Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

sorry heren, het zal wel vloeken in de kerk zijn. Maar ik moet dringend (morgen/zaterdag) een nieuwe auto hebben/kopen. En nu kan ik een w210 e240 ('97) aut. kopen. Het ding heeft 127.850 km gereden en ziet erg eigenlijk als nieuw uit. Zijn er echt specifieke dingen waar ik op moet letten?
Ze schijnen nogal te kunnen roesten, echter heb je daar hier door de droogte eigenlijk niet zo heel erg veel last van.

Inmiddels weet ik door deze website dat de 240 nogal kan zuipen. Maar ik rijd nog geen 10.000km per jaar, dus dat maakt in principe nog niet zo heel erg veel uit.

Alvast bedankt voor de evt. tips.

Gr,

mijn auto topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4548084,4719191

Dit zijn de W124's waar ik ooit in heb gereden. Zijn er eigenlijk helemaal niet zoveel.
Code:
35 MB 260E W124 161 pk Koudum 22-02-1995
43 MB 300E 4-matic W124 180 pk Mazda Henk Winter Norg 8-03-1995
44 MB 200D W124 75 pk Henk Seubring Oosterwolde 8-03-1995
79 MB 300E W124 Mosselman Bi-Turbo 280 pk/360 nm Walther Auto’s Limmen 16-08-1995
97 MB E500 W124 6.0 Schulz 380 pk/580 nm Van Vliet Nieuwekerk 30-11-1995
101 MB E500 W124 6.0 Schulz 380 pk/580 nm Van Vliet Nieuwekerk 8-02-1996
114 MB E500 W124 6.0 32v Brabus 408 pk/604 nm Oppermans Kaatsheuvel 7-03-1996
118 MB E500 W124 6.0 32v Brabus 408 pk/604 nm Oppermans Kaatsheuvel 12-03-1996
125 MB E500 W124 6.0 32v Brabus 408 pk/604 nm Autostad Amsterdam-Noord 17-04-1996
208 MB E500 Limited Edition MB dealer De Ster Den Bosch 26-03-1998

Over die Schulz W124 heb ik Van Vliet een jaar of zo terug nog om meer info gevraagd. Of zij 'm nog in hun archief hadden. Helaas. Denk dat het wellicht een E 60 AMG moet zijn geweest. Of een 500 E 6.0 AMG. Maar het is al zolang geleden. Had toen meer informatie moeten bijhouden.
En dat Autostad in Amsterdam-Noord haalde niet veel later het nieuws toen de zaak onder vuur werd genomen. Iets met een granaat, geloof ik. Wel typisch dat juist daar toen een Brabus werd aangeboden. Zou er een verband zijn?;)
Niet ver van Autostad zat toen Braspenning, een BMW Tuner. In die tijd daar toen ook wel geweest. Even om de hoek kijken, meer was het niet.

152okqr.jpg

1995 en 1996 waren voor jou mooie jaren. En toen leefde je nog in zalige onwetendheid over je 523i uit latere periode.....:)

Is dat Walther Auto’s uit Limmen, geen idee of het nu nog bestaat, ook bekend hier? Bij Icebrain, bij 500 E wellicht?

Twingo1 zei:
Is dat Walther Auto’s uit Limmen, geen idee of het nu nog bestaat, ook bekend hier? Bij Icebrain, bij 500 E wellicht?

Dat bestaat al 15 jaar niet meer. De groene 300E Mosselman (met groene AMG velgen) ken ik zeer goed en daar heb ik ook nog mee gereden rond mijn 18e. Waanzinnige auto en heeft veel indruk gemaakt destijds.

Was die groen dan? Ik zou het echt niet meer weten. Eerlijk gezegd vond ik 'm toen een beetje tegenvallen. Op de A7 nabij Wieringerwerf kreeg ik 'm niet boven de 240 km/h. Was wel een lange proefrit. Ben er wel twee uur in weggeweest, weet ik nog. Bedrijf zat aan de doorgaande centrale weg in Limmen. Ik heb het hier weleens eerder verteld. Ik kwam in die tijd, zo'n 15 jaar geleden, wel vaker in die hoek. De Mitsubishi dealer in Heemskerk verkocht toen SL 600's die bij een bedrijf uit Dronten vandaan kwamen. Singh's Exclusive Cars of zoiets. Ja, in die tijd toerde ik door heel Nederland, eerst in mijn Omega op gas. En later in mijn blauwe 518i. Mooie tijd was dat.

