Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

neuer-opel-astra-fliegt-im-werbespot-ueber-die-oberklasse-konkurrenz-hinweg-.jpg

@ Richard: Gefeliciteerd! Met de sleutel in bezit, is het écht :) Herkenbaar die eerste dagen; veel kijken/rondleiden, weinig actie. Maar dat komt zeker nog wel... hulptroepen al opgetrommeld?
Had op een gegeven moment 10 man aan het werk in 3 ruimtes :T

Afgelopen zaterdag nog bij een huis gekeken... als S. een contract + intentieverklaring had gehad, dan waren we nu wat serieuzere stappen gaan nemen ;)

Heb toch de verkeerde studie gekozen..
Even een avondcursus van de LOI? :p
En leuk gedaan met de getuigen/ceremoniemeesters! Wij hadden ook de ouders als getuige en de zusjes als ceremoniemeesters: konden ze enorm waarderen :)

@ jimmy: check!

@ Foto's, ik heb een tijdje terug wat foto's van Funda op FB gezet. Ik heb nog geen foto's van een leeg huis, is ook niet zo spannend verder. Ik zal t.z.t. wel even wat foto's maken als het iets meer af is.

@ Jimmy, vrij nemen is lastig. Dus ik was afgelopen vrijdag vrij en komende vrijdag ook, verder zal het allemaal gebeuren in de avonden/weekenden.
Maar op zich bestaat het vooral uit alles sauzen (alle muren zijn netjes gespackt) en de nieuwe vloer wordt gelegd, dus het valt allemaal wel mee.
Daarnaast alle binnendeuren en kozijnen nog een keer lakken, maar dat is meer om het allemaal weer fris te maken dan dat het nu echt noodzakelijk is. Buitenramen/deuren is allemaal kunststof en moet vooral deze zomer eens grondig schoongemaakt worden.

@ Gerwin, zo ging het bij een vriend van mij een paar weken geleden ook. Die had in één dag alle kamers geschilderd. Op zich super natuurlijk, maar ik ben wat kritischer en ga het dus vooral zelf doen samen met mijn ouders. Mijn vader is de hele week vrij en gaat dus lekker op z'n gemak aan de slag deze week.
Komende zaterdag wel even met wat vrienden alle vloeren eruit trekken zodat volgende week de nieuwe vloeren erin kunnen.

Ik twijfel overigens nog over laminaat of tapijt boven. Ik ben altijd tapijt op slaapkamers gewend en dat is lekker warm als je uit bed komt. Laminaat is echter vaak wel wat strakker en mooier, maar dus wel kouder. Wat zouden jullie doen?

@ Rob, mooi nieuws! Zo komt het weer een stapje dichterbij, zal nog een hoop bij komen kijken om het goed voor te bereiden.

@ Opel-gate, ik heb de linkjes niet gelezen maar het lijkt me logisch dat niet alleen VAG de boel heeft bedonderd. Andere merken zullen dat vast ook hebben gedaan in meer of mindere mate en nu wellicht het zeker voor het onzekere nemen en dus de auto's bij een onderhoudsbeurt updaten.

Ik twijfel overigens nog over laminaat of tapijt boven. Ik ben altijd tapijt op slaapkamers gewend en dat is lekker warm als je uit bed komt. Laminaat is echter vaak wel wat strakker en mooier, maar dus wel kouder. Wat zouden jullie doen?
Ik vind/vond tapijt altijd wel erg prettig bij het uit bed stappen, maar laminaat is inderdaad wat strakker.
Nu zag ik laatst bij een huis een tapijtje voor het bed liggen, speciaal voor het uit bed stappen; Leek mij de ideale combinatie :)

maar ik ben wat kritischer en ga het dus vooral zelf doen samen met mijn ouders
Snap ik helemaal... huidige huis is een huurhuis, dus dan is het allemaal 'komt niet zo krek'. Bij een koopwoning zal het ook iets anders gaan!

Tsja, het zou me niet verbazen als er meer merken dit soort ongein uitvreten. Aan de andere kant lijken diverse media wel zo geil op het scoren van hun primeurtje, dat het minste signaal enorm wordt opgeblazen. Zie bijvoorbeeld de commotie rondom Renault vorige week, waar Bas van Putten een treffende column over heeft geschreven. Maar goed, de tijd zal het leren.

