MCW: Ford Fiesta 1.6 Sport '10

Auto encyclopedie zei:
Wat is op 1 hand te tellen? Jouw aantal accounts?

Dat begrijp ik dus niet:
MCW heeft al heel lang bewezen dat hij zich normaal gedraagt hier op het forum. Blijkbaar is er een moderator actief die hem perse wil weren.

Gisteren nog naar familiebezoek geweest, 's avonds lekker tempo kunnen maken op de snelweg. Valt me elke keer toch weer op hoe goed hij met het verkeer mee kan. Ik hou best van pittig rijden maar heb nog nooit gaspedaal helemaal moeten induwen. Boven de 145 km/h werd het minder plezierig maar tot 140 km/h goed te doen. In lange bochten met een ribbel oid doet ie wel snel een stapje opzij o_O

En de auto is zojuist opgehaald. Voor hogere prijs kunnen verkopen dan gekocht. Mag ook wel zoals ie er nu bij staat en gezien de marktwerking. Topic mag op slot.

Ik heb paar weken een auto ter beschikking. Hij is niet van mij hoor maar wel even leuk om ervaring te delen.

udtk1OO.jpg

lZSSWcc.jpg

y2l9MMl.jpg

Mijn tweelingbroer heeft een zwarte MG ZS EV (met zwarte accenten ipv chroom/alu) van de zaak en een zwarte Aston Martin V8 Vantage die te koop staat ivm verhuizing. Daarvoor had ie een zwarte Nissan 350Z en Lexus IS. Binnenkort verandert ie van baan en moest ie een dagelijkse auto hebben. Hij heeft die alvast aangeschaft omdat hij deze Fiesta Sport tegenkwam en deze was precies zoals hij hem wilde. Soms heb je de auto met bv felblauw dashboard maar daar had ie geen zin in. Drie auto's is wat overdreven en ook onze moeder is afgelopen week verhuisd (bij mij in de omgeving) dus kon de auto wel even gebruiken om haar ook af en toe te helpen.

Exterieur
Zwart is dus zijn 'kleur' voor auto's. Ik had zelf een zwarte Pixo en ik vind het echt vreselijk qua viezigheid e.d. Ik had sowieso liever een Pixo in een kleur gehad. Desondanks staat zwart wel volwassen en soms ook wel 'stoer'. Deze Sport heeft o.a. een 'diffuser' maar vooral de dikke achterspoiler vind ik geslaagd en de sideskirts geven de auto een stevige look ivm 'normale' Fiesta's. De zwaar aangezette voorspoilers hadden van mij niet gehoeven maar past er wel bij. Het is wel een auto die ik qua looks ook zou kiezen.

Interieur
Het interieur is speels en deze heeft een mooie subtiele groene kleur op het dashboard. De klokken achter het stuur hadden van mij wat duidelijker/simpeler mogen zijn en ergonomisch is het even wennen. Zeker als je Japanse auto's gewend bent want het gebruik is vaak net weer andersom. Ik vind knoppen alleen niet heel degelijk aanvoelen, ook niet linkerhendel achter het stuur. Ook de portieren klinken voor geen meter als je ze dicht gooit. En een kraakje heb ik ook al gehoord.

De sportievere stoelen zitten erg fijn en de zit is ook lekker sportief en laag. Voorruitverwarming zal vast fijn zijn in de winter maar ik vind al die lijntjes in de voorruit maar irritant. Zeker als het donker is en koplampen schijnen er op. Verder is de auto wel lekker luxe uitgevoerd.

Motor
Koud klinkt de viercilinder wat rauw maar op temperatuur is het een erg fijne motor. 120pk bij nog geen 1000 kg is ruim voldoende. In de eerste versnelling is het prima maar naar zijn twee en al op wat snelheid trekt de motor er goed aan. Zo rond de 3000 toeren doet ie zijn werk het beste, anders dan bv de Pixo die onderin erg goed oppakte. Ik hou daar echter wel van. De schakelbak is trefzeker. Enige minpunt is dat ie vanaf 80 km/h en in zijn 5 al snel veel toeren maakt en je verlangt naar een 6e versnelling. Geen idee hoe zuinig de auto is.

