Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Een somber, bewolkt dagje. Des ondanks geschikt om de Benz weer eens te poetsen...

IMG_2174.jpg

IMG_2173.jpg

IMG_1759-1.jpg

IMG_2175.jpg

Ik poets liever deze!
Die misschien de zesliter M119 onder de kap heeft. Auto lijkt namelijk verdomd veel op deze!

Prachtig! Dit vind ik nou een stijlvol aangepast exemplaar. Je zou nog kunnen twisten over dat dakspoilertje achter, maar daar kan ik in dit geval mee leven.

Dit topic leeft niet meer zo. Waar zijn al die 'liefhebbers' gebleven?

Of is met het verdwijnen van het belastingvoordeel ook de liefhebberij verdwenen?

Daar zal het weinig mee te maken hebben. Een heel aantal auto's dat hier figureert, valt immers niet in de overgangsregeling. Maar stil is het, net als in de branche....

Mijn dikke diesel doet nog steeds onverstoorbaar z'n ding. Het blijft echt een heerlijke auto. Paar weken terug olie ververst en een rubber van de voorwielophanging vervangen (tegen 2x het Nederlandse tarief, maar oké..), dus hij staat er weer tiptop bij. Volgend weekend mag hij zich volgeladen weer bewijzen op een 6 uur lange trip naar Stockholm. :D

IMAG0696_zpsbdtqba5m.jpg

Noorwegen is echt een prachtig land om te rijden. Af en toe wens je alleen wat sportiever gereedschap dan een W124. :)

... lang geleden dat ik hier was. Lang geleden ook dat ik het topic startte.

@Zemelaar; de liefhebberij is er nog, maar ik besteed er weinig tijd meer aan. Dan ga je ook 'minder' tot 'niet meer' schrijven. Bloedt het "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren" draadje, langzaam dood. Daarom mag eind dit jaar het topic wat mij betreft na 5 jaar sluiten. Dan is goed geweest. Ik heb de laatste 2,5 jaar meer dan 100 124'ers gehad en weer verkocht. Prachtig. Alleen mijn A124 300CE-24 cabriolet in Signal Rot heeft het topic overleeft; de mooiste vanaf het begin en de mooiste tot het einde. Zelfs die ga ik nu verkopen. Op naar iets nieuws. Iets anders. Iets zonder wielen. Zonder motor. Zonder "ik wil nog meer, want het kan altijd mooier en beter". Iets met de betrouwbaarheid van een W124 en de diepgang van een mammoettanker. Zoiets.

Ik heb de laatste 2,5 jaar meer dan 100 124'ers gehad en weer verkocht.

Zoveel nog? Dat was dan nog een aardige business. Die ervaring nemen ze je iig niet meer af.

En dit topic kan idd wel dicht. Aangezien we hier de top hebben bereikt, gezien mijn tweede post op deze bladzijde.;)

Op naar iets nieuws. Iets anders.

Goed streven. Niets zo veranderlijk als de mens. Jij en ik zijn daar geen uitzondering op.

Jammer. Ik heb het met veel genot allemaal gelezen. Na Teutonia is er op dit zeikforum verder weinig meer te beleven.

Ik zou het topic laten betaan, of eventueel verplaatsen naar het "auto liefde roest niet" forum. Er zijn hier nog zoveel W124 rijders en liefhebbers...

Ja, zeg, net als ik denk dat ik misschien toch weer dringend een W124 zou moeten hebben wil jij het topic erover sluiten?

Misschien moet ik het toch maar bij een BMW houden.

Ik zou het zonde vinden als dit topic gesloten zou worden. Het was me wel al opgevallen dat Paul weinig meer aanwezig was.

michel1975 zei:
Ik zou het zonde vinden als dit topic gesloten zou worden. Het was me wel al opgevallen dat Paul weinig meer aanwezig was.

