olie/benzine prijs

Rob0032 zei:
BMW Power zei:
Ik vind ervan uitgaan dat belastingverhogingen (wat voor belastingen dan ook..) met X% ook leidt tot een inkomstenverhoging van X% juist wél kortzichtig.

Ik zoek de oplossing liever aan de kostenkant van de begroting. Het gaat mij persoonlijk niet om deze ene cent, die kan ik missen en daar rij ik geen kilometer minder om, maar het gaat om het signaal dat er wéér iets verhoogd wordt met het doel meer inkomsten te genereren.

Vreemd dat je mijn stelling kortzichtig noemt, en dan in je laatste zin zegt dat exact hetzelfde ook het signaal is. Niet echt logisch... En ik zeg ook niet dat er evenredig meer inkomsten zullen zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. M'n punt was meer hoe je heel veel geld kunt ophalen met een uiterst minimale lastenverzwaring. Dat er om die ene lullige cent nog wat meer mensen de grens over gaan geloof ik meteen. Die mensen herken je meestal aan het harde roepen dat pompstations in de grensregio benadeeld worden... Ironisch.

Ik ben met je eens dat er aan de kant van de kosten heel wat kan veranderen, en door bezuinigingen gebeurt dat ook zo veel als mogelijk. Maar juist die afbraak van het zorgsysteem kun je (deels) opvangen met een minimale lastenverzwaring.

Het signaal dat wordt afgegeven is iets anders dan de uiteindelijke realisatie he.. ;)

Juist om het nu weer in de brandstofaccijnzen te zoeken na alle hectiek van de verhogingen van afgelopen jaar vind ik niet erg handig. Dat draagt in ieder geval niet bij aan het algemene vertrouwen van de gemiddelde Nederlander. En daarmee vel ik geen oordeel over of dit terecht, danwel onterecht is, maar het algemene vertrouwen is indirect wél een belangrijke variabele die bijdraagt aan de totale inkomsten van NL.

Rob0032 zei:
eerste-opel zei:
Rob0032 zei:
@eerste-opel,
Je bent zo jong, en zó gefrustreerd. Dat kan gewoon niet gezond zijn. Kijk dat je uit je nek lult is tot daar aan toe. Dat je geen flauw idee hebt waarover je het hebt, er uiterst curieuze principes op nahoudt en geen flauw benul hebt hoe deze maatschappij in elkaar zit, soit. Maar al die frustraties die je eruit braakt... Man man man, zoek een goede psycholoog en leer eens van het leven te genieten.

ginkelvanmichiel zei:
Echt... Walgelijke graaicultuur is het hier aan het worden. Na studeren wordt straks ook autorijden iets dat enkel nog toebehoort tot de elite...

Michiel, zoek eens op wat graaicultuur betekent. Niemand wordt hier beter van, ook de politiek niet. Jij wilt goedkoper auto kunnen rijden? Prima, je eigen risico in de zorg wordt verhoogd tot 1.250 euro, huur-, kinder- en zorgtoeslag wordt afgeschaft, BTW wordt verhoogd naar 25%, fileprobleem wordt jouw probleem want er is geen geld meer... Moet ik doorgaan? Nee, alles om te zorgen dat jij je autootje kunt blijven rijden. Ouderenzorg, onderwijs, gehandicaptenzorg.... Vergeet het maar, want jij moet in je autootje kunnen blijven rijden!

Bedenk eens waarover je het hebt en stop met sneeuwbal-achtige geroeptoeter, want dat is wat je nu aan het doen bent. Het gaat om nog een cent per liter, maar toch zou het nu ineens voor de elite zijn? Wat een onzin zeg. Dit is gewoon achter elkaar aan hobbelen en klagen over de overheid. En dan roeptoeteren dat politici er beter van worden. Natuurlijk...
En studeren voor de elite? Verdiep je eens in collegegelden, het leengedrag van huidige studenten en het gebruik van OV-kaarten.
In de politiek moet je keuzes maken, helemaal als we allemaal tegelijk roepen dat het crisis is en daardoor ook daadwerkelijk in een crisis geraken. Natuurlijk zijn dit geen toffe keuzes, maar een auto of kunnen studeren iets duurder maken zorgt er wel voor dat gehandicapten of bejaarden niet op straat komen. Dat die met de overgebleven, beperkte middelen nog geholpen kunnen worden en niet aan hun lot overgelaten worden. Jij kunt die extra cent per liter echt wel missen, maar bejaarden of gehandicapten die niet weerbaar zijn kunnen hun zorg niet missen. En dat is een maatschappij!

