Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Op de foto een schoonheid een berg ellende in het echt? Meer dan een jaar verlopen apk enz..
 
flop zei:
Waarom zijn die karren geen kloten waard :confused:

Kijk eens naar die scheve hoofdsteun. Wat 260E-W124 correct zegt, laat je niet te veel leiden door uiterlijke schoonheid.
 
... je koopt alleen nog maar met heel veel geluk een goede W124 (6 cilinder) voor weinig. Iedereen lijkt te weten dat een goede W124 z'n geld waard is. Voorlopig zal 'ie dus niet uit het straatbeeld verdwijnen.

+ plaatje (bijna) start nieuwe pagina:

nozk1j.jpg
 
Dit specifieke geval is een 5-pitter. En daarnaast lijkt het me ook duidelijk dat de verkopende partij het kennelijk niet nodig vindt om een kilometerstand te vermelden....

Misschien is die EUR 3.250 juist heel erg veel geld voor deze (mooie) 250 TD. Met een kilometerstand van 578.364 km is-ie knap aan de maat met die prijs. Met een kilometerstand van 191.583 km zou ik hem niet zo heel duur vinden.
 
Dionysus zei:
Dit specifieke geval is een 5-pitter. En daarnaast lijkt het me ook duidelijk dat de verkopende partij het kennelijk niet nodig vindt om een kilometerstand te vermelden....

Misschien is die EUR 3.250 juist heel erg veel geld voor deze (mooie) 250 TD. Met een kilometerstand van 578.364 km is-ie knap aan de maat met die prijs. Met een kilometerstand van 191.583 km zou ik hem niet zo heel duur vinden.

... klopt helemaal. 'k Wil de auto wel eens zien.

Ooit heb ik in een W124 400E gereden; lakzwart met safraan leder. Toen niet gekocht (had ik wel moeten doen, want hoe bijzonder wil je het hebben?). Safraan leder is wat mij betreft helemaal te W124.
 
Mooier dan saffraan leder is er imho niet voor een W124. Qua exterieur weet ik het niet. Er zijn zoveel mooie kleuren leverbaar geweest. Rauchsilber, Malachit, prachtig!
 
520d zei:
Mooier dan saffraan leder is er imho niet voor een W124. Qua exterieur weet ik het niet. Er zijn zoveel mooie kleuren leverbaar geweest. Rauchsilber, Malachit, prachtig!

Zo eensch. Nooit geweten dat die lederkleur Saffraan heette, maar het is wel waar. Heersend.
 
W124STER zei:
Dionysus zei:
Dit specifieke geval is een 5-pitter. En daarnaast lijkt het me ook duidelijk dat de verkopende partij het kennelijk niet nodig vindt om een kilometerstand te vermelden....

'k Wil de auto wel eens zien.

... deze auto wordt niet gekocht door een W124 liefhebber. Met zo'n 250K op de teller (geen onderhoudshistorie, wel 'een Nederlander'), matig overgespoten voorschermen, vocht achterin, doorgesleten bestuurdersstoel, de uitstraling van "mijn tellertje laat niet zien wat ik echt gereden heb" etc. is dit meer iets voor iemand die 'm letterlijk wil inzetten als kartrekker.
Hoe-dan-ook; degene die deze configuratie ooit samenstelde had smaak. Dat zeker wel.
 
520d zei:
Brazil Braun is overigens ook wel erg mooi, zeker icm Rauchsilber exterieur.

... stond ooit bij MHS; Bisonbraun met Brasil Karo. Heel bisonder (staat ook nog ergens in dit topic).
 
Vinnievw zei:
W124STER zei:
(geen onderhoudshistorie, wel 'een Nederlander')

Ook pas na 3 jaar. Origineel NL is 'ie niet.

... we hadden geen RDW check gedaan; dit is het verhaal van de verkopende partij. Omdat er geen historie aanwezig is, gingen wij uit van het gelijk van de verkoper. Maar ja, dat moet je nooit (...) doen.
 
smarter zei:
W124STER zei:
... stond ooit bij MHS; Bisonbraun met Brasil Karo. Heel bisonder (staat ook nog ergens in dit topic).

