Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik haak af bij een meeting in het noorden :) Mar dat lijkt me ook verder geen probleem.

Erg mooie 159! zo zie je niet veel zeg.

#^$2@y(#@(&# Deze ochtend na 5 dagen stilstand de Aygo gestart, geen probleem totdat ik op het werk uitstap en zie dat de achterbumper rechtsonder helemaal gescheurd is. precies op de hoek.. Ik had hem vorige week op de parkeerplaats gezet, zeker wetende dat hij niet kapot was.. Die bumper zit er nog geen jaar op. Dan krijg ik het alweer he.. Iemand er denk ik met de fiets langs gereden, of geschopt oid. want zo ziet het er wel uit.

da's mooi balen Jimmy :( Het wagentje rijdt er niet minder om, maar dat is wel erg jammer natuurlijk!

@159: daar verbleekt die van mij wel een beetje bij ja :( Als Ti in het rood is wel zo'n beetje de ultieme uitvoering. Ik twijfel een beetje bij de cognac-kleurige bekleding icm rood als carrosseriekleur. Zwarte bekleding is misschien mooier en cognac bij zwarte of witte lak. Ach, dromen. Een andere 159 komt er hoe dan ook niet, er is nog zoveel anders moois te krijgen.

@Richard: dat klinkt als een prima voorstel. Alleen jammer dat het Jimmy te ver is. Zou er een plek zijn die zowel voor Rob als Jimmy haalbaar is?

Wat ongelofelijk zuur Jimmy!
Vorige keer had je het volgens mij, uiteindelijk, nog relatief goedkoop weten te fixen toch?
Maar het kost altijd weer tijd, geld, moeite en vooral frustratie. Eik@ls :|

@Richard: dat klinkt als een prima voorstel. Alleen jammer dat het Jimmy te ver is. Zou er een plek zijn die zowel voor Rob als Jimmy haalbaar is?

O.b.v. Google Maps wonen ze grofweg 2,5u rijden bij elkaar vandaan. Dan wordt het wel lastig om een plek te vinden welke voor beide haalbaar is op circa een uur rijden. Als één van beide aangeeft dat iets verder rijden geen probleem is dan kunnen we wel opzoek naar iets anders.

Iedereen is welkom natuurlijk, hoe meer zielen hoe meer vreugd maar ik was in eerste instantie uitgegaan van de harde kern qua "meeting" bezoekers, alhoewel Jimmy daar ook wel onder valt.

Jammer dat de Autorai er niet meer is, want dat is mij de vorige keer prima bevallen. Lekker met een klein clubje over zo'n beurs struinen, ouwehoeren, lachen en elektrische achterkleppen uitproberen :T :}

Ja is erg naar, ga nog kijken wat ik er mee ga doen.

Meeting, Erg leuk, maar qua afstand niet handig. Ik zou het lekker bij "jullie" houden.

Frank kom ik zo nu en dan wel eens tegen, onlangs nog bij het pannenkoekenhuis :} Ruud was hier laatst ook nog met de leaf maar de rest is ook wel eens leuk om te zien. Gooi maar een datum op. Moet wel zeggen dat de drukke weekenden wel voor de boeg liggen hier.

Avond! Meeting; wel leuk om iedereen weer ns te zien! Ik woon lekker centraal, maar voorbij Zwolle blijft ver weg hoor :} :}

Even korte reactie, moet nog even de tijd nemen om bij te lezen.
@meeting: graag! Lijkt me weer eens leuk en volgens mij heeft iedereen wel een andere auto in de tussentijd.

Hou rekening met de actieradius van Ruud...

Grappig trouwens, ik heb de Ford Mondeo verkocht aan iemand uit Echten. Misschien zien we hem nog..

Mogguh!

Mijn auto heeft Stoptober helaas niet volgehouden: gisterochtend en vandaag spuwde hij grote rookwolken (blauwe? witte?) rook uit z'n achterste. Collega reed vanmorgen achter me en zei 'das nie best'. Maarja; het gebeurd wel vaker, dus lastig lastig... toch maar weer eens mee naar de garage.

@ meeting: omgeving van Hoogeveen zou dus moeten kunnen lijkt me! In totaal 150 km heen en terug vanaf Ruuds woonplaats: dat redt de Leaf wel toch?

Sanoma zei:
@ meeting: omgeving van Hoogeveen zou dus moeten kunnen lijkt me! In totaal 150 km heen en terug vanaf Ruuds woonplaats: dat redt de Leaf wel toch?

