olie/benzine prijs

Hier is het al een aantal dagen 1,387 €/liter. Jammer dat de euro zo laag staan dat het verschil met benzineprijs een paar jaar terug niet zo groot is.

Gister getankt voor 1,419/liter bij de Shell Express. Laagste literprijs waarvoor ik getankt heb in 2015.

Inderdaad jammer dat de euro - dollar koers ongunstig is voor de olieprijs, anders had het zo nog 10 cent extra gescheeld.

Het valt mij wel op dat de dieselprijs in Nederland sneller zakt als in Duitsland. Tankte tot nu toe bijna altijd diesel in Duitsland, maar het prijsverschil is de laatste weken nihil. Als je niet uitkijkt betaal je in Duitsland zelfs meer.

Gisternacht getankt in Hilversum bij de BP op de loosdrechtseweg, benzine 1,39.9 Diesel 0,98 cent.

ScaniaV8 zei:
Het valt mij wel op dat de dieselprijs in Nederland sneller zakt als in Duitsland. Tankte tot nu toe bijna altijd diesel in Duitsland, maar het prijsverschil is de laatste weken nihil. Als je niet uitkijkt betaal je in Duitsland zelfs meer.

Valt mij ook op idd.. het hele jaar (en vorig jaar ook naar mijn indruk) was het prijsverschil diesel - E95 zo'n kleine dertig cent.. Nu is het zowat 40 cent..

Is er 'opeens' een groter dieselbrandstof op de markt?
Heb ooit weleens gelezen dat er krapte was omdat enkele raffinaderijen eruit lagen wegens onderhoud.. Die zijn kennelijk nu volop in bedrijf?

De prijs van Euro 95 schommelt hier in Polen al weken rond de (omgerekend) € 1,- (dat is de inclusief wegenbelasting :cool: ) en zakt er nu langzaam maar zeker onder. (y)

@Jazzik:

Carkiller zei:
Vandaag getankt (In Nederland, dus geen vergelijking met het veel goedkopere buitenland nodig) voor 1,399 Euro.

Met alle respect,

Ik heb echt geen idee waarom er vaak "stoere" vergelijkingen uit het buitenland geplaatst worden hier.
Ook jij betaalt veel te veel, in Dubai is de prijs voor een liter 38 cent.
En dat is eveneens een nutteloze vergelijking, het is altijd wel ergens goedkoper of duurder.;)

Vandaag zelf weer getankt, ditmaal voor 1,369 euro bij de Firezone in Nootdorp.

Carkiller zei:
En dat is eveneens een nutteloze vergelijking, het is altijd wel ergens goedkoper of duurder.;)

Inderdaad is dat een nutteloze vergelijking, want ik woon niet in Dubai, maar in Polen. Enne... wat is er "stoer" aan een vergelijking?
a015.gif

Deze smiley in je post: :cool:

Als je puur post over de prijs in Polen dan begrijp ik dat.
Echter heb ik het idee dat mensen die in het buitenland wonen alleen reageren als er een post over de benzineprijs uit Nederland komt.

En dan vervolgens melden dat het bij hun veel goedkoper is, dus even het plezier van de prijs aan de pomp in Nederland wegnemen...

Carkiller zei:
Deze smiley in je post: :cool:

Die smiley (betekenis "cool" ) staat achter de opmerking "dat is de inclusief wegenbelasting" en staat er alleen omdat ik dat een prima, eerlijk systeem vind. Je betaalt naar wat je rijdt/verstookt. Veel eerlijker dan het verknipte systeem in Nederland.

Daarnaast zie ik hier met enige regelmaat de Duitse en Belgische (met GROTE foto, nietwaar Rob? ;) ) brandstofprijzen.

15870961528_b9c5e4c104_c.jpg

Ook uit de V.S. zie ik meldingen (van Twix, A3-White) dus waarom niet uit Polen (of Spanje, Luxemburg of Paaseiland) van de AW-ers die daar wonen?
Of dat het plezier van de prijs aan de pomp in Nederland wegneemt? Sorry als dat zo is, dat was niet de bedoeling (en ik kan me er ook weinig bij voorstellen).
Maar indien dat wel zo mocht zijn: duizendmaal excuses!
a014.gif

Ik wordt daar gewoon stikjaloers van.
Al die lage benzineprijzen doen mij denken dat ik in het verkeerde land woon.:T

Ben trouwens wel benieuwd naar de benzineprijs op Paaseiland...

Je hebt helemaal gelijk Carkiller. Al die goedkope buitenlandse prijzen verstieren mijn plezier van het tanken hier in Nederland bij de goedkope pomp.

En dat in de week dat mijn vaste brandstofadres landelijk in het nieuws was met de dieselprijzen.

Vier weken geleden op Gran Canaria Euro 95 getankt voor € 0,93.

We betalen in NL dus echt gewoon veel te veel belasting op ons koekblik

Carkiller zei:

Dat heb ik als ik boodschappen aan het doen ben en opzoek ben naar een lekker stuk kaas. Waar jij last van hebt is het "Facebook-syndroom", dat houdt in dat je denkt dat de ander het veel beter heeft dan jij.

@Snickers:

Daar heb ik geen last van, heb het prima verder.
Alleen een stuk kaas kan je besluiten niet te kopen wegens de prijs, benzine is een noodzakelijk kwaad.
Werk in ploegendienst dus het OV is geen optie.

