MCW: Ford Fiesta 1.6 Sport '10

1CghYSb.jpg

bpD1qaw.jpg

Wat meer naar het Noorden gereden voor gebruikte winterbanden (Vredestein Snowtrack). Gelijk er op laten zetten. Toch wel fijn idee met de vrieskou van komende tijd. Zaten ook originele wieldoppen bij. Natuurlijk niet perfect maar stukken beter dan twee van de huidige.

VOOR
AInBG2l.jpg

NA
tHeKSiO.jpg

Komt dat oranje in de koplamp alleen van het lampje, of is de reflector ook oranje?
Anders zijn SilverVision lampjes wel een idee.;)
:cool:

Die lampjes maken de boel aardig oranje inderdaad.
Wieldoppen maken ook wel een verschil, goed bezig zo!

Eerste volle tankbeurt gehad. Ik heb 1:19,4 gereden. Zomerbanden waren niet echt goed opgepompt toen ik er eerste paar dagen mee reed. Ik rij overigens redelijk pittig maar hoef nooit gaspedaal vol in te duwen want de auto heeft power zat en hoef niet eerste weg te zijn bij verkeerslicht. Zowel op snelweg gereden als N-wegen en 30/50 km-wegen.

Dat mag een volgende eigenaar uitvogelen :)

Auto bevalt nog goed, binnenkort (als ik het iets minder druk heb) de auto grote beurt laten geven. Remmen piepen iets en vanaf het begin getril aan de voorkant wat waarschijnlijk de motorsteunen zijn (bekend en simpel probleem). Tweede keer getankt was 1:19,8. Morgen met een goede vriend even over de grens bij de oosterburen. Vind 'm fijn rijden alleen toch wel wat 'lomp' op klinkerwegen en korte oneffenheden.

Fiets nog niet aangeraakt want elke keer is het koud (in de vroege ochtend) of het regent :T

Ik heb bewust jaren mijn profiel niet ingevuld omdat mensen de neiging hebben om op je profiel te kijken als je mening hun niet aanstaat. De Pixo staat er inmiddels wel in. Op de hoofdpagina zijn er al meerderen die reageren met "Nee, zo'n Pixo heeft een mooi interieur" of iets in die strekking o_O Alsof ik die auto heb gekocht vanwege de looks of ik geen mening mag hebben over een andere auto omdat ik (tijdelijk) een Pixo rij :rolleyes:

Misschien wil Zunigrije wel van auto ruilen. Na het winkelwagen incident was zijn auto bijna afgeschreven.

MCW 84 zei:
Ik heb bewust jaren mijn profiel niet ingevuld omdat mensen de neiging hebben om op je profiel te kijken als je mening hun niet aanstaat. De Pixo staat er inmiddels wel in. Op de hoofdpagina zijn er al meerderen die reageren met "Nee, zo'n Pixo heeft een mooi interieur" of iets in die strekking o_O Alsof ik die auto heb gekocht vanwege de looks of ik geen mening mag hebben over een andere auto omdat ik (tijdelijk) een Pixo rij :rolleyes:

Dat is ook wel de consequentie van je mening ventileren. Ik doe dat steeds minder en het bevalt me uitstekend.

Mooi dat de Pixo ook zo goed bevalt. (y)

Goede keus in dit segment, en technisch stukken beter dan de Aygo, die heeft bovengemiddeld last van kantelde zuigers en fors olieverbruik.

Alpino zei:
Misschien wil Zunigrije wel van auto ruilen. Na het winkelwagen incident was zijn auto bijna afgeschreven.

Waar is die nog actief dan?

On topic
Ik vind het een prima auto die Pixo. Door het succes van de city bug drieling volgens mij een beetje onderschat en vergeten bij het grote publiek.

R J G Ruiters zei:
Alpino zei:

Waar is die nog actief dan?

On topic
Ik vind het een prima auto die Pixo. Door het succes van de city bug drieling volgens mij een beetje onderschat en vergeten bij het grote publiek.

en het succes van de alto, die verkocht stukken beter

De auto is in het begin goed onderhouden maar mist de laatste jaren een duidelijke onderhoudshistorie. Hij heeft nu bijna 50.000 km gelopen. Ik heb het idee dat de remblokken wel aan vervanging toe zijn en de motorsteunen vanwege het gerammel. Verder lijkt ie mij in goeie conditie. Zou ik grote beurt laten uitvoeren of is kleine beurt voldoende?

