A
Anoniem
Guest
Wel eens gehoord van "een discussie dood laten bloeden"? DAT bedoelde ik en zeker niet jou persoonlijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een jaar op muziek gezeten.typical zei:Quoten kan ik heel goed, ik heb namelijk 1 jaar programmeren gedaan, dus dit stelt niet veel voor.
AudiA4SLine zei:Het is gewoon fraude je eigen auto verzekeren op naam van je ouders. Het is gewoon zo dat bestuurders tot 24 jaar meer risico's nemen statistisch gezien. De verzekeraar berekend voor jou dus een lagere risicopremie. Hierdoor gaan de premies van verzekeringen omhoog.
Geen idee of het echt zo zit, maar ik kan me voorstellen dat als Accoordje nog bij zijn ouders thuis woont dat zijn auto verzekerd kan zijn als een auto van het gezin. En dat de no-claim berekend wordt op het aantal jaren van de hoofdverzekerde, Accordje's vader. Dus als Accoordje dan schade rijdt en die wordt geclaimd bij de verzekering, dan zou voor alle auto's in het gezin de no-claim korting dalen.Lamborsche zei:Ja dat snap ik. Maar de verzekering weet dat de hoofdbestuurder een 23-jarige is, en toch 75% korting krijgen op de premieElke andere 23-jarige moet de volle premie betalen, dan zou iedereen dit kunnen doen dmv Accordjes' constructie? Sorry, maar ik ben niet echt bekend in de verzekeringswereld en het kan zijn dat ik nu iets heel doms zeg
![]()
Mergelsberg zei:Geen idee of het echt zo zit, maar ik kan me voorstellen dat als Accoordje nog bij zijn ouders thuis woont dat zijn auto verzekerd kan zijn als een auto van het gezin. En dat de no-claim berekend wordt op het aantal jaren van de hoofdverzekerde, Accordje's vader. Dus als Accoordje dan schade rijdt en die wordt geclaimd bij de verzekering, dan zou voor alle auto's in het gezin de no-claim korting dalen.Lamborsche zei:Ja dat snap ik. Maar de verzekering weet dat de hoofdbestuurder een 23-jarige is, en toch 75% korting krijgen op de premieElke andere 23-jarige moet de volle premie betalen, dan zou iedereen dit kunnen doen dmv Accordjes' constructie? Sorry, maar ik ben niet echt bekend in de verzekeringswereld en het kan zijn dat ik nu iets heel doms zeg
![]()
Renier zei:slimme zet.
op andermans naam verzekeren is gewoon dom. voor die paar tientjes in de maand (die je later sowieso terugbetaald omdat je dan nog geen schadevrije jaren hebt opgebouwd) loop je het risico om veroordeeld te worden voor een misdrijf, in de toekomst geen autoverzekering te kunnen afsluiten (en dus geen auto te kunnen rijden) en tot ver voorbij je middelbare leeftijd schadeclaims te moeten aflossen.
op andermans naam verzekeren is nagenoeg hetzelfde als niet verzekeren; als er een serieus probleem komt, ben je toch wel de sjaak.
Accordtje zei:Mergelsberg zei:Geen idee of het echt zo zit, maar ik kan me voorstellen dat als Accoordje nog bij zijn ouders thuis woont dat zijn auto verzekerd kan zijn als een auto van het gezin. En dat de no-claim berekend wordt op het aantal jaren van de hoofdverzekerde, Accordje's vader. Dus als Accoordje dan schade rijdt en die wordt geclaimd bij de verzekering, dan zou voor alle auto's in het gezin de no-claim korting dalen.Lamborsche zei:Ja dat snap ik. Maar de verzekering weet dat de hoofdbestuurder een 23-jarige is, en toch 75% korting krijgen op de premieElke andere 23-jarige moet de volle premie betalen, dan zou iedereen dit kunnen doen dmv Accordjes' constructie? Sorry, maar ik ben niet echt bekend in de verzekeringswereld en het kan zijn dat ik nu iets heel doms zeg
![]()
Mijn auto staat op naam van m'n pa en ook de verzekering staat op naam van m'n pa. Dus voor de verzekeraar is de auto van m'n pa. Hij is dus verzekerd als 'tweede auto' (naast de auto van m'n pa zelf). Nu heeft hij een ten eerste al een behoorlijke no-claim korting en daarnaast nog een flinke korting omdat hij een x aantal verzekeringen heeft lopen bij deze verzekeraar. Dus al met al heeft mijn auto (tweede auto voor de verzekering) een korting op de premie van 85% in totaal dacht ik. De premie is daarom maar €60,- per maand, ondanks dat ik zelf als hoofdbestuurder in de polis sta. Nu is het volgens mij zelfs zo (maar dat weet ik niet 100% zeker) dat een eventueel geclaimde schade alleen ten koste gaat van de tweede auto en de auto van m'n pa daar buiten blijft.
Nu is de korting sowieso al extreem, aangezien op deze manier verzekeren nog voordeliger is dan via m'n werk te verzekeren, waar wij als personeel gigantische korting krijgen.
