Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Miele hoef ik ook niet: veel te duur. Ik heb een Zanussi wasmaschine volgens mij. Prima apparaat. Gekocht toen bij een gekregen bovenlader de binnenbak besloot uit zichzelf open te klappen tijdens het centrifugeren. Alles kapot... :)
Voor dekbed en kinderzooi lijkt me een droger overigens wel handig, maar met dat laatste heb ik voorlopig nog niet te maken :cool:

AsconaGT zei:
Haha, hier staat voor die tijd ook een droger op de nominatie om te worden aangeschaft.

Hier staat ook een droger op het programma, en meestal eind januari / begin februari is er BTW actie bij de mediamarkt. Ik weet exact welk type ik wil, namelijk DEZE.

Ik heb eerder wat bij de mediamarkt in de gaten gehouden en met de BTW dagen ging de prijs gewoon fors omhoog waardoor de prijzen op die BTW dag vrijwel gelijk was als daarvoor :eek:

Ik weet nu dat de droger 799 kost, is geen aanbieding maar een reguliere prijs. Bij bol.com en bobshop en coolblue kosten ze allemaal het zelfde incl bezorging. Ben benieuwd wat hij werkelijk gaat kosten met die BTW dagen deze keer

Kijk ook eens bij Expert. Wij hebben al meerdere keren gehad dat apparatuur (zowel TV als wasdroger) daar niet duurder zijn dan bij de goedkoopste webshops. En dan ook nog inclusief aflevering, plaatsing/aansluiting en weghalen oude apparaat. Voor een Smart-TV ook ophangen aan de muur, aansluiten op Wifi-netwerk en volledige instelling + ruime instructie.

Echt? Ik weet vaak al wel wat precies wat ik wil door desk research tot typenummer aan toe.
Dat gedeelte wat ik precies weet, vind ik niet zo erg. Juist hetgeen wat er steeds bij komt en je dan weer 'even heen moet': beetje verf te weinig, of een kwast of plakband (jaja) Maar goed: in mijn huurhuis had ik alles budget (eigen merk enzo)
Mochten we een koopwoning betrekken, dan ga ik toch voor wat meer merkspul (muurverf waar je gewoon even overheen kan poetsen onder andere) En alle verlichting gelijk om'bouwen' naar LED.

@ Droger: zal ook op ons wensenlijstje staan als we gaan verhuizen. Vooral voor beddengoed en handdoeken.
Mijn ouders hadden alles van Siemens en dat werkte prima. Wij hebben nu de wasmachine overgenomen en mijn ouders hebben de Miele van oma.
Mijn neef zit in de witgoedhandel, dus die zou ik om advies vragen; heb er zelf echt de ballen verstand van :p

Grotere spul zou ik ook bij de plaatselijke Expert kopen; goede service (y)

Pa heeft jaren lang witgoed verkocht, gerepareerd dus heeft er nog altijd interesse in.

Maar zoals jullie ook aangeven was ook zijn oordeel. Miele heeft nog altijd zijn voorkeur, echter is bij veel andere gangbare merken de prijs/kwaliteit ook goed dat gezien het weinige gebruik (gemiddeld 1,3 wasje per week) wat ik doe hij adviseerde om een Bosch/Siemens te nemen.

Rob zei:
Mjn schoonfamilie zweert ook bij Miele. Maar ik vind de meerprijs zo gigantisch veel hoger dat ik me echt afvraag of dat het waard is...

Dat blijkt bij ons wel, 13 jaar lang elke dag 1 á 2 wasjes en elke dag minstens 1 x de droger gebruiken. En ik verwacht dat er nog minstens 7 jaar bij komen. Maar dat is subjectief :)

Ik heb tot nu toe wasmachine en drogers gehad van wirlpool. Kost geen drol en doet het gewoon. Heb ze na 10 en 8 jaar verkocht omdat ik een allebei in 1 wilde. Die is van Indisit, kost helemaal niks en wekt ook gewoon. Als je geluk hebt gast dat ook gewoon 10 jaar mee en heb je een koopje. Deze was iets van 400 Euro.

Die is van Indisit, kost helemaal niks en wekt ook gewoon. Als je geluk hebt gast dat ook gewoon 10 jaar mee en heb je een koopje. Deze was iets van 400 Euro.

