Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

CeeVijf zei:
Degene die onlangs bij MHS de Bisonbraune W124 aanschafte, heeft 'm kennelijk te heet gewassen en wil er nu weer vanaf: klik

Je hebt wellicht meer verstand van Citroëns. MHS had een Bisonbraune W124. Deze die nu te koop staat is een 190!
 
Dat was nou juist de grap. Ja, ik lig ook onder de tafel.

Op speciaal verzoek. Dionysus, deze is voor jou.

kgrhqqokje3ue2dljbohf1y.jpg
 
520d zei:
S-J: mooi die velgen. Welke updates heb je verder nog in gedachten?

Dankje.

Oranje knippers gaan weer terug. En het lijkt me leuk om een zonnerollo in te bouwen. Dingen als een tempomat en elektrische ramen staan ook op het verlanglijstje, maar ik heb de tijd. De auto bevalt echt goed, compleet andere rijstijl dan in de BMW. Eigenlijk een veel fijnere rijstijl.

Maar eerst nog even een grote beurt.
 
Prachtig geworden S-J. Die velgjes had-ie echt even nodig. Maar een grote beurt bij een 20+ jaar oude auto. Zijn er issues? En heb je een idee wat die vertroetelbeurt gaat kosten?
 
Hey Weide, doe eens even een geil plaatje van een heftige W124 AMG toevoegen aan je 1e post op deze pagina.
 
Dionysus zei:
Prachtig geworden S-J. Die velgjes had-ie echt even nodig. Maar een grote beurt bij een 20+ jaar oude auto. Zijn er issues? En heb je een idee wat die vertroetelbeurt gaat kosten?

Bedankt.

Geen issues, alleen dat hij soms wat moeilijk start (warme start). Wel altijd in één keer though.

Hij moet sowieso een beurt hebben, en het is de eerste beurt in mijn bezit. Dan doe ik altijd een grote beurt. Gewoon, voor de zekerheid. Die paar euro extra maakt me dan niet zo veel uit. Ik houd er van als een auto goed is.
 
S-J zei:
Oranje knippers gaan weer terug. En het lijkt me leuk om een zonnerollo in te bouwen. Dingen als een tempomat en elektrische ramen staan ook op het verlanglijstje, maar ik heb de tijd. De auto bevalt echt goed, compleet andere rijstijl dan in de BMW. Eigenlijk een veel fijnere rijstijl.

Dat laatste moet ik nog gaan ontdekken, maar ik kan me er iets bij voorstellen. heb je de wiswas op de koplampen ook nog op de lijst? Dat vind ik wel een mooie om zelf nog eens te doen. Ik begin eerst maar eens met de velgen. De zomerwielen zijn niet origineel, de originele achtgaats zijn gedegradeerd tot wintervelg ivm beschadigingen. Mijn gedachte is nu om in de winter stalen velgen met de originele deksels te monteren, en dan de beschadigde velgen opnieuw te laten spuiten voor de zomerbanden. Dan houd ik een setje achtgaats over, als reserve ofzo.

Nog tips vwb spuiten of poedercoaten van de velgen? Het mooiste zal spuiten zijn, schat ik.
 
Netjes. En die wieldeksels bedoel ik. Prachtig onder een W124 MoPfl 1, wat mij betreft. Zijn die nog nieuw verkrijgbaar?
 
Bij jou, als professioneel Ford-bemiddelaar, moet je hart toch openspringen.

De inhoud van je showroom nu in een loods rijden en over 25 jaar kan jij gewoon de dikste W124 aanschaffen die op dat moment te koop is.

ABC-tje.
 
smarter zei:
Dionysus zei:
Saris, nog nooit van gehoord.

Het hebben van een mooie Sierra in je assortiment is haast wel een must als je een beetje mee wilt tellen als gerespecteerde specialist begreep ik laatst in een niet nader te noemen topic alhier.

...inderdaad, de Sierra; in Duitsland niet al te duur jeugdsentiment voor 40'ers. Ook ik was onder de indruk ten tijde van de introductie. Revolutionair. Zeker met de Taunus in het achterhoofd. Later toen de Scorpio kwam hetzelfde; schade aan een Granada kon je verhelpen door bij de Hubo nieuwe planken te halen die er tegen aan te timmeren. Niemand die het zag. Maar de Scorpio; dat was anders. Vernieuwend. Standaard ABS enzo en verkrijgbaar in een 2.9 V6; mijn 4e auto (na drie BX'en).

