Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguhh! @ruud, al eens gehad dat je nog maar 1km over had?
Jahoor, zeker bij kortere afstanden zoek ik de grens nu wel eens op. Kwam gisteren thuis met 0% accu :}
Het schijnt dat hij daarna nog in een "noodloop" gaat waarbij een schildpad in beeld komt, je max. 60 km/h kunt rijden en zodoende nog rond de 10-15km kunt afleggen. Zover ben ik nog niet gekomen.

Ik heb met dit koude weer de standkachel geprogrammeerd staan, waarbij hij ook de accu mag aanspreken. Dit kost me wel veel actieradius, waarbij ik wel op merk dat het eigenlijke verlies eigenlijk kleiner is. Wanneer ik in een koude auto stap, moet hij immers ook het interieur opwarmen. Een gewone auto gebruikt daar motorwarmte voor, de L**f heeft die natuurlijk niet dus moet alsnog de warmtepomp aan.

De warmtepomp verbruikt veel meer als een airco ben ik wel achter. Waar ik in de zomer toch wel ruim 3x naar t werk kan rijden (190km) lukt me dat bij koud weer 2x. (120km).

Mogguh!

Gisteren (eindelijk) een nieuw bankstel gekocht. Na een half jaar zoeken, uitgekomen bij de Leenbakkert.
4-zits bank is het geworden; kunnen we allebei op de bank slapen als het nodig is :}

Als het via de lamp gaat dan zou ik toch niet gaan afwachten eye popping smiley
Water en elektriciteit is geen goede combinatie en daarnaast, voordat water door een plafond heen sijpelt is er ergens anders echt al een bak water weg gelekt!
áls het via de lamp gaat inderdaad... want ook daar waren geen sporen te zien. Zelfs geen water in de rand van de kap...
Dus echt geen idee waar het vandaan komt: ondertussen alle kranen al een keer open gehad maar geen plassen water meer. Vreemd vreemd...

Ohjah, wanneer Joost & Frank de L**f wat vaker zien in Borne de laatste maanden.......dan mankeert het ze niet aan de ogen
Handig dat het binnen de range van je L**f valt :p en anders kun je vast wel bij haar stekkeren B)

@ Jimmy: Zaten we eerst ook aan te denken maar het waren 2 flinke plassen (we hebben maar een klein hondje) en het was helemaal helder en geurloos. Dus we gaan er niet vanuit dat t daar vandaan komt. Maarja, we moeten het maar goed in de gaten houden ;)

Gelukkig maar, via de lamp is wel erg vreemd hoor, ik heb het ook eens gehad, lekkage in de badkamer en lekken in de woonkamer, maar dat was echt een plek van 60 cm in doorsnede op het plafond. Ook niet toevallig dat het langs onder komt??

Mogguh!

Gisteren eerste keer met Milena naar Sinterklaasviering op werk van opa geweest. Ze is er nog net wat te jong voor en ze vond het wel wat spannend. Zaterdag nog een keer met mijn werk.

Lekkage...nooit leuk en vaak lastig te traceren. Stelselmatig alles afgaan en goed analyseren wat er voorafgaand aan het moment van lekkage plaats vond (regen, douchen, wasmachine, enz..). En dan alles testen.
Maar dan kan het nog lastig zijn ivm vertragend effect.

Kan het ook met de ketel te maken hebben Gerwin?
Bij ons zat vorig jaar de afvoer daarvan verstopt waardoor het condenswater ging lekken. Die afvoeren willen geregeld verstoppen door de samenstelling van dat water.

Maar als ik het zo lees vermoed ik het niet.

Jazeker merk ik verschil met de winterse temperaturen, rijbereik zakt enorm.
Dit heeft vooral te maken met de verwarming die je nu gebruikt, dus hoe meer korte ritten je maakt (waarbij auto telkens opgewarmd moet worden) hoe minder je actieradius is. Momenteel ben ik al blij met 150km (over 100km wegen).

En dan is het nog niet eens echt koud...B)

Hier morgen sinterklaas op het werk. De kleine is er ook wel wat klein voor maar hij vind het vast leuk.

Wel gaat hij binnenkort onder het mes. gisteren nog weer onderzoeken bij de kinderarts en waarschijnlijk nog dit jaar buisjes in de oren en amandelen knippen als eerste ingreep. Hopelijk knapt hij dan snel weer op want het is de laatste 3 maand echt een drama in de nacht dat hij wakker word. Elke nacht tussen de 3 en 5 uur slaap gaat je echt opbreken zo lang achter elkaar als je gewoon ook een drukke werkdag hebt. Soms liggen we om 9 uur er al in om beetje slaap in te halen.*-)

@Lekkage, mijn ouders hadden het ook eens bij de verlichting. Bleek uiteindelijk langs het doucheputje boven te gaan en via via een weg naar beneden gevonden.

@Ruud als thuis niet meer kunt halen, er zit een stopcontact bij ons in de voortuin en logeerbed staat ook altijd opgemaakt klaar ;)

@ joost: mijn nichtje had inderdaad exact hetzelfde.
Ook de amandelen en buisjes en daarna sliep ze weer als een roosje.