Dat is het enige merk wat ik laat staan omdat het gehele bovendeel van de wasmachine weggesmolten was bij vrienden van ons door kortsluiting of kappote thermostaat of zoiets. Het was een wonder dat er geen brand was ontstaan. Wel netjes onder garantie een nieuwe gekregen maar sindsdien laat ik die staan :)

Bosch/Siemens zijn identiek aan elkaar, zelfde concern en zelfs de knopjes zitten vaak nog op de zelfde plek (y)

Overigens heb ik een wasmachine van LG met alleen al 10 jaar garantie op de meeste onderdelen. Ding doet het ook nog steeds super goed en lekker stil.
Juist hetgeen wat er steeds bij komt en je dan weer 'even heen moet': beetje verf te weinig, of een kwast of plakband (jaja)

Daarom ben ik blij dat de action hier op loopafstand zit :) sommige dingen kun je daar prima halen voor weinig. Maar die onverwachte bezoekjes hou ik ook niet zo van hoor.

Kijk ook eens bij Expert. Wij hebben al meerdere keren gehad dat apparatuur (zowel TV als wasdroger) daar niet duurder zijn dan bij de goedkoopste webshops. En dan ook nog inclusief aflevering, plaatsing/aansluiting en weghalen oude apparaat.

Wij hadden vroeger een Expert in ons dorp, helaas is die weg. Ook in Hengelo zit er geen en dus moet ik naar Almelo of zo rijden wat ik dan weer minder snel doe. Zeker omdat een mediamarkt/bcc hier om de hoek zit zowat. De wasmachine had ik van bobshop (webwinkel) en werd ook netjes naar boven getild en aangesloten + oude meegenomen.

Zo, nieuwe accu er in! 75 euro voor de accu en er in zetten was makkelijk dan aanvankelijk gedacht. (bij de E46 zit hij aan de binnenkant naast het reserverwiel)

Vanavond even schone olie er op en de voorbanden wisselen door winterwielen
yBHWGeWCUthkjKytGe-lJGXLdtywhPKivvasXa6npe5fBgvz3J9kdhkcz7IzyNrOeGb_njxs0vq0x5jUFHtQb7_dDE5xxFp1lhK8qKZL2r39arDUuR57FekjmuYIXwynhX7C8Hnm9ZYK5JkrbECfP_0_4m_HYHsw1kry52Ly7X-rBa6CnQ6rmQJcaYSad6n6VcQ6Kn6v4noz-bWoFHzbIvKrISjeRKAOefoe_GRzHzel_6cDYoH1wZqzOP9ZQtVc7LE70qEPEULrJLAcuiXOQ4kCNI08aipfclr_ayf6g-7OaLm1sdXzGcfBZs6kdcBfgvmutDP7Ziip0ih8iHp7NR07TemXnjvY26d7YHKDRkFEPJ6QkXTOxsaU2zJ0bemuws6CJZmJealo0Fj53sdY9ONIL9TA1HX21-YBHc6Id-OssFUUMrTjnaVoVUuuVYpylYUdY-uK7cx_HD8TXZWnnt-TYGBsymJYpphsL_uLj0UFIpCMQqH9U3kJFZ1yv8n-v5ulaxR8uOFGHwmhiNecpNYimFgFhGnqohy7lWSgMVLIi13bkgUn89XbUQJRcKYWXbK2DQ=w890-h667-no

Ach, voorlopig staat ie al weer bijna 3 jaar zijn ding te doen. Tis best, ga aan dat soort dingen echt niet veel geld uitgeven, bij mij wordt de was ook gewoon schoon en droog :)

Wtf, heeft mijn vectra vanavond ineens een goede bui. Ineens doet de nawerking airco het weer, en dat bij 2 graden.
Errug vaag

Hier ook prima ervaring met Bosch/Siemens. Wassers/drogers die meer dan 10 jaar meegaan, een combioven van 26 jaar oud (alleen nu een lampje stuk) een inbouw koelkast en vriezer die net na 26 jaar is vervangen en een vaatwasser die het ca. 23 jaar heeft uitgehouden.

Ik zal eens even wat hout binnen klaarleggen voor de houtkachel, morgen verwachten ze hier tot 10 cm sneeuw in twente (y) ben benieuwd wat er daadwerkelijk van komt. Ik heb het hier bij mij thuis nog niet wit gezien deze winter.

De wasmachine had ik van bobshop (webwinkel) en werd ook netjes naar boven getild en aangesloten + oude meegenomen.

Bobshop is een van de sub-merken van Scheer & Foppen, hier uit Harderwijk. Die bezorgen onder het merk E-Man en idd is het standaard dat de bezorger de machine netjes op de plek zet een aansluit. Vind ik wel een meerwaarde t.o.v. de giganten die niet verder dan hun winkel komen..

