Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hoppa, nieuwe telefoon besteld. Lang getwijfeld, maar toch gegaan voor de Oneplus X. Nu eens kijken of Brodit nog eens een houder wil gaan maken voor dat toestel, of dat ik een houder voor de Nexus 5 moet kopen en aanpassen.

050802astratwintop01.jpg

Juj!! Sinds maandag weer internet en gister overdag heeft pa de tv ontvanger aangesloten.
Nu alles werk blijkt:

- Abonnement oversluiten bij telfort ging fout. Meer als een maand zonder tv/internet gezeten
- Abonnementsprijs ging fout, ze hadden vergeten de korting te verwerken.
- Installateur voor internetspul komt 1,25uur later als afgesproken zonder bericht
(jullie zullen denken, verwissel zelf dan zo'n kastje. Normaal zou ik dat doen, maar gezien mijn dossier met telfort wilde ik zelf geen fouten maken)
- Blijkt nu dat ik niet 7-10 dagen uitzending gemist kan kijken zoals ik altijd had (nee meneer, met dit nieuwe abonnement kunt u alles hetzelfde als dat u had).
- Blijkt dat ik onterecht 30 euro installatiekosten mag betalen.

Oftewel, het enige wat goed is gegaan is dat ik optijd de materialen toegestuurd heb gekregen.
Daarmee ga ik ze dan vandaag ook telefonisch feleliciteren, en vragen of ze alle andere shit dan ook meteen rechtzetten.
Jezus zeg, wat heeft Telfort mij al een hoop ergernis en woede gekost.

@Ruud Waarom denk je dat ik bijna nooit overstap met iets ? 1x overgestapt naar andere energieleverancier en zoveel gezeik gehad, ik blijf gewoon zitten waar ik zit, bekijk het maar :)

Mogguh trouwens !

Tsjah Marc,

Enerzijds ben ik dat wel met je eens. Anderzijds is dat ook het nadeel aan de huidige economie.
Je wordt werkelijk een poot uitgedraaid als je niet switched. Ik ben toch dik een 60 euro goedkoper uit dit jaar voor tv/internet als vorig jaar.
En ja, daar heb ik veel problemen voor terug gekregen die me uiteindelijk die 60 euro niet waard waren, maar denk wel dat dit incidenteel is.

Het is gewoon te gek dat je op dit pakket al 60 euro kunt verdienen. Op de zorgverzekering verdien ik dit jaar 250 euro terwijl ik ook nog een beter pakket heb. Energie bespaar ik dit jaar ook 40 euro op.

Oftewel.....ik heb de helft van de vaste lasten van de cabrio al terug :)

@ Rob: Oohw, een verwarmbaar stuur lijkt mij ook zó fijn!! Dat is op de Insignia pas heel laat geleverd, dus velen hebben dat niet.
Naja....kans dat er een Insignia A komt is nu toch zeer klein geworden. Tesla 3 komt pas in 2018 lees ik nu....dus dan zal het zeer waarschijnlijk gaan tussen een full options astra K 1.6 biturbo of business Insignia B. We wachten rustig af :cool:

Heb in ieder geval wel gezien, ook met 21% bijtelling op een auto van 38.000 euro ben ik goedkoper uit als nu met de Vectra.
En daarvoor rij je dan altijd nieuw.

Nu eens kijken of Brodit nog eens een houder wil gaan maken voor dat toestel, of dat ik een houder voor de Nexus 5 moet kopen en aanpassen.

Zo'n Brodit houder is ideaal, ik heb er ook al jaren één (y)

@ Ruud, ik liet ze alles netjes voor elkaar maken en stapte dan alsnog over. Overal kan iets fout gaan, maar bij jou stapelen ze wel de ene fout op de andere.

Verwarmd stuur.....
Ik zou al blij zijn met verwarmde ruitensproeiers. Die stomme Clio heeft dat niet, ik heb dus de afgelopen twee dagen amper m'n voorruit kunnen ontdoen van alle pekel zooi o_O

Richard daar heb je antivries ruitensproeiervloeistof voor he ;) Eén keer die fout gemaakt met de 106.. en dat heeft me een heel stuk autorijden gekost om de hele zaak weer een beetje vloeibaar te krijgen :)

@Fer: helaas, zie PB ;)

@Ruud: goede vooruitzichten! Je terughoudendheid mbt een leaseauto van vorige maand is wat aan het verdwijnen dus?