Er zijn hier genoeg W124 eigenaren die dit topic met hun ervaringen en af en toe wat foto's in leven zouden kunnen houden :rolleyes:

Ik ben een geregeld lezer van dit forum, maar reageer eigenlijk nooit, sterker nog, heb zojuist een nieuw account aangemaakt omdat ik mijn oude login gegevens kwijt was.

De reden waarom ik nu toch in dit topic reageer is omdat mijn pa op zoek is naar iemand die zijn W124 250D op wil komen halen. Het gaat om een 'barnfind' ;-). De auto (GV-JF-78) is sinds 1996 in het bezit van mijn pa en is in 2009 in een schuur geplaatst, waar hij nu nog steeds staat. Mijn pa wilde eigenlijk na zijn pensioen de auto zelf opknappen, maar het huidige fiscale klimaat weerhoud hem hiervan.

Details:
Bouwjaar 1990, niet metallic donker rood, rood stof interieur, station, ongeveer 4 ton gelopen. Geen bijzondere opties. Luchtvering waarschijnlijk defect, want hij hangt helemaal door zijn pootjes.

Mijn pa is op zoek naar een liefhebber die de auto wil komen ophalen. Gratis, enkel een vrijwaring gewenst. Ik heb momenteel geen goede foto's bij de hand, enkel een foto van een wintersport vakantie een aantal jaar geleden.

IMG_1557_zps80e0abd8.jpg

Sproet zei:
Zo is dat! Liefhebbers en rijders genoeg.

Sluiten is zonde. De W124 leeft meer dan ooit, als je de laatste drie jaar als graadmeter neemt. Goed, de nadruk op belastingvrij is geheel verdwenen, maar ik vraag me af of dat zo erg is. De auto's raken nu steeds sneller in het liefhebberscircuit. Late Coupe's zijn de laatste maanden fors in waarde toegenomen, zo ook de stations. Goede W124's verkoop ik nog steeds goed en snel, mits de juiste kwaliteit. Daarom mag - voor alle liefhebbers van dit icoon uit Stuttgart - van mij dit draadje gewoon blijven bestaan, zoals bezitters en liefhebbers ook blijven bestaan!

Die 300D's vliegen als broodjes over de toonbank. :)

Vraagje, ik heb gisteren een e220 cabrio staan bewonderen (de vraagprijs staan verwonderen). Wat mij opvalt, als je de deur van die 124 cabrio dicht gooit, is het grotere kluisdeur effect als bij mijn w140. Bij de 124 krijg je het gevoel dat als je vinger er tussen komt dat deze echt weg is. De 140 lijkt lichter. De post uit Apeldoorn zegt iets anders.

Iemand een idee waarom?

Nee, geen zelfsluitende deuren. Die waren voorbehouden aan de 600 en een optie van 2385 gulden op de overige modellen.

Leuk om eens de Optielijst van Mercedes uit 1992 eens te bestuderen. Leuk prijsje voor mijn elektrische, met leer overtrokken multicontour stoelen te zien. :eek:

R W D zei:
michel1975 zei:

Er zijn hier genoeg W124 eigenaren die dit topic met hun ervaringen en af en toe wat foto's in leven zouden kunnen houden :rolleyes:
Tyn post hier inderdaad de nodige foto's van zijn Europese rondreis. Moet ik ook maar wat meer bijdrages hier posten. Want net als RWD heb ik met de rest van het forum (helaas niet meer) zo veel.

@pth_nl als ik de ruimte had gehad had ik het wel geweten maar helaas. Wel een mooi gebaar van je vader.(y)

500 E zei:
Sproet zei:

Sluiten is zonde. De W124 leeft meer dan ooit, als je de laatste drie jaar als graadmeter neemt. Goed, de nadruk op belastingvrij is geheel verdwenen, maar ik vraag me af of dat zo erg is. De auto's raken nu steeds sneller in het liefhebberscircuit. Late Coupe's zijn de laatste maanden fors in waarde toegenomen, zo ook de stations. Goede W124's verkoop ik nog steeds goed en snel, mits de juiste kwaliteit. Daarom mag - voor alle liefhebbers van dit icoon uit Stuttgart - van mij dit draadje gewoon blijven bestaan, zoals bezitters en liefhebbers ook blijven bestaan!

