Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh.......... Dan zal ik die Opeling eens ff volplakken:) With Opel I like.. :)

Irmscher-7-Turbo-007.jpg

28521_1290506338442.jpg

pict0043-800x600.JPG

astraf10.jpg

kevve2_zpscca1e56d.jpg

image012.jpg

Deze mag natuurlijk NIET ontbreken!
1.jpg

Oja.. de 2e week van februari ga ik naar Saalfelden... nee niet om te skiën.. Nieuwe band introductie en testen. :)

Nog eens een vraagje... Voor de Seven ben ik aan het kijken om of een dashcam, of een action cam te monteren. Wat zal ik kiezen... Dashcam start bij starten auto, action cam heeft een beperkte batterijduur, maar ik ga er toch geen hele dagen in rijden.

Tips iemand.. :)

Een kleine dashcam voor (en/of achterop) op de motor lijkt me ook wel wat (y)
Heb een beetje brak internet hier (ondanks dat ik vlakbij een Google datacenter zit) dus zelf opzoeken is wat lastig, maar filmen deze dingen gewoon in HD en incl snelheid etc?

Dat ga ik ook nog even verder opzoeken, ik wil in ieder geval GPS erop, want ik wil ook toch wel weer een motor kopen in 2016 eigenlijk.. en dan is dat ook wel leuk op terug te kijken.

Naar Saalfelden en dan niet skiën o_O je bent toch niet de hele dag met de bandjes bezig?

Bij lekker weer ff de berg op om te chillen of een ochtendje rodelen, is dat geen idee? :T

Rodelen, dat is wel gaaf idd!
Ook eens gedaan met véél te veel drank op :p De dag erna kon ik m'n armen en benen niet meer strekken :D

Binnenkort trouwens met de pv naar Snowworld Zoetermeer. Ik ben benieuwd!

Rodelen, geweldig!!!

@dashcam: heb er ook één en werkt mooi. Mijn versie heeft geen bluetooth of wifi zodat snel uploaden van filmpjes naar de telefoon niet mogelijk is.
Destijds bewust voor gekozen omdat die optie toch best duurder was, en eerlijk is eerlijk....hoe vaak doe je dat nog als de nieuwigheid eraf is.
Bij de volgende auto zou hij er ook weer in komen, mits het een privé auto betreft.
Als antwoord naar Jim, ik zou voor een dashcam zonder display gaan die je kunt koppelen met de phone. Prijzen zijn best gezakt de laatste jaren.

HULP GEVRAAGD: weet iemand hoe je de nacirculatie weer kunt activeren bij de vectra. Dat werkte altijd door na het verwijderen van de sleutel uit het contactslot de autom knop een keer in te drukken. Maar nu werkt dat niet meer, terwijl ik dat wel weer graag wil hebben. Zeker bij vochtig weer is dat soms wel van voordeel

@ Ruud, welk model heb jij ? Nadeel bij de 7 is dat de ruit erg klein is, dus die mini 0805 is een erg compact model.

@ Fer, nieuwe band introductie.. dus wel de hele dag op het circuit bezig hoor.. :) En ik kan toch niet skiën.. :)

@ All... Gisteren naar Hatefull eight geweest.. Awesome, echt Tarantino, Samuel L Jackson op zij best. Vette film. (zal niet spoilen)

foto_22230_foto-kurt-russell-en-samuel-l-jackson-op-nieuwe-banner-hateful-eight.jpg

Maareuh Jimmy.. Rijdt hij al dan? Dat is wel handig voor een dashcam. De hele dag beelden van de garagedeur is ook wat saai ;)

@Jimmy, mag ik mee? :D ik denk dat Richard ook wel wil, Saalfelden ligt vlak bij Maria Alm..

ruud zei:
HULP GEVRAAGD: weet iemand hoe je de nacirculatie weer kunt activeren bij de vectra. Dat werkte altijd door na het verwijderen van de sleutel uit het contactslot de autom knop een keer in te drukken. Maar nu werkt dat niet meer, terwijl ik dat wel weer graag wil hebben. Zeker bij vochtig weer is dat soms wel van voordeel
Geen idee, het zou altijd moeten werken..
ik check het vanavond even bij Siggie, het kan zijn dat wanneer de temperatuur onder de 5 graden is deze nawerking niet werkt omdat de airco ook niet werkt..

