Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

... gefeliciteerd en veel veilige en comfortabele kilometers gewenst![/quote]

Bedankt! De kilometers gaan hard, de afgelopen dagen al volop genoten van de auto. Dakje open en heerlijk toeren, ja ik ben onder de indruk!
 
W-ling


2164882180040642535S600x600Q85.jpg
 
Ze passen blijkbaar niet op de 190, anders was dat wel een mooie optie geweest. De kroonkurkvelg zou het op deze w126 afmaken.

Des ondanks een benijdenswaardige vloot, ik zou er thuis de handen niet voor op elkaar krijgen. De beoogde C124 die ik vanmiddag ga bekijken, zorgde gisteren al voor een hartverzakking.:rolleyes:

Niet dat dat me tegenhoudt overigens...:)
 
Succes 520d! Ook bij mij duurde het enkele maanden voordat het thuis geaccepteerd werd. Nu wil ze niet anders meer:D
 
De kroonkurkvelg zou het op deze w126 afmaken.

Het is een facelift? Dan liever een putdekseltje.
 
Een kroonkurk op een facelift 126 is geen gezicht. Op een pre-facelift 126 staat het ook niet echt geweldig.
 
smarter zei:
Slechts enkele maanden? Bij mij is het inmiddels een meerjarenproject aan het worden.

Tijd voor de kreet van Spyker.

"Nulla tenaci invia est via"
(Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar)
 
@smarter inderdaad enkele maanden:D
En het mooiste is nog dat zij er dagelijks mee op pad moet, ik zit helaas in een leasegebakkie.
 
Dionysus zei:
Tijd voor de kreet van Spyker.

"Nulla tenaci invia est via"
(Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar)

Het voelt als zeevissen met een iets te dun lijntje, maar wel met een hele mooie, zeer waardevolle en overheerlijke tonijn aan de haak. Soms moet je weer vele meters laten vieren voordat je weer langzaam een beetje in kunt halen. Kwestie van lange adem en veel geduld. Het is en blijft de moeite waard.

Gelukkig is de W124 niet bepaald een onvindbare illusie (zoals een perfecte Alfasud of zo) die als los zand door de vingers heen glipt. De kwaliteit van de W124 is gelukkig dusdanig monumentaal dat ik ook over 2 of 3 jaar mijn felbevochten vis nog wel een keer op het dek trek.
 
smarter zei:
(zoals een perfecte Alfasud of zo)

Of een technisch perfecte E34 M5....

Veel geluk met het masseren.

En ik ben ook benieuwd naar de bevindingen van 520d deze middag.
 
Ik hoop dat de plaatjes zichtbaar zijn, ik ben geen held in die dingen....:rolleyes:

Anyway, gisterenmiddag dus maar eens gaan kijken naar de MB 300 CE die hier eerder al eens gepost is. Op de plaatjes zag het er allemaal mooi uit, en uit de mailwisseling met de verkoper kreeg ik al direct een vrij helder beeld van de auto. Het gevoel was dus goed.

Bij aankomst bleek de autop netjes binnen te staan, keurig gepoetst en overduidelijk goed verzorgd. Ik heb de gebruikelijke roestgevoelige plekken zo goed mogelijk gecheckt (Met dank aan 500E en W124ster voor de info!), en enkel op de linkerdeur zat een roestblaasje net boven de "onderplaat". De velgen zijn iets geschaafd, maar voor het overige stond de auto er keurig bij.

Waar hebben we het over:

Mercedes Benz 300 CE automaat, bouwjaar 1992, km-stand ca. 140.000.

exterieur: parelmoergrijs (denk ik) en twee sets achtgaats velgen met zomer- en winterbanden
interieur: grijs leer en wortelnotenhouten panelen

opties:
armsteunen voor en achter
automatische antenne
automatische ruitbediening voor
becker radio cassette
buitentemperatuurmeter
hoofdsteunen achter
opbergvak tussen de voorstoelen
schuifdak (automatisch)

De auto is de eerste tien jaar onderhouden door Wensink, daarna heeft een BMW-specialist (?) de auto bijgehouden. Vloeistoffen incl. de automaatbakolie zijn vorig jaar vervangen, de dynamo is gereviseerd, dus hij zou aardig in orde moeten zijn.

Ik moet anderhalve week wachten voor ik hem thuis heb, daarna breng ik hem naar EMA in Eindhoven voor een check up en een verse apk. Al met al ben ik heel tevreden, gezien de prijs kan ik ook nog wel wat aan onderhoud uitgeven. Ik begin denk ik maar met de roestblaas op de deur.
 
Dat denk ik ook nog steeds. In zekere zin vond ik het spannender om deze auto te kopen dan toen ik de BMW kocht. En die laatste was toch achttien keer zo duur....

