Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Heb je al vet op de geleiderail van het SSHD gesmeerd? En zo ja: hielp dat? Als niet, dan stuur ik je een schoonmaaksetje toe voor de kabels in de gootjes met een beschrijving er bij.
 
Een flinke lik vaseline links en rechts heeft wonderen gedaan. Schuifmans glijdt als weer als een dolle...
C124.jpg
 
Snipe zei:
Toen ik 'm laatst zag, dacht ik inderdaad: zonde van dat ene deukje. Mooi dat je daar binnenkort vanaf bent!

Dat dacht ik ook. Net als het lichtknopje en het paneel waarin dat zit. Beetje sleets en een geboord gat voor een startblokkering uit het verleden. Wordt ook netjes vernieuwd.
 
Kijk, zo'n auto verdient het om geperfectioneerd te worden. Goed bezig. (y)

Nog één klein dingetje dat me opvalt: die matten.. Daar moet natuurlijk dik velours in.

Ik kan je automatten4you.nl van harte aanbevelen. Perfecte pasvorm en hoge kwaliteit. Ik ben er al een jaar zeer tevreden mee. Voor 100 euro ben je het mannetje.
 
TYN zei:
Kijk, zo'n auto verdient het om geperfectioneerd te worden. Goed bezig. (y)

Nog één klein dingetje dat me opvalt: die matten.. Daar moet natuurlijk dik velours in.

Ik kan je automatten4you.nl van harte aanbevelen. Perfecte pasvorm en hoge kwaliteit. Ik ben er al een jaar zeer tevreden mee. Voor 100 euro ben je het mannetje.

Er gaat niets boven de originele ripsen.
 
Eens. IRL zien die matten er prima uit, ze passen goed bij het interieur. Was velours eigenlijk origineel leverbaar?
 
Velours matten horen niet in een 124, deze ribmatten zijn perfect, nooit verwisselen!
 
520d zei:
Snipe zei:
Toen ik 'm laatst zag, dacht ik inderdaad: zonde van dat ene deukje. Mooi dat je daar binnenkort vanaf bent!

Dat dacht ik ook. Net als het lichtknopje en het paneel waarin dat zit. Beetje sleets en een geboord gat voor een startblokkering uit het verleden. Wordt ook netjes vernieuwd.

Een beetje slijtage is niet erg; ik vind het altijd wel leuk als de onderdelen van je oude auto ook oud zijn, ook al zijn ze dan niet meer helemaal als nieuw. Maar als er gaten in zijn geboord heb je een goede reden om het te vervangen..!
 
Dat ben ik wel met je eens, het is tenslotte geen nieuwe. De symbolen op het lichtknopje wil ik des ondanks wel graag goed hebben, vandaar de diepte-investering van drie euro.
 
Dilemma voor de zondagmiddag. Wordt het een Becker of zal ik zo iets doen?
radio

Punt is dat de speakers links voor en achter het niet doen. Ik heb wat dingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Dat betekent dat ik er serieus naar moet laten kijken. Als ik dan toch bezig ben, kan ik het wellicht met een nieuwe radio erbij meteen in een keer goed doen. Dan heb ik in elk geval de kwaliteit die past bij de auto, terwijl het ook eenvoudig weer te verwijderen is. En tja, die Becker is destijds nu eenmaal niet bij besteld, dus wat dat betreft valt de zonde voor een liefhebber van zo OEM mogelijk dan toch mee. Of moet ik het origineel laten maken met een period radio?

Keuzes....
 
Het is wel een nette radio. Zo'n inbouwstation zal ook zo je auto van nieuwe speakers voorzien. Als je dan voor een beetje kwaliteit kiest heb je super geluid.

Alleen ....
Hoevaak heb je een radio aan in een Benz? Of ik geniet van de stilte, of van dat hele fijne V8 geluid.
 
Ik was vorige week in de buurt van Heerhugowaard, ik ben niet langs gereden naar het walhalla. Waarom niet?

Ik denk dat ik met bonus, vakantiegeld en belastingteruggave in de pocket te zwak ben om dit te weerstaan.
340.jpg

Wat een plaatje...
 
Verstandig mens. Gelukkig heb je nog een 500 SE om je ongeluk in uit te huilen. De configuratie van die A124 is idd prachtig.
 
