Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Mooie foto's! 'Wielkastvulling', dat is wel een dingetje daar in het Friese, hè? :}

Met m'n eigen W124 ben ik ook nog niet harder geweest dan 140. Ondanks een rit dwars door Duitsland en Polen met veel lege snelweg. Rond de 110/120 loopt 'ie gewoon het lekkerst.

W124STER zei:
smarter zei:
W124STER zei:
... stond ooit bij MHS; Bisonbraun met Brasil Karo. Heel bisonder (staat ook nog ergens in dit topic).

De Mooiste W124 die ik ooit gezien heb. (tu)

... die staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje. Maar de blauwtinten voor de sedan / coupe (520d heeft wat mij betreft de mooiste configuratie voor een coupe) / combi winnen het al jaren. Perlblau op 1. .
U vraagt wij kopen:}

i2mwic.jpg

Zat even een paar bladzijdes terug te lezen.

Het Litouwen-avontuur zit er bijna op voor me. Over een kleine anderhalve week zal ik de ster weer richting Nederland richten. Ik heb besloten de Benz voor die tijd nog tiptop in orde te laten maken. Zou wel gek zijn ook, om niet gebruik te maken van de mogelijkheid om dat tegen Litouwse prijzen te doen. Gisteren reeds bij m'n bekende mannetje langs geweest. Heb 'm daar achtergelaten met de mededeling hem 100% te maken. Paar kleine dingetjes waren aan vervanging toe. Vier ophangrubbers aan de achteras, stofhoezen schokdempers vóór en nog iets onder de motorkap. Wat precies weet ik niet, het onderdeel zit aan de voorkant van het blok en het had te maken met de spanning van de distributieriem. Prima, als hij het zegt. (:B Voor 243 euro is de Benz nu dus weer technisch 100%. Verder mankeerde er helemaal niets aan.

Morgen breng ik hem naar de schadehersteller. De bekende roestplek op het rechter spatbord begint steeds meer door te komen en dat is me een doorn in het oog. Dat wil ik dus gemaakt hebben.

520d zei:
En betaalbaar. Leef je droom! Koop hem voor erbij en vertroetel hem je leven lang.

Mijn droom is binnen vijf jaar mijn huis te hebben afbetaald. :}

Net vandaag voor 225 euro 2% minder rente bedongen.

520d zei:
@TYN: dat wordt dan weer een fijn reisje met je mooie Benz!

Absoluut. (tu) Één nachtje Warschau, twee nachten Berlijn. Lekker relaxt. Bovendien zou het zonde zijn om dergelijke steden simpelweg voorbij te rijden, die toevallig exact op de route liggen.

Woensdag kan ik 'm weer ophalen. Duurt me nu al te lang. Afgelopen dagen reeds twee keer een mini-hartverzakking gehad toen ik de deur naar de parkeerplaats opende en de Benz niet zag staan. :}

Duitsland rijdt wel mooi. Herinner me nog de A2 tussen Hannover en Berlijn. 170 op de cc in de 523i. Wat voelde dat heerlijk.

Persoonlijk vond ik het stuk Duitse grens - Warschau een stuk mooier. Daar is serieus EU geld naartoe gegaan. Prachtige weg, splinternieuw, lekker rustig en 90% van de Polen rijdt echt serieus flink door (snelheidslimiet 140km/h). Daar kan de bij tijden drukke, met Baustellen geteisterde Autobahn echt niet aan tippen.

Met mijn Twingootje heb ik daar dus niks te zoeken.:}

Wij zijn in 2005 naar Cottbus geweest. Dus bij Berlijn rechtsaf naar onderen. Zijn toen ook nog in die oude Zeppelin hangar geweest. Waar toen trouwens al een subtropisch zwemparadijs in was. Naam ben ik even kwijt. Maar wát een gebouw. Wát een binnenruimte. Kende Thialf van binnen. Maar dit was veel indrukwekkender. Binnenruimte 100 meter hoog, meende ik.

Zemelaar zei:

Onzin, met m'n Benz rijd ik daar gewoon 110/120km/h. Dakje open, arm op de deur, stuur met twee vingers vast; genieten. :-D

Zemelaar zei:
Zijn toen ook nog in die oude Zeppelin hangar geweest. Waar toen trouwens al een subtropisch zwemparadijs in was.

