Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Zoveel valt er niet weg te gooien. Eerste woning waar ik pas drie jaar woon :D

Het idee was ook om inderdaad zoveel mogelijk in te pakken, maar we moeten deze week nog wel kunnen leven. Dus nu alle kleding en keukenspullen inpakken is nog niet zo handig. Kledingkast moet echter wel even uit elkaar gehaald worden en is idd niet handig om zaterdag pas te doen.
Apparatuur ga ik de komende avonden loshalen en alvast in de dozen doen. Zal uiteindelijk wel een weekje bij de (schoon)ouders logeren worden, omdat ik/we volgende week officieel één dag dakloos zijn :}

Verhuizen zelf zal wel meevallen. Even via via een bus regelen.
Vriend van mij heeft sowieso een een Trafic, maar vraag mij af of een bank van 2.50 lang daar achterin past?
Keukentafel is 1 meter breed en 2.20 lang maar dat zal in een Trafic wel lukken gok ik.

Anders via via even formaatje Movano proberen te lenen voor de zaterdag en als het niet lukt maar een aanhanger/bus/vrachtwagen huren.

Ik heb de laatste keer amper iets verhuisd. Dat was wel het voordeel van heel erg lang 2 huizen tegelijk hebben.
Heb voor het nieuwe huis gewoon echt alles nieuw gekocht/besteld en daar laten afleveren.
( meubels, verlichting, audio, tv, pc, witgoed etc. )
Toen ik echt overging een paar dozen met keukenspullen en paar dozen/zakken met kleding overgebracht met mijn eigen auto en dat was het.
Daarna meubels van oude huis aan via via kennis verkocht voor een appel en een ei, net als mijn witgoed.
De rest weggedaan met het grofvuil.
Dit was echt verreweg de meest relaxte verhuizing in mijn leven in ieder geval. :}

Vriend van mij heeft sowieso een een Trafic, maar vraag mij af of een bank van 2.50 lang daar achterin past?
Keukentafel is 1 meter breed en 2.20 lang maar dat zal in een Trafic wel lukken gok ik.

vivaro/traffic L1 = 2400mm, L2 = 2800mm lengte.

Laatst bij mijn Oma een grote dubbelasser aanhanger gehuurd van 3 meter lengte met huif. Maar 40 euro per dag hier bij een kerel die dat verhuurd. Ging ook prima

Haha Marc, mooi geregeld dan met dat verhuizen!
Vivaro: inderdaad, een plaat hout (2,44m) past ook net niet in de L1.
Ik heb alles verhuisd met een open aanhangwagen maar dan moet je wel het weer een beetje mee hebben.

Groeten uit Riga trouwens! :T

Ja dat is lekker verhuizen Marc, ik trok drie jaar geleden ook in een leeg huis en heb alles nieuw aangeschaft. Was niet van plan om dat nu gelijk nog een keer te doen, dus bij ons is het iets meer behelpen :}

Vivaro/Traffic wordt dus lastig, zal vanavond nog eens goed meten maar ben er bang voor dan. Jammer, was wel de makkelijkste optie geweest.

Open tandemasser heeft m'n schoonvader wel, maar dat gaan we niet doen gezien het weer :D
Tandemasser met huif huren kost de wereld ook niet, maar is wel weer meer gedoe met in/uitladen. Ik ga vanavond eerst eens meten en een paar mensen appen :T

@ Berry, wederom "snoepreisje" van de zaak? :T

Toch wel spannend Richard.

Hier is het ook even spannend, we hebben deze ochtend een woning bezocht die ons beiden erg aanstaat.. alles is beter dan nu, grote oprit, verwarmde grote garage, groter huis, helemaal af. .maar de tuin is best wel een stukje kleiner. Dat is een stuikelpuntje, maar ik denk dat we wel een bod gaan inbrengen.

Oja.. nu mijn schoonouders een T5 camper hebben gekocht, en ook nog 2 gewone auto's hebben en een kitcar, hebben ze besloten de kitcar weg te doen. Als er interesse is kan ik wel een speciaal prijsje regelen :)

Kitcar

Drukke tijden Richard! Maar wel een mooie nieuwe stap. Leuk hoor :) Ik vind verhuisdagen eigenlijk altijd wel gezellig, die van een ander gezelliger dan die van mezelf overigens *-)

@Jimmy: spannend! Jullie zijn al een tijdje zoekende, dan moet dit wel een bijzonder huis zijn! Wat betreft de kitkar van je schoonouders, succes met de verkoop. Lijkt me ontzettend gaaf om eens mee te rijden, maar zie me er niet gauw één kopen.

