Corsa 20SEH
Kilometervreter
@Speedtouch.. Dat is onmogelijk, want die van mij staat zonder wielen, stoelen, uitlaat, benzinetank, accu en voorkant.. 40 cm van de grond af in de garage 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@ Richard.. Ik zou die tegelvloer er wel uitslopen als je die optie hebt, je vloer komt anders ook ineens een stukje hoger en je kan misschien de extra kamer dan ook aansluiten op de vloerverwarming.
Ik zou persoonlijk nooit laminaat op de benedenverdieping leggen, mijn schoonvader heeft het ook en als B er loopt dat hoor je elke stap 'klak, klak, klak' als ze hakken aan heeft. Ook als er een glas drinken over gaat is het snel opruimen voordat het laminaat beschadigd raakt en idd het nadeel van vloerverwarming. het kan wel, maar ideaal is het zeker niet.
British Racing Green zei:Afspraak is bevestigd donderdag 9u.
Moderator
Corsa-20SEH zei:@Speedtouch.. Dat is onmogelijk, want die van mij staat zonder wielen, stoelen, uitlaat, benzinetank, accu en voorkant.. 40 cm van de grond af in de garage![]()
Moderator
Dank!@ barri: ziet er goed uit! Dochewanden / deuren hebben toch een standaard maat?
Weet er helaas alles van. Had ook een kant en klare achterdeur besteld en dd deursponning bleek afwijkend ook net wat breder dan standaard. Maar behulpzame buurman heeft deur breder gemaakt!
Barri zei:Dank!@ barri: ziet er goed uit! Dochewanden / deuren hebben toch een standaard maat?
Weet er helaas alles van. Had ook een kant en klare achterdeur besteld en dd deursponning bleek afwijkend ook net wat breder dan standaard. Maar behulpzame buurman heeft deur breder gemaakt!
Het was lastig om een schuifdeur te vinden zonder zijwand, en deze heb je in meerdere breedtes. Deze zou tot 127cm breed moeten passen dacht ik, maar 120cm haalt ie al niet. Beetje gek. Maarja, nu maar opvullen met een kunststof strip ofzo.
Barri zei:Dat is weer lastig met het muurtje langs het bad. En daarnaast hoeft een volledig gesloten cabine niet zo van mij. Valt overigens mee hoe nat het bij het bad wordt. Heb wel zondagochtend gedouchet zonder die deur, toen kon ik de badkamer wel even dweilen!
Met het rijden, een rondje van 15 minuten ofzo, wel aardig gas kunnen geven. 150 gehaald op een smal en klein weggetje big smile smiley Dat ding is toch wel serieus vlot. Maar ik zou het geld er niet aan uitgeven, omdat ie echt onwijs onpraktisch is en zoals ik zei, een RS3 net zoveel plezier kan geven.
@Richard,
Als het hoogteverschil acceptabel is dan kan je het laten liggen. I weet niet hoe je met deuren enzo zit.
Bij mij zou het eruit gaan als we verhuizen maar dat komt omdat we een houten vloer willen.. Dat met een ondervloer ben je zo 2cm hoger.
@Richard: ik ben wel benieuwd naar dat huis! Nog nergens iets van langs zien komen toch?
@ richard: had je al iets gedeeld rondom het huis? Of heb ik dat gemist?
In geval van Richard wel van belang heel goed uit te zoeken hoe het zit met de vloerverwarming, anders heb je straks wellicht te weinig capaciteit om je huis warm te krijgen.
Had zonder zaagverlies een 120m2 nodig en dat werd al met al nog een vrij kostbare aangelegenheid inclusief de ondervloer, plinten en leggen etc. kwam het nu al uit op dik 4 mille. Voor mij destijds ook reden geweest om niet voor nog veel duurder hardhout te gaan.
speedtouch zei:Corsa-20SEH zei:@Speedtouch.. Dat is onmogelijk, want die van mij staat zonder wielen, stoelen, uitlaat, benzinetank, accu en voorkant.. 40 cm van de grond af in de garage![]()
Dan zal er wellicht nog zo een in de buurt zich bevinden of die er verschrikkelijk op lijkt. Die was in ieder geval compleet!![]()
Moderator
Aftermarket LED it is!Daar is de komst van de led-koplampen wel een hele vooruitgang in geweest, waardoor de aftermarket xenon-setjes snel verdwijnen uit het straatbeeld.
Moderator
Het was bij ons de vraag of 90*120 zou passen. Met wat hakken past de bak precies maar een cabine zal net niet passen denk ik.Total Loss zei:Barri zei:Dat is weer lastig met het muurtje langs het bad. En daarnaast hoeft een volledig gesloten cabine niet zo van mij. Valt overigens mee hoe nat het bij het bad wordt. Heb wel zondagochtend gedouchet zonder die deur, toen kon ik de badkamer wel even dweilen!
Ik begon erover omdat ik namelijk zo goed als dezelfde opstelling heb.
![]()
Valt me trouwens op dat je tegenwoordig veel minder verblind wordt door tegenliggers. Daar is de komst van de led-koplampen wel een hele vooruitgang in geweest, waardoor de aftermarket xenon-setjes snel verdwijnen uit het straatbeeld.
