Z
Zemelaar
Guest
Is dat niet juist de oorzaak van een druk leven, dat je alles bij de hand hebt? De verleiding is dan immers ook groot om alles aan te pakken en alles te doen. Iets met omgekeerde bewijslast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
AMG LH Control Unit In Power Up Chip 381PS +35PS ---> 416PS
TYN zei:Gaaf ding, 520d.De W126 blijft echt een geweldig model in mijn ogen. Hoe rijdt dat nou? Een stuk klassieker dan een W124 of W140 lijkt me?
500 E zei:TYN zei:Gaaf ding, 520d.De W126 blijft echt een geweldig model in mijn ogen. Hoe rijdt dat nou? Een stuk klassieker dan een W124 of W140 lijkt me?
'Ik verkoop de auto bij voorkeur aan een echte liefhebber die de auto op waarde weet te schatten.'
Waarvan akte. Ik mis 'm nu al.
Voor 7k mag je mij ook altijd even mailen of bellen.500 E zei:Mijn rookzilveren is met 19.500,- incl BTW niet bepaald een koopje te noemen. Toch is de auto dusdanig bovenmatig van kwaliteit dat ik dat bedrag er eigenlijk gewoon voor wil hebben. Buiten de ronduit schofferende mailtjes van lieden die denken dezelfde kwaliteit ook voor 7.000,- te kunnen aanschaffen (doe dat gerust en bel me na twee jaar nog 'es) heb ik wel serieuze gegadigden onder de knop, maar die zullen even moeten wachten tot de auto terug is van groot onderhoud. En bij een 500 E is eigenlijk alle onderhoud als 'groot' aan te merken. Enfin, als 'ie klaar is dan heeft ie een nieuwe radiateur, een nieuwe distributieketting en spanrollen, twee nieuwe koplampen, nieuwe olie en filters en ben ik 3.800,- achteruit. Maar dan is 'ie wel weer nieuw![]()
Ik wil 'm wel kwijt, maar niet 'against all costs.' Ik heb de auto niet puur voor de handel gekocht. Ik 'verschijt' 'm dan ook niet voor 500,- winst, maar wil er voor een goed bedrag afscheid van nemen. En tot die tijd rij ik bij goed weer in een auto waar geen reclame op hoeft op 'm als visitekaartje aan te merken.
Aras zei:Die lui snappen niet dat alles groot en veel is aan een 5 ltr V8. Bougies, 12 euro per stuk, wel 8 stuks. Bak olie 8 liter, motorolie ook zo. Luchtfilter zo groot als een bak plaat. Banden in een niet zo courante maat. Een grote beurt, met bakolie en 2 achterbanden kost gewoon 1200 euro. Maar aan het einde van de straat ben je het weer vergeten.
Aras zei:Ik verbaas mij elke rit weer over de lichtvoetigheid en gemak waar je zo'n grote, lompe S weer mee door het verkeer loodst.
Ondanks het formaat slinger je hem hier als een Aygo door de parkeergarage. Je kan er heel rustig en statig mee door het verkeer heen glijden. Trap je het gas echter stevig in is het gewoon een angstaanjagend monster. Volgas bij het stoplicht weg? Op een grote kruising rijdt je minstens 80 aan de overkant. Boven de 100 trek je in alle rust met een streep door naar de volgende 100, in alle rust. Het gemak waarmee dat gaat is heel bijzonder. Alleen het benzine verbruik is door veel stadsverkeer fors. Alhoewel vrienden van mij in redelijke burgerlijke Koreanen met automaat ook 1:7 a8 halen. Dan is 1:6 voor veel genot aanvaardbaar.
Zemelaar zei:Dan is het geen last. Je omslagpunt is nog niet bereikt. Maar worden de rekeningen ineens een factor twee/drie/vier hoger, denk je er vast anders over.
Tot zover is het genieten inderdaad.
Was in mijn BMW tijd niet anders. Alle waar naar zijn geld.
500 E zei:Mijn rookzilveren is met 19.500,- incl BTW niet bepaald een koopje te noemen. Toch is de auto dusdanig bovenmatig van kwaliteit dat ik dat bedrag er eigenlijk gewoon voor wil hebben.