Even google maps vanuit Zeeland...
318 km en 3u18' enkel (indien filevrij - 4u van thuis uit rekening houdende met files))... lijkt me zelfs met een S90 iets teveel van het goede ;)

Even google maps vanuit Zeeland...
318 km en 3u18' enkel (indien filevrij - 4u van thuis uit rekening houdende met files))... lijkt me zelfs met een S90 iets teveel van het goede
Zou het leuk vinden om je eens in het echt te spreken, maar je woont/verblijft toch wel erg uit de richting ;)

Wat zou voor jou een acceptabele reistijd zijn? Een 'midden in het land meeting' is dan misschien een goed vervolg.

Sanoma zei:
Wat zou voor jou een acceptabele reistijd zijn? Een 'midden in het land meeting' is dan misschien een goed vervolg.

Ik was ooit op de meeting in Breda (bowling).
Verder hangt het voor een stuk af van de al dan niet te verwachten winterse weersomstandigheden...

Wat is trouwens "midden van het land"?
Gouda ligt op 2u rijden, lijkt me wel leuk om - buiten de winterperiode - eens een stukje kaas ter plekke te gaan halen ;)

Middag!!

Vandaag zijn we gestart in ons nieuwe kantoor, die is ingericht in de vroegere kantine.
We zitten nu bij de werkvloer, waardoor je veel meer mee krijgt van wat er gebeurd.....positief.
En het mooiste was nog wel dat alles gewoon werkte.(tu)

Als iemand nog eens bij ons op het bedrijf komt, is de kans groot dat ze me zien werken.....vanuit de looproute kijk je precies in ons kantoor, waar ik vrij vooraan zit.

@ meeting: omgeving van Hoogeveen zou dus moeten kunnen lijkt me! In totaal 150 km heen en terug vanaf Ruuds woonplaats: dat redt de
Leaf wel toch?
Dat moet zelfs in de winter te doen zijn. (tu)

Astra F zei:
Als iemand nog eens bij ons op het bedrijf komt, is de kans groot dat ze me zien werken.....vanuit de looproute kijk je precies in ons kantoor, waar ik vrij vooraan zit.

Dan wel even je scherm wegdraaien, of we kunnen mee forummen :p

Klinkt als een goede ontwikkeling Ruud! Leuk!

@meeting Breda: dat is een tijd geleden zeg! 2005 of 2006 moet dat geweest zijn, want ik was met de Zafira (die hadden we tot maart 2006, en vanaf mei 2005 heb ik m'n rijbewijs).

Wat is trouwens "midden van het land"?
Waar ik woon en werk B)

Ik zal binnenkort eens even wat mogelijke data op een rijtje zetten.
Het is jammer dat het nu al weer vroeg donker wordt, anders hadden we wellicht ook een hapje kunnen gaan eten op de vrijdagavond maar bandentrappen in het donker is wat minder prettig.

Ik ga nu mikken op een zaterdag of zondag, eind van de middag/begin van de avond. Even een uurtje bandentrappen en daarna eten plus kletsen. Dat bandentrappen hebben we snel genoeg gezien en binnen een uur zal Ruud z'n accu wel leeg zijn a.g.v. wat rondritjes met passagiers :}

Andere optie is om het juist aan het begin van de dag te doen en daarna lunchen?

@ Gerwin, blauwe rook klinkt meestal niet goed :(
@ Peter, Gouda is voor mij ook ongeveer 2 uurtjes. Vind ik prima om eens te doen komend voorjaar (tu)
@ Ruud, zichtbaarheid op de werkvloer is erg belangrijk als "kantoorvolk" zijnde dus ik denk een goede ontwikkeling (ut)
Voor de werkvloer blijf je dan nog steeds "dat mannetje van kantoor", maar wel beter benaderbaar omdat je dichterbij zit en vooral zichtbaar bent.

als we dit voorjaar met onze tuin deel 2 bezig gaan zit er vast wel een bezoekje in (tu).

Bij ons hebben ze met de nieuwbouw ook de hele productie als een U om de kantoren gemaakt om ook wat meer interactie te krijgen nu we flink zijn gegroeid.

