Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
W124STER zei:
... ik ben in september in Zwitserland geweest; de afgelopen week kreeg ik boetes vanuit Duitsland en Zwitserland. Duitsland valt mee (24 km/h, na correctie, te hard op de Autobahn, vermoedelijk €100,- (maar nog geen definitieve beschikking gehad)), maar Zwitserland wordt minder prettig. Men heeft een overschrijding van 34 km/h op snelweg geconstateerd (na correctie). Schijnt dan zo te zijn dat er een strafrechterlijk onderzoek wordt gestart en dat je 'serieus aan de beurt bent'. In ieder geval meer dan €350... :( . Heeft iemand hier evaring mee?

Dit onderwerp past wel in het topic, dacht ik; er zijn meer autohobbyrijders die de Alpen als ideale cabrio-uitlaat-plaats beschouwen. Dan moet je ook weten in hoeveel tijd je er kunt zijn (of niet moeten willen zijn...) :)

... boete binnen: CFH520,00 is bij benadering €392,00. Dat valt nog mee (je haalt je na verloop van tijd van alles in je hoofd). Minder leuk vond ik het feit dat men nu probeert de geldigheid van mijn rijbewijs voor Zwitserland in te trekken. Nooit meer zelf sturen in de Zwitserse Alpen? Kan me nog niet voorstellen, maar de Kapo's zijn het wel van plan :S . Ik heb een mooi verhaal gecomponeerd voor de rechtbank, maar of men dat overneemt?

W124STER zei:
... 'h Heb zojuist de berichten van het weekend doorgelezen. Op 'het andere topic' las ik het verscheiden van een icoon uit de AW forum geschiedenis. Weide1 is niet meer (denkt 'ie, maar let op, die reïncarneert binnen een jaar). Twingo1 is iemand anders.

Geld in een bodemloze put gooien is een goede leermeester.

Afschrijven ook. Over drie jaar spreek ik je weer, tenzij je de Twingo tien jaar op de stoep laat staan. Dan doe je goede zaken.

Ik laat het 107'tje ook 10 jaar voor de deur staan.
200.000km zal hij dan gelopen hebben. Moet net kunnen. Afschrijving van een paar tientjes per maand (oké, bijna 80 euro) en wat onderhoud.

En voor mij een steeds leukere liefhebbersauto.

Ik zie de toekomst met een glimlach tegemoet....op het gebied van auto's in ieder geval!

Voor het eerst dat ik Weide hoor zeggen dat hij geld in een bodemloze put steekt............................................*-)

500 E zei:
Je springveren-issue is een issue. De nieuwere stoelen van MoPf1 zijn beter en zitten steviger. We hadden het er al even over en dat was je dus opgevallen.

... ik heb dit jaar al +50K/km met de eerste serie W124 ('88) gereden. Ik heb totaal geen last van mijn rug of iets. Ook mijn lengte (1.87m) geeft geen problemen. Het is wel even zoeken naar de juiste zit, dat wel. Maar eenmaal gevonden, is het prima te doen. Let op: de bestuurdersstoel kent 2 hoogtestanden (dat weet 500E ook wel, maar toch). De hoge stand is inderdaad te hoog voor langere bestuurders. De lage stand is goed. Maargoed, de kwalificatie van comfortabel is persoonlijk. Voor mij is de eerste serie dus goed, maar de orthopedische, met leer bekleedde stoelen uit de 300CE-24 Cabrio ('92) zijn beter. Eerlijk is eerlijk.

W124STER zei:
500 E zei:
Bloody hell, dat zijn geen halve maatregelen zeg.

... nee, zeker niet. Maar het vonnis is nog niet betekend, dus ik ga er nog vanuit dat het goed komt!

Ik hoop met je mee, de zwitsers zijn zo eigenwijs als hun eigen kaas...................................:}

Twingo1 zei:
W124STER zei:
... 'h Heb zojuist de berichten van het weekend doorgelezen. Op 'het andere topic' las ik het verscheiden van een icoon uit de AW forum geschiedenis. Weide1 is niet meer (denkt 'ie, maar let op, die reïncarneert binnen een jaar). Twingo1 is iemand anders.

Geld in een bodemloze put gooien is een goede leermeester.

... je hebt gelijk; geld weggooien is niet navolgenswaardig. En voor de goede orde; je reïncarnatie hoeft niet te leiden tot de aanschaf van een young- of oldtimer, als je bijdragen maar blijven. Met een Twingo op de oprit, hoop ik dat dit goed gaat :). Weide2 heeft denk ik ook gelijk; het is wel het andere uiterste.