Hotdog zei:
@Jimmy, mag ik mee? :D ik denk dat Richard ook wel wil, Saalfelden ligt vlak bij Maria Alm..

Ligt toch (ook) vlak bij het skigebied Saalbach-Hinterglemm-Leogang? Schitterend gebied en nu ook voldoende sneeuw.

meeuw zei:
igt toch (ook) vlak bij het skigebied Saalbach-Hinterglemm-Leogang? Schitterend gebied en nu ook voldoende sneeuw.

Klopt, en sinds de aaneenschakeling met Fieberbrunn heet het nu Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn :)
En over 2 jaar komt Zell am See Schmittenhöhe er ook bij (y)
oh, ik heb best zin om er heen te gaan.. Maar dit jaar ga ik wss niet omdat we februari in het teken staat van de nieuwe keuken.
Er is nog een klein kansje dat we met het gezin rond Pasen gaan, maar vrouwlief moet daar haar 'Ja, ik wil' op geven.. (ze twijfelt enorm, wintersport is niet echt haar ding)

Hotdog zei:
meeuw zei:
igt toch (ook) vlak bij het skigebied Saalbach-Hinterglemm-Leogang? Schitterend gebied en nu ook voldoende sneeuw.

Klopt, en sinds de aaneenschakeling met Fieberbrunn heet het nu Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn :)
En over 2 jaar komt Zell am See Schmittenhöhe er ook bij (y)
oh, ik heb best zin om er heen te gaan.. Maar dit jaar ga ik wss niet omdat we februari in het teken staat van de nieuwe keuken.
Er is nog een klein kansje dat we met het gezin rond Pasen gaan, maar vrouwlief moet daar haar 'Ja, ik wil' op geven.. (ze twijfelt enorm, wintersport is niet echt haar ding)

Als Schmittenhohe erbij komt wel mooi, heb je ook verbinding met de rest van Zell am See (afgezien van Kaprun). Maar toen ik enkele jaren terug daar was vernam ik dat het niet kon (?). Zell am See zal er wel blij mee zijn. Ik vond het een vrij beperkt gebied. Rondjes Saalbach-Hiterglemm zijn veel leuker (en eindigen in de Geitenbar :D ).

@Jimmy, mag ik mee? big smile smiley ik denk dat Richard ook wel wil, Saalfelden ligt vlak bij Maria Alm..

Ik wil zeker mee! Maar dan ga ik niet wintersporten of roddelen maar dan wil ik ook lekker op een circuit gummen en Toyo bandjes oproken :T
Mooi tripje Jimmy (y)

He accu leeg :(

24 uur aan de druppellader gehad, maar nee... helemaal niets.

iemand ervaring met anwb bellen? (ben lid) en de prijzen van die accu's? Of is het mogelijk dit zelf te doen zonder dat alles van slag is in de auto?

EDIT: De lokale automaterialen zaak brengt een accu langs morgen als ik op werk ben, als ik dan terug ben zelf maar er in zetten en hopen dat het geen gezeur geeft (y)

@Joost, je accu is nu toch al rot, dus het maakt niet meer uit of je de accu los hebt.
heeft de nieuwe accu wel dezelfde afmetingen?

Klusje voor mijn moeder: haar auto verkopen. Gaat een leuke uitdaging worden (y)
Op FB zal ik wat meer erover schrijven..

@Joost, je accu is nu toch al rot, dus het maakt niet meer uit of je de accu los hebt.
heeft de nieuwe accu wel dezelfde afmetingen?

ik heb mijn auto doorgegeven aan die gene die ik ken die daar werkt vanavond. Dus ga er van uit dat morgen de juiste op de stoep staat als ik thuis kom.

En ik heb hem in het verleden wel eens uit de brand geholpen, dus allicht is de prijs nog enigszins te behappen. ALs ik zie wat die dingen soms kosten...

