Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Wauw, lastige keus ja......

Nou voor zolang als ik je topic lees heb je het al over de droom om naar Portugal te gaan.... Dus in dat opzicht zou ik denken dat dat niet iets is waar je niet serieus over bent.

Het is inderdaad zo dat auto's aanschaffen, stallen, onderhouden, opknappen een dure hobby is (zonder dat ik het doe weet ik dat zelfs :p ) dus ja, misschien is het helemaal geen verkeerd idee om die centen te incasseren en je Portugese droom sneller in vervulling te laten gaan.

Kan altijd als je daar eenmaal zit weer langzaam een mooie collectie gaan opbouwen, niet? :)

Ik kom zelf ook oorspronkelijk uit Portugal, dus vandaar dat één van mijn grootste dromen daar een thuis hebben is.
Als ik de auto's inderdaad zou weg doen, ik mijn droom Portugal eerst realiseer, dan denk ik niet dat ik meer overnieuw begin daarna met een autoverzameling, ook al is het natuurlijk wel weer leuk om wat om handen te hebben en het gezeur met een stallingsruimte is dan ook voorbij, dan heb ik ruimte genoeg.

Wordt een tijd van veel denken ben ik bang.

Dit is wel heel moeilijk, als ik de Pontiac zou verkopen, betekend dat voor mij ook dat ik ga stoppen met een autoverzameling / de filmauto's aanschaffen en geef ik dat op.
Die snap ik niet.

Maar ik heb maar één advies: volg je hart.

De auto's die ik nu heb staan ben ik gek op, als ik de Pontiac zou verkopen vanwege het bod die ik er onverwacht op heb gekregen (is nu 11.000,- euro geworden inmiddels) dan doe ik iets weg wat ik eigenlijk heel jammer vind.
Voor mij, als er eentje weg gaat, dan gaat de rest ook.

Klinkt een beetje krom misschien, maar als ik er eentje op moet geven, dan waarom niet de overige.
Maar ik ben er nog niet uit wat ik ga doen.

Heb een beetje rond gevraagd en men zegt dat een originele '82 Pontiac Trans AM al vrij zeldzaam is in Europa om te vinden, een originele "Recaro" versie helemaal met de 5.0 Crossfire Injection motor, aangezien er daar maar 2000 van gebouwd zijn, waar de mijne één van is.
Als ik hem zou verkopen, dan ga ik nooit meer eentje vinden en zeker niet in de staat waar de mijne in is, ondanks dat er wat opknapwerk aan zit.

Ben aan het "luisteren" naar mijn binnenste en merk dat het toch wel aan mijn hart gaat als ik hem weg zou doen.
Dus ik verwacht niet dat ik hem meer ga verkopen.

Heb de auto staan, ik geniet ervan....of hij nu rijdt of niet.
Andere kopen een kunstwerk, zetten het in een vitrine om ernaar te kijken, voor mij zijn dat mijn auto's om van te genieten. :)

Ben vandaag op pad geweest om naar een andere goedkope dagelijkse auto te kijken.
Hij stond helaas achterin de showroom, dus kon geen proefrit maken.

Heb nu een afspraak voor donderdag ochtend staan, kan dan ook meteen de auto op de brug bekijken.
Dus wie weet heb ik spoedig weer een autootje voor de deur staan!

Het is helaas niets geworden met de auto, hij was op drie punten rot.

Volgende week wordt mijn Pontiac (KITT replica) opgehaald, dat wordt een moeilijk afscheid, maar de nieuwe eigenaar staat ervoor open als ik hem in de toekomst terug wil, waar ik zeker aan ga werken.
Ik was de eerste in Nederland met een KITT replica, vele zijn bij mij langs geweest om hem te zien, voor hun is het ook een bijzondere auto daardoor.
Zitten te veel herinneringen aan de auto, dus hoop dat alles in een snel vaart gaat verlopen om mijn droom in Portugal te verwezenlijken, des te eerder heb ik hem weer terug. :)

De Jeep gaat hoogst waarschijnlijk naar iemand in Duitsland, hij heeft al een Back to the future DeLorean, hij gaat de Jeep restaureren en ombouwen tot een Jurassic Park Jeep wat ik ook wou doen, dus hij komt goed terecht.