@Frank, Ja dat is het zeker wel.. Morgen hebben we een 2e bezichtiging. Veel over gehad gisteren, maar de tuin en daarbij horende inkijk van de achterburen is wel een struikelpuntje.. Voor mij niet, maar voor Kim wel.
We zitten nu redelijk vrij achter door:
tuin - garage - pleintje - garage - tuin - huis.

evt nieuwe huis: tuin - tuin- huis (schuin erachter)

Kitcar bezitten is ook van sleutelen houden :)

Lastig Jimmy, helaas hebben we allen het probleem dat de wensen vaak hoger liggen dan het budget en je ergens concessies moet doen. Als je er op alle onderdelen er op vooruit gaat klinkt het als een mooie stap, maar ik kan Kim wel begrijpen v.w.b. het minpuntje. Lastig!

Tja die kitkar, ontzettend gaaf maar zelf onderhouden kan ik niet. Alhoewel het wel een laagdrempelige manier is om het te leren, al met al een eenvoudige auto natuurlijk.

@Richard inderdaad.. en hier in de "goede" wijken staat gewoon erg weinig boeiends te koop, mits je niet back to the 70's gegooid wilt worden :)

Kitcar is eigenlijk grotendeels Ford techniek, erg makkelijk. Net een Kever alleen dan meet meer demontabele onderdelen die niet kunnen roesten :)

Reisje was privé, lang weekend weg. Nu weer thuis!

Jimmy, gave kitcar. Die zijn ze wel snel kwijt denk ik, zo groot is het aanbod niet en zeker niet voor die prijs.
Huis, ja ik heb ook tuinen achterom rondom. Dat wil ik bij m'n volgende huis wel anders ja. Maar het blijft concessies doen bij een huis helaas.

Hier had ik die grote eis dat ik niet wilde dat er iemand kort voor of achter ons zou wonen en in een rustige, liefst doodlopende straat. Dat is aardig gelukt want er woont niemand echt voor of echt achter. Heerlijk! Maar daarvoor hebben wij de concessie gedaan om wat oneerbiedig in een soort van (welliswaar ruim) rijtjeshuis te wonen terwijl je voor het zelfde geld ook een 2-onder-1-kapper had kunnen krijgen. En ons huis was echt zo'n bruin jaren 70 huis. Maar binnen 1 week en heel wat witte verf was de jaren 70 look al weg. Maar blijft altijd lastig die concessies doen; zeker als je met zn tweeën bent.

Wat wel zo is; aan van alles kun je wat doen vroeg of laat. Keuken, badkamer uitbouw, andere vloer, kamers bij elkaar trekken of opdelen, eventueel een schuur bouwen. maar de plek ga je nooit veranderen. En als dat iets is wat niet aan je wens voldoet dan word het wel lastig.

Daar sla je hem helemaal op zijn kop.. + het feit dat wel nu al helemaal naar ons zin zitten alleen binnenruimte en eigen garage+oprit zijn een grote wens. Maar aan de andere kant we zoeken nu al gericht 6 maanden maar het gevoel zoals bij dit huis (binnen budget) hebben we nog niet eerder gehad. de tuin /inkijk zou de concessie zijn.

Tuin achter zitten we nu zo goed als vrij, in ieder geval niemand die in de tuin kijkt.
Maar onze woonkamer nu is wel echt klein, dat merken we goed nu Lize natuurlijk groter wordt. Dat is al een hele dame van bijna 5 :)

Lastig, ook omdat je niet de tijd hebt om er ene weekje over na te denken in de huidige markt.

Eens, een woning kun je nog her en der aanpassen om het naar wens te maken (moet je ook maar net zin in hebben). Het plekje aanpassen/vergroten lukt vaak niet

Hoe erg is de nieuwe situatie Jimmy? De tuin grenst aan de tuin van de achterburen blijkbaar, dus van gevel tot gevel is het een meter of 30 á 40?
Is er middels beplanting (bijv. leilindes) niet iets aan de inkijk te doen?

