olie/benzine prijs

Gas is om op te koken.:T

Ben wel benieuwd naar het verbruik van de Crown op LPG, als hij nu op benzine al zo zuipt...

Geen idee. Had je aan die kerel moeten vragen waar je toen bent gaan kijken bij die Crown.

Reed die op gas dan?
Tijdens de proefrit hebben we in ieder geval op benzine gereden.

Maar ik kan mijn eigen vraag beantwoorden...

1k0.jpg

Afgelopen donderdag (24 december 2015) heb ik de tank weer volgegooid, deze keer voor € 1,39(9) in de regio Nijmegen.
Overigens was dat samen met 10 december toen ik € 1,42(9) betaalde en 29 oktober 2015 toen ik 1,42(9) betaalde de goedkoopste tankbeurt sinds ik het rijbewijs heb gehaald en dus auto rijdt in 2010 geweest.
Hier moet ik wel de opmerkingen bij maken dat de Shell waar ik tank mee ging in de Dwaze Donderdag van Tango waardoor ik goedkoper uit was (de overige 6 dagen zou ik 2 cent meer en dus € 1,41(9) moeten betalen als de prijs niet stijgt of daalt).

Toen ik vervolgens thuis kwam de 24ste december lag de ochtendkrant (waar ik s'morgens geen tijd voor had) op tafel met weer een heel stuk over de brandstofprijzen erin. In dit artikeltje stond dat op 23 december 2015 Tinq in Breda en Lukoil in Zaandam met nog geen 98 cent (97,9 per liter) het goedkoopste waren voor Diesel. De benzinerijders zijn het goedkoopst uit in het hoge noorden, te weten in Winschoten met een prijs van net onder de € 1,33.
In het verspreidingsgebied van de Gelderlander is voor zover te achterhalen de diesel bij Hoitink in het Achterhoekse Kotten het goedkoopst. Die rekent vanaf maandag precies 1 euro.
De Makro in Duiven is voor de benzinerijders in het verspreidingsgebied van de Gelderlander het goedkoopst met € 1,36(7) per liter. Voor de rest is de Makro Duiven voor LPG de goedkoopste van heel Nederland met € 50,8 cent per liter voor zover op 23 december op internet viel te achterhalen zoals de Gelderlander schreef.
Er zaten ook 3 tabellen bij met de goedkoopste tankadresjes in Gelderland, misschien ook wel leuk om te delen.

Euro 95:

1. Makro, Duiven € 1,36(7)
2. Tinq, Ruurlo € 1,36(9)
3. Truckcity, Babberich € 1,37(0)
4. Total, Ruurlo € 1,37(0)
5. Tinq, Veenendaal € 1,37(9) (2 locaties in dezelfde plaats)
7. Tinq, Bemmel € 1,37(9) (wegens de 2 locaties hierboven springen we ineens door naar 7)
8. Tinq, Toldijk € 1,37(9)

LPG:

1. Makro, Duiven € 50,8
2. Tinq, Eibergen € 53,4
3. Tinq, Bennekom € 54,4
4. Kolkman, Groenlo € 55,8 (ook weer 2 locaties in dezelfde plaats)
6. BP Express, Ingen € 57,0
7. Tinq, Doetinchem € 57,4
8. Avia, Bergharen (bij Nijmegen) € 58,0
9. Tinq, Boxmeer € 58,4

Diesel:

1. Hoitink, Kotten € 1,00(0)
2. Tango, Nijmegen (Hatertseweg) € 1,00(4)
3. Tinq, Ochten € 1,00(9)
4. Tinq, Ede € 1,00(9)
5. Tinq, Druten € 1,00(9)
6. Tinq, Wageningen € 1,00(9) (ook weer 2 locaties in dezelfde plaats)
8. Tinq, Bennekom € 1,00(9)
9. Tango, Nijmegen (Hogelandseweg) € 1,00(9)
10. Tinq, Westervoort € 1,00 (9)

Ondanks de lage prijzen in Nederland, blijft tanken in Duitsland gemiddeld goedkoper. Voor Diesel scheelt het 11 cent ten opzichte van de adviesprijs, bij euro 95 17 procent en bij LPG zelfs 25 procent. Dit zijn echter de gemiddelden.
Leuk weetje nog: in zachte winters zoals die zich nu extreem voordoet, is er minder verbruik van brandstof wat de prijs drukt.

