Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Behandelen tegen roest en de pekelvrije dagen gewoon mee rijden. Die van mij gaat ook niet helemaal stil komen te staan, maar met pekel wordt er niet gereden.
 
Ja sommige vrachtwagenchauffeurs....

Zag er gisteravond ook weer eentje. Simon Loos en dan 5 m achter een altootje.
 
... mooier wordt het dit jaar niet;

IMG_7985.JPG


wat een auto.
 
Prachtig plaatje zo W124ster! (y)

Afspraak gemaakt om de W124 helemaal roestvrij te maken en te behandelen. (y)
 
Zag vanmiddag in Maastricht een ogenschijnlijk in goede staat verkerende W124 coupé in mijn droomkleur bisonbraun, werkelijk prachtig. Helaas geen foto kunnen maken, daar de wet mij verbied mijn telefoon ter hand te nemen.
 
sgtpeppers zei:
Helaas geen foto kunnen maken, daar de wet mij verbied mijn telefoon ter hand te nemen.

De wet?
Ik mag m'n haren kammen. Ik mag al rijdend een Big Tasty naar binnen werken. Ik mag, was ik een vrouw, me opmaken tijdens het rijden. Ik mag een cd-tje wisselen. Een drukke conversatie voeren met de persoon naast me. Scheren met 120 km/h? Geen probleem. M'n stropdas omdoen? Go your gang.

En dan zou ik een bijzondere C124 niet op de foto mogen zetten?

Hou toch eens op. Laat je lekker door je vrouw betuttelen. Niet door de overheid.
 
Zal ik mijn rekeningnummer even doorgeven, dan zal ik de bekeuringen voortaan doorsturen en kun je ze overmaken :)

Overigens kun je wel degelijk een bekeuring krijgen als je met idiote acties in de auto het andere verkeer in gevaar brengt, en dat vind ik ook volkomen terecht. Ook al had ik een normale camera bij me gehad, en die had bijvoorbeeld in mijn tas gezeten, dan had ik die eruit moeten halen, aan moeten zetten, scherpstellen, en dan nog afdrukken. Niet prettig in hedendaags verkeer. Foto's maken doe ik buiten de auto.

Overigens lijkt het mij, even buiten deze kwestie, haast onmogelijk om je niet te laten betuttelen door de overheid tegenwoordig. Maar ik ben een gelukkig man, dus lig er niet wakker van, en was ook niet van plan dat te gaan doen.
 
S-J zei:
Prachtig plaatje zo W124ster! (y)

Afspraak gemaakt om de W124 helemaal roestvrij te maken en te behandelen. (y)

... dank je wel! En vwb het roestvrij maken; bedoel je de witte of de zwarte? Ik heb ze beiden 'live' gezien (in Friesland voordat ze naar Noord-Holland gingen) en ze zagen er toen al "niet beroerd" uit. Ga je voor 'showroomstaat'?
 
sgtpeppers zei:
"W124 coupé in mijn droomkleur bisonbraun, werkelijk prachtig".

... dat is overigens wel een foto waard; ik heb nog niet eerder een coupe in Bisonbraun gezien. Lijkt me inderdaad mooi (zeker met champignon leder, om maar is wat te noemen).
 
Halo W124STER,

Zoals afgesproken, hierbij de foto van mijn E320 in Imperial rood (582) uit 1994:

dsc03027aangepast.jpg


Was de afgelopen week heerlijk toeren!

Groet
 
Heerschende automobiele unit. Het schoolvoorbeeld van een automobiele baas. Elegantie met autoriteit.

Maar die wielen zijn wel uitnodigend om er een Tabbert Contessa achter te hangen. En dat moeten we dus niet willen.
Gewoon 8-gaatsjes. Klaar!
 
