Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hier de zelfde reden als rob. Voor vakanties of weekendje weg hebben we een grotere auto nodig. Ook laatst even naar de vuilstort of even een aanhanger trekken of iets groters bij de bouwmarkt halen en zo word de Laguna altijd wel gepakt. Dat is mij de meerprijs wel waard elke maand. Alleen het idee ook al.

Kom vanavond wel bij de auto, band lek! Heb ook geen reservewiel. Ben met collega in de buurt meegereden naar huis. Bel morgen op werk anwb wel op. Had vanavond geen zin meer om daar op te wachten. Ben niet voor niets lid, laat ze het maar oplossen. :) hopelijk kan hij nog geplakt worden

@joost, gecondoleerd, het lijkt me heel zwaar om zoiets mee te maken op het werk. Sterkte!

En een lekke band kan iedereen overkomen. Is er geen fastfitter die dit op locatie kan oplossen?

@autokosten: de Mondeo kostte vorig jaar alleen al 750 per maand.
Stond wel tegenover dat er zo’n 350 aan reiskostenvergoeding binnen kwam, maar het maakte bijv 3 weken vakantie wel heel duur.
Maar met de Ka erbij, die voor 200 in de maand echt lekker goedkoop rijdt, kwamen we soms over de 1000 heen.

Nu is het met de leasert iets anders, heb alleen de brandstofkosten in het buitenland, schoonmaakkosten en de bijtelling. Maar schoonmaken doe ik zelf, dus dat kost me alleen wat energie.

Edit: 10.000ste bericht in dit topic! :-D

Opel-Insignia-Infotainment-503314.jpg

En een lekke band kan iedereen overkomen. Is er geen fastfitter die dit op locatie kan oplossen?

Misschien wel, maar mocht er een nieuwe band nodig zijn dan haal ik die liever zelf ergens.

Mijn collega heeft de zelfde auto en wel een reservebrand. Gelukkig is het aan de achterzijde en zit ik niet vast aan 18". Ik ben ANWB lid, dus die mogen het mooi verwisselen en mocht hij misschien nog te herstellen zijn kunnen ze die ook ter plekke herstellen dacht ik. Betaal altijd lidmaatschap, dan wil ik nu ook het gemak er wel van plukken. Ondanks mij dat zelf ook best wel zal lukken, maar heb geen zin in geklooi op een parkeerplaats buiten tijdens werktijd met noodgereedschap.

Dat is vervelend Joost, maar de ANWB die zal dat vast wel oplossen.
Ik had ook een bandenspanning melding op mijn dashboard net, in de pauze maar even oppompen. de winterbanden zitten er net een paar dagen onder.

De Aygo is echt super cheap, we kijken zijdelings nog wel naar een Mini, maar gezien kosten zou dit niet slim zijn natuurlijk.

Binnen 20 minuten waren ze er. Zojuist zijn de heren van de ANWB weer weg. 2 man sterk, liep er ook een mee met de planning om op de werkvloer mee te kijken. Altijd goed (tu)

Leuk gesprek gehad over auto's, band bleek een spijker(tje) in te zitten. Tijdelijk even prop in geschoten. De band is op zich nog wel goed, maar het is en blijft wel een noodoplossing natuurlijk. Ben wel blij dat ik heb zelf niet mee heb zitten klooien, ze hadden het zo voor elkaar

Gecondoleerd Joost, wat een naar bericht.
Ik ga morgen afscheid nemen van een oom van mij. Hij is "slechts" 78 geworden.

Autokosten per maand:
€ 145,- aan houderschapsbelasting
€ 73,- aan verzekering ( 1x allrisk, 1 x WA plus met 80% korting voor beide )
€ 300,- - € 350,- aan brandstof.

De Insignia rijdt 1:13, De Vectra 1:10

Met de Insignia heb ik 4 maanden zo'n 8.500 km afgelegd, met de Vectra 3.600 km in 3 maanden

Voor woon-werk gebruik ik de Insignia 3 dagen per week en de Vectra 1 dag per week gemiddeld genomen.
Mijn familie woont in Drenthe en mijn schoonfamilie in de omgeving van Almelo dus veel familie-kilometers waarbij we ook de Ibiza van mijn vriendin nog regelmatig gebruiken.