Nee slapeloze nachten hebben we tot nu toe nog steeds niet gehad met onze dochter (afkloppen). Wel kwamen haar kiezen vorige week door en dat was geen pretje voor haar achterwerkje. :}
Maar woj liggen ook getrgeld om 21.00-21.30. Als mijn vrouw moet werken en onze dochter naar de opvang gaat, gaat het wekkertje om 5.00.

Gisteren de winterbandjes onder de c3 gezet. Rijdt voortreffelijk. De achterste wielen zaten alleen muurvast maar uiteindelijk los gekregen. Nu nog op zoek naar wat doppen. Liefst zwart of bicolor.

Soow 05.00 Ik ben meestal een half uurtje later ook wel wakker van Lize.. (alhoewel, deze week is het 06.30, even afkloppen). Maar de wekker zo vroeg. Hier gaat die om 06.30 Maar Lize is wel nog steeds af en toe wakker in de nacht en droomt heel luidruchtig. Ik denk dat ik 1 hele nacht zonder wakker worden per maand maak zo een beetje.. Maar daar wen je aan :).

Vervelend Joost dat de kleine man er zo een last van heeft. Hopelijk is het na de ingreep beter!

Hier is geen sinterklaas op het werk, bij Kim wel maar daar is ze niet heen geweest, woensdagmiddag om 14.00 Dat is lastig als je tot 13.30 moet werken in Breda, dan naar Roosendaal moet rijden en dan weer terug. Dat wordt hem niet.

Morgen hebben we Sinterklaas bij mijn ouders :)

In de ochtend ga ik met mijn schoonvader hun "nieuwe" camper ophalen, ze hadden deze zomer in een T5 een paar weekendjes doorgebracht in een gehuurde camper, maar dit is zo goed bevallen dat ze een T5 hebben gekocht en deze naar hun wens hebben laten ombouwen. Ik ben benieuwd :)

Zit net even de overheidsplannen te bekijken mbt het elektrisch rijden. Ben heel benieuwd wat hiervan terecht komt en in hoeverre het haalbaar is. €6000 subsidie is voor veel mensen natuurlijk nog veel te weinig om een elektrische auto te kunnen kopen. Alleen de beter bedeelden kunnen dan misschien een nieuwe elektrische auto betalen en zij profiteren dus met name weer van die € 6.000. Net als de zakelijke rijders.
De minder bedeelden moeten blijven doorrijden in hun oudere fossiele brandstof-gestookte autootjes en worden flink genaaid door de hoger accijnzen en MRB. Nog meer scheefgroei dus..

En dan nog maar even niet te spreken over de laadmogelijkheden en de actieradius....en het zeer beperkte aanbod aan tweedehandsjes..

Maar jah..we moeten ergens beginnen..maar of dit nou de juiste insteek is...

@Rob, helemaal met je eens. Ook wij horen bij die "minder bedeelden" een nieuwe auto, die dan 6000,- goedkoper is kan ik nog steeds niet betalen. Ook gezien de prijzen voor elektrische uitvoeringen een stuk hoger liggen dan de versies op benzine.

het zal wel zo lopen dat de normale mens over pakweg 5-8 jaar de 2e handsjes kan kopen.

Leuk hè die kleine kinderen en bijbehorende nachtrust :D :T
21.00/21.30 slapen is wel vroeg trouwens, wij eten (ivm werk vriendin) enkele keren per week pas na 19.00. Voordat alles opgeruimd en in de vaatwasser staat is het een uur of 20.00. Dan zou ik toch wel een erg korte avond hebben, afgezien nog van her en der wat vergaderingen en 2x p/w trainen waardoor ik/we sowieso na 21.00 thuis zijn.

De wekker gaat bij ons overigens om 6.45.

@ Jimmy, tof zo'n camper! Wij hebben met dat formaat rondgetrokken in Australië en dat is voor twee personen gewoon prima. Hebben ze er grootse plannen mee of is het gewoon om 1 á 2 per jaar mee op vakantie te gaan?

@ Rob, ik las het ook idd. Zoals het nu lijkt is de timing voor mij een beetje ongunstig. Ik moet nog +/- 1,5 jaar met de Astra, dus als de regeling in 2021 ingevoerd wordt pis ik weer precies naast de pot. Zo heb ik ook als een van de weinige ook 25% bijtelling (oke, deels eigen keuze).

Echter moet het aanbod qua elektrische auto's met een fatsoenlijke actieradius ook nog wel wat vergroot worden voordat ik elektrisch kan/wil overwegen.

Straks heb je elektrische auto's voor krap 20k, dan is het wel te doen. Maar is die €6000 wel een aankoopkorting of bedoelen ze gewoon dat de BPM normaliter €6000 zou zijn maar dat ze die nog vrijstellen? Dan verandert er dus niks.