Helemaal eens. Al wordt er niet vaak gepost, dit draadje heeft voor de Sacco-liefhebber nog altijd zijn waarde. Ik ben zelf geen lid van Mercedsclubs of fora, ik post enkel hier zo nu en dan eens wat over mijn Benzje van het moment. En dat blijf ik ook graag doen vanuit de chinablauwe W126 die hier binnenkort voor de deur staat.

Intussen geniet ik van de laatste dagen in mijn 230CE. Zo'n lekkere auto, het is wel voor het eerst dat het afscheid van een Mercedes me zo aan het hart gaat. Wat mij betreft by far de Mercedes die me tot nu toe het meest heeft geraakt. Maar goed, het vooruitzicht maakt veel goed....;)

520d zei:
500 E zei:
Sproet zei:

Helemaal eens. Al wordt er niet vaak gepost, dit draadje heeft voor de Sacco-liefhebber nog altijd zijn waarde. Ik ben zelf geen lid van Mercedsclubs of fora, ik post enkel hier zo nu en dan eens wat over mijn Benzje van het moment. En dat blijf ik ook graag doen vanuit de chinablauwe W126 die hier binnenkort voor de deur staat.

Intussen geniet ik van de laatste dagen in mijn 230CE. Zo'n lekkere auto, het is wel voor het eerst dat het afscheid van een Mercedes me zo aan het hart gaat. Wat mij betreft by far de Mercedes die me tot nu toe het meest heeft geraakt. Maar goed, het vooruitzicht maakt veel goed....;)
Ik kan je het lidmaatschap van de S-Klasse club aanraden. Al was het maar vanwege het clubblad en het Duitse clubblad datje ontvangt. Daarnaast kan je je auto tijdens een van de stamgastavonden laten taxeren.

@Aras: ik denk dat als je het raam van jouw S een stuk opendoet, en daarna de deur dichtslaat, het effect hetzelfde is. Heeft met tegendruk te maken.

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande reacties. Zou het zonde vinden als dit topic naar de eeuwige jachtvelden verdween. Erg actief is het niet, nee, maar dat maakt toch niet uit? Af en toe een leuk verslag, wat foto's hier en daar, een Unikat van de hand van Weide. Bovendien is het als archief ook erg leuk, m'n proefritavonturen staan er ook nog in. :D

Afgelopen weekend met de Benz naar Stockholm geweest, 550km enkele reis. Wederom heeft 'ie zich perfect gedragen. Twee keer 6,5 uur sturen en geen centje pijn. Hij deed in ieder geval niets onder voor de V70 waarmee de rest van het gezelschap onderweg was. Altijd leuk om een 'Wow, wat is dit een comfortabele auto!' te horen vanaf de achterbank. Wel hondenweer gehad onderweg en dan beslaan de achterruiten een beetje. Ach ja.

tuurlijk mooie auto's maar je komt er Utrecht niet meer mee in als uw wagen ouder dan 15 jaar is. (NOS)
matrix zegt 'NO'...

flop zei:
tuurlijk mooie auto's maar je komt er Utrecht niet meer mee in als uw wagen ouder dan 15 jaar is...

Ik zag net toevallig op Telegraaf.nl een filmpje van een man van 93 in een knappe W124 diesel. De krasse ouwe baas weigert z'n auto weg te doen.... En terecht! Wat een links geneuzel daar!

Dan krijgt hij elke keer dat hij door de zonegrens rijdt automatisch een bekeuring binnen. Hoe sneu het ook is.

pth_nl zei:
Ik ben een geregeld lezer van dit forum, maar reageer eigenlijk nooit, sterker nog, heb zojuist een nieuw account aangemaakt omdat ik mijn oude login gegevens kwijt was.