Wow wat een ontwikkelingen weer. Nog drastischer dan de hele Xedos verzameling plots verkopen. Ik zou liegen als ik je helemaal volg maar als het goed voelt en je het leidt naar je droom dan.....is het wellicht een goed iets.

Succes!

Hoe werkt dat terug kopen precies, zijn er afspraken over prijs en tijd gemaakt? Het lijkt me vrij tricky zo een afspraak. Wellicht maakt het het afscheid makkelijker maar kans op dikke teleurstelling als de koper er later toch niet zo open meer voor staat.

Degene die mijn Pontiac overneemt koopt hem eigenlijk om één reden, omdat hij al zo goed als geheel omgebouwd is tot KITT.
Het is zo'n snelle jongen die alles meteen af wilt hebben, niet iemand met de echte passie waarom je een replica wilt, voor hem is het voornamelijk voor de verhuur.
Hij heeft er nog één (wordt KARR), maar daar zit nog een hele berg werk aan.

Als ik mijn droom hem gerealiseerd in Portugal ga ik een nieuwe replica bouwen, en dan ruilen we van auto, zodat ik de mijne weer terug heb.
Voor hem maakt het niet uit of het nou een originele '82er is of een '86er, etc., voor mij wel.

Wou de auto nooit verkopen, maar kan niet anders...moet geld binnen krijgen voor een stuk grond voordat het niet meer te betalen is.
Wil de Pontiac absoluut terug op een dag, vanwege alle herinneringen, tevens dat het een speciale editie is waar er maar 2000 van gebouwd zijn, en het is de auto waar ik mee begon in de Knight Rider hobby en langzaam uitgegroeid is tot een serieus iets.

Zie veel mooie stukken voorbij komen, maar eerst moet de Mustang af en verkocht worden, dan kan ik gaan winkelen. :)

Aankomende woensdag komt de spuiter langs voor een offerte om nog enkele werkzaamheden uit te voeren waar ik niet tevreden over ben.
Hier en daar zijn er wat kleine beschadigen en die delen worden ook opnieuw gespoten.

Degene die de cabriokap heeft gemonteerd ben ik ook niet tevreden over en komt ook nog langs om dingen door te spreken.
Geld ligt al klaar om de Mustang af te maken (door de verkoop van de twee Nissan 300ZX's), dus dit jaar moet het gaan gebeuren.

Wil nu vaart zetten in alles, anders gaat het nog jaren duren, want die vliegen mij iets te snel voorbij. :D

Diante zei:
Hier en daar zijn er wat kleine beschadigen en die delen worden ook opnieuw gespoten.

Degene die de cabriokap heeft gemonteerd ben ik ook niet tevreden over en komt ook nog langs om dingen door te spreken.

Vreemd dat je in je advertentie dan toch spreekt van een auto die in concoursstaat zou verkeren, want dat is dus gewoon niet zo.
Wel goed dat je inmiddels je prijs hebt weggehaald. Hopelijk levert dit meer geïnteresseerden op dan de afgelopen jaren toen 'ie te koop stond.

RobEU zei:
Diante zei:

Vreemd dat je in je advertentie dan toch spreekt van een auto die in concoursstaat zou verkeren, want dat is dus gewoon niet zo.
Wel goed dat je inmiddels je prijs hebt weggehaald. Hopelijk levert dit meer geïnteresseerden op dan de afgelopen jaren toen 'ie te koop stond.

Rob hij gaat die puntjes toch nog aanpakken, hij anticipeert daar dus gewoon op. De auto gaat verkocht worden in concours staat. Hij zou enkel nog kunnen zeggen dat er nog een paar punten moeten worden aangepakt om teleurstelling bij kijkers te voorkomen.

Met de uitspraak concoursstaat moet je uitkijken dat wekt torenhoge verwachtingen, ik ken Diante zijn auto niet dus kan er verder ook geen uitspraken doen of het wel of niet zo is.