[size=small]... ergens ver weg zit ook een plaatje van een grijzende W124ster in een blue-, green of wat voor kleur dan ook milieu- en portemonnee verantwoord nieuw klein ding op wielen; het komt vanzelf. Ook voor de huidige schrijvers. Je bent de eerste.[/size]

Ben benieuwd of Bart81 toch voor de Tirana-edition zal gaan. Ik hou niet van lichte interieurs en iedere W124 dient voorzien te zijn van 15- of 8-gaatsvelgen, afhankelijk van z'n bouwjaar.

Maar een 300 E. Dan moet je, zeker gezien het kennelijk goede aanbod, sterk in je schoenen staan om dat te laten lopen.

Mooi hè, als mensen afwegingen maken met het hart als leidraad.

Hou d'r van.

Afbeelding%20057[14].jpg

W124STER zei:
Icebrain zei:
W124STER zei:
500 E zei:
Bloody hell, dat zijn geen halve maatregelen zeg.

... nee, zeker niet. Maar het vonnis is nog niet betekend, dus ik ga er nog vanuit dat het goed komt!

Ik hoop met je mee, de zwitsers zijn zo eigenwijs als hun eigen kaas...................................:}

... voorlopig stinkt het alleen nog maar :?

En die geur bevalt voor geen meter........................................(td)

...@Icebrain; tegen die tijd monteren wij een beamer in onze garage en projecteren daarop onze Alpenritten (onze zoon maakt opnamens vanaf de achterbank). We bekijken die beelden dan natuurlijk vanuit de cabrio. De benzine is te duur, onderhoud te kostbaar en (misschien) mag zoiets zelfs niet meer de weg op. Diverse Duitse steden weren 'vervuilende auto's' al, dus dat hoeft niet ver weg te zijn. Maar de cabrio gaat onder normale omstandigheden, niet meer weg en blijft dan figurant in het ons eigen theater van het leven. Voor de rest hebben wij, net als iedereen, een oplaadbare auto.

W124STER zei:
...@Icebrain; tegen die tijd monteren wij een beamer in onze garage en projecteren daarop onze Alpenritten (onze zoon maakt opnamens vanaf de achterbank). We bekijken die beelden dan natuurlijk vanuit de cabrio. De benzine is te duur, onderhoud te kostbaar en (misschien) mag zoiets zelfs niet meer de weg op. Diverse Duitse steden weren 'vervuilende auto's' al, dus dat hoeft niet ver weg te zijn. Maar de cabrio gaat onder normale omstandigheden, niet meer weg en blijft dan figurant in het ons eigen theater van het leven. Voor de rest hebben wij, net als iedereen, een oplaadbare auto.

He bah, maar je schetst wel een realiteit die ik voorlopig nog niet onder ogen wil zien, ik aan een Prius, nee dank je hartelijk...................(td)

500 E zei:
Zou er een markt zijn voor een omgebouwde 300 E Blue Efficiency?

... nieuwe wijn, in oude zakken. Werkt al honderden jaren goed. Dus waarom niet? Gewoon een nieuw blok in een W124, bedoel je toch?

Dat klopt, maar die auto kwam na ombouw op zo'n tachtig mille of zo. Absurd natuurlijk.

... heb ik ook recent een keer gelezen (was het de Autokampioen?). Ik weet niet of een W124 het gaat redden, maar ik weet zeker dat types als de W129 hierdoor aftrek blijven vinden. Nieuw eco-blok, of zelfs een elektro-aandrijving; een tijdloos ontwerp kan dit hebben. En ik denk alleen Teutonen; een soort van nieuwe zakelijkheid. Italianen en Engelsen niet. Fransen bestaan dan al niet meer in Europa, dus die kwestie laten we aan de Afrikanen over.
@500E; Zullen we de sitename alvast reserveren? www.500E-R2.nl?

500 E zei:
Afschrijven ook. Over drie jaar spreek ik je weer, tenzij je de Twingo tien jaar op de stoep laat staan. Dan doe je goede zaken.

We hebben de Alto al ruim 10 jaar.
Code:
309 Suzuki Alto 1.0 GLS 54 pk/73 nm 5-bak 9-8/11-08-2000 t/m heden 8e auto

Ach, in Engeland verbouwen ze al jaren E-Types, DB5's en DB6-en die gemoderniseerd worden. Dus daar kan je nu natuurlijk ook een politiek-correct blok in hangen.

En daar moet ik niet aan denken, laat staan in een R129. Als het aan mij ligt komt die website er niet. Maar ik besef me terdege dat ik daar niet over ga. Ik ken m'n plek. Het geven van ongevraagd advies en dan is mijn rol in z'n geheel uitgespeeld.

...mijn rol ook; MHS werkt alleen, heb ik ooit 's gelezen na een open sollicitatie van Smarter :)

W124STER zei:
...mijn rol ook; MHS werkt alleen, heb ik ooit 's gelezen na een open sollicitatie van Smarter :)

Die quote staat me inderdaad nog helder voor de geest. En iemand die behept is met een geheugen met daarin opgeslagen werkelijk alle motornummers, accessoiresnummers, zwakke punten, sterke punten van alle MB's gebouwd na 1965, die ervaart iemand die de hele dag om hem heen loopt als "ruis".