@Berry: Oneplus X lijkt me een uitstekende telefoon, goeie keuze

@Overstappen: Wij zitten nu niet zo goedkoop met Ziggo, maar het werkt goed en er is veel keuze. Hiervoor een goedkoper abbonementje bij Tele2 gehad en het verschil was goed te merken. Wat betreft energie zouden we iets geld kunnen verdienen, maar we verbruiken zo weinig dat het nauwelijks de moeite waard lijkt :p Ik heb eindelijk mijn jaarafrekening teruggevonden: dik 600,- teruggekregen en netto zo rond de 2000kwh/1100m3 voor 11 maanden :cool: Nu hebben we meer stroom teruggeleverd dan verbruikt, dus de eerstvolgende zoektocht gaat naar het eenvoudig terugbrengen van het gasverbruik! (en niet per se door korter te douchen.. comfort heeft ook wel wat)

Ik ben ook niet zo'n voorstander van geregeld overstappen van dienstverlener (internet, GSM, energie, ...).
OK, je zal misschien een fractie goedkoper af zijn, maar al die miserie en ergernis die daar steeds komt bij kijken!

Mogguh!

Gisteren de Twingo opgehaald bij de garage: geen bijzonderheden (y)
En vrouwlief was ontzettend blij met de nieuwe bandjes: 'Veel meer greep en comfort, wat merk je dat goed!' ;)

@ Ruud: wat een gezeik hé, overstappen? Al eens 'per ongeluk' de overstap naar Essent gemaakt. (ratten zijn het) en dat was al een gezeik. Met overstap mobiel abonnement was ook wel wat gedoe, maar gelukkig hebben beide partijen het opgelost waardoor mij de ellende bespaart is gebleven.

Nu hebben we meer stroom teruggeleverd dan verbruikt, dus de eerstvolgende zoektocht gaat naar het eenvoudig terugbrengen van het gasverbruik! (en niet per se door korter te douchen.. comfort heeft ook wel wat)
Mooi om uit te zoeken! Bij het bekijken van huizen kijk ik ook constant met wat er veranderd kan worden om zo comfortabel maar wel energiebesparend te kunnen leveren.
Huis met een oude ketel? Vervangen door een nieuwe icm zonneboiler bijvoorbeeld.

@Ruud: goede vooruitzichten! Je terughoudendheid mbt een leaseauto van vorige maand is wat aan het verdwijnen dus?
Die zal er op zijn vroegst pas begin 2017 komen. Maar ben wel zo links en rechts eens aan het kijken wat mogelijk is en wat de kosten zijn.
De GTS heeft 2,1 ton gelopen. Die kan nog gerust een ton mee....voor hetzelfde geld komen er dit jaar reparaties aan die het investeren eigenlijk niet meer waard zijn. Dan is het wel fijn om een beetje te weten welke kant je op wilt kwa vervanger.

Ik kan me dan welliswaar met de cabrio nog een tijd goed redden, maar toch. En het is natuurlijk gewoon leuk om eens te kijken,
zeker nu de nieuwe astra te configureren is. .

Ik ben ook niet zo'n voorstander van geregeld overstappen van dienstverlener (internet, GSM, energie, ...).
OK, je zal misschien een fractie goedkoper af zijn, maar al die miserie en ergernis die daar steeds komt bij kijken!
Ik liever ook niet, maar ik vind een goede 25 euro per maand verschil nog best veel.

Richard daar heb je antivries ruitensproeiervloeistof voor he winking smiley Eén keer die fout gemaakt met de 106.. en dat heeft me een heel stuk autorijden gekost om de hele zaak weer een beetje vloeibaar te krijgen grinning smiley

Ik moet eerlijk zeggen dat er een mix van zomerspul en antivries in zit, dus dat zal ook deels de oorzaak zijn :D. Echter waren bij mijn vorige auto de sproeiers verwarmd (geschakeld met de achterruitverwarming) en bij de Clio dus niet.

Overstappen wordt wel steeds makkelijker doordat de verschillende bedrijven daarin samenwerken. Ik ben verder ook redelijk honkvast. Zit al jaren bij Vodafone qua mobiel, heb me in de tussentijd twee jaar lopen ergeren aan Hi/KPN. Zorgverzekering is al jaren hetzelfde en kan met de collectiviteitskorting niet veel goedkoper.

