Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Wat een prachtige 300 SL gullwing :eek:
Lage kmstand heeft alles van doen met autoliefhebberij, een wagen zo perfect mogelijk willen houden!
Dit moet gekoesterd worden en bewaard blijven voor ons nageslacht.

sterrenservice Elburg of niet?

Verder trouwens lekker bezig, nieuwe stuur ziet er geweldig uit.
Rem probleem lijkt me trouwens heel erg beangstigend.

Lekker bezig Diante!

Zonde van de witte Xedos... Maar ja dat is niet anders.

Ik vind de chromen kentekenhouders ook wel leuk, ik vind het wel redelijk passen, hoewel ik me wel kan voorstellen dat niet iedereen het mooi vind, maar ja als jij het maar leuk vind! :)

Mooie 300 SL ook zeg! (y)

Bofkont zei:
Wat een prachtige 300 SL gullwing :eek:
Lage kmstand heeft alles van doen met autoliefhebberij, een wagen zo perfect mogelijk willen houden!
Dit moet gekoesterd worden en bewaard blijven voor ons nageslacht.

sterrenservice Elburg of niet?

Sluit mij volledig bij je verhaal aan!
Hij staat inderdaad bij Sterrenservice in Elburg, dus mocht je dit unieke pronkstuk live willen aanschouwen, zou ik niet te lang wachten.

De witte Xedos is helaas al de pers in gegaan. :(
Had nog geïnformeerd ernaar, maar helaas...

Vanavond achterste stabilisatorstangetje vervangen en de rammel is eruit!
Had het idee dat er ook nog één voorin zat, maar tot nu toe nog niet gehoord.

De sensor van de remschakelaar werkte niet goed en heb ik ter plekke vervangen, dus hoop dat het remprobleem er nu definitief uit is.
Tot nu toe ook nog niet gehad meer sinds het uitlezen.

Was een enorme lijst met foutmeldingen, stuk of 20.

- regensensor defect
- één parkeersensor defect
- motorstoring (was gewist na het uitlezen en is er sinds vanavond weer in gesprongen, lampje brand weer...maar de motor loopt perfect)
- zijspiegelverstelling bijrijderskant werkt niet goed
- schakelaar stoelbediening in de deur werkt niet goed
- etc.

Het probleem met de cabriokap is nu ook boven water, heb in ieder geval een verkeerde pomp en de computer is defect.
De eigenaar van de garage heeft een identieke auto staan voor de sloop nog helemaal compleet, hij weet vrij zeker dat de juiste pomp en computer erin zitten, dus zodra ik mijn verkeerde pomp heb verkocht, neem ik de onderdelen van hem over.

En al die andere storingen dan? Heeft die auto in het kanaal gestaan ofzo, het lijken allen elektrische storingen te zijnm

Dezelfde avond brandde het lampje van de motorstoring alweer, dus dit is wel iets waar naar gekeken moet worden.
Ondanks dat loopt de motor wel perfect en kan er geen rare dingen aan ontdekken tijdens het stationair draaien of tijdens het rijden.

Alle overige storingen waren... (ik upload even grote foto's anders is het niet te lezen misschien)

Een lange lijst zoals je kunt zien.
Alles is gewist na het uitlezen, daarna nog een keer uitgelezen en toen paste de foutmeldingen tenminste weer op één pagina scherm. :)
Ga de punten één voor één aanpakken, zodat uiteindelijk straks alles opgelost is.

Veel storingen worden veroorzaakt doordat de spanning eraf is geweest, niet zo heel erg schokkend.
Ook je remlicht schakelaar is aan vervanging toe hoogstwaarschijnlijk, is een standaard kwaal van alle benzen van deze bouwjaren.
Katalysator storing zie ik ook, hoop voor je dat die gaat meevallen, wellicht door wat langere ritten te maken.

