Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Herkenbaar! Dat is wat ik in het ontwerp van de W124 zo ontzettend goed vind. Zet een standaard 200d neer in wit, simpel stof interieur en de originele wieldeksels erbij en je blijft er naar kijken. Zelfs dan klopt die auto gewoon helemaal.

Van een witte 200D naar het absolute andere eind van het spectrum: een E500 in Sonderfarbe 432 Bisonbraun. Werkelijk nog nooit gezien.

Mooi? Mwoah. En dan doen we maar net alsof die achterlichten er niet op zitten.. Het interieur is wel absoluut geweldig.

Nee, doe mij dan toch deze maar:

Even fantaseren.. Zou hij bestaan, een Mopf1 500E in 249 Malachitgrün met Sonderpolsterung 273 leder Brasil? :cool:

Geweldige kleur, Bisonbruin op een 500E. Helaas is het interieur niet überholt, en geven de achterlichten ook te denken. De prijs lijkt me aan de hoge kant.

Opvallend, de hele middenconsole is bezet met knoppen. Dat heb ik maar een keer eerder gezien bij een W124 die jaren geleden bij een zekere handelaar in Beverwijk stond.

Een 500E is zo'n ongelofelijk stoere auto, en eigenlijk nu nog steeds ook in het laatste model, alleen dat magische is ie kwijt.

Conclusie: Destijds was de 500E magisch, nu is ie iconisch. Daar kan ik mij geheel in vinden :).

Voor mij is het de mooiste Mercedes tot nu toe. Die auto klopt gewoon helemaal. Maar dan wel een MoPfl. 1.

Precies. W124 Mopf-1, de laatste Benz met "opgeplakte" grill, prachtig (y)

Ik heb een keer ernstig een in nieuwstaat verkerende W124 500E overwogen maar die auto had geen schuifdak. En dat is voor mij toch echt een must.

Eens. Zeker bij een Benz. Dan heb je ook echt een groot schuifdak in plaats van een brievenbus.

Ook als het schuifdak dicht is ziet het er goed uit, ook van binnenuit gezien. Zonder schuifdak maakt een auto geen dikke indruk, er mist iets. Even los van het feit dat het heel fijn is.

Gek is dat inderdaad. Vóór aanschaf van m'n auto kon me dat echt niets interesseren, zo'n schuifdak. Nu zou ik er niet meer zonder kunnen. Gebruik het zeer regelmatig. Wat frisse lucht zonder dat gebulder rond de zijruit is heerlijk.

Gek is dat. Ik heb ook een schuifdak, maar vergeet dat wel eens. Heb nooit de behoefte om 'm te openen :confused:

Als je een schuifdak hebt kun je 'm dichtlaten, als je geen schuifdak hebt kan er sowieso niks open. Tja, soms is het leven niet zo ingewikkeld.

TYN zei:
Gek is dat inderdaad. Vóór aanschaf van m'n auto kon me dat echt niets interesseren, zo'n schuifdak. Nu zou ik er niet meer zonder kunnen. Gebruik het zeer regelmatig. Wat frisse lucht zonder dat gebulder rond de zijruit is heerlijk.

Ook gek: in de XC70 gebruik ik het nauwelijks, in de Mercedes standaard, tenzij het regent.

Ik zit altijd met mijn weelderige bos haar tegen het schuifdak. 't Is geen Nico Aaldering kapsel. Maar toch. Voor mij daarom geen schuifdak. Liever een goede zitpositie.

520d zei:
TYN zei:

Ook gek: in de XC70 gebruik ik het nauwelijks, in de Mercedes standaard, tenzij het regent.

Ook niet met de Tabbert erachter? Dat vind ik juist heerlijk, met de sleurhut naar Zuid Europa, tempootje 100, dakje open :cool:(y).

R W D zei:
Ook niet met de Tabbert erachter? Dat vind ik juist heerlijk, met de sleurhut naar Zuid Europa, tempootje 100, dakje open :cool:(y).

Een caravan is een lekker wijf die 5 kinderen blijkt te hebben. De vervoering verdwijnt ter plekke.

Huur (of koop) gewoon een huisje en blaas daar met grote snelheid zo snel mogelijk heen.

