Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Feit: Economisch moet NL de tering naar de nering zetten. Feit: In politiek NL kijkt men dan het eerst naar de mensen en organisaties waar geld verdiend wordt. Men kijkt dus niet naar hun eigen volgevreten overheids-apparatsjiks. Feit: In NL zullen diegene die financieel met hun hoofd boven het maaiveld uitsteken moeten bloeden voor de enorme tekorten die niet door hun veroorzaakt zijn. Feit: In de private sector zijn met name de banken en de pensioenfondsen het slachtoffer van geldbeluste korte termijn visionairs. Het feit dat ze bonussen kregen of krijgen zal mij m'n reet roesten. Het feit dat hun hele handelen daar echter op gebaseerd is, zorgt nu wel voor de enorme problemen. Feit: Er wordt ons een Europees solidariteitsbeginsel door de strot gedrukt die uitmondt in volstrekt onvatbare bedragen in steun. "Om-ons-bijelkaar-te-houden. Omdat-wij-één-moeten-zijn."

Laten we geld halen waar geld zit: de (semi-) overheidssector, Europa en de verregaande inefficiëntie van onze regelgeving.

En oh ja, kan iemand Wilders vertellen dat het wel mooi geweest is. We hebben er van genoten, maar het is tijd om op te krassen. Zoek maar een nieuwe hobby. Aju! Gewogen en te licht bevonden.

Nou, vooruit. Om bovenstaand proza te omlijsten trakteer ik op een plaatje. Dat doe ik niet vaak.

76.jpg

Een auto die bij mij gemengde gevoelens oproept. Oogstrelend mooi en uniek, dat wel.

Wat is er mis met een originele grille van een W124? Uniek vanwege de kleurstelling Malachitgroen met champignon Karo, en uniek omdat dit alles gepaard gaat met reiserechner en standkachel. Zo vol en dan ook nog eens in een afwijkende kleur ben ik ze niet tegengekomen.

500 E zei:
Wat is er mis met een originele grille van een W124?

Niks natuurlijk. Behalve dat ik 'm niet mooi vind. Dat chroom aan de bovenkant is te nadrukkelijk aanwezig. Past niet bij de rest van de auto. Maar zoals al gezegd, dat vind ik. Velen vinden dat chroom juist prachtig. Prima toch?

Zoals bijvoorbeeld in deze E 62 AMG. Daar vind ik de grille veel beter passen. Springt er minder uit. Past beter in het geheel.

0900120802w400056800400.jpg

Met de geïntegreerde grille in de W124 is er i.m.o. een klein stukje "Markenidentität" verloren gegaan. Die los "opgeplakte" Mercedes-grille had toch zeker wat, hoewel ik wel met Twingo eens ben dat ie niet meer helemaal paste in het toentertijd zeer moderne W124 ontwerp. Anders dan bij de W123 en W126 met sowieso veel meer chroom, en zelfs bij de 190 stond het eigenlijk beter omdat de grille daar een stuk rechter stond. Bij de W124 staat ie vrij schuin achterover waardoor het als totaalplaatje niet helemaal klopt, ook omdat er verder (zeker voor de mopf) helemaal geen chroom aan de wagen zit.

Maar tóch geef ik ook bij de W124 nog steeds de voorkeur aan de ouderwetse "opgeplakte" Mercedes-grille :)

Schitterend zo'n W124. Wat dachten jullie van deze E500?

https://www.euroclassicmotors.com/galleries/500e1992.html

zit dat typeplaatje altijd met twee roestige kruiskopjes vastgeschroefd? En de upgrade naar e500 is niet echt een mooie in mijn beleving. Tot slot: wat is het nut van de uitlaat, die gaat van enkel naar dubbel met dubbele dempers maar uiteindelijk weer samen komt in 1 einddemper? Of is dat origineel ook zo? Verder wel netjes in de lak!

die moderne neus vind ik ook niet helemaal meer passen op het oorspronkelijk ontwerp uit 1984.

Twingo1 zei:
Zo'n grille is toch veel mooier dan die lompe grille uit 500 E's post ?

Mopf1 of Mopf2, je houd er van of je verafschuwt het bij mij kunnen beide door 1 deur....................:}

Werkelijk. Wederom een geweldige MB uit Zuffenhausen in de loods. De W124 op z'n indrukwekkendst. Gevalletje slappe knieën.

146.jpg

Maar moeten hier geen acht-gaatsen onder? Het kriebelt een beetje op m'n netvlies.

Dionysus zei:
Werkelijk. Wederom een geweldige MB uit Zuffenhausen in de loods. De W124 op z'n indrukwekkendst. Gevalletje slappe knieën.

