Je eigen auto verzekeren op naam van je ouders: niet zo aantrekkelijk als het lijkt!

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum

Zo is het ook prima. Zolang jij als hoofdbestuurder/regelmatige bestuurder staat genoteerd is er niets aan de hand en bouw je zelf schadevrije jaren op.

Speedlover Schreef:
-------------------------------------------------------
> >
> Zo is het ook prima. Zolang jij als
> hoofdbestuurder/regelmatige bestuurder staat
> genoteerd is er niets aan de hand en bouw je zelf
> schadevrije jaren op.

Zouden meer mensen moeten doen dus. Ik wist namelijk niet dat je dus zelf ook schadevrije jaren opbouwt. (tu)

Een kleine technicaliteit: Aangezien je vader verzekeringnemer is bouwt hij feitelijk nog de schadevrije jaren op zijn naam op. Die kan hij echter wel aan jou overdragen.

Als je overstapt naar een andere verzekering en je laat de polis van je vader zien waarop jij expliciet als hoofdbestuurder staat vermeldt, dan zal geen enkele verzekeraar daar moeilijk over doen.

De bestuurder bouwt schadevrije jaren op. Op die wijze vindt de registratie in Roy Data ook plaats. Net zoals een Malus registratie op naam van de bestuurder staat en niet de verzekeringnemer.

Kijk, weer eentje waarover we het oneens zijn. 8-)

De verzekeringnemer bouwt de schadevrije jaren op. Ook in Roydata staan de gegevens van de verzekeringnemer. Dat neemt niet weg dat de bestuurder een ongeval bij het aangaan van een nieuwe verzekering moet aangeven. Dat deze betrokken was bij een ongeval wordt in het Fish-systeem (vertrouwelijke mededelingen) opgenomen.

Het Fish systeem is volgens mij allang niet meer in de lucht (vervangen door ander systeem). Malus wordt geregistreerd op naam van de bestuurder (immers veroorzaker ongeval).

Fish is wel degelijk nog in de lucht. En daar worden de betrokken partijen bij een ongeval geregistreerd, malus-gevallen, wanbetalers, e.d.

Maar ook hier: We zijn het niet 100% eens, maar het idee is duidelijk. Leuk voor de inhoudelijke discussie en volgens mij informatief voor de mee-lezers.

Morgen weer?

Morgen mag ik overwerken bij mijn werkgever. Standaard verhaal op dinsdag. Ik zal proberen vanaf de werkplek deel te nemen aan de topics. En, discussie is inderdaad goed en voor zover ik weet, informatief voor medeforumgebruikers. Start was misschien niet geheel goed maar ik waardeer je nu al als vak/branchegenoot/gek.

Haha, bedankt hoor. Wellicht begon het wat stroef, maar het is zeker niet kwaad bedoeld. :-D

Ik ben inderdaad gewoon een beetje een verzekeringsliefhebber, dus er zal wel ergens een steekje los zitten. Autogek ben ik namelijk niet, dus ik denk dat ik op dit forum tot een minderheid behoor. Zelf rijd ik een Hyundai H200: I rest my case. Als excuus kan ik aanvoeren dat ik kids heb en een grote hond (Newfoundlander) die ik moet vervoeren. Nu hoef ik de kinderwagen niet in te klappen en mijn hond hoef ik ook niet op te vouwen... Genoeg off-topic, lijkt me.

