Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Mijn favoriete W124 interieur blijft toch dit:

20120616_145104%2520%2528Kopie%2529.jpg

Komen gelijk de herinneringen weer boven aan die fantastische autoritten, vooral de reis naar Salou en Lloret de Mar met 3 kameraden, met z'n 4en in de 260E. 's Avonds om 23.30 vertrokken, volgende dag om 15.00 in Salou B)

En dan meteen scherp achter de hennen aan zeker... :D

Die ritten over de Autoroute hebben toch iets magisch. Altijd weer een route die leuk is om te rijden. Van jongs af aan reed ik daar ook jaarlijks, op weg naar zonnige oorden. Heerlijk wennen aan de vakantie en de vrijheid, terwijl je met een rustig gangetje de autoroute afzakt. Nog twee weken, dan is voor mij weer zover...:T

20120623_145214%2520%2528Kopie%2529.jpg

Nog 2,5 week en dan gaan we weer met een rotgang richting zuiden.

Even kijken of 300 dit keer wel lukt. :T

Wij gaan naar La Rochelle (West-Frankrijk). Helaas niet met de Benz, maar met de Volvo en de sleurhut. De Benz mag dan een paar weekjes uitrusten...

Waarom zet je geen (afneembare) trekhaak onder de Benz? Bagage kan in de Sleurhut, daar heb je de Volvo niet voor nodig. En de reis met de Cabrio is al een feest opzich......., ik zou het wel weten ;)

520d zei:
Wij gaan naar La Rochelle (West-Frankrijk). Helaas niet met de Benz, maar met de Volvo en de sleurhut. De Benz mag dan een paar weekjes uitrusten...

Even vloeken in de kerk.............:}, ik ga met de E39 naar Zuid Frankrijk incl. schoonmoederopbergkoffer...............(:B

Icebrain zei:
Even vloeken in de kerk.............:}, ik ga met de E39 naar Zuid Frankrijk incl. schoonmoederopbergkoffer...............(:B

......incl. schoonmoeder.......................?? ;) :}

Rearwheel Driver zei:
Waarom zet je geen (afneembare) trekhaak onder de Benz? Bagage kan in de Sleurhut, daar heb je de Volvo niet voor nodig. En de reis met de Cabrio is al een feest opzich......., ik zou het wel weten ;)

Nah, ik weet het niet. Een trekhaak onder de Benz zie ik niet zo zitten. Bovendien sleep ik toch stiekem best veel rommel mee voor de kleintjes, plus twee fietsen op het dak. Dat wordt voor de Benz wat teveel.

Nee, de Benz blijft gewoon papa's speeltje voor de zakelijke kilometers, privé rijd ik met moeder mee in de brave XC70.:}

@ Icebrain: dat heb ik met de 520d ook gedaan, en dat beviel prima.(tu)

Rearwheel Driver zei:
Icebrain zei:

......incl. schoonmoeder.......................?? ;) :}

Nuh, die gaat en wil ik echt niet meehebben daar ligt de tent en aanverwante artikelen in.....................:}

520d zei:
@ Icebrain: dat heb ik met de 520d ook gedaan, en dat beviel prima.

Met mijn E34 ook, maar kwam wat ruimte tekort vorig jaar........................................:}

520d zei:
@ RWD: ik neem aan dat jij de Knaus ook niet achter de benz hangt?:}

Heb ik best al wel overwogen. Alleen de trekhaak onder de R107 ziet er niet uit, die bungelt er heel laag onder zodat de gehele balk in het zicht zit.
De balk hangt zelfs onder de uitlaat :,(

heck107a.jpg

Maar mocht er een fraaiere trekhaak bestaan die geheel onder de auto wegvalt (met afneembare knobbel), dan zou ik het heroverwegen ;)

dsc02182gv4.jpg

Rearwheel Driver zei:
Icebrain zei:
RWD zei:
Heb ik best al wel overwogen.

Onder Ewing 4 plaats je toch geen trekhaak.............................:D

Tja, en daar heb jij weer helemaal gelijk in Icebrain :-D :}

Daar heb je de F11 voor, en voor het plezier de R107 en net als 520d de V70 heeft en voor het plezier de C124, jullie rijden teveel met de cabrio......................(:B

Zomer? Welke zomer? Waar is die zomer? Wat is zomer eigenlijk?

Een voorjaarsdagje heb ik wel eens meegemaakt, maar zomer? Ik ben niet bekend met dat concept.