146.jpg

Maar moeten hier geen acht-gaatsen onder? Het kriebelt een beetje op m'n netvlies.

Ze zitten er onder hoor. De foto's ververs ik medio augustus. Airco gevuld, vloeistoffen gewisseld en vandaag heeft 'ie voor het eerst in zeven jaar weer eens regen gezien. En de nummerplaat. Die zit nu ook recht. Ja ja, oog voor detail.

500 E zei:
en vandaag heeft 'ie voor het eerst in zeven jaar weer eens regen gezien.

Regen? Waar?

OMGWTF tyfus kolere wat een absoluut pokkuhweer is het in dit landje. En nee, sacherijnig word ik er niet van. Maar mensen in mijn omgeving vinden me de laatste tijd wel een beetje kort-af.

Gloeiende gloeiende. Je zal met je gezinnetje op een camping in Putten staan. Voor 2 weken.
De kinderen over de pis, je vrouw die vraagt of je 2 tenten verderop de nacht wilt doorbrengen, je Tacuma tot aan z'n assen in de blub, je Adria die nooit meer van z'n plek wilt.

Kan iemand Al Gore eens goed van z'n sokken rijden? De visplek.

Sorry TS. Ter compensatie een Benz die in Japan bij Wald is langs geweest.

Wald-Mercedes-Benz_W124_TE_1999_1280x960_wallpaper_04.jpg

... de TS zit nergens mee. Die zou zich graag hierin naar zijn favoriete zonovergoten vakantieplekje laten rijden;

IMG_9174%2520%2528Kopie%2529.JPG

Het idee. De idee. Whatever. Alleen de open haard ontbreekt, maar verder. Zu Hause.

... en iedere keer voordat je instapt even snel met je zakdoek het veetwaalfje poetsen;

IMG_9155%2520%2528Kopie%2529.JPG

Masahiro Tabata van Goo-net Exchange mailde mij gisteravond dat de eigenaar zegge en schrijve USD132,000.- voor de E 62 AMG vraagt. But it's negotiable voegt hij eraan toe. ;)

Had om meer specifieke (motor)specificaties gevraagd. Maar die stonden niet in de mail helaas. Zullen het met de gegevens uit het YouTube filmpje moeten doen.
1660 kg gewicht. 6190 cc. 392 PS. 60 kgm./588 Nm. 4-automaat.
235/45 ZR17 voor en 265/40 ZR17 achter. AMG 500 E 6.2 noemen ze 'm.

0202428a20120623c00212.jpg

Is maar net wat de gek ervoor geeft inderdaad. Maar deze AMG heeft wel degelijk verzamelwaarde. Als het een echte is tenminste.

Maar om daar een passende vraagprijs aan te hangen is nog niet zo eenvoudig. Want zo'n E 62 AMG kent niemand. Der Hammer, een E 60 AMG. Ze stonden uitgebreid in de diverse autobladen. Ze zijn bekend als toenmalig topmodel. Dat bepaalt de prijs.
Over de E 62 AMG is weinig bekend. Te weinig, veel te weinig om de vraagprijs van USD132,000.- te rechtvaardigen. Doet me een beetje aan die E34 M5 met 408 pk denken. Had ook nooit een hond van gehoord. Dat drukt de vraagprijs.

En daarnaast ziet die E 62 AMG er ook niet echt super speciaal, super exclusief uit. Dit ( 1 en 2) ziet er gewoon veel rijker, veel duurder uit. En dat wil je natuurlijk wel als je 132.000 USD betaalt. Is trouwens een E 60 Limited uit 1995, één van de 12.

W124STER zei:

..... Alleen de open haard ontbreekt, maar verder. Zu Hause.

Haha, de open haard......., daarmee gaan de gedachten weer terug naar de door Jeremy Clarcson verbouwde W140, met houtkachel en meer sfeerverhogende zaken:

SH-BNMMD-28.jpg

W124STER zei:
... de TS zit nergens mee. Die zou zich graag hierin naar zijn favoriete zonovergoten vakantieplekje laten rijden;

Het idee. De idee. Whatever. Alleen de open haard ontbreekt, maar verder. Zu Hause.

1100km naar Zuid-Frankrijk met de Kohl-Tank, ja hoor ik teken ervoor..................(tu)

Verkoper uit Bulgarije, aangegeven km-stand: 54.000 km.
Vind je het erg als ik hier met een grote boog omheen loop?

(Bij nader inzien enige clementie aangezien de vraagprijs niet buitensporig hoog is.)

146.jpg

'Prachtige 500 E, op verzoek van de eerste Zwitserse eigenaar geheel E 500 uitgevoerd.' :D

Sorry Icebrain, ik ben ook maar gewoon een boerenl ul. En dat blijkt keer op keer.

