Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Afbeelding%20140%5B11%5D.jpg



Geen raamslingers. :LOL:
 
En dan ook nog eens met automatische klima, het kan niet op. Al valt het natuurlijk bij een W140 Brabus in het niet, wat een bak. (y)

Nieuwe pagina, W124-plaatje dan maar:

4588656261_d49bef81bf.jpg
 
sgtpeppers zei:
Lijkt me wel een ludieke actie van MB als de nieuwe wagens te leveren zouden zijn met Boekhouderspakket: zónder rechterbuitenspiegel, electrische ramen en airco. In het kader van de bezuinigingen :)

Zó 1989/1990. Regeling Oort. Een 190E 1.8 met portierbekleding uit kunststof.
 
Dionysus zei:
Twingo1 zei:
Je haalt twee zaken door mekaar. Willen en doen.

Wat hebben manuele en elektrische raambewegers met "willen en doen" te maken?

Dat de eigenaar van een eco-hok misschien ook wel liever de raamslingers in een W124 bedient. Niet alles is zoals het lijkt.
Doet mij aan die collega denken, jaren terug, die mij feliciteerde met mijn toen net aangeschafte 523i. Zei dat hij het een mooie auto vond maar er zelf de centen niet voor over had. En dat is mijns inziens de essentie. Het is maar net waar je het aan uitgeeft. Willen en doen. Emotie versus ratio.
Niet iedere BMW rijder is autoliefhebber en heeft veel geld. Niet iedere eco-hok rijder heeft niks met auto's en geen cent te makken.
Dat ik dat allemaal uit die ene zin van S-J haal.:)
ik slinger liever in een W124 dan de ruiten met een knopje in een eco-hok bedienen.
 
Twingo1 zei:
Doet mij aan die collega denken, jaren terug, die mij feliciteerde met mijn toen net aangeschafte 523i. Zei dat hij het een mooie auto vond maar er zelf de centen niet voor over had. En dat is mijns inziens de essentie.

De essentie van onfatsoen. Jouw collega had het bij felicitaties moeten houden. Wat hij al dan niet zou doen, is niet relevant op dat moment. Jij hebt een fijne auto, daar gaat het om.
 
Stif zei:
Ik wil julli even op de hoogte houden,
MB 230e 1989 78.000 km
UPDATE:
Gister ben ik er geweesrt [op afspraak] voor een proefrit, ik heb er het volgende gezien/opgevallen.

Bij aankomst stond hij al achter de garage met een draaiende motor, hij stond al op bedrijfstemperatuur dus liep al een tijdje, jammer want zo heb ik niet de koude start kunnen ervaren.
Tussen achterklep en bumper zit een deukje van toch wel een vinger dikte diep, jammer.
De antenne wiebelt in zijn behuizing.
Links bij de c-stijl zit een roest plekje door beschadigde lak.
De spatbord randen achter hebben iets vliegroest.
De auto is van buiten vies, echt zo'n hij staat al een tijdje buiten glans.
De ster zit er dan wel weer op.
Rondom de kriksteunen zitten wat roestbobbeltjes [4x dus]
De bekleding van de achterdeuren laat bij de scheiding van het raam iets los.
De rubber flap onder aan de twee voordeuren staat hinderlijk naar buiten[dit kun je op de foto ook goed zien]
Onder de motrorkap ziet het er gewoon uit, geen verse olie en vet vlekken, wel is het deksel van de luchtfilter roestig.
Dan rijden, heerlijk wat is de 230 lekker pittig, de automaat schakeld boter zacht echt top.
Tijdens het rijden brand ook het abs lampje.
De dag- en km teller staat stil, de snelheids meter werkt wel
De buitenspiegel heeft aan de binnenkant zo'n driehoekje/bekleding, deze is hinderlijk beschadigt.
Het derde zonneklepje, dat boven de binnenspiegel hoort, ligt op de bijrijdersstoel.
De NAP uitdraai heb ik gezien, en die klopt.
Al rijdend merk ik dat 3000 iets te veel is, ze willen hem afleveren met beurt en apk.
Net wat 500e al zij heb ik 2300 geboden, dit vond hij goed maar ze keuren hem dan niet.
Behalve het abs lampje zijn er naar mijn idee geen keurings gevoelige dingen defect.
IK mag tot dinsdag zeggen wat ik wil: 2300 zonder of 3000 met.
Het enige voordeel dat deze auto heeft is de km stand, het goedlopende blok en bak +het goede interieur
wordt vervolgd
 
Ze zijn blij dat ze ervan af zijn voor 2300 euro. Weet je ook al hoe de auto koud start?
 