Weet iemand actuele prijzen van diesel in DE? Wij gaan morgen richting Berlijn; ik zag in regio Arnhem bij o.a. Esso en Shell (Express) prijs van 1,029 per liter. Is het dan alsnog goedkoper om in Duitsland te tanken?

Alvast bedankt!

PS. ja, heb idd reeds op internet gekeken, maar daar zie ik alleen advies prijzen - kon geen onbemande / reële prijzen aan de pomp vinden :(

BMW Power zei:
Gister getankt voor 1,419/liter bij de Shell Express. Laagste literprijs waarvoor ik getankt heb in 2015.

1,389 bij de Tamoil vandaag zal als goedkoopste literprijs 2015 de boeken ingaan voor mij ;)

Maatje van me zei dat ie gister op 1,359 stond in Soest.

Smilie zei:
Weet iemand actuele prijzen van diesel in DE? Wij gaan morgen richting Berlijn; ik zag in regio Arnhem bij o.a. Esso en Shell (Express) prijs van 1,029 per liter. Is het dan alsnog goedkoper om in Duitsland te tanken?

Alvast bedankt!

PS. ja, heb idd reeds op internet gekeken, maar daar zie ik alleen advies prijzen - kon geen onbemande / reële prijzen aan de pomp vinden :(

De meeste landen hebben wel een app waarop je kunt zien waar je goedkoop kunt tanken. Als ik jou was dan zou ik daar even naartoe zoeken. Kun je meteen zien wat er wel/niet op je route ligt.

Op www.benzinpreis.de kun je precies de actuele prijs zien, wordt per minuut bijgewerkt.
Advies om niet direct over de grens te tanken, want daar weet men dat er veel Hollanders komen.
Beter is minstens 50 km voorbij de grens te tanken.

BMW Power zei:
BMW Power zei:
Gister getankt voor 1,419/liter bij de Shell Express. Laagste literprijs waarvoor ik getankt heb in 2015.

1,389 bij de Tamoil vandaag zal als goedkoopste literprijs 2015 de boeken ingaan voor mij ;)

Ik heb zondag 1.335 betaald in Balkbrug bij de Avia xpress

BMW Power zei:
BMW Power zei:

Ik woon in Soest. Dat vind ik wel stoer :cool:.

Vandaag, op de één-na-laatste dag van 2015 voor het eerst sinds véle jaren E95 getankt voor een literprijs onder 1 Euro!
Net buiten Bydgoszcz, omgerekend tegen dagkoers: € 0,96. Dat is afrekenen met een :) !

PS Is dit stoer of niet! :cool:

Begin deze week was ik naar Straatsburg. Op de heenweg bij Andelst getankt, bij de BP Express. Moest tanken en volgens de Directlease tank-app was dit de goedkoopste langs de route. Ook goedkoper dan in DLD langs de snelweg.
Vervolgens bij Straatsburg getankt. Ook daar uiteraard niet langs de snelweg, dus daardoor een literprijs voor diesel van 0,995. (y)

Op de vreelandseweg is het 1,38.9 ! Ook vrij cheap :) Gooi m`n tank vol voor 61 euro. Ideaal!

Dus... Getankt in NL omdat winst een kleine 0,90 euro zou zijn. Aangekomen in Berlijn, prijs was 0,98 per liter. Sta ik nu te roken, kijk ik bij benzinepomp tegenover is prijs op het eens 1,18 :confused: ik ben hier nog paar dagen en hou het even in de gaten.