De remschakelaar / sensor had de garage op voorraad en heb ik direct laten vervangen, dat kon ook het probleem zijn dat het voorste bijrijderswiel soms even 1 seconde vol in de rem ging. Tot nu toe niet meer gehad.

Hij heeft minimaal een jaar (zover ik weet) bij de vorige garage stil gestaan, daarna heb ik degene nogmaals gevraagd of hij belangstelling had om de ruil te maken met 7 Xedossen en is het toen pas tot een deal gekomen.
Denk dat het goed is dat hij nu weer eens rijdt.

Nu kan ik tenminste er ook mee op pad gaan naar een garage om iets te repareren of oplossen.
In de stalling heb ik die mogelijkheid niet.

Hij rijdt verder perfect, alleen nog nieuwe voorbanden en dan is het absoluut een waar genot om erin te rijden!

Het probleem dat de voorste bijrijdersrem even in werking gaat is inmiddels weer terug. :(
Heb het drie keer gehad tijdens een lange tourrit.

Meteen daarna gaat het ESP lampje weer branden, dus zal weer terug moeten naar de garage om hem uit te laten lezen.
Zit alleen te twijfelen wat ik nu ga doen, of ik met de CLK cabrio blijf rijden of de Mercedes Combi ga gebruiken voor de winter, dan rijdt die ook weer een keer.

Heb met de CLK kunnen doen wat ik wou, hem uit laten lezen om achter het probleem te komen met de cabriokap.
Moeilijk, open rijden blijft geweldig....ook in de winter met het windscherm erin.

Maandag 7 november gaat de Mercedes Combi voor de APK.
APK is deze keer gratis aangezien de problemen van vorige keer dat de printer het niet deed en ik daarna nog langer moest wachten vanwege de steekproef. :)

Heb toch maar besloten om met de Combi te gaan rijden in de winter, dan spaar ik de cabriokap voor het slechte weer.
Heb er nu wel een afdekhoes overheen maar is ook weer zo'n gedoe.

Ik ga ook weer bezig mijn Pontiac in orde te maken om hem aankomende zomer weer terug op de weg te krijgen.
Hij staat al sinds 2013 stil, voornamelijk vanwege motorische problemen.

De kap zo afdekken zou ik absoluut niet doen, zo kan er schimmelvorming ontstaan omdat het vocht niet goed weg kan.
Goed schoonmaken en impregneren met een goed product heeft echt de voorkeur.

https://carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2_Fabric_Coat_120ml_102919
https://www.youtube.com/watch?v=RoijRtDRi0U

Bedankt voor het advies!
Dan ga ik hem straks in de stalling alleen gebruiken als stofhoes voor de cabriokap.

Ik heb de hoes er op zich niet heel strak op zitten, dus de wind blaas er wel onderdoor....tenzij er geen wind is. :)

Diante zei:
Maandag 7 november gaat de Mercedes Combi voor de APK.
APK is deze keer gratis aangezien de problemen van vorige keer dat de printer het niet deed en ik daarna nog langer moest wachten vanwege de steekproef. :)

Heb toch maar besloten om met de Combi te gaan rijden in de winter, dan spaar ik de cabriokap voor het slechte weer.
Heb er nu wel een afdekhoes overheen maar is ook weer zo'n gedoe.

Ik ga ook weer bezig mijn Pontiac in orde te maken om hem aankomende zomer weer terug op de weg te krijgen.
Hij staat al sinds 2013 stil, voornamelijk vanwege motorische problemen.

DIE PONTIAC!!!! :eek: GAAF!!!! :D

Jammer van die ramen in de GMC Vandura, die zitten niet in de originele bus.

m319a.jpg

Thanks Omniradius & Pjötr!

De vorige eigenaar heeft nog net voordat ik de bus kocht even de zijramen erin geprutst. :(
Hij had nog plannen om er een camper van te maken.
Nu moet ik alles weer dicht laten maken.

Had al twee dichte zijkanten uit een andere bus geslepen, deze moeten er nog ingelast worden.