Moderator
Gisteren een XC90 achter me, met matrix led denk ik. Die verblindt dus elke paar seconden heel kort. En de reflectie op de zijkant van tegenliggers (dat zie ik dan in m'n spiegel) is echt heel irritant.rjthefrisian zei:Valt me trouwens op dat je tegenwoordig veel minder verblind wordt door tegenliggers. Daar is de komst van de led-koplampen wel een hele vooruitgang in geweest, waardoor de aftermarket xenon-setjes snel verdwijnen uit het straatbeeld.
Vind je? Ik vind juist auto's met af fabriek led erg verblindend. Vaak zijn het Volvo en bmws. En ook de facelift 508 van de vorige generatie is een complete kerstboom. Bij ** en opel juist weer niet.
B-Real zei:Is toch geen ramp, dieselauto's ouder dan bouwjaar 2015 (!) mogen straks Keulen en Bonn al niet meer in. Iedereen dus aan de benzine
Nieuwsbericht
Moderator
Wat er volgens mij wel wijzigt is de standaard 'een leaseauto is een diesel tenzij...', dat wordt: 'een leaseauto is een benzine tenzij...'.
B-Real zei:Erg gaaf Jimmy, staat ontzettend goed
Jou is het vooral om de looks te doen natuurlijk, maar doet het qua aerodynamica nou ook nog echt iets op een auto als deze?
Wat vind je trouwens van het chroom? Ik ben er niet zo fan van vrees ik, elk krasje/deukje zie je er ontzettend goed op. Volgens mij zou British Racing Green (nee, geen foto van Peter), ontzettend goed matchen met het gele![]()
Is dat zo? De afgelopen jaren heb ik volgens mij geen collega's gehad die een diesel lease auto hadden en al helemaal niet verplicht. Alhoewel het in de regels vaak wel stond dat er vanaf circa 35.000km p/j werd gekeken of diesel wellicht niet een betere optie stond.
Oud collega reed ik "vrolijk" bijna 50.000km in een GTI bijvoorbeeld en ik deed/doe ook iets van 40.000km per jaar in een benzine auto.
Is overigens soms wel vermoeiend hoor. Donderdag getankt, om op vrijdag woon-werk retour te kunnen doen. Zaterdag getankt om retour verjaardag in het midden van het land te kunnen doen, zonder te tanken. Zondag getankt om de komende drie dagen woon-werk retour te kunnen doen en niet vanavond te hoeven tanken. Met een diesel had ik dat met minstens één tankbeurt minder kunnen doen.
Maar aangezien diesels zoveel duurder zijn rijd ik liever benzine, neem ik die extra tankbeurten wel voor lief.
Mijn vaste tankstation heeft afgelopen zomer een ongelukje gehad. Automobilist had een complete pompinstallatie eruit gereden, daar zit nu een nieuwe installatie in met daarbij een vulpistool die je net als in Duitsland vast kunt zetten. Dus komende winter geen koude handjes bij het tanken
Moderator
Dat dus. Veel bedrijven houden daar helaas nog stug aan. Zo'n GTI lijkt gek, maar is onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper dan een 2.0 TDI.Alhoewel het in de regels vaak wel stond dat er vanaf circa 35.000km p/j werd gekeken of diesel wellicht niet een betere optie stond.
Dat dus. Veel bedrijven houden daar helaas nog stug aan. Zo'n GTI lijkt gek, maar is onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper dan een 2.0 TDI.
Het is natuurlijk wel raar dat je met een kleine A segment auto (hoe goed die ook mag zijn) met zn drieën naar amsterdam gaat terwijl er een grotere snellere laguna ook voor de deur staat. Maar ik moet zeggen dat de up het gewoon heel goed doet. Fijne stoelen, best stil, rijd erg stabiel. Het is alleen echt de 60PK wat echt dramatisch is. Zeker als je de de 130 wil rijden en het verkeer rijd niet zo constant, dan is het echt gewoon terugschakelen en plankgas.
met parkeren was het ook prettig gisteren in de binnenstad van amsterdam, piepte hem er zo ergens tussen
@ Rob, dat is serieus geld. Daar komt onderhoud en afschrijving dus nog bij?
Wij zitten samen nog niet op de helft van dat gok ik. Bijtelling Astra plus de vaste lasten van een Citroën C1, die niet zo hoog zijn natuurlijk.
Daarom willen we ooit eens verhuizen naar of de werklocatie van mij of van mijn vrouw. Kunnen we vrijgekomen middelen weer inzetten voor onze woonlasten..
Dat dus. Veel bedrijven houden daar helaas nog stug aan. Zo'n GTI lijkt gek, maar is onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper dan een 2.0 TDI.
@ Joost en Rob, waarom dan toch nog een grote station op de oprit als voor de grote/lange ritten toch al de kleinere/zuinigere auto wordt gepakt?
De kleinere/zuinigere auto kan ook prima korte ritten doen, waarom dan niet twee kleinere auto's?