Ps. Ja ik weet het roken is slecht :)

braadslee zei:
Op de vreelandseweg is het 1,38.9 ! Ook vrij cheap :) Gooi m`n tank vol voor 61 euro. Ideaal!

€61.00 ÷ €/L1.389 = 43,92L
Naar mijn weten (kennisje met een Twingotje) zit er een tank van 40L onder zo'n ding waar laat je die overige 3,92L ? :)

Blogger zei:
braadslee zei:

Zit er zo'n grote tank in de Twingo?

Hey, jij gaat toch niet braadslee zijn tankescapades in twijfel trekken met betrekking tot ervaring, waarheid en rekenmethode?!

Rob0032 zei:
Smilie zei:

Alvast bedankt!

De meeste landen hebben wel een app waarop je kunt zien waar je goedkoop kunt tanken. Als ik jou was dan zou ik daar even naartoe zoeken. Kun je meteen zien wat er wel/niet op je route ligt.

De app clever-tanken geeft de actuele brandstofprijzen in Duitsland weer en werkt ook in de Nederlandse grensregio op je telefoon (tot zo'n 10 km vanaf de grens)

Klikje

vandaag staat brent olie op 30.56 dollar voor een vat. ik kan hier in het westen niks merken aan de benzine prijs. euro 95 staat al meerde weken strak op 1.399 p/l. beetje jammer. kleine pomp afgelegen doet vandaag 1,359.

O, hier (in Polen) zakt de prijs van Euro 95 nog lekker.
BP - Torun, Grudziazka 108/112 : 4,01 zl/litr
SHELL - Torun, Szosa Lubicka 34 : 4,01 zl/litr
STATOIL - Torun, Szosa Lubicka 62 : 4,01 zl/litr

Dagkoers Poolse zloty
Valuta € = 4,3506

Dus omgerekend € 0,92 (92 cent!) per liter! (da's inclusief de wegenbelasting) :cool:

Omdat ik een nieuw topic hiervoor een beetje overdreven vind, en ik niet weet welk ander topic (eventueel) geschikt zou zijn zet ik het bericht wat ik zaterdag op de site van de NOS vond hier maar neer.

Heffing op brandstof om kosten vluchtelingencrisis te dragen'
ZATERDAG, 10:21BUITENLAND
ANP
Europese landen moeten een speciale heffing op autobrandstof invoeren om de financiële gevolgen van de vluchtelingencrisis mee op te vangen. Dat vindt Wolfgang Schäuble, de Duitse minister van Financiën. "Waarom zouden we daar in Europa geen afspraken over maken als het probleem zo dringend is?"

Schäuble doet zijn uitspraken in een interview met de Süddeutsche Zeitung. "De grenzen van de Schengenzone moeten beveiligd worden. De oplossing van dat probleem mag niet mislukken door een gebrek aan middelen", zegt hij tegen de krant. Als niet alle landen mee willen doen, dan moet de maatregel gedragen worden door een 'Coalition of the Willing', vindt hij.

De vluchtelingencrisis verdeelt Europa al maanden. Het principe van vrij grensverkeer is zwaar onder druk komen te staan. Volgens de Verenigde Naties bereikten alleen al het afgelopen jaar een miljoen vluchtelingen de Europese kust over de Middellandse Zee.