Nog een interessant artikeltje over wat er allemaal gebeurt in witgoedland: https://www.nrcq.nl/2014/10/20/het-rommelt-in-wasmachineland

@Ruud: zou het te maken hebben met luchtvochtigheid? Ik zal Siggie straks (als het ophoudt met natte sneeuwen) ook weer ff testen..

Doe mij maar Miele voor hun corebusiness (wasmachines en droogkasten).
Intussen staat hier de tweede Miele wasmachine (nadat de eerste het bijna 25 jaar zonder defect volhield),
en de droogkast is nog steeds de eerste - ooit een huwelijksgeschenk van mijn meter - sinds 1987.

Vaatwas die in 2015 vervangen werd is een Bosch,
en Amerikaanse frigo die ook van 2015 dateert, is van Samsung (voorganger waren beide ATAG).

Zo, de auto staat op winterwielen. Maar geen enkel sneeuwvlokje hier, ondanks de voorspellingen anders deden vermoeden. De monteur vond de BMW een zeer mooie en fijn rijdende auto. Verder waren er geen enkele dingen. Ook voorzien van schone olie en interieurfilter. kosten; 130 euro (y) Dat zijn tenminste normale prijzen

**** is verkocht. Nog maar 3 auto's op de oprit dus. Kunnen ze wel weer allemaal op eigen grond staan :D

Avond.

Ik heb vd week een auto "misgelopen".

Advertentie stond er al even maar zonder foto's, meestal zijn ze daar snel mee dus dacht wacht wel ff.
En die foto's kwamen maar niet. De tekst was veelbelovend, leek een erg mooie uitvoering.
Toen kwam ik er achter dat deze dealer doordeweeks altijd tot 19.00 uur open is en dacht dus gisteravond te gaan kijken, kon niet eerder door verplichtingen waaronder cursus en dergelijke.
Kijk ik gisterochtend nog een keer of de foto's er opstaan is de hele advertentie weg.
Dus :(

Ging dus om een 3-serie sedan van het huidige model, een 320i Executive met upgrade pakket. Alle toeters en bellen zoals Xenon, Prof Navi, gescheiden Climate Control, Leer i.c.m. sportstoelen, etc. De hele rambam. Was wel een EDE uitvoering dus stond wss op beetje suffe 16" wielen maar dat hadden we eenvoudig kunnen oplossen. Gezien leeftijd en kilometerstand ook met volledige 24 maanden garantie ( BMW huisselectie )

De binnenkant was echt iets aparts, was een Modern Line uitvoering en dat had er dus zo uitgezien. ( kon ik herleiden aan omschrijving van bekleding en uitvoering lijsten etc. )

bmw-3-serie-320i-high-executive-modern-line-automaat-sedan-leer-navi-ecc-15572957-5.jpg

bmw-3-serie-320i-high-executive-modern-line-automaat-sedan-leer-navi-ecc-15572957-7.jpg

Maar dan dus met het grotere scherm, gescheiden klimaatregeling en sportstoelen.

Dus volgende keer proberen stukkie sneller actie te ondernemen ;)

Vandaag brand in het pand naast mijn werkplek. Een medewerker van mij was aan het werk, belde de brandweer en verwittigde mij. Dus meteen in wagen gesprongen en erheen gereden.
Werd iets later verwittigd dat hulpdiensten en brandweer ter plekke waren maar niet binnen geraakten; gingen deur inbeuken.
Ik zeg spontaan: en dan vinden ze drugslabo.
Mijn medewerker meldt mijn vermoeden aan de aanwezige politie.
Korte tijd later word ik verwittigd dat ik gelijk had...
Iets later was ik ter plaatse.
Gelukkig bij ons geen schade.
Werden wel gevraagd de drugvondst nog even stil te houden...

Goedemiddag!

Wij zijn weer terug van een lekker weekendje weg met de schoonfamilie, in de buurt van Cloppenburg. Mooi plekje, zeker toen we zaterdagochtend wakker werden in een compleet witte wereld. Er was ineens een kleine 10 centimeter aan sneeuw gevallen! We hadden de cabrio meegenomen en twee conclusies getrokken: 200 haalt 'ie met gemak en die kap is uitstekend geïsoleerd, zelfs na een kleine 1,5u stoken in de auto is het nu nog op heel veel plekken wit op het cabriodak.

