Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Joël D. zei:
Ik heb geen idee. :confused:

Raar inderdaad. Ik zie twee 500E's die qua kleurencombi niet op elkaar lijken, maar toch hetzelfde kenteken hebben. Enorm vertekenende foto's? Plaat er enkel voor de foto opgezet?

Zemelaar zei:
[size=large]E500E zweites Treffen.[/size]

28 Juni, Samstag.
10 Uhr.
Brabus, Bottrop, Brabus Allee 1 ;-)
Werkstour inklusive.
Ab 14 Uhr weiter bei Remise in Düsseldorf. Quatchen,, anfassen, fotografieren, essen...das übliche :D
Jeder ist wilkommen.

Leuk lijstje, so far!

Zou Marco daar ook heen gaan?

Wel uitgenodigd, maar ik ben niet zo van de meetings en de clubjes.

03-XL-VH: ik had er ooit twee. Een rookzilveren met Brasil en dit kenteken, en een Anthraciet met Champigon leder. Ik reed soms met de anthracieten en dan .... eeeuhhmmm...... hing ik het kenteken even over. Er staat immers 'Mercedes-Benz' en Bruin op het kenteken:cool:

03-XL-VH: ik had er ooit twee. Een rookzilveren met Brasil en dit kenteken, en een Anthraciet met Champigon leder. Ik reed soms met de anthracieten en dan .... eeeuhhmmm...... hing ik het kenteken even over. Er staat immers 'Mercedes-Benz' en Bruin op het kenteken:cool:[/quote]

Gebeurd bij meer mensen.:D

't Is een Löwer 500 CE, maar toch ziet deze er wat gezapig en saai uit. Uitlaat is not done uiteraard. Net als de lpg. Onder de motorkap is het een roestig zootje. En het interieur had mooi strak leer moeten zijn. En er had Löwer op de Tacho moeten staan natuurlijk. Om de bestuurder iedere keer dat bevoorrechte gevoel te geven.

Auto ziet er oubollig uit. Terwijl het sportief had moeten zijn. Ligt tenslotte wel een 5-liter V8 met 326 pk onder de kap!

Jammer dat zulke Exoten, zulke Unikaten zo wegkwijnen.

Ik moet echt niet meer kijken op 500.nl. Zeker in de tijd dat wij toch onze CLK cabrio toch wel missen.

Hoor ik naast mij, er zijn op dat forum toch meer mensen die iedere 3 maanden bij Marco voor de deur staan? :LOL:
340.jpg

Ik niet. Ik denk niet dat ik na een week al op een Lotus Omega was uitgekeken. Of op een C 36 AMG. Of op een E39 M5. Of op een V140 400 SEL. Heb per slot van rekening ook bijna 9 jaar - op 4½ maand na - in een E39 523i gereden. Was iedere keer geweldig om bij lage snelheden en over pokdalige klinkerwegen die machtige motorkap te zien rijzen bij gasgeven in z'n twee. Echt zo'n Übergevoel, zo'n King of the Road sensatie.

Je zou eigenlijk onbeperkt budget moeten hebben. Om alle auto's, die je mooi vindt - of ooit mooi hebt gevonden, voor eeuwig en altijd te bewaren. In bezit te houden. En in uitmuntende conditie. Een joekel van een verwarmde loods. En dan keuze te over. Neem ik vandaag de 405 Mi 16 of de Veyron SS? Dat is mijn droombeeld!

Zo'n Veyron zou er niet eens inkomen. Ik heb helemaal niets met supercars. Van de VAG stal zou ik dan liever een originele Golf II GTI 16v neerzetten.

Elke week zie ik op de FB van 500e.nl wel iets langs komen waar van ik denk: hebben! Die 500e, C32AMG, dat werk.

Het overgrote deel van de moderne supercars vind ik ook weinig interessant. Zie je vaak bij (puissant) 'nieuwe rijken'. Paar miljoen aan auto's besteed en wat hebben ze dan gekocht? Zoiets. Of tenminste een deel ervan. Een volstrekt zielloze collectie. Vooral de Veyron is hét toonbeeld van smakeloosheid geworden. Een showcar, niets meer. Met al die spuuglelijke 'special editions'. Ik stel me ze voor dat de ingenieurs van die machine zo af en toe een traantje moeten laten..

Er is slechts één moderne supercar die ik wel zou willen hebben. De McLaren MP4 of 650s. De combinatie van asfaltverschroeiende prestaties en alledaagse inzetbaarheid (in alle comfort!) vind ik uitermate interessant.

Aras zei:
Zo'n Veyron zou er niet eens inkomen. Ik heb helemaal niets met supercars.