De Mooiste W124 die ik ooit gezien heb. (y)

... die staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje. Maar de blauwtinten voor de sedan / coupe (520d heeft wat mij betreft de mooiste configuratie voor een coupe) / combi winnen het al jaren. Perlblau op 1. De cabrio vind ik gek genoeg in Signal Rot nog steeds het mooist; het is ook met afstand de auto die ik het langst in bezit heb (en waarvan ik nog steeds denk dat ik 'm wil houden tot benzine wordt vervangen door elektriciteit).

Andere combinaties die ik vind aanspreken; lack schwarz / saffraan, malachit / champignon karo, briljant silber / leder rot, almadin / champignon, impala / brasil braun karo etc. Opvallend is dat de W124 op verschillende manieren 'aangekleed', altijd weer 'een eigen gezicht' heeft.
 
... sinds MHS de W124tab heeft verwijderd van de website, is het soms nog even zoeken naar de kleurcodes;

040 black (schwarz)
050 white (weiss)
122 pearl grey (perlmattgrau)*
124 arabian grey (arabergrau)
125 pearl grey (perlgrau)
131 pastellweiss
140 silver grey (silbergrau)
143 fern white
147 arctic white (arcticweiss)
149 polar white (polarweiss)
153 snow white (schneeweiss), glacier white
157 beige grey (beigegrau)
158 white grey (weissgrau)
160 tropic black*
162 blue grey (blaugrau)
164 dark grey (dunkelgrau)
166 blue grey (blaugrau)
169 light stone grey (steingrau hell)
171 stone grey (steingrau)
172 anthracite grey (anthrazitgrau)*
173 anthracite grey (anthrazitgrau)
178 medium grey (mittelgrau)*
180 silver grey (silbergrau)*
181 light beige (hellbeige)
185 melanite black*
186 cement grey (zementgrau)
189 greenish-black (emerald black) (smaragdsschwarz)*
190 graphite grey (graphitgrau)
195 meteor grey (meteorgrau)*
197 obsidian black*
199 black pearl (blue-black) (blauschwarz)*
218 lindgrün
221 dark green (dunkelgrün)
226 moss green (moosgrün)
229 medium green (mittelgrün)
231 perlmutter grün
249 spruce green (malachite) (malachit)*
254 pine green*
256 crystal green*
259 forest green (waldgrün)
260 oasis green (oasengrün)
261 willow green*
268 dark green (dunkelgrün) blaugrün?
269 tourmaline green (turmalingrün)*
270 blue green (blaugrün)
272 amazon green (amazonitgrün)*
274 light green (hellgrün)*
278 tundra green (tundragrün)
279 vivianite green (vivianitgrün)*
282 jungle green (dschungelgrün)*
291 dark olive (dunkeloliv)
304 horizon blue (horizontblau)
312 labrador blue
317 grey blue (graublau)
320 blue (blau)
332 dark blue (dunkelblau)
334 light blue (hellblau)
335 mercedesblau
339 violane (violan)*
341 aquamarine blue (aquamarinblau)*
348 ice blue (pearl blue) (perlblau)*
350 medium blue (mittelblau)
353 light blue (hellblau), teallite blue
3538 chassisrot
355 diamond blue (diamintblau)*
356 light blue (hellblau)
359 tanzanite blue (tansanitblau)
366 azurite blue (azuritblue)*
375 atoll blue*
380 delphinblau
381 violet (floraviolett)
387 blue (blau)*
396 medium blue (mittelblau)*
404 milan brown (milanbraun)*
406 cayenne orange (cayenneorange)
408 havana brown (havannabraun)
409 dark brown (dunkelbraun)
4100 cement grey (zementgrau)
412 beige
419 ikonengold*
4200 light blue (hellblau)
422 byzanzgold*
423 dark tobacco brown (tabakbraun dunkel)
424 topaz brown (topasbraun)
427 russet brown
430 autumn beige (herbstbeige)
432 havana brown* (also bisonbraun?)
439 cream (creme)
441 desert taupe (impala brown) (hellbeige)*
442 deer brown (rehbraun)
444 sand beige
459 maroon brown
460 dark red brown (dunkelrotbraun)
461 bronze brown (broncebraun)*
462 beige*
463 copper (kupfer)*
467 sandbeige*
470 coloradobeige
473 champagne (champagnermetallic)*
475 nutria*
476 golden brown