Ik heb ook de beslissing genomen om toch mijn auto ook op mijn naam te zetten i.v.m verzekering. Nu nog even hopen dat ik wordt geaccepteerd bij de verzekering. En dan komt alles goed (tu) Moet zeggen dat het ook een stuk beter voelt dat de auto op mijn naam staat. Nu is het "echt".(:P)

Mijn Audi 80 staat op mijn moeders verzekering want dat is veeeeeeel goedkoper. Boeiend ik rijdt toch nooit schade je bent gek als je zoveel betaaldt per maand!!! *-)

80 Red zei:
Mijn Audi 80 staat op mijn moeders verzekering want dat is veeeeeeel goedkoper. Boeiend ik rijdt toch nooit schade je bent gek als je zoveel betaaldt per maand!!! *-)
0. Welkom op het forum
1. Imposante start qua postdichtheid
2. Ik hoop dat je inderdaad nooit schade rijdt.
3. ik rijdt
4. betaaldt :O

Slimst is om snel schadevrije jaren opte bouwen. Dat kan alleen door de verzekering op jouw eigen naam te zetten.
Wat je kunt doen is een oude goedkope auto met een lage nieuwwaarde aan te schaffen en daarmee de jaren op te bouwen. Koop zodra je je rijbewijs hebt een auto zoals een Fiat Panda van 20 jaar oud, ga die verzekeren en schorsen. Volgens mij is dat een legalere methode. Maar niet doorvertellen hoor!

O ja, dus we kopen een auto, schorsen die die dag daarna, doen dit nog een paar keer en we hebben schadevrije jaren... Yeah right. NIET DUS!

wtf. wordt autoweek betaald door verzekeringsmaatschappijen om deze vorm van goedkoop verzekeren te stoppen?

mijn vader werkt bij de rabobank, heeft geinformeerd bij zijn tussenpersoon voor verzekeringen en adviseerd het volgende:

ik rijd nu al een half jaar een Swift verzekerd op mijn vaders naam, waarbij ik de regelmatige bestuurder ben. zodoende heb ik ook al een schade aan iemand anders zijn auto uitgekeerd gehad omdat ik op een geparkeerde auto geknald was dit was geen probleem heb zelfs nog met de tussenpersoon van de verzekering gebeld om het ongeluk toe te lichten.

als je 24 bent DAN is het verstandig om op je eigen naam te verzekeren. Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen krijg je als je 24 bent gelijk een grote korting op je no-claim. Bij mijn verzekeraar begin je 24 jarige leeftijd op 70% no claim (je zit niet meer in risicogroep).

Als ik 18 jaar was en de auto op mijn eigen naam had staan, was ik op 105% no-claim begonnen.

op mijn vaders naam, met IK als regelmatige bestuurder is niks aan de hand is niet frauduleus.

Vind het bijzonder merkwaardig dat dat hier als frauduleus bestempeld wordt.

@p@tje

begin jij maar op 105% betaal je lauw al die tijd totdat je fatsoenlijke no-claim hebt. betaal ik ondertussen 10tje in de maand voor mijn GTI en begin ik op 24 wel met 70% no claim. iets wat jij zal bereiken na honderden euro's meer... (vriend van me had golf GTI verzekerd voor >170€ in de maand)

@Jelle2503: lekkere eerste post plaats je. En LEZEN is voor jou nogal moeilijk geloof ik. Je verkondigt bovendien tegenstrijdigheden. Let wel: auto verzekeren op naam van je vader en jezelf opgeven als regelmatige bestuurder is volkomen legaal (dit is hier pas een keer of 20 aangegeven). Bij verzekeraars wordt de premie EN de korting bepaald aan de hand van de regelmatige bestuurder. Dus klopt jouw verhaal van geen kanten. Je moet wel gerommeld hebben als jij een GTI verzekerd krijgt voor EUR 10,00 per maand. Dat kan simpelweg niet. Of het is er eentje in de categorie sterke verhalen.

Jelle zei:
betaal ik ondertussen 10tje in de maand voor mijn GTI

Bij Datzo........................(:B, althans dat is de enige verzekeringsmaatschappij die dat zou doen
Voor een ieder ander betaal je gewoon conform de regels..................wijsneus

ps boeit mij geen ene reet kom hier om enkel mijn ei te leggen hier voor de rest lak aan deze website.

degene die het twijfelachtig vinden, volgen maar lekker het raadzame advies in deze topic lol. gewoon verzekeren op je eigen naam is het beste!! wooo

degene die tevens mijn verhaal denken te weerleggen moeten dat lekker doen ... in gedachte... blijf ik lekker goedkoop rijden op mijn vaders naam met zijn no-claim HOE KAN DATZO DAN!