Laat ik ook hier even netjes op je reageren Rob0032. In het andere topic in de sectie 'Verkeer' heb ik net ook al even op je post gereageerd. Voor het uit de nek lullen staat daar een verklaring voor.
Ik zie persoonlijk overigens niet in wat er in dit topic verkeerd gaat. Ik heb eind van de middag een post geplaatst met een nieuwsbericht dat de accijnzen weer eens omhoog gaan. Daar balen we allemaal van mag ik aannemen en bovendien reageer ik op een post van ClioIVRijder van 5 december waarin die zich afvraagt hoelang de prijs nog laag gaat blijven.
De post van 19.49u is misschien een stuk kritischer van mijn kant maar ook daar staan geen onwaarheden in.
Ik heb zelf een schurfthekel aan het OV (meermaals voorgekomen dat bij de trein van 07.55u mensen op het perron achterblijven, maar de NS doet er niets aan of laat 15 minuten eerder een trein rijden terwijl de schoolgaande jeugd waaronder ik niet meer val, maar meestal wel mee samen reis liever een 15 minuten later nog een trein heeft). Bussen hebben daarnaast ook altijd vertraging waardoor je net weer de benodigde aansluiting mist.

Ik zelf heb er over het algemeen geen problemen qua financiën, maar anderen (ook in mijn omgeving aan vrienden/familie) wordt het wel onmogelijk gemaakt en dat wil ik graag schetsen in de quote op ginkelvanmichiel.
Ik vind het echter wel zonde van mijn 20 euro die op een anonieme OV chipkaart niets staan te doen, maar daar is niets aan te veranderen en daar ben ik me ook wel van bewust.

Voor wat betreft de quote op Jacob106xs. Deze had ik inderdaad achterwege moeten laten aangezien ik er zelf al een post aan gewijd had waar ik alleen maar naar verwijs.

Je posts, en ook deze, barst van de onwaarheden en verdraaide waarheden. Dat is prima, leef lekker in je eigen waarheid, maar ik vraag me dan af wat je bijdrage toevoegt in casu. Je klaagt over dingen die onvermijdelijk zijn, zoals die 20 euro. Zullen we daar 5 euro van maken, of liever 0 euro? Prima, vergroot de kans op zwartrijden en dus de kosten van het OV nog verder vergroot. Wil je dat dan? Die 20 euro gebruik je overigens gewoon als je met 21 euro incheckt, en wordt zelfs een negatief bedrag als je over grote afstand reist.
Ook je 'waarheden' van doorrijdende treinen en bussen die 'altijd' te laat komen gaan natuurlijk nergens over. Zal vast een keer gebeurd zijn, maar echt geen structureel probleem. Laat staan 'altijd'....

En daarom zeg ik dat je in je eigen waarheden leeft. Prima, maar houd zoiets dan lekker voor je. En als jij zo'n schurfthekel hebt aan het OV, dan moet je lekker in je auto blijven rondtuffen en niet klagen over de brandstofprijzen.

@Hotdog,
LOL!
Ik ben vooral benieuwd of men nu ook gaat opkomen voor de tankstations omdat ze inkomsten missen door de lage brandstofprijzen. Vast niet...

Zoals ik in de post van gisteravond al aangeef ben ik me ervan bewust dat er niets te veranderen valt aan het feit dat er 20 euro op je OV chipkaart moet staan. Dat je het gebruikt als je met 21 euro incheckt, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan. Excuses!
Voor wat betreft het OV verhaal het volgende. Treinen zullen nooit doorrijden omdat er mensen moeten uitstappen, maar het is zéker sinds afgelopen zomer al meermaals beide kanten op voorgekomen dat er reizigers op het perron moesten achterblijven óf als sardientjes in een blik vervoerd werden. Hopelijk gaat dit vanaf maandag a.s. beter als er 4 treinen per uur gaan rijden in plaats van de huidige 2 treinen. Soms zelfs voor het station waar ik op stap al dat er mensen achter blijven zoals het twitteraccount van @NSWijchen mij leert later op de dag.
Überhaupt al 6x in de maand November dat er mensen op het perron achter moesten blijven op verschillende data (het is niet voor niets dat de plaatselijke politiek zich er ook al tegenaan bemoeit). Bovendien sinds 1 september (de start van het nieuwe studiejaar) al een dikke 20x gebeurd dat er mensen achterbleven/zich als vee vervoerd voelde etc. Er is zelfs iemand flauwgevallen in de drukte enkele maanden geleden. Sorry, maar dat vind ik geen incidenten meer.

Voor wat betreft de bus is het geen recente ervaring, maar wel van dik na de millenniumwissel (na 2000 dus).
Destijds (ik schat in dat het 2008 was) moest ik over een afstand van 16 kilometer naar mijn opleiding met de bus en 3x overstappen. Volgens de routeplanner zou ik om 08.33u moeten aankomen, maar het was steevast tussen 08.40u/08.45u dat ik het gebouw van de opleiding binnen liep. Ik had toestemming gevraagd om iets later te komen aangezien ik anders een half uur eerder van huis moest omdat de eerste bus maar 1x per half uur gaat en ik dan veel te vroeg zou komen. Geen probleem werd aan het begin aangegeven, maar naarmate het jaar vorderde werd er steeds moeilijker over gedaan. Ik was toen nog bezig met de rijlessen en kon dus nog niet met de auto naar de opleiding. Overigens vertrok die bus ook zelden op de tijd die de site van 9292OV aangaf door een chauffeurswissel die vrij standaard op het centraal station plaats vond. Bovendien was het vaak druk waardoor binnen 2/3 minuten de volgende halte halen (volgens de site van 9292OV) er vaak niet in zat. De tijden staan wat dat betreft veel te krap afgesteld in zo een planner.
Op de route van de bus lag een andere grote opleiding waardoor je door moest lopen anders bleef je steevast achter. Hier hoefde je echter maar 15 minuten op een nieuwe bus te wachten. Kreeg je het echter voor elkaar om te moeten wachten, dan kwam je alsnog veels te laat (rond 09.00u waar opleiding 08.30u begon).