479 walnut brown (also moorbraun?)
480 manganese brown*
481 blackberry (bornite) (bornit)*
482 apricot orange
483 volcanic red (vulcanrot)*
485 rosewood (rosenholz)*
501 orient red
504 english red (englischrot)
512 garnet red (almadine red) (almandinrot)*
513 bordeau red (bordeauxrot)
514 carnelian (agate) red (karneolrot)
516 medium red (mittelrot)
519 red, light red (rot)
525 brilliant red (brillantrot)*
526 mercedes red (mercedesrot)
5328 standard blue (standardblau)
534 fire red (feuerrot)
538 red brown (rotbraun)
540 desert red (barolo red) (barolorot)
542 dark red (dunkelrot)
543 strawberry red (erdbeerrot)
567 maroon (lasurrot)* (also titanite red, titanitrot)*
568 signal red (signalrot) (hellrot)
571 brilliant red (rot)*
572 ruby red (rubin)*
573 dark bordeau red (dunkelbordeauxrot)
574 spindelrot
576 red (rot)
581 inca red*
582 imperial red (imperialrot)
585 mesa red
587 cabernet red (pajettrot)*
589 jupiter red
594 ember red (glutrot)
597 saturn red*
606 maple yellow (ahorngelb)
608 ivory (elfenbein)
618 mimosa yellow (mimosangelb)
620 light ivory (hellelfenbein)
623 light ivory (hellelfinbein)
6277 standard green (standardgrün)
6285 pine green (fichtengrün)
6286 unimog green (unimog-grün)
630 corn yellow (maisgelb)
651 pueblo beige
658 ivory (elfenbein)
670 light ivory (hellelfenbein)
673 sahara yellow (saharagelb)
680 sun yellow
681 manila beige (also weizengelb?)
684 pastel beige
690 light ochre
691 light yellow (lichtgelb)
693 travertine beige*
696 night black
702 smoke silver (rauchsilber)*
706 moonlight silver (mondsilber)*
716 grey beige (graubeige)
717 papyrus white (papyrosweiss)
7186 pearl grey (perlgrau)
7187 standard grey (standardgrau)
721 onyx grey (onyxgrau)*
723 cubanite silver (cubanitsilber)*
726 beige grey (beigegrau)
728 beige grey (beigegrau)*
733 phantom grey (phantomgrau)
735 astral silver (astralsilber) (bundt style wheels)*
737 classic white (classicweiss)
740 pastel grey (pastellgrau)
744 brilliant silver (brillantsilber)*
745 crystal silver*
747 perlite grey*
748 comet grey*
751 ascot grey (liasgrau)
752 carrara grey
753 (tektitgrau)
761 polar silver*
791 dune gold*
801 mangrove green*
803 moss green
815 agate green (achatgrün)
816 agate green, andradite green
822 forest green
824 sea green (seegrün)
825 deep green (tiefgün)
834 moss green (moosgrün)*
858 mesa red?????
860 green (grün)
861 silver green (silbergrün)*
862 pine green (piniengrün)*
867 kaledoniengrün
870 nickelgrün
874 citrus green (citrusgrün)*
875 mango green
876 cypress green (zypressengrün)*
877 blue green (also petrol?)*
880 cactus green (agavengrün)
881 thistle green* (also silberdistel?)
888 teal blue (beryl) (beryll)*
891 alexandrite green (alexandritgrün)*
900 deep blue (surfblau)
903 blue (blau)
904 midnight blue (dark blue) (dunkelblau)
906 grey blue (graublau)*
917 aqua (aquablau)
920 deep blue (tiefblau)
922 pastel blue (pastellblau)
929 nautical blue (nautikblau)*
930 silver blue*
931 magnetite blue (magnetitblau)*
932 lapis blue (lapisblau)*
933 deep-sea blue (tiefseeblau)*
934 china blue (chinablau)
940 marine blue
941 (aragonitblau)
945 lapis blue (lapisblau)
949 cascade blue (kaskadenblau)
958 reef blue*
960 light ochre
 
... en een plaatje; nooit gezien en behoorlijk afwijkend van de gangbare kleurencombi's:

aw857s.jpg


15e8itl.jpg


Nutria (kleurcode 475)
 
... het is al weer even geleden dat ik dit plaatje heb gepost; de mooiste configuratie als je het mij vraagt;

3093n04.jpg
 
De nadelen van het fan zijn van een niet meer geproduceerde auto. Je zou hem zo graag eens naar eigen inzicht configureren op je eigen compjoetertje.