Gaaf die foto's van Kitt! Zijn dat foto's van de jouwe?

Ik had in mijn archief deze nog:

Ja, die zijn van mijn eigen KITT....nog in de goede tijd dat hij nog reed.
De foto die je geupload hebt is van een klant van mij.

Mooi wagenpark, jeugdsentiment :)

Is KITT nog goed te rijden met die aanpassingen aan het stuur en zo?

Het is even wennen aangezien je niet meer kunt overpakken in een bocht, maar dat heb je zo onder de knie.
Even een kommetje maken en je zoeft het stuur zo rond, hij draait heel licht en als je los laat vanzelf weer terug.

Je moet ook met je benen wijd zitten anders komt het stuur tegen je benen aan.

Als hij weer rijdt kom maar een keer langs, mag je op een parkeerterrein wel even wat bochtjes maken. :)

Gaaf!!
Komend voorjaar kom ik wel eens die kant op toeren zou graag die Kitt van je zien.
Jeugd nostalgie ten top voor mij:D

De KITT replica op de Autorai was weer een andere klant van mij.

Je bent meer dan welkom Bofkont!
Ben nog bezig een kopie te krijgen van het originele dashboard uit de serie, dus hoop die tegen die tijd erin te hebben.

Diante zei:
Het is even wennen aangezien je niet meer kunt overpakken in een bocht, maar dat heb je zo onder de knie.
Even een kommetje maken en je zoeft het stuur zo rond, hij draait heel licht en als je los laat vanzelf weer terug.

Je moet ook met je benen wijd zitten anders komt het stuur tegen je benen aan.

Als hij weer rijdt kom maar een keer langs, mag je op een parkeerterrein wel even wat bochtjes maken. :)

Lijkt me leuk, ben ook wel benieuwd naar je 300ZX en de rest van je wagenpark. :)

Ik heb de eer gehad een stukje in de 300ZX te mogen rijden. Was erg tof! (y)

De Kitt car lijkt mij ook heel gaaf om eens te zien. Zou ook leuk zijn om dan gelijk een aflevering van te maken op mijn youtube kanaaltje :)

omniradius zei:
Ik heb de eer gehad een stukje in de 300ZX te mogen rijden. Was erg tof! (y)

De Kitt car lijkt mij ook heel gaaf om eens te zien. Zou ook leuk zijn om dan gelijk een aflevering van te maken op mijn youtube kanaaltje :)

Jaaaa! Dit moet echt gebeuren! Maar wel met veel haar, BORSTHAAR!

Ik heb het leren jack al, wie neemt de zonnebril mee? :cool:

Dit is al jaren geleden maar blijft leuk. (is mijn KITT die ervoor gebruikt is)

https://www.youtube.com/watch?v=4flulD7r_R8
https://www.youtube.com/watch?v=9PtM1Wz-i2Y

Inmiddels ben ik uiteraard al verder met het ombouwen, zoals alle electronica in het dashboard.

Klinkt gaaf! :D

En vet die video's. Jammer wel dat de wagen zelf niet heel uitgebreid in beeld kwam

@Diante, hoelang denk je nog nodig te hebben voordat KITT enigszins 'camera-ready' is? ;)

Poe....goeie vraag, heb geen idee om eerlijk te zijn.
Moet nog een nieuwe voorbumper kopen, want de originele die ik heb heeft nog te veel werk nodig, ben nog bezig met het originele dashboard van de serie te krijgen.
Dit gaat wel lukken, maar er hangt ook een prijskaartje aan + het moet uit de US komen dus zit dan ook vast aan dure verzendkosten.
Maar dat moet wel gaan lukken voor de zomer.

Dan zelf afwerken en spuiten, totdat ik mijn KITT geheel overnieuw laat spuiten en ik alles voor het interieur ook compleet heb.
Er zit zoveel detailwerk in met alle knopjes, etc. moet allemaal kloppen met het origineel en identiek zijn.