@Richard: gefeliciteerd! Ik wist helemaal niet dat het nu alweer zo ver was, gaaf hoor! Ik snap je keuze, soms is het wel handig om de klusjes en de mensen te matchen ;)
Wanneer wil je er wonen?

Ik zou gewoon gaan voor laminaat. Tapijt vind ik zo vies en stoffig en veel moeilijker schoon te houden. Dat koude voeten valt best mee. Ik heb er nog nooit last van gehad.

Anders leg je een hoogpolig kleedje naast je bed neer...? :p
Glij je dan in je slippers/sloffen en kan je fris je dag beginnen!

Middag peepz!
Korte forum-"pauze" (niet geforceerd en ook niet zelf voor gekozen) gehad; was een chronisch gebrek aan tijd icm lamme vingers van het typen van mijn eindrapport...

Heb inmiddels mijn afstudeereindrapport ingeleverd bij mijn docentbegeleider voor de eindbeoordeling.
Dan kan er een verdediging volgen en kunnen we dat ook afsluiten... (y)

Verdeelde meningen weer, had ik stiekem ook wel verwacht :D
Een kleed op het laminaat is wel de gouden middenweg, maar dan nog de zoektocht naar een geschikt tapijtje. Voor de woonkamer wil ik er eigenlijk ook nog eentje...

Overigens zou ik enkel in mijn slapkamer tapijt willen en de overige kamers sowieso laminaat, maar en/en gaat ook niet mooi lijken denk ik. Lastig!

@ Frank, ik heb geen planning. Deze en volgende week is alles wel geschilderd en komen de vloeren erin. Dan is het wachten op de meubels en de puntjes op de i qua verlichting. Ik verwacht er medio februari wel te wonen eigenlijk.

Richard zei:
Allereerst van harte gefeliciteerd met je huis! :D

Over je vraag of laminaat of tapijt beter is: dat is iets heel persoonlijks.
Noodgedwongen vanwege allergiën en astma bij vrouwlief hebben we in het begin ook laminaat gehad, van die hele goedkope.
Daar werd ik niet vrolijk van, koude zooi en met sokken aan werd ik altijd statisch opgeladen.

Paar jaar later hebben we de hele bovenverdieping voorzien van een grenen vloer. Dat is al iets beter, maar ook heel erg koud aan de voeten.
En het kraakt, maar daar heb je in je eentje niet veel last van :)
Als ik mocht kiezen werd het een massief eikenhouten vloer en naast het bed een hoogpolig tapijtje.. Die laatste is al geregeld :)

btw: bij houten vloeren en laminaat heb je geen drempels nodig. Vind ik persoonlijk mooier..

@Gates: veel media schrijven elkaar over. Dat zie je ook terug in de berichten van Peter/België.

In Europa is CO2 heel belangrijk, in USA is NOx (stikstofoxides) een belangrijk ding.
De gate speelt zich af in Amerika omdat daar het effect van de sjoemelsoftware heel belangrijk is.
Aangezien Opel geen dealernetwerk in USA heeft, doet het in geen enkele "gate" mee..

Richard: ik heb laminaat boven. Als ik zie hoeveel stof er na een week ligt op het laminaat denk ik ook: liever geen tapijt. Dan zie je dat namelijk niet...
In het vorige huis hadden we een kleed op de slaapkamer, dat is idd wel lekker bij het uit bed stappen. Nu heb ik mijn sloffen klaarstaan naast het bed :D

Mooie kleedjes hebben ze bij de Kwantum (of was het nou Leen Bakker?) of de WoonExpress (y)

Ik had de m7. .fijn toestel maar met een groot nadeel: de camera. Die is erg matig en ging bij mij zelfs kapot. De m8 heeft ook geen goede camera.

Hier gewoon laminaat, echt koud is het niet. Als ik zelf mocht kiezen dan zou ik op de slaapkamer wel vloerbedekking willen hebben. Maar nu staan de sloffen klaar.

Ben wel blij met de houtkachel, we hebben de CV amper aan gehad deze dagen alleen 's ochtends even zodat ook de badkamer en zo beetje warm zijn.

Hier ook laminaat... Ik heb nooit last van koude voeten, want ik heb het altijd warm. K. heeft wel altijd haar sloffen klaarstaan, tevens hebben we ook wel een kleedje aan haar kant van bed :)

Hier ook laminaat door het hele huis. Ik snap wat je zegt dat vloerbedekking in de slaapkamer prettiger is maar laminaat is toch wel een stuk makkelijker. Vloerbedekking kan vlekken, meer stof en ander gedoe, gewoon minder hygiënisch. En zoals ook al aangegeven met laminaat kan je zo in 1x door leggen en heb je geen drempels ook wel erg fijn moet ik zeggen ! Heb ook echt geen last van koude voeten.

