Guest
Op de foto een schoonheid een berg ellende in het echt? Meer dan een jaar verlopen apk enz..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
flop zei:Waarom zijn die karren geen kloten waard![]()
Dionysus zei:Dit specifieke geval is een 5-pitter. En daarnaast lijkt het me ook duidelijk dat de verkopende partij het kennelijk niet nodig vindt om een kilometerstand te vermelden....
Misschien is die EUR 3.250 juist heel erg veel geld voor deze (mooie) 250 TD. Met een kilometerstand van 578.364 km is-ie knap aan de maat met die prijs. Met een kilometerstand van 191.583 km zou ik hem niet zo heel duur vinden.
520d zei:Mooier dan saffraan leder is er imho niet voor een W124. Qua exterieur weet ik het niet. Er zijn zoveel mooie kleuren leverbaar geweest. Rauchsilber, Malachit, prachtig!
W124STER zei:Dionysus zei:Dit specifieke geval is een 5-pitter. En daarnaast lijkt het me ook duidelijk dat de verkopende partij het kennelijk niet nodig vindt om een kilometerstand te vermelden....
'k Wil de auto wel eens zien.
520d zei:Brazil Braun is overigens ook wel erg mooi, zeker icm Rauchsilber exterieur.
W124STER zei:(geen onderhoudshistorie, wel 'een Nederlander')
W124STER zei:... stond ooit bij MHS; Bisonbraun met Brasil Karo. Heel bisonder (staat ook nog ergens in dit topic).
Vinnievw zei:W124STER zei:(geen onderhoudshistorie, wel 'een Nederlander')
Ook pas na 3 jaar. Origineel NL is 'ie niet.
smarter zei:W124STER zei:... stond ooit bij MHS; Bisonbraun met Brasil Karo. Heel bisonder (staat ook nog ergens in dit topic).
De Mooiste W124 die ik ooit gezien heb.![]()
Dionysus zei:Of wordt het toch zwart/wit Karo? Met een 5.0 liter V8?
Gullwing zei:Met een zak geld kan dat natuurlijk nog gewoon steeds. Chassis stralen, spuiten, laten bekleden etc. etc. Kun je zo gek doen als jezelf wilt![]()
Twingo1 zei:Dionysus zei:Of wordt het toch zwart/wit Karo? Met een 5.0 liter V8?
De M117 of M119?
smarter zei:W124STER zei:... stond ooit bij MHS; Bisonbraun met Brasil Karo. Heel bisonder (staat ook nog ergens in dit topic).
De Mooiste W124 die ik ooit gezien heb.
![]()
smarter zei:... Ik blijf het juist leuk vinden om me te blijven verbazen over de combinaties die de eerste eigenaren destijds zelf samengesteld hebben. Zo veel exterieur- en bekledingscombinaties als toen komen helaas nooit meer terug in het assortiment van een hedendaagse autofabrikant.
Dionysus zei:Twingo1 zei:Dionysus zei:Of wordt het toch zwart/wit Karo? Met een 5.0 liter V8?
De M117 of M119?
Volgens Wiki dien ik nu te kiezen voor de M119.
Ik en motornummers......
S-J zei:Vandaag (voor het eerst) een beetje in de 300E gereden. Was meer een testrit na een gehele controle. Echt geweldig.![]()
Bart81 zei:Auto Timon zei:Bart81 zei:Even een technisch vraagje over de 300 (C)E.
Na het starten houdt hij zijn stationair toerental niet. Met andere woorden, hij valt meteen uit als je geen extra gas geeft. Dat is bij een automaat nog een stuk onhandiger dan bij een handbak..... Vorig weekend kwam het zelfs voor dat hij na een paar honderd meter bij het afremmen voor een kruispunt gewoon afsloeg!
