Ik zou niet zo snel concessies doen als je het geld hebt en dit je 'droom keuken' is. Wel is het altijd goed om een 2e offerte op te vragen met zulke dure dingen vind ik zelf, alleen al voor je eigen gevoel of je een beetje goed zit qua prijs.
Kan die inductieplaat wel op de huidige groepenkast in huis? Als wij over gaan op inductie dan moet de groepenkast er uit worden getrokken en gezien deze uit 1980 komt (met van die ronde stoppen ook nog) en je eigenlijk 3 fase moet hebben en zo. Dan komt er nog een aardig kostenpost weer bij op.
Er gaan sowieso nog één of twee offertes bijkomen voor de beeldvorming maar ook voor prijsvergelijk. Concessies doen vind ik ook lastig wat dit betreft, maar daar heb ik altijd moeite mee. Ik heb een max budget bepaald, maar dat is gebaseerd op gevoel en verder niet onderbouwt dat maakt het wel lastiger. Ik ben al lang blij dat we bij het ontwerp niet op de prijs hebben gelet en het aan het eind van de streep praktisch binnen budget past.
Voor een inductieplaat ben je een aparte kookgroep nodig, die zit niet standaard in je meterkast maar is voor een beetje elektricien geen probleem. De eerste keukenboer gaf aan dat dat makkelijk 700eu kost bij een installateur, toen ik dat voorlegde aan een vriend (die dat ook zelf kan) begon hij te lachen en vroeg of ik gelijk de hele meterkast wilde vervangen. Dat gaat wel loslopen dus.
Overigens zullen we voor de inductiekookplaat die wij op het oog hebben zelfs twee kookgroepen nodig zijn
Voor een elektrische auto ben je denk ik krachtstroom nodig om vlot te kunnen laden? Ik heb er verder ook geen verstand van...
Vroeger ging ik ook niet naar concerten. Merkte dat ik dat toch wel erg jammer vond dus afgelopen 2 jaar heb ik Coldplay, Hans Zimmer, Paul Simon en André Rieu kunnen afstrepen.
Voor volgend jaar staan Elton John, Backstreet Boys en Mark Knopfler alweer op de agenda. drinking smiley
Jij (en Berry) zijn dan ook wat muzikaler dan de rest van ons, gezien de muziekhobby

Coldplay, Hans Zimmer en zeker ook André Rieu lijken mij ook tof. André Rieu hadden we dit jaar ook heen gewild samen met vrienden uit Sittard, maar was echt in no-time uit gekocht.
Backstreek Boys gaat vriendinlief volgend jaar samen met wat vrienden naartoe, daar ga ik niet tussen staan