Oh ja en als laatste nog even reageren op in jouw ogen klagen over de brandstofprijzen.
Dit is totaal niet aan de orde. Ik heb gisteren eind van de middag (17.36u) een nieuwsbericht gedeeld waarmee ik ook aan andere wil mededelen dat de accijnzen weer omhoog gaan per het nieuwe jaar. Totaal geen geklaag in die post volgens mij, maar ik zag het hier nog niet staan en wilde mijn medeforummers op de hoogte brengen.
En inderdaad, in de post van gisteren 19.49u heb ik geschetst dat autorijden alleen maar duurder wordt, en volgens mij is daar ook geen onwaarheid over gesproken.

Laten we nu vooral verder gaan met 'leven en mensen laten leven' want schijnbaar gaan wij het toch nergens over eens worden.

eerste-opel zei:
Oh ja en als laatste nog even reageren op in jouw ogen klagen over de brandstofprijzen.
Dit is totaal niet aan de orde. Ik heb gisteren eind van de middag (17.36u) een nieuwsbericht gedeeld waarmee ik ook aan andere wil mededelen dat de accijnzen weer omhoog gaan per het nieuwe jaar. Totaal geen geklaag in die post volgens mij, maar ik zag het hier nog niet staan en wilde mijn medeforummers op de hoogte brengen.
En inderdaad, in de post van gisteren 19.49u heb ik geschetst dat autorijden alleen maar duurder wordt, en volgens mij is daar ook geen onwaarheid over gesproken.

Volgens mij wordt autorijden de laatste tijd alleen maar goedkoper met die dalende olieprijzen..

De olieprijs daalt inderdaad alleen nog maar momenteel.
Echter is dat succes van korte duur (zie blz. 2 van dit topic) aangezien de accijnzen per 1-1-2015 weer omhoog gaan en dan wordt een deel van je voordeel weer weggepoetst door de overheid omdat de belastingen dus omhoog gaan.
Bovendien moet je ook rekening houden met onderhoud, verzekering etc. wat (mogelijk) per het nieuwe jaar ook weer duurder wordt. Het is algemeen bekend dat autorijden geen goedkope bezigheid is. En 1-1 is vaak de datum waarop dingen aflopen en dus weer omhoog kunnen gaan.

Waar kan je de echte prijsverhoging van brandstofaccijns terug vinden? Want als je https://www.telegraaf.nl/dft/geld/belastingen/23439260/__Accijns_op_benzine_omhoog_in_2015__.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter vergelijkt met https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn-de-brandstofaccijnzen-per-1-januari-2015-72699 zie ik toch kleine verschillen. Ik was benieuwd hoeveel LPG in % verhoogd was toen ik hier achter kwam. Ik denk dat de laatste link beter klopt als je dit vergelijkt met het CBS. Maar op https://download.belastingdienst.nl/douane/docs/tarievenlijst_accijns_acc0552z67fol.pdf staan weer andere prijzen maar de prijzen van 2015 nog niet. En op wikipedia staan de prijzen van het CBS maar die waren niet goed overgenomen of achterhaald. Dat laatste heb ik nog kunnen corrigeren. kortom: het is een zootje.

Die van de Telegraaf is 76 cent met een verhoging van 0.9% en dan (verkeerd) naar beneden afgerond. Die van Autoblog kloppen wel.

eerste-opel zei:
De olieprijs daalt inderdaad alleen nog maar momenteel.
Echter is dat succes van korte duur (zie blz. 2 van dit topic) aangezien de accijnzen per 1-1-2015 weer omhoog gaan en dan wordt een deel van je voordeel weer weggepoetst door de overheid omdat de belastingen dus omhoog gaan.
Bovendien moet je ook rekening houden met onderhoud, verzekering etc. wat (mogelijk) per het nieuwe jaar ook weer duurder wordt. Het is algemeen bekend dat autorijden geen goedkope bezigheid is. En 1-1 is vaak de datum waarop dingen aflopen en dus weer omhoog kunnen gaan.

Nog geen cent, eerste-opel. Brandstofprijzen zijn enkele dubbeltjes gedaald de laatste tijd. Wat nou weggepoetst?
Je doet erg veel aannames, en dat irriteert me nog het meest. Ik snap je frustraties best wel, en ik waardeer ook oprecht je open- en eerlijkheid. Maar je doet zo veel loze aannames, generaliseert een hoop en dramatiseert waarheden alsof je leven ervan afhangt. Vandaar ook m'n reactie over je frustraties.
Ik vind het ook niet tof dat het allemaal duurder wordt, maar ik doe er niets aan. Dan accepteer ik het liever en geniet ik van de dingen waarop ik wel invloed kan uitoefenen.