Saris; via dit bedrijf kwam deze uiteindelijk bij mij terecht...
 
Dionysus zei:
Bij jou, als professioneel Ford-bemiddelaar, moet je hart toch openspringen.
De inhoud van je showroom nu in een loods rijden en over 25 jaar kan jij gewoon de dikste W124 aanschaffen die op dat moment te koop is.

Goed plan...nu nog hopen dat ze financieel niet gemist worden in de boekhouding de komende 25 jaar. ;)

Ik zit er de laatste tijd inderdaad best wel eens aan te denken om een goed geconserveerde Sierra o.i.d. in de showroom te zetten.

A. Om te laten zien wat de vooruitgang is geweest de laatste 25 jaar
B. Omdat het leuk is om een perfect exemplaar te hebben staan waar vele klanten mooie herinneringen aan hebben.

Hoe dan ook een heerlijk gespreksonderwerp om het eens niet over de euro's of de inruilprijs te hoeven hebben.
 
smarter zei:
Ik zit er de laatste tijd inderdaad best wel eens aan te denken om een goed geconserveerde Sierra o.i.d. in de showroom te zetten.

A. Om te laten zien wat de vooruitgang is geweest de laatste 25 jaar
B. Omdat het leuk is om een perfect exemplaar te hebben staan waar vele klanten mooie herinneringen aan hebben.

Hoe dan ook een heerlijk gespreksonderwerp om het eens niet over de euro's of de inruilprijs te hoeven hebben.

Dan heb ik nog wel een beter alternatiefje.

GroteFoto-W7J38JN7.jpg


Blasfemie in een W124-topic, dat besef ik me terdege, maar ik hoop op enige clementie in deze. RWD en dit specifieke geval is zo ongeloveloos snel. Snel als in 911 RSR verslaand snel. En gewoon een Ford.
De volgende poster plaatst weer een prachtige 300 TE 24V?
 
W124STER zei:
...inderdaad, de Sierra; in Duitsland niet al te duur jeugdsentiment voor 40'ers. Ook ik was onder de indruk ten tijde van de introductie. Revolutionair. Zeker met de Taunus in het achterhoofd. Later toen de Scorpio kwam hetzelfde. Vernieuwend. Standaard ABS enzo en verkrijgbaar in een 2.9 V6;

Achteraf gezien was de Ford Sierra alleen qua ontwerp revolutionair. Motoren en aandrijflijn (achterwielaandrijving) kwamen vrijwel ongewijzigd uit de Taunus. Staat mij nog bij dat de versnellingsbakverhoudingen met de computer waren berekend :LOL:.

Standaard ABS was in de klasse een noviteit, maar revolutionair... Dan was de standaard airco in de Nissan Almera in 1996 ook revolutionair. En die 2.9 v6 was bij introductie al verouderd en feitelijk niet meer dan een opgeboorde, aloude 2.8 liter.
 
Dionysus zei:
RWD en dit specifieke geval is zo ongeloveloos snel. Snel als in 911 RSR verslaand snel. En gewoon een Ford.

Noem dat maar een gewone Ford...Welke echte autoliefhebber wil daar niet naar kijken?

Ik had 4 maanden lang 1 van de 9 in NL beschikbare matzwarte Focus RS 500's in de showroom. Wat een aandachtstrekker, ik heb zelfs menig jonge autospotter met spiegelreflex mogen verwelkomen, puur vanwege deze Batmobile. Momenteel zit ik een beetje verlegen om een dergelijk spontaan gespreksonderwerp en aandachtstrekker. Dus ik ben in de afweging van ofwel charmeoffensief/ nostalgie (Sierra) of een of andere opvallende sportbak. Gezien mijn persoonlijke voorkeur neig ik naar het eerste.
 
... geen 300 TE 24V, wel een set W124 300E + 300TE. Was toch een prachtig stel, waar ik best trots op was; gefotografeerd met een digitale camera uit de eerste serie...

