Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Denk ook dat doe modellen steeds meer hun eigen glazen ingooien. Het D-segment is steeds meer tanende. Een astra K ST is voor de meeste mensen bv. groot zat ipv een Insignia.

Ben heel benieuwd hoe die Octavia het gaat doen. De vorige ging als een tierelier door de gunstige bijtelling. Vind ik van buiten een prima auto maar van binnen nogal simpeltjes. Deze nieuwe maakt weer een enorme sprong.

Denk ook dat doe modellen steeds meer hun eigen glazen ingooien. Het D-segment is steeds meer tanende. Een astra K ST is voor de meeste mensen bv. groot zat ipv een Insignia.
Helemaal mee eens. Al had ik de Passat van mijn collega zo vol toen we op vakantie wilden vorig jaar :} Wat dat betreft was de GTS ook echt een ruimtewonder, met bijna 500 liter bagageruimte. Dat mis ik nog wel eens in de Leaf.

Zow, straks allemaal 100km/h rijden overdag in Nederland. Ik vind het niet leuk, maar wel een mooie (tijdelijke?) maatregel om de bouw weer vlot te trekken. In veel gevallen kunnen we in NL toch niet de maximum snelheid rijden. En voor mijn Leaf is het een zegen, ik kom straks wel 40% verder met m'n accu:}

Wat dat betreft was de GTS ook echt een ruimtewonder, met bijna 500 liter bagageruimte.

De D segment vectra is dan ook een kleintje vergeleken met het huidige D segment. Sterker nog; vrijwel alle c segment stations gaan daar nog fors overheen. Auto's zoals een Skala (C segment hatchback) heeft al 467 liter.
En dat is wat rob ook bedoeld. Merken zoeken hun heil in het D segment door ze groter te maken zoals Opel, en skoda of luxer / excentrieker zoals Peugeot. Ben blij dat opel in ieder geval niet voor dat laaste heeft gekozen.

AsconaGT zei:
Wat dat betreft was de GTS ook echt een ruimtewonder, met bijna 500 liter bagageruimte.

De D segment vectra is dan ook een kleintje vergeleken met het huidige D segment. Sterker nog; vrijwel alle c segment stations gaan daar nog fors overheen. Auto's zoals een Skala (C segment hatchback) heeft al 467 liter.
En dat is wat rob ook bedoeld. Merken zoeken hun heil in het D segment door ze groter te maken zoals Opel, en skoda of luxer / excentrieker zoals Peugeot. Ben blij dat opel in ieder geval niet voor dat laaste heeft gekozen.

Ik denk zelfs dat Opel bij de huidige Insignia al wat is doorgeslagen. Het is zowat de langste auto in zijn segment, met veel beenruimte....maar met een relatief kleine kofferruimte. Ik had dan liever een wat kortere auto gezien, met ruim voldoende beenruimte en meer kofferruimte. Ik denk dat in dit segment een grotere kofferruimte hoger gewaardeerd wordt als bovengemiddelde beenruimte. Als ze de auto daardoor nog iets betaalbaarder kunnen houden, zou dat een winst zijn.

100 km/u...tsja...ik denk dat het op de a7 best wel eens gunstig kan uitpakken. Nu willen en moeten (met name) alle leasejakkeraars daar minimaal 130-140 rijden waardoor de snelheidsverschillen groot zijn, er heel onrustig wordt gereden en het heel veel remmen en optrekken is. Met wat meer gelijke snelheden met het langzamere verkeer hoop ik dat dit de verkeersdoorstroming en een afname in het aantal ongevallen ten goede komt.

Vandaag dag cursus gehad in Nieuwegein...man wat een asfalt en autos daar...

Twee keer de nieuwe 1-serie gezien. Een dikke 135im...wat is dat een protserig model geworden zeg...afschuwelijk...

Ben nog op zoek naar een goedkope TV voor beneden in de kelder, de speelkamer / manscave voor spelcomputer en zo. Mag zeker niet te veel kosten, immers hebben we in de woonkamer ook al een prima TV. Dus zat eigenlijk beetje naar budgetmerken of iets te kijken. Niet het nieuwste van het nieuwste maar wel gewoon prima. Blijk gewoon dat de televisies van phillips gewoon op het zelfde prijsniveau liggen als die onbekende merken. Nu is het natuurlijk gewoon een chinees merk die de naam phillips heeft gekocht en heeft niets meer met de phillips als voorheen te maken, maar toch. Had ze wel prijstechnisch hoger in de markt verwacht. Voor dat geld vind je zeker geen LG / Samsung / Sony of iets anders met deze specs.