Rob0032 zei:
BMW Power zei:
Rob0032 zei:
Dat zijn respectievelijk grote inkomsten en grote uitgaven, dus zo kortzichtig is dat niet. In 2013 werd er 13.328.000.000 liter brandstof verkocht in Nederland, wat dan zou neerkomen op iets meer dan 133 miljoen euro aan extra opbrengsten. Voor die ene lousy cent die we gemakkelijk kunnen missen. Als je dan bedenkt hoe veel er bezuinigd moet worden op zorg en onderwijs, dan is dit geen slechte oplossing om kwetsbare groepen enigszins te ontzien. Lijkt me toch niet zo heel kortzichtig...

Ik vind ervan uitgaan dat belastingverhogingen (wat voor belastingen dan ook..) met X% ook leidt tot een inkomstenverhoging van X% juist wél kortzichtig.

Ik zoek de oplossing liever aan de kostenkant van de begroting. Het gaat mij persoonlijk niet om deze ene cent, die kan ik missen en daar rij ik geen kilometer minder om, maar het gaat om het signaal dat er wéér iets verhoogd wordt met het doel meer inkomsten te genereren.

Vreemd dat je mijn stelling kortzichtig noemt, en dan in je laatste zin zegt dat exact hetzelfde ook het signaal is. Niet echt logisch... En ik zeg ook niet dat er evenredig meer inkomsten zullen zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. M'n punt was meer hoe je heel veel geld kunt ophalen met een uiterst minimale lastenverzwaring. Dat er om die ene lullige cent nog wat meer mensen de grens over gaan geloof ik meteen. Die mensen herken je meestal aan het harde roepen dat pompstations in de grensregio benadeeld worden... Ironisch.

Ik ben met je eens dat er aan de kant van de kosten heel wat kan veranderen, en door bezuinigingen gebeurt dat ook zo veel als mogelijk. Maar juist die afbraak van het zorgsysteem kun je (deels) opvangen met een minimale lastenverzwaring.

Je kunt ook enorm besparen op enorme uitgaven, als de heren ministers/overheid zich meer zouden bezighouden in het landsbelang ipv. van hun eigen prestige projecten waarvan elke analist, wetenschapper en ieder mens met gezond verstand al kan voorspellen dat het een mislukking word.

Joël D. zei:
Die van de Telegraaf is 76 cent met een verhoging van 0.9% en dan (verkeerd) naar beneden afgerond. Die van Autoblog kloppen wel.
Mooi, dan gaan we volgens de Televaag:) minder accijns betalen:
Code:
Accijns in euro centen:
                        benzine    diesel
                        -------    ------
2014                    76,72      48,58
2015 volgens Telegraaf  76,6       48,2
Maar als ik de huidige prijs van de belastingdienst neem, klopt de prijs van de telegraaf precies als je daar 0,9% bij optelt. Dus ik vraag me af of die van Autoblog wel klopt.

marcel21674 zei:
Rob0032 zei:
BMW Power zei:
Rob0032 zei:
Dat zijn respectievelijk grote inkomsten en grote uitgaven, dus zo kortzichtig is dat niet. In 2013 werd er 13.328.000.000 liter brandstof verkocht in Nederland, wat dan zou neerkomen op iets meer dan 133 miljoen euro aan extra opbrengsten. Voor die ene lousy cent die we gemakkelijk kunnen missen. Als je dan bedenkt hoe veel er bezuinigd moet worden op zorg en onderwijs, dan is dit geen slechte oplossing om kwetsbare groepen enigszins te ontzien. Lijkt me toch niet zo heel kortzichtig...

Je kunt ook enorm besparen op enorme uitgaven, als de heren ministers/overheid zich meer zouden bezighouden in het landsbelang ipv. van hun eigen prestige projecten waarvan elke analist, wetenschapper en ieder mens met gezond verstand al kan voorspellen dat het een mislukking word.

Zou je daar een paar voorbeelden van willen noemen? Het lijkt nu nogal op roeptoeteren namelijk.

Fyra, roestende helicopters, JSF, ICT Defensie, überhaupt alles met ICT en overheid gaat mis, OV chipkaart, etc.

Joël D. zei:
Fyra, roestende helicopters, JSF, ICT Defensie, überhaupt alles met ICT en overheid gaat mis, OV chipkaart, etc.

OV-chipkaart is niet misgegaan. Fyra is niet van de overheid. En wat is er mis met de JSF? Ooit eens verdiept in die materie? Ja, hij is duur. Maar het levert zo ontzettend veel op, daar hebben de meesten geen benul van.
ICT en overheid is heikel, dat geef ik meteen toe. Gelukkig gaat het in de private wereld altijd vele malen beter. Kijk maar naar de bankencrisis, daar stond natuurlijk geen private partij bij, noch had het grote gevolgen...

Rob0032 zei:
Joël D. zei:

OV-chipkaart is niet misgegaan. Fyra is niet van de overheid. En wat is er mis met de JSF? Ooit eens verdiept in die materie? Ja, hij is duur. Maar het levert zo ontzettend veel op, daar hebben de meesten geen benul van...

Héhé eindelijk eens een genuanceerde mening over de JSF. Mensen hebben werkelijk geen idee van de voordelen die dit toestel biedt.

