Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

W124STER zei:
... net als Klaas de Poel te vinden in het altijd mooie Fryslân;

Ze bestaan al veel langer, maar timmeren niet al te hard aan de weg qua reclame / promotie. De auto's zijn mooi, dat weet ik uit ervaring; altijd weer leuk om er rond te kijken.

"Ze" waren de eersten waarvan ik zag dat ze adverteerden met geboortejaren van vorige eigenaren. "Direct van de eerste eigenaresse (geboren 1918!)." Dat zal een jaar of 10 geleden geweest zijn in de Classic Trader.
 
... de kopers met geld voor een goede W124 cabriolet wonen volgens mij in Duitsland. Ik zou bijna zeggen; "Adverteer eens in Duitsland, Zwitserland, Japan...". Hier lijkt de cabriolet op dit moment in een identiteitscrisis. Waar hoort zo'n auto bij? Bij wie past dit type? Lastig.
 
Lijkt me een erg kleine markt (beneden de 20K wat groter), zeker omdat een gelijkwaardige (zelfde aantal kilometers) R129 hetzelfde lijkt te moeten kosten als een W124 cabrio.
 
... klopt en bij die stelling gaat in Nederland (sinds de introductie al een punt in de autovakbladen) de R129 voor; die wordt toch meer gezien als roadster dan "een hele frisse taxi" van het formaat "tent op wielen".

overigens; de Duitse CC club is relatief groot (in Nederland niet te vinden); filmpjes en beeld
 
geen verkoopdip de laatste paar jaar?

Neuh. Stijgende lijn, op de laatste paar weken na. Maar nu is het hele land op vakantie.
 
Wrijf het nog even in. Toevallig ben ik vandaag vrij, maar vakantie zit er voorlopig niet voor me in. Zo zijn ambtenaren ook nog eens een keer, serieus in hun vak.
 
500 E zei:
Neuh. Stijgende lijn, op de laatste paar weken na. Maar nu is het hele land op vakantie.

Na de vakantie moet het toch storm gaan lopen op die smakelijke w126-jes. Met het juiste budget op zak had ik het wel geweten...
 
500 E zei:
Ik bedoel de kopers voor W124 cabrio's, eigenlijk:T

2cprvbs.jpg


... als je het rijtje ziet, dan wil je toch de cabrio? Vandaag hebben we tijd genomen om de auto's weer eens te poetsen en aan van alles en nog wat aandacht te besteden. 't Varieerde van de reparatie van een Hirschmann tot en met 'het gelijkzetten van wis/wasjes'. Heerlijk zo'n W124vrijdag; alle tijd voor de hobby. Het rijtje vertegenwoordigd overgens in totaal 675PK; altijd leuk, zo'n sommetje.
 
W124STER zei:
500 E zei:
Ik bedoel de kopers voor W124 cabrio's, eigenlijk:T

2cprvbs.jpg


... als je het rijtje ziet, dan wil je toch de cabrio? Vandaag hebben we tijd genomen om de auto's weer eens te poetsen en aan van alles en nog wat aandacht te besteden. 't Varieerde van de reparatie van een Hirschmann tot en met 'het gelijkzetten van wis/wasjes'. Heerlijk zo'n W124vrijdag; alle tijd voor de hobby. Het rijtje vertegenwoordigd overgens in totaal 675PK; altijd leuk, zo'n sommetje.

Ik zeg DOEN!!!!!!:)
Moeders wil graag(ik heb mij laten vertellen dat het overal hetzelfde is. Zoek alleen bevestiging:)) weer een cabrio. Wil de SEC eigenlijk niet wegdoen maar als die dan toch het veld moet ruimen dan graag een W124 cabrio. R129 hardstikke mooi maar uit praktische overwegingen een no go voor ons drieen.
 
W124STER zei:
... Het rijtje vertegenwoordigd overgens in totaal 675PK; altijd leuk, zo'n sommetje.

Vandaag is de 300E van 1986 verkocht; houden we nog 474Pk over (en ja, de eerste optelling was fout; dat moest zijn 200D 75Pk, 300E 179Pk, 300CE-24 220Pk en een 300TE 179Pk = 653Pk).
 
... ik lees net in de AMK (Auto Motor Klassiek) een opnieuw pakkend geschreven verhaal van Chris de Raaf; dit keer over een W124 200D uit de eerste serie met 72Pk (Mopf1 heeft er 75). Na alle types W124 gereden of gehad te hebben, ben ik het meest gehecht aan de karakteristieken van de 200(T)D, rijdt een 300E zoals een W124 ooit bedoeld is, is de 400E de auto van de buitencategorie en de 300CE-24 Cabriolet een hebbeding die volkomen op zichzelf staat.

