Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Vandaag APK gehad met de Mercedes Combi, hij is er helaas niet doorheen gekomen.
Afgekeurd op één punt, co2 uitstoot was te hoog bij 3000 toeren. :(

Baal er wel van, want had deze winter met de Combi willen rijden, dan kan de CLK cabrio het slechte en koude weer ontlopen wat beter is voor de cabriokap lijkt mij.

De motor van de Combi loopt niet lekker, net of hij op vijf cilinders loopt, dus dat is de boosdoener.
Maar eens kijken hoe ik dit ga oplossen, want als ik er niet mee naar een garage kan rijden wordt het moeilijk om op te kunnen lossen.

Als jij naar een garage gaat, waar ze ook apk doen, dan maak je daar een apk afspraak en mag je er wel naar toe.

Das wel even knudde met de kombi, maar zoals uwbuurman al aangeeft is dat wel gewoon op die manier te regelen.

Ik zag deze gisteren nog op MP, moest gelijk aan jou denken voor de "movie cars".
Dit model is dezelfde als welke ze gebruikt hebben voor the Green Hornet alleen hebben ze voor de film er wel o.a. een andere grille op gefabriceerd. Los daarvan sowieso een brute wagen en vrij schappelijk geprijsd.

https://link.marktplaats.nl/m1081860632

$_85.JPG

Morgen ga ik bij mijn vaste garage waar ik normaal gesproken altijd mijn Apk's doe de CO2 test laten doen, moet dan van Bant naar Doornspijk rijden, dus dan heeft de Mercedes meteen een wat grotere afstand gereden.
Wellicht maakt dit verschil uit voor de test.

Dat is inderdaad een brute bak!
Heb zelf nooit The Green Hornet gezien, dus ken de auto eigenlijk ook niet.
Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een DeLorean van Back to the Future. (thanks for showing!)

Jammer dat je de Green Hornet niet kent, het is erg vergelijkbaar met Batman uit de Adam West periode. Zo was er ook een televisieserie rond dezelfde tijd en waren er zelfs afleveringen waar beide duo's in optraden. Batman had Robin en Green Hornet had zijn bediende Kato, gespeeld door Bruce Lee (!) voordat hij bekend werd bij het grote publiek. Batman had natuurlijk de Batmobile en Green Hornet had de Black Beauty, zoals de Chrysler hierboven. In 2011 is er nog een redelijk succesvolle film gemaakt met Seth Rogen en Cameron Diaz en Christoph Waltz (die verschrikkelijke SSer uit Inglorious Basterds) die natuurlijk de badguy speelt.

1966_Batmobile_and_Imperial_Black_Beauty.jpg

Diante zei:
Dat is inderdaad een brute bak!
Heb zelf nooit The Green Hornet gezien, dus ken de auto eigenlijk ook niet.
Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een DeLorean van Back to the Future. (thanks for showing!)

Wooohhh een Delorean! Heel gaaf! Maar die dingen zijn echt moeilijk moeilijk duur tegenwoordig, toch?

Bedankt!

Het is helaas vandaag weer niet gelukt, nu was het stationair nog erger dan bij de 3000 toeren. o_O
Op korte termijn gaat het dus niet lukken, zal eerst de motor goed lopend op alle cilinders moeten krijgen.

Onderweg nog even snel wat foto's genomen ondanks de regen...

Ja, een DeLorean is niet bepaald goedkoop, maar ik zat de denken....wellicht kan ik iets doen met de Mustang op die manier, een inruil + ruime bijbetaling.
Heb ik een filmauto erbij (die dan uiteraard nog verder omgebouwd moet worden) en heb geld in de pocket voor een stuk grond in Portugal.
Moet nog wel wat meer bij komen, maar als ik een jaar verder ben, dan moet ik er toch wel een leuk bedrag van kunnen maken om kans te maken om iets te vinden.

De DeLorean is een goede filmauto om te verhuren en kan je veel voor vragen aangezien ze er nauwelijks nog zijn in Europa.