Exterieur-kleurtje, Sportline-onderstelletje, koeienhuid in het interieur met een lekker kleurtje, schuifmans, wis-was, 3 achterhoofdsteuntjes, lekker gevulde middenconsole, 8-gaatsjes (ModPf 1), grote openslaande achterklep.
En natuurlijk in het vooronder een niet zichtbare R6, voorzien van 24 klepjes.

Of wordt het toch zwart/wit Karo? Met een 5.0 liter V8?
 
Met een zak geld kan dat natuurlijk nog gewoon steeds. Chassis stralen, spuiten, laten bekleden etc. etc. Kun je zo gek doen als jezelf wilt :D
 
Gullwing zei:
Met een zak geld kan dat natuurlijk nog gewoon steeds. Chassis stralen, spuiten, laten bekleden etc. etc. Kun je zo gek doen als jezelf wilt :D

In dat geval spoel je letterlijk iemand anders zijn bloed, zweet en tranen van de afgelopen 20 jaar door de gootsteen, nee dank u.

Ik blijf het juist leuk vinden om me te blijven verbazen over de combinaties die de eerste eigenaren destijds zelf samengesteld hebben. Zo veel exterieur- en bekledingscombinaties als toen komen helaas nooit meer terug in het assortiment van een hedendaagse autofabrikant.
 
smarter zei:
W124STER zei:
... stond ooit bij MHS; Bisonbraun met Brasil Karo. Heel bisonder (staat ook nog ergens in dit topic).

De Mooiste W124 die ik ooit gezien heb. (y)

IMG_4106%5B1%5D.jpg

Deze blijft echt prachtig. (y)

Vandaag (voor het eerst) een beetje in de 300E gereden. Was meer een testrit na een gehele controle. Echt geweldig. (y)
 
smarter zei:
... Ik blijf het juist leuk vinden om me te blijven verbazen over de combinaties die de eerste eigenaren destijds zelf samengesteld hebben. Zo veel exterieur- en bekledingscombinaties als toen komen helaas nooit meer terug in het assortiment van een hedendaagse autofabrikant.

BMW, Mercedes en bijv. Porsche hebben nog steeds een enorm aanbod, niet direct de standaard kleuren, maar dan wel via het individual, designo etc etc
 
S-J zei:
Vandaag (voor het eerst) een beetje in de 300E gereden. Was meer een testrit na een gehele controle. Echt geweldig. (y)

Jij hebt dan ook wel een heel mooi exemplaar. Motorisch is de 300 wat mij betreft ook naar huidige maatstaven een heerlijk blok. Het maakt van de W124 gewoon een behoorlijk snelle auto als het eens moet, maar vooral is het een zijdezacht lopend blok dat zorgt voor het echte limousinegevoel.

De hoeveelheid kleurcombi's bij de W124 is inderdaad bijna eindeloos, iets dat voor die jaren toch heel bijzonder was. Het leuke is dat de W124 zo prachtig geschikt was voor zoveel verschillende kopers. Neem de 200d: als Bauerndiesel zeer populair bij de intensieve gebruiker, maar ook de echte kilometervreters liepen weg met het ding. Als 260/300E of CE met een wat luxere uitrusting paste de W124 echter ook naadloos op het grindpad van de vermogende ondernemer en de rentenier.
 
Bart81 zei:
Auto Timon zei:
Bart81 zei:
Even een technisch vraagje over de 300 (C)E.