Tja, zo'n Becker hoort eigenlijk wel bij de auto, maar een nieuwe radio met moderne techniek valt ook wel weer iets voor te zeggen. In mijn SL was de Becker defect toen ik hem kocht, ik heb er toen een nieuwe VDO ingezet. Staat heel goed in het Benz-dash, ook qua kleur behuizing en verlichting. Ook wel aardig van VDO is dat de km-teller daar ook van is, dus zo past het extra goed bij de auto. Je kan de VDO radio's bestellen bij Conrad.

Maar ik heb de Becker ook nog liggen, en het kan best zijn dat ik die nog eens laat herstellen en hem alsnog terugplaats. Niet omdat het beter staat, maar gewoon omdat het zo hoort.
 
Zeker een plaatje, hierboven. Toch doet dat zwart mij weinig. De W124 is in zoveel fantastische kleuren geleverd. Voor mij toch wel een voorwaarde voor de C124 die ik ooit nog hoop te bezitten.
 
Aras zei:
Ik was vorige week in de buurt van Heerhugowaard, ik ben niet langs gereden naar het walhalla. Waarom niet?

Ik denk dat ik met bonus, vakantiegeld en belastingteruggave in de pocket te zwak ben om dit te weerstaan.

Wat een plaatje...

Er komt bij mij toch echt nog een keer een r129 of a124, maar dan wel in een leuke kleur. Ywart/ywart vind ik wel wat saai.

edit: hmm, zit dus op een teutoons toetsenbord te tikken, y=z
 
In de categorie 'mag het ietsje meer zijn?': tweemaal een 500E, tweemaal om en nabij de 2,5 ton aan ervaring. De één in Heerhugowaard, de ander in Surhuisterveen. Rookzilver met Brasil leder versus Malachitgroen met Champignon leder.

10295726_704775559580778_3723987475663025497_n.jpg

10363835_704825779575756_5023398752026146054_n.jpg

W124_-_500E_malachit_03_1.JPG

W124_-_500E_malachit_05_1.JPG


Welke zouden jullie kiezen? Ik neig persoonlijk lichtjes naar de groene.

In eerste instantie dacht ik dat het exemplaar bij Klaas de Poel een oude bekende was, maar de interieurs komen niet overeen.
 
De eerste, (y)
Beige interieur vond ik vroeger echt mooi, yeker met groen of donderblauwe lak, maar ik denk dat ik het ben ontgroeid.
Nu ga ik voor een bruin of cognac kleurig interieur.

Of rood

8357813987_59d2f47d27_z.jpg


:)
 
Allebei zeer fraaie auto's. De beslissing laat ik afhangen van de staat van de auto's, niet van de kleurencombinaties :)
 
Eens met Phaeton.

Maar gesteld dat de staat vergelijkbaar is, dan neig ik naar Rauchsilber. Een klassieke kleur op een W124 en het geeft hem iets deftigs, gedistingeerds. Dat doet Malachit ook wel, maar toch op een andere manier. Rauchsilber is voor mij een favoriet. Qua interieur vind ik het een lastige keuze. Dat beige is prachtig, maar besmettelijk en na ruim twintig jaar zie je daar in de regel meer op dan in een donkerder interieur. En dat donkerbruin? Het lijkt zo op het plaatje prachtig, ik zou het in het echt moeten zien.

Smakelijke wagens, allebei. Na al die jaren stralen ze nog steeds prestige uit. En dat lijnenspel blijft schitterend. Ook bij de reguliere exemplaren overigens. Ik heb gisteren na wat tuinklussen eens even een Erdinger ingeschonken en een half uurtje zitten kijken naar het lijnenspel van de 230. Ik krijg er geen genoeg van.....
 
Bij een lichtgrijs of beige interieur zie je bijna altijd dat de kleuren verschoten zijn. Lichtgrijs vergeelt nogal, maar ook bij dit beige hierboven zie je dat er behoorlijke kleurverschillen zijn ontstaan tussen de verschillende interieurdelen. Wat dat betreft lijkt zwart wel het beste in nieuwstaat te houden, en eigenlijk vind ik zwart ook het mooiste in een W124. Met dat donkerbruine heb ik sowieso niets, en blauw heeft ook niet zo mijn voorkeur. Nee, doe mij maar zwart.
 
Zwart blijft inderdaad wel lang goed. Een lichtgrijs interieur is overigens ook erg mooi, ik had dat in de perlmut grau 300 CE. De kunststoffen vergeelden echter wel en dat vond ik erg jammer.