520d zei:
Twingo1 zei:
Doet mij aan die collega denken, jaren terug, die mij feliciteerde met mijn toen net aangeschafte 523i. Zei dat hij het een mooie auto vond maar er zelf de centen niet voor over had. En dat is mijns inziens de essentie.

De essentie van onfatsoen. Jouw collega had het bij felicitaties moeten houden. Wat hij al dan niet zou doen, is niet relevant op dat moment. Jij hebt een fijne auto, daar gaat het om.

Ik proef een cultuurverschil binnen de verschillende regio's van Nederland. Misschien zijn wij in het Noorden wat meer rechttoe, rechtaan. Zeggen waar het op staat. En wat minder hypocriet. :confused:
 
520d zei:
Twingo1 zei:
Doet mij aan die collega denken, jaren terug, die mij feliciteerde met mijn toen net aangeschafte 523i. Zei dat hij het een mooie auto vond maar er zelf de centen niet voor over had. En dat is mijns inziens de essentie.

De essentie van onfatsoen. Jouw collega had het bij felicitaties moeten houden. Wat hij al dan niet zou doen, is niet relevant op dat moment. Jij hebt een fijne auto, daar gaat het om.

De collega zei gewoon dat hij ook wel zo'n auto zou willen rijden. Daar is niets onfatsoenlijks aan.
 
Stif zei:
.
De dag- en km teller staat stil, de snelheids meter werkt wel
De NAP uitdraai heb ik gezien, en die klopt.

Hoe kun je stellig zeggen dat de NAP uitdraai klopt als de km-teller niet werkt?
 
Twingo1 zei:
Ik proef een cultuurverschil binnen de verschillende regio's van Nederland. Misschien zijn wij in het Noorden wat meer rechttoe, rechtaan. Zeggen waar het op staat. En wat minder hypocriet. :confused:

Misschien heb ik wat teveel commentaar op mijn auto's gehad. Het is altijd gezeur. Bij de 5 kreeg ik het gezever dat vrijwel iedereen "nooit zoveel aan een auto uit zou geven", of "mijn merk zou het niet wezen". De Mini: " ik zou het niet kopen" of " Tja, het ziet er leuk uit, maar...." , en kwamen er weer tig redenen waarom die auto toch eigenlijk een slechte keus is. De C124 spant de kroon. Alle bekende negatieve opmerkingen heb ik al langs gehad, plus de serieuze opmerking dat dit zakelijk toch echt onverantwoord was en dat ik de auto beter thuis kon laten.

Het remt me nog steeds niet om de dingen te doen die ik zelf leuk vind, maar ik stoor me toch nog geregeld aan dat commentaar. Houd dan gewoon je mond als je het niks vindt. Daar is niets hypocriets aan, wat mij betreft heeft het met wellevendheid te maken.

Zo, en nu on topic, voor ik echt een zeverende oude draak wordt...;)

@ Stif: de roest op verschillende plaatsen lijkt toch wel het belangrijkste euvel. Kun je inschatten wat het gaat kosten om dat adequaat aan te pakken? De rest van de punten lijken nog mee te vallen, die zijn toch meer cosmetisch van aard. De vraag is ook wat het kost om het ding door de apk te trekken. Zou dat meer of minder dan 700 Euro zijn?
 
