Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Aha. Ja die heeft een irritante kofferbakklep, maar de ruimte zelf is wel ok. Die klep kan mij wel tegenhouden: pas had ik een Ioniq 6 mee, en ik kreeg mijn bastuba daar niet fatsoenlijk achterin... Net als bij de Model 3 zat daar ook een (kleiner) vak in de bagageruimte, dus als ik het vloertje weghaalde paste het in de hoogte iets beter, maar het blijft gekloot zonder een grote klep.
Ik heb dit jaar eens in een Model Y en een Lucid Air gezeten en dat zijn twee modellen waarbij ik echt verbaasd was over de ruimte: waar heeft met de accu's en de motoren gelaten? Overal is namelijk zit- of bagageruimte.

Zag toevallig vrijdag ook een Lucid Air. Eerste keer in het wild.

Heb niet zoveel met al die nieuwe merken, maar zo'n Lucid zag er toch wel dik uit en volgens mij ook van binnen erg mooi afgewerkt en meer dan prima prestaties wat ik zo snel las.

Ik kom dagelijks langs de Lucid vestiging en zie ze ook wel dagelijks rijden. Best een mooi model! En de huidige basisuitvoering kost de helft van degene die als eerste werd geïntroduceerd.

Mogguh,

@ Rob: Hoe was het voor het weekend bij jullie, ook zo'n dik pak sneeuw? Bij ons helaas weinig sneeuw, maar zaterdag waren de ruiten van de auto wel goed bevroren. Dan is ff de Leaf aanzetten, en 5 min later dooi wel fijn.
Dat de accu van de Leaf best heeft ingeleverd is wel te merken. Donderdag vol vanuit werk naar drenthe gereden, was 40km 130/135 km/h en 20km 100 km/h. Kwam toen met 25% aan op werklocatie, daar aan de gewone stekker gehangen (gelukkig wel wat zwaarder afgezekerd) en met 40% naar huis gereden. Dat was 45km over een 100 km/h weg. Kwam thuis met 0% aan.

Heb dan ook wel even gedacht aan een 2e hands Leaf, maar je leest steeds meer eigenaren die dezelfde problemen tegenkomen. Oftewel, die accu's van de Leaf zijn structureel slecht naarmate ze ouder worden.

Vrijdag met B op pad geweest.
Eerst naar de Opel-dealer, de proefrit met de Astra had ik afgezegd. Maar wel even de Corsa en Mokka bekeken. De kofferruimte van beiden is redelijk vergelijkbaar, en beiden te klein voor de kinderwagen. Wel verbaasde ik me over de binnenruimte in de Mokka, kan goed achter mezelf zitten.
Grappig: De 2008 stond er ook, daar paste de kinderwagen wel in.

Ze hadden ook een Cascada staan, daar paste de kinderwagen wel in. Maar de kinderen in de zitjes zetten zal telkens een onderneming worden. Ook is de instap naar achteren smal en heb je brede dorpels, dus die laten we voorlig uit gedachten.

Conclusie: Beiden niet geschikt voor kinderwagen, maar..... onze oudste loopt al t meest, en voor de jongste (1 jaar) zou ook een buggy mee kunnen..... dan is een Mokka goed mogelijk.

Nadien naar de Kia-dealer.
De EV 3 gereden, een best leuke en vooral ruime wagen. Het design vin ik niet top (een wat plomp ding), maar technisch wel interessant. Nadeel, de stoelen zijn koreaans kort.....wat niet fijn is als je wat langer bent.
Daar ook een Niro bekeken, daar paste de kinderwagen net in.

Wat zijn we wijzer geworden:
We gaan ons nu richten op een eigen 2e auto.
Cascada is afgevallen.