Heb ook echt geen last van koude voeten.

jij hebt gewoon van die oudjes als onderburen die de verwarming de hele dag op 24 graden hebben staan :)

vloerbedekking hebben mijn ouders boven ook gewoon doorgelegd naar alle kamers overigens. Ik ben wel eens in duitsland wezen overnachten waar ze vloerbedekking op toilet hadden :) das pas ranzig. En in korea heb ik wel eens een stoffen toiletzitting gezien bij een leverancier o_O

jij hebt gewoon van die oudjes als onderburen die de verwarming de hele dag op 24 graden hebben staan grinning smiley

Nee hoor. Mijn appartement is gebouwd op het betonnen dak van de oude flat die er al stond.

Heb gewoon een optimaal geïsoleerd huis en dat merk je aan alles (y) ( vandaar dat voorschot voor gas en licht van maar 82 Euri per maand :) ).

Total Loss zei:
Hier ook laminaat door het hele huis. Ik snap wat je zegt dat vloerbedekking in de slaapkamer prettiger is maar laminaat is toch wel een stuk makkelijker. Vloerbedekking kan vlekken, meer stof en ander gedoe, gewoon minder hygiënisch. En zoals ook al aangegeven met laminaat kan je zo in 1x door leggen en heb je geen drempels ook wel erg fijn moet ik zeggen ! Heb ook echt geen last van koude voeten.

Klopt het is een stuk strakker met laminaat. Ik ben m'n hele leven lang al gewend aan zacht tapijt aan m'n voetjes als ik wakker word, beetje bang voor het onbekende denk ik :D Aan de andere kant, ik loop vrijwel altijd op blote voeten in huis dus eigenlijk maakt ook geen bal uit besef ik me nu :)
Het moet maar laminaat worden dus.

Ander vraagje. Vrijwel alle muren in huis zijn gespackt, alleen zou ik op mijn slaapkwamer wel een muur willen voorzien van (foto)behang. Is zo'n gespackte muur weer eenvoudig en goedkoop strak te krijgen of moet ik dan gewoon een stucadoor laten komen?

Ik ben wel eens in duitsland wezen overnachten waar ze vloerbedekking op toilet hadden grinning smiley das pas ranzig. En in korea heb ik wel eens een stoffen toiletzitting gezien bij een leverancier nut smiley

Wel lekker warm aan je knieën en armen na een heule heule heule zware nacht doorzakken :T :)

Heb inmiddels mijn afstudeereindrapport ingeleverd bij mijn docentbegeleider voor de eindbeoordeling.
Dan kan er een verdediging volgen en kunnen we dat ook afsluiten... thumbs up

Goed nieuws Joske!
Einde komt in zicht, maar verslap niet ook in dit stadium probeert je hogeschool je (bewust of onbewust) te naaien. Been there, done that zeg maar :)
Al druk aan het solliciteren?

Mogguh!
Ik zou nooit vasttapijt nemen in de slaapkamer. Mijn kinderen waren lichtelijk allergisch, dus vasttapijt was een ramp. Zelfs een los vloerkleedje op een vinyl vloerbedekking moest uiteindelijk uit de kamer verwijderd worden.

B-Real zei:
Dan kan er een verdediging volgen en kunnen we dat ook afsluiten... thumbs up

Goed nieuws Joske!
Einde komt in zicht, maar verslap niet ook in dit stadium probeert je hogeschool je (bewust of onbewust) te naaien. Been there, done that zeg maar :)
Al druk aan het solliciteren?

H. had gisteren haar laatste examen,
nu nog 4 dagen stage,
volgende week proclamatie,
en op 1 februari aan de slag als verpleegkundige.
Wat zijn die drie jaar studie voorbij gevlogen!!!

Mogguh!

Klinkt goed Jos! Bijna klaar en dan kan het echte leven beginnen!

Ander vraagje. Vrijwel alle muren in huis zijn gespackt, alleen zou ik op mijn slaapkwamer wel een muur willen voorzien van (foto)behang. Is zo'n gespackte muur weer eenvoudig en goedkoop strak te krijgen of moet ik dan gewoon een stucadoor laten komen?