@Data; ik vind het allemaal prima, als ik het van te voren weet is er vaak wel iets te regelen (tu)

Mijn auto heeft Stoptober helaas niet volgehouden: gisterochtend en vandaag spuwde hij grote rookwolken (blauwe? witte?) rook uit z'n achterste. Collega reed vanmorgen achter me en zei 'das nie best'. Maarja; het gebeurd wel vaker, dus lastig lastig... toch maar weer eens mee naar de garage.
Regeneratie. Had ik ook regelmatig. Op een gegeven moment wel erg vaak overigens. Je hoort dan ook een extra zoemtoon ofzo.

Gouda ligt op 2u rijden, lijkt me wel leuk om - buiten de winterperiode - eens een stukje kaas ter plekke te gaan halen winking smiley
Gouda is het Westen. Utrecht is meer het midden des Lands.
Maar Gouda is voor mij ook 2 uurtjes rijden.

Regeneratie. Had ik ook regelmatig. Op een gegeven moment wel erg vaak overigens. Je hoort dan ook een extra zoemtoon ofzo.
Ja, dat zeggen ze bij de garage ook. Maar in het boekje staat dat er dan een lampje gaat branden en dat je de motor dan niet moet afzetten.
Geen lampje en ik zet de motor dus ook gewoon af.

Die zoemtoon is inderdaad een teken dat ie begint te roken.

Als het lampje wel brandt, is de rookvorming veel erger trouwens; stond toen toevallig net een keer in de McDrive... arme medewerkers :D

Ik ga nu mikken op een zaterdag of zondag, eind van de middag/begin van de avond. Even een uurtje bandentrappen en daarna eten plus kletsen. Dat bandentrappen hebben we snel genoeg gezien en binnen een uur zal Ruud z'n accu wel leeg zijn a.g.v. wat rondritjes met passagiers grinning smiley
Heeft ook mijn voorkeur. Vrijdagavonden zijn bij mij voor de muziek... eind van het jaar wordt het al met al wat rustiger! Als ik je met iets kan helpen, geef maar een gil ;)

Ik heb dat lampje bij regenereren echt nooit gehad hoor.
Maar als ie vaak gaat regenereren, misschien is het roetfilter vol aan het raken? Ik weet ook niet wat bij mij de oorzaak was.

Ik zie de uitnodiging wel Richard! Het wordt voor mij steeds makkelijker om eens een middagje weg te zijn. Als vrouwlief werkt hoef ik alleen maar voor HPv3 oppas te regelen, aangezien de oudste 2 prima de weg naar de Mac weten te vinden en zich met Fortnite goed weten te vermaken. (tu)

Even een ideetje, maar is het misschien meteen een goed moment om een nieuw deel te starten?

ah het regenereren. ik heb daar destijds een technische training van gehad toen die dingen steeds meer werden toegepast.

Er word dan extra brandstof ingespoten om het roetfilter maar op temperatuur te jagen, sterker nog; bij de Opel modellen gaat de achterruitverwarming aan om de motor zwaarder te belasten :} tenminste bij de corsaatjes D, neem aan dat de Punto's technisch gelijk daar in zijn? En je kunt het inderdaad merken als je er op let. Rij je er achter; dan is het mogelijk dat je het ziet inderdaad.

Wel moet de motor op temperatuur zijn, snelheid boven de 60 of 70 km/h zijn dacht ik en nog enkele voorwaarden.

Lampje gaat in principe nooit branden bij normaal functioneren. Gaat het lampje wél branden, dan betekend het dat het roetfilter op 90% vol begint te raken en er dringend behoefte is aan regenereren om zo verstopping te voorkomen. Eenmaal verstopt is de kans aanwezig dat hij niet meer zo 123 schoon te maken is. Met name de Combootjes die veel korte stukjes rijden zoals de pizza koeriers hadden hier dus vaak last van.

Wat wij dan wel eens deden is statisch regenereren aan de computer als dat lampje ging branden. De auto moet dan op een stenen ondergrond gezet worden (absoluut niet op het gras of iets) en dan gaat hij terwijl de auto stil staat de auto automatisch op toeren jagen en regenereren. Als je ziet hoeveel troep er uit de uitlaat komt is niet normaal.

En een leerling monteur dacht in de winter; ik doe dat wel binnen met de afzuiging op de uitlaat; die hele slang smolt weg :}

Tegenwoordig zijn er veel OBD tooltjes; misschien is het daar ook mee mogelijk om dat handmatig mee te doen; maar let dus wel op dat je dat buiten doet op een stenen ondergrond. En ik zou het ook niet op mijn eigen oprit doen ;)

En er kan weer gepost worden...