Interessant..om ook jullie autokosten even in te zien. Wij zitten dus erg hoog (deels ook omdat wij beide auto all-risk hebben verzekerd; bewuste keuze) maar vooral omdat wij beide flinke afstanden afleggen.

Lekker dagje vandaag..vrijdag collega ziek naar huis met buikgriep, gisteren ging collega naar huis omdat ze het echt niet meer trekt vanwege haar zwangerschap en vandaag nog collega die zich ziek heeft gemeld..en vandaag moeten allemaal stukken inclusief de begroting af..

Wie is de sjaak..goede vuurdoop.;)

Succes Rob!

je zit met de kosten wel aan de hoge kant, maargoed, je maakt er dus ook wel de kilometers voor. niet dat je een A6 diesel hebt staan en maar 100 km per week rijdt. :)

Middag!

Ik moest toch weer even flink bijlezen, blijkbaar heb ik een poosje niet gekeken :) Of we zijn lekker actief geworden.

@Joost: heftige tijd in het bedrijf! Gecondoleerd, akelig die jonge mensen :(

@Jimmy: staat 'm goed die diffuser! Lekker klussen zo :)

@autokosten: wij komen ook wel aan de €750,- p/m voor beide auto's. Allebei rijden we zo'n 800 km per week aan woon-werk verkeer, allebei zo'n 50 km enkele reis en precies de andere kant op *-) Verhuizen om daar wat aan te doen is vooralsnog zinloos, maar zie ik ook niet snel gebeuren. Ik verwacht eerder zelf een keer een andere baan wat meer in de buurt te vinden, maar de plekken die ik interessant vind zijn maar beperkt beschikbaar. Grappig om te zien hoe we toch financieel gedreven keuzes maken over welke auto wanneer te gebruiken. De corsa wordt bij ons ook meer ingezet voor familiebezoek etc. In principe een hele fijne reisauto. Als ik daarin rij vraag ik me wel eens af waarom we die alfa hebben. Tot ik daar weer in zit, veel comfortabeler, want veel minder geluid, veel betere stoelen, ligt een stuk stabieler op de weg en net wat vlotter. En de ruimte is erg prettig, maar zeker niet nodig.

Voor de corsa liggen de winterbandjes nog mooi in de opslag, ik vrees dat ze smelten als ik ze nu onder de auto zet. Toch even goed in de gaten houden wanneer de winter van start gaat en van de week toch maar even kijken in welke staat die zich bevinden, ik meen mij te herinneren dat het beste er wel een beetje vanaf was

Midje!
Voor mijn auto zit ik qua kosten denk ik aan zo'n € 300,- per maand. De 206 zal wat goedkoper zitten: ongeveer € 200,- gok ik. Dus al met al rond de € 500,- per maand.

Qua werkkilometers:
Punto doet 400km per week
206 rijdt 160km per week
Daarbij nog een hele zooi 'prive'kilometers, dus telt lekker aan ;)

Overige kilometers zoveel mogelijk met de Punto. Op mooie dagen wordt de 206 (vanzelfsprekend) ingezet.
Zou met alle reuring rondom diesel ook niet weten wat er als opvolger moet komen van de Punto...

@ Jimmy: staat 'm goed! Ben ook benieuwd wat de wrapkleur gaat worden ;)
@ Joost: jeetje, wat een impact zal dat al met al hebben op de mensen. Sterkte met elkaar!
@ Rob: Succes met de drukte!
@ Hans: gecondoleerd en sterkte!

Tsja, mijn autokosten zijn momenteel helemaal verwaarloosbaar. Rij nu ook bijna niks eigenlijk.
Wegenbelasting 35 Euro per maand en verzekering is 20 Euro per maand. Geen afschrijving en geen onderhoud.

Eergisteren en gisteren (vrije dag voor 11 november wapenstilstand) niet uit bed geraakt, braken, rillen van de koorts, zweten,...
Mij vandaag door de dag gesleept.
Maar thuisblijven was geen optie.