Als je voor je auto maar een tientje betaald, had iedere student een auto. Lekker onlogisch verhaal dus.

Gezien je post vraag ik me af hoe oud je bent....

Wat een figuur...*-)

Jij bent toch niet toevallig die uit de Autoweek-rubriek 'Slimste rijder van Nederland'?

Na al die pagina's te hebben doorgespit heb ik nog geen antwoord op mijn vraag:

Bouw je schade vrije jaren op als je als tweede regelmatige bestuurder bent verzekerd?

Met de gedacht: kan ik relatief goedkoop, nu al bij mn ouders verzekering schade vrije jaren opbouwen zonder dat ik zelf n auto hoef te hebben en te verzekeren?

Nee, BMW Nick, dat kan niet. Alleen de regelmatige bestuurder (en hier bestaat geen tweede van!) bouwt op. Op die persoon wordt ook de premie berekend, alleen deze bouwt op. Dus: als je zelf als regelmatige bestuurder wordt vermeld, dan betaal je de (hoge) premie, dezelfde die je ook zou betalen als je de polis op eigen naam afsluit.

Aktie Schreef:
> Fish is wel degelijk nog in de lucht. En daar
> worden de betrokken partijen bij een ongeval
> geregistreerd, malus-gevallen, wanbetalers, e.d.
>

Bij ons op kantoor wordt fish gebruikt voor allerlei vormen van verzekeringen.. (niet alleen blikschade)
eigen ervaringen worden toegevoegd en Fish wordt bij twijfel geraadpleegd om te zien wat voor vlees we in de kuip hebben. Eventuele "schoonheidsfoutjes" van verzekerde die een andere maatschappij oid blijkbaar het melden waard vond, komen dan aan het licht, en kan er navraag gedaan worden.

naam adres (foto van zn/dr huis :D) schadeverleden uitgekeerde bedragen etc...

Mijn ouders hebben ook nog weleens bij de verzekeraar geïnformeerd of het goedkoper zou zijn om mij als regelmatige bestuurder van één van hun auto's te laten registreren, dan als ik zelf een auto zou verzekeren. Is amper tot niet goedkoper. Logisch....het gaat om het risico.

Speedlover Schreef:
> Nee, BMW Nick, dat kan niet. Alleen de regelmatige
> bestuurder (en hier bestaat geen tweede van!)
> bouwt op. Op die persoon wordt ook de premie
> berekend, alleen deze bouwt op. Dus: als je zelf
> als regelmatige bestuurder wordt vermeld, dan
> betaal je de (hoge) premie, dezelfde die je ook
> zou betalen als je de polis op eigen naam afsluit.

Klopt dit verhaal???
Toen mijn vrouw een aantal jaren geleden haar eigen auto kreeg, kon ik voor haar, bij mijn verzekeraar, de auto verzekeren op haar eigen naam en met een bonuskorting die gelijk was aan de mijne.

Ja, dit verhaal klopt. Het door jou aangehaalde voorbeeld is beduidend anders. Man/vrouw => tweede gezinsautoregeling.

@Speedlover: ik ken dat als derde gezinsautoregeling. Bij aankoop van een derde auto kregen wij de volle no-claim. Voor de 2e auto kan ik niets van zeggen. Beiden hebben wij al meer dan 20-25 jaar een eigen auto, dus ook eigen verzekering + no-claim.

Die regeling bestaat OOK. Het blijft wat anders dan vader/moeder en zoon als regelmatige bestuurder.

het is toevalig zo dat als je bij een verzekeraar je laat verzekeren op ouders naam je meerdere bestuurders kan op geven het hoefd dus helemaal niet verboden te zijn. wat wel belangrijk is dat je met je ouders samen de verzekering afsluit.