P1030739.jpg

@Peter; weet je al wanneer je de volvo kan ophalen?

Hier nog 2 dagen werken. Normaal heb ik bij dit bedrijf waar ik nu ben iemand naast mij die inhoudelijk veel weet wat er gaande is en is ze tevens tolk tussen mij en de werkvloer. Maar ze is op huwelijksreis, tjonge wat is de communicatie toch belabberd *-)

Ben nu twee dagen vrij om de douche te vervangen. Cabine en vloertje weg gesloopt, de nieuwe past al. Morgen weer opbouwen.

@Joost Dat is inderdaad niet zo heel erg handig dan. Niemand anders van de binnendienst die jou bij kan staan de komende tijd?

Nee dat is voor mij lastig te volgen. Maar inmiddels heb ik iemand van de logistiek afdeling gevonden die ik af en toe raadpleeg als tolk, nog paar uurtjes hier iets afronden samen met de klant en vanavond naar huis. Zaterdagmorgen om 4.00 uur landen in amsterdam, 6.00 uur thuis :-D weekend.

Blijft mooi, even op en neer naar Korea :D

Ik reed zojuist achter een redelijk nieuwe Insignia (diesel). Toen deze vanachter een vrachtwagen naar de linkerbaan ging en op het gas ging (kickdown?) kwam er flinke toef blauwe rook uit, zou toch niet mogen bij de moderne dieselauto's lijkt me *-)

@ Fer, de oudste twee zijn nog niet besmet met de autoliefde van hun vader?
@ Berry, iedereen zegt altijd dat het een ontzettend vervelende klus is, dus succes (tu)
Wij willen de badkamer in de nieuwe woning wellicht ook direct aanpakken. Inloopdouche/douchewand ipv douchebak op dezelfde plek. Nieuw hangend toilet. Bad laten we op dezelfde plek zitten. Dus dan "alleen" tegelen en een nieuw badkamer meubel. Ik hoop dat het werk en de kosten meevallen.

Wij willen de badkamer in de nieuwe woning wellicht ook direct aanpakken. Inloopdouche/douchewand ipv douchebak op dezelfde plek. Nieuw hangend toilet. Bad laten we op dezelfde plek zitten. Dus dan "alleen" tegelen en een nieuw badkamer meubel. Ik hoop dat het werk en de kosten meevallen.

óf het werk valt mee, of de kosten :} als je alles laat doen heb je er weinig omkijken naar.

Onze badkamer is ook al 20 jaar oud, maar werkt nog prima, is destijds ook nie top bezuinigd, maar vind het vreselijk vervelend dat wij alleen een stenen wand hebben en daardoor de hele badkamer nat spettert. Als ik aan het douchen ben kan niemand anders even snel in de badkamer zonder nat te worden. Door de rare vorm is het ook niet mogelijk om er een deur voor te zetten en douchegordijn moet ik echt niet aan denken. Oplossing is er wel maar dan moet de indeling veranderd worden en gaat het fors in de papieren lopen. Heb er wel eens naar geinformeert.

Je kunt het zo duur maken overigens als je zelf wil. Van 3000 euro voor complete badkamer tot 15.000 euro als je duur meubel hebt, van die kraantjes zo mooi uit de muur komen, dure tegels, dure wasbak, verwarmbare spiegel, designradiator, vloerverwarming, dan tikt het fors aan.

Maar kom ik bij vrienden in nieuwbouwhuis, hebben ook gewoon een open inloopdouche zonder deur er voor waardoor zo alles de badkamer in gaat, dat is blijkbaar de trend, maar ik vind het maar niks. :p

AsconaGT zei:
@Peter; weet je al wanneer je de volvo kan ophalen?

Normaal ergens volgende week.
Ik wil hem laten afleveren op zijn velgen met winterbanden, maar gelet de actie van Volvo en scherpe prijs zijn die blijkbaar zeer gegeerd en hebben ze enige vertraging opgelopen.
Komt daar nog bovenop dat mijn agenda eivol zit, en ik eigenlijk de eerstkomende 2 weken gewoon geen tijd heb om die wagen te gaan halen... :(

óf het werk valt mee, of de kosten grinning smiley als je alles laat doen heb je er weinig omkijken naar.