Nu orienteren op enkele mogelijkheden:
- Mokka (Compact, maar dan wel jong/lage km stand en fabrieksgarantie). 52kw
- Niro EV (Meer ruimte, 64kw, luxer.....maar dan ook in de regel ouder/meer km.
- Corsa EV (De betaalbaarste..... al denk ik dan we dan liever iets meer betalen en de praktische mokka nemen)

- Benzine Astra K: Is gewoon een fijne, betrouwbare auto..... Nadeel, wil je wat luxe ben je ook 15-17k kwijt voor een 8 jaar oude versie.
- (goedkopere) Benzine Astra J: Blijf het een mooie auto vinden. Heeft de fijne AGR stoelen, AFL koplampen...... maar helaas ook de 1.4T met gevoelige versnellingsbak en turbo. En, ze hebben in de regel dan veel KM gelopen. Wat verwacht je aan onderhoud. Hier 1-2 jaar mee rijden, en dan evt een iets jongere EV die betaalbaarder is kopen.
Heb het ID dat de EV's nog heel snel gaan afschrijven.

Wat wel grappig was, staat in de showroom een 1 jaar oude Niro EV 40kw met een prijskaarte van 30k.
Voor dat geld stap je ook in een nieuwe EV3 met 60kw. accupakket...... oftewel, van die Niro komen ze niet af.

Wat bedoel je met het niet passen van de kinderwagen Ruud?
Wij hebben een Mutsy Evo kinderwagen, niet super compact en ook niet super lomp. Deze past zelfs in de C1. Uiteraard niet met de grote babybak, maar die zijn wij (en jullie dus ook niet) niet meer nodig. Met het gewone zitje past het wel.
Onderstel links, zitje rechts. Volgens mij één of twee wielen eraf klikken en ernaast leggen. Dan kan het achterruitje precies dicht. Dan past er uiteraard verder niet zo heel veel meer in de kofferbak, maar passen doet het zeker.

Ik zou dan ook verwachten dat van alle auto's die je noemt een kinderwagen gewoon moet past. De een met wat meer restruimte dan de ander uiteraard.

Ook zou ik de keuze van een auto (waar je een paar jaar mee doet) niet laten afhangen van een kinderwagen die je korter nodig hebt. Dan of het ongemak voor de time being voor lief nemen of op zoek gaan naar een super compacte kinderwagen/buggy, want die zijn er zeker.

Laatst bewerkt:
Snap de opgegeven redenen voor het afvallen van de Cascada niet echt. Zou toch de 2e auto worden met name voor woon-werk verkeer ( in je uppie ) en wat leuke ritjes met gezin af en toe. Want neem toch aan dat de huidige Astra station toch ook gewoon blijft voor gezin en vakanties/caravan? Mischien denk ik er wat makkelijker over en is het tegenwoordig anders vergeleken met vroeger ( wij zaten met 6 in een 3-deurs Kadett en later Astra, 4 tieners op de achterbank )

Wat bedoel je met het niet passen van de kinderwagen Ruud?
We hebben een vrij forse kinderwagen. Voordeel: Lekker ruim, was geschikt voor 2 kinderen, grote wielen en dus voor "outdoor" geschikt. Nadeel, is wel inklapbaar....maar dan nog vrij breed en wielen kunnen er niet af.

Gaan we over naar een soort buggy, dan zal die veel beter inklapbaar zijn en wel passen.

En een eGolf of Model 3 bijvoorbeeld?
Die heeft met 35.8kw een vrij kleine accu. Zeker als die na verloop van tijd ook nog wat zal inleveren. Ik zal met de EV ook het werkverkeer moeten doen, de ritjes die de Leaf nu al niet meer haalt......zal in de E-golf ook een uitdaging worden. Model 3 zou kunnen, maar vind de kofferruimte niet ideaal en ben wat huiverig voor de matige bouwkwaliteit / weinig aanwezige tesla-garages.

Snap de opgegeven redenen voor het afvallen van de Cascada niet echt. Zou toch de 2e auto worden met name voor woon-werk verkeer ( in je uppie ) en wat leuke ritjes met gezin af en toe.
Klopt, maar in de praktijk haal ik 2x per week de kinderen op. Dat zal dan met de Cascada gebeuren.
Ik heb een gevoelige rug, dan is het een hele kunst om met dak dicht de kinderen in de stoeltjes te tillen achterin de auto. Het is vast mogelijk, maar nadat ik m'n rug nu na 1,5 jaar eindelijk weer redelijk stabiel heb ga ik dat niet opzoeken. Die optie Cascada gaat in de ijskast, evt totdat de kids de leeftijd hebben dat ze zelf makkelijk in/uit stappen.