Normaal heb ik 3 fulltime werknemers aan het loket voor alles van lonen, ziekte, Pbm, boekhouding...
Eentje is vorige maand bevallen, zou in principe tegen half januari moeten teug zijn.
Een van de overblijvers was niet echt gecharmeerd dat er geen vervanging kwam, de andere verzekerde me dat het zou lukken.
Maar nu meldde die laatste mij dat ze zwaar ziek is (het lelijk woord), deze week nog onder het mes gaat en tot zeker eind januari afwezig is.

Nu, ik hoop echt voor haar dat het allemaal goed komt.
Maar ik moet ook aan de continuïteit van de loonadministratie denken...
Na een hectische dag zijn we op de goede weg voor een werkbare tussenoplossing.

Maar ik lig nu wel gesneuveld op de bank ;)

Sterkte Peter!
Die ziekte komt te vaak voorbij helaas. Goede kennis van mijn ouders zit ook in dat traject, lijkt voor nu weer positief maar dat zeiden ze twee jaar geleden ook :(
Aan de andere kant, vorige week op kraamvisite geweest en er zijn nog een paar op komst. Om het nare nieuws maar even af te wisselen met positief nieuws :)

Vanmorgen zat ik net in de auto en dacht ik door de, nog half beslagen, zijruiten een BMW Z4 te zien rijden. Ik moest echter voor hem wachten op de rotonde en toen bleek het een Z8 te zijn (tu)
Op de rotonde moesten we beide de afslag naar de snelweg oprit hebben, dus geluid van de radio uitgezet.... Hij voegde echter langzamer in dan dat ik zelf altijd doe en er was niets te horen, toch tof om zo'n zeldzame auto te zien en zeker in deze periode van het jaar (tu)

Moest even YouTube erbij pakken om te achterhalen wat een Z8 is, en wat het geluid erbij is. :T
Maar geluid (tu)
Achterkant (td)
Die vind in niet echt geslaagd..

Z8, die dingen zie je vooral op beurzen staan en in collecties. Niemand durft er mee te rijden omdat ze enorm veel geld waard zijn, zeker voor een relatief jonge auto en ze stijgen alleen maar.

ik begrijp het eigenlijk niet, want ik vind het absoluut geen fraaie auto om te zien. Binnenkant is wel geinig, maar die prijzen *-) De goedkoopste in NL zie ik nu staan voor 190.000 euro. onbegrijpelijk. Dan liever een mercedes SLS AMG voor dit geld. Ook uniek maar ziet er ook nog eens heel erg gaaf uit.

Mooi of lelijk is een kwestie van smaak, het is in elk geval een icoon en ze zijn erg zeldzaam. Ik dacht ze ongeveer 100.000eu kostten tegenwoordig, maar bijna het dubbele dus *-)
De auto heeft hetzelfde motorblok als de BMW E39 M5, een 5 liter V8 met 400pk. Dat klinkt wel prettig inderdaad :)

Mijn eerste herinnering aan deze auto (en de M5) was als klein jongetje toen ik één van de eerste versies van Need for Speed speelde denk ik :}

Mogguh!!

@ Joost: Bah, wat een naar bericht. Zo komt het wel weer heel dichtbij.
@ Peter: En zo zijn er continu weer uitdagingen! Ik ken het, bij ons net zo....denk je net dat je een team op niveau hebt gebracht, verkiest weer iemand een andere job zodat je weer op zoek kunt. In het begin had ik hier wel moeite mee, nu accepteer ik het makkelijker en weet ook dat het gewoon een continu lopend proces is. (jonge)mensen zijn niet meer zo honk-vast en door de economische voorspoed is er ook overal werk.

Autokosten. Sinds de Leaf zijn die wel minder geworden.
Hij kost me € 62,- per maand, plus de € 140,- die ik nu niet meer ontvang aan reiskostenvergoeding is dat ik voor € 205,- in de maand klaar ben.
Ik heb me nog aangemeld bij een FB groep van Leaf rijders. Daar zijn de ervaringen met de actieradius precies zoals bij mijn auto. Grappig, de éne gebruiker vind de actieradius tegen vallen, volgens de ander is deze actieradius heel normaal.
Vanochtend in ieder geval wel weer ingestapt in een warme auto zonder ruiten krabben, heerlijk!