En wat rijdt zo'n Benz toch goed. Voor jullie vast geen verrassing, maar ik ben erg onder de indruk van de rij-eigenschappen. En van het uiterlijk. En van de opties. En van die ster op de kap. Ja, het enthousiasme van mijn kindertijd komt terug....:D
 
Gefeliciteerd 520d! Wat een schitterend exemplaar heb je aangeschaft. Lekker vol en origineel.
Dat worden lange dagen:D
 
smarter zei:
Leuke 300CE, origineel NL, fraaie kleur en goed geprijsd.

kwSG5GgZqctp3JmD6I+sUA==.jpg

Verbazingwekkend dat deze meer dan een maand te koop gestaan heeft! Fijn dat ie net zo mooi is als deze er in de advertentie uitzag.

Veel plezier ermee, maar dat gaat vast wel lukken! (y)
 
@ 520d: Zozo, zelfs je avatar is al gwijzigd in Mercedes....., je gaat BMW toch niet ineens de rug toekeren?
Wordt de 530i straks nog ingeruild op een E350 CGI ?? :)
 
hahaha, ik kreeg een fantastisch bod op de 530 bij inruil op een nieuwe CLS 350. Dat vind ik wel een leuke auto. Maar dat gaat voorlopig niet gebeuren, de 5 bevalt me te goed. Eerst maar eens wennen aan de oude Benz.

Overigens wel leuk: ik heb nu de beide aartsrivalen voor de deur. Bij de borrel kan ik nu met beide kanten meepraten....:)

Dank aan allen voor de complimenten!
 
smarter zei:
Verbazingwekkend dat deze meer dan een maand te koop gestaan heeft!

Tja, ik snap het ook niet. aan de andere kant: ik heb nog wel een paar mooie gezien die ook al even staan.
 
Wat een fantastisch exemplaar, 520d! Ik heb ook 12 jaar BMW gereden, maar ben echt helemaal om sinds ik vorig jaar een W124 kocht. Heel veel plezier ermee!
 
Wat zit er veel ruimte tussen de band en de achterste wielkast. Op de eerste foto duidelijk te zien. Of vertekent de hoek?
 
...@520d; van harte! Prachtige auto. Niet eerder wegdoen dan dat er een mailtje aan mijn adres is gestuurd :) . Veel veilige en prettige kilometers gewenst! Ik wil je overigens wel vragen om nog meer foto's te posten als je 'm hebt; het is tenslotte een W124 topic!

De ruimte tussen band en wielskast is oké (eerder voor iets te laag dan achter te hoog; zal toch te maken hebben met de omstandigheden waaronder de foto is genomen)
 
... onze brandweerrode 200TD is verkocht; vrouwlief gaat een nog prachtige Citroen C5 Hdi Break rijden (van bouwjaar 2002). Eens kijken of die even betrouwbaar zal blijken te zijn als de 200TD. Zoniet, dan staat er binnenkort weer een W124. Met deze C5 actie, komt het aantal W124's weer op 3, waarvan 1 voor de verkoop. Dus houd ik er binnenkort zelf 2 over; de woon-werk 200D (wat een heerlijke auto!) en de cabrio (die blijft "whatever happens" ). 'Het moet niet gekker worden'; een Citroen (wel weer terug bij af; mijn eerste auto was een BX (de meest ruime, betaalbare en verbruiksvriendelijke studentenauto van dat moment)).

[size=x-small]edit; smiley has been killed by editor. Smiley's are not allowed when talking about Citroen in this topic[/size]
 
W124STER zei:
...@520d; van harte! Prachtige auto. Niet eerder wegdoen dan dat er een mailtje aan mijn adres is gestuurd :) . Veel veilige en prettige kilometers gewenst! Ik wil je overigens wel vragen om nog meer foto's te posten als je 'm hebt; het is tenslotte een W124 topic!

De ruimte tussen band en wielskast is oké (eerder voor iets te laag dan achter te hoog; zal toch te maken hebben met de omstandigheden waaronder de foto is genomen)

Dank, ik zal het onthouden. Maar eerst ga ik er zelf even van genieten.(y)

Nieuwe fotootjes komen zodra hij er is.

Toen ik de auto bekeek, leek hij idd gewoon recht te staan. Ik laat de auto helemaal nakijken zodra ik hem heb, dan komen de aandachtspunten er vanzelf uit. Ik ga iig het roestblaasje op de deur aanpakken, en ook de velgen laat ik snel opknappen.
 
@ 520d: eigenlijk hebben jouw 530i en de 300CE best veel met elkaar gemeen, allebei 3,0L 6-in-lijn motoren!
Jammer dat Mercedes daar inmiddel vanaf gestapt is en V6 blokken toepast.

Ik ben benieuwd waar jij straks liever instapt, in de Benz of in de Bimmer :)
 
W124STER zei:
... onze brandweerrode 200TD is verkocht; vrouwlief gaat een nog prachtige Citroen C5 Hdi Break rijden (van bouwjaar 2002).

Ik ben erg benieuwd naar jouw toekomstige ervaringen.
 
De huidige C5 is een mooie auto. Een projectleider bij Engineering rijdt een Tourer. Indrukwekkende bak.
 
Nou, ik zou maar niet zomaar tussen een C5 Avant en een C5 Tourer kunnen kiezen.
 
Terug
Bovenaan