Deze deLorean staat in Griekenland voor €11.500

https://www.247car.gr/?pid=13&adid=3322

Deze was een week of 2 geleden ingezonden voor de Occasionwedstrijd dus grote kans dat 'ie nog te koop staat. Voor dat geld echt een buitenkansje (en gelijk een mooie vakantie natuurlijk)

Ok, dus de benz TE loopt op 5 poten. Maar heb je van je garage een diagnose nu dan? Bobine? Ontsteking? Bougie of kabel?

De DeLorean in Griekenland is een koopje, ongelooflijk eigenlijk.
Volgens mij weet degene niet wat hij verkoopt.

Het jaartal is goed, '81 maar ik zou een handgeschakelde versie moeten hebben, anders is hij niet identiek aan die van Back to the Future.
Persoonlijk zou ik altijd voor een automaat kiezen, want het rijdt nou eenmaal geweldig.

Herbie ben ik ook helemaal gek van.
Heb je die foto toevallig zelf gemaakt in Arnhem?
Dat is namelijk de Herbie die tevens op mijn Diante site staat. :)

Met de Mercedes Combi heb ik in 2015 de auto na laten kijken.
Het eerste was dat er een stekkertje niet aangesloten was van een condensator.

Een andere garage heeft compressie gemeten, etc. wat eruit kwam was dat één bobine het niet goed deed, dus die heb ik toen vervangen.

Daarna liep hij nog steeds niet goed.
Ben toen naar een monteur geweest die echt goed is en door gaat tot op de bodem om het te vinden.
Hij begint bij A n werkt door tot Z.
Hij is alles gaan doormeten, bougiekabels, bedrading en kwam vervolgens uit bij de boardcomputer.
Vervang die eerst maar eens zei hij, want daar zit het eerste probleem al in.

De Mercedes liep toen op zijn noodstand, dus nog net genoeg vermogen om vooruit te komen.
Na een juiste boardcomputer te hebben gevonden, prikte ik die erop en de motor liep meteen zo veel zuiverder, had weer vermogen maar liep nog steeds niet lekker.

Kort daarna had ik een andere auto gekocht (Xedos 6) en ben daar mee gaan rijden, dus heb de Mercedes toen geschorst en ben niet verder gegaan met het opsporen van het probleem.
Nu ik geen Xedos meer heb om in de winterperiode te rijden, wil ik met de Combi de winter doorgaan in plaats van de CLK cabrio.
Om dat te kunnen moet ik eerst de motor goed hebben, want zo maak je alleen maar meer kapot als de motor niet goed loopt en daarnaast zuipt hij ook behoorlijk meer.

Zal weer terug moeten gaan naar de monteur die de Mercedes aan het onderzoeken was van A naar Z, weet zeker dat hij het probleem gaat vinden.
Hoop dat het iets simpels is, want heb er inmiddels al aardig wat geld in gestoken om de motor goed te krijgen.

Je zou het eventueel nog in de luchtfilter of luchtmassameter kunnen zoeken? Injectoren nog goed? Busje injectorcleaner erin en flink stuk rijden misschien? Bougiepuntjes goed?

Wat grappig, nee dan is een Herbie erbij niet echt nodig. Nee ik zag Herbie hier in Assen.
Ik zat overigens even op je site te kijken, heeft Kitt ook op "Pump up the nineties" gestaan? Ik meen 2 jaar geleden, dat was hier in de TT-hal. Daar trad David Hasselhof op, en was ook een Kitt.

Over de technische dingen van de Mercedes kan ik niets zinnigs zeggen. Maar zou mooi zijn als het opgelost wordt :)

De injectoren waren goed, heb al veel na laten kijken, maar ga een afspraak maken nu met de monteur die al een begin had gemaakt om alles tot in de puntjes na te lopen.
Morgen even bellen, hij nam vandaag niet op.
Zal hoogst waarschijnlijk aankomende week wel worden dat ik heen kan op een avond.

Herbie wil ik alsnog wel hebben hoor, uiteindelijk wil ik alle filmauto's in eigen bezit hebben....degene die nu op de site staan en er straks nog bij komen.
Moet de site nog laten updaten namelijk.