Verzekeringen voor het huis heb ik gedaan o.b.v. een prijsvergelijker en gekozen voor een goedkope maar wel bekende partij. Ik zal het af en toe checken, maar ik denk niet dat ik snel overstap.
Voor energie heb ik hetzelfde gedaan, gewoon de goedkoopste gepakt (Nuon). Elektriciteit en gas is allemaal hetzelfde natuurlijk, kan alleen wel een hoop schelen. Ik ga eind dit jaar wel weer kijken of er een andere aanbieder is.

TV/internet wordt gewoon Ziggo. Bevalt bij mijn ouders ook prima en de nieuwe Horizon box is ook super, daarnaast heb ik dan ook Ziggo sport wat mij ook wel een paar euro extra waard is elke maand.

Mogguh. Overstappen is idd gedoe. Behalve energie, want daarbij moeten ze gewoon blijven leveren. Zorgverzekering krijg ik een deel van vergoed via de wg, dus daarbij stap ik niet meer over!
Sommige dingen zullen best goedkoper kunnen, maar voor bij internet en tv heb ik zoveel gezeik gehad bij de verhuizing dat ik niet meer ga switchen.

Voor energie heb ik hetzelfde gedaan, gewoon de goedkoopste gepakt (Nuon). Elektriciteit en gas is allemaal hetzelfde natuurlijk, kan alleen wel een hoop schelen. Ik ga eind dit jaar wel weer kijken of er een andere aanbieder is.
Echt joh? Was Nuon de goedkoopste?

Ik heb afgelopen zomer eens gezocht naar een stroomaanbieder die netto het goedkoopst was. (dus geen cash-back-acties of 'gratis' tablet-acties)
Daarbij wilde ik graag groen, zowel gas als stroom, en een contract voor 1 jaar.

Ik kwam uit op Greenchoice, mede omdat gas meer dan 10 cent goedkoper was dan de Nuon. En gas is ongeveer 2/3e van de rekening bij ons, dus grootste bespaarpost.
Wat fijn is: ik krijg geen klantenkrantjes en spaaracties meer. De overstap is vlekkeloos verlopen, werd goed geïnformeerd. En ik betaal € 30 per maand minder aan voorschot.
Wat minder fijn is: niets!

Ik heb er geen hele studie van gemaakt eerlijk gezegd.
Een aantal vergelijkingssites bekeken en bij de meesten stond de Nuon bovenaan. Kosten per m3/kwh waren in vergelijking ook laag met andere aanbieders plus ze hadden een fijne cashback, dus ik had er wel een goed gevoel bij. Ohja, ook maar een contract voor een jaar.

Het is voor mij ook maar afwachten wat het verbruik is dit jaar natuurlijk, dus misschien kan het allemaal nog wel beter als ik eind dit jaar beter inzicht heb in mijn verbruik. Ik gok dat het bij mij niet heel veel uitmaakt. Ik ben maar alleen, weinig thuis, goed geïsoleerde woning etc.

Ik moet eerlijk zeggen dat er een mix van zomerspul en antivries in zit, dus dat zal ook deels de oorzaak zijn big smile smiley. Echter waren bij mijn vorige auto de sproeiers verwarmd (geschakeld met de achterruitverwarming) en bij de Clio dus niet.

Probleem bij mij is dat die bak waarin de sproeiers zitten vaak een bonk ijs is bij sneeuw/dooi/vorst waardoor sproeiers geblokkeerd zijn. Niert zozeer het bevriezen van de sproeiers zelf.

Mogguh. Overstappen is idd gedoe. Behalve energie, want daarbij moeten ze gewoon blijven leveren. Zorgverzekering krijg ik een deel van vergoed via de wg, dus daarbij stap ik niet meer over!

Klopt. Energie net overgestapt en scheelt me zo'n 300 euro per jaar. Ging echt vlekkeloos.

Maar het is niet zozeer het overstappen wat helpt maar de vaste leverancier eens laten voelen dat ze ook wel eens wat mogen doen voor hun vaste klanten. Als je jaren klant bent hoor je niks maar zodra je overstapt komen ze opeens met prachtige aanbiedingen. Zo ook bij onze krant. Je kan beter je abbo steeds even opzeggen dan lid blijven. Dan komen ze vanzelf weer bij je met een leuk aanbod wat interressanter is dan wanneer je gewoon lid blijft.