2aj6mj8.jpg
 
Luap zei:
Achteraf gezien was de Ford Sierra alleen qua ontwerp revolutionair. Motoren en aandrijflijn (achterwielaandrijving) kwamen vrijwel ongewijzigd uit de Taunus. Staat mij nog bij dat de versnellingsbakverhoudingen met de computer waren berekend :LOL:.

Standaard ABS was in de klasse een noviteit, maar revolutionair... Dan was de standaard airco in de Nissan Almera in 1996 ook revolutionair. En die 2.9 v6 was bij introductie al verouderd en feitelijk niet meer dan een opgeboorde, aloude 2.8 liter.

... daar heb je inhoudelijk helemaal gelijk in; ik doel met name op de vorm die Ford koos. De Sierra en de Scorpio rekenden af met de vorm tot dan; 'baksteenvierkant' werd vervangen door 'windtunnelrond'. Kunststofbumpers etc. Dat was wel vernieuwend in mijn beleving.
 
Wouter82 zei:
smarter zei:
Dus ik ben in de afweging van ofwel charmeoffensief/ nostalgie (Sierra) of een of andere opvallende sportbak. Gezien mijn persoonlijke voorkeur neig ik naar het eerste.
Dit iets?

Haha, die wilde ik net posten. Geweldig ding, al hebben meer van mijn klanten nostalgische gevoelens bij de Escort's en Sierra's van de laatste 25 jaar. De Scorpio's waren toch meer de luxe zakenauto's, waar de particulier minder herinneringen bij heeft. De ex Scorpio rijder is ofwel dood of deze rijdt inmiddels Mercedes E of S.

De oude Escort/ Sierra klanten zijn vaker merktrouw en doorgegroeid binnen het Ford gamma en hebben dus meer affiniteit met een mooie oude Escort of Sierra. De Sierra is het model dat echt vooruitstrevend was qua vormgeving, die zie ik dus het liefst. Die witte combi van Reinders zou de koffiehoek flink opfleuren.

Nu mijn directie nog motiveren.
 
smarter zei:
Wouter82 zei:
smarter zei:
Dus ik ben in de afweging van ofwel charmeoffensief/ nostalgie (Sierra) of een of andere opvallende sportbak. Gezien mijn persoonlijke voorkeur neig ik naar het eerste.
Dit iets?

Haha, die wilde ik net posten. Geweldig ding, al hebben meer van mijn klanten nostalgische gevoelens bij de Escort's en Sierra's van de laatste 25 jaar. De Scorpio's waren toch meer de luxe zakenauto's, waar de particulier minder herinneringen bij heeft. De ex Scorpio rijder is ofwel dood of deze rijdt inmiddels Mercedes E of S.

De oude Escort/ Sierra klanten zijn vaker merktrouw en doorgegroeid binnen het Ford gamma en hebben dus meer affiniteit met een mooie oude Escort of Sierra. De Sierra is het model dat echt vooruitstrevend was qua vormgeving, die zie ik dus het liefst. Die witte combi van Reinders zou de koffiehoek flink opfleuren.

Nu mijn directie nog motiveren.[/quote

Dood? Had je gedacht,ik kocht in 1989 een 86er Scorpio 2 liter automaat met onderbouw LPG
en heb er tot 1995 uiterst plezierig taxi mee gereden .Bijna net zo lekker als m'n Mazda 929 !
 
W124STER zei:
... geen 300 TE 24V, wel een set W124 300E + 300TE. Was toch een prachtig stel, waar ik best trots op was; gefotografeerd met een digitale camera uit de eerste serie...

2aj6mj8.jpg

En terecht. Jij hebt nogal wat w124's versleten..... :D
 
... deze hoort in dit topic thuis; geplaatst zonder specifieke toestemming van de huidige eigenaar...

