Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

De huidige Astra heeft het ook niet :)

De Clio had het wel, vergeet ik nooit weer. Als de brandstof bijna op was hoorde je altijd een harde pieptoon, vervelend was dat altijd. Toen ik een keer enigszins sportief een snelweg afrit pakte hoorde ik die piep ook en schrok ik mijzelf kapot, direct het besef dat dat absoluut niet de brandstof kon zijn want de tank was nagenoeg vol. Dus wat dan wel?

Bovenaan de afslag aangekomen bleek het de ruitenwisservloeistof te zijn

Ik heb nog nooit een auto gehad die dat heeft.

Mijn Vectra C had het, mijn Astra H en mijn huidige Astra ook weer. Vind het toch wel vrij essentieel. Zeker als het van die zoutdagen zijn. Dan is het niet prettig als je tankje opeens leeg is.

Vandeweek zowel de flatblades van de Astra als de Citroen vervangen. Man wat wist dat dan weer soepel. Maar die krengen worden wel steeds duurder.

Nog wat twijfel over het winterschoeisel van de C3. Er zitten nu twee zomerbanden en twee all seasons onder. De all seasons zitten op plusminus 5 mm.
Voor twee nieuwe Michelin all seasons heb je ook al bijna een gebruikte set winterbanden plus velgen.
Neig er dus sterk naar om toch een separate set winters voor de C3 aan te schaffen..ook omdat we hem best veel gebruiken.

Nu alleen nog een setje vinden op MP..de spoeling is redelijk dun.

Als je al halverwege de voorbereidingen voor de winter bent, is het toch juist makkelijker om de andere helft af te maken? Scheelt je in opslag en gedoe om te wisselen. De gebruikte all seasons zet je achterop en dan kun je weer een hele tijd vooruit.

Afgelopen weekend de garagebox bijna leeggetrokken :) 10 winterwielen kreeg ik in de Alfa, toen was 'ie vol. 4 stuks op de Corsa gemonteerd, 4 stuks gaan vanavond op de V60 van pa en 2 stuks behoren bij een set die ik onder de cabrio had. Vanavond de laatste twee even ophalen en kunnen ze alle vier op marktplaats. 2 banden van de Corsa zitten aan de 3,5mm markering, dus volgende week krijgen we daar 2 nieuwe banden op.

Tijd voor winterbanden wordt het wel, gisterenavond op de terugweg naar huis natte sneeuw. Ondanks de monsterfiles in het land had ik nergens last van, zelfs geen stukje langzaam rijdend verkeer wat ik normaal wel elke dag heb.

Lekker Hans, een van de beste Nederlandse bands (tu)
Paar jaar terug waren ze bij de Vrienden van Amstel Live, altijd goed :)

Overigens deze week net met z'n allen het vaste hotel weer geregeld voor VVAL eind januari, wordt inmiddels de 7e keer volgens mij :)

Gezellig! ik moet ook binnenkort eens na een optreden toe, is al weer veel te lang geleden

Nog paar uurtjes en dan lekker weekend :-D

Ik doe dat ook vrijwel nooit hoor. Jaarlijks met vrienden naar VVAL, altijd een gezellig weekend. Afgelopen zomer naar Kensington en heel veel meer concerten/optredens heb ik nog niet bijgewoond.
Afgelopen september mijn vriendin wel getrakteerd op een avondje Dr. Pol en volgende maand gaan we naar Rene van Meurs.

Bijna weekend inderdaad, morgen weer op keukenjacht. Afspraak staat bij een lokale ondernemer die al 25 jaar in de business zit. Op de een of andere manier vind ik die 25 jaar een pluspunt en hoop ik dat een kleine en lokale ondernemer een beter aanbod kan doen dan de grote zaken.

Ah de buurman had het er enige tijd geleden ook over.