520d zei:
Twingo1 zei:
Ik proef een cultuurverschil binnen de verschillende regio's van Nederland. Misschien zijn wij in het Noorden wat meer rechttoe, rechtaan. Zeggen waar het op staat. En wat minder hypocriet. :confused:

Misschien heb ik wat teveel commentaar op mijn auto's gehad. Het is altijd gezeur. Bij de 5 kreeg ik het gezever dat vrijwel iedereen "nooit zoveel aan een auto uit zou geven", of "mijn merk zou het niet wezen". De Mini: " ik zou het niet kopen" of " Tja, het ziet er leuk uit, maar...." , en kwamen er weer tig redenen waarom die auto toch eigenlijk een slechte keus is. De C124 spant de kroon. Alle bekende negatieve opmerkingen heb ik al langs gehad, plus de serieuze opmerking dat dit zakelijk toch echt onverantwoord was en dat ik de auto beter thuis kon laten.

Het remt me nog steeds niet om de dingen te doen die ik zelf leuk vind, maar ik stoor me toch nog geregeld aan dat commentaar. Houd dan gewoon je mond als je het niks vindt. Daar is niets hypocriets aan, wat mij betreft heeft het met wellevendheid te maken.

Zo, en nu on topic, voor ik echt een zeverende oude draak wordt...;)

Dan ben ik ook een zeverende oude draak want ik vind het ook ongepast wanneer iemand ongevraagd zijn mening geeft (een negatieve mening dan)
Jij steekt er tussenuit met je auto en ergens steekt het ze dat zij niet de courage hebben om te kopen wat ze ECHT willen en niet wat de klant wil.
Of ze mogen de auto niet kopen van hun vrouw. Ook zo'n kansloze opmerking.
 
Vlinderstrik zei:
Dan ben ik ook een zeverende oude draak want ik vind het ook ongepast wanneer iemand ongevraagd zijn mening geeft (een negatieve mening dan)
Jij steekt er tussenuit met je auto en ergens steekt het ze dat zij niet de courage hebben om te kopen wat ze ECHT willen en niet wat de klant wil.
Of ze mogen de auto niet kopen van hun vrouw. Ook zo'n kansloze opmerking.

Dat zeg ik, een cultuurverschil. In het Noorden zijn we vrij direct. Gewoon zeggen waar het op staat. Daar moet je tegen kunnen inderdaad.
 
@ S-J: jouw black & white combi had ik even gemist. Ik kende wel de witte. Dit is wel een koningskoppel!(y)
 
Twingo1 zei:
Vlinderstrik zei:
Dan ben ik ook een zeverende oude draak want ik vind het ook ongepast wanneer iemand ongevraagd zijn mening geeft (een negatieve mening dan)
Jij steekt er tussenuit met je auto en ergens steekt het ze dat zij niet de courage hebben om te kopen wat ze ECHT willen en niet wat de klant wil.
Of ze mogen de auto niet kopen van hun vrouw. Ook zo'n kansloze opmerking.

Dat zeg ik, een cultuurverschil. In het Noorden zijn we vrij direct. Gewoon zeggen waar het op staat. Daar moet je tegen kunnen inderdaad.

Nee dat zijn van mij betreft twee verschillende zaken. In het Noorden zijn ze inderdaad direct. Daar heb ik geen problemen mee.
Maar het kraken van een ander z'n spullen is ronduit onbeschoft.

@W124ster, leuk stel met mooie velgen.
 
Yes! Gezinsuitbreiding! De 190 van de vrouw is vervangen door een 260E uit 1991.
1e eigenaar: Peugeot/Talbot dealer uit België
2e eigenaar: 1991 - 2011 Een man uit omgeving Veghel.

Kleur: Nautikblau
Interieur: Blauw stof
Opties: Airco, tempomat, schuifmans, automaat, elektrieke raampies, airbag en leren stuur
KM-Stand: 260.000 met NAP

En dealeronderhouden bij ASV Veghel.

Morgen ophalen en kijken wat er nou precies gedaan moet worden.1
Eén ding is zeker, klein beetje laswerk, krabwerk en spuitwerk.

Foto's volgen nog!

Nu de 190 wassen en op Marktplaats dumpen........
 
Dat klinkt veelbelovend, gefeliciteerd! Mooie opties, mooie kleur en mooie motor. Wat wil je nog meer?(y)
 
Wat een opties. (y) Congrats.