Maargoed, het artikel is een absolute aanrader en met de vele bijdragen die gaan over de W124, de Auto Motor Klassiek ook.
 
... beste lezers van dit topic; vanwege een paar vrije dagen gun ik mijzelf de tijd om op 't gemak met de W124 hobby bezig te zijn; ik verbaas me over de onwaarschijnlijke hoeveelheid W124's in Nederland (al-dan-niet belastingvrij). De specialisten blinken uit in 'prachtige spul' en bij diverse handelaars staat 'van goed tot fout'. Ik ben al begonnen (vorige pagina) om een aantal mooie auto's hier 'te publiceren', maar zou iedereen willen vragen zijn (of haar?) W124 van voorkeur met vindplaats hier te posten. Voordelen; mooie plaatjes, idee wat 'we' mooi vinden, prijzen etc. Nadeel; geen. Ik ben benieuwd.
 
Ik weet er zo al tien te staan zonder nadelen:T Voordeel van posten en lezen in dit topic: aanschaffen voor 05-08 en je krijgt 1.500,- korting op de vraagprijs van een W124 naar keuze:D
 
500 E zei:
Ik weet er zo al tien te staan zonder nadelen:T Voordeel van posten en lezen in dit topic: aanschaffen voor 05-08 en je krijgt 1.500,- korting op de vraagprijs van een W124 naar keuze:D

... :) dat zijn de berichten; wie dit leest verdient dus maar zo €1500... Dat is wat je noemt 'vakantiegeld'.

Misschien zijn er meer youngtimerspecialisten die 'deze handschoen oppakken'?
 
... kleine variatie op hetzelfde thema; wij liefhebbers van de W124, adviseren liefhebbers van de W124
 
En zo is het.

Wat het aanbod betreft: er is idd veel aanbod, in verschillende kwaliteiten. De youngtimerhandelaren hebben natuurlijk de mooiste exemplaren waar niet of nauwelijks werk aan is. Daarnaast zijn er genoeg andere w124's die het overwegen waard zijn, al betekent het dan vaak wel dat je extra onderhoud moet laten plegen om de auto weer in topconditie te krijgen. Daar loop ik zelf ook tegenaan, zie de eerder geposte wensenlijst. Qua kosten kan dat nog best oplopen, zo heb ik me behoorlijk vergist in de prijs van een achterruitje. De dealer schat in dat dat zo'n 1.500 euro zou moeten gaan kosten. Dat is wel heel veel geld.

Ander punt van aandacht is bij mij de velgenset. De originele set is behoorlijk beschadigd en zo eigenlijk opnieuw gespoten moeten worden. Ik overweeg nu voor de winter stalen velgen met de originele deksels (die met rvs-rand). Vast goedkoper dan lichtmetaal, en toch OEM.

Al met al blijft de 124 een prachtige hobby-auto. Naast al het negatieve commentaar ook veel opgestoken duimen, en het rijplezier is enorm. Ik merk dat het nu echt lastig kiezen is, als ik 's ochtends vertrek....:D
 
W124STER zei:
... beste lezers van dit topic;..... Ik ben benieuwd.

Even reageren dan maar.

iyk0b9.jpg


Te vinden hier voor een schappelijke prijs. Niet perfect (onderkant grill?) en low on options maar dat mooie leer, automaat en kleur doen mij smelten.
 
Toe maar. Ik kan ze er niet voor aanbieden. Ik kan ze er zelfs niet voor vinden.
 
ReneGr. zei:
W124STER zei:
... beste lezers van dit topic;..... Ik ben benieuwd.

Even reageren dan maar.

iyk0b9.jpg


Te vinden hier voor een schappelijke prijs. Niet perfect (onderkant grill?) en low on options maar dat mooie leer, automaat en kleur doen mij smelten.

Mijn 520i kwam hier vandaan. Reed de vrouw van René mee.
Volgens mij heeft 500E daar eens een VR6'je (rode) van overgenomen,
 
500 E zei:
Waar blijven de kopers, vraag ik me af.

Tsja, ook youngtimerspecialisten met minder aanzien (handelaren) bieden wel eens knappe exemplaren aan, voor aanmerkelijk lagere prijzen.
 
Volgens mij heeft 500E daar eens een VR6'je (rode) van overgenomen

Inderdaad. En daar rijdt mijn moeder nu nog in.
 
https://www.autoweek.nl/video/1124/blits-bezit-volkswagen-golf-iii-vr6
 
ReneGr. zei:
W124STER zei:
... beste lezers van dit topic;..... Ik ben benieuwd.