Hij twijfelde ook tussen een grote keukenboer (maar niet van de mandemakersgroep)
Lokale keukenboer hier in het dorp
of een duitse keukenboer (waar ze wel nederlands spreken)

Volgens mij is het uiteindelijk de duitse keukenboer geworden bij hem. Keukenboer zit hier vlak over de grens. maar het lijkt mij echt verschrikkelijk om de kwaliteit en service te kunnen beoordelen van te voren, los van alle duizenden mogelijkheden. Wel zou ik de vaatwasser iets op hoogte willen hebben. Dat heeft mijn collega ook en is gewoon echt geweldig dat wanneer je niet zo ver hoeft te bukken elke keer. Maar ondanks onze keuken 19 jaar is nu moet hij nog wel een paar jaar mee.

net al de autowereld is de keukenwereld ook wel iets op zich

Vreselijk, de keukenwereld. Die onderhandelingen vind ik helemaal niks. Heb uiteindelijk wel een mooi lage prijs betaald voor m'n keuken destijds, maar wat een psychologisch spel zeg.

En bij onze huidige keuken hebben we een hele mooie inbouwkoelkast uit de outlet gekocht. Uiteindelijk ook veel gezeur, want er ontbraken onderdelen. Toen maar zelf ingebouwd en dat ging nog wel prima, maar netjes van die toko was het niet.

Wel mooi als je bij een lokale keukenboer tot een mooie deal kan komen!

Mogguh!

Is het een beetje gelukt Richard?

Iedereen goed weekend gehad?

Hier vanaf vrijdag lekker vrij gehad. Vrijdag even met vrouw en dochter de stad in geweest, zaterdag met vrienden naar een leuk feestje in het Brabantse Haaren geweest. Ik was de BOB en was vanaf mijn huis dik 2,5 uur rijden maar dat gaat met de Astra echt met speels gemak. Echt een heerlijke langeafstandscruiser.

Gisteren nog 'even' naar Zwolle op een neer gecrossed en een vrijwel nieuw setje winterwielen met Michelin Alpin A4 opgehaald voor de C3 voor een scherpe prijs. Heeft één wintertje op de C3 van de vorige eigenaar gezeten en zitten dus nog op dik 7 mm.

Heb me nog even verdiept in het wel een wee en de all seasons. Het is het toch net niet en twee individuele sets is gewoon beter. Daarnaast was ik voor twee all seasons veel meer kwijt dan voor vier vrijwel nieuwe winterbanden plus velgen. De C3 heeft een relatief dure maat.
Dus gisteren gelijk maar spijkers met koppen geslagen. Nu setje winters eronder en dan rijden we de andere combinatie in de zomer wel op en wordt tzt weer eens vervangen door een nieuw setje zomers.

Alleen nog even tijd vinden wat zowel de Astra als de C3 moeten beide gewissield worden.

Is aardig gelukt, we hebben 4,5 uur aan tafel gezeten en hebben nu een keuken die helemaal naar wens is en waarbij we vooraf niet op de kosten hebben gelet. Uiteindelijk kwam de prijs, zonder onderhandeling, maar 1000eu boven budget uit.
Dan hebben we wel gewoon een granieten werkblad, alle apparatuur van AEG, een Quooker en een o.a. inductiekookplaat waarbij het niet uitmaakt waar je je pannen neer zet. Ohja, installatiekosten zitten er ook bij in.

Nu gaan we sowieso nog naar een andere zaak waar we ook goede verhalen over hebben gehoord, maar het viel ons niet tegen. Echter, zou ik liever nog een paar duizend lager uit komen maar dan moet je concessies gaan doen en de vraag is of ik/we dat willen voor iets waar je jarenlang mee moet doen?

Ik zou niet zo snel concessies doen als je het geld hebt en dit je 'droom keuken' is. Wel is het altijd goed om een 2e offerte op te vragen met zulke dure dingen vind ik zelf, alleen al voor je eigen gevoel of je een beetje goed zit qua prijs.

Kan die inductieplaat wel op de huidige groepenkast in huis? Als wij over gaan op inductie dan moet de groepenkast er uit worden getrokken en gezien deze uit 1980 komt (met van die ronde stoppen ook nog) en je eigenlijk 3 fase moet hebben en zo. Dan komt er nog een aardig kostenpost weer bij op.