- Het onderhoudsboekje is ingevuld t/m 2011 bij een kilometerstand 130.000
- Factuur juli 2013 MB vakgarage Snel: check up en grote beurt: € 1.700,-
Hier alleen sigaren voor mezelf en geregeld een Duveltje maar dat is thuis en niet in de kroeg. Heb er alleen een hobby bij naast de auto die ook wel wat kost. Maar nog niet zoveel dat de andere doelen uit zicht verdwijnen. Namelijk vliegen.Aras zei:Ik krijg elk jaar een behoorlijke bonus, vakantiegeld, belastingteruggave en een 13e maand. Daar gaat minimaal de helft voor naar een rekening tbv aflossing van het huis. Van de andere helft betaal ik grote uitgaven als gemeentelijke belastingen, de vakantie en evt een grote beurt van de auto. wat over is gaat op een spaarrekening. Als ik 67 ben is mijn huis afbetaald en heb ik een heel goed pensioen, maar ik wil ook nu leven voor het geval ik niet eens 67 ga worden.
Verder weinig dingen voor mijn zelf. Niet roken en drinken en ik vind dat ik zelf nog steeds een lekker wijf hebt. Dan hou je geld over. Sterker, dan is Mercedes rijden een koopje.![]()
520d zei:Als de basis goed is, is het de investering wel waard.
Zemelaar zei:520d zei:Als de basis goed is, is het de investering wel waard.
Ben jij technisch zo goed onderlegd dat jij dat zelf kan zien bij een auto? Zou knap zijn. Of kies jij je auto's op basis van het vertrouwen wat de garage jou geeft? In dit geval MHS. Dat is nog veel mooier natuurlijk.
Zemelaar zei:Is wel zo. Door sparen leer je erg goed de waarde van geld.
In 2002 leende ik 16K voor de 523i. Dat zou ik nu niet snel zomaar even van mijn spaargeld opnemen. Zéker niet als het ook nog eens een substantieel deel zou zijn.
Nou behelpen?520d zei:Zemelaar zei:Is wel zo. Door sparen leer je erg goed de waarde van geld.
In 2002 leende ik 16K voor de 523i. Dat zou ik nu niet snel zomaar even van mijn spaargeld opnemen. Zéker niet als het ook nog eens een substantieel deel zou zijn.
Precies. Mijn hobby financier ik niet, en ik heb thuis wat uit te leggen als ik mijn spaargeld eraan opstook. Enkel daarom staat die rookzilveren 500E niet bij mij voor de deur. Ik behelp me nu met de chinablauwe....![]()
michel1975 zei:520d zei:Zemelaar zei:Is wel zo. Door sparen leer je erg goed de waarde van geld.
Precies. Mijn hobby financier ik niet, en ik heb thuis wat uit te leggen als ik mijn spaargeld eraan opstook. Enkel daarom staat die rookzilveren 500E niet bij mij voor de deur. Ik behelp me nu met de chinablauwe....grinning smiley
Nou behelpen?
520d zei:Zemelaar zei:520d zei:Als de basis goed is, is het de investering wel waard.
Ben jij technisch zo goed onderlegd dat jij dat zelf kan zien bij een auto? Zou knap zijn. Of kies jij je auto's op basis van het vertrouwen wat de garage jou geeft? In dit geval MHS. Dat is nog veel mooier natuurlijk.
Ik weet niets van de techniek. Ik maak zelfs geen proefritten. Daarom koop ik alleen bij bedrijven waar ik vertrouwen in heb. En bij Marco kan ik blind een auto kopen, meestal zelfs via de Whats App. De auto's die ik bij hem koop, koop ik op uitstraling, kleur en uitvoering. Dat is mijn hobby. Val ik wel eens op mijn gezicht? Ja. Het zijn oudere auto's waar soms eens wat aan gedaan moet worden. Dat calculeer ik in. Vind ik ook wel leuk. In zekere zin voeg ik waarde toe waarna ik weer doorruil.
De 230 CE is daar een mooi voorbeeld van. Een prachtige auto die ontzettend puur en origineel is. Maar wel met beschadigde bumperhoeken en versleten sportline-emblemen. Ook de banden waren al wat ouder. Dat kostte me een beetje geld om te vervangen, maar ik heb daar lol in. Een volstrekte desinvestering als je bekijkt hoe lang ik er vervolgens mee rijd (half jaar en tweeduizend kilometer), maar voor mij elke euro waard. En de liefhebber die de 230 binnenkort uit de showroom trekt? Die koopt er een prachtige wagen mee.