Rijgedrag
De Fiesta staat bekend om zijn rijgedrag en dat is terecht. Wat een heerlijke autootje om mee onderweg te zijn! De pittige motor past goed bij het stevig maar perfecte onderstel. Hij is beslist niet te stevig/oncomfortabel. De laatste nieuwe auto die wij vroeger thuis hadden (voor ik uit huis ging) was in 2003 de Mazda3 2.0 Sport en daar doet deze auto mij erg aan denken. Die had ook lekker direct besturing en een sportief onderstel.

+ Sportief uiterlijk
+ Dynamisch en volwassen rijgedrag
+ Pittige motor
+ Fijne zitpositie
- Voelt minder degelijk aan
- 6e versnelling gewenst
- Matige speakers.

Al met al zou het ook voor mij de ideale auto zijn. Licht, vlot en heerlijk sportief rijgedrag zonder in te hoeven boeten op comfort.

Laatst bewerkt:
Anton! Dacht ik zo. Heeft dus een Anton Martin. Cool. Maar de Fiesta kan mij ook zeker bekoren. Veel plezier de komende weken.

Die Fiësta is wel een erg leuke auto. Design vind ik ook erg geslaagd, ik vind het er 15 jaar na introductie nog fris uitzien.
De laatste nieuwe auto die wij vroeger thuis hadden (voor ik uit huis ging) was in 2003 de Mazda3 2.0 Sport en daar doet deze auto mij erg aan denken. Die had ook lekker direct besturing en een sportief onderstel.
Die auto stond op een Ford onderstel dus dat je de link legt is volkomen logisch.
Mijn tweelingbroer heeft een zwarte MG ZS EV (met zwarte accenten ipv chroom/alu) van de zaak en een zwarte Aston Martin V8 Vantage die te koop staat ivm verhuizing.
Erg jammer dat de Aston het veld moet ruimen. Ik zou als ik die auto had mijn woonwensen aanpassen om die auto te kunnen houden. :LOL:

Mijn tweelingbroer heeft een zwarte MG ZS EV (met zwarte accenten ipv chroom/alu) van de zaak en een zwarte Aston Martin V8 Vantage die te koop staat ivm verhuizing. Daarvoor had ie een zwarte Nissan 350Z en Lexus IS. Binnenkort verandert ie van baan en moest ie een dagelijkse auto hebben.

Je vergeet de Civic met bijzondere wielen. Die zal ik nog steeds herkennen. Een dikke spaak met een dunne ernaast.
Wist niet dat ie wat anders dan MG's gaat doen, wel dat de AM eruit gaat...

Over de Fiesta, altijd een gaaf en vooral sportief model geweest. Zwart is niet de beste kleur voor de auto, maar goed. Dat is het voor geen enkele auto. :LOL:
Dit is de 1.6 zie ik, niet de EcoBoost gelukkig. Geniet er van voorlopig (y)

Ik ben ook geen fan van zwart en ik vind de achterkant van dit model wat geforceerd ogen met die joekels van achterlichten. Dan vind ik de opvolger wat meer in balans hoewel misschien wat saaier. Zal ongetwijfeld prima rijden. Ik heb een cloon van de voorganger gehad in de vorm van een Mazda 2 en dat voelt en rijdt een klasse hoger!

Je vergeet de Civic met bijzondere wielen. Die zal ik nog steeds herkennen. Een dikke spaak met een dunne ernaast.
Wist niet dat ie wat anders dan MG's gaat doen, wel dat de AM eruit gaat...