Bij mijn huidige huis heb ik maar een kleine tuin, daarachter gelukkig wel een groot grasveld dus geen last van inkijkende achterburen. Mijn ouders zitten met hun tuin tegen de tuin van de achterburen aan, beide zijn bijna 30 meter lang en wordt gescheiden door een grote laurier haag dus is er van inkijk ook amper sprake.

Wel lastig allemaal, ook omdat je idd. vlot moet handelen tegenwoordig. Ook al doe je een bod en wordt er een koopovereenkomst opgesteld, je hebt altijd nog een bedenktijd van een week of twee. Niet netjes, maar het kan wel gewoon ;)
Aan de andere kant, het is geen pak melk dat je koopt dus overhaast het niet. De perfecte woning komt vanzelf voorbij ;)

Is inderdaad bizar. Een occasion van 10.000 euro word vaak lang over omheen gedraaid. nachtje over geslapen. Nog een proefrit elders soms om wat te vergelijken. Dan zijn er nog mensen die hem op de brug willen zien. terwijl een huis tegenwoordig 1x kijken is en dan direct de keuze maken kopen of niet, terwijl dat over een enorm bedrag vaak gaat.

Het grappige is.. dat het huis schuin tegenover ons staat :) We kennen de bewoners en hebben ook een voorrang gehad op een bezichtiging.
Link woning

In de tuin staan nu leilinden die in de zomer de inkijk wegnemen, maar omdat het maar 8 meter diep is (wel 10 meter breed), gaat dat niet benauwen.. nu is het 18 meter diep (5 meter breed), dan de garage en dan vrij weinig meer.. wel huizen maar niet recht achter ons.Bij dit hui staan ze er ook niet recht achter, maar wel veeeel dichterbij dan nu nu het geval is. Verder is het huis helemaal top!

Ik zie de Bimmer zelfs op de foto :)
Sja in zo'n tuin kan je iets meer geluid van de buren hebben maar die boompjes staan wel mooi zo. En wat een gaaf huis! Nette prijs ook, lijkt me.

Haha, ja ons huidige huis zie je ook voor een stukje.
Buren hebben we nu ook, daar is 1 ouder stel met de kinderen reeds uit huis, en 1 stel met 2 kinderen 6 en 8.

Ja precies, huis is super, ook zoals wij het zouden willen / indeling / formaat etc. verwarmde, geïsoleerde grote garage.. 6m x 3,80 :)

Huis ziet er erg goed uit Jimmy, goede kleuren, vloeren, badkamer en keuken.
Hoef je echt alleen je meubels maar in te schuiven!
Snap wat jullie bedoelen wat achtertuin betreft maar de vorm is prima, daardoor ook goed bruikbaar wat voor mij de doorslag zou geven.
Plek genoeg voor een zitje voor een barbecue met wat vrienden en nog plek voor een zwembadje/zandbak/schommel voor L.
Ik ben enthousiast! ;)(tu)

Zeer fraai huis inderdaad, tuin is een tikkeltje aan de kleine kant maar ik geef persoonlijk meer om veel leefruimte binnen en dat is ik voor elkaar. Dat is natuurlijk persoonlijk, dus kan me voorstellen dat Kim er anders over, zal vooral komen door de woning die er schuin achter staat inderdaad.

Als die leilindes volgend jaar vol blad zitten heb je al een stuk minder inkijk, echter lijkt de tuin daar misschien wel weer kleiner door?

Al met al geen slechte keuze, lekker makkelijk verhuizen ook :T

Ja het is een concessie, maar moeten/willen we die doen. Lastig lastig... Morgen gaan we voor een 2e bezichtiging.. Niet zozeer voor het huis, maar puur de tuin en het gevoel als we buiten kijken vanuit de eethoek.

Dit is de tuin nu, met sneeuw. (Facebook foto)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=692138720883455&set=pb.100002620018880.-2207520000.1544539922.&type=3&theater

Fraai huis Jimmy..van binnen gewoon bijna helemaal af..alleen de trap naar zolder en het schrootjesplafond even wit verven.