Edit: dubbel quote

rjthefrisian zei:
Maar het is niet zozeer het overstappen wat helpt maar de vaste leverancier eens laten voelen dat ze ook wel eens wat mogen doen voor hun vaste klanten. Als je jaren klant bent hoor je niks maar zodra je overstapt komen ze opeens met prachtige aanbiedingen. Zo ook bij onze krant. Je kan beter je abbo steeds even opzeggen dan lid blijven. Dan komen ze vanzelf weer bij je met een leuk aanbod wat interressanter is dan wanneer je gewoon lid blijft.

Let op, dit zijn wijze woorden!

Edit: iets te werkinhoudelijk :)

Eigenlijk is dat te gek voor woorden, maar het kenmerkt wel de markt. In de hoek van tv/internet/telefonie hebben de grote jongens daar nu iets op gevonden: super combinatie korting. Als je je 3-in-1 thuis abonnementje combineert met een mobiel abonnement krijg je korting of voor hetzelfde geld allerlei extraatjes. Zo is de drempel om weg te gaan natuurlijk wel wat hoger..

Wat betreft energie hebben we de fout gemaakt om een contract van 3 jaar te nemen.. de gasprijzen liggen nu alweer een stuk lager dan die in ons contract. En eigenlijk vind ik het teveel moeite om uit te zoeken hoe makkelijk ik daar onderuit kan.

Het wordt nu echt tijd om eens op zoek te gaan naar een andere middenconsole. Ik was eigenlijk van plan om rond de kerst dat ding er uit te halen en in de (zelfde kleur) plastidip te zetten.. maar mijn busje plastidip werd maar niet geleverd. Er is ooit in gezaagd om een dubbeldin radio te laten passen en dat heeft kennelijk z'n consequenties gehad voor het hele verhaal. De asbak sloot al niet helemaal lekker en nadat ik 'm een keer wat te fanatiek heb open gemaakt is het helemaal bal. Intussen wil hij namelijk nauwelijks dicht blijven zitten en bij de eerste de beste hobbel schiet hij weer open. Knap irritant :(

Probleem bij mij is dat die bak waarin de sproeiers zitten vaak een bonk ijs is bij sneeuw/dooi/vorst waardoor sproeiers geblokkeerd zijn. Niert zozeer het bevriezen van de sproeiers zelf.

Ondanks de BMW al 12 jaar oud is, gewoon voorzien van ruitensproeierkopverwarming (leuk woord) :p Wel bleven de koplampsproeiers steken v/d week.

Klopt. Energie net overgestapt en scheelt me zo'n 300 euro per jaar. Ging echt vlekkeloos.

Wij schakelen elk jaar over op een andere leverancier. Dit jaar weer van budget energie naar Nuon (vanwege lage vastrecht). Gaat echt altijd zonder problemen zeer eenvoudig. Gewoon even op internet invullen en klaar! Zelfs meterstanden word automatisch uitgelezen tegenwoordig dus zo gepiept. Nu zitten we weer een jaar vast aan deze leverancier met een welkomskorting van 240 euro die net is gestort. En in december gaat we weer naar een andere leverancier. Even vergelijksite vullen en overstappen maar weer. super eenvoudig en snel.

Met andere woorden, je verdient binnen 15 minuten meer dan 200 euro. (y)

Alleen met TV/internet laten we het wel zo. Daar zitten we nu al jaren lang bij KPN glasvezel en dat werkt altijd top en prima zonder gezeur ondanks ze relatief duur zijn. Als je daar wijzigt krijg je ook andere decoders/routers en ander gezeur (kijk maar naar ruud). Daarnaast ligt er in ons huis geen coax of telefoonlijn en wil ik toch bij glasvezel blijven en dan zijn de aanbieders beperkt.

Midje!!

@ Frank: Goed onthouden hoe het moet, je kunt er wellicht mede-forummers nog eens mee helpen :)

@ nutsvoorzieningen: Dit jaar niet overgestapt aangezien ik bij NLE eigenlijk super goed zit. Zat bij anderen niet veel voordeel in, dus alles zo gelaten.
Uiteraard wel een jaarcontract. Zag overigens dat deze week in Duitsland al 1,20 betaald moest worden voor benzine. Gaat lekker zo, die besparingen tikken ook snel aan.

Pff, een drukke week. Gisteren en eergisteren sollicitatiegesprekken begeleid.
Erg leuk om te doen (alle kandidaten doen zich immers enthousiast voor) maar best wel slopend. Zeker als je daarna zelf 's avonds ook nog week een verplichting hebt. Heb zelfs bij één sollicitant (na zijn goedvinden) m'n brood tijdens de gesprekken moeten opeten. Gelukkig waren we met 2 personen namens het bedrijf aanwezig, zodat de collega het woord dan ff kon voeren.