Bij thuiskomst wel kleine tegenvaller. Om een of andere duistere reden is de brommer incontinent geworden dit weekend en stond bij thuiskomst in een plas benzine. Of liever gezegd, de betonnen vloer is nat en er hangt in bijna het hele huis een vrij duidelijke benzinelucht. Op dit moment wordt daar tegen gevochten door een zakje sinaasappelgeur en een aantal schaaltjes koffie en azijn. En de achterdeur staat open in de hoop wat te luchten. De sinaasappel staat het meest dichtbij op dit moment en lijkt het te winnen, ik hoop dat er vrij vlot weer een leefbare situatie ontstaat :)

@Peter: bijzondere situatie! In elk geval goed dat jullie er geen last van hebben gehad.. En eigenlijk ook wel prettig dat deze ongewenste buren bij deze weg zijn.

@Marc: jammer! Soms moet je inderdaad ineens doorpakken

Ik vind dat interieur erg fraai Marc! Beetje amerikaans en zou zeker niet ieders smaak zijn, maar ik hou er wel van.

Maar is dit dan heel uniek? Lijkt mij dat zo'n configuratie toch wel eens vaker word gekozen?

Hier op een super fraaie touring

Hier op een sedan waar de helft van de foto's van een X1 is o_O

AsconaGT zei:
Ik vind dat interieur erg fraai Marc! Beetje amerikaans en zou zeker niet ieders smaak zijn, maar ik hou er wel van.

Maar is dit dan heel uniek? Lijkt mij dat zo'n configuratie toch wel eens vaker word gekozen?

Kwam op gaspedaal 1 andere tegen die het had.
Van de kleuren was ik zeker, alleen wist niet exact welke sierlijst er nu in zou zitten.
Dacht wacht ff op de foto's maar die lieten dus lang op zich wachten.
Ben er nu wel achter dat een hoop auto's daar een hele korte doorlooptijd hebben, deze heeft ik meen 1 week te koop gestaan.
Baal er wel een beetje van want uitvoering klopte gewoon, precies de juiste mooie opties.
Dit waren de foto's uit de folder van dit interieur ( met dus verschillende sierlijsten ).
Echt heel erg sjiek de friemel.
Buitenkant was trouwens donkerblauw.

Modern_0007_Interieur_01.jpg

bmw_lines_modern_01.jpg

Had zelfs al zitten zoeken naar mooie zomervelgen.

Vond dit wel wat :

AEZ%20Antigua.jpg

Had er dus ongeveer zo uit gezien

Op een 3-serie.

c43269cs-960.jpg

Op een blauwe 5-serie ( wel 20" )

BEydyMYCAAEqG5z.jpg

Denk je dat het een once in a lifetime opportunity was?
Anders zou je de koper moeten achterhalen en een mooi bod doen..

@frank, mooi dat de cabrio zo goed bevalt (y)
Peek nog tegengekomen?

Denk je dat het een once in a lifetime opportunity was?
Anders zou je de koper moeten achterhalen en een mooi bod doen..

Nee dat niet hoor. Maar ben natuurlijk wel gaan vergelijken met ander aanbod en deze had wel heel veel voordelen ten opzichte van de rest.
Groot navi, sportstoelen en gescheiden klima. Geen harde eisen maar als het er op zit wel lekker natuurlijk.
Ik heb natuurlijk wel het voordeel dat ik niet echt haast heb. Komt vanzelf weer iets anders moois langs.
Al was dit wel een buitenkansje, goede uitvoering en bij plaatselijke dealer met 24 maanden volledige garantie ( BMW huisselectie ).
We houden het gewoon goed in de gaten ! (y)

Zag trouwens van de week voor het eerst een nieuwe Volvo XC90, sodeknetter wat een apparaat is dat zeg, leek wel alsof ik achter een monstertruck aanreed. :eek:

Avond!!

@Marc: opel lijkt wel ff helemaal van de radar verdwenen. Heb steeds al zo'n gevoel dat je meer naar BMW trekt, wellicht beter je daar dan op te richten.
Krijg wel een beetje een twee-ledig gevoel bij dat interieur. Het ziet er allemaal super chique en netjes uit....en na aanschaf van mijn cabrio met beige lederen bekleding kan ik natuurlijk weinig zeggen.....maar als je op zoek bent naar een sportieve auto was ik liever voor een zwart of donkerbruin interieur gegaan. Doet toch een stuk sportiever aan. Maar je had/hebt wel wat lekkers op t oog zeg....