Ik vind persoonlijk die vrij drukke straat aan de voorzijde een groter minpunt dan de tuin achter. Maar daar wonen jullie al aan dus zal dat voor jullie niet zo zijn..;)

De tuin is groter dan ik op basis van je eerste woorden vermoedde. Voor de kinderen is een redelijke achtertuin echter wel fijn hoor dsu houdt dara wel rekening mee.

En wat een dikke plus is zijn de dankappelen. Het dak van dit huis begint, net als ons, ook snel schuin te lopen. Wij hebben boven schuine wanden en dat vind ik wel onpraktisch.
Ik houd de huizen ook strak in de gaten maar het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg en je moet tegenwoordig haast wel concessies moeten doen.

Ik schrik wel weer van de prijsverschillen hoor...hier is een dergelijk huis ruim 75 mille goedkoper..;)

@Rob, De straat, Ja we wonen er nu al 11 jaar met veel plezier.. Liefst zou Kim op een woonerf wonen, maar die zijn in onze wijk dunbezaaid met 2 kappers. Wel rijtjes huizen en vrijstaand. De tuin nu is veel groter, maar minder praktisch vijver/verhoogd terras.
Die grote dakkapellen zijn zeker nodig, anders zou het erg krap zijn boven.

De prijs.. Ja dit is wel gangbaar, en eigenlijk nog aan de "goedkope" kant, er staan 2 vergelijkbare huizen te koop 2 straten verder die grenzen aan het schoolplein maar die zijn beiden duurder en niet zo "af" als deze. Eigenlijk is 300K wel mijn persoonlijke grens waar ik me nog comfortabel bij voel, in maandlast scheelt het dan een paar tientjes met nu omdat de rente nu stukken lager is..

Bij mij is nu trouwens eindelijk het grote "op de schop plan" voor de deur van start gegaan.
Aan de doorgaande weg vlak hiervoor gaan ze een stuk of 8 flats tegen de vlakte gooien ( 3 zijn er nu al weg ).
Uiteindelijk gaan ze de doorgaande weg verplaatsen richting de snelweg en zal de weg hiervoor veranderen in een park met rijtjeswoningen uit de midden hoge prijsklasse, dit "park" sluit dan weer aan op het al bestaande park een stukje verderop.
Langs dat bestaande park komen straks dan weer kleine eilandjes met daarop hele dure woningen.
Hier voor de deur komen 2 soorten woningen, serre-woningen en veranda-woningen.
Prijzen beginnen bij 315k tot 355k V.O.N.
Zijn wel lekker luxe ( hele huis vloerverwarming, domotica en zonnepanelen )
Het zal allemaal zeker geen ongunstige gevolgen hebben voor mijn eigen appartement! ;)

Hier wat foto's van hoe het straks gaat worden
Grappig om op de 1e foto helemaal links onderin op het dak de buitenunit van mijn airco te zien staan. :}

216_1080.jpg

219_1080.jpg

ext1-e1542967962898.jpg

c6-kl-1024x683.jpg

c5-kl-1024x683.jpg

Eigenlijk is 300K wel mijn persoonlijke grens waar ik me nog comfortabel bij voel, in maandlast scheelt het dan een paar tientjes met nu omdat de rente nu stukken lager is..

Klopt..hebben wij laatst dus ook laten doorrekenen. Vind het eigenlijk nog steeds beschamend wat je kan lenen...
Het liefst zit ik nog onder de NHG grens van € 290.000 die volgend jaar gaat gelden.

Maar daar kan je hier in Friesland al heel wat leuks voor krijgen..;) Maar das voor later..we zitten eerst nog prima!

Ik schrik wel weer van de prijsverschillen hoor...hier is een dergelijk huis ruim 75 mille goedkoper..
Hier is zo'n huis minimaal zo'n 150k duurder :,(

Jimmy, als ik de foto van jullie tuin nu zie, dan vind ik de 'nieuwe' tuin fijner en ruimer ogen. Maar inderdaad, achter die schutting wel gelijk andere buren. Ik heb nu ook een vrij brede tuin, maar mijn achterburen vind ik best luidruchtig en dat is echt wel irritant.

Ja dat is ook een dingetje natuurlijk. Dat je dicht op je buren zit is niet zo erg an sich, als je er maar geen last van hebt.