Zal updates met foto's uploaden, zodra ik met de auto begin.

Gaaf.

We zouden ook een before and after kunnen doen he.
Dat ik keertje naar je toe kom en dan het "work in progress" vastleg, en daar dan een leuke aflevering van monteer. En dan enkele maanden later kom ik nog eens terug als je weer een heel stuk verder bent, en dan publiceer ik dán de before & after video's in twee weken achter elkaar :)

Ik stel overigens een mini-meeting voor in het voorjaar, waar Omniradius een filmpje van maakt :)

Ik zie dat er meer mensen nieuwsgierig zijn naar je wagens Diante! :D (inclusief mezelf))

Een aantal wagens komen ook in aanmerking voor de rubriek Blits bezit

Pjötr zei:
Ik stel overigens een mini-meeting voor in het voorjaar, waar Omniradius een filmpje van maakt :)

Ik zie dat er meer mensen nieuwsgierig zijn naar je wagens Diante! :D (inclusief mezelf))

Lijkt me tof, ik ben dan van de partij :D

Je had toch meebetaald aan die (extreem dure) mal van de originele KITT voorbumper? Wanneer krijg je die binnen dan?

omniradius zei:
Pjötr zei:

Lijkt me tof, ik ben dan van de partij :D

Ik beloof dan ook m'n camera mee te nemen, fotocamera dus. :)

omniradius zei:
Gaaf.

We zouden ook een before and after kunnen doen he.
Dat ik keertje naar je toe kom en dan het "work in progress" vastleg, en daar dan een leuke aflevering van monteer. En dan enkele maanden later kom ik nog eens terug als je weer een heel stuk verder bent, en dan publiceer ik dán de before & after video's in twee weken achter elkaar :)

Leuk idee, doen we!!
Ben niet de snelste met dingen doen, maar wil wel weer rijden aankomende zomer.
Kan ik weer mee doen met de racident puzzeltocht in Zwolle eind juni...

En de oldtimerdag in Ruinerwold...

Pjötr zei:

:) Dat gaat gezellig worden!
Dan moet ik even kijken of ik de Mustang ook die dag bij de stalling kan krijgen, dat is toch wel het mooiste pronkstuk van alle.
Moet dan een mooie droge dag zijn, want ik rij er niet mee met nat weer of nat wegdek.

spyderweb zei:
Een aantal wagens komen ook in aanmerking voor de rubriek Blits bezit

:cool: :)

Zadelsnuiver zei:
Je had toch meebetaald aan die (extreem dure) mal van de originele KITT voorbumper? Wanneer krijg je die binnen dan?

Klopt, de bumper heb ik al binnen gekregen in de zomer, maar moet veel aan gebeuren om hem goed te maken.

Leuk al die Kitt-foto's! Dat was niet vorig jaar en 't jaar daarvoor, in Ruinerwold dan?

Ik kwam deze foto net tegen, ik moest meteen aan jou denken Diante!

Nee klopt, ben niet in Ruinerwold geweest toen met de Pontiac, hij staat al sinds 2013 stil.
Vorig jaar ben ik er wel geweest met mijn Mustang...

Even doorklikken naar 9.30 voor live beelden. :)

https://www.youtube.com/watch?v=_ZZQ7itTMpU

Pjötr zei:
Ik kwam deze foto net tegen, ik moest meteen aan jou denken Diante!

Die is wel héél mooi zeg!
Zal nog wel even duren voordat de mijne enigszins toonbaar is, eerste stap wordt de remmen los maken, want die zitten nu redelijk vast.

Ik was afgelopen weekend trouwens in Movie Park germany (wat verder trouwens best wel een stomme plek is :p ) en daar draaiden ze over de speakers in de straten op n gegeven moment dat Jurassic Park deuntje. Ik moest stom genoeg ook meteen aan die jeepjes denken haha.
Iconische film blijft het toch (deel 1 heb ik het dan over he;) )

Terug
Bovenaan