Voor 500 euro koop je gewoon een 58" 4K Oled TV :O voorbeeld

Ik wacht nog even black friday af (29 november) anders word het deze (tu)

Twee keer de nieuwe 1-serie gezien. Een dikke 135im...wat is dat een protserig model geworden zeg...afschuwelijk...

Ik heb er ook 1 gezien. Zeker niet heel enthousiast. Zal vast prima rijden en zo. De vorige generatie 1 serie lag ook niet lekker op het netvlies maar begin die nu wel meer te waarderen. Zeker ook technisch gezien natuurlijk, daar kan deze zeker niet aan tippen. Vind sowieso dat auto's veel te veel frutsels en lijnen en openingen hebben doorgaans.

Zo, dat is inderdaad niet duur Joost! Ik heb op zolder een 24 inch tvtje staan, daar mag ook wel eens wat groters komen.

1-serie: paar weken terug stonden er een paar hier op het werk. Ik ben er niet enthousiast over. Kwam er vanochtend eentje tegen, die grille valt dan echt op. In negatieve zin. Wat is het vorige model dan ineens mooi!

@Rob: 100 zal wel rust brengen op de weg, al vraag ik me af of men zich er wel aan gaat houden. Het liefst zie ik ook dat vrachtwagens dan ook 100 mogen. Dat is in Canada het geval en dat reed zó relaxed. Gewoon alles dezelfde snelheid.

De TV (AsconaGT) is wel een outlet model. Kan betekenen dat het een tweedehands (refurbished) is! Zie tekst onderaan de advertentie.

Meeuw zei:
De TV (AsconaGT) is wel een outlet model. Kan betekenen dat het een tweedehands (refurbished) is! Zie tekst onderaan de advertentie.

ahh, ik zal het even navragen hoe dat precies zit dan. (tu) Zag bij andere aanbieders dat hij voor 550 weg gaat (wel gewoon nieuw), voor die paar tientjes wil ik geen gebruikte als dat inderdaad het geval is.

Mogguh!

Weer terug uit het zuiden. Golf met DSG is prima bevallen; we begonnen aan elkaar te wennen. En nu rij ik weer in mijn rumoerige, nukkige kleine Puntootje :}

@tv: 3 jaar geleden voor het eerst een 'platte tv' gekocht. Liep daarmee dus ontzettend achter: destijds veel vergeleken en gekeken en uiteindelijk een 55" Samsung fullhd gekocht voor 500 euro. Toen echt een koopje en fullhd was meer dan voldoende. En 55" is wel érg groot, maar je went er aan.
Philips destijds bewust links laten liggen: in veel testen kwamen die niet mee met de gevestigde orde.

58" is wel énórm: hoe ver zit je van de tv af?

Ik zou ook zeker Pepper.com even in de gaten houden: komen nog wel eens erg goede aanbiedingen voorbij (van Amazon), vooral nu richting Black Friday (daar is daar al een draadje over met deelnemende webshops)

Het liefst zie ik ook dat vrachtwagens dan ook 100 mogen.
Yep, dat zou dan wel ideaal zijn. Gewoon lekker allemaal hetzelfde tempo, cruisecontrol op 100 en doorkachelen. Ook geen gezeik met invoegen waardoor iedereen op de rem moet en er tussendoor wil schieten op de andere rijbaan.
Zou nog best eens goed kunnen uitpakken die 100km/h

Philips destijds bewust links laten liggen: in veel testen kwamen die niet mee met de gevestigde orde.

58" is wel énórm: hoe ver zit je van de tv af?

Ik las ook testen en inderdaad komt de Phillips op vrijwel geen enkel vlak mee met een samsung, LG, sony of panasonic. Maar ik zoek ook een goedkope TV, in het budget segment voor max 500 euro. Dan kun je gewoon niet het nieuwste van het nieuwste of het beste verwachten van de betere merken. Louter onbekendere budgetmerken en phillips komt nog in beeld als je minimaal 55" wil. Ik zit er niet super ver van af. Maar in de manscave moet het gewoon groot zijn :}

pepper in de gaten houden is inderdaad wel een idee

Het liefst zie ik ook dat vrachtwagens dan ook 100 mogen.

inderdaad, in USA zie je dat ook dat vrachtwagens ook gewoon de meeste maximale snelheden halen. Je krijgt dan inderdaad nog minder snelheidsverschil wat de doorstroom bevorderd. En de EV's kunnen er lekker achter blijven plakken voor langere range. :}

Ah, minimaal 55" :D dan is 500 euro inderdaad een strak budget!
Ik heb toen ook echt wel een top-aankoop gedaan: net even op Tweakers Pricewatch mijn TV opgezocht maar hij is maar 1x heel kort richting de 500 euro gegaan, voor de rest altijd 600-700 geweest.