Hier ook fijn weekend gehad, wezen shoppen in Enschede. Wat wel belachelijk was is dat we naar de hudson bay waren geweest en wat zaken hadden gekocht. Daarna plakken ze de tas dicht zodat wanneer je naar de uitgang loopt niets later alsnog in gestopt kan worden. Maar bij thuiskomst bleek er een artikel te ontbreken die we wel afgerekend hadden. Toen waren ze al gesloten. dus zondag gelijk gebeld maar was een algemeen nummer en moest maar naar de vestiging heen rijden om te kijken of het er nog lag. Maar ga natuurlijk niet een half uur heen en half uur terug rijden, duur parkeergeld betalen om te zien of er toevallig nog iets ligt of niet. Ze hebben een bericht gestuurd maar waarschijnlijk ben ik er gewoon vanaf.

Mogguh!

Schade aan de auto wordt gewoon helemaal gefixt en die man betaald alles. Geregeld.

@ Keukens: dochter van een collega is naar zo'n 'ram-toko' geweest: zijn nu al 3 keer terug geweest. Blad beschadigd, glazen achterwand verkeerd gesneden, etc .. Kreeg er echt zo'n 'Viel te verwachten'-gevoel bij.
Het wordt uiteindelijk wel opgelost, maar ja: keuken is nog steeds niet klaar.

Maar ja: zegt ook niks over de plaatselijke keukenboer natuurlijk. Je moet vooral op je gevoel af gaan: als het voor je gevoel goed zit qua prijs/kwaliteit dan heb je er later ook geen spijt van. Inderdaad mooi gaan vergelijken tussen de aanbieders; keuze zat.

Gezellig! ik moet ook binnenkort eens na een optreden toe, is al weer veel te lang geleden
Vroeger ging ik ook niet naar concerten. Merkte dat ik dat toch wel erg jammer vond dus afgelopen 2 jaar heb ik Coldplay, Hans Zimmer, Paul Simon en André Rieu kunnen afstrepen.
Voor volgend jaar staan Elton John, Backstreet Boys en Mark Knopfler alweer op de agenda. :T

Wij hebben onze keuken door een Duits bedrijf laten leveren/installeren. Ging perfect. Inmiddels is de keuken (Siematic) ruim 25 jaar oud en ziet er nog uit als nieuw. Nog geen krasje op het zwart granieten blad. Wel na zo'n 20 jaar de vaatwasser, koelkast/vriezer (Siemens) en afzuigkap moeten vervangen. De kookplaat en combi-oven (Siemens) zijn nog prima, alleen een lampje in een knop werkt niet meer.

Kan die inductieplaat wel op de huidige groepenkast in huis? Als wij over gaan op inductie dan moet de groepenkast er uit worden getrokken en gezien deze uit 1980 komt (met van die ronde stoppen ook nog) en je eigenlijk 3 fase moet hebben en zo. Dan komt er nog een aardig kostenpost weer bij op.
Ik heb die vorig jaar vervangen, ben er wel blij mee dat ik nu een moderne groepenkast heb. Gelukkig heb ik een elektricien in de familie, dat maakte het wel betaalbaar. Heb al een leeg buisje naar de keuken liggen voor aansluiting inductiekookplaat, denk dat die er binnenkort wel gaat komen (schijn nu gelukkig wel te mogen icm pacemaker).

Ik heb die vorig jaar vervangen, ben er wel blij mee dat ik nu een moderne groepenkast heb. Gelukkig heb ik een elektricien in de familie, dat maakte het wel betaalbaar. Heb al een leeg buisje naar de keuken liggen voor aansluiting inductiekookplaat, denk dat die er binnenkort wel gaat komen (schijn nu gelukkig wel te mogen icm pacemaker).

Ik vervang die zooi pas als het echt nodig is, dus als er een andere keuken komt. En ga dan gelijk voorbereidingen treffen voor elektrisch opladen van de auto. Want neem aan dat je daar ook een aparte groep of iets voor moet aanleggen? Mijn broer legt dat spul ook aan, dus paar groepen of schakelaars meer of minder maakt dan ook niet meer uit en wil dan alles gewoon dan goed voorbereid hebben voor de toekomst. Maar heb geen idee in hoeverre elektrisch laden (waar we vroeg of laat niet aan ontkomen) daar invloed op heeft. Hoe hebben ze dat bij jou gedaan ruud?