En die moet hij nog betalen ook.

Min/min situatie schat ik zo in.

500 E zei:
Wil je er zo graag van af, dan? Hij is toch wel van MHS-kwaliteit, mag ik hopen. Zet een paar foto's op je site en wellicht kom ik vrijdag even koffie drinken

Ik ken de struikelblokken van een '87er. De auto is best goed onderhouden en bereden, maar rijdt al vijf jaar in Nederland. De prijs is exact overeenkomstig het gebodene. Minpuntjes (zo ben ik dan ook wel weer): zittingen van de voorstoelen hebben wat zonschade. Enkele steenslagjes naar rato kilometers, twee spinnetjes op raamstijlen. That's all.

Alleen vreemd dat het een BTW auto is. Ik heb de auto vorig jaar als margeauto verkocht

Hij is mij uitgefactureerd inclusief BTW, dus dan is het voor mij een BTW-auto.

Twingo1 zei:
500 E zei:

We hebben de Alto al ruim 10 jaar.
Code:
309 Suzuki Alto 1.0 GLS 54 pk/73 nm 5-bak 9-8/11-08-2000 t/m heden 8e auto

... zolang de Word blokjes nog in je posts staan, herroep ik mijn uitspraak over 'het verscheiden van Weide1' :). Bovendien is de Alto over 5 jaar al weer een youngtimer en aangezien die apparaatjes maar moeilijk kapot gaan, staat die tegen die tijd nog gewoon bij jullie op de stoep. "Eind goed, al goed" denk ik.

Om op het thema "Weide" nog even voort te borduren.

qNbCCXPb.jpg

Alleen had hij nu de motor laten zien. Terwijl deze W124 toch werkelijk aan de buitenkant op z'n allermooist is. En dan heb ik het nog niet eens over het gevoel dat je moet hebben als je achter het stuurwiel van deze mastodont zit.

"Get the f*ck out of my way!"

En een grafiekje van de koppelkromme heb ik helaas ook niet. Maar ik ken iemand en die levert dat binnen 30 seconden...

Verklaar je nader. Zie ik iets over het hoofd, zijn de kleuren niet identiek? Of ben je in het bezit van kennis die je nu met ons gaat delen?

Dionysus zei:
Verklaar je nader. Zie ik iets over het hoofd, zijn de kleuren niet identiek? Of ben je in het bezit van kennis die je nu met ons gaat delen?

Ja, geheim v/d spreekwoordelijke smid.............................

Welk gedeelte van "die je nu met ons gaat delen" is je even totaal ontgaan?

Prachtig. Zo mooi.
Taxi, kamperbak, veehandelaarsvervoerder, proletenunit, Koko Petalowagen, Beirut-auto.

Mooier dan dit zal een hogere middenklasse-sedan niet worden.

Autoriteit op wielen.

Ik twijfel nog. Je hebt zeker een punt met als bewijs de geplaatste foto, maar die Limited vind ik ook knieënknikkend mooi. Vind de velgen ook heerschend. Op een MKI staan die velgen voor geen meter, maar Mozes, wat een monument van een auto, die Limited.

Ik ben het met je eens als het over het totale plaatje gaat wat betreft velgen, neus en interieur bij de Limited: Een serieus ultiem imponerende unit als je het mij vraagt.

Ik vind persoonlijk wel dat bij een echte Benz uit de tijd dat 'de schepen nog van hout waren en de mannen van staal', de ster gewoon op de grille moet staan en de pinkers oranje zijn. Dat hoort gewoon bij een echte Sacco.

Ben er nog steeds niet uit. Wel een mooie metafoor trouwens. Hout en staal.

Laat ik concluderen dat we hier al uren praten over de absolute top in de autogeschiedenis, zonder één keer te reppen over z'n directe concurenten en z'n chronologische opvolgers. Zonder 4 uitlaten, repen kunststof op het kofferdeksel en badges die er eigenlijk niet toe doen.

"M" en "AMG" zijn niet nodig op een W124 om hem imposant te maken.

En daarmee heb ik meteen m'n bewondering voor Sacco uitgesproken.

Zou dit dezelfde zijn als deze?

Nee, want die kostte de helft. En dan zou er in twee jaar amper mee gereden zijn want die auto stond ook op 65.000 km. Wel een kogelnieuw ding trouwens.

Dionysus zei:
Ben er nog steeds niet uit. Wel een mooie metafoor trouwens. Hout en staal.

Ergens in Driebergen opgepikt half jaren 90, deze term. Gelukkig blijven hangen voor de momenten die er echt toe doen.

Bruno Sacco, wat een held.

bruno-sacco-italian-passion-meets-german-precision-medium_2.jpg

Terug
Bovenaan