Nu wel een goede periode om de prijzen in de gaten te houden: kan snel gaan ;)

Ik heb een jaar of vier geleden een 55" 4K TV van Panasonic gekocht. Stiekem had ik de 65" variant gewild. (gewoon omdat het kon en we dik 5 meter van de TV af zitten).
Alleen was de 65" variant 1000eu duurder :O*-)
Toen overigens wel uitgezocht op beste beeldkwaliteit voor zijn segment en nog steeds geen spijt van.
Over wel/geen 4K kun je lang discussiëren, maar als je 4K content kijkt is het verschil echt aanzienlijk. Als je alleen TV kijkt dan heb je aan Full HD wel genoeg :)

Black Friday afwachten loont vaak wel de moeite. Ik hoop nog wat Sonos spulletjes op de kop te tikken dan :)

100 km/u...tsja...ik denk dat het op de a7 best wel eens gunstig kan uitpakken. Nu willen en moeten (met name) alle leasejakkeraars daar minimaal 130-140 rijden waardoor de snelheidsverschillen groot zijn, er heel onrustig wordt gereden en het heel veel remmen en optrekken is.

Tja, tegenover die leasejakkeraars staan ook een hoop mensen die niet de toegestane snelheid rijden en/of hun snelheid niet vasthouden. Als iedereen dan ook gewoon de Vmax gaat rijden, zonder krampachtig te doen (zoals bij trajectcontroles) dan wordt de doorstroming wel beter inderdaad.
En dan uiteraard ook de vrachtwagens mee laten doen, maar als die 100 rijden komt het de uitstoot niet ten goede en dus zouden we allemaal 80 of 90 moeten gaan rijden.

Zolang ze die autoloze zondagen maar afhouden...
Kan ik na het weekend niet meer naar huis na een bezoekje aan Zeeland :|

Dat zou ook zeker niet meer van deze 24 uurs economie zijn. Alles draait toch altijd door.

@TV, ik heb deze zomer wel een Philips TV gekocht, we hadden een Philips en wilde zeker het Ambilight terug. Dan is er verder geen keus. (ingebouwd in de tv, dus neit achteraf aanbrengen en instellen)

maar bevalt perfect hoor, niets te klagen.

zie nu dat die 58 inch TV Ultra HD 4K TV van phillips bij Makro 480 euro is (incl BTW) in de winstpakker. tot 19 november. Misschien toch maar halen

Berri? Test van AW gezien van Seat Mii Elektric?

Zeker! En twee Engelse tests. Ben wel wat verbaasd over het verbruik op de snelweg, al zie je dat bij de eGolf ook al wel een beetje terug. Bij 115km/u loopt de range daarvan ook vrij vlot terug. Ach, de eCitigo zal bij ons weinig lange stukken doen. Dealer belde, hij is vandaag besteld! (tu) Ging snel, de aanvraag! Ik ben waarschijnlijk één van de eersten.

Astra F zei:
AsconaGT zei:

Ik denk zelfs dat Opel bij de huidige Insignia al wat is doorgeslagen. Het is zowat de langste auto in zijn segment, met veel beenruimte....maar met een relatief kleine kofferruimte. Ik had dan liever een wat kortere auto gezien, met ruim voldoende beenruimte en meer kofferruimte. Ik denk dat in dit segment een grotere kofferruimte hoger gewaardeerd wordt als bovengemiddelde beenruimte. Als ze de auto daardoor nog iets betaalbaarder kunnen houden, zou dat een winst zijn.

*reborn of the Signum*kuch*

Als vrachtauto's 100 zouden mogen is de stikstof-winst om personenauto's maar 100 te laten rijden alweer opgeheven.
Ik ben wel van mening dat we maar 100/130e van de houderschapsbelasting hoeven te betalen, je krijgt immers minder snelheid ervoor terug :T
Ook alle Co2 taksen moeten verlaagd worden, WLTP wordt namelijk op deze manier weer heel erg irrelevant..