Na het starten houdt hij zijn stationair toerental niet. Met andere woorden, hij valt meteen uit als je geen extra gas geeft. Dat is bij een automaat nog een stuk onhandiger dan bij een handbak..... Vorig weekend kwam het zelfs voor dat hij na een paar honderd meter bij het afremmen voor een kruispunt gewoon afsloeg!
Mijn garage (gewoon een dorpsgarage, geen beunhazen, ik heb voor de rest goede ervaringen met ze) heeft vorige week de stappenmotor vervangen a 300euro incl. arbeid, maar het probleem is niet verholpen. Gisteren weer langs gebracht, hun reactie: bekend probleem bij de K-Jetronic, als je na het starten even een paar keer gas geeft, dan regelt hij zich opnieuw in en dan gaat het goed. Dat klopt wel enigszins, maar is dat nu de oplossing?
Volgens hun in heeft het geen zin om te gaan sleutelen aan de K-Jetronic, want grote kans dat het dan helemaal niet meer goed komt....

Heeft iemand een idee, of kan ik maar beter naar een MB-youngtimer-specialist gaan?

Tip; een klant van mij had een vergelijkbaar probleem met zijn 300 CE. Na veel gezoek is dit uiteindelijk blijvend opgelost door mijn goede collega Ferry van Leur van 't Wooike is Oss. Neem eens contact op met hem.
Succes, Timon

Heb contact gehad met Ferry. Hij heeft nog een stuk of wat klanten met 300's met hetzelfde probleem, en is op zoek naar een "Einführungsheft" van de KE-Jetronic waarin blijkbaar het onderhoud en afstelling van deze brandstofpomp staan beschreven. Dit heeft hij nodig voordat hij eraan durft te beginnen. Hij kan het nergens vinden ondanks zijn contacten in het wereldje, en is online niet zo sterk. Heb zelf ook ff geGoocheld, maar kan niks vinden. Hij neemt contact op met mij en de andere berijders met hetzelfde euvel zodra hij meer weet.

Voor de rest geniet ik van de kilometers in mijn tijdcapsule. Heb alleen wat weinig tijd om het forum te checken, maar dat is eigenlijk een goed teken natuurlijk :)

Laatst voor één keertje mijn andere auto op de verkeerde plek geparkeerd en teruggevonden met een vette kras over de hele zijkant. Ben blij dat het niet de Benz was, die is nog als nieuw, de Alfa zat toch al vol "plekjes", valt minder op.

Een ietwat late reactie op deze post, maar hij is wel heel relevant voor mijn/mijn ouders' probleem met onze 300TE van maart '92. Het gaat om dit Rauchsilberen exemplaar:

1410490195_6_XPMR.jpeg


1410490411_6_YSTd.jpeg


De Benz is voorzien van een champignon stoffen interieur en zit flink in de opties, een schuifdak (of moet ik schuifmans zeggen) ontbreekt helaas. Hij is afkomstig uit Zwitserland en in oktober 2010 door ons gekocht bij Nijkamp te Vaassen. Het afgelopen jaar hebben wij 13.000 kilometer gereden en staat de teller op ruim 130.000. Grotendeels naar volle tevredenheid, echter hebben wij sinds de aankoop hetzelfde probleem als dat hier boven beschreven staat. Bij koude start slaat de auto lastig aan en regelmatig valt de motor na een paar honderd meter rijden uit. Dat maakt het lastig gezien het feit dat het een automaat is. De wagen is in eerste instantie bij Bijsterbosch in Heerde nagelopen en zij hebben het probleem niet kunnen oplossen. Inmiddels ook bij Eric Breed te Schagen geweest voor groot onderhoud en daar is het ook niet gelukt om het probleem definitief te verhelpen. Hierbij wil ik overigens absoluut geen 'schuld' neerleggen bij een van bovenstaande partijen, want het overige onderhoud is door beiden zeer goed uitgevoerd. Eric Breed dacht dat het aan de injectoren zou kunnen liggen, maar dat is natuurlijk een (erg) duur grapje om te vervangen. Ik vroeg me af of jullie inmiddels meer weten over de oplossing van dit probleem.

Groeten, Wout
 
Ja dat klopt. Het ligt in Frankrijk aan de kust, vlak bij Boulogne Sur Mer (iets ten zuiden van Calais)in het plaatsje Dannes. Het is deels verlaten, maar er wonen nog wel mensen in een zijvleugel van het kasteel. Wij komen daar al jaren en kennen de beheerders. Eigenaar is een natuurorganisatie, maar er is (helaas) geen geld om het op te knappen, want in potentie is het natuurlijk een prachtige plek. Probleem is natuurlijk wel dat er in Frankrijk misschien wel duizend van dit soort plekjes zijn: ernstig vervallen en er zijn miljoenen nodig om het op te knappen.
 