@slapen: best te doen zonder kinderen. Wekker gaat voor mij om 6.30u maar we liggen er weinig voor middernacht in helaas. Verenigingen, vergaderingen, etcetera zorgen ervoor dat ik vaak pas tussen 22u en 23u thuis kom. Als M 's avonds moet werken is ze ook pas na 23u thuis.

Ik denk dat ik 1 hele nacht zonder wakker worden per maand maak zo een beetje..
:O

Nu nog op zoek naar wat doppen. Liefst zwart of bicolor.
De originele doppen vind ik erg netjes. Had ik onder mijn DS3 en heeft mijn moeder onder haar C3.

21.00/21.30 slapen is wel vroeg trouwens, wij eten (ivm werk vriendin) enkele keren per week pas na 19.00. Voordat alles opgeruimd en in de vaatwasser staat is het een uur of 20.00. Dan zou ik toch wel een erg korte avond hebben, afgezien nog van her en der wat vergaderingen en 2x p/w trainen waardoor ik/we sowieso na 21.00 thuis zijn.

19.00 eten is bij ons sowiezo geen optie meer...het kleine mevrouwtje moet dan al lang haar maaltje binnen hebben. Maar wij liggen ook niet elke dag zo vroeg hoor. Over het algemeen werkt mijn vrouw gemiddeld drie dagen in de week. We hebben s avonds ook nog genoeg dingen..vergaderingen, sporten, EHBO cursussen, enz..

e originele doppen vind ik erg netjes. Had ik onder mijn DS3 en heeft mijn moeder onder haar C3.

Ik denk dat je deze bedoelt? Deze hebben we nu onder de zomerset. Zijn alleen 16 inch en de winterset is 15-inch. De rest van de standaard C3 wieldoppen vind ik wat oubollig.

4498aeb6-d476-4ee3-85af-ebfd16571c77.jpg

Straks heb je elektrische auto's voor krap 20k, dan is het wel te doen.

Tsja en wat heb je dan? Vast niet een lekkere grote gezinsauto/ST/SW? Wij stappen met ons gezinnetje echt niet in een E-up..;)

rjthefrisian zei:
Zit net even de overheidsplannen te bekijken mbt het elektrisch rijden. Ben heel benieuwd wat hiervan terecht komt en in hoeverre het haalbaar is. €6000 subsidie is voor veel mensen natuurlijk nog veel te weinig om een elektrische auto te kunnen kopen. Alleen de beter bedeelden kunnen dan misschien een nieuwe elektrische auto betalen en zij profiteren dus met name weer van die € 6.000. Net als de zakelijke rijders.
De minder bedeelden moeten blijven doorrijden in hun oudere fossiele brandstof-gestookte autootjes en worden flink genaaid door de hoger accijnzen en MRB. Nog meer scheefgroei dus..

En dan nog maar even niet te spreken over de laadmogelijkheden en de actieradius....en het zeer beperkte aanbod aan tweedehandsjes..

Maar jah..we moeten ergens beginnen..maar of dit nou de juiste insteek is...

Precies mijn idee.
Wederom een belachelijk plan om iets wat we wellicht helemaal niet willen toch door te duwen.
En wie gaat hier weer van "profiteren", inderdaad de beter bedeelden die toch wel een nieuwe auto zouden aanschaffen.
Het gemiddelde gezin wat gebruikte auto's rijd is weer de pineut want hogere accijnzen en meer MRB.

inderdaad rob, ik vond het ook belachelijk dat er nu enorme scheefgroei komt.

En als toevoeging, die 6000 euro subsidie is leuk, maar wat als die auto over een jaar of 3 op de occasionmarkt komt en massaal worden geexporteerd zoals de meeste EV's nu. Dat is echt enorme kaptitaalvernietiging. Dan zul je ook die 6000 euro boete moeten betalen zodra deze geëxporteerd gaan worden in de hoop dat EV''s in eigen land blijven rijden . Zo hou je de subsidie tenminste in eigen land, ook op de langere termijn.

@slapen. de laatste 2 maand is het tussen de 3 en 5 uur slaap. Ja wij hebben ook onze verenigingen en sociale contacten maar die staan nu dus wel op een laag pitje, zeker door de weeks anders hou je het niet vol. Soms eten wij ook om 19.00 uur. Kleine eet wel eerder iets. Maar dan is het nog steeds rond 21.30 naar bed om nog wat uurtje slaap te pakken anders hou je het niet vol. Vannacht was het ook weer van 1 tot 3 wakker en toen om 5 uur wakker en niet meer willen slapen *-) gekkenwerk. Hopelijk binnenkort wat meer (nacht)rust.

Ah 15 inch doppen, dat is wat minder ja...