@ Jimmy, houdt ons tzt maar op de hoogte met wat fotootjes en geniet er van (y)
@ Joost, komt altijd ongelegen en onverwacht. Zelf ook al een keer gehad dat de auto 's ochtends prima starte en's middags de accu helemaal dood was.

Net even een nieuwe TV besteld. Lang getwijfeld tussen 55" en 65" en uiteindelijk toch voor 55" gegaan vanwege de prijs, de 65" was een keer zo duur.
Hopelijk krijg ik er geen spijt van aangezien ik een metertje of 6 van de TV af zit straks...

Net even een nieuwe TV besteld. Lang getwijfeld tussen 55" en 65" en uiteindelijk toch voor 55" gegaan vanwege de prijs, de 65" was een keer zo duur.
Hopelijk krijg ik er geen spijt van aangezien ik een metertje of 6 van de TV af zit straks...

uiteindelijk went alles! Wij hebben een 47", toen stond hij er en dachten we; wat groot! Maar nu heel normaal. Mijn broer heeft 65" en dat vinden wij erg groot (misschien wel iets té). Maar hij vind het nu heel normaal en die van ons klein. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je de ondertiteling niet kunt lezen ;) Welke heb je gekocht?

Op zo'n groot scherm zie je ook alle mindere dingen, pukkels of snorharen bij jouw favoriete actrice bijvoorbeeld.
Kan je beter een heel klein tv'tje hebben Richard :)

@Jimmy, ben ook heel benieuwd naar de foto's.
Saalfelden heeft overigens 2 flitskasten op de hoofdweg. Rustig rijden daar dus!

Formaat ben/was ik niet zo bang voor 65" zou ook prima kunnen in mijn woonkamer, dat formaat went wel. Alleen het prijsverschil vond ik net iets te absurd, aan de andere kant doe ik er ook lang mee en valt het teruggerekend per jaar ook wel weer mee.

Deze is het geworden

@ Fer, je snapt het niet. Juist die snorharen van m'n favoriete actrice vind ik zo woest aantrekkelijk :T

Niet starten...dat komt nooit uit. Maar mooi dat het zo wordt opgelost, Joost.

Lieve sara...65 inch lijkt me wel erg groot hoor...Dan is je tv wel erg prominent in de kamer aanwezig...55 inch is groot zat toch...

Ik stel tv kopen steeds maar uit...als je ziet hoe snel die ontwikkelingen gaan en hoe snel de prijzen dalen...en de huidige is misschien niet smart maar werkt prima.

Ik heb zojuist nieuw paar schaatsen gekocht in Groningen. Zit nu op schaatsles en oude begonnen te scheuren. Heb nu klapschaatsen gekocht met harde schoen maar dan niet van die hele hogen maar wat sportiever model.

Ben benieuwd naar de ervaringen.

Avond!!

Accus, zeker bij een beetje electrische systemen idd een kostbare zaak.
Zou die voor de canrio ook duur zijn? Met airco, stoelverwarming en dak moet ie wel wat vermogen kunnen leveren.

TV: heb zelf 48 inch maar zit er dan ook pakweg 2,5 meter vandaan. Dan is het groot genoeg.
64 inch is wel erg groot hoor, maarjah....als je er dan ook 6 meter van af zit. Kun je beter kleiner kopen incl verrekijker ;)

Als het goed is krijg ik maandag weer signaal voor tv en internet.
En dan is het nog max een week wachten tot mijn tv terug is van philipps voor reparatie.

@fer: nawwrking toevalligerwijze nog getest?

Avond!

Het is weer lekker hectisch druk op het werk, dus forumtijd zit er niet echt in.
Volgende week een autogerelateerd weekje: rijbewijs verlengen, Twingo naar de garage en Punto naar de schadehersteller (geraamde schade: 1100 euro... voor een deukje o_O )

@ Joost: altijd klote dat soort dingen... heb ik destijds ook een keer met de Astra gehad op een zaterdag. Gelukkig was de plaatselijke garage nog open en had ie de juiste accu op voorraad, anders sta je mooi.
Hopelijk straks ook af van de 1 op het andere moment leeggelopen banden van de Twingo. Aan de banden zal het iig niet liggen :T

@ Richard: allemachtig wat een tv! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een Philips tv met beeldbuis gewend ben (erfenis van oma)... zolang die het nog doet, komt er geen smart/ledtv.
Vind zo'n curved van Samsung erg fraai. Ik weet dat er eigenlijk geen echte pluspunten aanzitten, maar gewoon mooiigheid.