Eerlijk gezegd vind ik het niet eens zo een gek idee om door middel van de heffing op de brandstof het vluchtelingenprobleem aan te pakken. Zoals ik het lees wordt dan niet alleen de benzine in Nederland duurder, maar moeten ook de Duitsers. Belgen, Fransen etc. en de toeristen in de betreffende landen mee gaan betalen om de financiële gevolgen van de vluchtelingencrisis op te vangen.
Benzine is nou eenmaal iets wat je nodig hebt als je een auto bezit omdat je anders na een tijdje niet meer verder komt (tank leeg). Kiezen ze voor een heffing op een brood (Tijger Bruin bijvoorbeeld) dan laat je die liggen en dan pak je een ander brood (Waldkorn bijvoorbeeld). Hetzelfde geldt voor aardappels en andere levensmiddelen.
Je kunt wel zeggen dat de automobilisten uitgemolken worden, maar dingen in of aan de auto heb je vaak nodig om veilig op weg te komen maar vooral ook te blijven. Daar valt dus het meeste geld te halen wat ook altijd zo zal blijven zolang ze nog op brandstof rijden.

Of het ervan komt is de vraag natuurlijk aangezien de Duitse minister van financiën wel voor is, maar hoe zit het met de rest van de ministers, ook van andere landen?

Het grote probleem is alleen. Een dergelijke heffing wordt nooit terug gedraaid.
Nu wordt de benzine dan (bijvoorbeeld) 10ct duurder. Als je van die vluchtelingen af bent, dan gaan ze die extra opbrengsten ergens anders voor gebruiken.

eerste-opel zei:
Benzine is nou eenmaal iets wat je nodig hebt als je een auto bezit omdat je anders na een tijdje niet meer verder komt (tank leeg). Kiezen ze voor een heffing op een brood (Tijger Bruin bijvoorbeeld) dan laat je die liggen en dan pak je een ander brood (Waldkorn bijvoorbeeld).

Dit klinkt nu heel gek he, maar er zijn ook mensen die een auto met andere brandstof hebben, of helemaal geen auto hebben. Sterker nog, ik denk dat het spannend wordt als je het aantal mensen dat brood eet en het aantal mensen dat een auto gebruikt naast elkaar zet.

Verder vind ik het maar een slecht idee. Mensen zijn toch niet bereid om een fractie van hun welvaart op te geven voor mensen die het wel keihard nodig hebben. Al die zogenaamd solidaire Je suis Charlies of achterlijk volk dat zo nodig een Franse vlag als profielfoto moesten gebruiken, zijn veel meer geïnteresseerd in hun eigen welvaart dan andermans lot. Tenzij het vanuit de luie stoel kan en niets kost...

Rob0032 zei:
eerste-opel zei:
Benzine is nou eenmaal iets wat je nodig hebt als je een auto bezit omdat je anders na een tijdje niet meer verder komt (tank leeg). Kiezen ze voor een heffing op een brood (Tijger Bruin bijvoorbeeld) dan laat je die liggen en dan pak je een ander brood (Waldkorn bijvoorbeeld).

Dit klinkt nu heel gek he, maar er zijn ook mensen die een auto met andere brandstof hebben, of helemaal geen auto hebben. Sterker nog, ik denk dat het spannend wordt als je het aantal mensen dat brood eet en het aantal mensen dat een auto gebruikt naast elkaar zet.

Verder vind ik het maar een slecht idee. Mensen zijn toch niet bereid om een fractie van hun welvaart op te geven voor mensen die het wel keihard nodig hebben. Al die zogenaamd solidaire Je suis Charlies of achterlijk volk dat zo nodig een Franse vlag als profielfoto moesten gebruiken, zijn veel meer geïnteresseerd in hun eigen welvaart dan andermans lot. Tenzij het vanuit de luie stoel kan en niets kost...

En juist aangezien mensen egoïstisch gedrag vertonen, kan je als overheid zoiets voorstellen. Maar goed, er moet inderdaad wel draagvlak voor zijn.
Vanzelfsprekend ben ik wel pro: potentiële milieuwinst en het geld wordt goed benut.

@Goedendag: Ontwikkelingshulp blijft nog vele jaren nodig, dus het lijkt me wat anders dan het 'Kwartje van Kok'.

Ik mag overigens wel voorstander zijn, ik zie dit nooit ingevoerd worden. Er wordt in Europa veel te veel naar elkaar gewezen om echt daadkracht te tonen (tenzij ze met z'n allen naar de stumper van de klas kijken...).