Lekkere redenering Fer :) het zou mij niet verbazen dat het rekeningrijden (onder welke noemer dan ook) volgend jaar op deze maatregel volgt. Daar zit in elk geval een boel controle op de hoeveelheid belasting die je betaald... voor zover je enige flexibiliteit in je reistijd en -afstand weet in te bouwen.

Mijn kleine invloed op dit probleem geeft wel een extra zetje om nog eens goed na te denken over hoe ik mijn woon-werk kilometers maak. De grootste zet is overigens wel de drukte op de N35, sinds de herfst toe is geslagen is het niet echt leuk meer. Ik carpool de meeste dagen, dat maakt die extra reistijd wel dragelijker. Er rijdt ook een trein, alleen die vind ik ook niet zo aantrekkelijk. Wat betreft uitstoot helpt de gedachte nog dat als ik met de trein ga reizen mijn carpoolmaatje blijft rijden en dat niet helpt in het aantal auto’s op de weg :)

@Skoda: geen verkeerd plaatje zo, 10x beter dan het uitgaande model

Hotdog zei:
Als vrachtauto's 100 zouden mogen is de stikstof-winst om personenauto's maar 100 te laten rijden alweer opgeheven.
Ik ben wel van mening dat we maar 100/130e van de houderschapsbelasting hoeven te betalen, je krijgt immers minder snelheid ervoor terug :T
Ook alle Co2 taksen moeten verlaagd worden, WLTP wordt namelijk op deze manier weer heel erg irrelevant..

WLTP/BPM zou eigenlijk wel moeten inderdaad. Die tests zijn gebaseerd op een bepaalde norm en die norm dient aangepast te worden, aangezien we een stuk langzamer gaan rijden op de snelweg. Maar volgens mij is het allemaal gebaseerd op Europese normen en dus schieten we er weinig mee op.

Ach, we moeten met z'n allen ook niet de illusie heb dat er ook maar iets goedkoper gaat worden qua autorijden.

Ik ben alleen heel benieuwd waar het uiteindelijk gaat eindigen. Auto's afschaffen is natuurlijk de uiteindelijke wens, maar dan hebben een hoop mensen een gigantisch probleem qua vervoer. Elektrisch rijden is ook niet de uiteindelijke oplossing, daar moet nog steeds energie in en dat levert ergens in de keten ook gigantisch veel vervuiling op
Als ik mijzelf als voorbeeld neem, de woon/werk route zal ipv een uur dan 2u en 20 min in beslag nemen.......... enkele reis. Wellicht (meer) thuis werken, maar ook dat is niet altijd en overal de oplossing.
Boodschappen doen zonder auto is wel te doen, we hebben een supermarkt op fietsafstand dus dan maar in kleinere hoeveelheden boodschappen doen.
Even naar m'n ouders? Ipv 15 min. met de auto is het 45 min met het OV, mijn vader doet het op de elektrische fiets ook in 45 min.

Geen idee hoe zo'n vaart het gaat lopen, het zal onze tijd waarschijnlijk wel duren maar als het op dit tempo door gaat dan worden we t.z.t. gewoon een ontwikkelingsland en zullen andere landen/continenten ons voorbij razen.

Proficiat Richard!!

Enne autorijden is duur hoe je het ook in een vat giet, prive aankoop, lease, private lease... Kost serieus veel geld.
Ook hier komt de vraag weleens boven water of we niet beter naar 1 auto kunnen gaan ipv. 2 (en de 7 natuurlijk nog wel dan). Kim gaat waarschijnlijk een halve dag minder werken (woensdag) vanaf volgend schooljaar. Dat betekend een rit minder naar Breda in de week en dan ga ik toch kijken of we niet uitkomen met 1 auto. Wat meer fietsen, of ik koop een elektrische fiets. Als we een woon-werk km. vergoeding zouden krijgen zou dit al een heel stuk schelen.
Dat zeggende van een auto liefhebber zegt wel iets.

Maar verder tanken we maar verder he :) bijna weekend, Sinterklaas tijd :)

Gelukkig is de Up van de zaak en kost het ons alleen wat bijtelling (iets van 120 euro) en verder niets in de maand. (tu) Ook worden de kleine ritjes mee gemaakt met als voordeel dat de laguna ook erg ontzien word. Die rijd nog geen 10.000 per jaar. Zo zijn de autokosten hier heel goed behapbaar :-D

Hier lopen we er ook aardig op leeg en ben ik het ook wel wat zat. Als we gaan verhuizen dan is een van de vereisten dat een op het fietsje kan.