01271816_497ed0df66104.jpg

Rearwheel Driver zei:
Icebrain zei:
jullie rijden teveel met de cabrio......................(:B

Dat zeker niet, ik heb er de laatste weken geen meter mee gereden.
K-zomer...... (td)

Ach, dat zit tussen de oren.:} Ik heb vandaag een paar keer open kunnen rijden. Het moment plukken, dat is het geheim. Gooi die 5 maar in de stalling en rijd eens week met de SL. Moet je zien hoe vaak je open rijdt.

Haha, een half uur na mijn laatste post had ik de Benz al uit de stalling gehaald :D
Het zonnetje scheen, eerst een uurtje wezen toeren, daarna nog wat wezen prutsen aan de auto.
Vanavond de standaard luidsprekers in het dashboard vervangen voor betere 3-weg exemplaren. Behoorlijk verschil.

Ik zal niet meer klagen over het "anti-cabrioweer" B)

... iedereen bedankt voor de reacties; dat geeft 'een startend autobedrijf moed' (tu)

Er zijn een paar vragen gesteld waaronder die over de blauwzwarte 300E; deze lijkt voor lager te liggen, maar ik denk dat een setje nieuwe schokdempers de oplossing zal zijn. Het is altijd weer een afweging of we dat zelf al doen voor verkoop, of in overleg met een potentiële koper. Het komt namelijk regelmatig voor dat een nieuwe eigenaar de auto het liefst 'zo meeneemt' en de afleverbeurt zelf regelt. Ook goed. Hetzelfde verhaal geldt voor de OEM liefhebbers. Niet iedereen wil alles helemaal top en volledig origineel; daar als autobedrijf op voorhand toch in investeren heeft geen zin. Wil de klant dat, dan regelen we het alsnog. Uitzonderingen daargelaten. De E420 bijvoorbeeld; dat is absolute topstaat en die leveren wij af op onze manier. Alles origineel.

Rearwheel Driver zei:
Ik zal niet meer klagen over het "anti-cabrioweer" B)

... cabriorijden moet je niet plannen, maar doen. Zoals 520d schrijft zul je zien dat er best veel momenten zijn waarop de kap los kan!

W124STER zei:
Er zijn een paar vragen gesteld waaronder die over de blauwzwarte 300E; deze lijkt voor lager te liggen, maar ik denk dat een setje nieuwe schokdempers de oplossing zal zijn.

Een 300E met lichtmetaal, dan stoort het niet als -ie wat lager ligt. Wil je een hogere, doe dan maar een 4-Matic.

W124STER zei:
... iedereen bedankt voor de reacties; dat geeft 'een startend autobedrijf moed' (tu)

Er zijn een paar vragen gesteld waaronder die over de blauwzwarte 300E; deze lijkt voor lager te liggen, maar ik denk dat een setje nieuwe schokdempers de oplossing zal zijn. Het is altijd weer een afweging of we dat zelf al doen voor verkoop, of in overleg met een potentiële koper. Het komt namelijk regelmatig voor dat een nieuwe eigenaar de auto het liefst 'zo meeneemt' en de afleverbeurt zelf regelt. Ook goed. Hetzelfde verhaal geldt voor de OEM liefhebbers. Niet iedereen wil alles helemaal top en volledig origineel; daar als autobedrijf op voorhand toch in investeren heeft geen zin. Wil de klant dat, dan regelen we het alsnog. Uitzonderingen daargelaten. De E420 bijvoorbeeld; dat is absolute topstaat en die leveren wij af op onze manier. Alles origineel.

Als die dempers verder goed zijn, zou ik er niets aan doen. Stiekem staat het wel goed!

Verder snap ik je gedachte wel. OEM-liefhebbers knappen echt niet af op een auto die in de basis goed, is maar op punten aangepast dient te worden om weer volstrekt OEM te worden. En niet iedereen is OEM-liefhebber. Mij stoort het dan wel weer dat ik geen originele Hirschmann op de auto had staan, dus die heb ik meteen vervangen. Het voegt niets wezenlijks toe, anders dan dat de auto op dat punt nu ook weer OEM is. En dat geeft mij plezier...:}

Door alle drukte heb ik de banden nog niet vervangen, maar dat gaat volgende week gebeuren. Het worden de Michelins met V-codering, 195 breed. Auch wieder das Original. Verder heb ik bij de vulopening van de benzinetank een klein beetje roest gevonden. Het is niet veel, maar ik laat ook dat maar direct opknappen als ik met vakantie ben. Op termijn ga ik ook eens iets aan de speakers doen, ik merk dat het geluid zo nu en dan wegvalt of vervormt. Een keer nieuwe kabels trekken en een setje nieuwe speakers zou dat wel moeten kunnen verhelpen. De antenne is al vernieuwd en de radio is goed, dus daar zal het niet aan liggen.