Maar mis ik iets?

Dionysus zei:
Sorry Icebrain, ik ben ook maar gewoon een boerenl ul. En dat blijkt keer op keer.

Maar mis ik iets?

Yep, zoals gezegd heeft de zwitserse eigenaar zijn 500E om laten bouwen naar een E500................maar jou een boerenlul noemen doe ik alleszins..

Icebrain zei:
Dionysus zei:
Maar mis ik iets?
Yep, zoals gezegd heeft de zwitserse eigenaar zijn 500E om laten bouwen naar een E500................maar jou een boerenlul noemen doe ik alleszins..

Ja, dat staat ook duidelijk vermeld in de advertentie. Dus vandaar mijn vraag: Mis ik iets?

En daar heb ik nog steeds geen antwoord op. Wel weet ik nu dat jij mij alleszins boerenlul noemt.

Dus..

Dionysus zei:
Icebrain zei:
Dionysus zei:
Maar mis ik iets?

Ja, dat staat ook duidelijk vermeld in de advertentie. Dus vandaar mijn vraag: Mis ik iets?

En daar heb ik nog steeds geen antwoord op. Wel weet ik nu dat jij mij alleszins boerenlul noemt.

Dus..

:}(tu)8-)*-)

Dionysus zei:
Luap zei:
'Prachtige 500 E, op verzoek van de eerste Zwitserse eigenaar geheel E 500 uitgevoerd.' :D

Mis ik iets?

Oorspronkelijk had deze 1992 500E deze neus:

Porschebenzfront.jpg

De vorige eigenaar heeft er echter een E500 neus (vanaf 1994) op laten monteren (helaas....., maar dat terzijde).

W124STER zei:
... voor de W126 is er eigenlijk altijd belangstelling; die verkoopt, zo gezegd, zichzelf. De W140 wordt vooral mooi gevonden 'voor anderen'. Klanten spreken hun waardering uit voor het geheel, maar bij de gedachte aan wat de buurt er van vindt, de parkeerplaats bij de Albert Heijn en wat je allemaal kunt bedenken aan 'nuttigheid' en 'redenen waarom niet', haakt men af. Terwijl de auto zo ongelooflijk fantastisch rijdt.

Wij hebben geen onderzoek gedaan of gelezen waar de potentiële W140 klanten zich bevinden, maar in de praktijk kan ik ze in de Noordoostpolder niet vinden. In de polderklei geen S-Klasse dus; maar we doen er alles aan om daar verandering in aan te brengen.

[size=x-small]edit: ik was het woordje "klanten" achter W140 vergeten; daar ging het nu juist om :) [/size]
Wederom weer een late reactie van mij maar helaas door andere zaken niet iedere dag in de gelegenheid te lezen en te reageren.

Van zichzelf verkopen heb ik niets gemerkt. Mijn w126 staat te koop en zo goed als geen reacties. Uiteraard staat bijna in iedere advertentie zo goed als nieuw maar de mijne ziet er echt zo goed als nieuw uit. Men neemt niet eens de moeite om te kijken. Men koopt liever andermans verdriet waar als het even tegenzit een veelvoud aan mijn wegenbelasting aan verspijkerd moet worden om hem op de weg te houden. De ervaring leert dat men kennelijk alleen voor een wegenbelastingvrije gaat. Ongeacht de staat waarin de auto verkeert. Ik deel dan ook de mening van 500e dat dit niets meer met liefhebberij te maken heeft. Hiermee wordt het wegenbelastingvrije systeem op termijn wederom opgeblazen.
Gelukkig staat de auto hier niet in de weg, integendeel. Sterker nog als er geen serieuze interesse is voor eind augustus dan haal ik de advertentie weg. Want iedere maand 25 euro extra 'wegenbelasting' aan Marktplaats betalen vind ik zonde.:}
Maar je merkt gewoon dat grote 'dure' auto's op dit moment echt uit de gratie zijn. Daarnaast worden 'luxe' uitgaves op dit moment ook uitgesteld.

Overigens maakt een E500E mopf1/2 mij niet zo heel erg veel uit. Wil ze alletwee wel voor de deur hebben.B)

Entstanden sind vom 124er wohl ca.:

127 E60 AMG
12 E60 AMG Limited
4-5 E60 AMG T-Modell

de zin van een grote snelle auto ontgaat mij met camera's overal
tussen holendrecht en maarsen val ik niet op in dat picantootje.(:P)
ik tuf heel gezapig en ontspannen lekker mee met die Audi A8..

Terug
Bovenaan