Nee, heb niet op "Pump up the nineties" gestaan, mijn KITT staat al sinds 2013 stil.
Kreeg onlangs nog een e-mail van Discovery Channel voor een programma waarin ze KITT gaan nabouwen, heb het helaas moeten doorspelen naar een klant van mij met een replica. :(

Ik vond toevallig deze video van mijn favoriete droomauto...
https://www.youtube.com/watch?v=MZL8M_kx3Wk

Als je op de video gaat staan, kun je het beeld helemaal ronddraaien!!
Wat gaaf is dit, nooit eerder gezien!

Morgen ochtend ga ik naar een andere stallingsplek kijken, heb wat problemen met de eigenaar van de stalling waar ik nu zit.

De schade die hij aan mijn Xedos 6 had gemaakt met zijn (onverzekerde) hoogwerker en uiteindelijk met veel moeite slechts 600,- euro voor heeft betaald, begon hij weer over.

Hij was er niet zo blij mee dat ik de auto niet heb laten maken en uiteindelijk weg gedaan heb.
Nu wou hij 300,- euro terug!...nou echt niet dus!!

Hij heeft schade gemaakt en hoort dat te vergoeden, wat ik daarna met het geld of de auto doe ik mijn zaak en niet de zijne.
Heb het inmiddels wel gehad met het doorgedram erover, dus hoop dat de nieuwe stalling wat is.

Het is vlakbij Lelystad, dus voor mij een stuk dichterbij.
Mag er alleen niets doen, maar daar doet de huidige stallingseigenaar inmiddels ook al moeilijk over, en wat voor vergoeding ik daarvoor over heb.
Voordat ik naar hem ging heb ik heel duidelijk vermeld dat ik wel een beetje moet kunnen rommelen aan de auto's, anders heeft het geen zin om alle auto's die toen gestald stonden in Elspeet naar hem te halen, waar hij mee akkoord is gegaan.
En dan nu vervolgens gaan klagen.

Wat heb je toch een rare mensen in de wereld.

De nieuwe stalling is een oude varkensschuur geweest, dus veel hoop heb ik er niet op dat het daadwerkelijk iets is.
Als het er stink dan valt hij automatisch al af, die lucht krijg je nooit meer van je auto('s) af.

Naar idd als mensen zo zuur gaan lopen doen.... en kom op, hij heeft idd die schade gemaakt, dus moet hij die vergoeden. Of jij met dat geld de schade repareert, of er 300 tandenborstels van koopt. Dat is none of his business!! :confused:

Toch snap ik 'm wel. €600 staat gelijk aan de reparatiekosten, maar ook aan de dagwaarde van die auto.

Nou, dan klopt het toch Barri? De man maakt schade en betaalt de waarde van de herstelling of de dagwaarde. Dan moet je niet mekkeren. Had je geen schade moeten maken.

Dat is sowieso het probleem met stallen ergens anders, mijn wens is ook meerdere hobby auto's te bezitten, maar zolang ik zelf de ruimte ervoor niet heb begin ik er ook niet aan, en bij grote voorkeur in eigen bezit.
Heb wel een vrij ruime oprit bij huis, waar onze 2 huidige auto's prima kunnen staan.

Diante kun je in dit geval dan niet beter een soort van werkplaats ruimte gaan huren, zodat je ook gelijk kunt klussen.
Lijkt me dat wagenpark van jou eigenlijk de enige optie.

uwbuurman zei:
Nou, dan klopt het toch Barri? De man maakt schade en betaalt de waarde van de herstelling of de dagwaarde. Dan moet je niet mekkeren. Had je geen schade moeten maken.

Op welke voorwaarden wordt er gestald? Als dat voor eigen rekening en risico is.. dan is wat centjes krijgen nog een meevaller.. toch?

Diante zei:
(..)
Voordat ik naar hem ging heb ik heel duidelijk vermeld dat ik wel een beetje moet kunnen rommelen aan de auto's, anders heeft het geen zin om alle auto's die toen gestald stonden in Elspeet naar hem te halen, waar hij mee akkoord is gegaan.

