Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Tsja, slordig.

Ik blijf 'typefout' overigens erg lelijk vinden, maar dat geheel terzijde. Het is (helaas) niet fout, integendeel zelfs. Woordenboeken met naam en faam zeggen het ook zo, terwijl 'typfout' technisch gezien beter lijkt.

Let op! Deze actieprijs is niet rijklaar, u betaald kosten rijklaarmaken (1043,-) en metallic lak (795,-) extra. Totaal rijklaar 22.995,- Hier zit de inruilpremie ad 1000,- al in verwerkt. Ruilt u niets in betaald u 23.995,- rijklaar
Kenteken registratie bij aflevering, dus 2014.

Rob0118 zei:
the Fox zei:
Ouwediesel zei:
Zelf twijfelde ik ook tussen typefout en typfout, de eerste is inderdaad de officiële spelling.

Linkje: Genootschap Onze Taal

Bij typefout denk ik meteen aan een terugroepactie in verband met noodzakelijke modificaties.

Ik snap dat je meteen daar aan denkt, als Toyota-rijder. ;)
:D

Eén keer een sensor van de passagiersairbag laten vervangen, bij mijn toen 10 jaar oude auto. Valt dus mee. Bij andere merken wordt alles behalve de sensor van de airbag vervangen. ;)

Een goede advertentie maken blijft moeilijk.
Link
Marktplaats. zei:
SUPER DIKKE UNUIEKE VW GOLF GTI

VOL LEER

VOORBUMPER IS NIEUW EN NOG NIET IN KLEUR

AL ONZE AUTO'S WORDEN VERKOCHT OP BASIS VAN ZOMEE

Zal moeilijk instappen zijn, een auto die al vol zit met leer.
De voorbumper is, als je de advertentietekst letterlijk neemt, zwart-wit. (of misschien grijs) Toch zie ik op de foto's een rode voorbumper.
En dan is het nog een erg lelijke auto ook naar mijn mening.

BN DeStem zei:
Op 31 december loopt het huidige contract met Veolia aan.

BN DeStem zei:
De architectuur van de golvende daken geeft daar uitdrukking aan en vormt daarnaast een symbool van de dynamiek van een brandweerorganisatie prijs is bedoeld voor architecten en wordt uitgereikt door de branchevereniging.

Janus Diedericus zei:
Een goede advertentie maken blijft moeilijk.
Link
Marktplaats. zei:
SUPER DIKKE UNUIEKE VW GOLF GTI

VOL LEER

VOORBUMPER IS NIEUW EN NOG NIET IN KLEUR

AL ONZE AUTO'S WORDEN VERKOCHT OP BASIS VAN ZOMEE

Zal moeilijk instappen zijn, een auto die al vol zit met leer.
De voorbumper is, als je de advertentietekst letterlijk neemt, zwart-wit. (of misschien grijs) Toch zie ik op de foto's een rode voorbumper.
En dan is het nog een erg lelijke auto ook naar mijn mening.
Een unieke auto in Nederland. Gelukkig maar :}

Wouter b zei:
Mijn interessse is om te leren wat er nou aan de hand kan zijn....
...Als je op wat voor een auto forum dan ook zoekt, is het altijd een mistery waar het vandaan komt.
Vooral als na uitlijnen en balaceren de boel nog niet zonder bibberen is, dan begint de shit....
.... Ik begin nu in te zien dat zodra balanceren en uitlijnen niet genoeg is, er grotere dimgen niet goed zijn.
Wordt waarschijnlijk geval van katen staan.

Maar wat zijn toch die rode sliertjes onder de tekst? *-)

20140416_094203_zpsb1cca47c.jpg

zeskant zei:
Vergelijk nog eens de licht sterkte met lopende motor, wanneer de alarmlicht werkt heb je natuurlijk twee keer zoveel stroom. Dus dan zou het theoretisch ook minder vel branden als er maar 3 lampjes branden. Heel waarschijnlijk als de motor laat lopen heb je hier minder last van. Maar als ik eerlijk ben zie ik geen problemen en had ik verder er niks aan gedaan.

koensteunenberg zei:
Natuurlijk zijn er ook een aantal series en films waar caravans in zijn ze spelen wel niet de hoofdrol maar toch.
Hiervan noem ik er 1 op die iedereen wel moet kennen…
De caravan van Bassie en Adriaan!

1. Maximale foto grote 800 bij 600 Pixels dit en niet groter om te zorgen dat de pagina nog een beetje fatsoenlijk laad.
2. Het hier niet over stacaravans, aanhangers en andere van dit soort dingen. (vouwwagen wel toegestaan)
3. Het hier boven alles gezellig houden.

Nog los van het topic onderwerp.... :,(:,(

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
koensteunenberg zei:
Natuurlijk zijn er ook een aantal series en films waar caravans in zijn ze spelen wel niet de hoofdrol maar toch.