Zijn nieuwe huis is duurder en gaat ook nog verbouwd worden. Heb ook het idee dat ie eigenlijk blijer werd van zijn 350Z. Zijn laatste auto's zijn te zien op zijn Flikker-pagina. Oude foto's had ie ooit op een website geplaatst, daarvan is een deel van url veranderd dus handmatig even moeten stoeien en hoop foto's weer teruggezien. Erg leuk! Zo staat zijn blauwe Toyota MR2 er ook nog op. Die had hij na de Civic. Toen werkte hij voor Seat geloof ik en had hij een Leon II van de zaak, in het zwart..

j7Zs9Bm.jpg

Dit was zijn Civic inderdaad:

4xfAsZg.jpg

Jdlik0U.jpg

Hier had ie nog de standaard lampenunits:

ZUMTiLj.jpg

jNWdMGF.jpg

En zo was ie eerst:

7MFioCO.jpg

Ik ben ook nog op een puzzeltocht geweest van het AW forum. Heb nog meer foto's overigens.

sQLvgpy.jpg

EANZax6.jpg

Laatst bewerkt:
Hij is trouwens nog naar andere meetings geweest:

AutoWeek forum Limburg: 20 januari 2008
AutoWeek forum puzzelrit: 6 mei 2007
AutoWeek forum Breda: 3 september 2006
AutoWeek forum puzzelrit: 23 april 2006

Zijn ook nog foto's van alleen dan moet weer met url's gaat toveren. Op de onderste puzzelrit staat dit erbij :D

gKDQDPG.png

Leuke Fiesta! Kleurtje vind ik uiteraard minder.
Zo'n 1.6 zal wel lekker rijden.

Al die oude auto's herinner ik me nog wel. Zelfs dat die grijze Mazda 3 nieuw werd gekocht.

Leuke uitvoering! De 1.6 kwam in Nederland niet zo veel voor. De 1.25 die ik heb mist m.i. wat vermogen om lekker vlot onderweg te kunnen zijn.

Is hij trouwens nog droog in de reservewielbak?

Zelfs dat die grijze Mazda3 nieuw werd gekocht.

Mijn moeder vind het nog steeds de fijnste auto die ze tot nu toe heeft gehad. Het was ook echt iedere keer weer een feest om ermee te rijden, zowel qua besturing als schakelbak. Alleen de klapperende voortrein onder sommige omstandigheden was matig.

Besefte later pas dat de Fiesta 1.6 natuurlijk een turboloze motor is. Verklaart een hoop... ik blijf atmosferische (pittige) motoren toch het fijnst. Bij de Renault Clio krijg je ineens zo'n duw in lage toeren, komt onrustiger over vind ik.

Is hij trouwens nog droog in de reservewielbak?

Uh geen idee. Zal ik binnenkort eens bekijken.

Goed zeg, dat overzichtje van de meeting uit 2006! Was dat in Bennekom?

Met de Golf V GTI van een forummer, was dat Erwin?, ben ik nog eens in Hilversum meegereden. Met Mach1 (snelheid, niet de forummer) over de A27.

Zo, toen had ik nog haar :D Ik herken alleen die locatie niet.
Naast mijn Kever de Visa van 929V6 en daarnaast de Audi 80 van bugs (en Mach1).

Op de foto van die Golf GTI zie ik nog de Speedster van Opspeed en ik denk de Ibiza waar je broer toen mee reed? Die foto is overigens ook van 2006.

En zo was ie eerst:
Die foto van de Civic: daarnaast de Zafira van m'n pa, denk ik!

ik denk de Ibiza waar je broer toen mee reed

Dat weet ik niet meer. Kan alleen de zwarte Leon herinneren van hem.