Mijn garage (gewoon een dorpsgarage, geen beunhazen, ik heb voor de rest goede ervaringen met ze) heeft vorige week de stappenmotor vervangen a 300euro incl. arbeid, maar het probleem is niet verholpen. Gisteren weer langs gebracht, hun reactie: bekend probleem bij de K-Jetronic, als je na het starten even een paar keer gas geeft, dan regelt hij zich opnieuw in en dan gaat het goed. Dat klopt wel enigszins, maar is dat nu de oplossing?
Volgens hun in heeft het geen zin om te gaan sleutelen aan de K-Jetronic, want grote kans dat het dan helemaal niet meer goed komt....
Heeft iemand een idee, of kan ik maar beter naar een MB-youngtimer-specialist gaan?
Tip; een klant van mij had een vergelijkbaar probleem met zijn 300 CE. Na veel gezoek is dit uiteindelijk blijvend opgelost door mijn goede collega Ferry van Leur van 't Wooike is Oss. Neem eens contact op met hem.
Succes, Timon
Heb contact gehad met Ferry. Hij heeft nog een stuk of wat klanten met 300's met hetzelfde probleem, en is op zoek naar een "Einführungsheft" van de KE-Jetronic waarin blijkbaar het onderhoud en afstelling van deze brandstofpomp staan beschreven. Dit heeft hij nodig voordat hij eraan durft te beginnen. Hij kan het nergens vinden ondanks zijn contacten in het wereldje, en is online niet zo sterk. Heb zelf ook ff geGoocheld, maar kan niks vinden. Hij neemt contact op met mij en de andere berijders met hetzelfde euvel zodra hij meer weet.
Voor de rest geniet ik van de kilometers in mijn tijdcapsule. Heb alleen wat weinig tijd om het forum te checken, maar dat is eigenlijk een goed teken natuurlijk
Laatst voor één keertje mijn andere auto op de verkeerde plek geparkeerd en teruggevonden met een vette kras over de hele zijkant. Ben blij dat het niet de Benz was, die is nog als nieuw, de Alfa zat toch al vol "plekjes", valt minder op.
Benzbroeder zei:Bart81 zei:Auto Timon zei:Bart81 zei:Even een technisch vraagje over de 300 (C)E.
Na het starten houdt hij zijn stationair toerental niet. Met andere woorden, hij valt meteen uit als je geen extra gas geeft. Dat is bij een automaat nog een stuk onhandiger dan bij een handbak..... Vorig weekend kwam het zelfs voor dat hij na een paar honderd meter bij het afremmen voor een kruispunt gewoon afsloeg!
Mijn garage (gewoon een dorpsgarage, geen beunhazen, ik heb voor de rest goede ervaringen met ze) heeft vorige week de stappenmotor vervangen a 300euro incl. arbeid, maar het probleem is niet verholpen. Gisteren weer langs gebracht, hun reactie: bekend probleem bij de K-Jetronic, als je na het starten even een paar keer gas geeft, dan regelt hij zich opnieuw in en dan gaat het goed. Dat klopt wel enigszins, maar is dat nu de oplossing?
Volgens hun in heeft het geen zin om te gaan sleutelen aan de K-Jetronic, want grote kans dat het dan helemaal niet meer goed komt....
Heeft iemand een idee, of kan ik maar beter naar een MB-youngtimer-specialist gaan?
Tip; een klant van mij had een vergelijkbaar probleem met zijn 300 CE. Na veel gezoek is dit uiteindelijk blijvend opgelost door mijn goede collega Ferry van Leur van 't Wooike is Oss. Neem eens contact op met hem.
Succes, Timon
Heb contact gehad met Ferry. Hij heeft nog een stuk of wat klanten met 300's met hetzelfde probleem, en is op zoek naar een "Einführungsheft" van de KE-Jetronic waarin blijkbaar het onderhoud en afstelling van deze brandstofpomp staan beschreven. Dit heeft hij nodig voordat hij eraan durft te beginnen. Hij kan het nergens vinden ondanks zijn contacten in het wereldje, en is online niet zo sterk. Heb zelf ook ff geGoocheld, maar kan niks vinden. Hij neemt contact op met mij en de andere berijders met hetzelfde euvel zodra hij meer weet.