Toevallig van de week administratie bijgewerkt en aan astra in een jaar tijd bijna 3 mille aan onderhoud uitgegeven.

Dankjewel Jimmy! (tu)

Dat is een serieus bedrag Rob!
Met auto's moet je ook een beetje geluk hebben qua onderhoud. Nieuw of wat ouder maakt daarbij niet uit, mijn Astra heeft de 3 mille ook wel aangetikt in een jaar tijd.
Afgezien daarvan, op de fiets naar het werk zou ik ook wel willen.
Alleen zit er op (acceptabele :p) fietsafstand niet zo heel veel, maar daar zou ik desnoods wel een scootertje o.i.d. voor aan willen schaffen.

Ik heb wel het gevoel dat Rob vaak wat heeft met de auto en er daarom veel geld doorheen gaat, of heb ik dat mis? 3k vind ik een flink bedrag! Ik kom binnen een jaar op één beurtje, en dat is het eigenlijk wel. Bij de Alto dit jaar nog een deurgreep en een wiellager. En nu pas bij de Focus de remmen rondom, maar op twee jaar tijd kom ik zelfs niet aan de helft van die 3k (als ik gewoon de dealerprijzen zou rekenen ook niet).

Electronische handremmodule dikke 1000 euro, beurt en apk met banden/bobine/bougies 1400 euro en nog een brandstofregelaar voor 500 euro...

En daarnaast de c3 met nieuwe banden, complete remmen, beurt en apk en was ook zon 1400 euro..

Dus eigenlijk zelfs 4400 euro...

Het is jaren goed gegaan maar dit jaar paar tegenvallers..;)

Tja, beurt, banden, remmen is toch gewoon regulier onderhoud helaas. Daar ben je de komende tijd ook weer vanaf in principe.

Zo'n elektronische handrem is wel een dure grap, met een ouderwetse handrem was je dat niet overkomen. Waarom moeten die dingen trouwens perse elektronisch zijn tegenwoordig?

Auto's...kost een bult geld. Dit jaar ruim 1500 euro (maar voorgaande jaren een stuk minder: 600 euro ongeveer per jaar)

Heb ook wel eens zitten denken aan een elektrische scooter of elektrische fiets, maar allemaal vrij prijzig.
S. werkt nu in Zwolle en krijgt dit jaar de reiskosten per OV vergoed van de baas, dus dat is een mooie regeling; als dat de komende jaren zo blijft, kan er eigenlijk wel 1 auto met pensioen...

Ik heb het eigenlijk niet eens over de onderhoudskosten. iin mijn geval, die zijn er nagenoeg niet gelukkig.. Ik kom met 250,- per jaar per auto wel toe. :) tot nu dan, nooit echt gekke zaken.. (7 uitgesloten).
Maar gewoon de maandelijkse kost. HSB, Verzekering en benzine, waarbij wij beiden geen km. vergoeding krijgen is iedere liter in de tank voor eigen kosten, wetende dat 60% woon-werk km's zijn, vind ik dat gewoon zuur geld. Ik ga serieus kijken of ik met een elektrische fiets uit zou komen om op tijd op mijn werk te zijn na Lize te hebben weggebracht naar school. Met alleen de Mégane, en de 7 zou ik het prima moeten redden, ik heb absoluut gene hekel aan fietsen, maar ik haal het naar mijn werk niet in 20 minuten nu.

@Rob, dat is wel heel zuur!
Maar 3K aan onderhoud, dat heb ik gelukkig nog nooit gehad, zelfs een complete motorrevisie voor de 7 kostte niet eens zoveel.

Weekend :) Morgen lunchen in de stad, en aansluitend lekker Sinterklaas optocht kijken met vrienden. Hier gelukkig geen actiegroepen enzo, maar gewoon gezellig met Piet, en Klaas

Ik kom weer goed weg met mijn 29 Euro autokosten dit jaar. Moet wel zeggen dat de auto sinds een paar dagen klinkt als een raceauto ( vermoed een gaatje in de uitlaat ).