@Fer: ook bij -2 werkt recirculatie nu weer. Hij zal wel ff een winterslaap hebben gehouden dat ie een tijdje niet wilde werken

@Ruud Opel kan het zeker nog wel worden hoor. En had eigenlijk helemaal niet aan de nieuwe 3-serie sedan gedacht tot ik deze tegenkwam.
En zoek niet perse echt iets sportiefs hoor, moet wel een beetje rap zijn maar vooral lekker luxe, veel opties, knopjes en verwennerij ;)

Ik als enigste denk ik vind zo een kleur interieur alles behalve mooi, maar dat is puur smaak. de stoelen vind ik wel mooie maar een dashboad moet ik mijn ogen gewoon zwart zijn :)

Corsa-20SEH zei:
Ik als enigste denk ik vind zo een kleur interieur alles behalve mooi, maar dat is puur smaak. de stoelen vind ik wel mooie maar een dashboad moet ik mijn ogen gewoon zwart zijn :)

Tis altijd zwart. Daarom zou ik een ander kleurtje niet erg vinden al hoeft het ook niet perse beige te zijn hoor. De Coupe had ook al een donkerbruin dashboard i.p.v. zwart. Zeker met een donkere buitenkant is naar mijn idee de combinatie met een lichte binnenkant juist erg sjiek altijd.

Als ik dit tegenkom ga ik altijd meteen even "binnen kijken", komt gewoon erg dik over ;)

bmw-3-serie-320i-ede-16405561-2.jpg

Total Loss zei:
Zag trouwens van de week voor het eerst een nieuwe Volvo XC90, sodeknetter wat een apparaat is dat zeg, leek wel alsof ik achter een monstertruck aanreed. :eek:
Groot ding idd. Ik zie ze hier regelmatig. En die T8 is echt snel. Wordt echt geracet met die dingen.

Total Loss zei:
Corsa-20SEH zei:

Als ik dit tegenkom ga ik altijd meteen even "binnen kijken", komt gewoon erg dik over ;)

bmw-3-serie-320i-ede-16405561-2.jpg

Dat ben ik zeker met je eensch, maar als het dashboard dan zo beige/creme is met deels zwarte inzetten/airco/navi/knoppen.. vraag ik me altijd af waar die plank is die ze misgeslagen hebben :) Maar een licht interieur(stoelen) icm. een donkere lak kleur vind ik ook mooi.

Ik vind dat beige interieur ook heel fraai, maar wel met zwart dashboard

volgende auto word het wel een soort van harde eis om anders dan zwart interieur te hebben. Liefst beige of camel achtig iets. Of misschien wel weer rood (y)

Ik vind overigens de gewone 3 serie (huidige model) niet zo super. Juist de andere varianten vind ik wél heel mooi. De coupe (4 serie) maar ook de grand coupe vind ik heel erg mooi. En in tegenstelling tot de 5 GT vind ik de 3 serie GT ook mooi en iets apart. Moest er in het begin aan wennen maar nu vind ik die ook lekker (y) zou hier prima voor de deur staan

bmw-335i-gt-2-rear-tracking.jpg

maar wat zijn die dingen nog duur!

Een zwart dashboard is niet altijd wat mis mee toch? Ik vind het wel bijzonder, maar ik weet niet of het mijn keuze zou zijn. De belangrijkste pre is voor mij wel dat het eindelijk eens wat anders is. BMW evolueert al jarenlang een vergelijkbaar dashboard design, waardoor het weliswaar wel weer wat meer bij de tijd is, maar nog altijd in alle elementen heel herkenbaar. Zonder regelmatig in verschillende BMW's te rijden vind ik dat zelfs (of juist?) vanaf de plaatjes wat saai worden. Zo'n lichte doorbreekt dat wel lekker! Maar goed, los van wat wij vinden: je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt Marc! Al kom je met een zilvergrijze golf thuis ;)

Ik heb onlangs Jay Leno's garage ontdekt. De beste man is een autoliefhebber in hart en nieren en maakt wekelijks filmpjes over bijzondere exemplaren, niet per se Amerikanen. Duurt tussen de 10 en 30 minuten en is lekker authentiek. Absolute aanrader voor als er even niets op is!

@Joost: zo'n 3 serie GT heb ik mijn vader ook voorgesteld. De eerste keer kreeg ik gelijk de vraag wat zijn auto nog waard is. Gaf ik het verkeerde antwoord op denk ik, hij rijdt in elk geval dit jaar nog door..