Even reageren dan maar.

Te vinden hier voor een schappelijke prijs. Niet perfect (onderkant grill?) en low on options maar dat mooie leer, automaat en kleur doen mij smelten.

... prachtige auto, zeer goed verzorgde presentatie; toegevoegd aan mijn favorieten (deze site kende ik nog niet). Qua prijsstelling lopen zij voor op wat naar mijn gevoel gaat komen; er is zo'n gigantisch aanbod, dat ik denk dat de gemiddelde prijs wel naar beneden moet gaan (naar rond de €5000 voor een niet belastingvrije 6-cylinder benzine sedan / limousine met iets meer dan 100.000 op de teller).
 
... ik had mijn persoonlijke top 5 nog niet gepost; ik houd van afwijkende kleuren en uitvoeringen. Kan natuurlijk ook niet anders als je een Signalrode cabrio rijdt...

1. Auto Timon met de Kristalgroene 260E; zie hier
2. Stargallery met de witte 300E-24; zie hier
3. Klaas de Poel met de 400E; hier in Surhuisterveen
4. 500E / Auto Leitner met hun 500E's; 500E en Auto Leitner

Eervolle vermeldingen voor de cabrio's van MBClassics in Balk, 500E in Castricum en Auto Timon in Uden.

... volgende week zal de top 5 er weer anders uit zien.
 
W124STER zei:
ReneGr. zei:
W124STER zei:
... beste lezers van dit topic;..... Ik ben benieuwd.

Even reageren dan maar.

Te vinden hier voor een schappelijke prijs. Niet perfect (onderkant grill?) en low on options maar dat mooie leer, automaat en kleur doen mij smelten.

... prachtige auto, zeer goed verzorgde presentatie; toegevoegd aan mijn favorieten (deze site kende ik nog niet). Qua prijsstelling lopen zij voor op wat naar mijn gevoel gaat komen; er is zo'n gigantisch aanbod, dat ik denk dat de gemiddelde prijs wel naar beneden moet gaan (naar rond de €5000 voor een niet belastingvrije 6-cylinder benzine sedan / limousine met iets meer dan 100.000 op de teller).

Dat hangt voor mij nog wel af van de staat waarin de auto verkeert. De 300E hierboven ziet er echter wel heel strak uit voor dat geld. Ook het overige aanbod van dit bedrijf ziet er netjes uit, voor behoorlijk lage prijzen.
 
... ik ga dan inderdaad uit van auto's in goede staat (met de randvoorwaarden uit de vorige post); niet in kennelijke nieuwstaat, maar gewoon in goede (roest- en schadevrije) staat, de gebruikelijke gebruiksporen, met onderhoudshistorie. De exoten zullen altijd meer kosten; dan is het wat de liefhebber er voor over heeft.
 
Erg mooi inderdaad! Lage km stand, vol met opties en mooie kleur. (Ik dacht even dat mijn auto werd gepost...;) )

Ik kijk wel naar zulke auto's (hoge prijs, lage km stand) maar met een andere interesse dan een auto met 120.000 km en prijs tussen de € 4.500 - € 7.000. Maar dat komt omdat die binnen het budget passen en dat er ook nog mee gereden moet worden. De 300E hier boven moet je eigenlijk in een collectie zetten en af en toe in gaan zitten.

Deze lijkt mij weer erg interessant:
2quhz7r.jpg


Te vinden hier. "Open dak" :D
 
Daar ben ik weer :)

Mijn vader rijdt nog steeds met enorm plezier in zijn 1992 250D Automaat (met schuifdak, 4 electrische ramen en hoofdsteunen achter :), hij heeft sinds aankoop in Feb 2010 zo'n 70.000 km erbij gezet, er staat nu ongeveer 120.000 km op de teller...zonder enig probleem of wat dan ook. Enkel het gebruikelijke zoals beurten, banden en remblokken etc...en het rijdt nog steeds als een nieuwe!

Het enige is dat de (originele) antenne niet meer helemaal omhoog komt, is dit te verhelpen of moet het vervangen worden?

Hij is ondertussen helemaal begeistert van de 124-er Reihe :) Kijkt weliswaar af en toe naar een CLS uit +/- 2006, maar ik probeer hem in de tussentijd warm te maken voor een (veel mooiere) 140 S-klasse Diesel met heel weinig kilometers! Maar eerst rijdt hij nog vrolijk verder zn 250 Dieseltje :)
 
Het enige is dat de (originele) antenne niet meer helemaal omhoog komt, is dit te verhelpen of moet het vervangen worden?