De 1990 300E Mosselman Bi-Turbo was uitgevoerd in donkergroen (leek op British Racing Green) met die 17 AMG met platte binnenkant (groen) en gepolijste buitenrand. Het gaat niet altijd maar om topsnelheid, maar deze was vooral met tussensprintjes heer en meester. Kan mij nog herinneren dat ik bij 100 km/h het gas vol in trapte en hij nog vol ging spinnen. Dat maakte veel indruk op een 18 jarige o_O

Ik ben heel erg benieuwd waar deze auto is gebleven en ben hem ook al heel erg lang uit het oog verloren. Echt een Einzelstuck.

Ik zit alle (!) 112 foto's van de 500 E uit de loods in Alkmaar te bekijken. Likkebaardend. Maar dit vind ik een vreemde foto.

dsc00899_custom_.JPG

Meer dan 83K km in 1993? Heel apart.
Zal wel een foutje zijn, maar die werkplaatschef heeft 18 jaar geleden een foutje gemaakt waar 18 jaar later op een Hollands forum over geluld wordt.

Edit: Ik lees het verkeerd. Geen foutje, er wordt 18 jaar later nergens over geluld.

Veel gemaakte afleesfout: de kilometerstand staat OP de regel, en niet er onder.

Was die 300 E Mosselman Bi-Turbo al de 24-klepper? Met de M104. Of nog de 12-klepper M103?

Kijk, hier zit nu Peugeot in Dronten. In 1996 zat in dat pand Singh's Exclusive Cars. En er schuin tegenover, bij die benzinepomp die er volgens mij toen nog niet was, Klaas Visser BMW Dronten. Waar nu René van de Luytgaarden zit. Ten tijde van BMW Klaas Visser heb ik wat gekwijld in de showroom.

Bij Klaas Visser heb ik tussen 1998 en 2010 m'n BMW's in onderhoud gehad. Fantastische BMW dealer.

roestig zei:
sorry heren, het zal wel vloeken in de kerk zijn. Maar ik moet dringend (morgen/zaterdag) een nieuwe auto hebben/kopen. En nu kan ik een w210 e240 ('97) aut. kopen. Het ding heeft 127.850 km gereden en ziet erg eigenlijk als nieuw uit. Zijn er echt specifieke dingen waar ik op moet letten?
Ze schijnen nogal te kunnen roesten, echter heb je daar hier door de droogte eigenlijk niet zo heel erg veel last van.

Inmiddels weet ik door deze website dat de 240 nogal kan zuipen. Maar ik rijd nog geen 10.000km per jaar, dus dat maakt in principe nog niet zo heel erg veel uit.

mijn auto topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4548084,4719191

... beetje late reaktie, maar je vraag was verdwenen naar de vorige pagina; een W210 is een prima auto, maar roest hier in Nederland per definitie uit het straatbeeld. Bij jou in Spanje valt het wellicht allemaal mee; dan zou ik er ook een kopen. Waar je allemaal op moet letten, durf ik niet te zeggen. Uit de eerste serie is bekend dat de electronica een ramp kan zijn (als je een maandagmorgenauto hebt gekocht); de tweede serie schijnt minder problemen te geven op dat vlak. Succes bij je besluit!

520d zei:
S-J zei:
Oranje knippers gaan weer terug. En het lijkt me leuk om een zonnerollo in te bouwen. Dingen als een tempomat en elektrische ramen staan ook op het verlanglijstje, maar ik heb de tijd. De auto bevalt echt goed, compleet andere rijstijl dan in de BMW. Eigenlijk een veel fijnere rijstijl.