Ben toch blij dat ik aan deze kant van het land woon. Ik heb de grens op 250k gelegd en dat is ook gelukt, meer zijn we ook echt niet nodig :)

@ Marc, ziet er leuk uit dat plan!
Alleen zijn de huizen zelf wel een beetje hoog en inspiratieloos. Voor dat geld trouwens ook nog niet eens parkeren op eigen terrein, dat zou ik ook wel een nadeel vinden.

@Richard, Ik zou dat ook graag doen, maar de markt is momenteel helaas anders.. Voordeel is wel dat ik nu ook een pak meer voor ons huis kan krijgen, waar we in 11 jaar ook al een bosje op hebben afgelost.

Spannende dag in ieder geval. We hebben wel een voordeel want ook de bezichtiging van vandaag kan "ertussendoor" bij de huidige eigenaresse ze is zelf wel thuis maar dat is gene probleem aangezien we haar natuurlijk kennen. Ik snap met 3 kleine kids dat je ook geen zin hebt in 30 bezichtigingen en iedere keer maar weg moet zijn. Duimen jullie een beetje mee, mijn brief met bod is in ieder geval al klaar :).

Is dat een nieuw soort?
Zo uit de hand eten of voor in de appeltaart of appelmoes?

:}

Succes Jimmy! Altijd een mooi moment, beetje spannend ook en soms ook lastig om ook wat rationeel te kijken zo van; "wat kost het en wat levert het op. En waarom wil ik dit zo graag, en heb ik het extra geld er voor over".

Ben benieuwd!

Corsa-20SEH zei:
Oja.. nu mijn schoonouders een T5 camper hebben gekocht, en ook nog 2 gewone auto's hebben en een kitcar, hebben ze besloten de kitcar weg te doen. Als er interesse is kan ik wel een speciaal prijsje regelen :)

Kitcar

Ik zou zeggen, doe je jouwe weg en neem die voor een prijsje over...
Alleen al zonder die chromen motorkap oogt die stukken mooier ;)

Corsa-20SEH zei:
Het grappige is.. dat het huis schuin tegenover ons staat :) We kennen de bewoners en hebben ook een voorrang gehad op een bezichtiging.
Link woning

In de tuin staan nu leilinden die in de zomer de inkijk wegnemen, maar omdat het maar 8 meter diep is (wel 10 meter breed), gaat dat niet benauwen.. nu is het 18 meter diep (5 meter breed), dan de garage en dan vrij weinig meer.. wel huizen maar niet recht achter ons.Bij dit hui staan ze er ook niet recht achter, maar wel veeeel dichterbij dan nu nu het geval is. Verder is het huis helemaal top!

Mooie woning, echt wat men noemt "instapklaar".

Tuin lijkt me geen issue,
is 8x10 (=80) en nu heb je 18x5 (=90) ;)
Maar die rechtstreekse inkijk van de woning schuin achter (vanuit de enorme dakkapel die daarop staat, met gigantische ramen) is inderdaad echt wel een tegenvaller.

Ik ga ervan uit dat je bod in de enveloppe 290 bedraagt om op je psychologische grens van 300 te eindigen ;)

Mogguh!

@Jimmy: wat een prachtig huis! Lijkt op de foto's dat de afwerking ook van hoge kwaliteit is en dat in elke ruimte. De trap en schrootjes op zolder is het enige wat daarvan afwijkt eigenlijk.
Die tuin is niet heel groot inderdaad maar wel lekker ruim dat er nog geleefd en gespeeld van iemand. Geen huizen 'recht achterop' maar alleen schuin en dan afgescheiden door die lindes.
En natuurlijk duim ik voor jullie dat jullie je nieuwe stek hebben gevonden ;)

Ben toch blij dat ik aan deze kant van het land woon. Ik heb de grens op 250k gelegd en dat is ook gelukt, meer zijn we ook echt niet nodig
Dat is inderdaad wel een voordeel! Jammergenoeg dat in het dorp waar we graag willen wonen, de prijzen net wat hoger liggen als waar we nu wonen. Maar goed; dat is iets voor de toekomst. We zitten eerst goed ;)

British Racing Green zei:

Ik zou zeggen, doe je jouwe weg en neem die voor een prijsje over...
Alleen al zonder die chromen motorkap oogt die stukken mooier ;)[/quote]

had ik er geen gehad had ik hem gekocht is echt een liefhebber! 15 jaar in bezit en volledig altijd goed onderhouden etc.. Maar over 2 maanden is de mijne ook niet meer chroom :)

@Gerrie en Peter ja het is echt instapklaar + hele goede afwerking en hoogwaardige materialen.
Enige nadeel i die dakkapel/inkijk / in de zomer is het dan niet opgesloten...