Andersom werkt het ook. Marco gooit soms ook geld achter een auto aan, simpelweg omdat er bij een afleveringsbeurt gebreken opduiken die hij ook niet kon voorzien. Dan moppert hij wel maar piept hij niet. En dat waardeer ik enorm.
Zemelaar zei:Current Stock.
Een E 60 AMG met 416 pk.
AMG LH Control Unit In Power Up Chip 381PS +35PS ---> 416PS
![]()
Zal wel een mooi verkooppraatje zijn. Hard bewijs hebben we nodig!
Caspian zei:michel1975 zei:520d zei:Zemelaar zei:Is wel zo. Door sparen leer je erg goed de waarde van geld.
Precies. Mijn hobby financier ik niet, en ik heb thuis wat uit te leggen als ik mijn spaargeld eraan opstook. Enkel daarom staat die rookzilveren 500E niet bij mij voor de deur. Ik behelp me nu met de chinablauwe....grinning smiley
Nou behelpen?
Lijkt me inderdaad verschrikkelijk![]()
500 E zei:Die had je best in het Gastenboek mogen zetten![]()
Die is gewoon een paar maanden bij jou op vakantie.520d zei:500 E zei:Die had je best in het Gastenboek mogen zetten![]()
Het leek me wat wreed om je ook daar nog eens in te peperen dat je je beste W126 ooit voorlopig kwijt bent....
Wanneer is de w140 klaar met zijn vakantie?Aras zei:Die is gewoon een paar maanden bij jou op vakantie.520d zei:500 E zei:Die had je best in het Gastenboek mogen zetten![]()
Het leek me wat wreed om je ook daar nog eens in te peperen dat je je beste W126 ooit voorlopig kwijt bent....
520d zei:500 E zei:Die had je best in het Gastenboek mogen zetten![]()
500 E zei:woonde ik maar in Japan. Iedere maand komen er minimaal veertig van de ooit geproduceerde twaalf E 60 AMG's op de markt.
michel1975 zei:Wanneer is de w140 klaar met zijn vakantie?Aras zei:Die is gewoon een paar maanden bij jou op vakantie.520d zei:500 E zei:Die had je best in het Gastenboek mogen zetten![]()
Het leek me wat wreed om je ook daar nog eens in te peperen dat je je beste W126 ooit voorlopig kwijt bent....![]()
500 E zei:520d zei:500 E zei:Die had je best in het Gastenboek mogen zetten![]()
Ik ben wel wat gewend. Er worden mij wel meer dingen ingepeperd via dat medium:T
Eigenlijk moest het minimaal een SEL zijn na de LSE maar die zilveren 500SE is gewoon de juiste configuratie.520d zei:michel1975 zei:Wanneer is de w140 klaar met zijn vakantie?Aras zei:Die is gewoon een paar maanden bij jou op vakantie.520d zei:500 E zei:Die had je best in het Gastenboek mogen zetten![]()
Het leek me wat wreed om je ook daar nog eens in te peperen dat je je beste W126 ooit voorlopig kwijt bent....![]()
Ik neem aan dat jij toch meteen doorstapt naar een 600 SEL? Die V8 is voor jou zo 2013.
Ik betrap mijzelf wel dat ik veel door breng op bepaalde sites uit Heerhugowaard en Surhuisterveen.michel1975 zei:Eigenlijk moest het minimaal een SEL zijn na de LSE maar die zilveren 500SE is gewoon de juiste configuratie.520d zei:michel1975 zei:Wanneer is de w140 klaar met zijn vakantie?Aras zei:Die is gewoon een paar maanden bij jou op vakantie.520d zei:500 E zei:Die had je best in het Gastenboek mogen zetten![]()
Ik neem aan dat jij toch meteen doorstapt naar een 600 SEL? Die V8 is voor jou zo 2013.![]()
Ik vind die zwarte C43 AMG van Klaas de Poel wel de moeite om in de gaten te houden. Jammer genoeg zijn prive auto.520d zei:Dan gluren we samen door de ruiten van dezelfde snoepwinkels. En Michiel houdt jou in de gaten...![]()
As replied to several respondents by mail the price is now EUR. 139.500,- but – much – higher offers already have been received.