Het is ook niet verboden, lees het topic (als je veel tijd hebt) maar eens door.

BMW Atilla Schreef:
> Ik was ook eerst van plan om zo een constructie op
> te zetten, maar het risico is groter dan het
> financiele voordeel.

Ok ok, mensen worden steeds meer bang van de wetten en die onzin. ALs ik tegen iemand bots en ik ben niet verzekerd dan rij ik gewoon weg, alsnog heb ik de recht om binnen 24 uur bij de politie te komen en te zeggen dat ik een ongeluk heb veroorzaakt, want ik was in "paniek" en ik reed weg. Er zijn zo veel wetten die in je voordeel zijn, alleen als je ze kent. En natuurlijk ga ik niet naar de politie maar mijn vader. Ik reed auto vanaf mijn 16e, nooit problemen. Je hoeft alleen niet bang te zijn wat wel en wat niet verboden is, mensen worden steeds meer vrijheid gehandicapt; "ow wat als ik gepakt word?' doe mij een lol.

beste eerste post typical_t. Laten we het zo zeggen: ik kan me er totaal niet in vinden en dat is een understatement.

Het zal mij niets verbazen als jelle2503, 80 Red en typical_t één en dezelfde persoon zijn, en hier alleen lopen te fokken. Komt ie weer:

please-do-not-feed-the-hoboken-trolls.jpg

En verzekeraars zullen jou ook zo weinig mogelijk betalen in geval van schade en zoveel mogelijk op je verhalen in geval van schade. En aan dat "lekker puh" ga ik niet beginnen.

Oh, alles is bij jou een beetje zwart-wit, niet dan? Iedereen probeert maximaal te besparen en zo veel mogelijk te verdienen. Auto op mij naam verzekeren is niet een kwestie om geld te besparen, het gaat mij meer om de principe. Ach, je begrijpt het toch niet, never mind.

Klopt, dit begrijp ik niet. Verzeker je je auto nu wel of niet op eigen naam? In het laatste geval: lees dit topic eens door! Klaarblijkelijk zijn er dan velen die het zwart-wit zien dan?

Auto rij ik al sinds mijn 16e, en ik heb nooit een ongeluk gehad, 2 boetes gehad en that's it! Dat ik "onverzekerd" rond rij heeft vooral mee te maken dat ik van mening ben dat ik minder boete's en ongelukken dan mijn vader heb veroorzaakt. Mijn vader heeft binnen 6 jaar 2 auto's gesloopt en 4 ongelukken gehad (3 van die ongelukken was niet door zijn schuld veroorzaakt) maar dan nog, als je reacitevermogen beetje op peil is kun je zelfs een ongeluk voorkomen. Ik ben ook van mening dat jongeren worden opgelicht door de verzekering, iedereen zou gelijke kans moeten krijgen, dus naarmate je meer ongelukken veroorzaakt dat je dan meer moet betalen, en niet dat er eerst naar je leeftijd wordt gekeken. En juist om die redenen doe ik het NIET! Ik ben iemand die waarde hecht aan principes en moraal, het gaat niet altijd om het geld.

typical_t Schreef:
> Auto rij ik al sinds mijn 16e

Slim! (tu)

Maar niet heus, kneus! *-)

typical_t Schreef:
> Dat ik "onverzekerd" rond rij heeft vooral mee te maken
> dat ik van mening ben dat ik minder boete's en
> ongelukken dan mijn vader heb veroorzaakt.

Dus jij verzekerd je niet, omdat je jezelf een betere bestuurder vind dan je vader???
wel een hele originele verklaring! en bij een ongeval zorg je er uiteraard voor dat je doorrijdt omdat je niet in wil staan voor de gevolgen... als autorijden je te duur is, verkoop je je voiture beter!

Terug
Bovenaan