Advies gevraagd:
Ik zit te twijfelen bij mij in de woonkamer een gas-haard te plaatsen. Ding heeft 6,2kw aan vermogen.
Met een prijs van 3 rooitjes geen goedkoop ding, dus overdenkt je wel ff voordat de bestelling geplaatst word.
Nu wezen kennissen me op een palletkachel. Die hebben ook wel een leuk vlambeeld, en zijn veel goedkoper in aanschaf.
Hebben jullie ervaring met die dingen?

Kameraad kwam gister zijn "nieuwe" auto nog showen.
Van een Corsa D2 naar een Ibiza FR uit de voorlaatste serie. Van een 1.4 naar een 1.0T.
Leuk wagentje om te zien van binnen, kwa exterieur vond ik de Corsa duidelijk strakker.
En is toch wel wennen, als je naast een Ibiza FR staat en je een 3-cylinder roffel hoort.

Pelletkachel is eigenlijk voornamelijk voor verwarming en als bijzaak heeft het een leuk vlambeeld. Je kunt er in principe je hele huis mee verwarmen als het moet en kan een CV-ketel overbodig maken, beetje afhankelijk hoe je hem installeert.

De meeste gaskachels (net als de meeste houtkachels) hebben met name de functie voor gezelligheid en de warmte is een mooie bijkomstigheid.

Tenminste; zo is dat mij 3 jaar geleden uitgelegd. De buren hebben een gaskachel, die hebben een afstandsbediening er bij en dan is het zo aan. Ik heb een houtkachel dan is het toch wat meer spelen met vuur. Beide heeft zn voor en nadelen. Een collega heeft een palletkachel en is er heel positief over. Maar die heeft hem met name om zijn hele huis te verwarmen en gebruikt de CV (vrijwel?) niet meer. Zat ook eerder iets van subsidie op meende ik mij te herinneren dat hij dat vertelde.

ik zou gewoon even goed informeren bij zo'n bedrijf die beide zaken levert en dus een redelijk onafhankelijk advies gaat geven

Mijn schoonouders hebben een palletkachel en die geeft goed warmte, maar vast niet meer/beter/anders als een gaskachel van hetzelfde formaat. Die dingen verwarmen de ruimte omdat de kachel zelf warmte uitstraalt.

Ze hebben een hele grote palletkachel (oude monumentale boerderij, dus flink stoken), maar zo'n hele grote vlam zie je eigenlijk niet. Volgens mij is dat bij een gaskachel ook niet echt het geval. Voor een mooi vuur en gezelligheid zou ik een houtkachel nemen, maar dat heeft iets meer voeten in de aarde.

Voor een gaskachel moet je natuurlijk een gasleiding leggen, een palletkachel moet je regelmatig bijvullen maar dat is niet zoveel werk. Als de keuze tussen deze twee gaat dan zou ik de palletkachel nemen denk ik.

En is toch wel wennen, als je naast een Ibiza FR staat en je een 3-cylinder roffel hoort.
FR is al jaren gewoon een uitrustingsline, net als R-line bij ** en ST-line bij Ford. De potentere uitvoeringen heten Cupra.
Wel een leuk ding hoor, zo'n Ibiza FR van de vorige generatie. Net zo duur als een nieuwe generatie Style toen, dan zou ik zeker voor die oudere FR gaan. Fris modelletje nog steeds.

Jammere van de Seat modellen is gewoon het verschrikkelijke interieur. Bij de Ibiza van de vorige hebben ze qua vorm beter hun best gedaan dan de Leon. Maar het materiaalgebruik is echt heel matig. De stoelen van de 1.2 TDI ecomotive waar ik wel eens in zit ook. Het is net alsof VW gewoon per se hele matige materialen heeft gebruikt om zo duidelijk niet de polo in het vaarwater te zitten. Zelfs de skoda's hebben het gevoelsmatig nog wat beter voor elkaar dan seat. Ik vind de huidige ibiza wel een stuk beter geluk, maar heb er nog niet ingezeten.