Robertdj zei:Aan de hand van dit verhaal laat ik em toch maar op mijn naam zetten, ik betaal 70euro meer en ga van All-risk naar WA+. Maar, dit bedrag zal zich terug betalen wanneer ik over een aantal jaar een duurdere auto ga rijden. Ben ik toch nog ergens voor aan het sparen![]()
sjoeritzz zei:@accortje
Accordtje [] zaterdag 7 juni 2008 @ 01:25 (#51)
quotep dinsdag 27 mei 2008 13:47 schreef Repeat het volgende:
Ten eerste is het gewoon fraude natuurlijk als je em op naam van je ouders verzekert, maar dat is al gezegd
Maar toch vraag ik me af, al die jochies die hun auto op naam van mamma verzekeren, staat die auto ook op naam van hun moeder geregistreerd dan? Lijkt me wel, maar dan is het dus niet eens hun auto
Mijn auto staat op naam van mijn vader idd, en de verzekering ook. Ik sta als hoofdbestuurder aangemeld, dus allemaal volkomen legaal. Als ik zelf de auto op naam zou hebben en zou verzekeren dan betaal ik rond de €180,- aan premie, terwijl dat nu €80,- is. Verschil op jaarbasis van €1200,-
Denk je dan dat het mij interesseert dat er een andere voorletter op de autopapieren staat? Voor die €1200 per jaar zal dat me een zorg zijn hoor. En schadevrije jaren? Tja, ik krijg straks toch een leasebak, dus waarom zou ik die gaan opbouwen op dit moment? Kost me meer geld dan dat het oplevert.
(forum.fok.nl)
ik weet niet waar ik over praat , maar je getallen kloppen niet.
Veel verzekeringsmaatschappijen staan niet toe dat de verzekerde een andere persoon is dan de tenaamgestelde.Maxicosi zei:Maar de verzekering wil ik gewoon op mijn naam laten, dus ik heb er geen voordeel aan kwa geld want me premie blijft gewoon het zelfde.
de auto is dan tog nog gewoon verzekerd??
Neehoor, de verzekeringmaatschappij zal niet moeilijk doen. Je bent immers nergens meer verzekerd.en kan de verzekering dan moeilijk gaan dan als ik een ongeluk maak??
en moet ik de verzekering daar over inlichten dat die auto niet meer op mijn naam staat??
Dat heb ik nog nooit hoeven doen.....ze kunnen gewoon zien dat 'ie is overgeschreven.StudentLucas zei:Dat is altijd zo. Je moet altijd een kopie van je vrijwaringsbewijs opsturen naar je verzekeraar zodat zij je verzekering kunnen stopzetten.
Dan is de premie waarschijnlijk gewoon min of meer gelijk aan wanneer je 'm zelf verzekert.AsconaGT zei:heel duidelijk zeggen dat jij de hoofdbestuurder bent en de meeste kilometers daarin gaat maken
Dat heb ik nog nooit hoeven doen.....ze kunnen gewoon zien dat 'ie is overgeschreven.
Dan is de premie waarschijnlijk gewoon min of meer gelijk aan wanneer je 'm zelf verzekert.
't Is heel simpel. Veel jongeren kopen een auto voordat ze 'm echt kunnen betalen. En da's dus niet verstandig......
carlover zei:Dan is de premie waarschijnlijk gewoon min of meer gelijk aan wanneer je 'm zelf verzekert.AsconaGT zei:heel duidelijk zeggen dat jij de hoofdbestuurder bent en de meeste kilometers daarin gaat maken
't Is heel simpel. Veel jongeren kopen een auto voordat ze 'm echt kunnen betalen. En da's dus niet verstandig......
Waarom zou dat nou zijn?Accordtje zei:carlover zei:Dan is de premie waarschijnlijk gewoon min of meer gelijk aan wanneer je 'm zelf verzekert.AsconaGT zei:heel duidelijk zeggen dat jij de hoofdbestuurder bent en de meeste kilometers daarin gaat maken
Verzekering op m'n eigen naam: premie per maand € 260,- (all risk)
Verzekering op naam van m'n pa: premie per maand € 66,- (all risk en ikzelf als hoofdbestuurder)
Wel een aanmerkelijk verschil vind ik.
carlover zei:Waarom zou dat nou zijn?Accordtje zei:carlover zei:Dan is de premie waarschijnlijk gewoon min of meer gelijk aan wanneer je 'm zelf verzekert.AsconaGT zei:heel duidelijk zeggen dat jij de hoofdbestuurder bent en de meeste kilometers daarin gaat maken
Verzekering op m'n eigen naam: premie per maand € 260,- (all risk)
Verzekering op naam van m'n pa: premie per maand € 66,- (all risk en ikzelf als hoofdbestuurder)
Wel een aanmerkelijk verschil vind ik.
P@tje zei:Eigenlijk heel simpel: je bouwt geen schadevrije jaren op als je geen auto op naam hebt staan. Dus kan zeer onhandig zijn. En in geval dat je aanspraak moet maken ; verzekeringsmaatschappijen zijn niet gek. Die zien gauw genoeg dat een bepaalde auto niet van pa/ma is. (vooral niet, als het gepimpt spul is)
Accordtje zei:Je hoeft namelijk geen auto op je naam te hebben om schadevrije jaren op te bouwen. Zelfs de verzekering hoeft niet op je eigen naam te staan om schadevrije jaren op te bouwen. Als je ouders jouw auto op hun naam verzekeren en jij in de polis gewoon vermeld staat als hoofdbestuurder van het voertuig, dan ben je gewoon 100% verzekerd en je bouwt ook de schadevrije jaren op. De verzekering weet namelijk dat jij in de auto rijdt en niet een van je ouders.
carlover zei:Wacht even.....jij staat geregistreerd als hoofdbestuurder en dan betaal je alsnog 200 euro minder dan wanneer de verzekering op jouw naam zou staan?
Nou breekt m'n klomp............
Tanto zei:Ach, ik heb mijn auto bij onna onna verzekerd, het mag dan een vrouwenverzekering zijn. Het scheelde meer dan de helft met wat independer opgaf, ik ben 19 en rijd een clio 1.6 16V uit 2001. 40 euro per maand, als je dat niet kunt betalen kan je beter geen auto nemen. Je moet gewoon goed zoeken