Vandaag een eerste aanzet gemaakt voor Lean op de werkvloer. Het markeren en afbakenen van plaatsen waar materialen zich dienen te bevinden.
Erg leuk om de reacties te zien. Sommige collega's komen geïnteresseerd kijken, anderen zijn heel sceptisch.
Overigens wel een heerlijke afwisseling, van 2 dagen in 't net......naar een dagje praktische werkpret. :D

Ps. Vandaag komt er info over de Opel GT. Ik ben benieuwd.

Geen COAX of telefoonlijn Joost? Hoe hebben de vorige bewoners dan gecommuniceerd met de buitenwereld in de periode van voor het glasvezel?

Die advertentie is bijna precies wat ik zoek. Ik heb er namelijk climate control in zitten en niet de drie draaiknoppen.

@Ruud: een stuk of 8 schroefjes, dan ben je al een heel eind. Zou te doen moeten zijn ;)

Middag, Jimmy @ ziek thuis... vorige week was Lize ziek, Kim is vandaag weer aan het werk voro het eerst, en nu ben ik geveld.. Gisteren nog wel een interessante dag gehad in Utrecht, in de jaarbeurs waren de webwinkel vakdagen, erg interessant en alhoewel ik me al niet lekker voelde toch gegaan. Achteraf beetje spijt want die drukte en warmte in die hal heeft me niet veel goed gedaan, maar lig nu lekker onder de wol..

Hotdog zei:
rjthefrisian zei:

Let op, dit zijn wijze woorden!

Edit: iets te werkinhoudelijk :)

Ben door jullie berichten ook eens gaan kijken:

Bij Ned. Energie Maatschappij kreeg ik een zogenaamd mooi verlengingsaanbod. Maar als ik bij hen als nieuwe klant binnenkom betaal ik alleen al voor gas 13% minder dan bij hun zogenaamde mooie verlengaanbod. Tikt aardig aan bij 5.000 m3 per jaar.
En krijg ook nog eens een welkompremie van € 100!
Tijd voor een ander dus en misschien in 2017 weer terug.

edit: Als nieuwe klant zou ik op jaarbasis (incl elektra) ca. € 1.200 goedkoper uit zijn t.o.v. mijn huidige contract bij hun (1 jaar contract).

@Jimmy;
Beterschap! :T

rt8yxyrb2jet.jpg

Opel GTeaser...

B-Real zei:
@ Jos, logistiek is toch ook een sector waar de economische crisis nog best wel gevoeld wordt plus het feit dat er in verhouding niet heel veel kantoormensen nodig zijn vergeleken met chauffeurs e.d. Rustig verder zoeken dus, er komt vanzelf iets voorbij (y)

Klopt helemaal, de eigen economie groeit nu wel weer natuurlijk en dat is alleen maar gunstig voor alles wat met logistiek te maken heeft...
(En Nederland als doorvoerland exporteert ook veel richting het Europese achterland)

Logistiek is wel een heel breed begrip; bijv. binnen een hele productieketen, van de delven van grondstof tot het transport van gereed product naar de klant. Maar dat hoeft natuurlijk niet bij een standaard productiebedrijf te zijn, overal zijn wel goederen-/informatie-/geldstromen welke beheert moeten worden ;)

@ Ruud, leuk om aan de andere kant van de sollicitatietafel te zitten. Zal bij mij nog wel even duren voordat dat gebeurd, maar lijkt me wel interessant.

@ Jimmy, rustig aan doen en snel beter worden (y)

@ Jos, als ik in mijn omgeving iets voorbij zie komen m.b.t. logistiek dan laat ik het weten. Ik kom wel bij een aantal productiebedrijven e.d., dus misschien zit er wel wat tussen.

Berry en Ries wonen redelijk in de buurt van Lopik. Auto gezien? :D

Mogguh!

Vandaag een dagje op de Webwinkelvakdagen rondgelopen; wat klanten bezocht en volgend jaar waarschijnlijk zelf met een stand, best interessant voor ons (y)

Vandaag een eerste aanzet gemaakt voor Lean op de werkvloer.
Succes he! (y)

@ Jimmy: beterschap!

edit: Als nieuwe klant zou ik op jaarbasis (incl elektra) ca. € 1.200 goedkoper uit zijn t.o.v. mijn huidige contract bij hun (1 jaar contract).
Allemachies, dan is overstappen misschien nog best interessant!