Ps, De mogelijkheid om naar een goedkopere auto uit te kijken is meer om de aanschaf van een EV even uit te stellen. Scheelt nu een investering, heb het ID dat ze nog best gaan afschrijven....

Ah ok, dat is waar inderdaad, had even geen erg in je rug. Ja dan is 5 deurs wel een stuk logischer voor nu. Als het tussen Corsa en Mokka zou gaan dan zou ik altijd de laatste kiezen, stuk moderner en leuker maar op langere termijn ook betere restwaarde denk ik ( want SUV achtig )

@ Rob: Hoe was het voor het weekend bij jullie, ook zo'n dik pak sneeuw? Bij ons helaas weinig sneeuw, maar zaterdag waren de ruiten van de auto wel goed bevroren. Dan is ff de Leaf aanzetten, en 5 min later dooi wel fijn

Het was heel lokaal. In onze woonplaats alleen maar natte prut. In Heerenveen viel donderdag tussen de middag behoorlijk wat maar in Drachten (waar mijn vrouw werkt) viel de nodige cm's. Ook Groningen was flink aan de beurt.
Donderdag moest ik er doorheen en miste ik wel mijn winterbanden (moeten er nog onder).

We hebben een vrij forse kinderwagen. Voordeel: Lekker ruim, was geschikt voor 2 kinderen, grote wielen en dus voor "outdoor" geschikt. Nadeel, is wel inklapbaar....maar dan nog vrij breed en wielen kunnen er niet af.

Gaan we over naar een soort buggy, dan zal die veel beter inklapbaar zijn en wel passen.

Ah dan snap ik het. In onze C3 paste ook makkelijk een kinderwagen.

Klopt, maar in de praktijk haal ik 2x per week de kinderen op.

Maar neem je dan ook de complete kinderwagen / mee naar de opvang? Bij onze opvang hoefde ik gelukkig niet al die rommel elke keer mee te nemen.

Dat lijkt mij ook Rob, die kinderwagen neem je toch niet mee, althans dat deden wij ook niet, paste overigens ook achterin de Aygo met 1 wiel eraf en daarna met een kleine buggy helemaal handig.

Ik snap wel gezien je rug dat een wat hogere instap gewenst is, maar dan de droom opzij zetten of aanpassen. :)

Maar neem je dan ook de complete kinderwagen / mee naar de opvang? Bij onze opvang hoefde ik gelukkig niet al die rommel elke keer mee te nemen.
We nemen de kinderwagen mee als de kids bij Oma zijn, is 1x per week. Dus dat probleem is beperkt.
Bij de KOV is kinderwagen idd niet nodig, maar heb je nog wel het in/uit de auto halen.

Maar ik kijk op van de 2e hands prijzen:
Mokka 1.4T rond de 12k
Mokka X 1.4T rond de 14-15K
Astra K 1.4T rond de 13-15K (iets luxer)

Dan valt een redelijk nieuwe Mokka EV van 18,5 na subsidie me niet tegen

Donderdag moest ik er doorheen en miste ik wel mijn winterbanden (moeten er nog onder).
Midden-eind november, dan mogen ze wel een keer ;)

Blij dat onze jongste van 9 maanden al heel veel aanstalten maakt om te gaan staan en stapjes te zetten. Laat haar maar snel gaan lopen, dan kunnen we zsm zonder kinderwagen. Wat een ondingen zijn dat zeg :P

Net als die maxi-cosis, zijn ook lomp. Je kunt ze nooit lekker naast je in één hand tillen, maar ach in het begin valt het nog wel mee. Vervolgens eten ze als kleine bouwvakkertjes en groeien ze als kool waardoor de maxi-cosi inclusief "baby" een serieus gewicht gaat aannemen :D

Je krijgt er inderdaad heel veel voor terug voor je kinderen :ROFLMAO:
@ Rob: Hoe was het voor het weekend bij jullie, ook zo'n dik pak sneeuw? Bij ons helaas weinig sneeuw, maar zaterdag waren de ruiten van de auto wel goed bevroren. Dan is ff de Leaf aanzetten, en 5 min later dooi wel fijn.