Zag vanmiddag nog een leuke W124 cabrio in Nordhorn. Kijk je in de wagen zie je een handbak (n)
 
Ha, lastige keuzes. Een grijze of zwarte met AMG styling 2 velgen, liever niet. Dit zijn de 2-delige AMG HWA1244010402 velgen die als optie leverbaar waren (alleen voor de E36?) voor het luttele bedrag van bijna 8.000 ouderwetse Duitse marken. Persoonlijk vind ik ze geniaal op een W124:



Kan ook zo hoor met E420 velgen (7J ET46 16" ):

 
Hele mooie cabriolet, maar dan wel met de 8-gaatsjes eronder. Die AMG's doen de elegante W124 geen recht, vind ik. Hoe duur ook.
 
Wouter82 zei:
S-J zei:
Afspraak gemaakt om de W124 helemaal roestvrij te maken en te behandelen. (y)

Bij wie hoe wat waar? :D (mag per PB ) ;)

PB.

Joël D. zei:

Onder andere.

W124STER zei:
S-J zei:
Prachtig plaatje zo W124ster! (y)

Afspraak gemaakt om de W124 helemaal roestvrij te maken en te behandelen. (y)

... dank je wel! En vwb het roestvrij maken; bedoel je de witte of de zwarte? Ik heb ze beiden 'live' gezien (in Friesland voordat ze naar Noord-Holland gingen) en ze zagen er toen al "niet beroerd" uit. Ga je voor 'showroomstaat'?

De witte heeft 2 blaasjes, een roestplekje op de linker voordeur en de dorpels zijn lichtelijk aangetast. Die worden helemaal strak gemaakt.

De zwarte krijgt tzt alleen een laagje tectyl, die heeft niks.

edit:

Die AMG's vind ik wel goed staan onder een cabrio! Alleen ben ik niet zo van de zichtbare bouten. Eigenlijk moeten ze nog een inch groter. :cool:
 
Dionysus zei:
Heerschende automobiele unit. Het schoolvoorbeeld van een automobiele baas. Elegantie met autoriteit.

Helemaal eens. En die wielen? Laten we het een kwestie van smaak noemen....(y)
 
Dionysus zei:
Hou toch eens op. Laat je lekker door je vrouw betuttelen. Niet door de overheid.

Nederlanders kunnen niet met vrijheid omgaan, hebben geen zelfbeheersing. Betutteling is méér dan noodzakelijk.
 
Wat een jarenlang verblijf op een 70-er jaren hofje met je kan doen.

Speak for yourself my friend.
 
mleerlooijer zei:
hierbij de foto van mijn E320 in Imperial rood (582) uit 1994:

dsc03027aangepast.jpg

... leuk dat je 'm hebt gepost! Mooie auto. Ik vind de velgen geschikt; in het rood kan 'ie het hebben. Persoonlijk zou ik gepolijste 8-gaats willen hebben; onvoorstelbaar voor de meeste lezers van dit topic, maar zie maar 's een rode 'live'. Dan begrijp je dat een beetje bling/bling bij 'm past. Zo stond er ooit een Signalrode bij MHS. 200D met gepolijste 8-gaats. Ik was toen heel dicht bij een aankoop weet ik nog...
 
Twingo1 zei:
Nederlanders kunnen niet met vrijheid omgaan, hebben geen zelfbeheersing. Betutteling is méér dan noodzakelijk.

... het is weliswaar niet echt on topic, maar zo'n uitspraak van 'een exotenkenner', schreeuwt om een toelichting; het een sluit het ander zo uit, dat ik de vraag toch maar stel; "Hoebedoelu?". Cynisme of is het 'heus waar'?
 
quote=W124STER]

... persoonlijk zou ik gepolijste 8-gaats willen hebben; onvoorstelbaar voor de meeste lezers van dit topic, maar zie maar 's een rode 'live'. Dan begrijp je dat een beetje bling/bling bij 'm past. Zo stond er ooit een Signalrode bij MHS. 200D met gepolijste 8-gaats. Ik was toen heel dicht bij een aankoop weet ik nog...[/quote]




Na aanvankelijke twijfel ben ik nu ook zeer content met mijn gepolijste 8-gaatsen,...

https://
vpu9ux.jpg
[/img][
 
... juist omdat de rest eigenlijk zeer ingetogen is, misstaan de gepolijste 8-gaats meestal niet.
 