Voor 20k heb je inderdaad een kleiner ding, formaat Golf (binnenruimte Passat) kruipt naar de 30k.
Maar ik zou hier de kleine auto wel willen inruilen voor elektrisch. Wel lastig, ik wil ook wel mijn dagelijkse kilometers elektrisch maken maar voor langere ritten en grotere spullen wil ik er wel een benzine auto naast. Misschien een oudere V70? Maarja, daarvan zijn de vaste lasten weer zo hoog :(

Barri zei:

Voor 20k heb je inderdaad een kleiner ding, formaat Golf (binnenruimte Passat) kruipt naar de 30k.
Maar ik zou hier de kleine auto wel willen inruilen voor elektrisch. Wel lastig, ik wil ook wel mijn dagelijkse kilometers elektrisch maken maar voor langere ritten en grotere spullen wil ik er wel een benzine auto naast. Misschien een oudere V70? Maarja, daarvan zijn de vaste lasten weer zo hoog :(
Is een ampera A niet wat voor je?

Hotdog zei:
Barri zei:

Is een ampera A niet wat voor je?

Inderdaad Ja, zou best kunnen werken zeker aangezien Barry toch de mogelijkheden heeft voor een laadpaal op eigen terrein.

Heb nog een Prius Plugin overwogen, zo'n Ampera vind ik echt helemaal niks.
Wellicht over een tijdje een GTE, als die massaal terugkomen uit de lease. Maar een volledig elektrische up/mii/citigo lijkt me ook wel wat voor woon-werk! Helaas net te ver weg voor een e-bike.

Net nieuwe telefoon in gebruik genomen, nieuwe telefoon boeit me eigenlijk niet zo maar oude begon langzaam beetje kuren te krijgen met opladen en liep af en toe vast, dus toch maar besloten een nieuwe te kopen. Kreeg hele goede deal via een ING-actie!
Gaat tegenwoordig lekker makkelijk om alles van je oude telefoon over te zetten naar de nieuwe.
Moest nog wel een paar x ergens opnieuw inloggen en wat kleine handelingen doen per appie maar al met al echt fluitje van een cent.
Hoop er nu weer paar jaar tegenaan te kunnen! (tu)

Heb nog een Prius Plugin overwogen, zo'n Ampera vind ik echt helemaal niks.
Wellicht over een tijdje een GTE, als die massaal terugkomen uit de lease. Maar een volledig elektrische up/mii/citigo lijkt me ook wel wat voor woon-werk! Helaas net te ver weg voor een e-bike.

ik heb je wel vaker over zo'n prius zien spreken, ik vind het echt een vreselijke auto om te zien. In de (volgens mij 3e?) generatie heb ik gereden en het is rationeel gezien een prima keuze om van A naar B te gaan. Maar qua afwerking, stoelen, infotainment is het toch allemaal net niet. Als autoliefhebber word ik er niet warm of koud van. Golf GTE is best oke, daar hebben wij er ook 1 van lopen op het werk. Die kende overigens behoorlijk wat problemen, ik zou als occasionkoper daar nu een beetje bang er van worden. Ding heeft heel wat dagen bij de dealer doorgebracht.
Een A3 e-tron hebben wij ook lopen, die gaat in januari uit de lease. Zit ook dik in de opties met glazen dak en bruin leer. Die kende weinig problemen (maar technisch gelijk aan een GTE toch?). Dat zou mijn keuze dan zijn.

maar liever gewoon nog een brandstofmotor, óf compleet EV, maar die zijn gewoon nu nog echt te prijzig

Mogguh

Wellicht over een tijdje een GTE, als die massaal terugkomen uit de lease.
Met die auto's zou ik juist oppassen. Die accu's hebben over het algemeen al veel laadcyclussen gehad, iets waar een accu van slijt.
Collega van me rijdt ook zo'n auto, laad thuis en op t werk altijd netjes op van leeg tot vol. Dus minimaal 2 laadcyclussen per werkdag.
Wanneer hij 's avonds de auto privé nog weer gebruikt komt er weer een laadcyclus bij.

M.b.t. elektro-auto's moet ik de Leaf wel een compliment maken over het uitblijven van enige problemen. Ik heb nu 1x een update gehad aan de voorwielophanging, anders is er sinds aanschaf (9 maand en 15.000km terug) niks voorgevallen met de auto. Dat vind ik heel netjes (tu)

Nou, ik vind het toch redelijk normaal en vanzelfsprekend dat een auto het 9 maanden en 15.000km probleemloos doet. Sterker nog, dat zou nog veel langer zo moeten zijn (afgezien van slijtageonderdelen/onderhoud).
Hier gaat het al bijna 2,5 jaar en bijna 95.000km lang goed. Alhoewel hij in, met name de derde versnelling, soms nog licht stottert bij 3/4 gas geven. Geen foutmeldingen of niets en daardoor kan de dealer niets vinden.