Ah daar kan ik van advies dienen. Wij hebben ook gespackte muren en hebben een glad gestreken en daar behang op gezet.
Hebben we gewoon zelf gedaan met Alabastine Muurglad..Link

Ging bij ons perfect.

mogguh!

Ik ben wel eens in duitsland wezen overnachten waar ze vloerbedekking op toilet hadden
Mijn oma heeft op de bovenverdieping ook nog een extra badkamer en daar ligt ook vloerbedekking. Heel apart :D

Gisteren op de HTS Autotechniek geweest, presentatie van twee stagiairs bijwonen. Wel leuk om te zien! Maar ook een eind weg: Arnhem.

Mogguh,

We kunnen hier wel een klus- en huisinrichtings-topic van maken :T

@ Laminaat: in nieuwe huis zou ik ook overal laminaat of hout willen hebben. Wel net zo hygiënisch inderdaad!

Vanmorgen de Twingo naar de garage gebracht voor APK, kleine beurt en nieuwe voorbandjes. Ben benieuwd of er nog bijzonderheden aan het licht komen; ik hoop het niet...
Ik kwam er gisteren achter dat de Punto inmiddels een kilometerstand heeft van 137.000. In december stond ie rond de 131.000 o_O

@ Jos: Top bezig zeg! Laatste loodjes nog even en dan zit het erop (y) Al leuke vacatures gezien?

@ Peter: Dan vliegt het inderdaad voorbij! Ik kan nog herinneren dat je het er over had dat ze aan de studie begon. Wel lekker dat ze straks gelijk aan de slag kan met haar 'opgewaardeerde' CV!

@ Klussen.. De bezoeken aan de badkamerzaken en inmiddels ook aankopen en bestellingen voor onze badkamer gaan ook lekker door.. kranen, doucheset, waskom, wastafelblad op maat, douchewand (glas) accessoires.. zijn al gekocht/besteld.. Nu nog de vloertegels, die weten we al welke we willen.. en de wand tegels (voor 1 muur), daar zijn we nog niet over uit.. toilet en inbouwdeel.. en dan kan het hele feest van start eind april.

maar we gaan eerst de toilet beneden opnieuw doen, heb ik vast weer wat oefening opgedaan.. :) tegels/wc etc. zelfde als de badkamer..

Klussen met Richard zei:

Je moet even kijken of het Spack-spuitwerk is of Spachtelputz.
Spachtelputz kan je er af halen, dan blijft er een gladde gipslaag over (als je het netjes doet)

Spack-spuitwerk is al gehecht aan de muur zonder dat er een gipslaag tussen zit (want spack-spuitwerk wordt in 2 lagen direct op een stenen of betonnen muur gespoten)
Dit is er niet af te halen, en dan zou ik net als Rob's advies, de muur glad maken door er een dunne gipslaag overheen te smeren.

@alle eindstudenten: Fijn dat het einde in zicht is! Hard werken wordt beloond (y)

't Was vanmorgen -9 volgens mijn weer-app.
volgens Siggie 'maar' -7, stoelverwarming aan en karren maar! :) (y)

AsconaGT zei:
Ga je dat zelf doen dan Jimmy? dat zijn dus dingen die ik uitbesteed, ondanks ik wel veel zelf doe

Wc doe ik helemaal zelf behalve het stucen, badkamer idem dito.. Alleen de badkamer wel met hulp van een vriend loodgieter/monteur die dit als werk doet :)

tegelen, voegen, wc plaatsen.. ik als MBO'er.. ene echte doener, met Ruud zijn woorden gesproken, draai daar mijn handen niet voor om.

Hotdog zei:
Klussen met Richard zei:

Je moet even kijken of het Spack-spuitwerk is of Spachtelputz.
Spachtelputz kan je er af halen, dan blijft er een gladde gipslaag over (als je het netjes doet)

Spack-spuitwerk is al gehecht aan de muur zonder dat er een gipslaag tussen zit (want spack-spuitwerk wordt in 2 lagen direct op een stenen of betonnen muur gespoten)
Dit is er niet af te halen, en dan zou ik net als Rob's advies, de muur glad maken door er een dunne gipslaag overheen te smeren.

Hmm, ook een goede tip!
Ik ga vanavond even uitzoeken wat het verschil is en wat er bij mij dan op de muren.

Zou het wel handig vinden als ik er gewoon iets overheen kan smeren ipv alle glad schuren, dat geeft ook een hoop werk en rommel namelijk.