Serious? Daar hield mijn zus toen ze puber was altijd van..
Haha, ik had precies hetzelfde gevoel. Maar het is een bevriend stel waarmee we vaker op pad gaan en als dan de vraag komt: 'We hebben 2 kaartjes over, gaan jullie mee?' Dan is het al gauw goed ;)

Keukenbusiness lijkt mij inderdaad ook nogal apart.
In mijn geval was het destijds vanwege nieuwbouw wel iets andere situatie.
Had namelijk een dedicated keukenboer die aangewezen was voor het hele gebouw.
Kan je uiteraard wel van afwijken maar dan miste je de "keukencheque" maar nog belangrijker, de keuken kon wel al voor oplevering van het appartement geïnstalleerd worden, dus nog onder verantwoordelijkheid etc. van de projectontwikkelaar.
Aangewezen keukenboer was in mijn geval Bruynzeel, ben daar bij elkaar geloof ik 2 of 3x geweest om keukens te kijken, te fine-tunen en uiteindelijk onderhandeling en aankoop te doen. Bij oplevering van mijn huis stond er dus ook meteen een complete afgewerkte keuken, niks van gemerkt, niks hoeven te regelen, helemaal prima! ;)

Ik zou niet zo snel concessies doen als je het geld hebt en dit je 'droom keuken' is. Wel is het altijd goed om een 2e offerte op te vragen met zulke dure dingen vind ik zelf, alleen al voor je eigen gevoel of je een beetje goed zit qua prijs.

Er gaan sowieso nog één of twee offertes bijkomen voor de beeldvorming maar ook voor prijsvergelijk. Concessies doen vind ik ook lastig wat dit betreft, maar daar heb ik altijd moeite mee. Ik heb een max budget bepaald, maar dat is gebaseerd op gevoel en verder niet onderbouwt dat maakt het wel lastiger. Ik ben al lang blij dat we bij het ontwerp niet op de prijs hebben gelet en het aan het eind van de streep praktisch binnen budget past.

Voor een inductieplaat ben je een aparte kookgroep nodig, die zit niet standaard in je meterkast maar is voor een beetje elektricien geen probleem. De eerste keukenboer gaf aan dat dat makkelijk 700eu kost bij een installateur, toen ik dat voorlegde aan een vriend (die dat ook zelf kan) begon hij te lachen en vroeg of ik gelijk de hele meterkast wilde vervangen. Dat gaat wel loslopen dus.
Overigens zullen we voor de inductiekookplaat die wij op het oog hebben zelfs twee kookgroepen nodig zijn *-)

Voor een elektrische auto ben je denk ik krachtstroom nodig om vlot te kunnen laden? Ik heb er verder ook geen verstand van...

Vroeger ging ik ook niet naar concerten. Merkte dat ik dat toch wel erg jammer vond dus afgelopen 2 jaar heb ik Coldplay, Hans Zimmer, Paul Simon en André Rieu kunnen afstrepen.
Voor volgend jaar staan Elton John, Backstreet Boys en Mark Knopfler alweer op de agenda. drinking smiley

Jij (en Berry) zijn dan ook wat muzikaler dan de rest van ons, gezien de muziekhobby ;)
Coldplay, Hans Zimmer en zeker ook André Rieu lijken mij ook tof. André Rieu hadden we dit jaar ook heen gewild samen met vrienden uit Sittard, maar was echt in no-time uit gekocht.

Backstreek Boys gaat vriendinlief volgend jaar samen met wat vrienden naartoe, daar ga ik niet tussen staan :D

Volgens mij lopen de meeste inductieplaten gewoon op een 3-fase groep, net als elektrische auto's ook vaak zo opgeladen worden. maar dan dient er wel aanpassingen gedaan te worden in de meterkast.
Sterker nog; volgens mij moet je het dan aanvragen bij de netbeheerder omdat je standaard 1-fase hebt bij een normaal huishouden. Allicht dat nieuwbouw tegenwoordig al wel met 3 fase komt.

Mogguh!!

@ Elektrisch: Ik ben er ook totaal niet in thuis. Zit ook wel te denken de keuken een keer aan te pakken en om dan over te stappen op elektrisch koken.
Reden, ik wil heel graag een gladde kookplaat. Heb er zo'n hekel aan om nu telkens de roosters/pitten schoon te moeten maken na het braden van een beetje vlees in een koekenpan. Dan is een gladde kookplaat veel makkelijker schoon te houden.