Het valt mij ook bij deze coupé weer op dat het leer in zo'n topconditie is gebleven. Niet normaal. Ook de kunststoffen zijn nauwelijks verkleurd, of het moeten de panelen zijn van waaruit de gordels worden aangereikt. Die paneeltjes zijn wat rafelig en verkleurd, hoewel nog niet storend. Gelukkig zijn die panelen nieuw leverbaar, wie weet doe ik dat volgend seizoen nog eens.

@ RWD: bevalt die VDO jou goed, qua geluid e.d.? Ik overweeg hem ook, simpele maar doeltreffende radio zonder veel fratsen.
 
Tja, sommige materialen verkleuren nou eenmaal. Als je ze vervangt door nieuwe, zijn ze niet meer verkleurd. Maar ook niet meer oud, terwijl de charme van een oude auto nou juist is dat 'ie oud is.
 
520d zei:
Gelukkig zijn die panelen nieuw leverbaar, wie weet doe ik dat volgend seizoen nog eens.

Volgend seizoen? Wil je beweren dat je de 230 volgend jaar nog hebt? Boude uitspraak jou kennende..... :rolleyes:

520d zei:
@ RWD: bevalt die VDO jou goed, qua geluid e.d.? Ik overweeg hem ook, simpele maar doeltreffende radio zonder veel fratsen.

Ja, zoals gezegd bevalt ie mij uitstekend. Ik heb het eenvoudigste type, koste iets van 100 euri en doet wat ie moet doen. Klinkt prima (hoewel de speakers daar natuurlijk vooral debet aan zijn), en heeft een USB-aansluiting. En het lijkt of ie voor jaren '80 en '90 Mercedessen gemaakt is, zo goed past ie bij het dashboard.
 
Als het aankomt op de tijd die verwacht te rijden voordat ik hem inruil, ben ik inderdaad niet erg consequent geweest. Bij Dattel was ik eigenlijk ook vast van plan niet door te ruilen. Maar ja, toen kwam deze voorbij. We zullen zien. Als ik hem volgend jaar nog heb, verbeter ik er weer eens wat aan....:T

Misschien doe ik dan ook zo'n VDO. Ben ik ook eens voordelig uit.
 
Zo, het smetje is eraf. Het enige deukje dat erin zat, is vanochtend vakkundig verwijderd. Daar ben ik blij mee, gelukkig lukte het zonder spuiten. Volgens de specialist had ik geluk met de plek waar het deukje zat. Dashboardpaneeltje is inmiddels ook vernieuwd, dus het to do lijstje is afgewerkt.

fotoC1242.jpg
 
Die van 520d is heel mooi maar die 300E van Michel1975............:)

Donderdag ophalen en dan ook even de puntjes op de E zetten en dan is de E hier ook weer klaar.:cool:
 
Kom maar snel door met je foto's, ik ben heel benieuwd. Leuke besteding van je donderdag in elk geval. Ik ben alweer aan het werk, twee spoedklussen tegelijk. Zul je altijd zien. Gelukkig tussendoor even rondhangen hier, ter ontspanning....;)
 
michel1975 zei:
Die van 520d is heel mooi maar die 300E van Michel1975............:)

Donderdag ophalen en dan ook even de puntjes op de E zetten en dan is de E hier ook weer klaar.:cool:
Ben benieuwd naar de foto's van deze prachtig gekleurde Benz. Nu die RR nog omruilen je hebt weer een echt wagenpark. ;)
 
Bij deze dan nog eenmaal de w124 spammen

2ccqa6o.jpg


Hier doet de Becker het nog keurig naar wens. Alleen hopen dat moeders er niet over gaat vallen dat er alleen maar radio en cassette bandjes in gaan:) Dat weet ze nog niet maar dat gaat geen weken meer duren. Ik heb de voorkeur voor de Becker maar kan me voorstellen dat ze de USB/CD gaat missen.
 
fm transmitter aan de iphone? Heeft ze alle muziek die ze wilt.
Of anders zo;n "cassetebandje" met snoer. Werkt ook goed. Becker gewoon laten zitten (y)
 
Veel rommel te koop, deze schijnt wel ok te zijn
https://www.amazon.co.uk/Philips-PH-62050-MP3-MD-To-Cassette-Adapter/dp/B0007R4LI8/ of deze https://www.amazon.co.uk/Sony-CPA9-AE-Car-cassette-adaptor/dp/B00007EDLW/
 
Bij mij zat er exact dezelfde Becker in. Voornemens om het interieur zo origineel mogelijk te houden inderdaad zo'n 'cassettebandje met snoer' gekocht. Bleek het cassette-gedeelte het niet meer te doen. Dan wordt het wel erg karig qua muziek hoor. Dan kun je hem wel naar één of ander gespecialiseerd bedrijfje sturen om hem te laten reviseren, zo'n AUX-systeem is in mijn ogen ook niet dé oplossing. Ik zou me mateloos irriteren aan het rondslingerende snoer. En je zit ook nog steeds te kijken met je telefoon of MP3-speler waarmee je de muziek moet bedienen. Waar laat je die?