Hier ook weekend, maar dat ging niet heel lekker.
Heb vannacht erg slecht geslapen en toen om 6 uur de wekker ging wist ik het al: ziek..
Na een dappere poging om thee te drinken kwam alles er weer uit dus besloten me ziek te melden en thuis te blijven. En dat was een goede keuze, ben pas om 16:00 m’n bed uit gegaan.
Mannengriepje dus..
hopen dat ik morgen weer beter ben (tu)

Het is de periode he. Ik voelde zondagochtend al aan m'n keel dat het er aan kwam. Woensdag was ik ook hondsberoerd. Wel gewoon gewerkt, maar het werd steeds slechter, ik liep er ook als een zombie bij. Thuis om 18u op de bank gaan liggen en om 22u naar bed verhuisd. Donderdag weer aan het werk, en toen ging t steeds beter gelukkig.

Misselijkheid erbij is wel naar... Beterschap Fer! (tu)

Mogguh

Hopen dat de zieken van voor het weekend inmiddels weer beter zijn.
Dit weekend zijn B en ik een lang weekend naar de kust geweest. Vrijdagochtend vertrokken (met een volle accu) en in 1x naar Egmond aan Zee gereden, wat ongeveer 195km was. Dit ondanks de koude temperatuur weten te halen, door maximaal 110 km/h te rijden. Dat lijkt langzaam, maar op een groot deel van de snelweg gelden al snelheidsbeperkingen door drukte of wegwerkzaamheden. En dan is het wel relaxed rijden, stuur in de onderste stand zodat hij continu op het been rust....en ik dus geen handen aan het stuur hoef te hebben en hij zelf stuurt.

Vrijdag een relaxte dag samen gehad, zaterdag naar B haar zus in Haarlem geweest. Wat een mooie stad is dat, met vele oude gebouwen. Helaas was ik zelf ziek, dus weinig kunnen genieten van die dag. Gisteren ging het al iets beter, en 's ochtends maar met zijn allen een mooie stadswandeling gemaakt in een zonnig haarlem. 's middags weer terug naar twente.

Klinkt als een leuk weekend Ruud! Jammer dat je ziek was, maar Haarlem is inderdaad een leuke stad. Hopelijk toch nog wel kunnen genieten!

Hier was het Sinterklaas, van de optocht, naar de pietendisco in de schouwburg, naar een restaurant om te eten en daarna weer met de fiets naar huis. Zondag ook relax gehad, gewoon thuis en even in de stad iets opgehaald. en nu weer @ work.

Mogguh!

Wat een rust hier.:)
Ik las gisteren nog een artikel over de nieuwe Corsa, over het algemeen vrij positief....op de bescheiden beenruimte op de achterbank na. Ik vraag me af in hoeverre het echt een probleem is, want meestal zitten er kinderen.....die kunnen met iets minder beenruimte vaak wel toe. Maar wat me negatief op viel is de knullige after-market manier waarop Opel een digitaal display in zijn Corsa heeft geplaatst. Echt heel jaren 80 met plastic zij-panelen aan weerszijden om de ruimte mee op te vullen.
Doet me een beetje denken aan de GSI-dashes uit de Kadett/Monza...... en da's geen compliment. Zeker niet als je dit af zet tegen het display in de 208.

OpelCorsaNieuwTest14-702x437.jpg

OpelCorsaNieuwTest6-702x459.jpg

Wauw, dat is wel bizar gedaan!

Vreemd dat ik her en der lees dat de Corsa een stadsauto wordt genoemd. Hij is net zo groot als een Astra van rond 2000, vermoed ik.
Tot wanneer loopt het contract van de Leaf, Ruud? Je zou 'm toch omzetten naar een 60kWh versie? Of stap je over op een Corsa-E?

Echt heel jaren 80 met plastic zij-panelen aan weerszijden om de ruimte mee op te vullen.
Doet me een beetje denken aan de GSI-dashes uit de Kadett/Monza......

inderdaad ruud!, was mij eerder nog niet opgevallen :O doet mij idd denken aan de kadett digidash zo. Wel lekker retro :} Erg knullig gedaan. Bij de 208 ziet het er beter uit maar pak je een polo dan ziet dat er gewoon vele malen moderner en indrukwekkender uit. Alvast een puntje voor de facelift.

Ach het is een kwestie van tijd dan komen er misschien weer analoge klokjes (icm digitaal) omdat het klassiek en stijlvol is. Dat zag je met die tijdsklokjes ook. Moest allemaal digitaal worden en toen werden het weer analoge klokjes.