Dat laatste moet ik nog gaan ontdekken, maar ik kan me er iets bij voorstellen. heb je de wiswas op de koplampen ook nog op de lijst? Dat vind ik wel een mooie om zelf nog eens te doen. Ik begin eerst maar eens met de velgen. De zomerwielen zijn niet origineel, de originele achtgaats zijn gedegradeerd tot wintervelg ivm beschadigingen. Mijn gedachte is nu om in de winter stalen velgen met de originele deksels te monteren, en dan de beschadigde velgen opnieuw te laten spuiten voor de zomerbanden. Dan houd ik een setje achtgaats over, als reserve ofzo.

Nog tips vwb spuiten of poedercoaten van de velgen? Het mooiste zal spuiten zijn, schat ik.

Wiswasjes staan op nummer 1.

Afbeelding%20228%5B2%5D.jpg

Dat staat toch geweldig.

Mijn 15 gaats moeten ook een keer gedaan worden, weet nog niet hoe. Maar die stoeprandschades zijn niet zo netjes.

Heb nog een setje staal met doppen liggen, maar misschien dat ik die ook als winterset wil gebruiken. Twijfel nog. Kan ook gewoon de 15-gaats gebruiken.

Besef wel dat wiswasje heel kritisch zijn qua afstelling. Links en rechts staan vrijwel nooit gelijk. Bij deze hierboven ook niet. Hoewel het weinig scheelt.

Maar het staat idd geweldig.

Lekker kleurtje, dat parelmoergrijs. Wat duurt het nog lang voor het dinsdag is....

Leitner zei:
De 1990 300E Mosselman Bi-Turbo was uitgevoerd in donkergroen (leek op British Racing Green) met die 17 AMG met platte binnenkant (groen) en gepolijste buitenrand.
Ik ben heel erg benieuwd waar deze auto is gebleven en ben hem ook al heel erg lang uit het oog verloren. Echt een Einzelstuck.

Zal die er ongeveer zo hebben uitgezien?

En hier lees ik dat de 300 E 12 V Mosselman Bi-Turbo 280 pk en 360 Nm heeft. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het 405 Nm was.

MB300CE-1.jpg

Zo, hij staat er. Gisteren heb ik de 300 CE opgehaald en heb ik er meteen 120 km mee kunnen rijden. Voorlopige conclusie: voor een auto uit 1992 rijdt het verdraaid goed. Ik heb inmiddels een lijstje aangelegd met kleinigheden die verholpen moeten worden, zoals:

- check up, beurtje en verse apk
- roestblaasje op de deur laten bijwerken
- boxen checken (alleen de boxen achterin doen mee)
- afdichtingsrubber antenne vervangen (volstrekt verweerd)
- kunststof strip op kofferdeksel vervangen (is gescheurd)
- velgen laten poedercoaten
- nieuwe bouten voor de velgen
- nieuwe achterruit (daar zit een "melkvlek" in)

Los van deze punten ziet de auto er gewoon heel verzorgd uit. Mooi in de was, nauwelijks slijtagesporen in het interieur en veel originele details. Zo vond ik het origineel geleverde verbandpakket terug, nog netjes in plastic. Ook het reservewiel is volstrekt nieuw, net als het gereedschapsetje in de kofferbak. Die kofferruimte ziet er uit alsof er nooit iets in heeft gelegen.

Hier ga ik de komende tijd eens lekker van genieten!

Gaaf man, gefeliciteerd!

Nu nog een trekhaak eronder, Tabbert aankoppelen en het betere weer opzoeken :)

Hoi 520d, ik heb je auto geschiedenis over de laatste jaren wel gevolgd, van de 5 e39 naar de 7 e38 en nu de 530i, de mini en tijdelijk de z3. Wat ik niet heb meegekregen is waarom je deze benz gekocht hebt? Afgezien van het feit dat het uiteraard een begeerlijke wagen is.

Ik had meer een cabrio verwacht voor erbij. Waarom een dichte? Voor de hobby, of om de 530i alleen zakelijk te gaan rijden (was toch prive?)