En wat is lelijker? Een niet originele radio, of zo'n lelijke FM-transmitter die midden het interieur in steekt..?

Daarom niet moeilijk doen, snel een moderne, maar decente radio (of met CD) erin en de originele Becker lekker op zolder bewaren. Ik zou de mijne niet meer willen missen in ieder geval.
 
TYN zei:
Bij mij zat er exact dezelfde Becker in. Voornemens om het interieur zo origineel mogelijk te houden inderdaad zo'n 'cassettebandje met snoer' gekocht. Bleek het cassette-gedeelte het niet meer te doen. Dan wordt het wel erg karig qua muziek hoor.

Wat is er mis met luisteren naar de radio?

Ik ben gek op muziek, kijk maar hoe ik het "wat luister je nu topic" vol spam:), maar ik kan écht wel een tijdje zonder mijn favoriete muziek. Dan voldoet de radio prima.
Beetje radio 2, beetje Jeroen van Inkel, Mattie en Wietze. Hoor je ook eens wat anders, anders zit je altijd wat in je eigen muzieksmaak_hoekje te luisteren.

Tot de 523i heb ik in al mijn auto's alleen maar een radio zonder cassette, zonder cd gehad. En ook nu nog heb ik de cd nog nooit in de Twingo gebruikt. Radio volstaat. Easily.
 
Ik kan me voorstellen dat radio luisteren in het land waar TYN zich bevindt iets minder geslaagd is.
 
Is dat zo, TYN?

Of is het dat je graag je favo muziek bij je hebt? En die niet op 's lands radio hoort?
 
Tuurlijk, radio luisteren doe ik veelvuldig. In Nederland althans, hier in Litouwen heb ik me er nog niet aan gewaagd. Maar ook op dat gebied blijft zo'n oude Becker een stuk achter op een moderne radio. Een omslachtige manier van het zoeken naar zenders, slechts drie voorkeurtoetsen en een niet zo handige volumebediening droegen bij aan m'n keuze voor een modern apparaat. Daarnaast is het gewoon erg fijn om makkelijk naar je MP3tjes te kunnen schakelen als er op de radio wéér eens reclame is..
 
Ik heb mijn Becker Mexico ook thuis in de kast liggen, en een VDO in de SL. Uit nood geboren, omdat de Becker defect is. Maar eigenlijk bevalt het wel prima zo, deze moderne radio met z'n klassieke looks, dus voorlopig houd ik het maar zo.
 
Ze is er achter. Maar gelukkig heeft ze (in ieder geval nu) de mening dat de radio origineel is en moet blijven zitten. Heb wel beloofd op zoek te gaan naar alternatieven zodat ze ook mp3/cd kan gaan luisteren.
 
Ik heb het weer opgelost met de Parrot. Zo onzichtbaar mogelijk ingebouwd en ook makkelijk weer te verwijderen. Draadloos muziek streamen vanaf de IPhone werkt dan prima! De speakers vervang ik nog eens, de radio laat ik voorlopig nog even zitten.
 
Eerste foto is mooi. Autobahn uitstraling. Zo vliegen ze me links voorbij. Ook goede vulling van de wielkast.
 
Zemelaar zei:
Eerste foto is mooi. Autobahn uitstraling. Zo vliegen ze me links voorbij. Ook goede vulling van de wielkast.

Dat zal je met deze niet overkomen, ik heb de honderddertig nog niet gehaald. Dat sportonderstel maakt het plaatje optisch wel af inderdaad. Niet te hoog, niet te laag, gewoon goed.
 
520d zei:
[Dat zal je met deze niet overkomen, ik heb de honderddertig nog niet gehaald. Dat sportonderstel maakt het plaatje optisch wel af inderdaad. Niet te hoog, niet te laag, gewoon goed.

Ik kom in mijn Twingo anders ook zelden boven de 110. Dan is sneller al gauw voorbijvliegen. ;)
 
Terug
Bovenaan