Bij ons viel het ook wel mee, wel wat glibberig maar dat was het.
Wel veel collega's die donderdag terug moesten naar Groningen.... die waren wel even onderweg.

Wel mooi dat mijn zoontje het spelen van papa ook direct door had. Bracht hem naar school. Auto in Sport+, klein beetje laf dwars in een ruime bocht en hij keek mij gelijk grijnzend aan :ROFLMAO:

Hier hadden we ook een grote Joolz kinderwagen. best een lomp ding met grote luchtbanden. Wielen klikten er zo af en kon het wel in de up. Maar in de praktijk gebruikten we met uitstapjes altijd de grotere auto en dus ook de grotere kinderwagen. Van en naar de opvang niets nodig inderdaad en we hadden een compacte buggy waar ze na 1 jaar ongeveer al wel eens in gingen maar zelfs dat gebeurde eigenlijk maar zelden omdat we dan toch vaak de grotere auto pakten. Mijn ouders hadden ook gewoon een buggy bij hun thuis dus dat sleepten we ook eigenlijk nooit mee.

maxi cosie is ook best zwaar en niet handig met een 3-deurs, maar zodra ze in de stoeltjes gaan (vast in de isofix) is het wel makkelijk en klik je ze zo vast in die gordels zonder 'gehannes'. nu (4 en 7) doen ze bij ons zelf de gordels om, helemaal top.

Sneeuw hier niet gezien, alleen wat losse vlokken. Was zaterdagnacht in enschede en daar was het wel spekglad

Die van mij hebben iets te veel genen van de moeder. de oudste is nu iets van 1.20

En inderdaad, alles gaat makkelijker op dat gebied, voor je het weet zitten ze op de bestuurdersstoel

De kinderwagen/maxi cosi tijd hebben wij met de 1 serie en Aygo gedaan, ging prima met 1 dochter. met 2 of meer kids wordt dat soms een uitdaging denk ik ja.

Ik verbaas mij over de C1 hoor. Is praktischer dan ik dacht.
Sterker nog, ik zit er wel eens achterin en dat is best "oké". Wel met je knieën tegen de voorstoel, enigszins wijdbeens maar doordat dit zithouding best rechtop is is het best uit te houden.

Maxicosi staat in dat geval dan op de voorstoel, die snoer je daar net even wat makkelijker vast dan op de achterbank. De oudste in zijn kinderstoel ook op de achterbank, is wel gezellig.

Uiteraard niet prettig voor een ritje van een uur, maar af en toe gaan we wel zo op pad als het zo uitkomt.

En ach, waardeer je daarna ook de andere auto weer wat meer :)

Mogguh!

Had de Swift aangeboden bij de partij waar we deze ooit hadden gekocht omdat 3 auto's toch wel wat te veel van het goede is. Maar dat bod is wel zo laag, dat het geen optie is; ruim 3000 euro afschrijving in 2 jaar. Nèèèh, toch maar niet.
Ruil ik 'm wel in op een elektrische auto; beetje subsidie eraf en dan rij je voor niks.

@ kinderspulvervoersperikelen: bij al 3 onze auto's hebben wij deze problemen niet! :p

Ik verbaas mij over de C1 hoor. Is praktischer dan ik dacht.
Sterker nog, ik zit er wel eens achterin en dat is best "oké". Wel met je knieën tegen de voorstoel, enigszins wijdbeens maar doordat dit zithouding best rechtop is is het best uit te houden.

Maxicosi staat in dat geval dan op de voorstoel, die snoer je daar net even wat makkelijker vast dan op de achterbank. De oudste in zijn kinderstoel ook op de achterbank, is wel gezellig.

Met de Up idem. en ook met langere ritten was dat helemaal geen straf. Alleen het vermogen was buiten de stad wel erg mager, maar eenmaal op de cc op 105 km/h op de snelweg was dat ook dikke prima.

Maar dat bod is wel zo laag, dat het geen optie is; ruim 3000 euro afschrijving in 2 jaar. Nèèèh, toch maar niet.
Ruil ik 'm wel in op een elektrische auto; beetje subsidie eraf en dan rij je voor niks.