520d: Ja, tempomat werkt niet (wist ik vooraf al) en het elektrische raam rechts doet het ook niet. Verder gewoon even alles na laten lopen voor de zekerheid.
 
Bedankt voor de felicitaties! De vrouw rijdt zo nog luxer dan ikzelf in de 300D Turbo. Ik mis tempomat en schuifmans.
Maar ja, gun het haar, neem ik hem af en toe ook mee! (y)

Gister ASV Veghel gebeld voor de onderhoudshistorie van de 260E.
Valt alleszins mee. Vanaf 170.000 tot 260.000 zijn de spannendste zaken (naast de beurten):

170.000 automaatolie
192.000 schokdempers voor en ketting (zonder geleiders)
205.000 Voorveren
225.000 Remblokken voor en bobine
In 2007 Remblokken en schijven achter
In 2011 Spoortstang en fuseekogel rechtsvoor

Dus niets ernstigs.:p

Voor de beurt die ik wil doen heb ik de volgende zaken:

Uitlaat deel bij de achteras
Koelvloeistof
Remolie
Automaatolie + filter
Differentieel olie
Luchtfilter
Brandstoffilter

En dan nog roest laten behandelen en volgend voorjaar de airco vullen/repareren/ombouwen

Al met al komt er zo weer 1000 euro bij, maar ja dan heb je ook wat.

2230771490040642535S500x500Q85.jpg

2914698170040642535S500x500Q85.jpg

2407878860040642535S500x500Q85.jpg
 
Prachtige unit W&C. Wat een kleur. Hij schreeuwt natuurlijk wel om 15-gaatsen. Maar dat wist je zelf ook wel.

Heerlijk ding. Enjoy!
 
S-J zei:
Even snel, heeft een W124 H4 koplampen?

Zelfs een Golf II heeft H4, dus een W124 zal dat ook wel hebben neem ik aan.:)

Erg leuke en mooie auto's, die W124. Zou een mooie opvolger zijn voor m'n Golf!:) Helaas een beetje buiten budget.
 
Hele mooie auto! Wist niet dat dit modeljaar al het nieuwere airbagstuur had.
 
Dionysus zei:
Prachtige unit W&C. Wat een kleur. Hij schreeuwt natuurlijk wel om 15-gaatsen. Maar dat wist je zelf ook wel.

Heerlijk ding. Enjoy!

Thanks! Heb hem vanavond opgehaald en ben met 1 grote grijns naar huis gereden! Wat een apparaat. 260.000km zou je hem niet geven, zo strak rijdt hij nog. Helaas wel veel roestplekjes en puntjes, die gaan we opknappen, dat verdiend hij wel.
En 15 gaatsen krijgt hij zeker. Ga morgen een set z.g.a.n. ophalen. Weliswaar komen die op mijn 300D Turbo, maar die heeft ook 15 gaatsen met wat kleine beschadigingen en die gaan op de 260E, zal hem goed doen!

Durf zelfs te beweren dat hij soepeler en strakker rijdt dan mijn 500SE. Die kraakt en rammelt meer en laat merken dat hij ouder is.
 
... mooie auto W&C! Nautikblauw staat 'm heel goed. Het blijft opmerkelijk dat een auto van dik 20 jaar oud ook na intensief gebruik, zo strak rijdt; ook mijn W124 is 21 jaar (heeft nu 192.000km op de klok) en laat geen rammeltje of wat dan ook horen. Topkwaliteit.

Geniet ervan en graag nog een paar plaatjes na montage van de 15-gaats!
 
Ralf T zei:
Heb nog wat nieuwe foto's van de Benz geschoten:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php

... we zien de inslagen van de geschoten foto's (in de vorm van rode kruisjes), maar er is geen Benz te bekennen...
 
Ik zal zeker wat plaatjes schieten als de 15 gaatsen er onder zitten.
Hoop ergens volgende week de grote wisseltruc van banden en velgen te kunnen starten.
Er moeten 3 sets samengesteld worden uit losse velgen, banden en 2 sets wielen.
 
Prachtige MoPf 1 met een niet alledaagse kleurstelling.