Tja, wát is een 'beetje kunnen rommelen'?
Heel subjectief natuurlijk..

Beetje rommelen om te Bofkonten? Zal niet al te veel overlast geven..

Beetje rommelen om APK klaar te maken? Zou al wat meer hinder kunnen opleveren...

Diante zei:
En dan nu vervolgens gaan klagen.

(..)

Misschien dat in zijn ogen 'dat beetje' een grote berg is geworden?

Hij was op mijn dagelijkse auto gereden, niet op eentje die in de stalling stond.

Lijkt mij ook niet zo handig om met een hoogwerker op en neer te gaan rijden en vervolgens achterop in het bakkie te gaan zitten, zodat je niet eens ziet waarnaar je toe rijdt.

Een werkplaats huren is inderdaad beter, dan kan ik tenminste nog wat doen.
Maar Bofkont heeft wel gelijk, het is beter om eerst zelf een eigen ruimte te hebben en dan een verzameling te beginnen, dan vallen de kosten ook mee, want dan is het alleen de aanschaf van een nieuw speeltje en je bent klaar.

Met een beetje rommelen bedoel ik een achterlicht vervangen, set velgen overzetten van de ene op de andere auto, of iets in het interieur vervangen...deurpaneel die beschadigd is of stuur, console, etc.
Kleine simpele dingen dus, geen motor eruit halen of iets in die trend.

De stalling waar ik ben wezen kijken was overigens goed, alleen om zelf bij mijn auto's te komen was niet mogelijk, dus het valt helaas af.
Was we lekker dichtbij geweest, circa 12,5 km rijden en ik was er al. :(

Zoektocht gaat weer verder.

Heb mijn CLK cabrio geschorst gisteren en ga tijdelijk even zonder auto "leven".
Ik maak te weinig gebruik ervan in de winterperiode, vind het zonde van de dure wegenbelasting als hij alleen maar voor de deur staat in het slechte weer.
Kan dan ook wat sneller sparen voor een goedkopere auto in gebruik, wat uiteraard weer wat leuks wordt. :)

Je kan ook de CLK, T-modell en de Xedos alledrie wegdoen en iets nieuwers fatsoenlijks kopen. Kan je je vrije tijd besteden aan de filmauto's :)

Zou ik kunnen doen, maar ben te gek op auto's, dus de kans dat ze weg gaan is héél klein.
Volgende auto wordt wel een filmauto inderdaad. ;)

Heb wel heel af en toe zitten te denken of ik de bordeaux rode en de gele Nissan 300ZX Twin turbo's weg zou doen aangezien ik er al eentje heb die rijdt.
Liefste zou ik ze eerst in orde willen maken, zodat ze tenminste niet op de sloop belanden.

Wil dolgraag aan de filmauto's werken die ik al heb, maar gezien het "gezeur" met een hobby plek ervoor kan ik niets doen.....tenminste nog niet.
Zit nu in een huurhuis zonder enige ruimte om mijn huis om een auto op eigen terrein neer te kunnen zetten.
Ga mij spoedig inschrijven voor een woning met garage die tevens aan de voorkant nog plek heeft voor twee auto's.
Kijk, daar kan ik wat mee! :)

Heb besloten mijn bordeaux rode Nissan al te gaan verkopen om geld op te halen om de Jeep op te kunnen knappen en ombouwen tot Jurassic Park Jeep.
Staat inmiddels te koop.

De gele Nissan zonder motor en bak gaat ook helaas voor de verkoop.
Dan komt er tenminste is wat vaart in het filmauto gebeuren en wellicht dat ik de Jeep in één keer kan afbouwen. :)

Nico GTR zei:
Omniradius wil een andere auto. ;)

Maar niet in een 300ZX met een hele hoop werk (nieuwe voorruit, nieuw interieur, nieuw gedeelte uitlaat, laswerk, auto compleet overspuiten, motor die op z'n minst een beurtje moet hebben) denk ik?;)

Overigens ben ik zeer benieuwd naar het ombouwproces van de Wrangler, en tevens hoe lucratief het is om een Jurassic Park-replica te verhuren.