't Was vanmorgen -9 volgens mijn weer-app.
volgens Siggie 'maar' -7, stoelverwarming aan en karren maar!

Toen ik vanmorgen om 6.30 wegreed kwam ik niet verder dan -4 C. Maar stuur- en stoelverwarming zij wel heerlijk met dit weer hoor..;)

tegelen, voegen, wc plaatsen.. ik als MBO'er.. ene echte doener, met Ruud zijn woorden gesproken, draai daar mijn handen niet voor om.

Heerlijk...:)

We kunnen hier wel een klus- en huisinrichtings-topic van maken

Goed plan..bijn ons begint het ook weer wat te kriebelen...;) Willen wat dichter naar de stad en slagje groter huis. Maar zal niet op korte termijn zijn hoor..

Dat is toch mooi mensen, een beetje klussen! WC beneden ga ik ook nog doen. Pot vervangen, wasbakje vervangen, andere vloertegels leggen. En ik zit te denken om de achtermuur te slopen, daar zit nu een ouderwets inbouwreservoir in, maar die gebruikt zo bizar veel water dat ik 'm liever helemaal vervang.

De voorbereidingen voor de keuken zijn bij ons ook in volle gang.
Week 6 ben ik de hele week vrij van het werk, dan begint het slopen..
Ben ook MBO'er, alle klussen doe ik zelf, behalve de Perilex-aansluiting en het stukadoorswerk.. ;)

De keuken plaatsen wordt gedaan, zat voor € 1 bij de prijs in (ja, sigaar uit eigen doos, ik weet het ;))

British Racing Green zei:
Hotdog zei:
volgens Siggie 'maar' -7, stoelverwarming aan en karren maar! :) (y)

En mevrouw en de kindjes mochten in een ijskoude Punto... Foei!!! :p
De puppies zitten warm op school, vrouwlief vind de Signum veel te groot en geeft de voorkeur aan de GP.
Ik kan haar geen ongelijk geven.... :rolleyes:

B-Real zei:
Hotdog zei:
Klussen met Richard zei:

Zou het wel handig vinden als ik er gewoon iets overheen kan smeren ipv alle glad schuren, dat geeft ook een hoop werk en rommel namelijk.

Daar heb je speciale egaliseerpasta voor. Heb ik wel eens gebruikt, ging prima.

Lekker hoor al die klusplannen! Wij hebben ook allerlei plannen voor badkamer en keuken (en schuur en zolder en..), maarja.. de portemonnee werkt niet altijd mee. Soms is het daarom ook wel goed om gewoon in een hoekje te gaan zitten en bewonderen wat we er wel niet van hebben weten te maken :)

Vanmorgen de C4 voor C. onder het ijs weggebikt en daarna zelf in een helemaal schone Astra weggereden. Stoelverwarming is dan wel lekker hoor! Terugreis door de Veluwse bossen tussen Putten en Apeldoorn nog getwijfeld om de kap open te doen. -4 weerhield me er toch enigszins van ;)

In Putten naast een Astra K geparkeerd overigens. Geen hele goedkope versie, gezien de 18" wielen, maar in het zwart viel hij me eigenlijk pas de tweede keer op.. Toch wel een beetje een grijze muis en weinig vernieuwend. En aan de achterkant is het net of ze te vroeg zijn begonnen aan het einde, hij mist een paar centimeter.

@Richard: wij hebben één wandje laten stucen voordat we er in kwamen en dat was prima te betalen. Omdat er een haard zat met een grote schouw en ombouw waar de spachtelputz omheen was gezet bleef er een kaal stuk over. Hij heeft dus alles glad gestuct en daarna weer spachtelputz overheen gezet. Dat plus wat andere kleine klusjes van de timmerman kostte zo'n 300,-. Alleen het gladmaken, dus max zo'n 100-150?

@Jos: wat een prettig gevoel of niet! Lekker hoor, geniet van de laatste loodjes (klinkt raar, is wel zo) en dan vlug door! Tijd voor een dikke baan en een M135i :p

Sanoma zei:
We kunnen hier wel een klus- en huisinrichtings-topic van maken :T

Ik schrijf alles op
Of ik plak het op mijn moodboard...

Sanoma zei:
@ Jos: Top bezig zeg! Laatste loodjes nog even en dan zit het erop (y) Al leuke vacatures gezien?