1. Maximale foto grote 800 bij 600 Pixels dit en niet groter om te zorgen dat de pagina nog een beetje fatsoenlijk laad.
2. Het hier niet over stacaravans, aanhangers en andere van dit soort dingen. (vouwwagen wel toegestaan)

Wordt dan maar, weer vast ;)

koensteunenberg zei:
koensteunenberg zei:

koensteunenberg zei:
koensteunenberg zei:

Heren! B)(td)

Rob0118 zei:
koensteunenberg zei:
koensteunenberg zei:

Heren! B)(td)

De komma hoort er ook niet tussen.

Rob0118 zei:
koensteunenberg zei:
koensteunenberg zei:

Heren! B)(td)

De komma hoort er ook niet tussen.

Teneinde discussies ad infinitum te voorkomen benoem ik interpunctiefouten (tenzij volstrekt idioot geplaatst) niet meer, hoewel je uiteraard volledig gelijk hebt.

Reactie op BN DeStem zei:
als je er zo makelijk by kom hebben ze nog geluk iemand die een aanslag wilt plegen hoef enkel maar een dodelijk vergif er in tegooien en geslaag is de aanslag Is ma goed dat rusland niemand daar na toe heeft gestuurd en er een opdracht voor heeft gegeven toch???zoveel militairen en macht vertoon en zo makelijk is america te verslaan
:,(

Dat is gewoon een Hollands dialect.
Achter elk werkwoord een "t" plaatsen behalve waar het wel moet.

Ouwediesel zei:

Dat dialect propageert ook het negeren van hoofdletters en het vervangen van de lange ij door de ypsilon? :)

Janus Diedericus zei:
Ouwediesel zei:

Dat dialect propageert ook het negeren van hoofdletters en het vervangen van de lange ij door de ypsilon? :)

Een beetje sarcastisch bedoeld natuurlijk. ;)

Yellow Cab zei:
Terminator10 zei:
En dan nu natuurlijk nog even afsluiten met een quasi plichtmatige OT-bijdrage...

Ik raad de heren hierboven aan uitsluitend nog OT-bijdragen te leveren. Dat is een verplichtend advies. Anders kun je op zeer korte termijn helemaal geen bijdragen meer leveren aan het forum. Je hoeft op dit bericht niet te reageren, het gaat hier over de Sonata. En nergens anders over.

Taaltechnisch gezien niet bepaald een hoogstandje... Jammer dat moderatoren hier blijkbaar geen voorbeeldfunctie hebben.

Aangezien 'adten' ook is ingeburgerd is het onderhand niet zo'n 'overdreven duur woord' meer.

Ik had er tot op heden nog nooit van gehoord en echt wereldvreemd ben ik ook niet. Daarnaast is ingeburgerd of niet natuurlijk geen criterium voor goed of fout.
Maar ik heb wel weer wat geleerd, dat dan weer wel. ;)

Ik vraag me af hoe ze dat doen.
Zouden ze aan de hand van je spetterpatroon bepalen hoe wild het plasje was.
Een beetje wild, 75 euro.
Gemiddeld wild, 100 euro.
Zo wild als een dolle hond met agressief explosieve diarree, 125 euro.

Zullen we het weer over taal gaan hebben? Dit soort wansmakelijke foto's vind ik niet echt een toevoeging voor dit topic, noch voor de mensheid en allesbehalve 'grappig'. (td)

Je hoeft ook niet altijd alles grappig of smakelijk te vinden Rob. Als het hele topic ermee volgeplempt wordt heb je een punt. Ik vind je reactie een beetje overtrokken eigenlijk.

Maar om je tegemoet te komen zal ik hem wat aanpassen.

Ja sorry Joachim, ik ben absoluut niet van de poep- en plashumor. Vind het erg makkelijk en goedkoop, maar je hebt wellicht gelijk in de zin van dat niet alles mij hoeft te bevallen. Ik had je alleen wat hoger zitten, that's all.

Laten we maar snel weer ontopic gaan:

Stif zei:
haarr zei:

Rob0118 zei:
Ik had je alleen wat hoger zitten, that's all.

Zonder een discussie hierover te willen starten veroorloof ik mij hier toch een opmerking over Rob;

Als je je mensbeeld van dit soort incidentjes laat afhangen zou je wellicht je beoordelingscriteria eens tegen het licht kunnen houden....

Rob0118 zei:
Ik had je alleen wat hoger zitten, that's all.

Zonder een discussie hierover te willen starten veroorloof ik mij hier toch een opmerking over Rob;

Als je je mensbeeld van dit soort incidentjes laat afhangen zou je wellicht je beoordelingscriteria eens tegen het licht kunnen houden....

Over uit z'n verband trekken gesproken. Ik heb een bepaald beeld van jou, en daar passen zulke afbeeldingen absoluut niet bij. Dan zeg ik nergens dat dit nu anders is of dat ik m'n mensbeeld hiervan laat afhangen.

Terug
Bovenaan