@ Marc, nieuwe telefoon instellen is een makkie tegenwoordig inderdaad. Toen ik van Apple naar Android ging was ik daar wel een beetje bang voor, maar zelfs dat hebben ze inmiddels op elkaar afgestemd waardoor je makkelijk alles overzet. (afgezien van apps uiteraard).
Aan de andere kant ook wel jammer, want ik heb al jaren dezelfde achtergrond en ringtone hierdoor :D

@ Hybride/elektrisch, ik zou het als particulier nog niet zo snel aandurven om zo'n auto tweedehands te kopen. Reparaties aan die systemen zijn volgens mij behoorlijk prijzig, alhoewel de systematiek in de basis eenvoudiger is en minder onderhoudsgevoelig dan een verbrandingsmotor.
Nog even een paar jaar wachten totdat de fabrikanten meer ervaring hebben en alle kinderziektes eruit zijn, dan wordt het vanzelf aantrekkelijker :)

Astra F zei:
M.b.t. elektro-auto's moet ik de Leaf wel een compliment maken over het uitblijven van enige problemen. Ik heb nu 1x een update gehad aan de voorwielophanging, anders is er sinds aanschaf (9 maand en 15.000km terug) niks voorgevallen met de auto. Dat vind ik heel netjes (tu)

Ik vind dat de logica zelf...
Eerlijk gezegd, zelfs die ene update is er voor een nieuwe wagen al teveel aan wat mij betreft.

Ik liet vanavond de kilometerstand aan de wagenparkbeheerder zien, staat nu na 11 maanden op 41.400km. Hij viel half achterover van verbazing. Woensdag even een gesprekje over voeren, ik denk dat hij het contract maar eens moet ophogen :O

Oh, 41.400 zonder problemen overigens (tu)

Eerlijk gezegd, zelfs die ene update is er voor een nieuwe wagen al teveel aan wat mij betreft.

ik kan mij geen auto bedenken die geen update nodig heeft in de beginjaren. Zeker als het een heel vroeg model betreft zoals ruud heeft. Dorogaans tijdens beurtjes uitgevoerd, bij klachten eerder.

De Up moet nu naar 8 maand ook de 15.000 beurt krijgen binnenkort. De garage zit bij mij om de hoek dus neem dat ding wel een keer mee. Ook zonder problemen overigens.

Sterker nog; ik vind de eerste 4 jaar of 100.000 mag een auto gewoon geen gekke dingen vertonen. Daarna mag best een accu overleden zijn of een sensortje de geest geven maar dan nog tot 10 jaar mag je geen gekke dingen verachten.

De Laguna tot nu toe 10,5 jaar oud en 135.000 km:

- na 1 jaar een gescheurde stoelbekleding bestuurderskant (bekende kwaal, bij vrijwel alle GT's onder garantie verholpen)
- kraak in middenarmsteun (garantie)

In 8 jaar dus vrijwel niets behalve onderhoud (!)

Toen kocht ik de auto:

- homokineet versleten (toen kocht ik auto, bij aankoop hersteld)

In mijn bezit:
- accu vervangen
- achterveer gebroken
- xenonlamp stuk

die dingen horen bij een auto van 10 jaar oud, zo hoort het gewoon
thats it.

Ik heb met mijn Insignia bijna 10.000 km afgelegd. Zonder problemen. Teller staat nu op 37.000. De auto is 1 1/2 jaar oud.
Met de Vectra dik 4.000 km afgelegd; ook zonder problemen. Teller staat op 165.000 ongeveer. De auto is 12 jaar oud.

Met de laatste Astra ook slechts 1 x extra naar de garage geweest voor een update van het audio-systeem. Dik een jaar mee gereden 28.000 km
Staat nog steeds te koop trouwens.....

Dat zijn serieuze kilometers op jaarbasis Ferdinand :D
Contract afgesloten o.b.v. de standaard 20.000km en 4 jaar oid zeker? :D

Mijn auto staat bij de garage voor de winterbanden wissel, een beurt en wat kleine dingen. Ben benieuwd wat ze allemaal hebben gedaan als ik hem vanmiddag weer ophaal.
Als leenauto een Crossland mee. Niet slechts, alleen dat hoge is niets voor mij. Het motortje is lekker vlot en potent en het multimedia/navigatiesysteem is weer een stuk nieuwer en mooier. En, de parkeersensoren maken een aangenamer en vooral een stuk minder hard geluid. Heerlijk!

Mogguh!

Mijn auto staat bij de hersteller: dikke Chevvy mee. Een Spark. Ach: het rijdt en er zit een radio in ;)
Puntootje gaat al bijna 4 jaar en ruim 100.000km mee (persoonlijk record), zonder problemen. (alleen slijtagespul)
Deze maand nog grote beurt en APK... erg benieuwd!

@ elektrisch: volg ik niet, financieel onbereikbaar voor mij.

@ Fer: allemachtig...dat zijn de kilometers wel ja *-)

Mogguh! Ik was afgelopen twee dagen in München, bij Audi. Aantal nieuwe modellen gezien en een paar nieuwe al geïntroduceerde modellen gereden zoals de A1, Q3 en de eTron. Die laatste hebben we kunnen vergelijken met de Model X. Dat is toch wel ff een ander niveau, die eTron. Wat een topauto is dat.
Maar al met al een interessant eentje!

Heb de astra net drie jaar in bezit en naast de normale slijtage (remmerij, bougies, enz) alleen een kapotte thermostaat en lek kvs tankje. Beide typisch astra j maar allebei onder garantie/winterplan vervangen.