Gisteren de Fiesta teruggegeven. Linker dimlicht voor deed het niet meer maar zit een zekeringskastje voor.. mag ie zelf maar oplossen dan :LOL: Auto moet toch een beurt krijgen. Toch een maand kunnen gebruiken. Vooral om even op en neer naar moeders nieuwe huis te gaan of even stukje te rijden wanneer ik geen zin had om te fietsen met mooi weer. En een keer naar A'dam geweest om vrienden te zien. Groot deel van de tijd stond ie iig stil voor de deur. Wel echt een fijne auto geweest, muv de hoge toeren dat het maakt. Harder dan 130 km/h wil je echt niet.

Zo, toen had ik nog haar :D Ik herken alleen die locatie niet.
Naast mijn Kever de Visa van 929V6 en daarnaast de Audi 80 van bugs (en Mach1).
Leuk om te zien! Die Kever had jij met je buurjongen toch? Volgens mij was het in Bennekom en reden we een puzzelrit!

Klopt ja! Die Kever had ik met hem samen. In Bennekom was overigens een andere vriend mee. Was een leuke meeting.

HA2qKYS.jpg

EE2JYW3.jpg

gsmr0kf.jpg

Mijn 2lingbroer (werkt inmiddels bij Lotus en heeft geen ZS meer en de Aston Martin is verkocht) heeft een Ford Fiesta ST (origineel Nederlands, weinig kilometers en veel opties) gekocht.. voor het eerst sinds járen een auto die niet zwart is. Voornamelijk omdat je deze generatie veel als ST-Line ziet in het zwart of grijs. Deze kleur is een soort wit/blauw-achtig wat irl erg mooi staat.

Zijn zwarte Fiesta Sport heeft net een upgrade gehad zodat ie even snel is als de Metal en ook zo'n uitlaat gekocht (zit er nog niet onder). Nou hoopt ie dat ik hem wil kopen.. ik heb het geld maar dat is spaargeld wat ik wil gebruiken als ik mijn huidige huurwoning wil kopen binnen twee jaar. Uiteraard kan ik de auto ook weer na een jaar of 2 verkopen.

Alleen... ik doe alles met de e-bike en mis zelden de auto. Toch is het soms wel handig en heb ik echt een hekel aan de trein. Niet dat ik die nou zo vaak gebruik maar toch. Ik werk nu 7,2 km van huis en dat duurt 16 min met de e-bike. Ik ga vanaf 1 januari werken op een plek waar ik eerder heb gewerkt en dat is 15 km verder; 35 min met de e-bike. Nou ben ik niet van suiker maar af en toe met een auto naar werk is wel fijn met écht slecht weer (OV is hier k*t). Ik ga vanaf 1 januari ook meer werken en een schaal hoger omdat ik leerling-af ben. Plus we krijgen in de ouderenzorg sowieso loonsverhogingen. Toch vind ik het ergens wel zonde van het geld, al vind ik de Fiesta een mooie en heerlijke auto.

Wat vinden jullie..?

Laatst bewerkt:
Het is een mooie auto, en je kent ‘m, maar……..gezien jouw auto-gebruik zou ik het niet doen.

Volg je plan met het huis. Als daarnaast (met je salarisverhoging etc) in de (nabije) toekomst een auto ook nog kan, prima, maar nu? Ik zou het niet doen.

Als de prijs redelijk is dan zou ik het misschien wel doen. Dat ding houdt zijn waarde wel! Mocht blijken dat het niet bevalt of dat het financieel tegenvalt is hij zó verkocht.

Ik denk dat je het niet moet doen, omdat er slimmere keuzes zijn die beter passen bij jouw (niet-)gebruik. Een Nissan Pixo, bijvoorbeeld :)

Alle gekheid op een stokje, deze Fiesta kopen voor zo weinig kilometers lijkt me een beetje zonde. Stel nu dat het je droomauto was en de kans om hem te kopen deed zich voor, dan ja! Maar als dat zo was had je 't al gedaan.

Vorige winter beviel het ook wel toch, een auto erbij? Niet gek om nu te kopen en dan in maart weer weg te doen.