De Parrot icm telefoonhouder functioneert ook prima. Alles is netjes weggewerkt op de telefoonconsole en eventueel weer te verwijderen zonder verdere schade.
IMG_0001.jpg

En intussen draait de Benz vrolijk zijn kilometertjes, zodra het kan met open dak. Alles functioneert naar behoren en voelt even degelijk aan. Het weggedrag is goedmoedig en comfortabel en de motor pittig genoeg. Ik ben niet de snelste bij het verkeerslicht, maar pruttel lekker mee met het verkeer. Harder dan 110 rijd ik zelden meer, of ik moet haast hebben.

maar volgend jaar al mag je Utrecht niet meer in als die schitterende Benz
ouder dan 8 jaar is. Die van 18 jaar wordt meteen een pakje van gemaakt

Het AD van vandaag (:P)

De vreugde wordt weer lekker verkloot door die knakenrijders in gare, belastingvrije 190 ed. Gewoon weer wegenbelasting gaan betalen voor alle auto's. Een liefhebber welke 10K voor een auto heeft neergeteld maalt niet om €50,- MRB per maand.

flop zei:
maar volgend jaar al mag je Utrecht niet meer in als die schitterende Benz
ouder dan 8 jaar is. Die van 18 jaar wordt meteen een pakje van gemaakt

Het AD van vandaag (:P)

En dat terwijl ik toch gewoon een Groene Umweltplakete kon bestellen vandaag.

Ridicule plannen wat mij betreft. (td)

't Is net een hobby, die symboolpolitiek. En dat mag wat kosten. Want zo gaat dat met hobby's. En uiteindelijk wint het gezonde verstand. Nu ik er over nadenk, het gezonde verstand wint altijd van Aleid (wat is dat voor een naam? Was hij niet gewenst door z'n ouders ofzo?) Wolfsen.

Vandaag even gezeten in een 86-er 250 TD uit Frankrijk met een nieuw NL-kentekentje erop. 445.000 km vertelde het dashboard me. Het kan ook het dubbele geweest zijn. Oud en der dagen zat. Spatborden in afwijkende kleuren, op verschillende plekjes werd het originele blauw vervangen door bruin.

Dans son jus. Werkelijk.
En toch, wat een heerlijke unit. Gekocht voor 600 piek in Marseille. En helemaal probleemloos de dikke 1200 km naar huis genageld. Geen slag verkeerd geslagen.

De W124. Monumentaal.

Mooi. Zelfs een W124 met het patina van een zwaar en kennelijk weinig liefdevol bestaan kan nog tot de verbeelding spreken. Dat is de ware liefhebber....(tu)

aras zei:
De vreugde wordt weer lekker verkloot door die knakenrijders in gare, belastingvrije 190 ed. Gewoon weer wegenbelasting gaan betalen voor alle auto's. Een liefhebber welke 10K voor een auto heeft neergeteld maalt niet om €50,- MRB per maand.

Nu heb ik zelf twee MRB-vrije W124's, maar als je ziet wat er voor verwaarloosde diesel 201/124's er rondrijden. Erg jammer, en stinken dat ze doen.. Naar de sloop ermee.. (dat ze APK hebben verbaast mij sowieso al).

aras zei:

Veel linkse partijen willen sowieso (oude) auto's verbannen uit het centrum. Daarom denk ik dat dit meer als excuus wordt gebruikt om hun idealen proberen te verwezenlijken in plaats van dat er echt veel last is van de oude auto's. Ik woon zelf in Utrecht en in het stadscentrum zie ik weinig oude Mercedessen. De meeste mensen rijden vrolijk met hun oude auto's in Overvecht, Zuilen, Kanaleneiland en Lombok, maar die wijken behoren niet tot het stadscentrum dus het lijkt me niet dat het heel veel oplost. In Duitsland is het verhaal met de Umweltplakette normaal en daar rijden meer mensen sowieso in jongere auto's. Ik vind de mensen in afgetrapte Mercedessen ook paupers, maar ik snap wel dat mensen zo goedkoop mogelijk willen autorijden. Verder vind ik het ook een loos plan en vermoed dat het zal sneuvelen, net zoals in Amsterdam enkele jaren geleden.