Dingen zijn overigens nog niet zo gek lang op de markt. Vind de prijs juist wel relatief meevallen. Nederlandse nieuwwaarde van 40-45k heb je een jaar/anderhalf oud voor een 30k op Nederlands kenteken. Dan heb je weinig bijzonders, dat dan weer wel. En ik heb het geld niet op de bank staan;)

Ik kwijl tegenwoordig helemaal weg bij de coupé modellen van Audi. Tering zeg, wat zijn die A5 en A7 mooi!!!

Maargoed, Opel draaide een goed jaar (ondanks de terugtrekking uit rusland!!) en verwacht dit jaar zwarte cijfers te schrijven.
Tevens merk je dat er eindelijk weer wat liefhebbersbloed binnen het MT van Opel aanwezig is, dus dan komt er de komende
jaren hopelijk ook ruimte voor wat auto's die meer met emotie gekocht worden.

Dit weekend een hele doos met oude Autoweeks van 2006-2010 klaar gezet voor het oud papier.
Heb een boekje van de GT en de eerste rijtest van de GT wel ff achter gehouden :)

ruud zei:
@Fer: ook bij -2 werkt recirculatie nu weer. Hij zal wel ff een winterslaap hebben gehouden dat ie een tijdje niet wilde werken
Ja, bij mij deed hij het ook ineens weer.
Kan het te maken hebben met de luchtvochtigheid?
Bijv als het buiten vochtiger is dan in het luchtverdeelhuis?

Hotdog zei:
ruud zei:
Ja, bij mij deed hij het ook ineens weer.
Kan het te maken hebben met de luchtvochtigheid?
Bijv als het buiten vochtiger is dan in het luchtverdeelhuis?

Geen idee, volgens mij is de luchtvochtigheid de laatste tijd best hoog dus dan zou hij het vaker niet moeten doen.
Blijft een leuke vraag, en des te meer maar eens een bewijs dat je de siggie nkg moet houden.
Rob heeft het referentiemateriaal al de deur uit gedaan. Dus zijn we op elkaar aangewezen :cool:

Interieur...
Ik moet eerlijk toegeven dat het bleke interieur van de MX-5 de doorslag heeft gegeven bij de aankoop.
En ook was het enkel in zwart leder te krijgen interieur van de ND een van de redenen om niet voor een nieuwe te gaan.

Mogguh!

Koud hè? Vanochtend de binnen- en buitenkant van de ramen mogen krabben bij de Twingo :)

@ BMW: Ene model vind ik mooi, ander een stuk minder. Ligt ook helemaal aan de uitvoering. Afgelopen week nog even met de vriend van mijn nichtje erover gehad: was ook op zoek naar een 3 serie (model wat Marc liet zien) maar mijn nichtje vond dat een patserbak. Liet hij een foto zien van een zwarte 320 zonder M-pakket....weinig patserbak aan moet ik zeggen. Gewoon een nette auto. Meningen, altijd lastig!

Zo'n 3-serie GT is niet geheel mijn smaak maar stúkken beter te pruimen dan ze groter broer. Ik vind alleen dat gekke hoekje in het voorscherm niet zo mooi. Daar zou ik een schadehersteller naar laten kijken om dicht te maken...

@ Interieur: Zwart kan prima zijn maar vind ik wel wat somber, hou zelf ook wel van wat meer 'aparts'. Beige/creme vind ik niet altijd mooi; ligt aan de combinatie met de zwarte delen van het interieur. Erg mooi vind ik een zwart interieur met bruine stoelen (saddlebrown) en houtinleg.

Ik heb onlangs Jay Leno's garage ontdekt. De beste man is een autoliefhebber in hart en nieren en maakt wekelijks filmpjes over bijzondere exemplaren, niet per se Amerikanen. Duurt tussen de 10 en 30 minuten en is lekker authentiek. Absolute aanrader voor als er even niets op is!
Toevallig gisteren ook 'herontdekt'! Had 't al lange tijd niet meer gezien en gisteren even weer 2 nieuwe afleveringen bekeken. Inderdaad erg leuk!

Ik ben blij dat ik nu geen licht (beige) interieur meer heb zoals in mijn vorige auto. Zelfs het leer werd vies. Ook allemaal strepen van schoenen op het kunststof rond de deur en de bekleding onder bij de voeten. Lichte kleur gordels is al helemaal vervelend. Moeilijk schoon te krijgen. Daarnaast vind ik het vervelend als een lichte bovenzijde van het dashboard in de voorruit weerkaatst. Nu heb ik zwart. Inderdaad minder mooi, maar wel zo praktisch.