AsconaGT zei:
Jammere van de Seat modellen is gewoon het verschrikkelijke interieur. Bij de Ibiza van de vorige hebben ze qua vorm beter hun best gedaan dan de Leon. Maar het materiaalgebruik is echt heel matig. De stoelen van de 1.2 TDI ecomotive waar ik wel eens in zit ook. Het is net alsof VW gewoon per se hele matige materialen heeft gebruikt om zo duidelijk niet de polo in het vaarwater te zitten. Zelfs de skoda's hebben het gevoelsmatig nog wat beter voor elkaar dan seat. Ik vind de huidige ibiza wel een stuk beter geluk, maar heb er nog niet ingezeten.

Ik vond het instrumentarium wel leuk vorm gegeven, lekker sportief! Daarnaast installeren ze het bekende audio-systeem van ** waardoor het er strak maar ook erg zakelijk uit ziet. De sportstoelen met rode rand deden wel leuk aan. Wat vooral op valt zijn de Xenon koplampen ondersteund door LED-techniek. Dat geeft een heel andere aanblik aan een auto. Opzich een leuk wagentje en kwa uitrusting wel een stap vooruit tov de Corsa die hij had, motorisch is het in ieder geval een hele stap vooruit. Maar kwa exterieur vind ik, zeker aan de achterkant, de Ibiza wel saai. Beetje zelfde wat de huidige Corsa heeft, die ziet er aan de achterkant ook niet uit.

@ Kachel: Ik merk wel dat gaskachels voornamelijk leuk zijn als ze goed branden (vlambeeld), zet je de brander heel laag dan zie je veel blauwe vlammen. En dat wil je niet in de woonkamer. Hij is dan ook niet bedoelt als hoofdverwarming, maar puur voor gezelligheid of knusse er voor zitten.
Kwa gemak zou ik gas kiezen, maar zit kostentechnisch te rekenen.....dan is een palletkachel in aanschaf iig voordeliger.

@Ruud Denk dat een gaskachel in gebruik veel makkelijker is. Aangezien je het puur voor de lol/als extra gaat gebruiken lijkt dat me heel belangrijk. Snel en makkelijk aan en uit, je hoeft niks bij te vullen en je hoeft geen brandstof in te kopen/te halen. ( pellets )
Wat aanschaf betreft dus eenmalig duurder maar daarna lijkt het me makkelijker in gebruik in ieder geval.
Weet natuurlijk niet hoe het zit bij jou met betrekking tot afvoer en of er al een gasleiding ligt.

Astra F zei:

Ik zou er pellets in stoppen. Dat past beter (:B

Pelletkachels zijn een stuk goedkoper inderdaad. En er zit nog subsidie op ook omdat ze ‘schoon’ zijn. Dat wil zeggen, de pellets gelden als biomassa. De co2 die vrijkomt wordt weer opgenomen door de bomen die worden teruggeplaatst na kap. In theorie dus, want het duurt even voordat die weer groot zijn. Net als houtkachels stoten de pelletkachels veel fijnstof uit, meer dan de CV-ketel waarvoor het een alternatief moet zijn ironisch genoeg. Er wordt nu gekeken of hier bijvoorbeeld in het bouwbesluit aandacht aan gegeven moet worden, want helemaal wenselijk lijkt dit ook niet. Nu gas in het verdomhoekje zit lijkt het me weinig toekomstgericht om een gashaard te installeren. Of pellets zo’n ideaal alternatief zijn weet ik niet. Relatief eenvoudig om die te gaan reguleren tenslotte. Gewoon brandhout lijkt mij nog de beste oplossing, maar dat zal jou brandweermannenhart wat minder aanspreken ;)

Een palletkachel zou wel lache zijn. Krijg je een vorkheftruck erbij :)

Wij willen over enkele jaren ook een pelletkachel. Gezien het gas toch ooit zal verdwijnen moet er iets alternatiefs komen, en met een oud huis als de onze kan je allerlei noviteiten bedenken maar daar knapt het huis niet van op. Dus meer dan investeren in een pelletkachel, spouwmuurisolatie en zonnepanelen kunnen we eigenlijk niet doen.