Net getankt voor 1,439, wederom bij de Tango in Nootdorp.

17 cent korting, overdag soms lange rijen maar om 00:00 is er helemaal niemand.

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Zou je daar een paar voorbeelden van willen noemen? Het lijkt nu nogal op roeptoeteren namelijk.

betuwelijn, carpoolstroken, omlegging A9. geld dat al geinvesteerd is in onderzoek naar rekeningrijden.

Rob0032 zei:
Joël D. zei:

OV-chipkaart is niet misgegaan. Fyra is niet van de overheid. En wat is er mis met de JSF? Ooit eens verdiept in die materie? Ja, hij is duur. Maar het levert zo ontzettend veel op, daar hebben de meesten geen benul van.
ICT en overheid is heikel, dat geef ik meteen toe. Gelukkig gaat het in de private wereld altijd vele malen beter. Kijk maar naar de bankencrisis, daar stond natuurlijk geen private partij bij, noch had het grote gevolgen...

Wat levert het op dan? Er zijn een paar gespecialiseerde bedrijven die daar wellicht "flink" van kunnen profiteren, maar verder....

marcel21674 zei:
Rob0032 zei:
Joël D. zei:

Wat levert het op dan? Er zijn een paar gespecialiseerde bedrijven die daar wellicht "flink" van kunnen profiteren, maar verder....

Buiten het politieke aspect (iets gezamenlijk ondernemen op militair vlak is van levensbelang) is het een buitengewoon vernuftig apparaat, en bovendien erg bruikbaar. Nu zal de gemiddelde burger dit niet beseffen, noch zich ervoor interesseren, maar die roeptoetert al vrij snel dat het zonde van het geld is. Sowieso zijn bezuinigingen op defensie een erg populair verschijnsel. Tot er weer een vliegtuig uit de lucht geschoten wordt, dan kan alles weer... Juist dan is het hebben van bondgenoten en zo'n JSF cruciaal in je positionering en profilering als land.

marcel21674 zei:

betuwelijn, carpoolstroken, omlegging A9. geld dat al geinvesteerd is in onderzoek naar rekeningrijden.

Genoeg wetenschappers, analisten en mensen met gezond verstand (hoe meet je dat eigenlijk?) die inzagen dat een Betuwelijn (mits voldoende gebruikt) echt wel voordeel heeft voor Nederland. Snellere verscheping tussen NL en DE bijvoorbeeld of wat te denken van minder vrachtwagens op de weg (met alle positieve gevolgen van dien).

Genoeg wetenschappers, analisten en mensen met gezond verstand die het belang van een carpoolstrook inzien, moet men alleen wel willen carpoolen.

Genoeg wetenschappers, analisten en mensen met gezond verstand die het belang wel inzien van de omlegging A9, dit is een aanname, heb me nimmer verdiept hierin.

Genoeg wetenschappers, analisten en mensen met gezond verstand die inzien dat rekeningrijden wél nut heeft. Betalen naar gebruik in plaats van bezit lijkt me prima. Dat hier vooronderzoek nodig is lijkt me niet meer dan logisch, als jij thuis van Mac over wilt schakelen naar Windows dan lijkt me dat je ook eerst het nodige onderzoek uitvoert.

Dus kan je nu ook met voorbeelden komen waaruit wél blijkt dat politici puur uit eigen belang hebben gehandeld in plaats van het landsbelang?

Twix zei:
Twix zei:
Twix zei:
Twix zei:
A3-White zei:
$ 3.48 voor een gallon, Twix zal wel de minst dure zijn.

Twixin zei dat we rond de $ 3.30 zitten voor supreme. Normaal zit volgens mij rond de 3 dollar.

Net even getankt. $ 2,80 per gallon.... een gallon is 3.8 liter.

Vandaag getankt: $ 2,40 per gallon.

Gisteren getankt: $ 2,30 per gallon.

Ik sta nu te tanken: $ 2,16 per gallon.

@Twix, geen GSM gebruiken bij tankstations, dat weet je toch! :p

OT: zag vanochtend dat de lokale prijsstunter 1.189 per liter diesel vroeg, ongekend goedkoop!

Tango Delft zag ik 1,15 staan voor diesel. Hele file staat er altijd bij die Tango begrijp werkelijk niet wat mensen bezielt voor die paar cent per liter verschil....

Rob0032 zei:
Buiten het politieke aspect (iets gezamenlijk ondernemen op militair vlak is van levensbelang) is het een buitengewoon vernuftig apparaat, en bovendien erg bruikbaar. Nu zal de gemiddelde burger dit niet beseffen, noch zich ervoor interesseren, maar die roeptoetert al vrij snel dat het zonde van het geld is. Sowieso zijn bezuinigingen op defensie een erg populair verschijnsel. Tot er weer een vliegtuig uit de lucht geschoten wordt, dan kan alles weer... Juist dan is het hebben van bondgenoten en zo'n JSF cruciaal in je positionering en profilering als land.