Ik heb toen uiteindelijk de auto gehouden van december 2021 t/m september 2022 maar daarna geen moment gemist. Ik vond het idd wel fijn zo af en toe.

Ik denk dat je het niet moet doen, omdat er slimmere keuzes zijn die beter passen bij jouw (niet-)gebruik. Een Nissan Pixo, bijvoorbeeld

:ROFLMAO: Niks mis mee maar dat bonkerige van zo'n kleine wielbasis vind ik toch wat minder. Ik dacht aan een leuke Suzuki Swift, de eerste mini look-a-like. Alleen is de Fiesta zelfs goedkoper in wegenbelasting, had ik niet verwacht.

Stel nu dat het je droomauto was en de kans om hem te kopen deed zich voor, dan ja! Maar als dat zo was had je 't al gedaan.

Alles is relatief. Ik heb meer wat aan betaalbare droomauto's en dan vind ik zo'n Fiesta Sport qua looks en rijden toch wel top. Een Mazda2 vind ik ook erg leuk alleen dat interieur vind ik een afknapper. Liefst de vorige generatie Mazda3 maar die zijn nog vrij duur.

Volg je plan met het huis. Als daarnaast (met je salarisverhoging etc) in de (nabije) toekomst een auto ook nog kan, prima, maar nu? Ik zou het niet doen.

Het is ook vooral dat ik dan drie maanden een auto voor de deur heb die ik niet echt nodig heb maar wel de kosten ervan heb. Dan kan ik beste tzt eens kijken ja.

Dit is een auto forum, wat denk je dat ik vind?

Haha ik heb het liefst ook eens een echt leuke auto..

Als de prijs redelijk is dan zou ik het misschien wel doen. Dat ding houdt zijn waarde wel!

Ja dat vind ik dus wel een voordeel. Auto heeft in juni APK gehad en komende zaterdag een beurt. Paar putjes uit carrosserie zijn er recentelijk uitgehaald. Qua verzekering nauwelijks duurder dan een Pixo, alleen qua wegenbelasting iets meer en verbruikt meer al is het geen zuipschuit. Je krijgt er wel een veel volwassener auto voor dat er ook nog goed uitziet. Stel ik verkoop de auto weer over een jaar (of minder) en hij is nog ongeveer hetzelfde waard dan maakt de prijs eigenlijk ook niet zoveel uit. Verdien je toch weer terug.

Ik heb in november de hele maand vakantie, naast een week naar een eiland (La Palma of Madeira) wil ik ook wel met een auto weg naar Z-Limburg, Duitsland en vrienden die ergens wonen waar ook OV niet zo geweldig is. Plus mijn moeder woont sinds half jaar ook 15 km verder en nu het minder warm wordt is het ook fijn dat ik er makkelijker even heen kan ipv met de fiets. Dus ja, wellicht is een auto dan toch wel fijn en is ook niet erg als ie niet heel vaak gebruikt gaat worden..

Tsja, moeilijk. Als je niet van plan was een auto te kopen, is het een slechte keuze. Als je wel een auto wil, dan kan alleen jij bepalen of het in de plannen past. Het is wel een mooie auto, dus dat zal zeker bevallen. Ook al rijd je niet veel, de kilometers die je wel rijd zal je lekker genieten.

Vandaag de ST van mijn 2lingbroer opgehaald. 200pk vs 120 (zou nu 135pk moeten hebben) is een aanzienlijk verschil en dat hebben we wel geweten bij wat sprintjes. Fraaie, luxe, pittige auto. Heb ik besloten zijn 'oude' Fiesta Sport over te nemen? Je leest het na de foto's... o_O

jszy8St.jpg

t0NDJwi.jpg

GSvKdu0.jpg

B9CoYWq.jpg

7LaFOGt.jpg

JJNpTrB.jpg

JA. Vanaf 1 januari toch een auto nodig voor regenachtige dagen, makkelijker bezoeken van vrienden in de regio en in november paar keer weg met de auto tijdens mijn vakantie. Binnen twee jaar weer studeren en dan zien wel wel weer. Wellicht doe ik hem in juni wel weer weg ofzo. Auto behoudt zijn waarde wel. Als autoliefhebber wil ik ook gewoon eens een 'echte' auto die leuk is.