Hah, nee.... daar ben ik niet handig genoeg voor, verre van zelfs :rolleyes:

Jammer dat de 300ZX de deur uit gaat Diante.... het blijft voor mij toch wel een van de mooiste type sportwagens van de jaren 90.
Zeer dankbaar dat ik er een stuk in heb mogen rijden :D

Mijn gele Nissan waar we in gereden is een blijvertje, alleen de twee opknappers gaan weg.
Vind het ook jammer, maar moet keuzes maken...zeker als ik wat vaart wil zetten in de filmauto's.

Hoop dat ik met het geld wat ik ophaal met de twee Nissan's de Jeep zijn chassis kan laten lassen, verzinken en poeder coaten, alle andere delen van de ophanging, etc. kan laten stralen en ook poeder coaten, en het laswerk aan de bodem van de passagiersruimte + deuk eruit halen kan doen.
Mocht het spuitwerk ook nog lukken, dan zou dat geweldig zijn, dan blijft alleen de motor en het interieur nog over.

Kijk, juist daarom. Als je de filmauto's netjes wil maken, kan je daarnaast een leuke maar degelijke, nieuwe auto rijden. Kan je daar van genieten en heb je er geen omkijken naar :)

Ja, precies! (y)

Ik moet het even wat anders doen dan alleen maar auto's verzamelen, stallen en verder kost het alleen maar geld maar levert het niets op.
De auto's moeten ook af komen en rijden, wat ook weer plezier geeft aan mij en de anderen die mij tegenkomen op de weg :) .

Vandaag heb ik afscheid moeten nemen van de Nissan die ik zo graag had willen opknappen en mee gaan rijden als dagelijkse auto. :(
Gekocht door iemand uit België.

Hij komt spoedig weer en neemt dan ook de gele Nissan over zonder motor en bak, dus ben in een recordtijd twee auto's kwijt.

De nieuwe eigenaar heeft een schadebedrijf en gaat hem helemaal weer in orde maken, dus hij is gelukkig goed terecht gekomen.
Daarna zal hij hem hoogst waarschijnlijk zelf houden en mee gaan rijden.

Jeetje, gisteren bedacht dat je ze gaat verkopen en vandaag al verkocht. Niet bang dat je er te weinig voor gevraagd hebt? Maar gefeliciteerd. Lijkt me verschrikkelijk om maanden met een te koop staande auto opgezadeld te zitten. Dus als het dan moet, dan zo snel mogelijk.

Ja, het is een stuk sneller gegaan dan verwacht, Heb nog nooit een auto zo snel verkocht.
Heb er 2500,- euro voor gekregen wat ik nog niet zo gek vind met het werk wat eraan moet gebeuren.

Ik was meer bang om maanden met de gele zonder motor en bak te blijven zitten, maar die komt hij ook halen voor een leuk bedrag. (1000,- euro)

Inderdaad wel fijn dat het dan zo snel gaat, heb ik meteen vandaag de CLK weer droog binnen kunnen zetten en dan komt er spoedig nog een plek vrij.

De gele Nissan mocht wel weg voor een klein bedrag aangezien ik er zelf ook niet veel voor heb gegeven en hij grote schades heeft.
Kon er wel een automatische bak bij doen en eventueel een motor, maar dan zou de prijs ook omhoog gaan.

Hij had zelf wel een motor nog liggen ervan zei hij.

Oh wauw, dat heb je heel netjes gedaan dan. Misschien had je er meer voor kunnen krijgen, maar dan wordt het ook zo'n blok aan je been. Niets zo sneu als overprijsde tweedehandsjes, en op deze manier heb je er een fair en behoorlijk bedrag voor gekregen. Goed bezig hoor. (y)

Toch goed nieuws, wel jammer dat er 2 Nederlandse naar het buitenland verdwijnen maar ja... Dat moet geen probleem zijn als je ook een ander hier kunt krijgen. ;)

Ben heel blij dat de bordeaux rode opgeknapt gaat worden, de gele gaat helaas gebruikt worden voor onderdelen.
Na ja, het is niet anders.