Tot wanneer loopt het contract van de Leaf, Ruud? Je zou 'm toch omzetten naar een 60kWh versie? Of stap je over op een Corsa-E?
Er was afgesproken dat ik met 1-2 jaar de auto mocht omruilen voor een andere EV met meer actieradius, omdat de werkgever het probleem met de beperkte actieradius ook wel snapt. We zijn nu 1,75 jaar verder....maar eerlijk gezegd zijn er niet heel veel alternatieven. Ik kan nu in een Tesla 3 stappen, maar als Long Range is die ook nog behoorlijk aan de prijs. Eigenlijk boven ons budget. De standaard range + komt al wel wat verder als mijn Leaf, maar is het eigenlijk ook nog net niet.

Dus ja, volgend jaar ga je wel meer bijtelling betalen.......maar als ik dan een auto kan kiezen met een goede actieradius dan is het dan misschien wel waard. Tot die tijd brengt de Leaf me eigenlijk op 90% van mijn tripjes zonder problemen. En zeker nu in Nl de snelheid naar max. 100 km/h gaat kom ik met 1 acculading NL wel door. Voor de vakantie kan ik de cabrio mee nemen, en de directe kosten declareren. Dus voor nu ben ik wel tevree.

Ik kijk wel wat 2020 brengt. Ik verwacht eigenlijk dat de Mokka X met hetzelfde accupakket komt als de Corsa, dan is dat niet toerijkend. Maar misschien past t pakket van de Vivaro e er wel in, en dan heb je met 75kw/h misschien wel een leuke opvolger voor de Leaf. :D

** ID3 ? (tu) Waarschijnlijk ook allerlei andere varianten op dat platform. Wel zullen de levertijden fors op gaan lopen verwacht ik. En zo'n E-nero is ook eigenlijk helemaal geen verkeerde EV met 450+ range. Maar zijn allen ook geen koopjes natuurlijk.

wel is het inderdaad zo dat je nog heel even moet wachten tot het EV gebeuren nog wat meer op stoom komt en je wat meer keuze hebt en de prijs nog net wat gaat zakken voor fatsoenlijke auto's met redelijke range. Volgens mij komt zowat elk merk wel met iets elektrisch volgend jaar op de markt.

Zo is het maar net Ruud. Als het eenmaal zo ver is, dan pas verdiepen in een opvolger.

Mijn gedachten over een opvolger gaan ook alle kanten op en heb gisteren zelfs zitten zoeken naar tweedehands 3-series. Geen idee waarom, maar als "what if"-scenario geen hele gekke optie. Ik moet nog een aantal maanden en zie wel hoe het loopt begin volgend jaar.

Als een volgende opdracht dicht bij huis is en de leaseregeling mij niet aanstaat koop ik misschien wel een oud hok en doe ik een Marc'je :}
Helpen we gelijk de roddels in het dorp weer op gang, evenals wanneer er een nieuwe station op de dam komt te staan :}

Dat schermpje had ik ook nog niet gezien...ziet er niet al te sjovel uit. Maar heb zo op de plaatjes sowiezo een dikke voorkeur voor de 208.
Lekker hip , modern en fraaie kleuren. Dash van de Corsa vind ik nu al wat belegen en zie iets te vaak het GS interieur.
peugeot_208_03.jpg

Ik heb ze allebei nog niet in real life gezien en misschien veranderd dat mijn beeld. Zal de Corsa eind deze week even bekijken als ik mijn gratis tankje brandstof ophaal..morgen hem eerst maar weer leeg rijden naar Nieuwegein voor cursus.

Volgende defect aan de astra is een feit. De stoelverwarming doet niks meer op de bestuurdersstoel. Na wat zoeken op internet schijnt dit een structureel Insignia A / Asyra J probleem te zijn. De matten in de stoel moeten vervangen worden en kost je zo weer paar honderd euro. Schijnt destijds ook deels onder coulance vervangen te zijn dus zal eens even vissen. Anders laten we het mooi zo. Gebruik het zelden. Stuurverwarming vind ik wel lekker.

Je hebt het echt wel getroffen met die Astra... wellicht dan toch een maandagmorgenauto.
Kan me echt niet voorstellen dat de doorsnee Astra-rijder dergelijk budget voor herstelling op jaarbasis moet ophoesten.
Of wellicht gewoon brute pech.