Met andere woorden, we moeten Amerika te vriend houden (denk dat we al genoeg samen ondernemen op militair niveau)....
Het is inderdaad een zeer vernuftig apparaat, maar wat is er zo bruikbaar aan dan (zonder behulp van de computer is het niet eens mogelijk dat ding te vliegen)? Wat kun je ermee, dat andere bestaande gevechtsvliegtuigen niet kunnen? En dan bedoel ik niet lucht aanvallen...

marcel21674 zei:

Genoeg wetenschappers, analisten en mensen met gezond verstand (hoe meet je dat eigenlijk?) die inzagen dat een Betuwelijn (mits voldoende gebruikt) echt wel voordeel heeft voor Nederland. Snellere verscheping tussen NL en DE bijvoorbeeld of wat te denken van minder vrachtwagens op de weg (met alle positieve gevolgen van dien).

Genoeg wetenschappers, analisten en mensen met gezond verstand die het belang van een carpoolstrook inzien, moet men alleen wel willen carpoolen.

Genoeg wetenschappers, analisten en mensen met gezond verstand die het belang wel inzien van de omlegging A9, dit is een aanname, heb me nimmer verdiept hierin.

Genoeg wetenschappers, analisten en mensen met gezond verstand die inzien dat rekeningrijden wél nut heeft. Betalen naar gebruik in plaats van bezit lijkt me prima. Dat hier vooronderzoek nodig is lijkt me niet meer dan logisch, als jij thuis van Mac over wilt schakelen naar Windows dan lijkt me dat je ook eerst het nodige onderzoek uitvoert.

Dus kan je nu ook met voorbeelden komen waaruit wél blijkt dat politici puur uit eigen belang hebben gehandeld in plaats van het landsbelang?

En daar leg je precies de vinger op de zere plek, Je kan van alles bedenken dat in theorie prima werkt, maar als de bevolking er anders over denkt, kun je het vergeten. En maar al te vaak blijkt al uit vooronderzoeken of uit eerdere projecten elders dat het effect nul of minimaal is.

Ik ga toch ook geen onderzoek doen naar apple als ik al weet dat ik helemaal geen apple wil..
En als je al uit diverse hoeken hebt gehoord dat een bepaald product niet deugd wat jij wil kopen, dan neem jij het risico toch ook niet, dan kijk jij toch ook naar iets anders dat wel aan je verwachtingen voldoet..

Wat betreft de omlegging van de A9, dat is onder het mom van geluidsoverlast en luchtkwaliteit. Ik weet niet of je wel eens in die hoek komt..
Maar het is echt te zot voor woorden. De A9 maakt te veel lawaai en geeft milieu hinder, terwijl de start en landingsbanen van schiphol hemels breed nog geen 500 meter verderop liggen....Een tante van me woonde een tijdje in Osdorp op een flat met uitzicht op schiphol, het is net of het daar de hele dag onweert, door het gebulder van opstijgende vliegtuigen. En qua milieu winst, of hij nu om badhoevendorp heen gaat of erdoorheen, veel verschil zal het niet maken denk ik.
Kleurkaart%20perspectief%20A9_tcm174-319324.JPG

marcel21674 zei:
Rob0032 zei:

Met andere woorden, we moeten Amerika te vriend houden (denk dat we al genoeg samen ondernemen op militair niveau)....
Het is inderdaad een zeer vernuftig apparaat, maar wat is er zo bruikbaar aan dan (zonder behulp van de computer is het niet eens mogelijk dat ding te vliegen)? Wat kun je ermee, dat andere bestaande gevechtsvliegtuigen niet kunnen? En dan bedoel ik niet lucht aanvallen...

Er is natuurlijk meer dan militaire acties gezamenlijk ondernemen. Er speelt hier een heel politiek en economisch krachtenveld, die soms ook een dwingend karakter kan hebben. Dat is een gevolg van de mondiale internationalisering.
En een auto doet tegenwoordig ook nog vrij weinig zonder computer, maar toch zien we dat als bruikbaar. Want ook iets kwetsbaars kan heel bruikbaar zijn.
Ik zou zo geen opsomming kunnen geven over wat 'ie wel kan en huidige vliegtuigen niet, puur uit angst dat ik net de verkeerde dingen zeg (in de zin van dingen die net niet kloppen), daar ik ook weer niet dusdanig verstand van heb. Maar ervaringsdeskundigen bij de KLu hebben me verteld wat de vele voordelen zijn van de JSF. Vergis je ook niet in a) de ouderdom van bijvoorbeeld de F16 en b) de onmogelijkheid (lees: kosten) van het zelf ontwikkelen van een dergelijk vliegtuig.

Wij hadden vandaag een lunchpuzzel verzonnen:

Ik heb een auto (de Camry) waar 50 liter benzine in kan, gemiddeld verbruik 1 op 8.3. In Nederland kost de benzine 1,60, in Duitsland 1,20. Hoe ver van de grens ligt het break even point?

Met Duitse benzine zit de tank van de Camry voor 60 euro vol. Met die volle tank rij ik 415 km.
In Nederland gooi ik 37,5 liter in de tank voor 60 euro. Met die hoeveelheid benzine rij ik 311 km.

Oepsie....