Opladen van auto is heel afhankelijk van type omvormer in je auto. Mijn Leaf kan maar op 1 fase laden, maar reken er maar op dat de meeste nieuwe auto's straks wel op 3 fasen kunnen laden. Na lang zeuren heeft de importeur van Nissan vorige week contact opgenomen en een vragenlijst gestuurd die ik in moest vullen over gebruik van de auto. Ben benieuwd.

@ ingo: Zag je overweging voor een Astra K i.p.v. een Insignia. Een herkenbare keuze, ben zelf ook (nog) gecharmeerd van een Insignia. Echter is de Astra K in alle gevallen de verstandigere keuze. Zeker op het gebied van MRB en brandstofverbruik is de Astra een betere keuze. Daarnaast ook nog eens een merkbaar fijner blok, en door lage gewicht levendigere auto.

Kan de leaf nog niet op 3-fase? :O

Ja het is een kwestie van tijd. Tegen die tijd dat ik de meterkast aan pak is 3-fase met laden de norm denk ik. Laat dan de hele meter kast wel in 3 fase uitvoeren. Ook omdat veel kookplaten dit nodig hebben volgens mij. En tot die tijd houd die oude installatie het ook wel uit hier :}

Mogelijkheden voor een laadpaal thuis zou ook wel fijn zijn, maar dan moet ik ook een nieuwe kabel vanaf de voordeur, om mijn huis heen, door de achtertuin, naar de garage, door de garage naar de oprit. Dat is wel even wat werk.

Reden, ik wil heel graag een gladde kookplaat. Heb er zo'n hekel aan om nu telkens de roosters/pitten schoon te moeten maken na het braden van een beetje vlees in een koekenpan. Dan is een gladde kookplaat veel makkelijker schoon te houden.
Dat is ook een belangrijke inderdaad!

@concerten: daar ga ik eigenlijk nooit heen, maar André Rieu wil ik nog een keer heen. Ik heb al heel wat video's, dvd's en YouTube opnames daarvan bekeken maar ik vind dat zó gaaf!

Mogguh!!

Ik zag de test van de 508 SW nog. Waar ik die agressief ogende grille op de hatch/coupé best mooi vind, valt me dit bij de SW tegen. Vind het een weinig samenhangend geheel nu. Van de zijkant gezien vind ik het wel een fraaie auto.
Echter als ik zie wat voor prijzen Peugeot voor de 508 vraagt, denk ik dat we hem weinig gaan zien. Die slaan de plank compleet mis!

Mogguh!

Elke auto wordt duurder hè. Peugeot heeft met de 508 het imago omdat ze bij de introductie alleen met de dikkere motoren kwamen. Ik ken de prijzen niet precies, maar ze zullen gelijk zijn met de Passat, Insignia, Mondeo, etc.
Viel me op dat je onder de 35k nauwelijks een D-segmenter hebt! :O
Ik begin wel oud te worden, een **** GTI kostte 30k, maar dat was in 2005. Voor dat geld mag je nu in je handen knijpen als je de basismotorisering hebt met een fatsoenlijke uitrusting.

Mogguh!

@Barri Prijzen zijn verre van gelijk aan de concurrentie. Ik had gisteren even gekeken.
De 180 pk benzine automaat 508 als GT-line tegenover de 200 pk benzine automaat Insignia als Innovation. Dan is de Peugeot 8.000 Euro duurder. Kansloos prijsverschil dus.

Edit : het is 40k tegenover 48k, dus de 508 is een 20% duurder.

En hoe zit het met de leaseprijzen? Dit soort auto's worden voornamelijk geleased en denk dat dat bepalender is.

Maar ben inderdaad wel benieuwd hoe de SW er in het echt uitziet. Op de plaatjes vind ik hem ook minder ogen.

Leaseprijs zal wel hoog zijn, want waarom zou ie tweedehands veel meer waard zijn dan een Insignia? Je schrijft dus veel meer af.

Mijn medewerker heeft er eentje in bestelling, leveringstermijn tot half augustus 2019.
Zou niet meteen mijn keuze zijn.

Heb ze voor de gein even snel naast elkaar gezet op directlease.nl.
Dus de 180 pk benzine automaat 508 als GT-line tegenover de 200 pk benzine automaat Insignia als Innovation.
De Opel 663,00, de Peugeot 796,00 per maand. ( op basis van 48 maanden, 30k per jaar ).