Sketcher zei:
RobEU zei:
Diante zei:

Rob hij gaat die puntjes toch nog aanpakken, hij anticipeert daar dus gewoon op. De auto gaat verkocht worden in concours staat. Hij zou enkel nog kunnen zeggen dat er nog een paar punten moeten worden aangepakt om teleurstelling bij kijkers te voorkomen.

Er staat ook bij dat er nog een en ander moet gebeuren, maar de auto verkeert op dit moment gewoon niet in concoursstaat. Het is een heel mooi en net ding, maar blijkbaar niet perfect. Dan moet je ook niet zeggen dat 'ie perfect is, ook al heb je het voornemen deze zaken aan te pakken. Ik ga ook niet beweren dat mijn auto een roestvrij pareltje is in perfecte conditie. En gezien de prijs die Diante in z'n hoofd heeft (of had inmiddels?) wekt het alleen maar valse verwachtingen, zoals Bofkont al aangeeft.

Wat Sketcher al zei, de punten worden nog aangepakt die niet goed zijn, als die op gelost zijn is de auto in concoursstaat.
De reden dat ik er al mee adverteer is, je kunt altijd iemand op je pad krijgen die serieuze belangstelling heeft voor de auto en hem wilt kopen zodra hij klaar is.
Uiteraard kan ik ook wachten totdat hij tot in de punten klaar is en dan pas ermee gaan adverteren.
Maar waarom wachten als ik nu al een potentiële koper wellicht kan vinden.

Ik geloof in dingen die kunnen gebeuren en vreemd genoeg gebeuren die ook.
Niemand geloofd dat ik een Xedos verzameling zou kunnen ruilen tegen één andere auto, zou wel heel bizar zijn toch?...het is wel gebeurd / gelukt.

Het zijn nou eenmaal dingen die op mijn pad komen, omdat ik er open voor sta en positief ernaar kijk.
Weet zeker dat als de Mustang straks helemaal 100% klaar is om te verkopen, dat de juiste persoon op mijn pad komt en ik (bijna) het bedrag ervoor ga krijgen wat ik wil.

Het bedrag voor mijn Pontiac is ook boven mijn verwachting geworden. (16.000,- euro)
Zou alleen maar willen zeggen, wees niet verbaast als ik voor de Mustang krijg wat ik ervoor wil ontvangen. :)

Bij deze wat grote foto's, zodat de details duidelijker zijn.

Niemand geloofd dat ik een Xedos verzameling zou kunnen ruilen tegen één andere auto, zou wel heel bizar zijn toch?

Zo heel bizar vind ik dat niet, gezien de waarde van die ene auto waartegen je ze geruild hebt zou je zelfs kunnen stellen dat je de betreffende handelaar er een paar cadeau hebt gegeven. Ik had pas gek opgekeken als je ze met gesloten beurs had weten te ruilen tegen een Ferrari oid.

Ik vind je Mustang top qua kleurstelling, trouwens(y)

Bedankt!

Ik heb weer terug gebracht in de kleurstelling waarin hij uit de fabriek is komen rollen.
Had niet verwacht dat de kleur zo ontzettend mooi zou zijn, de Mustang was eerst bruin/bordeaux rood...heel chique en dan nu totaal het tegenover gestelde. :)

Het lijkt erop dat je je hele autohobby aan de kant zet en overblijft met twee gare Benzen, oneerbiedig gezegd. Zou je die ook niet wegdoen voor een fatsoenlijke dagelijkse auto en dan de Nissan ernaast voor de hobby? En dan maar opzoek naar iets in Portugal. Wel gaaf hoor.

Ontzettend mooie Mustang, mijn complimenten (y)

Vooral de CLK moet je goed bijhouden die wil gigantisch roesten, en doet dat waarschijnlijk ook al op plekken waar je het nog niet ziet.
Was met die van mij ook het geval, onder de bumpers en strippen, als je gaat demonteren ga je echt een en ander tegenkomen.
Op het oog was er aan die van mij niets te zien eerst.