Ik zat te denken aan een combinatie van bovenstaande. Tegels eruit slopen kan ik zelf wel, nieuw hangend toilet en douchewand krijg ik er ook wel in met mijn vader. Badmeubel maken ze van goud tegenwoordig, maar Ikea heeft mooie betaalbare opties :) Tegelwerk kan mijn vader ook netjes, maar zeker in het douchegedeelte zou ik dat graag wel door een goede tegelzetter laten doen. Just to be sure.

We hoeven aan de indeling eigenlijk niets te veranderen dus daarom denk/hoop ik dat de kosten relatief meevallen. We gaan in elk geval eerst op keukenjacht, want die wordt wel direct vervangen.

Maar kom ik bij vrienden in nieuwbouwhuis, hebben ook gewoon een open inloopdouche zonder deur er voor waardoor zo alles de badkamer in gaat, dat is blijkbaar de trend, maar ik vind het maar niks. tongue sticking out smiley

Dat heb ik nu ook. De douche én het douchegedeelte is er wel lekker ruim door, maar je moet de vloer na het douchen wel even droogmaken inderdaad. Is op te lossen door te zorgen dat het inloopgedeelte lang genoeg is, maar daar is vaak de ruimte niet voor.

Dat heb ik nu ook. De douche én het douchegedeelte is er wel lekker ruim door, maar je moet de vloer na het douchen wel even droogmaken inderdaad. Is op te lossen door te zorgen dat het inloopgedeelte lang genoeg is, maar daar is vaak de ruimte niet voor.

inderdaad, of het douchegedeelte om het hoekje maken. Zo heeft mijn broer het gedaan, dan word niet de hele badkamer nat, alleen maar klein stukje.

Maar als ik het zo lees gaan bij jou de kosten nog wel mee vallen (tu) zeker als je alles op de plek laat waar het nu is en wat zaken zelf gaat doen

Mogguh!

Maar kom ik bij vrienden in nieuwbouwhuis, hebben ook gewoon een open inloopdouche zonder deur er voor waardoor zo alles de badkamer in gaat, dat is blijkbaar de trend, maar ik vind het maar niks. tongue sticking out smiley

Heeft wellicht minder met een trend te maken maar wel met het feit dat in nieuwbouw er echt nooit doucheschermen of wanden geplaatst worden.
Altijd alleen een kale douchebak of alleen een drain, nooit een spatwand of scherm ( of douchegordijn ).
Zal met geld te maken hebben maar wellicht nog meer met het grote aantal opties en verschil in smaken en voorkeur.

Hier heeft de badkamer +/- 8K gekost, wel veel zelf gedaan, maar inderdaad dure tegels, dure waskom, deel beton stuk, kraan uit de muur.. :)

maargoed, ziet er top uit!

Nieuw onderdeel van de kit is ook binnen.. Er komt namelijk een diffuser onder :)

1294920835446-500x500.jpg

Alleen dan zwart.

Komt daar nog bovenop dat mijn agenda eivol zit, en ik eigenlijk de eerstkomende 2 weken gewoon geen tijd heb om die wagen te gaan halen...

Tjonge :} nouja in de tourer nog even rondsturen is ook geen straf.

Bij mijn vorige werkgever werd er ook vaak 's avonds afgeleverd, soms kwam de verkoper er even voor terug of een andere keer ging hij wat langer door. ten eerste hebben dan zowel de man en partner allebei tijd om samen alles door te nemen en als laatste is de verkoper niet toevallig met andere klanten bezig die (zul je net zien) heel veel meer tijd van je vragen dan de bedoeling is. Zo heb je rustig de tijd en aandacht.

En wat ik vaak deed is de auto op locatie afleveren, (en dan de oude zo weer retour), al mis je dan wel dat 'speciale' moment, al gaven sommigen er totaal niet om. Heb wel eens sleutels overhandigd en hij vroeg alleen waar hij geparkeerd stond en wilde niet de moeite nemen om even te kijken of controleren of iets.

Blijft mooi, even op en neer naar Korea

mijn collega laatst voor 2 dagen naar australië *-) bizar, heeft wel een mooi project opgeleverd. Andere collega waar ik vorige week nog op de zaak mee had gesproken zit nu in sau paulo. Ik had hem aan de telefoon deze week en daar zit precies 12 uur tijdverschil in dan hier waar ik nu ben. Precies aan de andere kant van de wereld. Maandag spreek ik hem weer op kantoor :p blijft idd bizar

Richard zei:
@ Fer, de oudste twee zijn nog niet besmet met de autoliefde van hun vader?