Dat is wel fors inderdaad, zeker voor een B segment auto, die lijken een stuk meer waardevast.

Insignia heb ik ook straks 3 jaar en verwacht zo'n 3000 afschrijving als ik hem ga inruilen. Particuliere verkoop zal een stuk meer opleveren. Ook wel fors, maar met een relatief jonge auto uit het D segment is dat niet zo gek.

Wil je de Swift niet particulier verkopen? Echt zo'n auto die je op die manier nog wel een keer kwijt bent

Dat is wel fors inderdaad, zeker voor een B segment auto, die lijken een stuk meer waardevast.
Nou, als ik zie waar gelijkwaardige Swifts (3 deurs) voor te koop staan, dan zie ik dat de goedkoopste op 5.500 zitten en dan al gauw richting de 6 gaan. Het autobedrijf bood ons nog niet de helft van dat bedrag, dus dan dan is de keuze makkelijk.

Particulier verkopen is ook zeker een optie en anders wil ik eens zo'n autoverkoopsite proberen waar autobedrijven een bod kunnen doen.

Ook wel fors, maar met een relatief jonge auto uit het D segment is dat niet zo gek.
Ik rekende ook altijd met 1000 euro per jaar afschrijving dus ik begrijp je verwachting volkomen. In deze markt helemaal niet verkeerd denk ik.

Maar in de huidige markt is de afschrijving op kleine auto's dan weer beperkt. Maar bij zo'n V40 diesel die wij hebben, is de afschrijving dan weer forser vanwege alle dieselhaat.
Denk dat we er een 1500 euro per jaar op afschrijven op dit moment.

Mogguh,

Allemaal een goed weekend gehad?
Vrijdag & zaterdag stond bij ons in het teken van slopen, we hebben op de 1e verdieping bij alle schuine wanden de plinten & gipsplaten weggehaald. Donderdag komt met de kap van binnenuit isoleren met PIF folie (bubbeltjesfolie met aluminium lagen er tussen). We hopen daarmee en stuk toch en kou (en in de zomer warmte) buiten te houden.

Vrijdag en zaterdag zullen dan in het teken staan van monteren gipsplaten.

Ook met de auto zijn we wat verder, na rekenen blijkt dat een jonge EV voor ons het gunstigste is. Zelfs even gunstig als een oudere Astra J.
We twijfelen nu nog tussen 2 smaken:

Kia Niro
2019 met ron de 80-100k op de teller.
Deze is ruim, past kinderwagen achterin, luxe uitgerust en 64kw accupakket, dus 400km range.

Mokka E - Ultimate
2021 met rond de 47k op de teller.
Hipper model, luxe uitgerust (incl Matrix) en 52kw accupakket, dus 300km range.

Niro zijn grote voordeel is de kofferbak & range. Mokka zijn grote voordeel is jongere auto, minder gelopen...en leuker model.

Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve ervaringen over de Niro. Ik zou écht kiezen voor de 400 kilometer range. Je hoeft je dan nergens zorgen over te maken en zet de verwarming nog eens aan zonder dat je de actieradius ziet halveren... :)

Dat klinkt dan eigenlijk wel als de betere deal voor jullie, de Niro zou ik uit deze 2 ook kiezen.

Lekker bezig dus in huis!

Grappig, nog voordat ik het logo had gezien of de tekst had gelezen dacht ik al: dit lijkt wel een Ssang Young. Niet bepaald een compliment.

@ Ruud, zoektocht nadert dus zijn einde. Ik gok dat het de Mokka wordt, ik zou zelf de Niro kiezen denk ik ;)
De Astra blijft er dan naast toch?

Lekker aan het klussen ook. Ik heb ook nog paar kleine dingetjes op de to-do lijst staan, maar komt er telkens maar niet van. Ondanks (of juist daarom?) dat ik niet zo'n klusser ben geeft het altijd wel veel voldoening als ik zo'n klusje gedaan heb.

Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve ervaringen over de Niro. Ik zou écht kiezen voor de 400 kilometer range
Eens, is in de regel gewoon een heel betrouwbare auto. Collega heeft er 160.000km mee gereden, niks geen problemen. Alleen de Adaptive CC schijn irritant te zijn, veel versnellen/remmen ipv gelijkmatig volgen.