Avond!!!

Soms heb je dan die dagen dat veel tegen zit. Na de drukke week waarin ik weinig aan mijn eigen werk toe kwam stonden vandaag en morgen voor mij in het teken van inhalen van werk. Gooide m'n chef dat gisteraaf al in de war aangezien hij graag een bepaalde actie graag vandaag uitgevoerd wilde hebben. Noujah, schouders eronder. Van de nette soll. kleding in m'n werkkloffie en vandaag de hal in gegaan en het gevraagde geregeld.
Best leuk werk, maar paste eigenlijk niet in mijn tijdsplanning.

Om 15uur wilde ik nog snel ff naar onze vestiging bij Jos in de buurt. Met een beetje doorrijden zou ik dat kunnen halen was mijn besluit.
Dus vanaf het werk direct de snelweg op, eerste stukje 110 gereden zodat blok en olie even op temperatuur konden komen. Langzamerhand gas gegeven tot 130 toen het blok iets warmer was. Ik had al het idee dat het lang duurde, maar dacht wellicht vals plat te hebben of wind tegen.

Dus na 12km toch besloten mee te gaan rijden met de rest, maar de GTS wilde met veel pijn en moeite de 150 aantikken. Harder wilde hij niet lopen (3500 rpm). Dus met die snelheid door gereden tot ik de 20km had gereden, met gedachte....dan is het blok en olie wel echt warm, schakel ik ff terug naar de 4 en trap ik ff een stukje toeren. Dus naar de 4, maar auto hield meteen in en zakte terug naar 3500 rpm. Toen begon het motormanagementlampje (wat ik voor dynamo aan zag) te branden. Kreeg ook meteen meldingen van onjuiste bandenspanning.

Dus snelweg ff af gegaan. Maar dacht dat dynamo kapot zou zijn (zit de 1e nog op), en wilde voorkomen dat de koelfan aan zou slaan om motor te koelen. Dus vanaf parking weer de snelweg op gegaan, en naar de eerste afslag gereden. Alles wilde wel, maar weinig vermogen en max 3500 rpm.
Verder niks bijzonders, niet bijzondere bijgeluiden (wel een iets tikkend geluid in de motor).

Auto staat nu bij de garage. Gaan ze hem morgen uitlezen.
De Cabrio staat nu op de oprit, dus morgen maar voorzichtig naar het werk (gladde voorbanden). Nu de Cabrio toch van stal is komen daar direct nieuwe banden onder en een beurt als ik de GTS weer ophaal. Maar denk net als Joost aan een sensor, anders gaat de auto niet in noodloop.

Weet alleen niet waar de op FB genoemde sensoren zitten. Of blok daarvoor uit elkaar moet of niet.

Nee blok hoeft daar vaak niet voor uit elkaar bij de 16V blokjes, die sensoren kunnen soms wel aan de prijs zijn als je die gewoon bij de dealer koopt. Koopt je ze gewoon elders tussen de 50 - 100 euro en dan moet ie er nog in.

Ach en met 200.000 kilometer kan zoiets gebeuren ;)

Tikt aardig aan bij 5.000 m3 per jaar.

:eek:

Avond! Wat is er met Lopik? Is niet heel ver weg idd. Zou evt zondag die kant op kunnen rijden.

Edit: en als t gaat om iets oppikken : morgenavond kom ik er langs.

@ruud, als er te weinig stroom geleverd wordt (accu, dynamo) gaan er meldingen komen over bandenspanning en verlichting wat dan niet werkt.
Bekend dingetje.

Als het blok tikt, vooral bij stationair, kan de vrijloop poulie van de dynamo naar de gallemiezen zijn.

@meeuw: woon je in Huis ten Bosch of zo? Of stook je met de ramen open? Heremetiet, 5000m3 :eek:
Maar mooi om over te stappen, zo bespaar je een wintersportweek uit (1 persoons reis, dat wel)

@vectra: Tuurlijk is een reparatie ongewenst. Zeker omdat stilzwijgend wel een beetje bekend is dat hij waarschijnlijk nog slechts een jaartje mee hoeft.
Anderzijds kun je zoals Rob ook aan geeft na 13 jaar en 2 ton wat defecten verwachten. Gelukkig liet hij mij niet staan en kon ik er nog goed mee naar huis komen, en heb ik geluk met vervangend vervoer.

We horen morgen wel wat de defecten en kosten zijn.