De 508 ziet er heus goed uit al weet ik niet of zo snel zou kunnen wennen aan dat kleine stuurtje met die klokken erboven.
Als er niet wat meer betaalbare versies komen voorspel ik niet zo'n beste toekomst voor deze auto.
Instapper is nu een 180 pk benzine met Automaat, heel veel mensen hoeven geen Automaat en 180 pk is ook niet ieders vereiste.
Al met al begint het nu pas bij een krappe 40k.

Mijn medewerker heeft er eentje in bestelling, leveringstermijn tot half augustus 2019.
Zou niet meteen mijn keuze zijn.

En dit is het andere probleem, ze worden nu nog amper uitgeleverd ( de hatchback ) omdat er leveringsproblemen zijn.
De SW inderdaad pas vanaf 3e kwartaal 2019, al met al ben je dan bijna een jaar verder.

Avond!!

Zow, tijdje zitten uitkijken naar een andere laptop. Maar vond het jammer om weer € 800,- uit te geven voor iets wat relatief snel verouderd.
Totdat iemand me aangaf een SSD kaartje?? te plaatsen in de laptop, die de functie van de harddisk over neemt. Dit laten doen, en de oude laptop is nu weer prima te gebruiken. Tip die me mooi wat geld heeft bespaard.

@ 508: Hij is inderdaad duur, zowel in aanschaf als in de Lease. En denk eens wat je dat extra kost aan bijtelling?
Deze auto's zitten in de 22% categorie, en reken maar dat mensen die deze auto rijden over t algemeen ook 52% belasting betalen over het bijgetelde bedrag.

En dan inderdaad de levertijd, auto is al een jaar op de markt voordat hij geleverd gaat worden. Dat kun je toch echt niet menen.

@Ruud:
- SSD: altijd een goede keuze, voor weinig geld de beste upgrade die je een PC of een laptop kunt geven
- Koken: ideaal zo'n inductiekookplaat. Als je geen 3 fasen in huis hebt, neem dan eentje die op 2x 240V kan. Heb je een aparte stekker voor met 5 gaten, weet ff niet hoe zoiets heet. Maar het werkt perfect en wordt bij ons met plezier gebruikt.

@Ingo: goede keuze voor een K, het lijkt me kwa power, comfort en running costs de beste optie.

@508, ondanks de prijs blijft het wel een onwijs gave wagen (tu)

Zit een beetje autootjes te kijken en kom deze Corsa tegen. Echt zó gaaf in deze kleur en uitvoering!
<https://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-corsa-d-1-4-color-edition-sitzhzg-pdc-alu-17-schweinfurt/268371162.html>
$_20.jpg

Mooie prijs ook. Jammer dat ie toch wat ver weg staat, want zelfs voor handel zou ie interessant zijn.

Mogguh!

Haha die Berry, hij gaat nu dus zelfs Opels kopen :O
Vraag me wel af hoe snel je hem kwijt bent, Corsa's worden nu veel aangeboden. Zie overigens ook bij dealers in de buurt veel (nieuwe) Corsa's staan voor een betaalbare prijs. Doet me vermoeden dat Opel hen er een beetje mee heeft opgezadeld.

Valt me trouwens op dat het erg rustig is omtrent Opel. Niks geen nieuws meer de laatste tijd, over de spy-pics van de Astra facelift hoor je helemaal niks meer. Enige wat je nu ziet is wat info over de facelift van de Insignia. Waarbij ik hoop dat ze wat aan die chome-strip gaan doen, vind dat op de Astra K en Insignia B echt afknappers. Slechts op een enkele uitvoering staat dit nog leuk.

@ Mazda 3: Wat een gaaf ding! Jammer voor Mazda dat ze nog een Station bieden, zeker in dit segment is daar vraag naar.

heel veel mensen hoeven geen Automaat en 180 pk is ook niet ieders vereiste

Dat van die 180pk ben ik met je eens. De meerprijs staat vaak niet in verhouding tot het genot en met 130 op de snelweg maakt 100 of 180pk ook niet uit (wel hoe vlot je op de 130 zit natuurlijk).