Kortom: ik heb wat gemist en ebn benieuwd! Van harte met de aanschaf troowens! Ziet er mooi uit!!!

De 530i en de Mini zijn beide privé-auto's die voor de dagelijkse kilometers worden ingezet, zowel zakelijk als privé. Die Z3 was inderdaad een tijdelijke auto. Ik kocht hem van mijn schoonmoeder na het overlijden van mijn schoonvader. Zij wilde er snel vanaf en wilde niet leuren met die auto. Na een paar maanden vond ik echter dat de Z3 qua zitpositie voor mij niet ideaal was, en ook vond ik het jammer dat het geen 6 cilinder was en dat een automaat ontbrak. Ik heb hem uiteindelijk goed kunnen verkopen.

Deze Mercedes heb ik zuiver voor de hobby gekocht, leuk om af te wisselen met de 530i. De W124 heb ik altijd prachtig gevonden, dus die moest ik een keer rijden (nu dus als C124). Mijn vrouw vindt het maar een lelijk hok, maar ze gunt mij mijn plezier. Op kantoor is de mening unaniem: kansloze shoarma-auto. Wel verfrissend na al die pluimstrijkerij over de 530....:)

Voorlopig ga ik er eens lekker een poosje in rijden en hem wat verfijnen.

R.W.D. zei:
Nu nog een trekhaak eronder, Tabbert aankoppelen en het betere weer opzoeken :)

Dat doe ik maar niet. Ik ben nu al bijna in elkaar geslagen omdat deze keuze niet helemaal ehhhh, werd begrepen....:)

520d zei:
Zo, hij staat er. Gisteren heb ik de 300 CE opgehaald en heb ik er meteen 120 km mee kunnen rijden. Voorlopige conclusie: voor een auto uit 1992 rijdt het verdraaid goed. Ik heb inmiddels een lijstje aangelegd met kleinigheden die verholpen moeten worden, zoals:

- check up, beurtje en verse apk
- roestblaasje op de deur laten bijwerken
- boxen checken (alleen de boxen achterin doen mee)
- afdichtingsrubber antenne vervangen (volstrekt verweerd)
- kunststof strip op kofferdeksel vervangen (is gescheurd)
- velgen laten poedercoaten
- nieuwe bouten voor de velgen
- nieuwe achterruit (daar zit een "melkvlek" in)

Los van deze punten ziet de auto er gewoon heel verzorgd uit. Mooi in de was, nauwelijks slijtagesporen in het interieur en veel originele details. Zo vond ik het origineel geleverde verbandpakket terug, nog netjes in plastic. Ook het reservewiel is volstrekt nieuw, net als het gereedschapsetje in de kofferbak. Die kofferruimte ziet er uit alsof er nooit iets in heeft gelegen.

Hier ga ik de komende tijd eens lekker van genieten!

Ik ben blij dat-ie niet in handen van een Litouwse Pjotr is gevallen, maar bij een ware liefhebber terecht gekomen is die hem koestert en in hem investeert. Investeert om hem weer helemaal fabrieksfris te maken. Veel plezier ermee!

En mozes, wat een plaatje is het.

520d zei:
Och, thuis viel het wel mee. Maar op kantoor is het commentaar niet van de lucht....:)

Ach ja, het vermaak van de onwetenden. Mooie uitvoering heb je jezelf gegeven, met dé velgen en een van de mooiere kleuren! En dan de motor... heerrrrrrrrrrrrrrlijk! Viel Spaß damit (y)

@520D; hij is mooi! Juiste kleurencombinatie, de juiste motorisering, de bekende punten van aandacht (dat ook) en de overbekende kritiek; de kansloze shoarma-auto. Gelukkig weten de liefhebbers van de W124 de complimenten van de rijders van lease Audi's, BMW's, Volvo's en vele andere, hybrides en de auto's van de bank, op waarde te schatten. Meelachen, mee laten rijden en dan zeggen; ja, boeien wat iedereen er van vindt. Wie heeft er dan uiteindelijk gelijk? Maargoed, eerlijk is eerlijk, ook ik zet om zakelijke redenen wel 's een andere auto in voor klantbezoek; je zit er ook niet altijd op te wachten dat het vooroordeel weer bevestigd wordt, niet waar?