Voor de rest geniet ik van de kilometers in mijn tijdcapsule. Heb alleen wat weinig tijd om het forum te checken, maar dat is eigenlijk een goed teken natuurlijk
Laatst voor één keertje mijn andere auto op de verkeerde plek geparkeerd en teruggevonden met een vette kras over de hele zijkant. Ben blij dat het niet de Benz was, die is nog als nieuw, de Alfa zat toch al vol "plekjes", valt minder op.
Een ietwat late reactie op deze post, maar hij is wel heel relevant voor mijn/mijn ouders' probleem met onze 300TE van maart '92. Het gaat om dit Rauchsilberen exemplaar:
![]()
![]()
De Benz is voorzien van een champignon stoffen interieur en zit flink in de opties, een schuifdak (of moet ik schuifmans zeggen) ontbreekt helaas. Hij is afkomstig uit Zwitserland en in oktober 2010 door ons gekocht bij Nijkamp te Vaassen. Het afgelopen jaar hebben wij 13.000 kilometer gereden en staat de teller op ruim 130.000. Grotendeels naar volle tevredenheid, echter hebben wij sinds de aankoop hetzelfde probleem als dat hier boven beschreven staat. Bij koude start slaat de auto lastig aan en regelmatig valt de motor na een paar honderd meter rijden uit. Dat maakt het lastig gezien het feit dat het een automaat is. De wagen is in eerste instantie bij Bijsterbosch in Heerde nagelopen en zij hebben het probleem niet kunnen oplossen. Inmiddels ook bij Eric Breed te Schagen geweest voor groot onderhoud en daar is het ook niet gelukt om het probleem definitief te verhelpen. Hierbij wil ik overigens absoluut geen 'schuld' neerleggen bij een van bovenstaande partijen, want het overige onderhoud is door beiden zeer goed uitgevoerd. Eric Breed dacht dat het aan de injectoren zou kunnen liggen, maar dat is natuurlijk een (erg) duur grapje om te vervangen. Ik vroeg me af of jullie inmiddels meer weten over de oplossing van dit probleem.
Groeten, Wout
Bij de SEC kan je het controleren door met een zaklamp onder de rand van je raam te kijken.520d zei:hhmm, niet gezien. Wellicht komt dat tevoorschijn als het raam eruit gaat. Ik hoor echter dat het een typische Mercedeskwaal is, het zou liggen aan de achterruit zelf.
Hoe is het met jouw SEC? Heb jij nog aandachtspunten voor de boeg of issie bij?
520d zei:Over die velgbouten. Op het Mercedesforum kwam ik het volgende bericht tegen:
Wielbouten voor de putdeksel velgen zijn verkrijgbaar bij de goede automateriaal zaken.
De bouten worden geleverd door het merk FEBI en zijn verkrijgbaar bij o.a. "mijn grossier" onder artikel nummer MC 15655 en kosten circa 3.10 euro ex. BTW per stuk.
Om je velgen te beschermen tegen diefstal is er ook een slotbouten stet leverbaar onder artikel nummer MC 28452 en deze kost circa 31,70 euro ex. BTW.
De bouten zijn M12 met een spoed van 1.50 en een lengte van circa 40 mm en sleutelmaat 17 mm.
Weet hier iemand of deze bouten het origineel een beetje benaderen?
260E-W124 zei:Mijn 260E had ook de nodige moeite om rustig stationair te lopen en viel regelmatig uit na een paar 100 meter. Op aanraden van Bertus Beets in Purmerend heb ik het overspanningsrelais vervangen. Deze zit verstopt achter de plastic kappen achter de accu. Kost drie tientjes en goed zelf te vervangen. Was voor mij de gouden tip.