Wat ik me afvroeg, hoe duur zou het zijn om onze Ka om te bouwen naar elektrisch?

Geloof er helemaal niks van dat we op korte termijn van het gas af moeten. Dat nieuwbouw niet meer op gas aangesloten worden snap ik dan nog wel. Bij bestaande huizen zie ik de komende 10-20 jaar echt niks veranderen, kan simpelweg gewoon niet. Verder zag ik dat pellets gewoon vrij duur zijn, 0,6 tot 2 kilo per uur. Een 10 kilo pellets is ongeveer 4 Euro. En je moet die dingen kopen, opslaan en dus heel regelmatig aanvullen in de kachel.

Korte termijn hoor je mij ook niet zeggen, maar er komt een dag dat Nederland geen aardgas meer produceert en het te duur wordt om je huis ermee te verwarmen.
Ik denk dat het 15 tot 20 jaar duurt.

Door telkens de pellets te moeten bijvullen heb je een groot voordeel: bewustwording. Je bent er dan zelf bij, bij gas lijkt het oneindig.

We hebben een paar jaar geleden een vakantiehuis gehuurd waar zo’n pelletkachel in zat, ik vond het echt heel comfortabel en ook een lekkere warmte.

@Hetehond Als bijverwarming of voor een weekje in een vakantiehuis kan ik er best inkomen. Als hoofdverwarming lijkt het me te omslachtig. Geen idee hoe groot zo'n reservoir is maar je moet toch regelmatig bijvullen etc. S'ochtends wakker worden in een koud huis en dan eerst dat ding moeten aanzetten/opstoken voor het lekker warm wordt. Doe mij maar een automatisch ingesteld programma op de thermostaat en de mogelijkheid om van op afstand alvast de verwarming aan te kunnen zetten omdat je weet dat je over een half uur thuis bent. Ik ben echt een luxedier. ;)

@marc, aannames.. Het vakantiehuis was bijna net zo groot als mijn eigen huis, incl verdieping en open trap.
We waren er in de eerste week van maart, 2015 geloof ik. Het bijvullen moest zo 1x per 2 dagen en je kon met de afstandsbediening instellen dat ‘ie de volgende dag bijv om 8 uur de boel op 20 graden moest stoken. Werkte perfect!
Het is dus zeker niet zoals jij schetst, dat het een primitief apparaat is waar je zelf alles moet regelen. Behalve het bijvullen ging alles volautomatisch!
Daarom zijn wij zo geïnteresseerd, de huidige pelletkachels zullen nog wat inventiever zijn denk ik.

De pelletkachel van mijn schoonouders kun je gewoon instellen qua tijd en dus er ook voor zorgen dat het 's ochtends al aangenaam is. Bijvullen valt reuze mee, zij hebben dus een serieus grote en daar gaat +/- 25kg per keer in en daar doe je wel even mee. Echter, bij hun staat het ding zeer regelmatig aan (is de hoofdverwarming, naast de houtkachel) en dan moet je 's winters wel regelmatig bijvullen.
Voor een huis zoals Ruud heeft zal het allemaal nog wat minder omslachtig zijn.

@ Ruud, v.w.b. het leuke vlammetje waar je het over hebt. Dat is bij een pelletkachel echt niet meer/mooier als bij een gaskachel, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Wat ik me afvroeg, hoe duur zou het zijn om onze Ka om te bouwen naar elektrisch?

Een gebruikte Renault Zoë kopen lijkt me voordeliger. Anders wellicht marktplaats afstruinen op oude accu's en scootmobielen en zelf aan het hobby'en gaan? :D

Dat nieuwbouw niet meer op gas aangesloten worden snap ik dan nog wel. Bij bestaande huizen zie ik de komende 10-20 jaar echt niks veranderen, kan simpelweg gewoon niet.