De reden waarom ik nu toch in dit topic reageer is omdat mijn pa op zoek is naar iemand die zijn W124 250D op wil komen halen. Het gaat om een 'barnfind' ;-). De auto (GV-JF-78) is sinds 1996 in het bezit van mijn pa en is in 2009 in een schuur geplaatst, waar hij nu nog steeds staat. Mijn pa wilde eigenlijk na zijn pensioen de auto zelf opknappen, maar het huidige fiscale klimaat weerhoud hem hiervan.

Details:
Bouwjaar 1990, niet metallic donker rood, rood stof interieur, station, ongeveer 4 ton gelopen. Geen bijzondere opties. Luchtvering waarschijnlijk defect, want hij hangt helemaal door zijn pootjes.

Mijn pa is op zoek naar een liefhebber die de auto wil komen ophalen. Gratis, enkel een vrijwaring gewenst. Ik heb momenteel geen goede foto's bij de hand, enkel een foto van een wintersport vakantie een aantal jaar geleden.

PTH_NL,

Ik heb je geprobeerd een PM te zenden, echter heb ik geen idee of deze is aangekomen. Ik ben erg geïnteresseerd om deze auto samen met mijn vader in oude staat te herstellen. Mocht de PM niet aangekomen zijn, stuur mij er eentje.

R W D zei:
flop zei:
tuurlijk mooie auto's maar je komt er Utrecht niet meer mee in als uw wagen ouder dan 15 jaar is...

Ik zag net toevallig op Telegraaf.nl een filmpje van een man van 93 in een knappe W124 diesel. De krasse ouwe baas weigert z'n auto weg te doen.... En terecht! Wat een links geneuzel daar!

Helemaal eens! Wat een kansloze actie. Ik kom er gelukkig nooit.

Binnenkort zal ik mijn collectie eens op de foto zetten, wagenpark bestaat nu uit:
- Mercedes-Benz S124 230TE uit 1989
- Mercedes-Benz W124 260E uit 1992
- Mercedes-Benz W124 200E uit 1989
- Mercedes-Benz C124 300CE-24 uit 1992
en:
W202 C180 Designo uit 2000

520d zei:
R W D zei:
flop zei:

Helemaal eens! Wat een kansloze actie. Ik kom er gelukkig nooit.
Ik heb al voorgesteld om km vergoeding te krijgen. Koop ik een 190d, mag ik die k..stad gelukkig niet meer in. Afgelopen week een half uur over 3 km gedaan. Bleek het lopend een paar honderd meter te zijn.... Alles opgebroken.

En toch blijft iedereen in de stad wonen. En haalt zijn neus op voor het platteland.:confused:

Het is een oude bekende, maar toch even wat snelle plaatjes van de chinablauwe. Wat rijdt hij goed en wat is een heerlijk klassieke auto!

IMG_2302.jpg

IMG_2301.jpg

Uit de bevolkingscijfers. 90% van de Nederlandse bevolking woont in de stad groter dan 50.000 inwoners. Als iedereen zo gek was op het platteland, had dat cijfer er heel anders uit gezien.

Zemelaar zei:
Uit de bevolkingscijfers. 90% van de Nederlandse bevolking woont in de stad groter dan 50.000 inwoners. Als iedereen zo gek was op het platteland, had dat cijfer er heel anders uit gezien.

Dat zal niet zozeer met een hekel aan het platteland te naken hebben, maar meer met het gezegde "waar je brood is, is je vaderland".

Is wel zo. Maar velen kunnen toch niet zonder alle voorzieningen bij wijze van spreken om de hoek. De rust en vrijheid op het platteland kan dat niet compenseren.

Dat hoort ook bij een druk leven. Dat je alles bij de hand hebt. Tenminste, bij mij werkt dat wel zo.

Terug
Bovenaan