@ Ruud, zoektocht nadert dus zijn einde. Ik gok dat het de Mokka wordt, ik zou zelf de Niro kiezen denk ik ;)
De Astra blijft er dan naast toch?
Ik vind hem heel lastig, range, betrouwbaarheid en ruimte is in het voordeel van de Niro.
Gevoel, looks, km/stand en leeftijd, Led-Matrix is in voordeel van de Mokka. Mijn gevoel neigt wel naar de Mokka (zoveel lange afstanden rijden we niet).

Als je denkt weg te kunnen komen met die range zou ik ook voor de veel modernere Mokka gaan. Blijft toch de 2e auto en niet de hoofdauto/familiebak. Range zal hoe dan ook al veel beter zijn dan je huidige Leaf.

Uhm..ik neig ook naar de Mokka...domweg omdat je de Niro zo ontzettend veel ziet en ik het een wat hoog ouwbollig model vind met vrijwel alleen maar saaie kleurtjes zijn (antraciet, donkergroen, zwart, wit). De Mokka kan je in dat heerlijke groen of knalblauw krijgen.

En die range..tsja..de Niro is twee jaar ouder en weet niet of de accu dan al wat meer gedegradeerd is? Maar daar heb ik geen verstand van..:)

En die kofferbak...daarvoor hebben jullie de astra toch..met de leaf heb ik je ook nooit gehoord over de kofferbak.

Precies dit :) Feitelijk gezien is de Niro de beste keus, maar het is geen Opel ;)

Leuk ding kleine verbouwing in huis. Ik ken die folie niet, maar mooi als dat inderdaad werkt!

De Mokka kan je in dat heerlijke groen of knalblauw krijgen.
Laat het oog nu net op een zwarte zijn gevallen. De groene vind ik leuk om te zien, maar wel een beetje een New-Kids gehalte, die laat ik dus staan. Een witte met zwart dak had ik dan wel weer leuk gevonden.
Blauw stond bij ons lang om de hoek, ik vind het geen sterke kleur op de mokka.

En die range..tsja..de Niro is twee jaar ouder en weet niet of de accu dan al wat meer gedegradeerd is? Maar daar heb ik geen verstand van..
De accu's van de Niro houden zich heel goed, ook eigenlijk wel passend tot Kia. Bij de Opel-accu's is nog weinig info beschikbaar, dat maakt het ook wel een beetje tot een gok.

En die kofferbak...daarvoor hebben jullie de astra toch..met de leaf heb ik je ook nooit gehoord over de kofferbak.
Die is heel ruim, helaas alleen met forse tildrempel. Maar daar kan de kinderwagen prima in.

Maar het klopt inderdaad. De Astra blijft en wordt de ruime gezinsauto & vakantie-auto. De Mokka zullen we wel meer als dagelijkse auto in zetten. Elektrisch rijden is goedkoper, en korte ritjes zijn voor een elektro auto minder belastend als een brandstof-auto.
Overigens voor de Astra onlangs 17-inch velgen gekocht (zelfde als Rob heeft), daar komen dit voorjaar nieuwe banden om. Zodat we met vakantie weer veilig op weg kunnen.

@ Marc: Ik heb alleen geen 42k liggen voor een nieuwe auto. ;)
De aanschaf van een Mokka/Niro is al even een "Slik", maar financieel de beste keuze.

Bij de accutest van Autoweek waren twee eNiro's. Eentje zat nog op 100%, de andere op 97% dacht ik. Erg goed dus.

De Astra blijft en wordt de ruime gezinsauto & vakantie-auto. De Mokka zullen we wel meer als dagelijkse auto in zetten.
De keus is dus al gemaakt? Haha ;)

De keus is dus al gemaakt? Haha ;)

:)

Ik vind die groene met zo'n zwart dakje juist wel heerlijk. Dat blauw snap ik wel. En zo'n rode dan?
Zwart is ook oke als er maar niet zon rode bies op zit.

opel-mokka-e-ultimate-50-kwh-adaptieve-cruise-control-stuur-stoelverwarming-apple-carplay.jpg

Ik vind de groen wel lekker verfrissend. Heb ook ook dagje in zo'n groen exemplaar gereden.
Maar niet voor mijzelf, gelukkig kun je de mokka ook in vele andere kleuren krijgen.