:)

Misschien heb je wel gelijk Dio. Probleem is echter dat zo'n sleur dinges ook zo z'n voordelen heeft. :)

Dionysus zei:
R W D zei:

Een caravan is een lekker wijf die 5 kinderen blijkt te hebben. De vervoering verdwijnt ter plekke.

Huur (of koop) gewoon een huisje en blaas daar met grote snelheid zo snel mogelijk heen.

Of stuur die vijf kinderen weg om een lolly te kopen, terwijl jij de moeder doet. Durf te ondernemen!

Laat ik me dan maar helemaal niet meer bemoeien met de caravandiscussie:)(y)

in de SEC had ik helaas geen schuifmans maar de algehele staat van de auto en verdere uitvoering trokken mij destijds over de streep.
Dus ja graag maar geen must. Overigens heeft de Raro wel schuifmans.

De 230 is klaar voor aflevering! Nu even de agenda trekken om te zien wanneer ik hem ga oppikken...:cool:

520d zei:
Leuk topic over een van de mooiste auto's aller tijden. Toen bouwde Das Haus nog de beste auto's, tegenwoordig vind ik het niet veel bijzonders meer.

Geniet van je fijne wagens, ben benieuwd naar de plaatjes (zeg ik, die nog steeds niet kan uploaden.....).

Dit was mijn eerste post in dit topic, op 28 december 2009. Er wordt dus al 4 1/2 jaar oeverloos gekletst over de Saccomodelletjes. Leerzaam en leuk, ik heb intussen zelfs leren uploaden....

.....en begint binnenkort aan je 3e W124! Hoewel, 2 C124's en een A124..... de eerste échte W124 moet er nog steeds komen.

Ai, een lacune. Met al dat geklets over de W heb ik er feitelijk nooit een gehad, dat klopt. Hhhmmm...:)

Word het nou dan niet echt tijd dat je een W erbij neemt, tot op heden heb je altijd al wat gemist zonder dat je het weet.:D

Ach 520d, die 500E komt er ooit nog wel, daar ben ik van overtuigd. :D

En december 2009 is toch echt 4,5 jaar geleden..

ff spieken op autoweek en ja hoor er wordt nog eea geschreven op dit topic merk ik ;)

kleine update mbt de witte 200d 1986 die ik in januari dit jaar heb gekocht van W124STER: 7500 km (nu +/- 128.500 km)en 1 compleet nieuwe uitlaat van voor tot achter (voorpijp + 2 dempers) verder niks. Niet veel kilometers maar ik rijd een zelfde aantal met mijn andere oude beest K1100 LT 1994 (155000 km)

totaal geen spijt... eenvoudig en onthaastend zo omschrijf ik het.

in ons dorp rijd ook een zwarte 300D Turbo rond..kwijl ..maar helaas te duur om te rijden voor onze portemonnee..

Er komt weer wat moois aan in Heerhugowaard (y)

10295726_704775559580778_3723987475663025497_n.jpg

MartinduRuisseau zei:
totaal geen spijt... eenvoudig en onthaastend zo omschrijf ik het.

Goed om te horen. (y)

Geweldig ook, een motor met ruim anderhalve ton op de klok. Inderdaad een beest, dat model. Houdt zich dat nog een beetje na zoveel kilometers?

@RWD

Prachtige kleur! Heb je een link?

Zemelaar zei:
Ik vind deze 300 E 3.2 AMG wel een lekkere bak!

25gfm36.jpg

Eigenaar heeft me nog wat Motorbilder gestuurd, waaronder deze. De 172 kW versie dus, met katalysator. Er is immers ook een 180 kW katloze versie!

Vind het trouwens vreemd dat de verkopende partij bij dergelijke modellen, waar de motor best een belangrijke verkooptroef is, toch geen Motorbilder in de advertentie opneemt!

[size=large]E500E zweites Treffen.[/size]

28 Juni, Samstag.
10 Uhr.
Brabus, Bottrop, Brabus Allee 1 ;-)
Werkstour inklusive.
Ab 14 Uhr weiter bei Remise in Düsseldorf. Quatchen,, anfassen, fotografieren, essen...das übliche :D
Jeder ist wilkommen.

Leuk lijstje, so far!

Zou Marco daar ook heen gaan?

Terug
Bovenaan