@ fer: moet je zoveel rijden met jr huidige job dan? Je woont ook nog eens erg centraal.

Vandaag papadag en vanavond nog met het gezinnetje sinterklaas vieren. Zojuist al bij de huisarts geweest om ingegroeide teennagel aan andere kant te laten verwijderen. Stuk pijnlijker dan vorige keer maar het is gedaan. Nu pootje omhoog en rust.

Morgen cursus en Zwolle en gaan we voor het eerst met onze electrische Zoë. Ben benieuwd.

Iemand nog tips voor een goede moersleutel? Die bij de citroen zat is gewoon verbogen (merk je weer het verschil tussen frans-duits) door de vaste bouten.

Ik zie vaak van die uitschuifbare zodat je een langere hefboom hebt. Is dat wat?

Gisteren de auto weer opgehaald. Geen op- of aanmerkingen eigenlijk.
Nieuwe ruitenwissers op mijn verzoek erop, nieuwe motorsoftware ingelezen (omdat de auto af en toe inhoud) en verder regulier beurtje. Zelfs geen remblokken vóór, kan het mij haast niet voorstellen dat die al dik 90.000km mee gaan *-)
Ik rij dan wel veel snelweg, stevig remmen vind ik denk ik leuker dan hard optrekken :D
Overigens wel even mailtje van de leasemij afwachten met wat er gedaan is, want hij remt wel iets anders nu maar dat kan ook komen omdat de Crossland ontzettend bijtgrage remmen had en ik weer even moet wennen aan de Astra.

Ook gevraagd of ze de multimedia software konden updaten omdat ik nu geen Android auto heb en dat er wel op hoort. Dat kost een halve dag om in te lezen, dus daar gaat hij binnenkort nog een keer voor terug. Tja, vooraf aangegeven waarom doen ze dat dan niet gelijk 's ochtends als ik de auto breng?

Al met al weer keurig geholpen. Wat een verademing t.o.v. mijn Renault tijd. Altijd als ik daar bij de dealer kwam stond mijn afspraak net in het systeem of was niet bekend dat ik een leenauto moest. Hier kom ik binnen, hoef ik mijn naam/kenteken niet te noemen maar pakken ze in 1x de juiste werkorder er bij en krijg ik de sleutels van een leenauto.

De Crossland als (leen)auto is prima, maar niets voor mij. Ik vind hem te hoog, alhoewel je daar niet heel veel van merkt onder het rijden. De stoelen bieden wat weinig steun, maar is misschien ook geen goed vergelijk met mijn AGR stoelen. Het motortje is lekker potent en geeft altijd een goede duw in je rug, bij doortrekken in toeren merk je wel dat het vermogen niet overhoudt maar voor dagelijks verkeer is het echt meer dan prima.

Bij het wisselen gisterenavond nog even in de showroom gekeken bij een Astra K 1.6T met OPC line pakket met dezelfde 18" bi-color velgen als ik heb. Plaatje hoor!

@ Berry, dat zijn leuk bijkomstigheden in jouw werk (tu)

Morgen cursus en Zwolle en gaan we voor het eerst met onze electrische Zoë. Ben benieuwd.

Ik vind de auto wel vrij basic en afwerking mwa. Ze hebben duidelijk op kosten bespaard om zo een iets betaalbaar elektrisch karretje te maken. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. De nieuwe Zoë komt komend jaar op de markt dacht ik, daarbij hebben ze beloofd ook wat meer aandacht te besteden aan andere zaken dan alleen een betaalbaar elektrische auto te maken.

Leuke dingen zijn dat berry! Ik zag dat een oud collega die nu bij BMW werkt bij de 8 serie introductie was, stonden er stuk of 10 naast elkaar waarvan meerdere op NL platen. Ook een dikke bak.

De audi etron gaat vast goed verkopen. Tesla had een voorsprong maar nu Mercedes, BMW en audi komende paar jaar massaal die dingen gaan introduceren ben ik benieuwd hoe zo'n tesla zich nog kan standhouden in een markt waar ze nu nog konden domineren.

Al met al weer keurig geholpen. Wat een verademing t.o.v. mijn Renault tijd. Altijd als ik daar bij de dealer kwam stond mijn afspraak net in het systeem of was niet bekend dat ik een leenauto moest. Hier kom ik binnen, hoef ik mijn naam/kenteken niet te noemen maar pakken ze in 1x de juiste werkorder er bij en krijg ik de sleutels van een leenauto.
Ik ken dat gevoel. Toen ik laatst de auto gebracht had voor de update aan de voortrein heb ik nog een mail gestuurd met punten waar ze even naar moesten kijken. Kon ik bij afgeven auto alles weer herhalen, hadden ze niks mee gedaan. Openstaande vragen worden niet opgevolgd....en zou gebeld worden als auto klaar is, wat niet gebeurde. Neej, de dealer waar ik nu geweest ben zou ik niet snel terug keren.

@ Berry: Wauw, leuk dagje zeg!!