Bij het ontbreken van de historie zou ik altijd een grote onderhoudsbeurt/inspectie laten uitvoeren.
Weet je als eigenaar weer precies waar je staat.
Even in overleg met het desbetreffende bedrijf zou ik doen, specifiek aangeven wat je wensen zijn en wat hun van de wagen denken.

Dan heb ik nog 250.000 km te gaan :)

Morgen rij ik langs garage om afspraak te maken voor grote beurt.

En morgen komt pakketje binnen voor een nieuwe update aan de auto :T

Persoonlijk heb ik het gevoel dat ze bij een grote beurt alleen wat extra zaken vervangen zoals bougies en het lucht- + interieurfilter, terwijl het bij een kleine beurt bij een oliewissel blijft.

Je kan ook een kleine beurt laten doen, zelf de filters en bougies vervangen en expliciet melding maken van zaken die volgens jou mankeren.

Bedenk me nu dat Suzuki m ook wel kan servicen en dat er bij de Suzuki dealer in jouw woonplaats een bekende oud forummer werkt :)

Bij goed onderhoud en rustig rijden gaat elke auto lang mee is onze ervaring. Onze C3 nu op 300k en de Lexus op 50k, beiden 0 problemen of klachten. De Citroen ook heel degelijk en goed gebouwd, inmiddels wel wat extra olieverbruik maar inherent aan type motor.

Barri zei:
Bedenk me nu dat Suzuki m ook wel kan servicen en dat er bij de Suzuki dealer in jouw woonplaats een bekende oud forummer werkt :)

Ah te laat gelezen :T Inmiddels al afspraak elders staan voor volgende week dinsdag. Een vakgarage gekoppeld aan een Suzuki-dealer in een plaatsje tussen werk en huis in. In die plaats gaat mijn moeder ook heen verhuizen dus beetje proeven hoe ze zijn. Reviews zijn erg goed en ze waren erg vriendelijk.

Check, ik wist niet van het bestaan van die dingen, dacht dat er hele andere units in gezet waren :T
*gaat ze meteen zelf bestellen*

Rembrandt zei:
Ah,(y)

Toch heb je hetzelfde als ik had bij de Alto: ze “lekken” toch een beetje oranje.

Ja helaas maar ontkom je niet aan denk ik. Vind het iig een verbetering. Al valt het irl waarschijnlijk niemand op, het is maar een anoniem autootje waar toch geen mens op let :) Ben van plan na deze opleiding door te studeren dus een mooie Mazda3, CX-3 of CX-30 zit er voorlopig niet in :T

406c zei:
Check, ik wist niet van het bestaan van die dingen, dacht dat er hele andere units in gezet waren :T
*gaat ze meteen zelf bestellen*

406c, ik bewonder je altijd vanwege je avatar :)}), maar dit was toch niet serieus?
Jij zit toch ook al lang genoeg op dit forum om die dingen vaker voorbij te hebben zien komen.

Ik heb ze op bijna elke auto gebruikt.
Nu niet nodig. De Tiguan heeft alles LED, behalve de mistlampen.o_O
Ik heb ze nu……..op m’n caravan! :D

Ik heb dezelfde silvervisions, die hebben inderdaad aan de achterkant van het bolletje nog een paar millimeter toch een oranje laagje op het glas waardoor ie toch nog ietsjes oranje uitstraalt.

Grote beurt
In het service- en garantieboekje stond als laatste notering een jaarlijkse beurt in september 2018 bij een kilometerstand van 41.720 km. Vandaag liet ik een grote beurt uitvoeren bij 50.231 km. Kan geen kwaad bij een auto dat tweedehands is gekocht en het gerammel voorin bij slecht wegdek, klinkerwegen en laag in de toeren vond ik erg storend.

Ik dacht dat het de motorsteunen waren maar het lag aan de remklauwpennen. Die zijn gereinigd en ingevet en nu is het geluid (voorlopig) verdwenen. Verder alleen wat standaardzaken gedaan zoals het hoort bij een grote beurt (interieurfilter, bougies. oliefilter). Enige opmerking was dat de airco het niet doet omdat de condensor lek is. Aangezien ik de auto vanaf de lente veel minder ga gebruiken en ik er vooralsnog geen hinder van heb laat ik het zo. Anders is het 450 euro extra. Wie weet tzt nog eens vervangen. Voorlopig kan de Pixo weer vooruit!