Verder was ik niet zo onder de indruk van de mokka. NIet heel snel, blinkt nergens in uit, rijd 'oke' maar ook niet meer dan dat. Maar het is natuurlijk onderhuids gewoon een B segment auto en na die maatstaven is het wel best prima.
Zeker als dagelijks vervoer van A naar B kan het prima voldoen. Destijds zei de opel garage dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt raakten, dus mogelijk zijn er wel goede deals te maken nu. (y)

Op t forum rijdt iemand zo'n groene, ook een EV. Onboard charger is al wel vervangen. Kwaaltje van die dingen.

Op t forum rijdt iemand zo'n groene, ook een EV. Onboard charger is al wel vervangen. Kwaaltje van die dingen.

klopt met destijds gigantische levertijden meende ik.

maar ik ik zou zo'n auto altijd met lange garantie kopen. volgens mij hoor je verder weinig gekke dingen over de Mokka-e. Mijn schoonzus heeft er ook nooit iets geks mee gehad. Alleen multimedia was een ramp met vastlopen en traag. Verder is de auto probleemloos geweest

Ruud noemt het groene nogal "New Kids", het doet mij denken aan die oude groene PTT auto's. Vind de kleur het ook net niet eigenlijk.

zo'n exemplaar met een rode bies stat wel leuk, zelfs een witte met zwart dak. subsidiepot zit nog vol tot einde jaar?

Zo'n groene Mokka vind ik ook wat té.
In het rood wel erg leuk en wit met zwart dak staat 'm ook niet verkeerd.
Helemaal zwart is stoer, maar dan zou ik ook dat biesje over de zijkant zwart willen hebben. Of rood, staat stiekem best leuk (zoeen staat er een straat verderop)

Vanochtend vier nieuwe Michelin Pilot Sport 4S ZP opgehaald welke ik met black friday had besteld. Factuur was even schrikken, maar wel ongeveer de helft van wat de dealer er voor de durfde te vragen o_O
Wilde eigenlijk Pirelli, dat zit er affabriek ook onder, maar was flink duurder en Michelin is ook gewoon altijd goed.

Naïef als ik was dacht ik dat dat wel in de kofferbak zou passen. 20" is toch best wel groot, dus er moesten twee banden op de achterbank.

Nu nog even tijd vinden om ze te monteren, waarbij de voorbanden zeker weten moeten. De achterbanden moet ik nog even checken, maar kunnen ook niet heel lang meer.

Dat monteren kan ook erg in prijs verschillen. En het boeit echt niemand of de bandebboer een garagekrik (vaak wat goedkoper) of een hefbrug gebruikt. Als het resultaat maar goed is uitgevoerd..

Dat monteren is ook fors duurder geworden. Paar goede bandjes met dit weer is niet verkeerd. Man wat is er vannacht/vanmorgen weer een regen gevallen. Alles staat hier weer vol water.

Vaak rekenen sommige bedrijven ook meer boven de 18 inch voor montage. 20 inch is ook wel serieus groot ja

Is dat nog steeds zo?
Grote velgen worden steeds meer gemeengoed en zeker met alle (EV) SUV's is 18" toch helemaal zo gek niet meer?

Maargoed, monteren komt goed. Hebben we een adresje voor :)

Geen idee of dat nog zo is, eerder altijd wel, kan mij voorstellen dat ze het nog lekker zo hebben gelaten :p

Mijn monteur (familielid) zijn apparaat kan niet eens banden boven de 18 inch.

Mogguh allemaal,

Vanochtend vier nieuwe Michelin Pilot Sport 4S ZP opgehaald welke ik met black friday had besteld. Factuur was even schrikken, maar wel ongeveer de helft van wat de dealer er voor de durfde te vragen
Zijn inderdaad altijd van die SLIK-momenten. Temeer omdat je veel geld betaald voor iets waar je voor het oog niks van ziet.

