echt nergens anders op een snelweg. Heel bijzonder.

Allemaal chille mensen vanuit het noorden ;)

Berry zei:
@Fer: je houdt niet van vliegen?
Ik vind het onnodig, in mijn geval.

@Rob, Zat je op het park net voorbij de flitspaal?
Daar rij ik bijna dagelijks langs ;)

Onnodig, dat snap ik wel. Ook vanuit het milieu oogpunt, of dat niet? Collega van me vliegt bewust minder privé om die reden. Is wel wat voor te zeggen.

Terug
Bovenaan