Met een beetje mazzel kun je er een nieuwe spriet in draaien. Het valt te proberen.
 
In Feb 2010 gekocht met 54.000 km voor EUR 4.000,00 van eerste eigenaar in München en altijd onderhouden bij een Mercedes Niederlassung. Heeft zich ondertussen dus als het absolute koopje van het jaar bewezen :)

Merci, 500E!
 
Niet specifiek op een auto. Je kunt niet zeggen 'het is een koopje, die 300 E voor nog geen vijf mille' omdat je niet weet hoe de auto er bij staat. Maar dat geldt voor mijn auto's net zo goed.
 
Foto's tezamen met de prijs geven doorgaans een uitstekende indicatie wat je van een auto kunt verwachten. Van een op de foto mooie auto met een prijs van 10.000 euro mag je meer verwachten dan van een op de foto mooie auto met een prijs van 5.000 euro.
 
Wat ik in het ontwerp van de W124 altijd een beetje jammer heb gevonden is dat de auto relatief smal oogt in verhouding tot de hoogte. Een BMW 5-serie en Audi 100 uit dezelfde periode zijn breder en lager en ogen daardoor meer dynamisch. Het verweer dat de auto (W124) om dezelfde reden 'statig' oogt treft in mijn ogen geen doel. Zet een Peugeot 308 of Opel Astra J ernaast en het is, recht van voren, een kleine auto. Hetzelfde effect heb je bij een Rolls Royce Silver Shadow of bij grotere Alfa Romeo's van circa 35-40 jaar oud. Natuurlijk, auto's zijn de laatste tientallen jaren gegroeid, maar een oude S-klasse of 600 Pullman zal daarentegen altijd imposant blijven.
 
BMW zei:
In Feb 2010 gekocht met 54.000 km voor EUR 4.000,00 van eerste eigenaar in München en altijd onderhouden bij een Mercedes Niederlassung. Heeft zich ondertussen dus als het absolute koopje van het jaar bewezen :)

... mooi dat het een goede aankoop is gebleken; het is altijd aan te raden een W124 met sluitende onderhoudshistorie aan te schaffen. Als je vervolgens de traditie van goed en regelmatig onderhoud volhoudt, zal de W124 een in onderhoud relatief goedkope auto blijken te zijn. Mijn cabrio was de laatste jaren niet goed onderhouden; ik was dus(?) kort na aanschaf €2000 verder voordat 'ie er weer netjes voorstond.
 
Phaeton W12 zei:
Foto's tezamen met de prijs geven doorgaans een uitstekende indicatie wat je van een auto kunt verwachten.

... vind ik eigenlijk ook wel; maar dan moet je wel bij de mensen horen die dagelijks / wekelijks op autosites kijken en vergelijken. Bovendien weet je wat je van welke specialist, handelaar of dealer kunt verwachten; je hoeft dan de auto niet altijd meer 'in het echt te zien' om te weten wat het wordt. Maar ja, ik kan mij voorstellen dat je als inkoper heel anders naar autoadvertenties kijkt dan als gemiddelde liefhebber. Vertrouwen is goed, maar kijken en rijden, is beter (voordat je iets in de voorraad opneemt).
 
Luap zei:
Wat ik in het ontwerp van de W124 altijd een beetje jammer heb gevonden is dat de auto relatief smal oogt in verhouding tot de hoogte. Een BMW 5-serie en Audi 100 uit dezelfde periode zijn breder en lager en ogen daardoor meer dynamisch. Het verweer dat de auto (W124) om dezelfde reden 'statig' oogt treft in mijn ogen geen doel. Zet een Peugeot 308 of Opel Astra J ernaast en het is, recht van voren, een kleine auto. Hetzelfde effect heb je bij een Rolls Royce Silver Shadow of bij grotere Alfa Romeo's van circa 35-40 jaar oud. Natuurlijk, auto's zijn de laatste tientallen jaren gegroeid, maar een oude S-klasse of 600 Pullman zal daarentegen altijd imposant blijven.

Kijk eens naar een standaard E28 BMW 520i. Gewoon op stalen wielen. Smal.
Kijk eens naar een standaard W123 240 D. Gewoon op stalen wielen. Smal

De W124 was juist de auto die stylistisch de dynamiek bracht in deze klasse. Samen met Audi overigens. De toenmalige "100" was z'n tijd ver vooruit.

Maar welke Alfa's en S-klasses je bedoelt is me een raadsel.
 
Terug
Bovenaan