Ik heb hem nog niet want er moet iets vervangen worden aan de wielophanging en dat laat ie eerst doen. Hij had de Fiesta Metal-uitlaat laatst al gekocht maar dat hoeft van mij niet perse. Ik hoef niet meer geluid en alleen maar extra kosten om er onder te plaatsen. Nog even een slag om de arm maar zeer waarschijnlijk heb ik binnenkort wel de zwarte Ford.

Laatst bewerkt:
Haha, precies wat Elco zegt! :D

Wat is dat trouwens voor aparte pomp op de eerste foto?

Gefeliciteerd! Dat is echt een hele leuke versie van de Fiesta Mk7.

Die van mij is niet zo sportief, maar ik ben er al 5 jaar heel blij mee.

Cool, mooie keuze. Blijft immers een auto forum dus wielen die van het ene naar het andere baasje gaan hier is alleen maar mooi.

En bij spijt heb je m vast zo verkocht, courante auto’s.

Geniet

Ik heb in november de hele maand vakantie, naast een week naar een eiland (La Palma of Madeira
Madeira kan ik aanbevelen (mocht je er nog niet zijn geweest). Plezierig, relaxt eiland. Qua weer niet beste tijd vh jaar maar wel mooie natuur.

Helaas geen directe vluchten wanneer wij wilden gaan. Dus het wordt Tenerife. Ik ga niet 14 uur onderweg zijn wat ik 4 uur kan :ROFLMAO: Madeira een andere keer dan maar. Vandaag de Fiesta opgehaald, nieuw stuurhuis er in, er zat erg veel speling in de vorige en dat hoorde je ook erg goed.

Alleen trilt stuur zo rond de 120 km/h dus dat is nog niet top...

Mooie auto! Even een keer uitlijnen wat ook nodig is na vervangen stuurhuis lijkt me en dan rijdt ie weer als een trein.

Uitlijnen is gebeurd. Helaas zit er ook een slag in een velg (waarschijnlijk door vorige eigenaar), ik had al zo'n vermoeden dat er meer aan de hand moest zijn. Onbalans was te groot.

Heenweg naar Houten weer grotendeels gedaan tussendoor en even gewandeld bij Amerongen, zo mooi daar! Eenmaal naar huis was het alweer donker en dan twee dingen combineren waar ik niet van hou; snelwegen en in het donker rijden. Wel even auto goed kunnen uitproberen. Het trillen is gelukkig voorbij. Bij stoplichten word je er uit gereden door een Transit en een (vorige) 308 SW maar op snelheden en in de toeren een pittig bakkie. Echt hard wil je er niet mee door gebrek aan 6e versnelling. Bij 120 km/h rij je al in de 3500 toeren. Besturing en onderstel zijn top!

Ik benoemde eerder dit jaar al (toen ik de auto een maand te leen had) dat ik de auto niet heel degelijk vind (toch wat kraakjes, knipperlichtstengel, als je het gebruikt, en dichtvallen van rechterdeur klinkt voor geen meter) . Het valt me nu op dat het veel moeite vergt om de aydio- en CC-bediening op het stuur te gebruiken. Pas na meerdere keren doet het wat. Iemand tips? Wat ik wel al wist is dat de 12 volt dashboardaansluiting er gammel in zit. Die ga ik sowieso proberen te fixen.

Ik twijfel nog wel of ik winterbanden moet aanschaffen voor als ik 15 km verder ga werken en het weer niet goed genoeg is om te fietsen. Verder nog niet echt verdiept in de auto en bv bluetooth e.d. Ben al bijna een week ziek (net wanneer mijn vakantie begon...) en verder druk geweest met sociale dingen en opleiding af maken.