Klinkt gaaf. (tu)

Zemelaar zei:

Onzin, met m'n Benz rijd ik daar gewoon 110/120km/h. Dakje open, arm op de deur, stuur met twee vingers vast; genieten. :-D

Zemelaar zei:
Zijn toen ook nog in die oude Zeppelin hangar geweest. Waar toen trouwens al een subtropisch zwemparadijs in was.

Klinkt gaaf. (tu)

Zemelaar zei:
TYN zei:
Zemelaar zei:

Natuurlijk is het onzin. Had er ook niet voor niks een smiley achter gezet. Alleen bij het inhalen wel iets beter uitkijken dan in Nederland.
Een stipje aan de horizon kan immers in Duitsland zo bij je zijn. Dat weet ik nog wel van mijn snelle proefritten. ;)

https://www.tropical-islands.de/de/attraktionen/ heet dat zwembad trouwens.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tropical_Islands_Resort

Zestig kilometer onder Berlijn. Je rijdt er via de A13 zo naartoe.

M'n 300E zit weer een nieuw apk'tje op :p
2 nieuwe fuseekogeltjes en voor de rest gewoon helemaal niks zoals gewoon bij een W124(tu)

Zo, de HBM-380 staat, 10 maanden na vertrek uit Nederland, na een rit Vilnius - Warschau - Berlijn - Z-Limburg weer op Nederlandse bodem. Een kort verslag.

Een ruime 10 maanden lang is de dikke Benz me van dienst geweest in Litouwen. Daarbij is hij zeker niet gespaard. Dagelijks veel stadsverkeer. Af en toe kreeg 'ie een roadtrip met 5 personen voor z'n kiezen. Hij heeft sneeuw gezien. Pekel, ook. En de temperatuur varieerde tussen de -25 en +30. Nooit sloeg 'ie een slag verkeerd. Nooit heeft 'ie me laten staan. Een trouwe metgezel die er altijd voor me was en daarbij slechts wat klein onderhoud en niet bijster veel diesel voor terug vroeg. Wat. Een. Auto.

Maandagochtend 9:00 koers gezet richting het Westen. Volledig volgeladen, iets trager dan normaal maar met een achtervering die op het oog geenszins onder de indruk is van de zware last. Eerste stop: Warschau. Vilnius - Warschau bestaat voor 90% uit enkelbaans wegen en dat schiet niet zo op als je gewend bent. Snelwegen ontbreken in dat stuk van Europa nog volledig. Stadjes worden dóórkruist in plaats van middels een rondweg óm kruist. De Benz is het allemaal evenwel eender en met 90km/h zoeft hij zuinig en comfortabel achter één van de vele vrachtwagens op dat traject.

DSCN2913_zps3b2b716e.jpg

[size=small]Eerste koffiepauze tussen Vilnius en Poolse grens.[/size]

DSCN2920_zpsff2b0b5c.jpg

[size=small]Poolse grens.[/size]

Het stuk na de Poolse grens is zo mogelijk nog vermoeiender om te rijden. In tegenstelling tot het stuk in Litouwen zijn de wegen hier een stuk smaller en bochtiger. Inhalen is er geen goed idee. De natuur is er evenwel erg mooi. Onmetelijke bossen en af en toe een prachtig ongerept meer. Iets dichter richting Warschau begin je de ontwikkeling (en de EU-gelden) wel te zien. Er wordt serieus aan infrastructuur gewerkt. De ellenlange enkelbaans wegen worden onderbroken door telkens enkele kilometers aan prachtige, nieuwe stukken 'snelweg'. Omdat het zulke korte stukjes zijn schiet dat nauwelijks extra op, maar je ziet wel duidelijk waar ze in de toekomst naartoe willen.