Haha, nee en dat zal voorlopig ook niet gebeuren denk ik. Komt wel als ik ze op een verlaten parkeerterreintje wat autoskills ga aanleren. Zul je zien dat ze dan niet kunnen wachten :)

@sanitair: je kunt echt tot heel duur gaan, maar als je zelf handig bent kan je het ook heel goedkoop houden.
Er zijn zat zaken die showroommodellen veel goedkoper aanbieden dan de eigenlijke prijs was. En met wat creativiteit kan je het prima duurzaam maken. ‘t kost alleen heel veel tijd en inzet..

Probleem is, moet ervoor naar Mechelen, dwz over Antwerpen en de Kennedytunnel.
Dan moet je wel even wat tijd uittrekken.
Avond is geen probleem, garage is elke dag tot 19u open.
Staat nu in principe voor aflevering donderdagmorgen om 8u (dan vertrek ik voor alle file om 6u thuis).

Hotdog zei:
En via Gent en Bussel over de E40/E19 is geen optie?

Bijna even problematisch...
Beste is gewoon in StNiklaas van de snelweg en dan via lokale wegen (Temse, Puurs, Bornem).
Ik moet de Schelde over, dus er zijn maar 3 opties: Antwerpen, Brussel of Temse.

Avond!
Leuk vooruitzicht Peter, die prachtige Volvo!

Net nog een kitrandje getrokken, dan kan ik de douche morgen weer gebruiken. Zal morgen vanaf de pc een foto posten. Helaas geen goede Voor foto, omdat ik direct fanatiek aan het slopen ging :)
Alleen de schuifdeur er nog in hangen en het voorste randje tegelen en dan is t af.

Vandaag ook de schuifwand erin gehangen. Gek genoeg kom ik 5 centimeter te kort. De maten komen dus niet overeen met de productbeschrijving, tegenvaller. Maar hij hangt! Vanochtend gedouchet zonder die schuifwand en dan wordt de badkamer toch wel erg nat. Daarom blij dat de deur er nu in hangt.
Fotootje:

Overigens gisteren een proefrit gemaakt in een Cayman GTS, via Porsche 2 drive. Leuk, maar een tegenvaller was dat er een instructeur mee ging en M dus achter bleef. Jammer, die was namelijk graag meegegaan. Over de auto: gaaf geluid, en een leuke auto uiteraard. Maar qua beleving is een Audi RS3 of **** G*** R niet veel minder. Dat verbaasde me wel. Ik heb met twee andere Porsches gereden in het verleden, en daarbij was de beleving toch wel anders: de 924 was voor zijn leeftijd een bijzondere auto. Sportief en je zit enorm laag. De 993 was echt een sportauto: onwijs zware pedalen, de boxermotor in je rug. Dat voelde je echt. Beide belevingen miste ik bij de Boxster wat minder. Natuurlijk zit je daarbij ook opgesloten, maar het is voor mijn gevoel minder bijzonder tov een Fiesta ST of Audi RS3 dan dat een Porsche 'vroeger' was.

@berry, had je niet zoiets van, steek die cayman in je ster als M niet mee mag?

Mooi geklust trouwens, maf dat je 5 cm te kort kwam. Hoe heb je dat opgelost?

Badkamer: Ik heb mijn project bijna afgerond. Alles eruit en compleet nieuw laten installeren. Kost een hoop geld maar ik ben er blij mee.
Inloopdouche van 1.70 x 1.20 meter. Glazen wand komt er waarschijnlijk volgende week in.
Ik heb het originele ligbad er uit gehaald en niet meer vervangen voor een nieuwe.

Van t weekend heerlijk gelogeerd in Heerlen. Racefietsen op de fietsendrager en heerlijk gefietst in een prachtige omgeving met heerlijk weer.
De Vectra mee gehad want de Insignia heeft geen trekhaak. Wát een genot die Vectra !!!

Netjes Berry (tu)
Gek dat de wand zoveel afwijkt, niet mee terug gegaan en kom je nu niet net die ruimte te kort?

Leuk dat rijden met de Porsche. Mocht je wel een beetje gasgeven?