Mogguh!

Bah, vanochtend zou om 8 uur de "expert" aanwezig zijn om de spullen voor glasvezel internet aan te sluiten. Volgens afspraak kan de monteur een half uur eerder of later komen. Om half negen, geen monteur. Tien over half 9, geen monteur. Dus toen maar eens gebeld, hang je 10min in de wacht....krijg je eindelijk iemand aan de lijn, monteur is er met 10 min.

Je raad het al, monteur was er pas om 9.15 uur. Dus welteverstaan één uur en 10 min later dan afgesproken.
Dat soort zaken kan mij zo irriteren. Je krijgt vooraf een brief waar afspraken in staan en waarin je als consument direct erop wordt gewezen wat de consequenties zijn wanneer je op dat tijdstip niet aanwezig bent en de monteur dus onverrichte zaken naar huis kan.
Maar als consument laten ze je gewoon wachten zonder een belletje of wat. Dus weer later op het werk als afgesproken, meteen de eerste vergadering gemist. Bah!

@ Interieur: Vind het beige altijd een beetje "ouwbollig". En ja, dat zeg ik zelfs met een eigen beige bekleding in de cabrio.
Ik vind het wel mooi staan, maar had het niet gekozen als de cabrio de dagelijkse auto zou zijn.
Maargoed, zoveel mensen zoveel smaken.....gelukkig maar.

Mogguh! Goed weekend gehad allemaal?

Zaterdagochtend naar open dag ziekenhuis Leeuwarden geweest. Erg leuk. Groot deel ziekenhuis door en ook pratijkdingen gedaan. Mocht opereren met knoopsgat methode. Snoepjes van ene naar het andere bakje loodsen. Heb toch de verkeerde studie gekozen..;)
S middags familie en schoonfamilie stiekum naar een restaurant gelokt en gezellig met elkaar gegegeten en officieel de ouders als getuigen en mijn schoonzus als ceremoniemeester gevraagd. Echt heel geslaagd en gezellig! Nu kunnen we de ondertrouw gaan fixxen. Weer een stapje verder.

BMW evolueert al jarenlang een vergelijkbaar dashboard design, waardoor het weliswaar wel weer wat meer bij de tijd is, maar nog altijd in alle elementen heel herkenbaar. Zonder regelmatig in verschillende BMW's te rijden vind ik dat zelfs (of juist?) vanaf de plaatjes wat saai worden.

Klopt..met name de tellers zijn nog erg saai. Viel mij in de bimmer van pa ook op... nog vrijwel hetzelfde uit als decennia terug.

Bleke dashboards vind ik toch wat meer voor oude mannen...ik vind het toch wat ouwbollig ogen. Ik heb liever gewoon een sportieve donkere kleur. Het leer op de stoelen mag van mij dan wel weer.

Goedemorgen!

Hier ook een druk weekend achter de rug. Vrijdag sleutels van mijn nieuwe huis opgehaald en gelijk begonnen met klussen. Dat schoot natuurlijk voor geen meter op omdat er allemaal vrienden en familie langskwamen. Ontzettend leuk, maar dat maakte de vrijdag en de zaterdag niet productief. Zondag wel aardig kunnen opschieten.

Vrijdag ook nog een nieuwe voorruit in de Clio gekregen (die was gesneuveld bij het ontdooien van de ijzel vorige week). Middag lang een Mini Cooper als leenauto gehad en wat rijdt dat lekker sportief zeg. De auto was niet bepaald vlot (net zo snel als de Clio denk ik), maar lag wel een stuk strakker op de weg. Lekker korte slag bij het schakelen (ging wel wat hakerig) en lekker zwaar in het stuur en de pedalen. Waren toch 50 leuke kilometers die middag.

Verder was de auto te krap voor mij en is het door het lage dak en de korte voorruit erg lastig om de stoplichten in de gaten te houden als je vooraan staat.

@ 3GT, die auto vind ik dus echt niet te pruimen i.t.t. de gewone 3-serie (liefst met M-pakket en mooie velgen) en zeker de 4-serie.
@ lichte bekleding, dat staat vaak erg goed maar is ook erg besmettelijk. Doe mij dus maar gewoon een donkere kleur, misschien wel wat saaier maar staat ook altijd goed.

mogguh!

Zo'n licht interieur vind ik wel gaaf. Bovenkant dash en stuur moeten wel donker zijn vind ik, net als het tapijt.