Geen gas in nieuwbouw snap ik, maar dat er geen leidingwerk ligt snap ik niet. Er gaan nu een hoop geluiden op dat het huidige gasnetwerk (zonder aanpassingen) ook geschikt is voor alternatieven, daar zit je dan met je nieuwbouw huis over 20 jaar en geen "gas" leiding in je woning of überhaupt je straat/wijk.

Verder zie ik het ook niet zo'n vaart lopen dat we binnen 20 jaar gasloos zijn. Er staan nog zoveel oude woningen die belabberd geïsoleerd zijn dat daar eerst nog een grote slag te slaan is qua isolatie voordat deze van het gas af zijn.

Interessante discussie!
Warmtepomp is ook niet alles; bij grote temperatuurverschillen trekt ie het niet en ze kosten best veel stroom.

@elektrificeren Ka: dat is best prijzig! Ik zou wel eens een Smart eerste generatie willen kopen en ombouwen, maar de spullen daarvoor kosten bij elkaar al 10k.
Bij zo'n Ka kan je wellicht de aandrijflijn van een 500e gebruiken, maar vind maar eens een goedkope :)

@Marc: zoals Fer al zegt zijn die apparaten volautomatisch, daar hoef je je geen zorgen over te maken :) ik ben het met je eens dat het nog wel even duurt voordat het gas er definitief uit gaat, maar ik verwacht dat we in korte tijd al onze gasrekening zien stijgen omdat de accijnzen omhoog gaan.

@electrificeren: op zich moet het vrij goedkoop te doen zijn, maar om ‘m op kenteken te krijgen zitten er nog wat extra eisen aan (keurmerken op de gebruikte onderdelen etc), dat maakt het toch wel prijzig. Dan is het goedkoper om een gebruikte te kopen. Een c-zero bijvoorbeeld8-)

Ka electrificeren...is je vrouw daar ook blij mee...;)

Heb Ruud via Linked In nog filmpje gestuurd. De brandweer in Leeuwarden heeft nu Leafs met brandweerstriping. Vet cool!

Ik zou maandag voor het eerst met een van onze bedrijfs-zoës op pad. Gaat alleen niet door omdat ik cursus iom mijn manager af heb gezegd ivm deadlines voor stukken rvc.

Vrienden van ons hebben pellet kachel. Werk bijna helemaal automatisch en geeft lekkere warmte. Ik vind het wel nogal naar zaagsel ruiken in huis. Net of je een konijnenren in huis hebt staan. En ben benieuwd hoe goed het voor mijn allergieën is ivm het fijnstof.

Ik denk ook dat het allemaal niet zo snel gaat als de politiek wil doen voorkomen.

Mijn broer woont in een heel mooi jaren 30 huis. Helemaal opgeknapt en grotendeels geïsoleerd. Toch zijn enkele buitenmuren enkelsteens zonder mogelijkheid voor isolatie. Als hij de houtkachel aan heeft en het is 24 graden in de winter en de kachel gaat uit dan is het een 2 uur later 16 graden :} Gaar gaat echt geen warmtepomp tegenaan werken.

Bij de nieuwe en jongere huizen is het een prima optie natuurlijk, maar ik denk dat we beter nog even kunnen wachten nu de prijzen van die dingen zakken en de technologie nog vollop aan het verbeteren is. Laat eerst een beetje innovatie er overheen gaan. Wij hebben net een nieuwe CV ketel. over 15 jaar zie ik dan wel wat de stand van zaken is :p

Vanavond de accu van mijn oneplus telefoon vervangen. Zou eigenlijk niet moeten kunnen volgens de fabrikant maar met wat schroefjes blijkt er dus gewoon een accu in te zitten die relatief eenvoudig los te koppelen was. OEM accu besteld voor 17 euro. Als ook deze accu weer 3,5 jaar mee gaat ben ik helemaal tevreden :}

Dat vervangen van de accu schijnt ook een eenvoudig klusje te zijn bij de iPhone 6s van mijn HPv1. Binnenkort maar eens een half uurtje voor gaan zitten.