Ik ben dan ook een liefhebber van snelle acceleraties en hoge topsnelheden. Alhoewel je dat niet aan mijn huidige auto kan afzien. ;) Maar wie mij een beetje beter en langer kent, prikt daar wel doorheen.

Aras zei:
Elke week zie ik op de FB van 500e.nl wel iets langs komen waar van ik denk: hebben! Die 500e, C32AMG, dat werk.

Dat heb ik met die 500E die er nu weer aankomt. Qua kleur en uitvoering helemaal mijn auto. Gelukkig wordt vandaag mijn nieuwe speeltje bezorgd, een glanzende 230 CE Sportline. Door tijdgebrek kon ik de auto niet zelf gaan halen, vandaar dat hij nu gebracht wordt. Dan kan ik er iig snel in rijden...:T

C124.jpg

Veel plezier alvast met de 230 (y)
....al voorspel ik dat deze 4-cilinder niet heel lang in huize 520d zal vertoeven. Ik bespeur nu al 500E-kriebels..... :)

Zemelaar zei:
Duur onderhoud stond in Youngtimer magazine.

Dat zal best, zeker duurder dan bij een 230. Maar wat denk je van al die exoten (van Brabus, AMG etc.) waarmee jij dagelijks op de proppen komt? Daarvan wil je helemaal niet weten wat het onderhoud ervan kost.

Ja, da's helemaal een ramp. Dat vervelende onderhoud, die vervelende reparaties ook altijd. Waarom niet net als een koelkast, een vriezer. Die koop je en daarna geen omkijken meer naar!

De eerste paar kilometers zijn achter de rug. Een heerlijk machientje. Best vlot en een wat stugger veergedrag dan ik gewend ben van Mercedes, het sportonderstel maakt dus echt verschil. De staat van de auto is keurig, zoals ik dat ook gewend ben. Voorlopig ben ik dus weer even tevreden...;)

Maak van die keurige staat maar iets bijzonders. Het is ongelooflijk hoe strak die kar is. Heb hem net eens even rustig bekeken, maar dit is wel bijzonder. Op een klein deukje na zijn de zijkanten nog helemaal strak. En ook de rest van de auto ziet er echt erg goed uit, de staat is vergelijkbaar met beter dan de cabriolet die ik twee jaar terug reed, want geheel eerste lak.

Je hebt een "halve motor" in de coupe, de andere helft zit in een auto die bij Marco binnenkomt dus...:D

Succes met je auto en plezier ermee!(y)

Dat viel mij ook al op. En het ding is nog best vlot, al is het geen strepentrekker. Ik ga de komende tijd eens lekker detailen en genieten van deze coupe.

Halen, brengen, toe maar. :D Het was toch een crisismaatregel?

Veel plezier ermee! Foto's van je prachtige wagen willen we inderdaad snel zien.

Die juiste hoogte is wel essentieel. Mijn vorige C124 leek achter wat hoger te staan, en dat vond ik toch minder mooi. Het sportonderstel is wat dat betreft wel goed, maakt de auto gelukkig ook niet te laag.

520d zei:
Die juiste hoogte is wel essentieel. Mijn vorige C124 leek achter wat hoger te staan, en dat vond ik toch minder mooi. Het sportonderstel is wat dat betreft wel goed, maakt de auto gelukkig ook niet te laag.

Dus deze C124 Brabus B6 is niks voor jou? :) Alleen het uitspreken ervan vind ik al geweldig! Het enthousiasme voor Duitse Motortuning klinkt er overduidelijk in door!

Nou, de wagenhoogte klopt wel, dus dat zou de reden niet zijn om hem te laten staan. Maar een hebberig gevoel, neuh……

Nog efkes wat kiekjes, met detailopname. Het is echt een superstrakke auto. Ik blijf me erover verbazen.
IMG_1761.jpg

IMG_1763.jpg

IMG_1762.jpg

Jazeker. En ook dat is bijzonder, meestal zit er notenhout in.

@ Icebrain: De Golf staat klem.....:)

Doet er niets aan af :), je hebt weer een schoonheid voor de deur staan.........................(y)

Mooi...zo echt Mercedes, ook die console met die draaiknoppen en temperatuurregelaars!

FH126560 zei:
Mooi...zo echt Mercedes, ook die console met die draaiknoppen en temperatuurregelaars!

Eens! Alleen de Becker ontbreekt nog. Maar die komt er nog in. Dat staat vast, tenzij ik een andere passende oplossing vind. Voor volgende week staat een kleine spotrepair gepland. Een klein deukje dat verwijderd kan worden zonder spuiten. En verder helemaal niets, gewoon lekker toeren....

Toen ik 'm laatst zag, dacht ik inderdaad: zonde van dat ene deukje. Mooi dat je daar binnenkort vanaf bent!

Terug
Bovenaan