Nou, afgelopen week was het weekje wel. Ik keek uit/op tegen de donderdag, toen kwamen ze onze kap isoleren met PIF-folie (bubbeltjesfolie met alu-laag ertussen). Een klus waarvoor we op alle kamers 50% van het (gips) plafond moesten verwijderen. Dat was al een rommelklus, maar vanaf donderdag konden we weer aan de opbouw fase beginnen.

Gelukkig ging het isoleren vlot, ze kregen alles in een dag klaar. Verschil was ook direct merkbaar, het tocht niet meer en is boven al aangenamer als voorheen. Echter, moesten er weer gipsplafond platen aan. Daar de vrijdagmiddag en zaterdag met vaders mee bezig geweest, waardoor 3/4 gedeelte weer klaar is.

Echter....dinsdagmiddag brak onze week iets. Nadat ik van het werk terug fietste en langs huis kwam, zag ik dat er water voor de (verdiepte) garage-deur stond. Dat is geen goed teken......
Het bleek dan ook dat in de hele kelder zo'n 3cm regenwater stond. Naar het blijkt is de hoofdpomp vastgelopen, en heeft de reservepomp de klep niet los gekregen. Dus onverwachts een pak werk erbij gekregen, 's avonds nog al het water eruit getrokken en gezogen. Woensdag een bouwdroger opgehaald, en dit weekend alle tapijkttegels eruit getrokken.

We hadden de kelder een maand geleden net klaar en opgeruimd, nu is het helaas weer een dikke bende.
Nu zitten we dus te overdenken wat we met de kelder gaan doen, PVC vloer erin, of de betonvloer egaliseren en een vloercoating erop. Je weet immers dat er altijd een risico bestaat dat er nog een x weer water binnen komt.....

@ Auto:
Zaterdag as gaan we proefrijden in een Mokka EV. Dan vooral testen of het goed wil met kinderzitjes op de achterbank, en wat indrukken opdoen hoe het rijdt. Aan de hand daarvan gaan we kijken of het een Mokka of Niro gaat worden en kunnen we gericht zoeken.

Het is alleen jammer dat de 2021/2022 exemplaren nog het inefficiënte accupakket hebben, dan zit je aan max. 280-320km range. Daar waar je met de 2023 update al eenvoudig aan de 350km kunt komen.

Zuur van de kelder ruud. Onze huizen hebben het ook allemaal in de straat. Iedereen heeft een 2e pomp en in die 50 jaar is het bij 2 huizen gelukt om de kelder vol te laten lopen. Wij hebben in de kelder gewoon vloerbedekking; lekker warm en fijn voor de kinderen als ze daar spelen. Dacht ook even na om linoleum (zeil) te leggen om die reden; maar de kans is zó klein dat ik het wel geloof. Ik test wel zeker 1 á 2x per jaar beide pompen, maak alles schoon en controleer of alles goed aangesloten is. Heb de 2e pomp overigens nog nooit nodig gehad, zelfs niet met extreme hoosbuien.

Het is alleen jammer dat de 2021/2022 exemplaren nog het inefficiënte accupakket hebben, dan zit je aan max. 280-320km range. Daar waar je met de 2023 update al eenvoudig aan de 350km kunt komen.

nieuwer is altijd weer beter en mooier. Maar het is toch jullie 2e auto? Twingo doet 150 km in de winter en 220km in de zomer. Ik weet niet wat je er mee gaat rijden, maar 1x in de week 1,5 uur aan de lader en je bent er dan al met wat wij er mee rijden. Langere afstanden pakken we toch Insignia. Mijn schoonzus heeft/had de e-2008 als hoofdauto en reed er ook geregeld langere afstanden mee. zolang je maar thuis kunt laden mag het niet zo'n probleem zijn toch? Die oudere exemplaren van de mokka zijn ook nog eens een stuk betaalbaarder.

Ben benieuwd wat je van de ruimte gaat vinden, mijn schoonzus heeft er niet eens een proefritje in gewaagd omdat ze de ruimte zó vond tegen vallen toen ze in de showroom van de Opel dealer stond een paar jaar geleden. Ze kreeg de kinderwagen er ook niet in. Die heeft toen de e-2008 gekozen. Die heeft ze net weer ingeleverd na 4 jaar (private lease)

Terug
Bovenaan