Normaal toerental toch voor een kleine "sportieve" non-turbo motor? Theoretische snelheid bij 6.500 tpm is dan 222 km/u. Anders hou je geen trekkracht aan de wielen over en moet je bij het minste - geringste alweer terug schakelen.

Ik heb inmiddels meerdere reviews gelezen en de meesten missen wel de 6e versnelling vanwege het hoge toerental. \vandaag de auto van buiten gepoetst (weinig zin met een zwarte en in de herfst, maar goed) en van binnen. Ook even alle portieren en kleppen open gedaan zodat je daar de dorpels e.d. kunt wassen. De echte liefhebber herkent dat vast wel :) Ook even de auto iets beter leren kennen en de Bluetooth geprobeerd. Toch wel handig.. alleen wat huis/tuin/keukenspullen gebruikt maar vlekken op de zitting van de passagiersstoel grotendeels wel weg kunnen krijgen.

VOOR
CBdx1wM.jpg

NA
h5Sg6FO.jpg

Onder de motorkap niet veel hoeven te doen, zag er keurig uit. Alleen wat bladeren weggehaald daarboven in die goot.
YQM64Ll.jpg

Hier word ik wel helemaal gek van:

En dit (als ik video op laptop afspeel hoor ik het niet zo goed, op telefoon wel) krr krr krr geluid. Verschrikkelijk.

MCW
Ik heb inmiddels meerdere reviews gelezen en de meesten missen wel de 6e versnelling vanwege het hoge toerental.
Die mensen begrijpen niet hoe een motor werkt en denken vaak ten onrechte dat een 'zes' er is om het toerental te drukken. Als Ford bij deze auto voor een zesde versnelling zou hebben gekozen draaide hij in dat verzet vermoedelijk óók 3.500 tpm bij 120 km/u, of 3.400 als ze je echt goed gezind zouden zijn. Gewoon wennen aan het geluid, en vaak wordt-ie vanaf zo'n 4.000 tpm weer wat rustiger! :)

Verder lekker bezig! Alleen dat bijgeluid is wel heel irritant, geen idee wat dat zou kunnen zijn. Zijn er nog factoren op van invloed?

Geen idee. Heb alle knopjes en instellingen eens geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Irritante is dat je die eentonige zoom en dat krr krr krr de hele tijd hoort. Ik ga het sowieso op het Fiesta-forum navragen.

Niet of slecht werkende stuurbediening schijnt ook een Fiesta-kwaaltje te zijn. Is mogelijk wel op te lossen.

Allereerst gefeliciteerd met de Fiesta. Mooie aanschaf. Daar ga je veel plezier mee beleven.
Niet of slecht werkende stuurbediening kan de "clock spring" zijn. Geen idee hoe dat in het Nederlands heet. Ik heb dat in mijn Ford Expedition gehad. Langzaam maar zeker deden de knopjes het steeds slechter.

Ps. De Fiesta van je tweelingbroer is ook erg gaaf. Mooie kleur en gave velgen.

Ik had op youtube gevonden hoe iemand zijn knopjes goed werkend kreeg. Alles loshalen en schoonmaken en inspuiten met contactspray. Ik ben niet erg technisch aangelegd, wat lomp en chaotisch dus ik ben blij dat het me wel gelukt is :ROFLMAO: Er was geen zichtbare corrosie zoals anderen wel eens hebben maar niettemin had het wel effect want stuurbediening doet het weer! :D

2Ywl8Cj.jpg

TMQt7bH.jpg

AwAsJfd.jpg

h6BkG7C.jpg

FErUyY3.jpg

Drie schroefjes achter het stuur om paneel los te krijgen. Twee schroefjes zitten is een nogal diep gat dus dat was even aankloten, net als het paneel er af krijgen maar al het al vrij makkelijk te doen.

Terug
Bovenaan