Echter die automaat wordt steeds populairder en zou juist in een dergelijke auto een must zijn voor mij. Automaten worden ook steeds beter en zijn niet of nauwelijks duurder dan een handbak, die keuze is dan snel gemaakt.

@ Ruud, zo'n SSD maakt idd een wereld van verschil.
Ik hik ook nog altijd tegen een nieuwe privé laptop aan. Eigenlijk is het ding nog prima en ook nog gewoon vlot, maar is de resolutie van het scherm te laag. Aan de andere kant, ik gebruik voor privé zaken eigenlijk altijd de iPad of de werklaptop. Dingen downloaden of installeren doe ik nooit, dus tja waarom dan een nieuwe laptop kopen.

@ Berry, ontzettend leuke auto in die kleur! Wat valt daar op te verdienen als je hem naar Nederland haalt en weer verkoopt?

Total Loss zei:
De 508 ziet er heus goed uit al weet ik niet of zo snel zou kunnen wennen aan dat kleine stuurtje met die klokken erboven.
Als er niet wat meer betaalbare versies komen voorspel ik niet zo'n beste toekomst voor deze auto.
Instapper is nu een 180 pk benzine met Automaat, heel veel mensen hoeven geen Automaat en 180 pk is ook niet ieders vereiste.
Al met al begint het nu pas bij een krappe 40k.

Mijn medewerker is er - na lang en stevig onderhandelen - uiteindelijk in geslaagd een handgeschakelde 1.5 diesel allure met open dak vast te krijgen voor 29.000 EUR...
Dus er zijn zeker betaalbaarder versies in aantocht.

Mogguh!

Gisteravond ineens 2 plassen water op de vloer in de buurt van de eettafel... nergens druppels aan het plafond of andere sporen waar het vandaan kan komen 8-) We verdenken nu dat het via de lamp aan het plafond is gekomen. Nu maar in de gaten houden wanneer er water naar beneden komt.

André Rieu hadden we dit jaar ook heen gewild samen met vrienden uit Sittard, maar was echt in no-time uit gekocht.
@concerten: daar ga ik eigenlijk nooit heen, maar André Rieu wil ik nog een keer heen. Ik heb al heel wat video's, dvd's en YouTube opnames daarvan bekeken maar ik vind dat zó gaaf!
Gewoon een keer klaar voor gaan zitten en die kaartjes bestellen. Ik moet wel zeggen dat ik de eerste keer mooier vond dan de tweede, of dat aan de show lag of aan mijzelf dat weet ik niet ;)
Als je wilt overnachten: boek gelijk een hotel! Is echt zo volgeboekt. En zit je in Valkenburg oid dan ook gelijk proberen of je een plaatsje kunt bemachtigen in de 'pendelbus'. Die zit ook zo vol namelijk ;)

@ SSD: echt super zo'n schijffie. Tweede laptop met SSD nu en ik kan niet meer zonder; akelig snel en vloeiend.
@ 508: erg benieuwd hoe die er in het echie uitziet!
@ Groene Corsa: leuk kleurtje! Alleen die witte strepen en velgen... ben ik niet helemaal over uit.
@ Mazda 3: ik vind alleen de sedan mooi. Van de hatch vind ik de verhoudingen niet kloppen...

Dat van die 180pk ben ik met je eens. De meerprijs staat vaak niet in verhouding tot het genot en met 130 op de snelweg maakt 100 of 180pk ook niet uit (wel hoe vlot je op de 130 zit natuurlijk).
Echter die automaat wordt steeds populairder en zou juist in een dergelijke auto een must zijn voor mij. Automaten worden ook steeds beter en zijn niet of nauwelijks duurder dan een handbak, die keuze is dan snel gemaakt.

Ben ik het ook helemaal mee eens. Zeker met de goede vermogensopbouw van de huidige motoren kun je met 130pk al heel goed uit de voeten, meer is leuk....maar je gebruikt het inderdaad relatief weinig. Ik hoef nu zelf ook niet meer te schakelen en vind dat echt een genot, zeker met de ontwikkelingen in automaten van de laatste tijd zou een volgende privé-auto zomaar een automaat mogen zijn.

@ Gerwin: Aj, vervelend zo'n lekkage. Hopelijk is het nog eenvoudig te repareren.