En het is een feit dat je als autoliefhebber duur uit bent in Nederland, daar is geen syndroom voor nodig.:T

Ik woon vlakbij Houston, waar nauwelijks OV is, dus ook hier is benzine een noodzakelijk kwaad...

Maar goed, ik begreep je commentaar wel hoor. Bij mij was het overigens niet de bedoeling om stoer te doen, ik was geïnteresseerd in de trend. En die was wereldwijd hetzelfde.

Ik heb het geluk dat ik vrij regelmatig in Baarle-Nassau kom, dan tank ik altijd even in de Belgische enclaves. Waar je in het Nederlandse gedeelte gisteren +/- €1,45 betaalde, was je een paar honderd meter verderop slechts 1,18.9 kwijt. Panda zit weer vol!

Ik vraag me echt af hoe die NL'se stations zich staande weten te houden daar. Die moeten toch puur leven van leaserijders?

Carkiller zei:
Ik wordt daar gewoon stikjaloers van.

Ter troost: voor een goed vergelijk, neem dan ook even sociale voorzieningen, gezondheidszorg, kwaliteit van leven, het inkomen van jouw specifieke beroep enzovoort in al die landen waar de benzine aanzienlijk goedkoper is mee. Ik denk dat de meesten dan weinig last meer hebben van jaloerse gevoelens.

Blogger zei:
Ik heb het geluk dat ik vrij regelmatig in Baarle-Nassau kom, dan tank ik altijd even in de Belgische enclaves. Waar je in het Nederlandse gedeelte gisteren +/- €1,45 betaalde, was je een paar honderd meter verderop slechts 1,18.9 kwijt. Panda zit weer vol!

Ik vraag me echt af hoe die NL'se stations zich staande weten te houden daar. Die moeten toch puur leven van leaserijders?

Met alle respect,

Ik heb echt geen idee waarom er vaak "stoere" vergelijkingen uit het buitenland geplaatst worden hier.

Vandaag zelf weer getankt, ditmaal voor 1,129 euro bij Maes in Zwijndrecht.

:T

Rob, je hebt gelijk. Laten we dit topic sluiten!

PS: wat me wel opviel was dat de dieselprijs in België boven de €1 zat terwijl in NL de eurogrens doorbroken is. Voor benzine ben je dus 20-25cent de liter goedkoper uit, terwijl je voor diesel geen voordeel hebt en wellicht zelfs duurder uit bent in België. Is dit een doorgaans normale situatie (Rob) ?

Blogger zei:
Rob, je hebt gelijk. Laten we dit topic sluiten!

PS: wat me wel opviel was dat de dieselprijs in België boven de €1 zat terwijl in NL de eurogrens doorbroken is. Voor benzine ben je dus 20-25cent de liter goedkoper uit, terwijl je voor diesel geen voordeel hebt en wellicht zelfs duurder uit bent in België. Is dit een doorgaans normale situatie (Rob) ?

In de afgelopen anderhalve maand zijn er drie accijnsverhogingen voor diesel (en verlagingen voor benzine) geweest in België, wellicht dat het daardoor komt. Overigens zat diesel bij mijn pomp ruimschoots onder de euro.

23258813863_8d209f867f_c.jpg

Gisteren de Sub volgetankt met BP Ultimate, 1,459 Euro.

Zo goedkoop heb ik nog nooit 98 benzine getankt, behalve in het buitenland uiteraard...

Ik denk, zo ben ik de rest voor.
Wist al dat dit ging gebeuren.:)

Maar ik kan weer 400 km rijden, dan is het 60 liter tankje weer leeg...

Carkiller zei:
Maar ik kan weer 400 km rijden, dan is het 60 liter tankje weer leeg...

Wees blij, ik sta 100 km daarvoor al te tanken. Gelukkig wel 33 cent goedkoper. :D

Morgen de Sierra en de Focus aftanken voor €1.379 de liter (het heeft wel voordelen om in de Zeeuwsche polder te wonen :T )
Dan kan de Sierra weer een km of 660 vooruit en de Focus een km of 780

Wel opletten Rob, 98 is maar 16 cent goedkoper dan in reserve Nederland.
Tenminste, volgens je foto op deze pagina.

95 kan niet in de Sub, gaat ie stuk van.
Daar zal de Crown geen last van hebben.

@Lycan_Capri (TSC):

Ik zie geen voordeel van het wonen in de Zeeuwse polder wat betreft de brandstofprijs, hier in de randstad kan ik nu Euro 95 tanken voor 1,369.

Correctie, 1,367 bij de Makro in Delft...

Carkiller zei:
@Lycan_Capri (TSC):

Ik zie geen voordeel van het wonen in de Zeeuwse polder wat betreft de brandstofprijs, hier in de randstad kan ik nu Euro 95 tanken voor 1,369.

Dat zijn de betere prijzen, meestal is Zeeland toch net wat goedkoper dan de randstad en Brabant. Ach ja, je kan niet alles hebben

Carkiller zei:
Wel opletten Rob, 98 is maar 16 cent goedkoper dan in reserve Nederland.
Tenminste, volgens je foto op deze pagina.

95 kan niet in de Sub, gaat ie stuk van.
Daar zal de Crown geen last van hebben.

Dus dan betaal ik toch 33 cent per liter minder...
De Crown zuipt trouwens alles, zolang het maar veel is!

Carkiller zei:

Helemaal mee eens! :D

Terug
Bovenaan