Benzbroeder zei:
Bart81 zei:
Auto Timon zei:
Bart81 zei:
Even een technisch vraagje over de 300 (C)E.

Na het starten houdt hij zijn stationair toerental niet. Met andere woorden, hij valt meteen uit als je geen extra gas geeft. Dat is bij een automaat nog een stuk onhandiger dan bij een handbak..... Vorig weekend kwam het zelfs voor dat hij na een paar honderd meter bij het afremmen voor een kruispunt gewoon afsloeg!
Mijn garage (gewoon een dorpsgarage, geen beunhazen, ik heb voor de rest goede ervaringen met ze) heeft vorige week de stappenmotor vervangen a 300euro incl. arbeid, maar het probleem is niet verholpen. Gisteren weer langs gebracht, hun reactie: bekend probleem bij de K-Jetronic, als je na het starten even een paar keer gas geeft, dan regelt hij zich opnieuw in en dan gaat het goed. Dat klopt wel enigszins, maar is dat nu de oplossing?
Volgens hun in heeft het geen zin om te gaan sleutelen aan de K-Jetronic, want grote kans dat het dan helemaal niet meer goed komt....

Heeft iemand een idee, of kan ik maar beter naar een MB-youngtimer-specialist gaan?

Tip; een klant van mij had een vergelijkbaar probleem met zijn 300 CE. Na veel gezoek is dit uiteindelijk blijvend opgelost door mijn goede collega Ferry van Leur van 't Wooike is Oss. Neem eens contact op met hem.
Succes, Timon

Heb contact gehad met Ferry. Hij heeft nog een stuk of wat klanten met 300's met hetzelfde probleem, en is op zoek naar een "Einführungsheft" van de KE-Jetronic waarin blijkbaar het onderhoud en afstelling van deze brandstofpomp staan beschreven. Dit heeft hij nodig voordat hij eraan durft te beginnen. Hij kan het nergens vinden ondanks zijn contacten in het wereldje, en is online niet zo sterk. Heb zelf ook ff geGoocheld, maar kan niks vinden. Hij neemt contact op met mij en de andere berijders met hetzelfde euvel zodra hij meer weet.

Voor de rest geniet ik van de kilometers in mijn tijdcapsule. Heb alleen wat weinig tijd om het forum te checken, maar dat is eigenlijk een goed teken natuurlijk :)

Laatst voor één keertje mijn andere auto op de verkeerde plek geparkeerd en teruggevonden met een vette kras over de hele zijkant. Ben blij dat het niet de Benz was, die is nog als nieuw, de Alfa zat toch al vol "plekjes", valt minder op.

Een ietwat late reactie op deze post, maar hij is wel heel relevant voor mijn/mijn ouders' probleem met onze 300TE van maart '92. Het gaat om dit Rauchsilberen exemplaar:

1410490195_6_XPMR.jpeg


1410490411_6_YSTd.jpeg


De Benz is voorzien van een champignon stoffen interieur en zit flink in de opties, een schuifdak (of moet ik schuifmans zeggen) ontbreekt helaas. Hij is afkomstig uit Zwitserland en in oktober 2010 door ons gekocht bij Nijkamp te Vaassen. Het afgelopen jaar hebben wij 13.000 kilometer gereden en staat de teller op ruim 130.000. Grotendeels naar volle tevredenheid, echter hebben wij sinds de aankoop hetzelfde probleem als dat hier boven beschreven staat. Bij koude start slaat de auto lastig aan en regelmatig valt de motor na een paar honderd meter rijden uit. Dat maakt het lastig gezien het feit dat het een automaat is. De wagen is in eerste instantie bij Bijsterbosch in Heerde nagelopen en zij hebben het probleem niet kunnen oplossen. Inmiddels ook bij Eric Breed te Schagen geweest voor groot onderhoud en daar is het ook niet gelukt om het probleem definitief te verhelpen. Hierbij wil ik overigens absoluut geen 'schuld' neerleggen bij een van bovenstaande partijen, want het overige onderhoud is door beiden zeer goed uitgevoerd. Eric Breed dacht dat het aan de injectoren zou kunnen liggen, maar dat is natuurlijk een (erg) duur grapje om te vervangen. Ik vroeg me af of jullie inmiddels meer weten over de oplossing van dit probleem.