Dat is het GT-pakket: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2009/april/14769-gt-pakket-voor-suzuki-alto

Nette Pixo trouwens ook hoor, de kleine updates en Elco-polijstbehandeling doen 'm goed. Zwart staat 'm ook goed en maakt 'm wat serieuzer.

MCW 84 zei:

Zulke opmerkingen zeggen alles over degene die zo'n reactie plaatst en niets over jou. Ook wel weer komisch als mensen zich zo laten kennen.

Zit je er toch weer ff lekker bij als ie is nagekeken en een grote beurt heeft gehad. Nu idd even nadenken over die condensor.
Zit er niet nog iets garantie op ofzo van de verkopende partij trouwens?

Voor mezelf vind ik het niet nodig. Als het weer boven de 10 graden is en droog dan fiets ik weer volop (merk wel dat de drempel groter is geworden, tenminste woon/werk-verkeer...). En ook als ik in auto's met airco rij heb ik met mooi weer liever raam open (niet op snelweg natuurlijk) zodat ik de buitenlucht voel, ruik en de vogeltjes hoor. Met het oog op inruilen wellicht wel handig. Met broerlief al overlegd dat ik de auto liever nog hou (toch wel retehandig) aangezien hij deel heeft geïnvesteerd. Hij zei "boeien, doe maar wat je wilt" :)

Zit er niet nog iets garantie op ofzo van de verkopende partij trouwens?

Gekocht van particulier.

Ah ja dan is het niet anders. Voor inruil is het idd goed om het te repareren maar het is nog beter de auto gewoon te houden! Je hebt geluk met zo'n broer!

Al 3x gefietst in twee maanden tijd... :)

Vandaag sloot ik de adapter met USB aansluiting aan om telefoon op te laden maar toen hoorde ik iets en laden deed ie niet en de radio ging ook uit en gaat ook niet meer aan o_O Zekering stuk? Is zoiets makkelijk zelf te fixen?

Even opzoeken welke zekering het is, waar het zekeringkastje zit en vervangen. Maar dan is de vraag: waarom sprong de zekering dan?

Als de zekering ploft op het moment van inpluggen dan is het of A. je hebt net wat scheef/lomp de adapter ingeplugd en daarmee kortsluiting veroorzaakt (ja dat kan) of B. die adapter is kapot intern, of C. die adapter trekt meer dan waar de auto op afgezekerd is (dat zou een adapter niet zo snel moeten doen maar sommige zijn slechte kwaliteit en ware stroomvreters). Zekering vervangen, nog een keer proberen en dan of voortaan iets voorzichtiger inpluggen of een andere adapter gaan gebruiken.

Toch wel fijn dat dit de grootste problemen zijn. Zo'n Nissan/Suzuki is een prima auto.

Om 1:25 werd ik wakker omdat er iemand in de straat thuis kwam met radio aan in de auto. Toen hoorde ik de auto ook twee keer opnieuw starten en stukje rijden. Gevolgd door iets wat wel erg leek op het schaven van bumpers/carrosserie..

Ik keek uit mijn slaapkamerraam en zag de overbuurvrouw met haar rechterachterkant wel heel dichtbij mijn auto aan aan de linkervoorkant. Het was donker dus kon niet goed zien of ze er echt tegenaan zat. Omdat mijn wekker om 5:30 ging en ik echt niet moe kan zijn op mijn werk heb ik alleen gefilmd hoe zij (beetje zwalkend..) van haar auto naar haar huis liep zonder om te kijken naar mijn auto.

In de vroege ochtend gekeken en toch flink wat schade op het voorspatbord, niet alleen krassen zoals je ziet. Uiteraard op haar rechterachterkant ook en daar gelijk ook foto's van gemaakt. Ze stond ook erg slecht geparkeerd. Zojuist thuis gekomen en haar auto heeft ze elders geparkeerd en geen briefje achtergelaten natuurlijk. Ik moet echt even een dutje doen zodat ik haar wat fitter kan aanspreken.