Mogguh!
Voor de grap eens een jaguar XE samengesteld met de configurator,
4WD (geen achterwielaandrijving voor deze jongen),
zonnedak,
donkerblauw met latte leder,
wortelhout,
18",
met nog enkele leuke accessoires...
En moet zeggen... vond 52.000 EUR eigenlijk dik meevallen (y)
Voor het zelfde geld heb ik ook net een "zuinig" samengestelde XC60.

Midje!!

Zow, vandaag met de Astra op pad. Toch best een fijn wagentje hoor.
En wat sleurt die motor er aan zeg, wat een héérlijk soepel en sterk blok.
Zelfs nog een stoplichtsprintje gedaan, echt lekker dat je bij 3.000 rpm nog eens een extra duw in je rug krijgt.

@ Peter: Dat zijn geen verkeerde configuraties.
En een fijn weekend alvast

Voor de grap eens een jaguar XE samengesteld met de configurator,
4WD (geen achterwielaandrijving voor deze jongen),
zonnedak,
donkerblauw met latte leder,
wortelhout,
18",
met nog enkele leuke accessoires...
En moet zeggen... vond 52.000 EUR eigenlijk dik meevallen

meer aandrijffrictie, meer gewicht.... in NL daardoor ontbetaalbaar door de hogere uitstoot van 4WD.

Vind het wel een fantastische auto!

Zelfs nog een stoplichtsprintje gedaan, echt lekker dat je bij 3.000 rpm nog eens een extra duw in je rug krijg

pas maar op!, vermogen went snel :p Ik vind ook juist vooral lager in toeren hem best koppelrijk. Is ook eigenlijk voor amerikaanse auto's gemaakt. Alleen kreeg GM de amerikanen niet in 4 cilinders terwijl er voor heel erg veel geld dit blok was ontwikkeld. Uit alluminium gemaakt zelfs.

En ondanks Opel gewoon eigen 4 cilinders in het schap had liggen moesten ze deze gebruiken. Maar zeker voor de astra cabrio een heerlijke combi

Goeie midje,

pfieh...lekker weekje weer en ga zo ook de deur maar dicht trekken op het werk. Tot nu toe nog weinig te merken van de wisseling in management. Gaat voorlopig ook weinig veranderen denk ik aangezien we eerst interimmer hebben voor half jaar en puur de winkjel open houdt.

Zelfs nog een stoplichtsprintje gedaan, echt lekker dat je bij 3.000 rpm nog eens een extra duw in je rug krijgt.

147 pk in zo'n vrij lichte astra is ook niet niks. Maakt hem vlot zat! Volgens mij heb ik nog nooit in de 2.2 gereden..
Heb je al wat gehoord van de Vec?

@joost, geldt jouw verhaal niet voor de z22yh (155pk) in plaats van de z22se (147pk)?
Of zijn ze uit hetzelfde aluminium gesneden?

Barri zei:
Avond! Wat is er met Lopik? Is niet heel ver weg idd. Zou evt zondag die kant op kunnen rijden.

Edit: en als t gaat om iets oppikken : morgenavond kom ik er langs.

Nee, je hoeft er niet speciaal heen te rijden, Berry...
Dat is zonde van je zondag (en dan zijn ze waarschijnlijk toch niet open ;))

Gaat om deze GT... :D
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/personenauto's/opel+gt+2_0T_194KW/o/822640

Meeste informatie staat wel in de advertentie of is wel te zien op de foto's, maar ben het meest benieuwd naar dingen als de scharnieren van de motorkap (want de motorkap van de GT scharniert andersom, dus die zijn er ongetwijfeld afgeknapt) en de staat van de lampen/bumper/ voorste dwarsbalk...

@joost, geldt jouw verhaal niet voor de z22yh (155pk) in plaats van de z22se (147pk)?
Of zijn ze uit hetzelfde aluminium gesneden?

Het geld sowieso voor de z22se, en de z22yh delen heel veel onderdelen. Beide van aluminium, beide een ketting en los van dat de een indirecte inspuiting heeft en de andere direct hogedruk ingespoten injectie systeem hebben zijn ze redelijk identiek en niet te vergelijken met andere opel motoren. Te vinden in de vectra B/ Astra G (se), Vectra C (se/yh), signum (se/yh), speedster (se), Zafira A (se) en Zafira B (yh)

De X22XE is een echte opel motor, te vinden in de omega/frontera/sintra 2.2 16V. Ruweg gezegd is het gewoon een opgeboorde X18XE (1.8 16V) / X20XE (2.0 16V). Met distributieriem en van gietijzer en smeetstaal gemaakt. Kwalitatief wat minder sterk

Gaat om deze GT...
[www.schadeautos.nl]

zolang je de onderdelen 2e hands kunt vinden misschien financieel een leuk projectje en idd heel goed nakijken wat er exact stuk is. Maar als je die delen moet kopen word het financieel niet leuk. Ik denk dat het aanbod 2e hands delen wel gering zal zijn, zeker zaken zoals bumper/motorkap.

