Guest
Mijn huidige bureaublad_achtergrond. Dan is die mooi groot in beeld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
520d zei:Zo, weer terug van vakantie, en daar stond ze weer. Fris gewassen en volgetankt, klaar om weer lekker te toeren, al is het dan een beetje bewolkt....
500 E zei:Voor iedere auto is een baas; voor een W140 ook. De 'handel' vraagt deze dagen veel geduld. Zeker in het topsegment. 'Belastingvrij en aantrekkelijk geprijsd' loopt altijd wel. Maar vind ze maar eens in een behoorlijke tot goede staat. Da's lastiger dan je denkt. Wat doe je dan? Concessies aan kwaliteit? Of wachten en je paden verleggen? Feit blijft dat belastingvrij of bijna belastingvrij nog steeds goed loopt. Dat is zorgelijk. Er komt een moment dat de overheid ingrijpt en dan staat half Nederland massaal op de stoep met z'n belastingvrije youngtimer. De markt is vooral gebaat bij stabiliteit. En die is zoek.
Moderator
TYN zei:
TYN zei:Het is dat de verzekering voor een auto met 120+ pk nauwelijks te betalen is als 22-jarige, anders ging ik morgen nog halen.
Moderator
TYN zei:en als ze dat wel doen alleen als 2e auto.
W124STER zei:... iemand enig idee waarom er voor de W140 nauwelijks belangstelling is in Nederland? Het zijn geweldige auto's en in 6 cilinder uitvoeringen naar verhouding, betaalbaar. De 8 cilinders zijn wat duurder (maar ook waardevaster). De 12 cilinder is een verhaal apart. Maar kijk naar het plaatje; dit moet toch onderdeel uitmaken van je automobiele carrière?
![]()
TYN zei:De beste deals zitten rond de 600-700 euro per jaar (bij sommige kom ik zelfs boven de 1000e uit). En dat valt voor een uitwonende student met reeds een eigen motor in de categorie 'nauwelijks te betalen', helaas.
520d zei:Neuh, de Volvo deed precies waarvoor hij gekocht is: de sleurhut zonder zorgen comfortabel van A naar B brengen. Opties als niveauregeling, vierwielaandrijving, rubber matten, een kind-bestendig interieur en een grote kofferbak bewezen hun dienst. Allemaal zaken die ik in de Benz niet mis....![]()
W124STER zei:520d zei:Neuh, de Volvo deed precies waarvoor hij gekocht is: de sleurhut zonder zorgen comfortabel van A naar B brengen. Opties als niveauregeling, vierwielaandrijving, rubber matten, een kind-bestendig interieur en een grote kofferbak bewezen hun dienst. Allemaal zaken die ik in de Benz niet mis....![]()
.... wij zijn ook terug van vakantie, maar onze Volvo XC70 staat nog met pech (problemen met de turbo + koeling en meer) in Zwitserland (of is misschien al met de ANWB autotrailer onderweg naar Nederland). Om verschillende redenen hadden we uiteindelijk toch gekozen voor de Volvo als vakantie-auto, maar één ding is zeker; volgend jaar weer met de W124 cabrio. Hij mag oud zijn, maar rijden doet 'ie altijd.
Uiteraard wordt de Volvo weer klaargemaakt [size=x-small]en dit keer voor de verkoop[/size]. De Volvo is zeker geen slechte auto (het was pure pech, wat natuurlijk ook met een W124 had kunnen gebeuren), maar "eens een W124, altijd een W124". Trouwens, als verkoper van W124's, moet je er eigenlijk ook dagelijks een rijden, niet waar? Dus sinds vandaag is een 250D van 1986 de auto voor dagelijks gebruik (totdat ook die weer verkocht wordt, want er zijn meer liefhebbers in deze categorie). Belastingvrij en 1 op 17 (diesel); dat is prettig autorijden.
520d zei:W124STER zei:... iemand enig idee waarom er voor de W140 nauwelijks belangstelling is in Nederland? Het zijn geweldige auto's en in 6 cilinder uitvoeringen naar verhouding, betaalbaar. De 8 cilinders zijn wat duurder (maar ook waardevaster). De 12 cilinder is een verhaal apart. Maar kijk naar het plaatje; dit moet toch onderdeel uitmaken van je automobiele carrière?
Even terugkomen op deze: het is inderdaad een prachtige uitvoering. Net als de 500 SE uit Castricum overigens. Punt bij dit formaat auto's is natuurlijk het onderhoud. Dat is nu eenmaal prijzig, al zal het in verhouding meevallen. Voor mezelf gesproken: ik wil zeker nog eens een mooie S rijden, dat moet ook onderdeel uitmaken van mijn automobiele carrière. Maar eerst moet de W124-ervaring nog wat verder rijpen....![]()
520d zei:Zo, weer terug van vakantie, en daar stond ze weer. Fris gewassen en volgetankt, klaar om weer lekker te toeren, al is het dan een beetje bewolkt....
![]()
W124STER zei:.... wij zijn ook terug van vakantie, maar onze Volvo XC70 staat nog met pech (problemen met de turbo + koeling en meer) in Zwitserland (of is misschien al met de ANWB autotrailer onderweg naar Nederland). Om verschillende redenen hadden we uiteindelijk toch gekozen voor de Volvo als vakantie-auto, maar één ding is zeker; volgend jaar weer met de W124 cabrio. Hij mag oud zijn, maar rijden doet 'ie altijd.
Uiteraard wordt de Volvo weer klaargemaakt [size=x-small]en dit keer voor de verkoop[/size]. De Volvo is zeker geen slechte auto (het was pure pech, wat natuurlijk ook met een W124 had kunnen gebeuren), maar "eens een W124, altijd een W124". Trouwens, als verkoper van W124's, moet je er eigenlijk ook dagelijks een rijden, niet waar? Dus sinds vandaag is een 250D van 1986 de auto voor dagelijks gebruik (totdat ook die weer verkocht wordt, want er zijn meer liefhebbers in deze categorie). Belastingvrij en 1 op 17 (diesel); dat is prettig autorijden.
W124STER zei:... met de W140 komt het ooit goed in Nederland; de auto rijdt voortreffelijk. Het onderhoud is niet gratis, dat klopt; je krijgt er echter zeer veel autoplezier voor terug. Ik vind de W140 hét alternatief voor de W124 als je veel snelwegkilometers maakt (en er voldoende parkeerruimte is op de plaats van bestemming).
Dionysus zei:Hè??? Hoe weet jij dat nou weer?
In ieder geval bedankt! Wordt zeer gewaardeerd aan dit kant van het scherm.
[size=x-small]Maar hoe de neu k weet-ie dat?[/size]