@Peter, mijn opening zit er tussen in.. :)

Zet hem op Jimmy! (tu) :-D

@Richard Niet kunnen parkeren op eigen terrein is inderdaad een dingetje al is dat hier in de stad niet echt een standaard of gebruikelijk iets, gewoon minder plek voor en dus erg duur. Had in eerste instantie ook wel interesse in deze nieuwe huizen maar nu de details bekend waren niet meer. Zwaartepunt van deze huizen ligt namelijk in de hoogte, erg veel slaapkamers waar ik niet zoveel aan heb. Huizen zijn best groot ( vanaf iets van 130 m2 ) maar omdat je dat over 3 verdiepingen exact verdeeld betekend dit dat de woonkamer/keuken relatief klein is, zeker vergeleken bij wat ik nu heb. Verder zijn de tuinen wel erg klein. Denk dat met name de wat grotere gezinnen de echt doelgroep zijn.

Spannend jimmy! Soms kan het ook zo klaar zijn...!

@ richard: jullie nieuwe huis zat onder de 250 k? Dan hebben jullie mooie deal gesloten!

Vandaag eens even contact gehad met minn verzekering over twee zaken. De zaak waarbij die knakker tegen mijn auto aan is gereden is nu afgehandeld. Verzekering tegenpartij wilde schade eerst niet aanvaarden omdat mijn verzekering schadeformulier eerst niet nodig vond. Na dit alsnog gedaan te hebben is zaak vlot getrokken.

Andere zaak was mijn fors gestegen premie nav mijn zelf veroorzaakte schade ondanks mijn no claim beschermer. Blijkt dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden en ik dus al maanden een veel te hoge premie betaal. Dat wordt dus met terugwerkende kracht nog terug gezet.

@Rob Inderdaad, als het nieuwe landgoed met villa van Richard voor die prijs gekocht is dan wordt ik wel even jaloers zeg.
Mijn appartement is nog duurder. :O

Goed dat we een 2e keer zijn weesten kijken..
In mijn beleving was de afstand achterburen / achtergevel groter maar dat was echt dichtbij. Ik ben aan de eettafel binnen gaan zitten, en dan was het huis van de achterburen zo dichtbij dat de bewoners daar zeker zouden kunnen zien of ik rijst of bami op mijn bord heb liggen.

Dus het wordt een nee, het moet wel allemaal kloppen, en dan inderdaad liever wat werk op een betere locatie. We wonen tenslotte nu ook niet onder de brug :) Thanks voor jullie input ook!

Dus maar goed ook dat er een tweede bezichtiging geweest is. Kan het me wel voorstellen dat het vervelend is als de achterburen zo je huiskamer in kunnen kijken.

Onze achterbuurman heeft ook gluren als hobby. Gelukkig hebben wij er een nieuwe garage met zadeldak er tussen gebouwd zodat hij bij ons iig niets meer kan zien.

Vroeger hing hij uit het raam de boel een beetje te overzien, tegenwoordig hangen er 6 camera’s rond zijn huis. Kan ‘ie lekker gluren vanaf de bank :)

@ richard: jullie nieuwe huis zat onder de 250 k? Dan hebben jullie mooie deal gesloten!

Yup, na verbouwen er wel weer een stukje over maar na aftrek overwaarde wel weer een stuk lagere financiering :)
Overigens wel echt geluk mee gehad hoor, doorgaans gaan deze ook wel voor wat meer weg dan dat.

Vervoer voor het verhuizen is geregeld, ik vrees dat het een beetje overkill is geworden en dat we met 1x rijden alles verplaatst hebben :D

@ Jimmy, jammer maar verstandige keuze. Dit is iets wat uiteindelijk niet aan te passen is en waar je ook niet zomaar aan wend. Wat vinden de huidige bewoners zelf van de afstand tot de achterburen (neem aan dat ze eerlijk/oprecht zijn nu jullie het niet kopen).