Is ook groot hoor zo'n tv, maar ik kocht jaren terug een "immense" 42" TV en dat was ik gewend na twee weken. Straks zit ik 2x zo ver van de TV, dus dan valt 55" best mee :D
Curved TV's vind ook maar een marketing dingetje en dat hele smart gebeuren geloof ik ook wel. Voor het smart gebeuren en het geluid komt er nog wat anders bij :)

Dat deukje is verzekeringswerk neem ik aan Gerwin?
Mijn auto krijgt vanmiddag den verse voorruit, is de steenslag ook gelijk weer weg :T

Oh en het sneeuwt hier trouwens

Zijn jullie slechtziend? ik heb 40" dacht ik, echt groot zat.

Vanochtend ongeveer van de weg gedrukt door een eikel in een recente ****. Ook maar even de politie gebeld, want het is prima als zo'n l*l zichzelf doodrijdt, maar niet als ie anderen meeneemt. Ging met 160kmu slingerend links en rechts inhalend iedereen voorbij. Zo'n iemand verdient wat mij betreft gewoon een nekschot.

Mogguh!

Fraaie Tv met dito prijs Richard! Heb je verder alles nu wat compleet? Wel leuk he als je alles lekker nieuw uit mag zoeken.

Maar curved moet je niet aan beginnen. Staat fraai maar kijken in hoek is drama..denk dat het uitstervend ras is.

@ Gerrie: dat zijn forse bedragen zeg..gaat toch nergens meer over...waarschijnlijk verzekeringswerk maar kost je wel weer eigen risioco en no claim korting denk ik..? Je was toch zelf veroorzaker van de schade?

Dat schadebedrag had ik even gemist. Allemachtig! Naja, het is ook wel een lastig kleurtje natuurlijk. Maar dan nog: deurtje uitdeuken en spuiten, meer niet. Wat een geld zeg.

Ik heb alles wel redelijk compleet. Vloer is uitgezocht, maar er komt nog een nieuwe collectie binnen daar wil ik nog even een blik op werpen. Keuken- en salontafel kon ik nergens in de winkel vinden dus wordt door een meubelmaker gemaakt. Bank en keukenstoelen zijn al een poosje besteld. Kleurtjes voor op de muren zijn reeds in bezit.
Moet alleen nog wat apparatuur aanschaffen, heb al een lijstje gemaakt, het is alleen nog even wachten op de BTW actie van de Mediamarkt eind deze maand :D

Oh, verlichting moet nog wel maar dat doe ik expres pas als de meubels erin staan. Vriend van mij zit in de verlichting, dus dat komt ook wel goed.

Het leuke is er inmiddels wel af, kan werkelijk waar geen meubel of elektronicazaak meer zien :D

Haha! ik snap het wel hoor. Bij de zoektocht naar een keuken vond ik het na 2 keukenboeren ook wel best. De eerste was alles chique de friemel, bij de tweede vielen de keukens in de showroom al uit elkaar. :)
Een half jaar later zijn we maar eens verder gegaan met zoeken..

Ruud zei:
@fer: nawwrking toevalligerwijze nog getest?
Yeps, zojuist even getest. Het is nu 2 graden en ook bij mij werkt de nawerking niet. Hij gaat een kwart seconde aan, en meteen weer uit.
Moet toch een temperatuurdingetje zijn, want normaal werkt het altijd wel.

Ontdekte wel dat bij het uitzetten van de motor de ventilatormotor nog heel even blijft door draaien. En dat klonk nogal piepend, dus waarschijnlijk moet hij weer los en gesmeerd worden.

Mogguh!

Hier geen sneeuw!