Heb nog vijf auto's over om precies te zijn, de A-team bus (voor restauratie), een Xedos 6 (een hele vroege, nr 22 van NL met nog net geen 117.000 km op de teller), de Mercedes station, CLK cabrio (ideaal voor Portugal uiteraard) en de Nissan.
De Mercedes station is een goede auto, niet verrot, alles werkt zoals het moet, alleen de motor moet nog goed aan de praat gekregen worden, want die loopt nog steeds op vijf cilinders.

Heb er al drie problemen uit gehaald, zat een stekkertje niet op een condensator, één bobine deed het niet en er zat een foute boardcomputer in.
Nadat ik een juiste erin had gezet liep de motor meteen beter, had weer vermogen, etc. (daarvoor liep hij op zijn noodstand, net genoeg PK om vooruit te komen).

De CLK is een goede auto, moet gepolijst worden om alle poetskrassen weg te krijgen, en dan is het wachten totdat iemand mijn foute cabriokap pomp koopt, zodat ik hem kan vervangen door een juiste.
Een garage niet weg van mij vandaag heeft een identieke CLK staan met alles er nog op, ook de juiste pomp zit erin.
Ze houden de pomp voor mij, zodra ik de mijne verkocht heb kan ik hem overnemen samen met de boardcomputer en dan werkt de cabriokap weer.
Het is dus alleen even wachten tot ik de mijne kwijt ben en dan heb ik een top auto.

Heb er wel over na zitten te denken of ik de Combi en Xedos 6 ook weg zou doen en dan alleen de bus, CLK en Nissan houd.
(de bus heb ik nodig om A-team onderdelen voor te maken om in productie te kunnen nemen)
Maar de Combi is gewoon ontzettend praktisch met zijn grote laadruimte.

In Nederland is het dan wel duur rijden, maar in Portugal zijn de regels weer anders en betaal je weinig.
Had toevallig contact met iemand daar die ook een Jeep Wrangler heeft, vroeg wat hij nou betaald voor verzekering en wegenbelasting.
150,- euro verzekering en 55,- euro wegenbelasting......per jaar!!

Met zulke prijzen kan ik in Portugal wel 5 of 6 auto's rijden als ik het vergelijk met Nederland.

De Combi en Xedos 6 leveren ook niet veel op, denk rond de 1000,- euro per stuk, dus om ze daarvoor te gaan verkopen is ook niet echt de moeite waard.

Als je die W124 station weer goed aan de praat krijgt is hij toch wel meer waard dan 1k, lijkt me? Hoewel de (met alle respect) wat schimmige historie van dit exemplaar niet echt helpt natuurlijk...

Als de motor weer goed loopt is hij inderdaad meer waard, was even uitgegaan van hoe hij nu is.
Ja, is er wel behoorlijk mee gerommeld, een - puntje dat wel.

Maar ja, de auto is verder goed, airco ijs en ijs koud, hydraulische niveau regeling werkt perfect, etc., etc.

Tsja, ik wil niet heel vervelend zijn, want ik waardeer heel erg hoe je een dromer bent, en dat bedoel ik in positieve zin. Je volgt je gevoel, en dat is voor een autoliefhebber altijd goed. Het zijn gewoon dingen die ik echt niet snap.
Zoals D. Elzinga al aangeeft heb je die Xedossen tegen dumpprijzen te koop gezet en er nog minder voor gekregen. Het is ook niet voor niets dat er al een stel op de sloop liggen. Een ietwat gare CLK, met niet originele velgen en een niet-werkende cabriokap ervoor terugkrijgen, vind ik dan echt niet uitzonderlijk. Dat je 'm 'een goede auto' noemt snap ik dus ook echt niet.
En dat geldt ook voor de S124, dat noem je ook 'een goede auto'. Maar een auto die op vijf cilinders loopt (en dit niet hoort te doen) en waarvan de historie op z'n minst als dubieus bestempeld kan worden, is dat in mijn ogen gewoon niet. Hij is wel heel erg mooi, zoals ik al eens eerder aangaf. Vooral de velgen en het interieur vind ik heel mooi staan.