Groeten, Wout

Ik heb al eens onbehoorlijke bedragen opgestookt in een 300 M103 om dit euvel opgelost te krijgen bij de dealer (Centraal) en ook dat is niet gelukt. Bij een ander exemplaar volstond het wisselen van de computer.
 
hhmm, de mijne heeft wel last van een onregelmatige stationairloop bij koude motor, maar hij slaat niet af. Dat lijkt een lichtere variant van de kwaal die jullie beschrijven. Wellicht is dit ook terug te voeren op de KE-Jetronic?
 
Wellicht kan Harold van HCS uit Bemmel (Gelderland) iets vertellen over het 300E probleem?
De KE-Jetronic kan op leeftijd een aardig aantal problemen veroorzaken die niet allemaal eenvoudig op te lossen zijn.
Maar een MB Specialist kan wellicht iets vertellen. Onderling zullen ze niet altijd contact hebben en daardoor
kan de ene specialist al wat verder zijn dan de andere. Het proberen waard toch?

En neem aan dat de mensen met problemen hun problemen al gemeld hebben danwel het e.e.a. gelezen hebben
op w124club.nl en/of mercedesforum.nl?
 
Er is idd al het nodige over dit probleem geschreven, maar kennelijk zit de gouden tip er nog niet tussen. Ik heb me voorgenomen er bij de volgende beurt eens naar te laten kijken, hoewel het probleem bij mijn 300 niet echt storend is.

Ik heb gisteren nieuwe velgbouten gehaald, omdat er nu per velg afwijkende bouten inzitten. Helaas blijken de verlengde bouten inderdaad niet mer leverbaar, zodat ik het met de korte zal moeten doen. Wel heel jammer, want eigenlijk ziet het er niet uit. De naafkappen moet ik nog vervangen, maar dat doe ik zodra ik de velgen laat poedercoaten.
velg.jpg


Ander project is de achterruit. Die melkvlek is een bekende kwaal, maar het ontsiert de auto toch wel. Sparen dus voor een nieuwe achterruit, zeker omdat de achterruitverwarming ook defect is.
achterruit.jpg


Ook de speakers staan nog op de lijst om vervangen te worden. Weet iemand toevallig hoe de speakerdozen op de hoedenplank verwijderd moeten worden?
 
hhmm, niet gezien. Wellicht komt dat tevoorschijn als het raam eruit gaat. Ik hoor echter dat het een typische Mercedeskwaal is, het zou liggen aan de achterruit zelf.

Hoe is het met jouw SEC? Heb jij nog aandachtspunten voor de boeg of issie bij?
 
Succes met het koude starten probleem. Niet onbekend hier.... Na nieuwe bougiekabels nog niet opgelost maar gelukkig na een erg grote beurt bij Niek Beers in HHW vorig jaar alle startproblemen verholpen. Zou ook kunnen doordat de auto een goede beurt nodig had.

Ik heb wel een klein probleem dat ik wil voorleggen wat ik met 2 Benzen al heb gehad;

Na handmatig aanzetten van de ruitenwisser wil de wisser (heel af en toe) weleens niet in de correcte beginstand eindigen. Hij eindigt dan een paar centimeter voor de beginstand. Ik ben wel benieuwd of dat een typisch W201 / W124 ruitenwisser probleem is wat meerderen hebben ondervonden of dat ik het gewoon getroffen heb. ( Na 1 keer activering van de ruitenwisser gaat hij wel naar de juiste positie)
 
Over die velgbouten. Op het Mercedesforum kwam ik het volgende bericht tegen:

Wielbouten voor de putdeksel velgen zijn verkrijgbaar bij de goede automateriaal zaken.
De bouten worden geleverd door het merk FEBI en zijn verkrijgbaar bij o.a. "mijn grossier" onder artikel nummer MC 15655 en kosten circa 3.10 euro ex. BTW per stuk.
Om je velgen te beschermen tegen diefstal is er ook een slotbouten stet leverbaar onder artikel nummer MC 28452 en deze kost circa 31,70 euro ex. BTW.
De bouten zijn M12 met een spoed van 1.50 en een lengte van circa 40 mm en sleutelmaat 17 mm.