Terug naar de auto; prachtig! Als die in de weg staat, hier in de polder is er nog genoeg ruimte :)

"Merkedesh", "Turkenbak", "Shoarmaracer". Heb ze ook allemaal al gehad inmiddels.

Mercedes staat bij de garage voor een grote beurt. Heb al te horen gekregen dat er het één en andere in mindere staat is.

- Schijven/blokken vóór (Daar komt lekker Brembo op)
- Einddemper
- Draagarmen achter
- Achterdempers
- Wiellagers vóór
- Multisnaar

Ik vind dat ik daar 'augustus' wel op mag plakken. Gaat dik in de 4 cijfers lopen.

De BMW staat ook bij de garage, ik heb een Golf VI voor de tussentijd. "Oh wat een mooie auto." " Daar droom ik van, ik heb slechts een Golf IV.".

Het gaat hier om een 1.2 TSI Bluemotion met een cataloguswaarde van net € 22.000,-. Waar gaat het heen met de wereld?

Dionysus zei:
Ik ben blij dat-ie niet in handen van een Litouwse Pjotr is gevallen, maar bij een ware liefhebber terecht gekomen is die hem koestert en in hem investeert. Investeert om hem weer helemaal fabrieksfris te maken. Veel plezier ermee!

En mozes, wat een plaatje is het.

Nou, als hij weer origineel is, dan komen de vossestaart, de spoilers en de driespaaks velgen. Ik koop ook zo'n zegelring met een enorme Mercedesster, de witte bontjas is gisteren al binnengekomen. :)

Maar even serieus: ik blijf naar die auto kijken. De belijning is eigenlijk heel eenvoudig, maar juist daardoor zo briljant. Die Bruno Sacco heeft echt een fantastische lijn neergezet.

De rij-eigenschappen zijn echt totaal anders dan die van de BMW, zoals S-J ook al schreef. Leuk ter afwisseling, de souvereine rust van de benz spreekt mij wel aan. De motor is top, zowel qua geluid als qua vermogen. Het is een lekker vlotte auto als het eens moet, maar ik merk dat ik veel liever rustig toer met de bejaarde dame.

Ik laat binnenkort een kleine beurt doen en de apk, dan hoor ik wel wat er eventueel nog aan schort. Met zo'n oude auto zal er ongetwijfeld wat zijn, maar het zou leuk zijn als het een beetje meevalt.

Ik twijfel nog een beetje over de vraag wat ik met de Becker doe. Voor de originaliteit zou ik hem willen laten zitten, maar bluetooth en navigatie wil ik toch eigenlijk ook wel in deze auto hebben. Ik heb nog een Sony liggen met een "tuner tray" waarin je je Iphone kwijt kunt. Er zit bluetooth op, navi heb ik op de Iphone en mijn muziek ook. Eén apparaatje dus, met alle functies die ik nodig heb. Ik heb al gezien dat ik redelijk eenvoudig kan overbouwen en dat ik de Becker ook zo weer terug kan zetten.

520d zei:
Maar even serieus: ik blijf naar die auto kijken. De belijning is eigenlijk heel eenvoudig, maar juist daardoor zo briljant. Die Bruno Sacco heeft echt een fantastische lijn neergezet.

Bruno Sacco verdient een enorm groot standbeeld (y)
Als ik de huidige E-klasse zie met z'n gebolde achterspatborden en z'n storende schuine chromen sierstrip over de flanken dan denk ik met weemoed terug aan de Sacco-modellen W124, W126 etc.
Ook een hedendaagse Mercedes heeft dergelijke (ontsierende) "frivoliteiten" helemaal niet nodig, moet gewoon strak gelijnd zijn met een grote grille + ster op de neus, en bovenal onberispelijk zijn afgewerkt. That's it :rolleyes:

Exact. En juist ook in die onberispelijke afwerking zit hem bij de W124 de kneep. Die auto voelt na twintig jaar nog zo degelijk aan. Nergens rammeltjes of kraakjes, gewoon nog steeds een homogeen product. Dat was met mijn Volvo 940 uit 1991 wel anders, hoewel dat toch ook een goede en stevige auto was. Met dertien jaar voelde die echter toch ouder aan dan de Mercedes. Het verschil in nieuwprijs wordt daarmee wel verklaard....

