Mogguh allemaal,
Vanochtend vier nieuwe Michelin Pilot Sport 4S ZP opgehaald welke ik met black friday had besteld. Factuur was even schrikken, maar wel ongeveer de helft van wat de dealer er voor de durfde te vragen
Zijn inderdaad altijd van die SLIK-momenten. Temeer omdat je veel geld betaald voor iets waar je voor het oog niks van ziet.
Nou, afgelopen week was het weekje wel. Ik keek uit/op tegen de donderdag, toen kwamen ze onze kap isoleren met PIF-folie (bubbeltjesfolie met alu-laag ertussen). Een klus waarvoor we op alle kamers 50% van het (gips) plafond moesten verwijderen. Dat was al een rommelklus, maar vanaf donderdag konden we weer aan de opbouw fase beginnen.
Gelukkig ging het isoleren vlot, ze kregen alles in een dag klaar. Verschil was ook direct merkbaar, het tocht niet meer en is boven al aangenamer als voorheen. Echter, moesten er weer gipsplafond platen aan. Daar de vrijdagmiddag en zaterdag met vaders mee bezig geweest, waardoor 3/4 gedeelte weer klaar is.
Echter....dinsdagmiddag brak onze week iets. Nadat ik van het werk terug fietste en langs huis kwam, zag ik dat er water voor de (verdiepte) garage-deur stond. Dat is geen goed teken......
Het bleek dan ook dat in de hele kelder zo'n 3cm regenwater stond. Naar het blijkt is de hoofdpomp vastgelopen, en heeft de reservepomp de klep niet los gekregen. Dus onverwachts een pak werk erbij gekregen, 's avonds nog al het water eruit getrokken en gezogen. Woensdag een bouwdroger opgehaald, en dit weekend alle tapijkttegels eruit getrokken.
We hadden de kelder een maand geleden net klaar en opgeruimd, nu is het helaas weer een dikke bende.
Nu zitten we dus te overdenken wat we met de kelder gaan doen, PVC vloer erin, of de betonvloer egaliseren en een vloercoating erop. Je weet immers dat er altijd een risico bestaat dat er nog een x weer water binnen komt.....
@ Auto:
Zaterdag as gaan we proefrijden in een Mokka EV. Dan vooral testen of het goed wil met kinderzitjes op de achterbank, en wat indrukken opdoen hoe het rijdt. Aan de hand daarvan gaan we kijken of het een Mokka of Niro gaat worden en kunnen we gericht zoeken.
Het is alleen jammer dat de 2021/2022 exemplaren nog het inefficiënte accupakket hebben, dan zit je aan max. 280-320km range. Daar waar je met de 2023 update al eenvoudig aan de 350km kunt komen.