Weet hier iemand of deze bouten het origineel een beetje benaderen?
 
smarter bracht dit bedrijf voor het voetlicht in Teutonia. Met een adembenemende 911. Maar ze hebben ook deze:

011.JPG


Een prachtige 300 E voorzien van heerlijk verleidelijke goodies. Net ingereden, en hopelijk nog niet behept met de injectie-problemen die op de laatste pagina's van dit topic uitgebreid besproken zijn. Mijn vraag: is 14,5 K duur, keurig geprijsd of te geef?

Details die me opvielen in de annonce:
hoofdsteunen achteraan;
historiek waaronder de originele boekjes aanwezig

Een Belg die z'n handel drijft in Nederland Nederlands Limburg?
 
520d zei:
hhmm, niet gezien. Wellicht komt dat tevoorschijn als het raam eruit gaat. Ik hoor echter dat het een typische Mercedeskwaal is, het zou liggen aan de achterruit zelf.

Hoe is het met jouw SEC? Heb jij nog aandachtspunten voor de boeg of issie bij?
Bij de SEC kan je het controleren door met een zaklamp onder de rand van je raam te kijken.
Voor zover het eruit ziet alleen wat kleine zaken. Waaronder een deurvanger die ik zelf genekt heb.
 
520d zei:
Over die velgbouten. Op het Mercedesforum kwam ik het volgende bericht tegen:

Wielbouten voor de putdeksel velgen zijn verkrijgbaar bij de goede automateriaal zaken.
De bouten worden geleverd door het merk FEBI en zijn verkrijgbaar bij o.a. "mijn grossier" onder artikel nummer MC 15655 en kosten circa 3.10 euro ex. BTW per stuk.
Om je velgen te beschermen tegen diefstal is er ook een slotbouten stet leverbaar onder artikel nummer MC 28452 en deze kost circa 31,70 euro ex. BTW.
De bouten zijn M12 met een spoed van 1.50 en een lengte van circa 40 mm en sleutelmaat 17 mm.


Weet hier iemand of deze bouten het origineel een beetje benaderen?

Deze bouten kunnen toch gewoon bij de Mercedes besteld worden?
Ik heb mei j.l. verlengde bouten voor genoemde putdekselvelgen besteld bij de Mercedes te Leiden.
Was iets van 80 euro incl. BTW
 
Mijn 260E had ook de nodige moeite om rustig stationair te lopen en viel regelmatig uit na een paar 100 meter. Op aanraden van Bertus Beets in Purmerend heb ik het overspanningsrelais vervangen. Deze zit verstopt achter de plastic kappen achter de accu. Kost drie tientjes en goed zelf te vervangen. Was voor mij de gouden tip.
 
Een 92-er 300 TE 4-Matic.

big_7548081-2.jpg


Wiswas, schuifunit, achterhoofdsteunen, 8-gaatsen, leder, hip-wit (zo 2010), 178K op z'n tellertje.
Behoorlijk kontschoppend als je mij om mijn mening vraagt.

Voor 7,3K de jouwe.

Maar naar wat voor draaiknopjes, direct naast de stoelen, zit ik hier te kijken?

big_7548081-7.jpg
 
... klopt, met deze draaiknoppen stel je zitting en rugleuning in (wordt lucht ingepompt of afgevoerd). Mooi Combi. In het wit doet de W124 het goed, maar als Combi (in MoPf 1), sowieso.
 
260E-W124 zei:
Mijn 260E had ook de nodige moeite om rustig stationair te lopen en viel regelmatig uit na een paar 100 meter. Op aanraden van Bertus Beets in Purmerend heb ik het overspanningsrelais vervangen. Deze zit verstopt achter de plastic kappen achter de accu. Kost drie tientjes en goed zelf te vervangen. Was voor mij de gouden tip.

... deze heb ik meer gehoord; zelf overigens van de hierboven genoemde problemen nog niet eerder last gehad.
 
Terug
Bovenaan