Magistrat: Maar gaat het na de asielzoekers ook echt naar ontwikkelingshulp... Wat ik zo van de politiek volg, gaat een groot deel naar onnodige zaken.

Even buiten dat, ik zie liever dat de algemene belastingen dan iets verhoogd worden. Of beter, een eenmalige extra toeslag van een x bedrag.
Het uiteindelijke resultaat is hetzelfde. Maar dan zonder het kromtrekken van de markt. Dat is iets waar de Nederlandse regering wel heel erg goed in is, het volk 1 bepaalde richting op stimuleren. (om het vervolgens weer terug te draaien)

Magistrat: Maar gaat het na de asielzoekers ook echt naar ontwikkelingshulp... Wat ik zo van de politiek volg, gaat een groot deel naar onnodige zaken.

Even buiten dat, ik zie liever dat de algemene belastingen dan iets verhoogd worden. Of beter, een eenmalige extra toeslag van een x bedrag.
Het uiteindelijke resultaat is hetzelfde. Maar dan zonder het kromtrekken van de markt. Dat is iets waar de Nederlandse regering wel heel erg goed in is, het volk 1 bepaalde richting op stimuleren. (om het vervolgens weer terug te draaien)

Goedendag zei:
Het grote probleem is alleen. Een dergelijke heffing wordt nooit terug gedraaid.
Nu wordt de benzine dan (bijvoorbeeld) 10ct duurder. Als je van die vluchtelingen af bent, dan gaan ze die extra opbrengsten ergens anders voor gebruiken.

Hier moet ik je natuurlijk gelijk in geven Goedendag want 'het kwartje van Kok' is inderdaad ook nooit teruggedraaid. Echter is het de vraag of mensen straks nog weten dat de benzine ooit goedkoper was. Zelf heb ik in 2010 mijn rijbewijs gehaald (a.s. maandag 6 jaar geleden) en kostte de eerste brandstof in maart van dat jaar (had vrij snel een auto nodig) mij € 1,449, en dat is de prijs die men een aantal weken terug ook betaalde. Inmiddels zitten we er al weer onder. Ligt dan dan zodanig aan de kelderende olieprijzen of zit er meer achter? In de tussentijd is die boven de € 1,75 adviesprijs geweest en ik denk ook wel dat ik dat betaald heb aan de pomp een keer.
En zoals al eerder gezegd, ontwikkelingshulp blijft nodig en of ze het er aan uitgeven kom je nooit achter. En is het vluchtelingenprobleem volgend jaar opgelost? Dat is ook nog maar de vraag! Veel onzekerheden dus.

Rob0032 zei:
eerste-opel zei:

Rob, om te beginnen moet mij even van het hart dat ik hier veel negatieve posts van je aantref omtrent van alles en nog wat. Wellicht heb je een naamgenoot en zit ik mis, maar volgens mij niet.
Benzine is ook een (bekende) verzamelnaam voor Euro 95, Diesel, LPG etc. dus het gaat mij niet alleen om de benzine zelf. En dat er mensen zijn die geen auto hebben kan ik alleen maar beamen gezien ik zelf ook meerdere mensen ken die er geen hebben. Dat het spannend wordt prima, maar ze kunnen een brood moeilijker (bijvoorbeeld) 10 cent duurder maken omdat mensen dan iets anders kiezen zoals ik gisteren postte.

Dat jij het een slecht idee vindt is prima. Echter zijn er ook mensen zoals ik die zijn dat het vluchtelingenprobleem alleen maar groter wordt en dat er wat moet gebeuren, dus dan moeten mensen maar 'gedwongen' worden een fractie van hun welvaart op te geven voor in dit geval de vluchteling.
Voor wat betreft de Franse vlag als profielfoto etc., je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Er zijn ook mensen die wel gemeend de vlag als profielfoto genomen hebben en die ook bereid zijn om wat te doen voor een ander.

eerste-opel zei:
Voor wat betreft de Franse vlag als profielfoto etc., je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Er zijn ook mensen die wel gemeend de vlag als profielfoto genomen hebben en die ook bereid zijn om wat te doen voor een ander.