Wel weer een ervaring rijker, alhoewel het nu niet zo voelt waarschijnlijk.

B-Real zei:
@ Jimmy, jammer maar verstandige keuze. Dit is iets wat uiteindelijk niet aan te passen is en waar je ook niet zomaar aan wend. Wat vinden de huidige bewoners zelf van de afstand tot de achterburen (neem aan dat ze eerlijk/oprecht zijn nu jullie het niet kopen).

Wel weer een ervaring rijker, alhoewel het nu niet zo voelt waarschijnlijk.

Huidige bewoners vinden het ook dichtbij, maar zijn dit gewend. Wij zijn iets anders gewend, en dat maakt misschien wel verwend.
Het waren de wijze woorden van Joost die mijn wel meer aan het denken gezet hebben.

-- Joost: Wat wel zo is; aan van alles kun je wat doen vroeg of laat. Keuken, badkamer uitbouw, andere vloer, kamers bij elkaar trekken of opdelen, eventueel een schuur bouwen. maar de plek ga je nooit veranderen. En als dat iets is wat niet aan je wens voldoet dan word het wel lastig.
--
Als het gevoel dan niet 100% is, blijft het teveel geld om mee te gokken dat het wel zal wennen of meevallen. Wij zoeken dus gewoon verder :) en dat voelt goed.

Goed dat jullie dan toch voor de tweede keer zijn wezen kijken en je gevoel hebben laten spreken.

Je hoeft niet weg en volgens mij zitten jullie ook prima!

Wat wel zo is; aan van alles kun je wat doen vroeg of laat. Keuken, badkamer uitbouw, andere vloer, kamers bij elkaar trekken of opdelen, eventueel een schuur bouwen. maar de plek ga je nooit veranderen. En als dat iets is wat niet aan je wens voldoet dan word het wel lastig.

Perfect samengevat! Ik vind de wijk, ligging, situering en de ruimte om een huis een van de belangrijkste dingen. Dat verander je niet. Wij hebben destijds gekeken naar meerdere huizen en zijn nog steeds blij dat we een heerlijke ruim opgezette straat hebben gekozen waar je lucht en ruimte om je woning hebt en niet hutjemutje zit.

Als ik dan die Vinex wijken overal zie waar de straten volgepropt zijn met huizen en auto's ....daar word ik echt kriebelig van..
Een volgend huis moet dat ook zeker hebben!

een vriendin van mij zit ook in de makelaardij en ze zei ooit tegen mij, er zijn 3 dingen erg bepalend voor een huis (en bijbehorende prijs).

Dat is de locatie, de locatie en de locatie :} van haar kwamen overigens ook de woorden dat je van alles aan een huis kan aanpassen om het naar je wens te maken, maar de locatie niet.

Goed dat je nogmaals bent wezen kijken Jimmy, vrienden van mij hebben niet de kans gehad om een 2e bezichtiging te doen en vrij overhaast gekocht een jaar geleden en nu ook omwille van de ruimte spijt. Gelukkig is voor hun de markt gunstig dus het huis gaat gewoon naar een jaar al weer de verkoop in.

Hey lui!

Excuus voor mijn iets langere afwezigheid hier, heb steeds wel alles bijgelezen en soms ook wel een poging gedaan om wat quotes te "clusteren".
Maar dan klap je even de laptop dicht en foetsie, zucht...

Niet erg veel autonieuws aan deze kant.
- Onze Signum (facelift 3.0CDTi met defecte hogedrukpomp, voor wie 'm nog niet kende of alweer vergeten was :p) is een winterproject geworden en dat wordt ook nog wel even knutselen, maar we hopen het op te kunnen lossen met nieuwe regelkleppen in de hd-pomp.
- De Mondeo (mk3) rijden we nog even vrolijk mee door. Inmiddels alweer op vers winterrubber, wat we later weer mooi voor de Signum kunnen gebruiken.
- De City staat weer achter het huis, lekker onder het afdak, helaas weinig aan kunnen doen en te weinig in kunnen rijden dit jaar.
- Mijn GTC bevalt nog altijd prima, hoewel hij bijna de 180k km aantikt en er altijd wel bepaalde zaken zijn die dan vervangen dienen te worden; wiellager achter begint wat te "moanen", mijn klepseals laten een iets hoger olieverbruik toe :T en heb de ramen vaak open, aangezien de aircopomp ook vernieuwd moet worden (tu)

Wat ik al had laten doorschemeren in onze FB groep; ik heb mijn opleiding afgerond en diploma mogen ophalen!
Nu dus wat aan het rondkijken op LI, in alle vacaturebanken e.d.