@ Schadebedrag: hij tikte alle werkzaamheden in zo'n programma pakte en daarbij werden de bedragen automatisch aangevuld. Er loopt zo'n mooi gebogen lijn over de zijkant van de auto en daar loopt de deuk ook doorheen: zal wel lastiger zijn.
Ach inderdaad: het is gewoon verzekeringswerk maar ik verbaasde bij over de hoogte!

Staat fraai maar kijken in hoek is drama
Ik zat laatst bij iemand thuis naar zo'n curvedTV te kijken, maar het viel mij juist heel erg mee!

Het leuke is er inmiddels wel af, kan werkelijk waar geen meubel of elektronicazaak meer zien big smile smiley
Dat had ik op een gegeven moment met bouwmarkten.... schroefjes, spijkertjes, gereedschap, kwasten, verf; helemaal zat van :p

Dat had ik op een gegeven moment met bouwmarkten.... schroefjes, spijkertjes, gereedschap, kwasten, verf; helemaal zat van :p

Echt? Ik weet vaak al wel wat precies wat ik wil door desk research tot typenummer aan toe. Heb nooit een hekel gehad om naar een bouwmarkt. elektronica zaak of meubelzaak te gaan. Lekker dingen kopen.

Ik baal juist van mijn bankrekening na al die bezoekjes o_O

Het is weer lekker hectisch druk op het werk, dus forumtijd zit er niet echt in.
Sorry :)

Moet alleen nog wat apparatuur aanschaffen, heb al een lijstje gemaakt, het is alleen nog even wachten op de BTW actie van de Mediamarkt eind deze maand
Haha, hier staat voor die tijd ook een droger op de nominatie om te worden aangeschaft.
Wil ook graag nog een keer een mooi audioset maar weet nog niet goed wat ik zal aanschaffen.

@ Fer: Thanx! Dan is dus de kans groot dat het aan de temperatuur ligt. Zal het eens in de gaten houden, als het een keer 10 graden is of hij dan wel weer werkt.

Wasmachine had ik toen bij de Expert vandaan. Misschien iets duurder, maar ze kwamen 'm tot op zolder brengen. Heerlijk!

Keuken uitzoeken, daar heb ik echt een hekel aan. De rest is prima. Bouwmarkten bijvoorbeeld, daar kan ik me wel vermaken! (y)

Haha, hier staat voor die tijd ook een droger op de nominatie om te worden aangeschaft.

Hier staat ook een droger op het programma, en meestal eind januari / begin februari is er BTW actie bij de mediamarkt. Ik weet exact welk type ik wil, namelijk DEZE.

Ik heb eerder wat bij de mediamarkt in de gaten gehouden en met de BTW dagen ging de prijs gewoon fors omhoog waardoor de prijzen op die BTW dag vrijwel gelijk was als daarvoor :eek:

Ik weet nu dat de droger 799 kost, is geen aanbieding maar een reguliere prijs. Bij bol.com en bobshop en coolblue kosten ze allemaal het zelfde incl bezorging. Ben benieuwd wat hij werkelijk gaat kosten met die BTW dagen deze keer

Idem dito...
En vanavond nog een (moreel) verplichte academische zitting en nieuwjaarsreceptie.

@ Joost: Waarom specifiek dat model? (Ik heb zelf ook een voorkeur voor een Bosch. Betaalbaar en heb dan de wasmachine en droger van hetzelfde merk)

Grappig..ik heb ook een voorkeur voor Bosch..vindt het de Opel onder de electronica..erg degelijk en solide, betrouwbaar en voor een nette prijs.
Hebben nu dus ook wasmachine, koelvriescombinatie en vaatwasser van Bosch. Wasmachine heb ik al weer sinds ik voor het eerst op mijzelf ging na mijn studie; nu zo'n tien jaar terug. Tot nu toe nog nooit iets mee gehad. Maar mijn gevoel zegt dat het binnenkort wel eens raak is.
Droger stellen we steeds uit. Is mis hem nu nog niet. Heel veel was mag en kan er ook niet eens in. Met koters zou ik er wel een willen.

En wij halen ook alles bij de Expert. Keurige service aan huis en ook service na de aankoop.