Gisteren bij ons nieuwe huis geweest om het een en ander op te meten. Vriendinlief wou de hele familie meenemen, dus ouders en schoonouders ook mee. Ik wilde eigenlijk alleen even vlug het een en ander opmeten met m'n vader.
Maar geeft ook niet, was leuk om "ons" huis weer even te zien.

Eigenaar heeft nog wat dingen laten zien/verteld die de makelaar niet had vermeld. Zo bleek bijv. dat we een ook gewoon een grondwater put hebben, ideaal voor het sproeien dus en het vullen van het zwembad :D

Ook waren we in de veronderstelling dat we deels vloerverwarming hadden. Zo stond het in de advertentie en zo vertelde de makelaar het. Blijkt dat we alleen in extra kamer beneden, wat eerst de garage was, geen vloerverwarming te zitten en de rest van de benedenverdieping wel. Prima, maar ook een minpuntje.

Minpuntje omdat we graag laminaat over de tegelvloer willen leggen. De tegelvloer vinden we niet mooi, eruit slopen is teveel werk en je kunt er prima overheen leggen. Nu is laminaat veelal wel geschikt voor vloerverwarming en heb je er ook speciale ondervloeren voor, maar de vloerverwarming zal minder efficient werken. Iemand daar specifiek ervaring mee?
Anders toch tegen mijn zin in maar voor een PVC vloer gaan misschien, dan is het verlies van rendement niet van toepassing :(

Vanmorgen onderweg naar het werk een stuk file gehad. Op een gegeven moment kwam een motorrijder met zo'n fluor geel pak mij tegemoet lopen op de linkerbaan *-)
Ik dacht eerst dat het een agent was, maar nee had was gewoon een burger. Meneer had een paar 100 meter verderop zijn motor met alarmlichten aan geparkeerd uiterst links op de linkerbaan en liep vrolijk tegen het verkeer in op de snelweg! Waarschijnlijk iets verloren, maar je haalt het toch niet in je hoofd? *-)*-)

Auto nieuws dan nog?
Eigenlijk niet. De Astra was in beslag genomen dit weekend en ik heb de C1 maar eens een keer uitgemest omdat ik mij eraan ergerde.

Klinkt goed berry, wel jammer dat het wandje dan net te kort is eigenlijk... Was het een gewone proefrit met de Porsche?? Vreemd dat M niet mee kon/mocht.

Hier wel autonieuws. heb goedkoop een Diffusor kunnen kopen voor een GBS Zero (normaal €300,-) Maar die past niet 1 op 1 op mijn model. Dus dat vind ik te duur. Nu stond er 1 te koop voor 75,- die doormidden was gezaagd om pas te maken op een MK Indy, maar die man had het opgegeven.. :) Mooi. :) voor 85,- incl verzenden was hij donderdag binnen en hij is al helemaal op maat.. alleen nog 2 bevestigpunten maken want die komen niet overeen natuurlijk. Dinsdag is mijn polyesterhars en gelcoat binnen dan kan ik er weer 1 geheel van maken :) Heb ik voor 125 en een middag hobby een hele toffe unieke uitstraling.

@ Richard.. Ik zou die tegelvloer er wel uitslopen als je die optie hebt, je vloer komt anders ook ineens een stukje hoger en je kan misschien de extra kamer dan ook aansluiten op de vloerverwarming.

Ik zou ook de tegelvloer er uit halen, maar nog liever PVC er over. Die kun je met minimale hoogte er op leggen met amper warmteverlies en is ook nog steeds zeer duurzaam.

Ik zou persoonlijk nooit laminaat op de benedenverdieping leggen, mijn schoonvader heeft het ook en als B er loopt dat hoor je elke stap 'klak, klak, klak' als ze hakken aan heeft. Ook als er een glas drinken over gaat is het snel opruimen voordat het laminaat beschadigd raakt en idd het nadeel van vloerverwarming. het kan wel, maar ideaal is het zeker niet.

staat hier ook ooit op de planning, maar er moet dan ook vloerverwarming gefreesd worden, dat hebben we nu niet, dat ivm een stenen vloer is niet prettig. dan PVC er op. Het infrezen van vloerverwarming viel echt reuze mee qua kosten. De PVC vloer viel toch we tegen alles bij elkaar.

lekker bezig Jimmy! (tu)

Ik meen je gisteren nog gezien te hebben in de Kitcar, ik reed langs de grote weg van ´De Zeg´ richting Roosendaal in jouw gele monster, kan dat kloppen? (ik was op de fiets).

Terug
Bovenaan