@Fer;
Als je de Signum spullen nog hebt, zou ik ze graag een keer komen ophalen!
Met name het werkplaatshandboek kunnen we binnenkort goed gebruiken :p

@Jimmy;
Beter dat je er nu achterkomt, dan dat jullie daadwerkelijk de handtekeningen hebben gezet, huis gekocht hebben, verhuist zijn en dán aan die eetkamertafel zitten (met dat zelfde benauwde gevoel *-))

@Richard;
Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
Ben btw echt nog benieuwd waar jullie nou naartoe gegaan zijn, pb-tje? ;)

rjthefrisian zei:
Iemand nog tips voor een goede moersleutel? Die bij de citroen zat is gewoon verbogen (merk je weer het verschil tussen frans-duits) door de vaste bouten.

Ik zie vaak van die uitschuifbare zodat je een langere hefboom hebt. Is dat wat?

Had je al eentje gevonden?
Ik heb zelf zo'n uitschuifbare in de GTC liggen, werkt prima! (tu)
Dit is een van BM; prima spul voor een mooi prijsje...
https://www.conrad.nl/p/bruder-mannesmann-m155-telescopische-wielmoersleutelsleutelmaat-1719-mmopname-12-823359

Of bij Datona.nl (in Haulerwijk), is alleen een pre-order...
https://www.datona.nl/mannesmann-uitschuifbare-wielmoersleutel.html

Zat even verder te kijken bij Conrad.nl, ook wel handig misschien; deze momentsleutel kan alleen niet meer worden ingeschoven
https://www.conrad.nl/p/bruder-mannesmann-183a-183a-momentsleutel-met-omschakelbare-ratel-12-125-mm-28-210-nm-800163

Gefeliciteerd Jos! (eindelijk? !)

Ik weet niet meer precies wat je deed, iets met economie of handel toch ? Of zit ik er helemaal naast. ? Ik weet ook niet hoe het in jou regio is maar gevoelsmatig zit hier vrijwel elk bedrijf te springen om mensen, in veel sectoren heb je de banen voor het uitkiezen. Heb je zelf al iets op het oog of bepaalde eisen?

Zo, duurde even voordat ik ingelogd was..

@Jos, gefeliciteerd! Logistiek management toch?
De dakdragers/vraagbaak liggen voor je klaar, en als je interesse hebt in 17” ford velgen voor de titanium uitvoering (wel met veel beschadiging, maar kan je echt wat leuks van maken) hoor ik het wel.

@rob, ik heb zo’n uitschuifbare moersleutel van Mannesmann via Conrad gekocht. Prima ding, was €16 zag ik, maar doet wat het moet doen.
Had net de factuur erbij gezocht, staat ook een momentsleutel van €30 op. Werkt ook prima trouwens (tu)

Gefeliciteerd Jos. We hadden het er al even over gehad maar hoop snel dat je een mooie baan vindt!

Bedankt voor de tips mbt de moersleutel. Momentsleutel heb ik al. Gaat met name om de bouten los te krijgen. En daar is volgens mij de sleutel van BM perfect voor.
(tu)

Volgende week nog drie daagjes werken en dan lekker vakantie tm 2 jan. Volgens weekend nog even weekendje weg geboekt.

Gisteren onze huisaccountant even op bezoek gehad en even bijgebabbeld. Vraag je aan ze of ze het druk hebben en zeggen ja en vraag je waarmee..het doorrekenen en uitzoeken van een nieuwe leaseauto. :}Schijnt dat ze met een bepaalde constructie met een volledig electrische auto er netto zelfs op vooruit kunnen gaan.

Terug
Bovenaan