7534902.jpg


7534902-4.jpg


300 TE van december '91 met 160K en Scheckheft. Met alle relevante opties. Op één (eigenlijk 2 ja) optie na. Je koplampen lopen de kans heel snel vies te worden.

Voor EUR 6.200.
 
Auto Timon zei:
Bart81 zei:
Even een technisch vraagje over de 300 (C)E.

Na het starten houdt hij zijn stationair toerental niet. Met andere woorden, hij valt meteen uit als je geen extra gas geeft. Dat is bij een automaat nog een stuk onhandiger dan bij een handbak..... Vorig weekend kwam het zelfs voor dat hij na een paar honderd meter bij het afremmen voor een kruispunt gewoon afsloeg!
Mijn garage (gewoon een dorpsgarage, geen beunhazen, ik heb voor de rest goede ervaringen met ze) heeft vorige week de stappenmotor vervangen a 300euro incl. arbeid, maar het probleem is niet verholpen. Gisteren weer langs gebracht, hun reactie: bekend probleem bij de K-Jetronic, als je na het starten even een paar keer gas geeft, dan regelt hij zich opnieuw in en dan gaat het goed. Dat klopt wel enigszins, maar is dat nu de oplossing?
Volgens hun in heeft het geen zin om te gaan sleutelen aan de K-Jetronic, want grote kans dat het dan helemaal niet meer goed komt....

Heeft iemand een idee, of kan ik maar beter naar een MB-youngtimer-specialist gaan?

Tip; een klant van mij had een vergelijkbaar probleem met zijn 300 CE. Na veel gezoek is dit uiteindelijk blijvend opgelost door mijn goede collega Ferry van Leur van 't Wooike is Oss. Neem eens contact op met hem.
Succes, Timon

Heb contact gehad met Ferry. Hij heeft nog een stuk of wat klanten met 300's met hetzelfde probleem, en is op zoek naar een "Einführungsheft" van de KE-Jetronic waarin blijkbaar het onderhoud en afstelling van deze brandstofpomp staan beschreven. Dit heeft hij nodig voordat hij eraan durft te beginnen. Hij kan het nergens vinden ondanks zijn contacten in het wereldje, en is online niet zo sterk. Heb zelf ook ff geGoocheld, maar kan niks vinden. Hij neemt contact op met mij en de andere berijders met hetzelfde euvel zodra hij meer weet.

Voor de rest geniet ik van de kilometers in mijn tijdcapsule. Heb alleen wat weinig tijd om het forum te checken, maar dat is eigenlijk een goed teken natuurlijk :)

Laatst voor één keertje mijn andere auto op de verkeerde plek geparkeerd en teruggevonden met een vette kras over de hele zijkant. Ben blij dat het niet de Benz was, die is nog als nieuw, de Alfa zat toch al vol "plekjes", valt minder op.
 
Wheels & Chrome zei:

Feli met je nieuwe aanwinst. Lijkt mij inderdaad zeer plezier om daarmee het weekend te beginnen.

Wat hebben jullie nu met de 15 gaats?

Ik zou het er niet onder doen, de wieldoppen zien er prachtig uit en horen op de auto zoals ie ooit geleverd is.
Die wieldoppen zie je ook bijna niet meer. Dit is nog het mooie model, die latere serie (94-95 volgens mij) ziet er dan weer niet uit vind ik.
 
Durashift zei:
Wat hebben jullie nu met de 15 gaats? Ik zou het er niet onder doen, de wieldoppen zien er prachtig uit en horen op de auto zoals ie ooit geleverd is.
Die wieldoppen zie je ook bijna niet meer.
(y)
 
Je kan de nieuwe foto's van mijn 260 E hier vinden: https://www.dropbox.com/gallery/17781600/1/1989%20Mercedes-Benz%20260%20E?h=2f83d9
 
Ralf T zei:
Je kan de nieuwe foto's van mijn 260 E hier vinden: https://www.dropbox.com/gallery/17781600/1/1989%20Mercedes-Benz%20260%20E?h=2f83d9

Wat ziet ie er geweldig uit die grijze tijdmachine!

420.000 kms! 120.000 had ik ook geloofd (y)
 
Terug
Bovenaan