Gisteravond iets mafs met de Astra. Vrouwlief was ermee naar het werk geweest en bij terugkomst bleef de fan loeien terwijl de motor al uit stond. Het geluid was in huis te horen. Toen ik wilde gaan kijken hield het ineens op, kon dus ook niet er achter komen wat er dan zoveel lawaai maakte.
Vanavond nieuwe poging, vrouwlief is weer aan het werk :)

Hotdog zei:
Dat vervangen van de accu schijnt ook een eenvoudig klusje te zijn bij de iPhone 6s van mijn HPv1. Binnenkort maar eens een half uurtje voor gaan zitten.

Gisteravond iets mafs met de Astra. Vrouwlief was ermee naar het werk geweest en bij terugkomst bleef de fan loeien terwijl de motor al uit stond. Het geluid was in huis te horen. Toen ik wilde gaan kijken hield het ineens op, kon dus ook niet er achter komen wat er dan zoveel lawaai maakte.
Vanavond nieuwe poging, vrouwlief is weer aan het werk :)

Doet onze Orlando ook regelmatig. Schijnt dat er dan teveel roet ergens blijft hangen, zei de Opel-dealer. Even "schoonrijden" helpt voor een bepaalde periode, maar het keert in ieder geval bij ons wel steeds terug.

Hotdog zei:

Ja dat klopt, maar is er voor de 6S geen terugroepactie bij Apple? Ik heb bij mijn oude 6 uit coulance toen bij de Applestore de accu laten wisselen voor 29,- Een originele Apple accu, duurde 10 minuten.
check
Ik heb er toen gebruik van gemaakt, inmiddels heb ik een 8, maar Lize die gebruik die 6 voor wat spelletjes af en toe.

Zaterdag naar de Sinterklaas optocht geweest hier in Roosendaal, geen gezer gelukkig hier, maar gewoon heerlijk gezellig met zwarte pieten, zonder hekken langs de route en gewoon een prima sfeertje. Daarna nog naar de Pietendisco in de schouwburg, waar ook een paar vriendinnetjes van Lize waren, dus dat was heel erg leuk!

Gisteren "gewerkt' in Hamme, bij 1 van de veldrit wedstrijden die we sponsoren in België. Prima te doen, met klanten in de VIP eten en babbelen, daarna tijdens de rit foto's maken en social media bijhouden.

Heb Ruud via Linked In nog filmpje gestuurd. De brandweer in Leeuwarden heeft nu Leafs met brandweerstriping. Vet cool!
Haha ja, waren wel heel gave auto's zo in het rood met striping. Denk voor hun gebruik ook een goede optie.

Ik kwam er bij de Leaf vandaag achter dat hij geen eens een indicator voor ruitenwisservloeistof heeft, man....mijn Astra en Vectra uit 2003 hadden dit zelfs*-)

Astra F zei:
Ik kwam er bij de Leaf vandaag achter dat hij geen eens een indicator voor ruitenwisservloeistof heeft, man....mijn Astra en Vectra uit 2003 hadden dit zelfs*-)
Ik heb nog nooit een auto gehad die dat heeft.

Barri zei:
Astra F zei:
Ik heb nog nooit een auto gehad die dat heeft.

Ook nog nooit gehad en aangezien Ruud dezelfde Astra's gehad heeft als ik Ruud dus zeker ook niet in zijn Astra's. ;)
( zowel niet in de Astra F en niet in de Astra G Coupe/Cabrio )

Ik had die sensor wel in de astra G cabrio. Werd op kleurendisplay mooi weergeven.

In mijn astra F niet dacht ik. Maar de calibra had het ook gewoon. Bmw had het ook maar de Laguna durf ik zo niet te zeggen.

Serieus? OK, geen idee hoe dat er uit zou moeten zien dan. Misschien dat het wat later kwam op Cabrio of Coupe, misschien bij wijziging van display /boordcomputer of idd alleen in combintie met de dure navi die jij wel had. Mijne was natuurlijk een hele vroege versie.

óf je was altijd op tijd met het bijvullen Marc.

Ik heb het bij de Signum ook weleens gezien, lijkt met veel fantasie een beetje op een Intel-Wifi symbooltje.
Intel-s-PROSet-Wireless-Software-and-Drivers-Version-15-6-Is-Out-2.jpg

Terug
Bovenaan