Ik hoop oprecht voor je dat de Mustang gaat opbrengen wat je in je hoofd hebt. Het is ook echt een prachtig ding. Over de prijs hebben we het al eens gehad, en ik denk dat als 'ie na twee jaar nog niet verkocht is voor die prijs, het tamelijk veelzeggend is hoe realistisch dat is. Het is niet zo dat dit soort auto's niet populair zijn namelijk. Ik viel vooral over de term 'concoursstaat', die in mijn ogen gewoon nog niet van toepassing is. En voor deze prijs moet dat gewoon al af zijn, en niet een vage belofte dat hier eventueel wat spoed achter gezet kan worden.

Maar goed, genoeg negativiteit van mijn kant. Je bent een dromer, dat waardeer ik verder heel erg aan je. Dan zijn nou eenmaal niet alle keuzes rationeel. Soms met winst (Pontiac) en soms met verlies (Xedossen).

Er zit een verhaal achter de CLK cabrio, heb toevallig contact gehad met de vorige eigenaar erover.
De auto is nieuw gekocht door vrienden van hem die in Spanje woonden, die vrienden zijn uit elkaar gegaan en de vrouw heeft de CLK meegenomen naar Nederland.
Heeft er weinig gebruik van gemaakt en toen heeft een vriend van haar de auto over genomen.
De cabriokap is kapot gegaan en degene zag het niet meer zitten en heeft toen de auto veel te goedkoop ingeruild, hij was bang dat het een heel duur plaatje ging worden om de cabriokap te maken.

Hij heeft dan wel de bekleding uit de kofferbakruimte gehaald en de pomp, maar wat hij verder gedaan heeft geen idee.
Het lijkt mij zeer logisch dat je als eerste de auto laat uitlezen, dat heeft hij niet eens gedaan.

Ik dus wel en daar kwam uit dat de computer defect was.
Een grote kans dus dat hij een goed werkende pomp eruit heeft gehaald, jammer....want nu moest ik weer op zoek gaan naar een pomp.

Ik wist niet dat er twee verschillende soorten waren, zelfs de Mercedes garages waar ik geweest ben wisten dat niet eens. (slechte zaak)
Dat een cabriodak niet werkt, betekend niet dat het meteen een "gare" CLK is.
Het is op zich al fijn dat het enigszins een cabrio is, want open rijden kan ik wel alleen moet ik de kap handmatig openen.

De velgen zijn overigens wel origineel, wist ik ook niet.

De meeste Xedossen heb ik zelf ook heel goedkoop gekocht, anders had ik ze nooit kunnen kopen als warme broodjes. :)
Ondanks dat ik ze heb weg moeten doen, ik heb geen verlies gemaakt erop, sterker nog...heb erop verdiend. ;)

De prijs van de Mustang is de prijs voor als hij helemaal af is.
Ja Rob, ik hoor je denken "maar dat is hij niet".
Mocht iemand hem per direct al willen overnemen, uiteraard verlaag ik dan mijn prijs en wordt het niet de prijs wat ik ervoor wil hebben als hij af is.

Vrijdag wordt het een trieste dag, niet alleen vanwege het weer maar ook vanwege het afscheid van mijn KITT replica die ik 17 jaar had, heel veel leuke dingen mee heb gemaakt en vol met herinneringen zit.
Bruiloften, verjaardagen, evenementen, televisiewerk, photo shoots, etc...

Goodbye pal, zou Michael Knight zeggen, ik ook straks. :cry:

Huh? Waar komt dit nu ineens vandaan? Als je werk wilde gaan maken van jouw autoverhuur business zou dit wel de laatste auto zijn die ik zou verkopen, of zijn die plannen gewijzigd?

Jammer. Maar ja, je hebt de keuze om voor het geld te gaan zelf bewust gemaakt. Snap wel dat het een dilemma is geweest en dat je hem zal missen. Such is life, zullen we maar zeggen.