En dan te bedenken dat ik een zuinigere auto kan nemen of zo veel jerrycan's van 20 liter per stuk in de kofferbak kan zetten.......

Dit verschil zal vast wel het gevolg zijn dat onze overheid die zo extreem spaarzaam met haar muntjes omgaat.

In Duitsland tanken voor €1.20?
Een of 2 weken geleden heb ik hem daar volgegooid voor €1.39 per liter (kon ook voor €1.35, maar ik wist niet zeker of de golf dat slikt. Waarschijnlijk wel). En dat was niet op de grens, maar in Bocholt/Rhede
Het scheelt zo'n 20ct per liter

Daarnaast ben ik het (een keer) helemaal met Rob eens!

Rob0032 zei:
marcel21674 zei:
Rob0032 zei:
Joël D. zei:

Helemaal mee eens.

marcel21674 zei:
Rob0032 zei:

Vergeet niet dat we mensen op pad moeten sturen, hebben die geen recht op het beste? Dan kan je zeggen.....we sturen ze niet meer. Moeten we ook niet zeiken als IS Irak overneemt en vervolgens naar Koeweit en Saoedi Arabië uitwijkt. Want dat zal er gebeuren als je ze hun gang laat gaan. Moeten we niet zeuren als er een stroom extremisten uit Afrika komt om ons een les te leren. Ook niet zeuren dat handel onmogelijk is omdat de handelsvloot in de Golf van Aden gegijzeld wordt. Als we willen deelnemen aan de wereld, zullen we dat op alle vlakken moeten doen. En dat gaat niet als wij geen defensie hebben die onze belangen in de wereld kunnen verdedigen. Een marine die onze vloot kan verdedigen en een landing kan ondersteunen, goed uitgeruste eenheden die deel kunnen nemen in gevechtssituatie en ondersteunt kunnen worden door een sterke luchtmacht.

In de jaren 30 dachten de mensen ook dat ze veilig waren. En begon men met bouwen toen het te laat was.

Rob0032 zei:
marcel21674 zei:
Rob0032 zei:

Er is natuurlijk meer dan militaire acties gezamenlijk ondernemen. Er speelt hier een heel politiek en economisch krachtenveld, die soms ook een dwingend karakter kan hebben. Dat is een gevolg van de mondiale internationalisering.
En een auto doet tegenwoordig ook nog vrij weinig zonder computer, maar toch zien we dat als bruikbaar. Want ook iets kwetsbaars kan heel bruikbaar zijn.
Ik zou zo geen opsomming kunnen geven over wat 'ie wel kan en huidige vliegtuigen niet, puur uit angst dat ik net de verkeerde dingen zeg (in de zin van dingen die net niet kloppen), daar ik ook weer niet dusdanig verstand van heb. Maar ervaringsdeskundigen bij de KLu hebben me verteld wat de vele voordelen zijn van de JSF. Vergis je ook niet in a) de ouderdom van bijvoorbeeld de F16 en b) de onmogelijkheid (lees: kosten) van het zelf ontwikkelen van een dergelijk vliegtuig.

Geweldig! De burger beschuldigen over roeptoeteren over de JSF en zelf niet verder komen dan; 'eeeuuhh waarom we de JSF nodig hebben weet ik eigenlijk niet, dat heeft een hees sprekende man met gleufhoed die zegt dat ie bij de KLu werkt me verteld'. Echt briljante motivatie Rob... :D

Lees dit - voor de leek - lezenswaardige artikel maar eens door. Met speciale aandacht voor de link naar Elsevier. En de overige links natuurlijk.

Sta je de volgende keer niet wéér met je mond vol tanden. ;)

Boppie zei:
marcel21674 zei:
Rob0032 zei:

Vergeet niet dat we mensen op pad moeten sturen, hebben die geen recht op het beste? Dan kan je zeggen.....we sturen ze niet meer. Moeten we ook niet zeiken als IS Irak overneemt en vervolgens naar Koeweit en Saoedi Arabië uitwijkt. Want dat zal er gebeuren als je ze hun gang laat gaan. Moeten we niet zeuren als er een stroom extremisten uit Afrika komt om ons een les te leren. Ook niet zeuren dat handel onmogelijk is omdat de handelsvloot in de Golf van Aden gegijzeld wordt. Als we willen deelnemen aan de wereld, zullen we dat op alle vlakken moeten doen. En dat gaat niet als wij geen defensie hebben die onze belangen in de wereld kunnen verdedigen. Een marine die onze vloot kan verdedigen en een landing kan ondersteunen, goed uitgeruste eenheden die deel kunnen nemen in gevechtssituatie en ondersteunt kunnen worden door een sterke luchtmacht.

In de jaren 30 dachten de mensen ook dat ze veilig waren. En begon men met bouwen toen het te laat was.

En dat hangt allemaal af of wij de JSF kopen of niet....
Dan is het pas echt erg...

Nee, de JSF is er een deel van. Je leest wat je wil lezen.

Wij hebben een moderne, goed uitgeruste krijgsmacht nodig willen we deel kunnen nemen in de wereld. Die hoeft niet groot van formaat te zijn, maar goed uitgebalanceerd met het juiste materiaal.

Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
Rob0032 zei:
marcel21674 zei:
Rob0032 zei:

Geweldig! De burger beschuldigen over roeptoeteren over de JSF en zelf niet verder komen dan; 'eeeuuhh waarom we de JSF nodig hebben weet ik eigenlijk niet, dat heeft een hees sprekende man met gleufhoed die zegt dat ie bij de KLu werkt me verteld'. Echt briljante motivatie Rob... :D

Lees dit - voor de leek - lezenswaardige artikel maar eens door. Met speciale aandacht voor de link naar Elsevier. En de overige links natuurlijk.

Tsja Leo, ik ben liever oprecht over de kennis die ik heb en zeg dingen alleen als ik ze zeker weet, in plaats van gewoon dingen roepen en doen alsof ik het weet. En ik denk dat ik tot oktober minstens zo vaak als jij op Defensie-terrein te vinden was, dus die hese stem had waarschijnlijk meer kennis van zaken dan jij ooit zult hebben. Alleen ligt mijn interessegebied daar niet, dus dan onthoud ik dergelijke informatie niet.
Maar goed, niemand is natuurlijk zo geweldig als jou. Je zult ongetwijfeld nog in de roes zitten van de trots op jezelf voor het over de rug van anderen wegpesten van forummer LovedMyJeep. Elegantie ten top, wederom ook hier tentoongespreid...

Rob0032 zei:
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
Rob0032 zei:
marcel21674 zei:
Rob0032 zei:

Tsja Leo, ik ben liever oprecht over de kennis die ik heb en zeg dingen alleen als ik ze zeker weet, in plaats van gewoon dingen roepen en doen alsof ik het weet. En ik denk dat ik tot oktober minstens zo vaak als jij op Defensie-terrein te vinden was, dus die hese stem had waarschijnlijk meer kennis van zaken dan jij ooit zult hebben. Alleen ligt mijn interessegebied daar niet, dus dan onthoud ik dergelijke informatie niet.
Maar goed, niemand is natuurlijk zo geweldig als jou. Je zult ongetwijfeld nog in de roes zitten van de trots op jezelf voor het over de rug van anderen wegpesten van forummer LovedMyJeep. Elegantie ten top, wederom ook hier tentoongespreid...

Blij dat je mij geweldig vind Rob, dank je. Maar het valt mee hoor, ik ben ook maar een mens. (y)

P.s. Als taalneuzelaar; Niemand is zo geweldig als jij.

Heren, heren, gooi geen olie op het vuur,
Daarvoor is het nog steeds te duur!

Da's goedkoop, Rob! Ik heb vorige week in Duitsland E10 getankt voor €1,25 per liter en dacht goedkoop uit te zijn.
Gelukkig loopt de Swift op alles wat brandbaar is. De Daihatsu Move dronk geen E10.

Wij waren dan ook zeer verbaasd. Het was niet eens de bedoeling om de daarheen te gaan, maar een kilometer daarvoor deed 'onze' Q8-pomp het niet... Achteraf geluk dus, want daar vroeg men 1,256 euro per liter. Echt lekker tanken dit. Bijna 59 liter voor 71 euro. Een maand terug hebben we 'm nog voor iets meer dan honderd euro volgegooid in Nederland...
1,25 euro is ook erg lekker, ondanks lage prijzen in Nederland. Gisteren 1,54 euro langs de snelweg. Da's ook al een poos geleden...

Ik hoor nu trouwens niets meer van de pompen in de grensstreek...

Nu de prijzen dalen, zullen consumenten denken dat het in NL ook weer betaalbaar is en dus weer in NL tanken. De grenspomphouders verlagen de prijs iets minder dan je op basis van de daling van de olieprijs mag verwachten en ze hebben weer een goed belegde boterham.

Kun je nagaan hoe achterlijk (en hypocriet) de Nederlandse consument is. Ondanks een groter procentueel verschil (de absolute waarden zijn immers lager) 'denkt' men nu dat het hier weer betaalbaar is. Terwijl ik aan de grens nu juist hogere prijzen zag dan in het binnenland...

korting op wat? chocoladerepen?
o_O

beetje fopspeen gedoe natuurlijk, om de mensen het gevoel te geven dat ze een exclusief voordeeltje hebben. ;);)

Op de landelijke adviesprijs.:confused:

Is volgens mij gewoon een feit, dat het nog steeds duur is en dat er nog steeds goed verdiend wordt geloof ik meteen.

Twix zei:
Twix zei:
Twix zei:
Twix zei:
Twix zei:
A3-White zei:
$ 3.48 voor een gallon, Twix zal wel de minst dure zijn.

Twixin zei dat we rond de $ 3.30 zitten voor supreme. Normaal zit volgens mij rond de 3 dollar.

Net even getankt. $ 2,80 per gallon.... een gallon is 3.8 liter.

Vandaag getankt: $ 2,40 per gallon.

Gisteren getankt: $ 2,30 per gallon.

Ik sta nu te tanken: $ 2,16 per gallon.

Gisteren getankt: $ 2,00 per gallon.

Wanneer houdt deze daling op? Wat is de reden van deze tendens?

Terug
Bovenaan