Extreem Links praat weer eens voor zijn beurt(td) Zo'n standpunt is niet hard te maken, laat staan door een gemeenteraad te loodsen. En ondertussen maar schade toebrengen aan de autobranche. Het wordt eens tijd dat iemand een advocaat op het dak van zo'n joker stuurt.

Inhakend op eerder: Zie genoeg VVD-wethouders die het ook voor elkaar weten te krijgen een stad volledig op slot te krijgen.. Dat kan rechts net zo goed als links. Feit blijft dat het een absoluut onzalig en onrealistisch plan is.

@ 500E: Mooi stuk over de 300 D in de AM Y ! :D Fraaie kleur ook.

Twingo1 zei:
E 42 AMG niet interessant? Ik hoor er niemand over.:(

... het blijft interessant, maar ik heb in de praktijk nog geen goede langs zien komen. Een slechte trouwens ook niet. Alleen op beurzen in Duitsland vind je ze. Da's toch wel apart; in Nederland kreeg / krijgt de W124 AMG toch niet echt voet aan de grond. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat dit in de jaren '80 ook al zo was. Dus voor vrijwel niemand is dat een positieve en / of persoonlijk ervaren 'jeugdherinnering'. Dat moet het naar mijn mening wel zijn, wil je zoiets nu kopen of waarderen. De GTI'tjes, GSI'jes, XRI'jes, Turbo's etc. herleven weer, maar het getunde exclusievere spul blijft achter.

... ja het is een W124 forum, maar dit;

CLS%2520shooting%2520break.jpg

... ik zeg "U" tegen 'het object in rood'.

Even snel en kort een verzoek om advies, ben zelf namelijk een absolute W124-leek.

Jaren geleden heb ik mijn neefje beloofd om, op het moment dat hij zijn ijn rijbewijs zou halen,
een auto voor hem te kopen (tot €5k) als hij niet zou roken en overmatig drinken. Nu is dat moment
binnenkort aangekomen (najaar). Hij heeft al een paar keer laten weten de W124 erg mooi te vinden,
dus dat zal het dan ook wel gaan worden. :)

Nu de hamvraag. Wat is een beetje een fatsoenlijke W124? m.a.w.; Welke motor moet er in liggen
wil het allemaal een beetje vlot (met het verkeer mee, ook met inhaalacties op de snelweg) rijden.
Ik zoek dus geen AMG snelheidsmonster, maar gewoon een W124 welke gewoon goed meekomt
met de hedendaagse auto's. ZIjn er verder nog (niet voor de hand liggende) specifieke W124 dingen
waarop moet worden gelet bij aankoop, en is een goede W124 überhaubt wel te koop voor €5k?

Alvast bedankt voor het meedenken! (tu)

ik denk dat, in deze kleur, het privacy glass juist de lijn verstoort. Als het er niet op zit, heb je een glazen 'koepel' dat de kracht van het ontwerp beter maakt, denk ik. Je zal het in het echt moeten zien. Wel apart

Hmm, dat is wel een hele nette met lage km-stand voor een mooie prijs.
Echter zou ik liever iets vinden met een wat hogere km-stand maar voorzien van airco..

Ik heb zelf nooit in zo'n W124 benzinewagen gereden, heeft de 200E voldoende vermogen om goed mee te komen?
(heb ooit eens een weekendje gereden in een 200D leenauto, dat was echt geen pretje qua vermogen) :P

... er zijn inderdaad goede W124's te koop voor rond de €5K. Voor een beginnend bestuurder zou ik oppassen met teveel motorvermogen; een 300E levert toch al snel circa 190Pk en dat is 'best veel'. Een 200 / 230 zou voldoende moeten zijn. Die heb je (als je goed zoekt EN zelf handig bent) ook rond de €5K belastingvrij. Dan heb je een sedan (en geen coupe of combi). Het kostenvoordeel is in de praktijk niet onbelangrijk. Een goede belastingvrije diesel met minder dan 200.000km op de klok en voor dat geld, vind je (bijna) niet. Professionele LPG inbouw in een 200 / 230 / 260 / 300 is er vanaf €1200 en kan na aankoop altijd nog. Er zijn verder diverse sites waarop je aankooptips kunt vinden.

In het algemeen geldt; "Niets is zo duur, als een goedkope Mercedes".

Terug
Bovenaan