Ik zit nu even de laatste posts te lezen. Huis in Portugal dus... Tsja wel begrijpelijk, maar ik hoop dat je nog "streetwise" familie in Portugal hebt zitten want het ís daar qua bouw en huizen en alles echt het wilde westen. Een oom van mij heeft daar een huis laten bouwen, kan er een boek over schrijven.

Maargoed blijft jammer van KITT, al was het alleen maar om ooit nog eens een vette Omniradius video met drone-beelden er van te zien (y)

Er is nog wel een lichtpuntje die eraan zit te komen, spoedig daar meer over.

Ik wil absoluut nog steeds een verhuurbedrijf met filmauto's beginnen, die droom is zeker niet weg maar even op de wat langere baan gezet vanwege het feit dat grond duurder aan het worden is in Portugal nu de crises een min of meer voorbij is.
Dit is de reden van de geheel onverwachte verkoop van mijn KITT replica.
Nooit gedacht dat ik die nog eens zou verkopen, maar hij gaat wel een keer terug komen....daar ben ik van overtuigd.

De nieuwe eigenaar gaat mij op de hoogte houden van de vorderingen, met wat roest verwijderen bij de targa daken, een nieuwe spuitbeurt, etc.
Dus ik verlies hem niet uit het oog. :)

PS. die mooie beelden gaan zeker nog komen!! ;)

De koper is inmiddels goed aangekomen thuis, heeft meteen de wieldoppen erop gezet en mij wat foto's gestuurd.

Onderstaande foto's maakte ik in silver dollar city in Missouri USA

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Een Lightning McQueen nabouwen lijkt me ook wel een goede voor de verhuurbusiness. Eerlijk gezegd denk ik dat er over een paar jaar meer vraag zal zijn voor Lightning McQueen dan voor bijvoorbeeld KITT. Ik zou het alleen zelf niet op basis van een 3000GT doen :D

Zo he, ik heb even bij gelezen, wat een ontwikkelingen allemaal zeg, zonde aan de ene kant, maar ja het doel heiligt de middelen zeggen we dan maar!

Als je even niet oplet dan gebeurd er van alles aan mijn kant! LOL!!
Weet zelf ook niet wat er allemaal gebeurd, want de gebeurtenissen zijn nog niet over namelijk.

Nooit gedacht dat ik mijn eigen KITT zou verkopen, nog steeds niet eigenlijk.
Mijn Xedos nummer 22 van Nederland gaat ook weg, de Jeep krijg een goed thuis in Duitsland bij iemand die al een Back to the Future DeLorean heeft en heb ook net besloten om mijn Nissan 300ZX TT te gaan verkopen.
Maar dit heeft een andere reden, niet voor het geld maar er kwam iets zeer bijzonders voorbij wat ik niet voorbij kan laten gaan.
Aangezien ik niet weer wil stijgen qua aantal auto's + de stalling weer duurder wordt en ik geen geld wil gebruiken van mijn verkochte KITT replica, heb ik een keus moeten maken.
Of die bijzondere auto kopen maar dan moet ik iets anders verkopen, zodat ik het een beetje tegen elkaar kan wegstrepen zeg maar.
Heb gekozen om dan maar de Nissan "los" te laten wat ik wel echt jammer vind, want het is een top auto.

Ik ben vooruit aan het denken, welke auto's ga ik echt gebruiken die ook nut hebben.
De CLK cabrio is natuurlijk ideaal voor Portugal als dagelijkse auto.
De Mercedes Combi is weer zeer praktisch voor het vervoeren van veel onderdelen (verkoop Knight Rider onderdelen), en in een CLK gaat niet veel passen. (bumpers, dashboarden)
Die is dus ook nuttig voor mij, zeker als ik in Portugal ga wonen waar ik geen polyesterbedrijf om de hoek zal hebben.
Met de Combi kan ik dan meer inslaan en dus minder vaak op en neer hoeven te rijden.