@ 520d: Ik heb mijn W124 260E destijds ingeruild op een Volvo 850 GLT (iedereen maakt fouten ;))
Hoe langer ik die Volvo had hoe meer respect ik kreeg voor (de afwerking van) de W124.

S-J zei:
... ik heb een Golf VI voor de tussentijd. "Oh wat een mooie auto." " Daar droom ik van, ik heb slechts een Golf IV.".

Het gaat hier om een 1.2 TSI Bluemotion met een cataloguswaarde van net € 22.000,-. Waar gaat het heen met de wereld?

Er zijn er ook die een Sierra 1.6, een W124 200d, een Ascona 1.nogwat de wereld inprijzen. :LOL:

Dus toch stevig onderhoud. Ai. :cry: Maakte ik een paar maanden terug niet een opmerking in die richting?:confused:

R.W.D. zei:
Hoe langer ik die Volvo had hoe meer respect ik kreeg voor (de afwerking van) de W124.

Precies. Ik heb vandaag even een collega laten rijden die eerst behoorlijk kritisch was. Bij terugkomst is hij direct naar zijn pc gerend om de bekende snoepwinkels digitaal te bezoeken...:)

Overigens ook nog even bij de dealer langs gereden. Volgende week krijgt hij een nieuwe apk en een kleine beurt, de roestschade wordt daarna aangepakt. Volgens de mannen daar heb ik een keurige auto gekocht die qua carosserie en interieur in goede staat verkeert. Er zijn wel wat delen opnieuw gespoten, maar het ziet er allemaal netjes uit en hij lijkt geen noemenswardige schades gehad te hebben. Heel leuk, die man was ook echt een liefhebber van deze generatie Mercedessen, ze hadden er ook de nodige in onderhoud. Een fijn adres om naartoe te gaan dus. Hij dacht ook leuk mee over de aanpassingen die ik wilde doen, om hem weer zo origineel mogelijk te maken.

Twingo1 zei:
Dus toch stevig onderhoud. Ai. :cry: Maakte ik een paar maanden terug niet een opmerking in die richting?:confused:

Ach, als ik die lijst van S-J zo bekijk, valt het allemaal best mee. Het zijn allemaal zaken die een keer aan de beurt komen, ook bij een rentnerfahrzeug. Natuurlijk is het nu een investering, maar dan ben je voorlopig wel weer even klaar.

S-J zei:
"Merkedesh", "Turkenbak", "Shoarmaracer". Heb ze ook allemaal al gehad inmiddels.

Ik vind dat ik daar 'augustus' wel op mag plakken. Gaat dik in de 4 cijfers lopen.

De BMW staat ook bij de garage, ik heb een Golf VI voor de tussentijd. "Oh wat een mooie auto." " Daar droom ik van, ik heb slechts een Golf IV.".

Durfde het vandweeek ook aan om met de Benz op kantoor te komen.
Rest van de dag met Petalo aangesproken:).

Maar aan het eind van de dag wel schoorvoetend er naast staan en hem stiekem toch wel mooi vinden. "Goh hij lijkt wel nieuw is ie echt al 21 jaar oud?? ":D

520d zei:
Ach, als ik die lijst van S-J zo bekijk, valt het allemaal best mee. Het zijn allemaal zaken die een keer aan de beurt komen, ook bij een rentnerfahrzeug. Natuurlijk is het nu een investering, maar dan ben je voorlopig wel weer even klaar.

Zo hield ik mezelf met die 523i ook voor de gek.

... 'k was vanmiddag bij StarGallery in Enkhuizen; toen ik de posts zag van S-J, moest ik even denken aan de volgende 'Witte'.