Denk niet dat ik mag klagen met de bedragen, heb op beide auto's zelfs nog een leuke winst gemaakt. :)

De gele Nissan zonder motor en bak wordt aankomende zondag opgehaald.
De koper had inmiddels nog een Nissan op de kop weten te tikken met motor en bak voor 1000,- euro (kan het bijna niet geloven), dus nu wou hij minder voor de gele geven. :(

Op zich nog een net bedrag, 800,- euro.

Heb nog twee automatische versnellingsbakken liggen voor een Nissan, eentje reeds gereviseerd en helemaal compleet met aandrijfas, computer, rempedaal en shifter, dus die kan ik ook nog verkopen.

Heb tevens nog de originele motor achterin de Jeep liggen van de andere gele Nissan waar ik afgelopen zomer mee heb gereden.
Deze moet er nog een keer in komen en dan verkoop ik de motor die er nu in ligt weer.
Alleen nog een keer kijken wie dit kan en wil doen, de motor switchen.

Daar gaat hij... :(
Het is voor een goed doel moet ik maar denken, nu kan ik verder met de Mustang af maken....die gaat toch maar voor dan de Jeep.

Zonde idd, blijft leuk model. Maar geen slechte deal ben benieuwd naar de vorderingen met je JEEP.

Oh en die Chrysler is wel om van te watertanden. Komt dicht bij een van mijn favoriete film auto's de Lincoln uit de Matrix (1965 Lincoln Continental)
i002356.jpg

Ben druk bezig een andere stallingsplek te zoeken, zit tot nu toe nog niet mee.
Tevens een plek voor één auto waar ik mag klussen, dan kan ik de Jeep daar neerzetten.

Absoluut een mooie bak de Chrysler!
Heb hem op mijn lijstje gezet. :)

Sketcher zei:
Oh en die Chrysler is wel om van te watertanden. Komt dicht bij een van mijn favoriete film auto's de Lincoln uit de Matrix (1965 Lincoln Continental)
i002356.jpg

Jaaaaa! :LOL:
Supergave bak is dat. En sowieso, de eerste Matrix film.... pure magie :cool:

Moet ik die film toch maar eens gaan kijken. :)

Mocht iemand misschien een stallingsplek weten voor 7 auto's in de buurt van Dronten (de kant van Lelystad, Zwolle of Harderwijk is ook goed), dan hoor ik het graag.
Zoek mij suf, maar kan niet echt iets (betaalbaars) vinden.

Wat ik nou toch weer meemaak, heb vandaag het dashboard met electronica van mijn KITT replica verkocht, omdat ik deze wou vernieuwen,...andere kopen die beter en mooier zijn.

Vraagt degene of ik mijn Pontiac niet wil verkopen.
Was ik niet echt van plan uiteraard.

Eenmaal thuis gekomen, heb ik een e-mail van de klant en hij biedt ter plekke 10.000,- euro ervoor.
Ahhh!!!...dat is niet mis voor een auto die opgeknapt moet worden, ook al ziet hij er nog steeds mooi uit.

Dit is wel heel moeilijk, als ik de Pontiac zou verkopen, betekend dat voor mij ook dat ik ga stoppen met een autoverzameling / de filmauto's aanschaffen en geef ik dat op.
Dan zou ik de meeste auto's gaan verkopen die ik heb, alleen de CLK cabrio en de Nissan blijven dan.

Natuurlijk kost het allemaal ook bergen met geld, auto's aanschaffen, opknappen, stalling en onderhoud, dus dat speelt ook een rol.
Moeilijk deze situatie...

Heb ook mijn droom om een stuk grond in Portugal te kopen waar een huis op moet komen, etc., dus ja...waar ga je prioriteit aan geven, beide zijn dingen wat ik geweldig leuk vind, of de auto's nu rijden of opgeknapt moeten worden of niet.
Volgens mij wordt dit een jaar vol verrassende veranderingen. (weet nog niet wat ik ga doen, want heb heel veel leuke herinneringen met de Pontiac en bezit hem al 17 jaar)

Terug
Bovenaan