IMAG0550_zps18f3351b.jpg

[size=small]Lunch in een recent gebouwd Pools wegrestaurant.[/size]

IMAG0555_zps146faa06.jpg

[size=small]Parkeergarage hotel Warschau.[/size]

De tweede dag vanuit Warschau koers gezet richting Berlijn. En dan zie je ineens een totaal andere infrastructuur. Wat een ge-wel-di-ge snelweg. Echt een heerlijk stuk om te rijden. Constant heel erg rustig, top asfalt en weinig bochten. Met een andere auto dan een 250D is het daar echt een kwestie van cruise control op 160 zetten en er pas bij de Duitse grens weer afhalen. Tol bedraagt 18 euro voor het gehele stuk. Wat indrukken:

DSCN2926_zps4b7fe6bd.jpg

DSCN2976_zpsdccec977.jpg

DSCN2977_zps709d13e7.jpg

DSCN2981_zps972ff705.jpg

IMAG0557_zps5bf2c7d3.jpg

[size=small]Kruissnelheid 120km/h. Dan loopt 'ie fenomenaal.[/size]

Laatste dag Berlijn - Limburg. Op dat traject laat de Duitse Autobahn zich van z'n beste kant zien. Berlijn - Hannover - Dortmund is top. Bijna volledig driebaans en niet echt druk. Wel redelijk glooiend af en toe en dan moet de Benz zich wel eventjes inspannen. Met het gas iets dieper naar beneden, een lichtjes verhoogde motortemperatuur en zo'n 110km/h op de klok komt 'ie evenwel de lange hellingen ook zonder problemen omhoog. Het Ruhrgebied is uiteraard een stuk drukker en de snelwegen een stuk minder fraai.

DSCN3130_zps509e8e3d.jpg

[size=small]Berlijn uit.[/size]

DSCN2988_zps67ece02d.jpg

[size=small]Raststätte.[/size]

En zo stond 'ie zo'n 1700km later weer op de oprit:

IMAG0558_zps5fd9e055.jpg

Hij heeft zich weer van z'n beste kant laten zien. Onverstoorbaar doet hij z'n ding. Verbruikt consequent 1:16,5 en het olieverbruik is nihil. Ongelofelijk ook hoe comfortabel hij is, zelfs naar hedendaagse maatstaven. Geen moment heb ik het gevoel gehad dat een dergelijke tocht ondernemen in een auto uit 1991 afzien is. Oké, cruise control zou lekker zijn en voor het gemak zou je af en toe 50pk meer wensen, maar hij voelt een stuk krachtiger dan de 94pk op papier doen vermoeden. Verder voelen de stoelen (en al het andere!) nog precies zo aan als toen 'ie uit de fabriek kwam. Onvoorstelbaar.

Conclusie? De beste auto ooit gemaakt. En nu? Nu mag hij me een maandje van dienst zijn in Nederland, alvorens ik de ster richting noorden richt. Eerst naar Denemarken en vervolgens met de boot naar Oslo, waar ik een half jaar zal verblijven. Een nieuw avontuur waar de Benz me ongetwijfeld weer trouw bij zal staan.

Fantastisch verslagje Tyn! Heerlijk leesvoer op een leuke manier verwoord.
Dank voor het delen en ik zie je verhalen vanuit het hoge noorden met grote belangstelling tegemoet.

Daar sluit ik mij van harte bij aan! En wat blijft het toch een mooie klassieke verschijning.

Mooi TYN (tu)
Jouw verslag en de foto's doen mij gelijk terugdenken aan mijn langere ritten met de 260E midden jaren '90. Met 2 vrienden naar Hongarije, Slowakije en Tsjechie, en een jaar daarna met 3 vrienden naar Spanje. Fantastische vakanties, mede (of vooral) door die fantastische Benz (tu)

Mooi verhaal, trip TYN. (tu)

En het is nog niet ten einde, zo lees ik. Succes met de volgende expeditie.

Snelweg Berlijn - Hannover is inderdaad een mooi stuk en ruim.

Helemaal top TYN(tu)
Volgens mij is het voor de meeste ouderen hier (en dan bedoel ik vanaf 30 jaar die de val van het ijzeren gordijn hebben meegemaakt) een reis door memory lane. Dan is de w124 ook de auto bij uitstek. Hij is slechts 2 jaar jonger dan de val van de Berlijnse muur;)

Ik geniet ook van iedere meter in de auto van mijn vrouw;)
Bij haar staat de automaat in E bij mij op Standaard. Wat een lekkere roffel zit er in zo'n 6 cilinder als je hem even op zijn staart trapt.

Dank allen. :-D

Over Litouwen kan ik ook nog wel veel vertellen, maar eigenlijk kan ik het bij één ding laten: GAAN!