Volgende defect aan de astra is een feit. De stoelverwarming doet niks meer op de bestuurdersstoel. Na wat zoeken op internet schijnt dit een structureel Insignia A / Asyra J probleem te zijn. De matten in de stoel moeten vervangen worden en kost je zo weer paar honderd euro. Schijnt destijds ook deels onder coulance vervangen te zijn dus zal eens even visse

bij Insignia's ken ik het probleem inderdaad. Kwam heel vaak voor en is vrij prijzig omdat het een bult werk is met stoelbekleding en zo. meeste is onder garantie / coulance vervangen. Latere bouwjaren hebben dat probleem niet meer. Zal allicht iets verbeterd zijn bij de fabrikant. Ik zou het heel vervelend vinden want ik gebruik het wel vaak. Bij Astra J's ben ik het niet vaak tegen gekomen, al kwam daar stoel/stuuverwarming aanzienlijk minder voor.

Wel weer vervelend zoiets, als ik te vaak van zulke dingen heb dan ben ik er wel snel klaar mee. Met de BMW had ik ook iets te vaak van zulke dingen en andere onverwachte kosten.

Mag het afkloppen want de laguna is ondanks alle toeters en bellen en toch al weer bijna 12 jaar oud, gewoon vrijwel probleemloos in die 12 jaar. Het eerste probleem met het gaspedaal van laatst lijkt inmiddels verholpen (tu)

Balen weer Rob!
Ik had het bij de Leon ook, alleen kwam ik er tijdens de proefrit al achter en is dus gefixt voor aflevering.

Materiaal zal niet zo duur zijn, zijn maar simpele verwarmingsmatjes natuurlijk. Alleen moet de bekleding wel van de stoelen af en weer terug geplaatst worden, dat kost tijd en dus geld zoals Joost ook al zegt.

Misschien toch eens rondbellen/mailen naar wat bekleders ipv de dealer? Die draaien hun hand er misschien niet voor om en wellicht valt het mee. Zelf de stoel er even uithalen, dat is ook niet zo lastig.

Het is vervelend maar gebruik het eigenlijk zelden.
De winterperiode komt er aan en is wel moment. Maar heb afgelopen maanden genoeg uitgegeven en heb niet zon zin om nu weer te lappen.

Moet donderdag naar garage en zal eens vragen.
En zal zelf ook eens kijken wat er mogelijk is maar heb momenteel domweg de tijd niet.

tip van Richard is misschien wel een idee. DIe stoelbekleders trekken dagelijks dat spul er af en hebben er veel handigheid is. Lastiger is overigens om het er ook weer mooi op te krijgen. Dat matje mag de wereld niet kosten. Vragen kan altijd maar kan mij voorstellen dat er weer genoeg is uitgegeven.

Stoelverwarming laten monteren kost zo'n €150 dacht ik. Ik weet niet wat de inkoopprijs van een Opel matje is, maar ze hoeven verder geen knopjes in te bouwen enzo, dus een beetje bekleder zal het ongetwijfeld voor iets minder kunnen doen.

Mogguh

Dat is vervelend Rob, je hebt het duidelijk niet getroffen met deze Astra gezien de toch vele mankementen. Sommigen kun je deels onder slijtage/ouderdom laten vallen, maar het is bij jullie auto wel te vaak raak. Jammer, want het is verder toch een hele mooie wagen.

Ik zie net weer info van een ** ID3 serie, maar als ** die nieuwe ID modellen zo snel door zet dan zijn ze wel echt goed bezig zeg. Ze vullen meteen vele segmenten op. Dat doen ze wel heel sterk. Opel praat wel over een nieuwe e-astra. Maar tot op heden weet ** alle aandacht wel op zich te vestigen aangaande de snelle EV-ontwikkeling. Dat doen ze wel weer heel sterk.

Dit weekend naar 't westland gereden, en ook een enkele keer een 508 gezien. En toch ben ik nog niet helemaal overtuigd, als dikke uitvoering is het een leuke auto om te zien. Maar iets meer standaard mist de auto wat mij betreft het "dikke" karakter. Vind het front dan heel ielig overkomen, en die slagtanden compleet misplaatst.

De 208 ben ik ook erg benieuwd hoe die er in 't echt uit ziet.
Corsa idemdito. Zag gisteren een filmpje en dan denk ik wel "hij is leuk, maar zeker in het interieur mis ik de "wow" factor. Wederom een kopie van het astra interieur. En dat zie ik nu al in alle opel-modellen, dus ben daar wel iets op uitgekeken.

Terug
Bovenaan