Dit leek me wel wat... ;)
https://www.motorsportmarkt.de/inserate/rennfahrzeuge.html?sortOrder%5Bquery%5D=bmw+&sortOrder%5Border%5D=id&sortOrder%5Bfilter%5D=alle&sortOrder%5Bmarken_id%5D=&page=2

Nee nog niets concreets ondernomen, ik ben al wel wat aan het rondkijken, maar met veel vacatures (in de logistiek) is het al gauw óf Rotterdam/A'dam óf Venlo/Eindhoven.
Iets in transport trekt me dan het meest aan (exceptioneel/groot/bijzonder vind ik dan zelf erg gaaf, daarom ben ik logistiek gaan studeren ;)).
Of bij de overheid (Rijkswaterstaat/Kadaster) oid...

Transport is erg interessant inderdaad.. Ik ben er ook regelmatig mee bezig, gezien ik verantwoordelijk ben.. voor het logistiek binnen de firma.

Ben ook MBO'er, alle klussen doe ik zelf, behalve de Perilex-aansluiting en het stukadoorswerk.. winking smiley

Ik ben hbo'er en heb een woning gekocht waar weinig aan hoeft te gebeuren. Afgezien dat ik zelf niet handig ben had ik geen zin in alle troep die komt kijken bij een verbouwing van keuken/badkamer/wc en heb ik er ook geen tijd voor in deze periode van het jaar. Neemt niet weg dat ik best jaloers ben op de mensen die dergelijke klussen wél zelf aandurven en het ook nog netjes afronden (y)

@Richard: wij hebben één wandje laten stucen voordat we er in kwamen en dat was prima te betalen. Omdat er een haard zat met een grote schouw en ombouw waar de spachtelputz omheen was gezet bleef er een kaal stuk over. Hij heeft dus alles glad gestuct en daarna weer spachtelputz overheen gezet. Dat plus wat andere kleine klusjes van de timmerman kostte zo'n 300,-. Alleen het gladmaken, dus max zo'n 100-150?

Dat is ook een optie, maar ik heb hier al een aantal tips (Fer, Rob, Meeuw) voorbij zien komen die ik eerst verder ga onderzoeken. Volgens mij kan ik (en/of mijn vader) dat prima zelf (y)

@ Jos, logistiek is toch ook een sector waar de economische crisis nog best wel gevoeld wordt plus het feit dat er in verhouding niet heel veel kantoormensen nodig zijn vergeleken met chaufeurs e.d. Rustig verder zoeken dus, er komt vanzelf iets voorbij (y)

Iemand zin in een Manta? :cool:
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/page/14/te-koop-opel-manta-150169963.html>

Bij ons zit ook gewoon een logistieke afdeling van 6 man. Maar als je ziet wat daar allemaal bij komt kijken :eek: duane papieren, allerlei verschillende landen met aparte eisen. Dan nog specifieke klanteisen zoals alleen met Euro6 vrachtwagens mag het transport gedaan mee worden. Schepen mogen niet ouder dan 10 jaar zijn wat ook allemaal overhandigd moet worden dmv certificaten. Ook houden ze betalingen in de gaten voordat het verzonden mag worden. Verzekeringsspul, opslageisen. Waar ligt bij wie de verantwoording. Incoterms en zo.

Ben blij dat ik daar wel wat van mee krijg maar verder niets mee hoef te doen :)

Laatst hadden ze wel een leuk klusje, een complete 747-400 cargo regelen voor transport voor een projectje van ons :)

met 2000PK :eek:

Avond!!

Wat een drukte hier vandaag, lijkt wel weer ouderwets:D

@ jimmy: :p

@ laminaat/tapijt: Had vroeger bij de oale leu altijd tapijt op de vloer. Lekker warme en zachte vloer en geluidsdempend. In mijn huis zit boven overal laminaat.
Het is enerzijds wel beter schoon te houden, maar je hebt er ook meer werk mee omdat je al het stof erop ziet liggen. Dus regelmatig stofzuigen en zo af en toe dweilen.
De koude vloeren vind ik deze dagen ook irritant, heb daarom naast het bed ook idd een tapijtje. Zou als alles eruit ging denk ik weer terug gaan naar vloerbedekking.

@transport: gelukkig niks mee te doen, wij besteden dat allemaal uit.

@Frank, PM
Ik denk te weten met wie je een afspraak had vanochtend :)

@manta, precies hetzelfde interieur als de mijne :D
Wel stevig aan de prijs zeg...

Terug
Bovenaan