Ik merk bij de L**f dat bij vorst de grootlichtassistent slecht werkt. Komt waarschijnlijk omdat zich een ijslaagje/dauw voor de camera in de grille bevind.
Daardoor worden lampen van tegenliggers niet goed geregistreerd en blijft het groot licht aan. Heb vraag gedaan naar ervaring van andere L**f rijders, waarna ze dan reageren "'s ochtends even schoonmaken en je hebt geen last". Man, ik wil toch nie elke ochtend met vorst mijn grille op hoeven poetsen.:o Kennen jullie een soortgelijk probleem ook bij jullie auto's?
En merk dat bij dauw/vocht/ijs de regensensor bij interval de ruitenwissers aan stuurt.

Oftewel, moet altijd bij dauw/vocht de regensensor uitschakelen en de grootlichtassistent ook.

Herkenbaar Ruud.
Bij mij zitten die sensoren allemaal achter de voorruit, achter de spiegel. Best een groot blok.
Bij vorst en daarmee condens aan de binnenkant van de auto duurt het lang voordat de voorruit achter dit grote blok is opgewarmd en dus "schoon" is. Dat zit hem echt aan de binnenkant van de ruit, de buitenkant gaat de ruitenwisser over.

De auto geeft 9 van de 10 keer in dat soort gevallen aan dat verkeersbordherkenning, botspreventie en grootlichtassistentie etc niet beschikbaar is. In 1 van de 10 gevallen werkt de Intelilux dan wel, maar merkt hij niet altijd tijdig tegenliggers op.
Is niet handig, maar beide situatie komen in mijn geval niet zo heel vaak voor gelukkig. Duurt ook niet zo lang, als het interieur eenmaal op temperatuur is is het euvel vaak ook wel voorbij.

Als die sensoren bij jou in de grille zitten heb je er veel lang last van natuurlijk, want die sensoren worden uit zichzelf niet zomaar schoon *-)

Als die sensoren bij jou in de grille zitten heb je er veel lang last van natuurlijk, want die sensoren worden uit zichzelf niet zomaar schoon
Die locatie is maar ff een aanname. Weet in ieder geval dat daar de camera zit voor oa inparkeren, maar kan ook zomaar zijn dat de camera rond de spiegel degene is die de info doorgeeft. Echter blijft soms het probleem met de grotlichtassistent wel 20km bestaan terwijl de ruit dan al vrij is.

Wel grappig, betrapte mezelf er op dat ik me soms ergerde aan het "laat' uitschakelen van het groot licht bij tegenliggers. Maargoed, wie zegt dat mijn moment van uitschakelen goed is. Immers, wanneer heeft een tegenligger echt last van het grootlicht. Laat t nu proefsgewijs eens vaker over aan de grootlichtassistent, en dan merk ik dat ie toch in de meeste gevallen wel uitschakeld voordat mensen gaan knipperen.

Dat is ook wat ik doe hoor Ruud. Laat de auto het maar lekker zelf regelen. Heel soms zet ik het groot licht zelf uit als ik het echt te lang vind duren, maar in 98% van de gevallen doet de auto het keurig zelf.

Ik heb al vaker het voorbeeld gegeven van een lange rechte weg (paar km) in het bos die ik regelmatig rij. Als dan een paar km in de verte mij een auto tegemoet rijdt houdt de auto best lang groot licht aan, geeft ook niet want dat stoort absoluut niet. Ja, de tegenligger kan zien dat ik groot licht aan heb maar ook niet meer dan dat.
Sommige mensen beginnen dan direct te seinen, waarop de auto vervolgens wel reageert en groot licht uitschakelt.

Dit zijn echter uitzonderingen. Op andere, meer bochtige wegen, reageert het systeem heel goed. Zodra hij een lichtbundel in een bocht ziet verschijnen zie je het gordijn van licht langzaam dicht gaan (en daarna ook weer open).

Ik word persoonlijk vaker gehinderd door mensen met verkeerd afgestelde of kapotte verlichting dan door de auto's met automatisch/adaptief groot licht.

Ik merk bij de L**f dat bij vorst de grootlichtassistent slecht werkt. Komt waarschijnlijk omdat zich een ijslaagje/dauw voor de camera in de grille bevind. Daardoor worden lampen van tegenliggers niet goed geregistreerd en blijft het groot licht aan. Heb vraag gedaan naar ervaring van andere L**f rijders, waarna ze dan reageren "'s ochtends even schoonmaken en je hebt geen last". Man, ik wil toch nie elke ochtend met vorst mijn grille op hoeven poetsen.

Die locatie is maar ff een aanname. Weet in ieder geval dat daar de camera zit voor oa inparkeren, maar kan ook zomaar zijn dat de camera rond de spiegel degene is die de info doorgeeft. Echter blijft soms het probleem met de grotlichtassistent wel 20km bestaan terwijl de ruit dan al vrij is.