3ABFg7K.jpg

q4mhQ5e.jpg

Haar Clio:
B0UtMFt.jpg

cmyQyso.jpg

Nog tips? Is het gewoon een kwestie van schadefomulier invullen e.d.? Gesprek stiekem opnemen of is dat niet rechtsgeldig (mocht het nodig zijn), of toch beter een getuige meenemen?

Gesprekken waar je zelf deel van uitmaakt mag je opnemen, en je hoeft het niet te melden aan een tegenpartij.
Wel zo snel mogelijk actie ondernemen, stribbelt ze tegen melden dat je anders officieel aangifte gaat doen (en doorrijden na een aanrijding is een misdrijf, geen overtreding).

Lekker dan!

In principe is het natuurlijk een kwestie van het schadeformulier invullen naar de feitelijke gebeurtenis.
Pas als ze tegenstribbelt zou ik haar confronteren met filmpje en aangifte.

Hopelijk voor jou kiest ze eieren voor haar geld en wordt het opgelost via haar verzekering.

Ik zou inderdaad ook maar zeggen dat je het helaas hebt zien gebeuren en het toch betreurt dat ze het niet heeft gemeld. Dan kun je daarna altijd nog harder spelen.

Das wel heel erg man! Dit is een forse schade dus dat is verstandig om gewoon via de verzekering te laten lopen. Succes hopelijk komt het allemaal goed.

Zoals al eerder gezegd: als madam ontkent de beelden doorspelen aan de politie, inclusief het waggelen. Dan heeft ze wel wat uit te leggen. Voorlopig zit jij met de ellende.

Drie keer bij haar aangebeld maar deur bleef dicht. Toen bij mijn buren koffie aan het drinken en toen kwam ze opeens naar buiten lopend naar haar auto, dus ik zwaaien en er gelijk heen. "Oh je moest mij hebben?". Kort met haar gesproken, ze was ook nog eens vriendelijk grrr... "oh heb ik dat gedaan? Wat erg. Sorry. Dat moeten we dan maar even regelen". Ze had alleen kentekenbewijs niet thuis of in de auto (door alle spanning niet doorgevraagd, want waar kan het dan liggen?). Ze zou het ophalen en morgenavond met mij schadeformulier invullen. Hopelijk blijft ze zo meewerkend.

Ik had wel ondertussen al een melding bij de politie gedaan. Ze hebben geantwoord dat als ik de aanrijding niet gezien heb ik aangifte kan doen via politie.nl. Eigenlijk wat ik juist al had gedaan, maar goed o_O Ik wacht sowieso morgenavond even af.

Ben je mooi klaar mee. Behoorlijk schofterig gedrag ook. Je hebt zo voor een duizendje of 3 schade als ik dit zo zie. Hopelijk wordt het netjes geregeld. Knap dat je er redelijk rustig mee om lijkt te gaan. Ik weet niet of mij dat ook zou lukken.

Ik stond vanmorgen flink te vloeken en stond bijna op het punt haar spiegels eraf te schoppen... dat zou me alleen totaal niet helpen dus maar niet gedaan. Als ze anders had gereageerd dan had ik sowieso anders haar toegesproken. Ze kan sowieso niet parkeren want ik zie wel vaker dat haar auto niet echt netjes staat. Ik hoorde van buren dat de vuilniswagen vanmorgen om moest rijden omdat ze er niet door konden o_O

Dat ze er niks van heeft gemerkt kan ik mij niet voorstellen maar aangezien ze vannacht totaal niet keek naar evt schade bij haar of bij mij zou het best kunnen zijn. Vrouwen... :rolleyes:

Wat irritant. Ik denk dat je ook heel goed kan laten zien dat die schades overeenkomen, dan is het helemaal duidelijk. Maar laten we eerst maar hopen op goede medewerking.

Erg lullig zeg, wel "fijn" dat die andere auto zo duidelijk achterlijk scheef nog precies voor jouw auto op de foto staat, met beide aan elkaar gerelateerde schades heel aannemelijk te maken wie de schuldige is, zeker in combinatie met filmpje van zwalkende bestuurster. Hopen dat ze zoals het lijkt gewoon mee gaat blijven werken.

Maar die Clio stond dus eigenlijk zelfs midden op de weg geparkeerd? Wat bizar. Dan moet je echt wel wat slokjes.op hebben.

Terug
Bovenaan