Probleem met de actieradius van de L**f is nu bekend bij de importeur, al een vragenlijst ingevuld en ook eerste retourvragen gekregen. Ze nemen het wel redelijk serieus, al zijn de verwachtingen over de oplossing laag. Immers, als iets een importeur geld kost kun je veelal alleen via een juridische weg je gelijk halen.

zo'n SSD maakt idd een wereld van verschil.
Ik hik ook nog altijd tegen een nieuwe privé laptop aan. Eigenlijk is het ding nog prima en ook nog gewoon vlot, maar is de resolutie van het scherm te laag. Aan de andere kant, ik gebruik voor privé zaken eigenlijk altijd de iPad of de werklaptop. Dingen downloaden of installeren doe ik nooit, dus tja waarom dan een nieuwe laptop kopen.
Precies hetzelfde hier, dus SSD is dan inderdaad een super oplossing.

Ohjah, wanneer Joost & Frank de L**f wat vaker zien in Borne de laatste maanden.......dan mankeert het ze niet aan de ogenB)

B-Real zei:
@ Berry, ontzettend leuke auto in die kleur! Wat valt daar op te verdienen als je hem naar Nederland haalt en weer verkoopt?
Als ik een beetje rondkijk, zou ie hier wel €7000-€7500 moeten kunnen opleveren. Met BPM en kosten zit je rond de €6000 aan kosten, maar omdat ie ver weg staat komt daar wel het nodige bij (transport en tijd bijvoorbeeld). Dat maakt het voor één auto wat te duur.

Die witte wielen vind ik heel gaaf, maar die moet je wel heel goed schoonhouden, ook de binnenkant.

Gisteravond ineens 2 plassen water op de vloer in de buurt van de eettafel... nergens druppels aan het plafond of andere sporen waar het vandaan kan komen eye rolling smiley We verdenken nu dat het via de lamp aan het plafond is gekomen. Nu maar in de gaten houden wanneer er water naar beneden komt.

Als het via de lamp gaat dan zou ik toch niet gaan afwachten :O
Water en elektriciteit is geen goede combinatie en daarnaast, voordat water door een plafond heen sijpelt is er ergens anders echt al een bak water weg gelekt!

Probleem met de actieradius van de L**f is nu bekend bij de importeur, al een vragenlijst ingevuld en ook eerste retourvragen gekregen.

Ohjah, wanneer Joost & Frank de L**f wat vaker zien in Borne de laatste maanden.......dan mankeert het ze niet aan de ogencool smiley

Heee, Leaf wordt bij jou gecensureerd? Het is geen ** toch? :T
Merk je ook al verschil in actieradius nu we wat meer winterse temperaturen hebben?

Hoe heet ze? :T :}

Als ik een beetje rondkijk, zou ie hier wel €7000-€7500 moeten kunnen opleveren. Met BPM en kosten zit je rond de €6000 aan kosten, maar omdat ie ver weg staat komt daar wel het nodige bij (transport en tijd bijvoorbeeld). Dat maakt het voor één auto wat te duur.

Dat is wel een hoop gedoe voor 1500eu, maar wel een leuk avontuur en toch leuk meegenomen.
Alleen heb ik geen verstand van importeren en kan ik m'n geld nu ook wel anders gebruiken, ik laat hem dus ook maar staan :D

Heee, L**f wordt bij jou gecensureerd? Het is geen ** toch? drinking smiley
Merk je ook al verschil in actieradius nu we wat meer winterse temperaturen hebben?
Wil voorkomen dat ze bij zoekmachines meteen in ons topic komen, dus daarom ff een censuur.

Jazeker merk ik verschil met de winterse temperaturen, rijbereik zakt enorm.
Dit heeft vooral te maken met de verwarming die je nu gebruikt, dus hoe meer korte ritten je maakt (waarbij auto telkens opgewarmd moet worden) hoe minder je actieradius is. Momenteel ben ik al blij met 150km (over 100km wegen).

Mogguhh!

@ruud, al eens gehad dat je nog maar 1km over had?

@übergrüne Corsa: had eigenlijk verwacht dat er een turbomotor in zou zitten, 1.4t of 1.6t gsi ofzo.
Maar met de redelijk tamme 1.4 87pk in deze trim zou ik hem gewoon laten staan..

Terug
Bovenaan