Echt, een land dat het verdient om ontdekt te worden. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Rustig bovendien. Een groot contrast met de Nederlandse korte lontjes, haast en luidruchtigheid. En dan het vrouwelijk schoon.. Geen woorden voor. Mooier, beter in vorm of netter verzorgd ben ik ze nog nooit tegengekomen. Ga het zien, maar laat je vrouw of vriendin thuis. (:B

Of de natuur, zo uitgestrekt en prachtig ongerept. Waar we in Nederland om elk enigszins fraai meertje een hek zetten, entreeprijs heffen, de omgeving bestraten voor al het kwetsbare blik en iets bouwen waar men zich vol kan vreten, recreëren de Litouwers gewoon écht buiten. Midden in de natuur. Parkeren hun auto's in de modder tussen de bomen. Nemen hun eigen eten mee. En genieten.

Of het feit dat er nog niet alles tot in het krankzinnige geregeld is. In Nederland is er voor alles wel een regeltje of voorschrift te vinden. En in Litouwen? Daar maken wegwerkers gewoon flinke gaten in de weg, zetten het bord 'Pas op, wegwerkzaamheden' ín het desbetreffende gat en vertrouwen erop dat automobilisten zelf kunnen kijken en nadenken tot het moment dat die gaten een paar dagen later gedicht worden. Heerlijk, toch?

Ja, beetje heimwee heb ik wel.

Zemelaar zei:
520d zei:
En betaalbaar. Leef je droom! Koop hem voor erbij en vertroetel hem je leven lang.

Mijn droom is binnen vijf jaar mijn huis te hebben afbetaald. :}

Net vandaag voor 225 euro 2% minder rente bedongen.
520d zei:
Als je daar nu zeven jaar van maakt, heb je nu ook lol!:}

jhbynp.jpg
[size=large]of[/size]
290t1yq.jpg
2cerrch.jpg
[size=large]?[/size]

Zeg het maar!:)

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-36-amg-e-36-t-amg-warendorf/197528160.html?lang=de&pageNumber=1&action=eyeCatcher&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=59&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=256358899&asrc=

Hier opent de eigenaar zijn topic. Mit zwei zusätzliche Bilder.

2irrdpi.jpg

mooie auto

Mooi dat je het topic warm houdt, Weide. :}

Even een korte update van mijn kant. De Benz staat inmiddels op Noorse bodem, maar niet voordat ik een week of drie geleden met een paar vrienden op het lumineuze idee kwam om last minute en op de bonnefooi richting Frankrijk te koersen. Zo gezegd, zo gedaan en zo stond de Benz op een doordeweekse nacht om 4 uur onder een compleet verlaten en pikzwarte Eiffeltoren. Erg indrukwekkend. Daarna doorgereden richting Bordeaux, getuige geweest van een prachtige zonsopgang op een vrijwel lege snelweg, geslapen op een verlaten strand in de buurt van Lacanau, genoten van het prachtige Toulouse en vier dagen later en 2500km verder stond de Benz weer op Limburgse bodem.

IMAG0565_zps60c1c851.jpg

[size=small]Goed kijken, maar dat is echt de Eiffeltoren.[/size]
IMAG0569_zps070a525f.jpg

Een ruime week geleden ben ik naar Oslo vertrokken. Met een weinig interessant stuk Autobahn naar Kiel, een heerlijk relaxte boottocht naar Gotenburg en een verrassend heuvelachtige rit van een uurtje of 3 naar Oslo is dat geenszins zo'n intensieve tocht als naar Litouwen. Ik verwachtte derhalve totaal geen problemen en die zijn er dan ook niet geweest. De Benz doet onverstoorbaar zijn werk en is nog elke kilometer een heerlijkheid om in te rijden. Inmiddels staat hij op de parkeerplaats voor m'n studentenflat iets buiten het centrum en daar zal hij niet heel vaak vanaf komen denk ik. Diesel is hier erg prijzig en de stad in rijden betekent tol betalen. Niettemin zullen er ongetwijfeld een paar mooie roadtrips volgen dit semester.

IMAG0623_zpsfc82860a.jpg

[size=small]Zonder twijfel de enige Litouwse auto op de hele boot. Gekke gezichten van de toeristen om me heen.[/size]
IMAG0638_zpse6c87094.jpg

[size=small]Eerste foto op Noorse bodem.[/size]

@ TYN: Lacanau? Bij het meer van? 3 week geleden? Toevallig, daar was ik toen ook!

youngtimer-1991-mercedes-300te4-matic-w124-rookzilver-1.JPG

https://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1991-mercedes-300-te-4-matic-w124-rookzilver-metallic

Heel fijn...meer foto's op facebook!

rzasa zei:
https://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1991-mercedes-300-te-4-matic-w124-rookzilver-metallic

Verkocht inmiddels. Was ook redelijk scherp geprijsd.