3GT: minder lelijk dan de 5GT, maar wel héél veel lelijker dan de sedan of touring.

@Richard: goed bezig man! Volgens mij heb ik nog geen foto's voorbij zien komen?

@ Richard,

Mooi man! ga je er nu vol tegenaan of na werktijd? wat is je planning om over te gaan... En zoals Berry zegt, foto's heb ik ook nog niet gezien. :)

Link (met fragmenten van het televisienieuws van één).

DS Online zei:
[size=x-large]Past Opel in het geheim software aan sinds dieselgate?[/size]

Verschillende officiële Opel-dealers zouden de laatste maanden in het geheim de software van vervuilende Opel Zafira’s aangepast hebben. Dat meldt de redactie van de VRT na een onderzoek naar de impact van onaangekondigde softwareupdates. De woordvoerder van Opel België ontkent: 'Er is geen technische actie aan de gang in verband met de uitstoot of het aanpassen van de motorsturing.'

Hebben verschillende Opel-dealers de laatste maanden in het geheim de Opel Zafira Tourer 2014 met 1.6-dieselmotor aangepast? Die vraag heeft de VRT onderzocht. De redactie stelde vast dat de uitstoot in een aantal gevallen opmerkelijk daalde na een update bij de dealer.

Dealers zouden, volgens de VRT, de vervuilende software aanpassen zodat de auto’s minder vervuilend zouden worden. Die aanwezige software dreef de prestaties van de auto’s op, maar duwde ook de uitstoot van stikstofoxide de lucht in.

Geheim

In het onderzoek stelt de VRT vast dat de reden voor de upgrade verborgen wordt gehouden. De actie startte kort nadat het dieselgate-schandaal oversloeg naar Europa.

De woordvoerder van Opel België ontkent dat er systematisch geheime updates worden uitgevoerd. ‘De emissiewaarden meten is een zeer moeilijke zaak. Met de informatie die ik heb gekregen, is het onmogelijk om uitspraken te doen. We weten niet hoe die testen van Emissions Analytics uitgevoerd zijn. Ik heb de gegevens opgestuurd naar het hoofdbureau in Duitsland’, zegt Michel Retour.

'We weten niet over welke Opel-dealers het in dit onderzoek gaat. In de beelden van de VRT werden de stemmen ook hervormd en de personen onherkenbaar gemaakt', aldus Retour. 'Voorlopig starten we zelf geen onderzoek. We wachten op een antwoord van onze hoofdzetel in Duitsland. Deze namiddag lichten we wel alle Opel-dealers in België in.'

Link2

De redactie zei:
[size=x-large]Passen Opel-dealers in het geheim software in vervuilende Zafira's aan?[/size]

Zijn de officiële Opel-dealers sinds een paar maanden in het geheim vervuilende Opel Zafira's aan het aanpassen? Onze redactie heeft in elk geval kunnen vaststellen dat in een aantal gevallen de uitstoot duidelijk daalde na een update bij de dealer. "Het Journaal" heeft maandenlang aan een reportage gewerkt.

Het gaat om de Zafira Tourer 2014 met een 1.6-dieselmotor. De vervuilende software drijft de prestaties van de auto's op, maar duwt ook de uitstoot van stikstofoxides naar omhoog, volgens experten honderden procenten boven de toegelaten Europese norm. Dealers veranderen nu het bewuste pakket zodat de auto's minder vervuilend worden.

We konden bij ons onderzoek vaststellen dat de reden voor de upgrade voor de Zafira-eigenaars werd verborgen gehouden. De actie is gestart kort nadat het dieselgate-schandaal in verband met Volkswagen oversloeg naar Europa. Het onderzoek gebeurde door Luc Pauwels.

Link3

Het nieuwsblad zei:
[size=x-large]Nieuwe dieselgate? Opel-dealers passen software in Zafira’s aan[/size]

Een nieuw schandaal in de autowereld lijkt in de maak. VRT Nieuws heeft vastgesteld dat de uitstoot van vervuilende Open Zafira’s sterk daalt na een update bij de dealer. Het lijkt dan ook zeer waarschijnlijk dat de dealers de software bewust vervalsen.

Het gaat om de Opel Zafira Tourer 2014 met een 1.6-dieselmotor. Die wagen krijgt steevast een update die de prestaties opdrijven, maar hetzelfde effect heeft op de uitstoot van stikstofoxides. De auto wordt dus plots een stuk vervuilender, volgens experts honderden procenten boven de toegelaten norm.

Terug
Bovenaan