De A-team bus blijft, deze heb ik nodig om A-team onderdelen voor de maken, zoals de spoiler, zonneklep, verbreding set, etc.

De Nissan 300ZX is puur voor plezier maar heeft geen echte functie, blijft toch groot speelgoed.
Ik verkoop hem dus alleen vanwege die andere bijzondere auto.

Welke is dat dan komt die vraag natuurlijk nu, het is een zeldzame '82 Pontiac Firebird cabrio.
Wel even heel wat anders dan de geweldige Nissan, maar aangezien ik buiten mijn droom een stuk grond in Portugal wil kopen, is mijn andere passie het verhuurbedrijf met filmauto's.
De cabrio kan ik ombouwen tot een KITT replica.

Heb de eigenaar van de cabrio in Duitsland een mailtje gestuurd en wat blijkt, het is een oude klant van mij die vroeger onderdelen bij mij gekocht heeft.
Na wat onderhandelen zijn we tot elkaar gekomen en hij komt de auto aankomende zaterdag brengen.
Zal zo even wat foto's posten.

Dus zeer verrassende en grote ontwikkelingen aan mijn kant.

Ja.. af en toe ben je gewoon toe aan iets nieuws natuurlijk :) ik snap alleen niet hoe je een KITT ga maken van een cabriolet? En ik zou zelf de CLK houden, voor groot spul heb je altijd de A-team bus nog ;)

Die Lightning McQueen is wel te gek, vind de Jurassic Park Jeep net wat gaver.

De cabrio komt er zo uit te zien uiteindelijk...

Dat ziet er wel heel gaaf uit natuurlijk. Hebben ze de cabrio ook in de series gebruikt? Kan het me niet herinneren eerlijk gezegd. En qua verhuurbaarheid, doet een gesloten KITT het dan niet beter dan de cabrio versie?

Veel later in de serie hebben ze een '82 Firebird V6 hardtop omgebouwd tot een cabrio.
Als ik hem als vierzitter zou laten, dus niet die grote afdekkap erop, dan is hij ideaal voor bruiloften. (makkelijke instap naar de achterbank voor de bruid. ;) )

Wat een omwentelingen weer.

Ik kon me ook geen cabrio herinneren (andere potentiële verhuurders wel?) maar ik heb hem gevonden. Ik moest bij C button ergen anders aan denken maar dat komt waarschijnlijk door al het gedoe rond Trump :)

Kitt als Cabrio

Wel weer een mooi project, hoe lang gaat het duren denk je?

Ik durf nu niets meer met zekerheid te zeggen aangezien het jaar met zeer grote veranderingen is begonnen.
De cabrio wordt wel de eerste die ik ga afbouwen.

En de C knop gaat er ook inkomen, het is alleen een raadsel waar hij moet komen! :)

Heb overigens spoedig nog een leuke verrassing, heb nog niet alle grote veranderingen genoemd die aan het gebeuren zijn. ;)

Is het heel gek als ik zeg dat ik de Firebird in zijn huidige look (afgezien dan van de slijtage en die velgen) ook heel erg leuk vind? Haast zonde om zo'n zeldzame convertible te gaan verbouwen...

Zo dit zag ik niet aankomen...

Wel gaaf zeg zo'n cabrio KITT, nooit geweten dat ie bestond, of in de serie was gebruikt. Ik ben benieuwd naar je ombouw!

Inderdaad wel zonde aan de ene kant ja, maar ik ga de auto niet verprutsen, zodat hij om wat voor reden dan ook altijd weer makkelijk terug omgebouwd kan worden naar het origineel.

Zal mooie foto's posten van het ombouw proces als het zover is.
Hij wordt zaterdag ochtend om 8.00 uur gebracht.

Wauw dat ging idd allemaal een stuk rapper dan ik had verwacht :p
Maar gaaf hoor die cabrio! (y) Ik ben heel benieuwd hoe dit project zich zal gaan ontvouwen...

Hij staat klaar voor transport!

Wordt morgen vroeg opstaan, 8.00 uur wordt hij geleverd.
Spannend!!

Terug
Bovenaan