Geen slechte prijs inderdaad. Maar het is wel een 4-Matic. Dat maakt hem in mijn ogen toch wat minder begerenswaardig.

@JW01 Aangezien ik een Litouwse verblijfsvergunning tot 2015 heb blijft 'ie lekker op Litouwse platen. Scheelt me een hele hoop geregel.

@RWD Precies! Mooie omgeving daar, qua rust en natuur een verademing ten opzichte van het massatoerisme aan de Zuidkust.

Wat mensen om je heen is toch ook wel lekker? Wat bedrijvigheid?
Ben jaren geleden eens in november naar Burgh Haamstede geweest. Of in het vroege voorjaar of late najaar naar Egmond aan zee.

Geen succes. En dat lag niet alleen aan het saaie weer. Ook aan het ontbreken van bedrijvigheid.

Zemelaar zei:
Wat mensen om je heen is toch ook wel lekker? Wat bedrijvigheid?

Uiteraard, maar ik hou van de afwisseling. Heerlijk toch, een strandje helemaal voor jou alleen? Bedrijvigheid genoeg de dag erna in Toulouse.

Komende week ga ik hierheen met een paar jongens. Hoe minder mensen je dan tegenkomt, hoe beter, vind ik.

Ik zit even naar wat foto's van deze S124 te kijken. Wat heeft die dan een totaal andere uitstraling dan die van Leitner, een paar posts hierboven.
Dat is dan meer een werkpaard. Aanhanger met betonmolen erachter. Of de viskar op de markt. :} In die AMG zie ik een snelle Autobahnrit.

Die zie ik in deze MKB 70 TE zeker. Wat een exemplaar. Perfect.
Hoe het precies zit met de motor, ligt er nu wel of niet een Renntech V12 in, boeit me voor nu even niet.
Even gewoon genieten van deze prachtige auto. Een en al exclusiviteit en Autobahn uitstraling.

34g4x95.jpg

Nee, dat aspect van snelheid boeit mij nog steeds mateloos in auto's. Zal ook wel nooit meer overgaan. ;)

Wat zou het een fantastisch trio zijn, de MKB 70 TE samen met deze twee AMG stations.

Ik weet het, ik dagdroom veel te veel. Maar deze drie in mijn garage. Poeh.

rzasa zei:

Prachtig! Rauchsilber blijft toch een van mijn favoriete kleuren op een 124. Tijdloos chique!

520d zei:
rzasa zei:

Prachtig! Rauchsilber blijft toch een van mijn favoriete kleuren op een 124. Tijdloos chique!

Zeker een plaatje in die kleur en met die specs!

Ik was te laat want ze was idd al heel snel verkocht.

Maar Klaas de Poel had ook nog een mooie 300-TE staan.

Erg blij mee :-)

11h9gsm.jpg
[/img]

@HappyStar

Gefeliciteerd. (tu) Ik had 'm al te koop zien staan op de site, geweldig ding. Meer foto's (van eigen hand) zijn meer dan welkom. :-D

Zemelaar zei:
En....., ga je ook op het uiterste puntje staan? Of zitten? Durf je dat?:}

Check! Maar mijn god, wat een helse tocht zeg. 22 kilometer aan steile beklimmingen en afdalingen, over rotsen, door modder, begeleidt door nimmer aflatende regen. Voorafgegaan en afgesloten met de meest verschrikkelijke trap die ik ooit genomen heb (meer dan 3000 treden, plaatje laat 2/3 zien). Maar wat een geweldige vergezichten onderweg. Echt een woest en ongerept land. En ik heb wel met m'n benen over de rand gezeten. B)