Mmm..dat lijkt zo op de foto's afgaande helemaal geen onaardig project. Maar toch in het echt bekijken wat er mis is. Als dat meevalt en je kunt wat goedkoop aan onderdelen komen heb je superleuk project. En kun je hem als hij klaar is aan ruud verkopen..;)

Vanmiddag bij carclean pakket aan spullen besteld waaronder Collinite Liquidatie Insulator, monello velgen spray (eindelijk met nieuwe verstuiver) en velgen wax. Die eerste hoor en lees ik zoveel positieve reacties over. Maar eens proberen..;)

rjthefrisian zei:
Mmm..dat lijkt zo op de foto's afgaande helemaal geen onaardig project. Maar toch in het echt bekijken wat er mis is. Als dat meevalt en je kunt wat goedkoop aan onderdelen komen heb je superleuk project. En kun je hem als hij klaar is aan ruud verkopen..;)

En nog maar 39.000km...

Of er alleen al een NL kenteken op zit? (ik vermoed dat ie Belgisch/Frans is, zie de kentekenplaathouder).
Dan zou er dus nog een bats BPM bijkomen en dat maakt het minder interessant...

rjthefrisian zei:
Vanmiddag bij carclean pakket aan spullen besteld waaronder Collinite Liquidatie Insulator, monello velgen spray (eindelijk met nieuwe verstuiver) en velgen wax. Die eerste hoor en lees ik zoveel positieve reacties over. Maar eens proberen..;)

Allemaal mooie, handige producten (de velgenwax van Poorboys of?), al moet ik die Colli zelf nog een keer proberen... (y)

Ik wil ook graag even weer autowassen, maar het is hier nog zo koud...
Zou vanmiddag met de Astra weg, maar was even vergeten dat ik de handrem eraf had moeten laten ;)

Morgen eens verkennend kijken naar een Panda.
Was afgelopen maand al eens aan het vooruitdenken wat ik op autogebied ga doen in 2016, maar was niet direct van plan om al in actie te komen.
Maar ja, in een dorpje verderop staat een Fiat Panda voor weinig, wel fors aan de kilometers (boeie!), maar 835kg en 1 op 20 op benzine is nooit mis :T

Mijn plan is geworden:
GP á 1120kg/diesel (op termijn) vervangen voor lichtgewicht benzine/gas autootje voor boodschappen en de dinsdagen als E. en ik beiden een auto nodig hebben.
Siggie á 1435kg/benzine (op langere termijn) vervangen voor een soortgelijke op diesel/gas. Liefst een station, liefst onder de 1450kg, max. 1 klasse zwaarder.

Dus eigenlijk de situatie zoals in de tijd met Ka en Astra SW. Maar nu met meer eisen voor de grote wagen (luxe, pk's, ruimte) en minder eisen voor de kleine wagen.
En dan past een Pinda daar prima in het plannetje :)
En een Vectra SW diesel ook heel goed :)
Btw, ook carsharing onderzocht. Dat is hier in de buurt nog niet echt populair..

Oh, en nu gaat natuurlijk iedereen voor me zoeken: bespaar je de moeite, per dag veranderen mijn eisen! ;)

Autowasstraat is hier ook wel even nodig. Auto is helemaal wit van het zout. Maar heeft nog geen zin. Vorst is nog niet weg en krijgen vanavond nog neerslag. En vanmiddag stond er hier al hele rij bij wasstraat. .zo zinloos nu...

Ik hoop dan snel dat je eisen veranderen. ..bij een panda krijg ik vooral van buiten koude rillingen...;) Is een panda zo zuinig? Dacht dat die vrij ouderwetse motor had. Is ie rood..:)

Maar verder bekend plan...! We zijn benieuwd!

@Barri, tenminste 4 zitter. Maar 5 zitter is wel een pré, omdat het imo onzin is om voor kleine ritjes met het hele gezin een dieselmotor te gaan starten..

Terug
Bovenaan