Vol in de opties (zelfs een dog-leg 5-bak), 15-gaats, buitentemperatuurmeter, centrale deurvergrendeling, electrische ramen achter / voor, hoofdsteunen achter, koplampwissers, lederen bekleding / Coupesitz Anlage, lederen stuur sport, schakelpook leer, schuif-kanteldak electrisch, stoelverwarming voor, stuurbekrachtiging, traction control, verstelbaar stuur, warmtewerend getint glas, zonnewering achter...

5edcg6.jpg
,
fegl5z.jpg
,
15y85jm.jpg
,
2rpthn9.jpg
,
v8etc6.jpg

...en nog vele andere mooie auto's, waaronder een prachtige 400E...

S-J zei:
520d zei:
Ja, toen was je nog echt gelukkig. Nu ben je heel verstandig.....:)

Precies. ;)

De 320d is trouwens weg. Total loss. Over het hoofd gezien door een meneer in z'n Jeep.

o_O

Ouch! Terwijl jij erin reed of monteur van de garage? Ik wist dat de dreier eruit moest, maar dit is erg rigoreus... Hope you're fine!

520d zei:
Ja, toen was je nog echt gelukkig. Nu ben je heel verstandig.....:)

Mooi gevonden. Kan zo op een tegeltje. (y)

Zit wel iets in. Maar toch ook weer niet. Een dilemma dus.

W124STER zei:
... 'k was vanmiddag bij StarGallery in Enkhuizen; toen ik de posts zag van S-J, moest ik even denken aan de volgende 'Witte'.

Vol in de opties (zelfs een dog-leg 5-bak), 15-gaats, buitentemperatuurmeter, centrale deurvergrendeling, electrische ramen achter / voor, hoofdsteunen achter, koplampwissers, lederen bekleding / Coupesitz Anlage, lederen stuur sport, schakelpook leer, schuif-kanteldak electrisch, stoelverwarming voor, stuurbekrachtiging, traction control, verstelbaar stuur, warmtewerend getint glas, zonnewering achter...

...en nog vele andere mooie auto's, waaronder een prachtige 400E...

Prachtige 24V. Tjokvol. Maar geen Airco. En eigenlijk vind ik dat wel gaaf. "Als je het warm hebt, dan doe je toch gewoon je raam of het dak open? Airco? Pfff."

Hou d'r van.

Deze heeft echter mijn voorkeur. En die 400 E heeft echt ontzettend hard een andere achterklep nodig.

Maar hij heeft werkelijk een heerlijke collectie Benzen staan.

... een paar dagen vakantie geven de tijd om weer 's bij de specialisten te kijken; virtueel en 'in het echt'. Wat zijn er mooie W124's te koop...

Deze is ook bijzonder (en volgens mij al eens eerder door Smarter getipt); als je van de kleurencombi houdt en je bent er naar op zoek vind je 'm nergens...

24511ec.jpg

Maar deze staat hier

Dionysus zei:
Deze heeft echter mijn voorkeur. En die 400 E heeft echt ontzettend hard een andere achterklep nodig.

Maar hij heeft werkelijk een heerlijke collectie Benzen staan.

... deze 300E-24 klepper is snaarstrak, maar de kleurencombi spreekt mij persoonlijk minder aan. Maar als gezegd; snaarstrak. De 400E komt volgens mij uit Japan (van oorsprong); wellicht dat dit het kofferdeksel verklaard?

... mooi plaatje

ohmxkl.jpg

Ook te vinden in Uden (de Almadinrode cabrio). Maar waar blijven de rijders van de W124 Cabriolet? In dit forum ben ik de enige (denk ik). Terwijl het toch naast de 400E/E420, 500E/E500 het summum is op W124 gebied (vind ik).

... net als Klaas de Poel te vinden in het altijd mooie Fryslân;

2nqfyns.jpg

Ze bestaan al veel langer, maar timmeren niet al te hard aan de weg qua reclame / promotie. De auto's zijn mooi, dat weet ik uit ervaring; altijd weer leuk om er rond te kijken.

Terug
Bovenaan