Uiteraard mede mogelijk gemaakt door de Benz, wat zonder 'm waren we geeneens in de buurt gekomen. Vanuit Olso is het een goede 350 kilometer rijden. Geen snelwegen, wel veel bergen, dus dat betekent een kleine 6 uur. Maar wat een geweldige route. Van glooiende, groene heuvels naar rotsige, imposante bergen. Geweldige uitzichten over doodstille meren. Veel bergop en bergaf, dus met 5 man plus bagage moest de Benz flink aan de bak. 60km/h in z'n 3 aan 3000 toeren bleek bergop een prima snelheid, veel harder ging 'ie dan niet en de 4 was helemaal nicht im Frage. Haarspeldbocht-uit moest in z'n 2 en toen ik op zo'n moment ingehaald werd door een machtige Scania V8 (werkelijk élke Scania die je hier ziet is een V8, trouwens) wenste ik wel een 300 turbodiesel. Ondanks het harde werk heeft 'ie wederom geen slag verkeerd geslagen. Het blijft me verbazen hoeveel zo'n oude bak nog in z'n mars heeft. Het olieverbruik blijft bovendien minimaal en tijdens de trip heeft 'ie een, gezien de omstandigheden, indrukwekkende 1:16,1 gehaald.

IMAG0657_zps35cf04a7.jpg

[size=small]Onderweg kwam ik een broertje tegen. Ook een 250D, maar wel in 'iets' mindere staat.[/size]

IMAG06591_zps2bd3f6f5.jpg

[size=small]Uitzicht vanuit de overnachtigsplaats. Wat een bak, hè?[/size]

HappyStar zei:
520d zei:
rzasa zei:

Zeker een plaatje in die kleur en met die specs!

Ik was te laat want ze was idd al heel snel verkocht.

Maar Klaas de Poel had ook nog een mooie 300-TE staan.

Erg blij mee :-)

11h9gsm.jpg
[/img]

Gefeliciteerd! Die ziet er ook goed uit!

Bedankt TYN en 520d!
Op jullie verzoek wat extra info:

Zoals gezegd ben ik erg blij weer een W124 te rijden.
Afgelopen twee jaar een Volvo yountimer (850 GLT station) gereden (met veel plezier) maar instappen in een W124 is toch van een andere orde.

Solide, soeverein, geen rammeltjes of kraakjes meer en wat een rijgenot die 6 in lijn ondanks de 214.000 km rijervaring.

Het is een ex Duitser uit 1992 die in 2006 met 127.000 km naar Nederland is gehaald en sindsdien is onderhouden bij Wensink. Ik ben de tweede Nederlandse eigenaar.

Fijne opties waarvan schuif- kanteldak voor mij de fijnste:

211 - ASD (automatisch sper differentieel)
291 - Airbag bijrijder
412 - Elektrisch schuif- kanteldak
420 - Automaat 4-traps
430 - Hoofdsteunen achterin 3X
440 - Tempomat (cruise control)
470 - ABS
541 - Dubbele Rollo bagageruimte
570 - Armleuning inklapbaar voor
580 - Airconditioning
583 - Elektrische ramen voor
591 - Warmte Werend Glas getint
620 - Katalysator
724 - Bagageverankering
750 - Radio Becker Europa 2000
812 - Luidsprekers achterin
873 - Stoelverwarming voor
000 - Trekhaak

Zonder garantie gekocht bij Klaas de Poel en de eerste puntjes op de i laten zetten.
Nieuwe voorbanden. Kleine beurt. Twee keer relais vervangen waarvan er een (die de motortemperatuur meet) zorgde dat de auto afsloeg bij stationair draaien of zelfs bij een rustige bocht nemen. Dan moet je opeens sturen zeg als de stuurbekrachtiging uitvalt ;-)
Lederen stuur gemonteerd (wie wat bewaart die heeft wat ;-)
En de automaakbak is gespoeld. Ze rijdt nu weer voorbeeldig.

Er zit nog wel een rotklussie aan te komen; de koppakking moet worden vervangen. Dat laat ik binnenkort doen en combineer dat met het reinigen van de injectoren. En ik wacht nog op een gereviseerd tempomat-kastje.
Volgens mij is ie dan voorlopig helemaal naar mijn zin hoewel ik vijftiengaatsen wel heel erg prachtig vind staan op de Mpf1. We zullen zien.
Ik zal jullie op het forum op de hoogte houden.

We hebben samen trouwens een prachtig zilvergrijs setje TYN :-D

2yyz68i.jpg
b7i64g.jpg
kecig3.jpg
bgr5s4.jpg
ymf7k.jpg

Terug
Bovenaan