Het gaat mij om de inhoudsloze symboliek ervan. Gut gut wat zielig in Parijs, maar een maand later gaan we bestuurders bedreigen en gemeentehuizen bekogelen. En die symboliek vind je net zo goed terug in jouw aangehaalde plan. Alsof welvaart zich enkel beperkt tot geld. Maar daar voelen we niets van, dus dan 'gedogen' we het. Voelen we onszelf weer even goed. Tot er zo'n AZC in je achtertuin komt natuurlijk, dan mag je de halve stad weer in elkaar beuken....
Vreemd trouwens dat er bij het tankstation nooit aan me gevraagd wordt of ik euro95, diesel of LPG wil als ik vraag om benzine...

Rob0032 zei:
Het gaat mij om de inhoudsloze symboliek ervan. Gut gut wat zielig in Parijs, maar een maand later gaan we bestuurders bedreigen en gemeentehuizen bekogelen.

Wat heeft dat in godsnaam met elkaar te maken?

BMW Power zei:
Rob0032 zei:
Het gaat mij om de inhoudsloze symboliek ervan. Gut gut wat zielig in Parijs, maar een maand later gaan we bestuurders bedreigen en gemeentehuizen bekogelen.

Wat heeft dat in godsnaam met elkaar te maken?

Als je nou even net een zinnetje doorleest, dan zie je dat. Toe maar, dat kun jij wel!

Net in het nieuws dat Shell "slechts" 2 miljard WINST had gemaakt t.o.v. de 15 miljard een jaar eerder.......ik heb wel met ze te doen hoor.

Nissan GT-R zei:
Net in het nieuws dat Shell "slechts" 2 miljard WINST had gemaakt t.o.v. de 15 miljard een jaar eerder.......ik heb wel met ze te doen hoor.

en dan is het ook logisch dat de nederlandse topman van Shell slechts 25 mio Euro per jaar verdient.

Belachelijk inderdaad voor een bedrijf dat in 2014 een omzet had van ruim 400 miljard dollar...

Dat geld gaat niet naar de CEO van Shell. Dus gewoon een verhoging van de kale brandstof.

Als aandeelhouder van Shell zou ik overigens ook groot voorstander daarvan zijn. Laat die brandstofprijzen maar de lucht in schieten! (y)

Joël D. zei:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

De maatschappelijke kosten van het gebruik van fossiele brandstoffen zijn *veel* hoger dan wat jij en ik ervoor betalen. Net als banken wentelen wij als autorijders de negatieve gevolgen van ons gedrag dus af op de maatschappij. Daarom is 300% belasting in feite nog lang niet genoeg. Fossiele brandstoffen zouden veel duurder moeten zijn als de gebruikers ervan hun verantwoordelijkheid zouden moeten nemen door zelf de kosten te dragen voor de maatschappelijke schade die ze aanrichten.

Geen populair verhaal op een autowebsite, dat snap ik best. Maar ik ben hier niet om sociaal acceptabel te zijn of mezelf te verloochenen.

Nee, maar om nu direct te verkondigen dat een andere vorm van aandrijving zo goed als vrij is van CO2 is ook niet geheel waar.

Recycling van accu's is een veel aangehaald argument maar voor nu nog niet mogelijk. Tuurlijk is er een gedeelte wat wordt gerecycled, maar niet die dingen die in een elektrische auto zitten.
Voordat we op dat niveau zitten hebben we nog zoveel ruwe grondstoffen nodig. Dat we heel veel CO2 hebben uitgestoten.

Terug
Bovenaan