Zit ie nou wel of niet in de grille? Ik zou het een onhandige locatie vinden omdat de sensor inderdaad dan steeds vies wordt. Zeker met zout e.d...das het voordeel van een sensor achter de ruit waar de wissers overheen gaan. Dat heb ik en ik heb geen problemen met viezigheid/vocht. Maar moet zeggen dat ik de grootlichtassistent erg weinig gebruik. Zelfs hier is er gewoon erg weinig mogelijkheid om met groot licht te rijden. Daarnaast heb ik laatst ook gezegd is dat het ook niet altijd vlekkeloos werkt. Zeker rondom rotondes en scherpe bochten waar tegenliggers gewoon opeens voor je neus staan en het toch enige tijd kost voordat het systeem uitschakelt.

Wat ik wel heel fijn vindt van het AFL is de bochtenverlichting (meedraaiende kolpampen en extra lampen in de koplamp als je afslaat) en het feit dat als je de auto in de achteruit zet dat de extra lampen in de koplamp (voor het afslaan) volledig gaan branden en je mooie bak licht voor en opzij hebt.

Het was gistermiddag/avond wel ontzettend vochtig..de blower/airco had zware moeite om de boel droog te krijgen. En vanmorgen beste laag ijs.

Rob zei:
@ fer: moet je zoveel rijden met jr huidige job dan? Je woont ook nog eens erg centraal.
Klopt, maar woon-werk is al 55km enkele reis als ik over kpt Hoevelaken of via Garderen/Stroe ga. En dat zijn wel mijn voorkeurswegen. Ik kan ook door de dorpen naar Ede, maar dat gaat soms echt stapvoets en zo truttig kwa snelheid maar het is wel 10km korter.

Maar ik zit veel bij klanten en die zijn toch wel verder weg. Morgen naar Schiphol bijvoorbeeld..

@Fer, Wij hebben met de BMW in 38 maanden exact even veel km gemaakt als jij in de 11 maanden met de Astra.. :)

Dinsdag een dagje naar de Essen Motorshow geweest, Was erg tof, Ken Block was als gast op de stand bij Toyo Dus dat was erg tof, kort praatje mee gemaakt, mijn cap laten signeren. :).
De rest van de beurs was ook tof, veel van "hetzelfde" maar er zaten zeker pareltjes tussen.

Voor de rest gewoon erg druk, zowel werk als privé..

@Fer, Wij hebben met de BMW in 38 maanden exact even veel km gemaakt als jij in de 11 maanden met de Astra.. smiling smiley

Ik zelfs in 5 jaar tijd. Gekocht in Augustus 2013 met 81k op de teller, nu staat ie pas op 126k. :}

als ik zo door ga waarbij de up wat kilometers maakt doe ik daar ook 5 jaar over :D

Zondag met uppie naar Dordrecht koffie drinken bij de oma van B, Gorinchem even lunchen en naar tilburg bij wat vrinden van B verlaat sinterklaas vieren, komt er weer een hele reeks kilometers op. over 2 weken de 15.000 km beurt

Mogguh,

Lekker druk hier ;)
Afgelopen weekend genoten van een weekendje weg met vrouwlief, mijn ouders en 't hondje. Baggerweer, maar dat gaf niks: lekker tot rust gekomen. Wat is zo'n weekendje weg toch fijn zeg... en dat op 45 minuten rijden van huis :)

Auto maakt sinds het schadeherstel wel een raar 'kloenk' geluid bij oneffen oppervlak, dus daar nog maar even mee terug.

Wij hadden afgelopen weekend vrienden uit Limburg op bezoek, helaas waren ze allebei de hele zaterdag ziek (boven de wc hangen ziek) en hebben we dus niet zoveel gedaan. Afgezien daarvan was het wel ouderwets gezellig :)
Klein nadeel is dat ik mij vandaag ook niet helemaal top voel, ik hoop dat het niet door zet want nog een hoop te doen deze week.

Deze week alles inpakken in huis, komend weekend de meeste spullen verhuizen en volgende week overdracht huidige woning en nieuwe woning. Nu heb ik de afgelopen jaren nog niet zo heel veel rotzooi verzameld, maar het inpakken moet wel even gebeuren natuurlijk :T

gewoon veel weggooien :T

helaas is mijn ervaring wel dat je daarna met een groter huis ook automatisch weer veel meer spullen in huis haalt. Zou echt niet weten hoe ik alles wat we nu hebben in ons vorige huis zouden moeten proppen. :}

In het voorjaar komt er bij ons een schuur van 3 bij 5 meter in de tuin met overkapping. Nog meer plek voor zooi :}

succes richard. Toptip is wel gewoon zoveel mogelijk al in dozen pakken en duidelijk een omschrijving er op. En zoveel mogelijk al demonteren. dan stelt het verhuizen zelf vaak weinig meer voor met een paar handen. Bij ons was het in een half dagje klaar.
En niet zoals een vriend van mij laatst waar we in 1 dag moesten verhuizen en 's ochtends lag de kleren nog in zn kast. Computermeubel incl computerstond er nog, TV nog aan de muur en eigenlijk vrijwel niets was voorbereid waardoor we nog in de extreem late uurtjes door moesten.

Terug
Bovenaan