Merk, type 500 E hier te koop
Kenteken W124
Bouwjaar 1991
Land van herkomst Zwitserland
Carrosseriekleur Blauwzwart
Interieur Leder
Kilometerstand 22.000
Omschrijving Elders niet te koop in Europa: fabrieksnieuwe 500 E met volledige documentatie. Gebruikssporen: nihil. Alle sleutels, boekjes etc. zijn bij de auto aanwezig. De originele ripsmatten met de plastic ster liggen onaangeroerd voor je voeten. Het zwarte leder is mooi dof en onbeschadigd, het houtwerk fris en onbekrast, de tellernaalden nog diep oranje. "Wie aus dem Laden". Van alle 10.439 geproduceerde exemplaren kon dit wel eens de beste zijn. Het is derhalve geen prijspakker, deze 500 E. Maar het is een 'one-off' en de vraagprijs is voor de volle 100% in balans met de geboden kwaliteit. Alle taxaties zijn welkom.

elektrische ramen voor en achter
elektrische stoelverstelling met memory
elektrisch bedienbare buitenspiegels
zwart vollederen interieur
airconditioning
comfortsluiting
getint en warmtewerend glas
viertrapsautomaat
stoelverwarming voor
dashboardaccenten in wortelnoot
lederen stuur en pook
elektrische stuurkolomverstelling
ASR
ABS
airbags bestuurder en passagier
sound system
8-gaats lichtmetalen velgen
stuurbekrachtiging
tempomat
metallic lak '199 Blauschwarz'
elektrisch schuif-/kanteldak
katalysator
Becker radio/cassettespeler Mexico 2000
elektrische Hirschmann antenne
hoofdsteunen achter
coupésitz anlage
middenarmsteun voor
aflegvak middenconsole

Taxatieklasse: 1-

Prijs € 59.500,-

ei2i6e.jpg


358a2z9.jpg


25yzm1l.jpg


8wldhc.jpg


2hev9tu.jpg
 
... en de rest van het beeldmateriaal. Mooier schijnt er niet te zijn. Virtueel kunnen we meegenieten.

2m7gos4.jpg


nmndbd.jpg


15nke82.jpg


rhocr9.jpg


2z7249v.jpg
 
Daar hoort uiteraard deze test bij. Die van die sigaret.

En eerlijk is eerlijk, de 500 E bij MHS is prachtig. Kraakhelder. Alleen deze schrijffout: "Elders nNiet te koop in Europa" even aanpassen.
 
Leuk, die test! Dat shaggieverhaal kende ik al, blijft leuk om te herlezen. Ik zou hem best eens willen rijden, die 500E.....
 
Ik heb de Limited een keer gereden. Weet er weinig meer van. De 500 E 6.0 Brabus, die ik ook in die tijd reed, maakte meer indruk.
 
Ik heb te weinig ervaring met een w124 om er iets zinnigs van te kunnen zeggen. Ik begin dinsdag maar eens met de 300CE. Ook de diesels wil ik nog wel eens rijden, gewoon om de verschillen te zien. Aan de basisvoorwaarden is nu iig even voldaan: zescilinder, automaat, schuifdak en leer. :)
 
@Twingo1.nl / Weide1.de; dank voor de test! Bekend maar 'oh, zo herleesbaar' verhaal.

@520D; als al meer geschreven, het W124 virus is er in vele varianten en is multiresistent o_O
 
Kan iemand mij helpen aan de juiste URL om vincodes na te gaan.
De russische site is nog steeds in de lucht maar louter in het russisch.

Volledigheidshalve voeg ik de mij bekende URL toe, wellicht zie ik de engelse conversie over het hoofd en kan een ander mij daar op wijzen.

https://www.neoriginal.ru/cat/mb/


Bij voorbaat dank.
 
... de Russische link werkt inderdaad niet meer; een alternatief heb ik nog niet gevonden. Zelf bel ik tegenwoordig de dealer voor bijvoorbeeld een exacte produktiedatum. Of je bij de dealer ook een rapportje kunt krijgen, weet ik niet.
 
Bij mij werkt deze site gewoon: VIN WDB enz...

211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)

240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR

513 RADIO ECO FOR EXPORT

531 AUTOMATIC ANTENNA

620 AIR POLLUTION CONTROL

640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS

Mis wel enkele zoals de airbag maar in hoofdlijn compleet. Gewoon het nummer invoeren, de lijst komt bij mij zoals bovenstaand.
 
... deze site kende ik nog niet en had nog geen nummer ingetoetst om te testen; het werkt inderdaad zoals je zegt (in hoofdlijnen compleet).
 
Hmmm, een originele Duitse 190D wordt aangegeven als 190D 2.2 USA en een eveneens Duitse 260E als 260E Japan. Verder zijn de opties wel redelijk compleet, inderdaad.
 
Terug
Bovenaan