Dionysus zei:
Wat een jarenlang verblijf op een 70-er jaren hofje met je kan doen.

Speak for yourself my friend.

Gelukkig, er is nog hoop. Dacht al dat ik de enige was.

Nee, ik bedoel het ongeremde consumeren wat ik om me heen zie. En het ongeremde financiële verkeer wat daarbij hoort. Het is een zeepbel. Die weer gaat barsten. Ben ik nou de enige die niet alsmaar meer meer meer wil?
 
...een oud Hollandsch vermoeden, stelt; "Wie tevreden is met wat hij heeft, is de rijkste die er leeft".

En voor dit topic? Ik rijd W124 en ben tevreden.
 
... tijd voor een filmpje (voor de liefhebbers heel bekend, maar misschien voor sommige mee-lezers niet); geniet ervan.
 
Heerlijke filmpjes. Had beide filmpjes nog nooit gezien en ze staan nu op m'n harde schijf.

Dat correcte Duits, alsof de ARD-omroeper Tatort aankondigt. In 1986. Heerlijk. Thenx for sharing.

"Die motor ist brachial." Over de 500 E. Filmpje II.

Geen idee wat brachial betekent, maar ik begrijp hem wel. En voel het ook zo.
 
Phaeton W12 zei:
Brachial betekent bruut.

Brachialer Gewalt

Da's dus inderdaad het juiste woord in het Nederlands m.b.t. de motor van een 500 E en de auto zelf. "Bruut".
Kennelijk heeft mijn taalgevoel me niet in de steek gelaten.

Dank voor de correcte vertaling.
 
Ik zou de M119 niet onmiddellijk beschrijven als 'bruut'. Eerder dociel. En potent. Maar bruut.... nee. Een C 63 AMG is bruut.
 
Ik heb het idee dat de motor van een 500E in het Duits wel kan worden aangeduid als brachial, maar in het Nederlands niet echt als bruut.
 
Vanuit een huidig perspectief is er weinig brachiaals aan een 500 E. Begin jaren 90 was deze combinatie, een taxi met meer dan 300 PK, wel degelijk bruut. Ook in het Nederlands.

Maar goed, da's een mening. Geen feit.
 
... na langer nadenken, toch besloten dat een eigen site met heel veel informatie over de W124 een logisch vervolg is op dit topic. Ergens loopt dit topic op een gegeven moment op z'n eind (bij 124.000 views?) en wat dan? Misschien een nieuw topic, maar voor die tijd haal ik alle relevante info over naar de eigen site. Natuurlijk heeft een eigen site nooit het karakter van een forum, maar ik vind het jammer om alle bijdragen, weetjes, foto's etc. 'zomaar te laten voor wat het is'. Bovendien is er geen Nederlandse W124 hobby-site (voor zover ik weet) en daardoor is de eigen site niet per definitie 'een gevalletje van de zoveelste die er mee komt'. Ik ga de site zelf maken, dus binnenkort meer.
 
W124STER zei:
maar ik vind het jammer om alle bijdragen, weetjes, foto's etc. 'zomaar te laten voor wat het is'.

Ik heb tijden geleden al heel wat uit o.a. dit draadje naar de externe harde schijf overgeheveld.
 
... daar maak ik graag gebruik van! Natuurlijk op de site ook een overzicht van kleurnummers en de bijbehorende foto's en daarvoor ben ik al lang aan 't verzamelen. In die verzameling heel veel foto's uit de Beverwijk-tijd, Castricum (en Uden, Balk, Vaassen, Enkhuizen en Surhuisterveen). Dus die gebruik ik graag. Op de site verwijzingen naar de specialisten en ruimte voor de eigen 'hobby-handel'. Ik meld mij binnenkort per mail.
 
Terug
Bovenaan