Echt? Ik weet vaak al wel wat precies wat ik wil door desk research tot typenummer aan toe. Heb nooit een hekel gehad om naar een bouwmarkt. elektronica zaak of meubelzaak te gaan.

Ik ook niet hoor. Zijn nu wat plannen aan het smeden om woonkamer wat andere kleuren te gevn omdat we het na zeven jaar tijd voor wat anders vinden. Ik kan er uren rondhangen om ideeen en inspiratie op te doen. Maar als ik iets specifiek wil hebben ben ik ook heel doelgericht en kan ik zo klaar zijn.

Heb 13 jaar geleden een wasmachine en droger van Miele gekocht in een B-keuzezaak. Op de droger zat een krasje en op de wasautomaat een klein deukje.
Het spul draait dagelijks en met een gezin heb je gewoon veel was. Maar 1 keer een monteur erbij gehad voor een schokdempertje oid. Verder draait het probleemloos (y)

@Peter: nieuwjaarsreceptie? Het is al bijna Pasen! :D

Wasdroger: hebben wij niet en ik mis 'm eigenlijk ook niet. Of mis je 'm pas als je 'm hebt gehad?

Grootste nadeel is dat ik nu geen zolder heb waar ik wasgoed mooi heen kan hangen, zeker beddengoed enzo is in de herfst/winter wel fijn om dan toch snel te kunnen drogen.

Nu hang ik zaterdags de sokken en onderbroeken over de verwarming, zet ik in de douche een droogrekje wat ik 's avonds dan weer moet verslepen.

Neej, dan is een droger wel makkelijk. En gemak dient de mens!

@ Joost: Waarom specifiek dat model? (Ik heb zelf ook een voorkeur voor een Bosch. Betaalbaar en heb dan de wasmachine en droger van hetzelfde merk)

Rob zegt eigenlijk mijn antwoord al. Ik Heb gewoon een lichte voorkeur voor Bosch omdat ik het idee heb dat het gewoon topproducten zijn die aanzienlijk goedkoper zijn dan de Mieles. Dit type wil ik per se omdat het een van de weinige A++ warmptepomp droger is. Daarnaast is deze ook als aller best getest bij de consumentenbond en stil.

Van mij hoeft er niet zo een droger, maar ik doe dan ook de was niet. Maar B zeurt er al een tijdje over, zeker nu de was wat minder goed droogt. Wij hebben wel een aparte waskamer. dus ruimte is het probleem niet.

Van mij hoeft er niet zo een droger, maar ik doe dan ook de was niet. Maar B zeurt er al een tijdje over, zeker nu de was wat minder goed droogt. Wij hebben wel een aparte waskamer. dus ruimte is het probleem niet.

Haha..bij mij zeurt D. er steeds om..;)

Grootste nadeel is dat ik nu geen zolder heb waar ik wasgoed mooi heen kan hangen, zeker beddengoed enzo is in de herfst/winter wel fijn om dan toch snel te kunnen drogen.

Dat kan een nadeel zijn maar hebben wij ook. Jij hebt toch wel een kamertje over in je huis?

Wij hebben geen groot huis maar wel een zoldertje maar gebruiken een van de slaapkamers. Daar hebben we nu toch weinig te zoeken.

Heb 13 jaar geleden een wasmachine en droger van Miele gekocht in een B-keuzezaak. Op de droger zat een krasje en op de wasautomaat een klein deukje.
Het spul draait dagelijks en met een gezin heb je gewoon veel was. Maar 1 keer een monteur erbij gehad voor een schokdempertje oid. Verder draait het probleemloos

Mjn schoonfamilie zweert ook bij Miele. Maar ik vind de meerprijs zo gigantisch veel hoger dat ik me echt afvraag of dat het waard is...

Wij hebben 2 jaar terug een Zanussi warmtepomp droger gekocht.. Ideaal, zeker met Lize. slaapzakjes, pyama... beddengoed handdoeken.. ideaal.

Wasmachine is van Miele, die hebben we van de vorige bewoners overgenomen..

Oja.. @ Fer, we vliegen anaf Rotterdam naar Salzburg, en dan met een busje naar Saalfelden... dus ik word zeker niet geflitst :)

Terug
Bovenaan